Moja Ladja

Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: Darkobp 26, 10, 2011, 00:37:26 pre podne

Naslov: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Darkobp 26, 10, 2011, 00:37:26 pre podne
Dobro,svi znaju da trazim drugi motor :lol: pa imam jedno pitanje

Zet mi cesto ide za Italiju i dovozi  neke polovnjake(mislim kola) kojekav pecaroski pribor... ... pa sam mu dao zadatak da pogleda tamo sta ima od zanimljivih  polovnih vanbrodski motora

A pitanje glasi-Ako se nadje neki solidan motor sta mi treba od papira da bih ga ovde mogao carini,registrovati...

Dal treba da vija neki racun,kupoprodajni ugovor(i dali mora biti negde overen)... ili sta... ???

Dal se mora cariniti i porez platiti na granici ili moze to i negde kod nas kad stigne motor??

Ajd pomagajte   :drinks:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: oblak 26, 10, 2011, 01:11:42 pre podne
Ja sam proletos proshao takav proces. Treba ti samo racun iz radnje gde je kupljen bilo da je polovan ili nov. Sa tim racunom prijavish motor na carini da bi imao ulaz i platish carinu. Sa potvrdom o placenoj carini i original racunom ides u kapetaniju i upisujes motor u plovidbenu. Prosto,
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: ПЕЦОВ 26, 10, 2011, 01:15:27 pre podne
za uvoz ti treba neki pecat na papiru.sad dal je to racun iz servisa u kom je kupljen ili kupoprodajni ugovor overen u opstini.ne treba ti pecat jedino kad su oba lica iz ugovora prisutna.ja sam uvozio par puta pa ti kazem.jednom mi cak trazio plovnu dozvolu al,posle nije trebala.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: mesechar 26, 10, 2011, 01:20:41 pre podne
Plovnu dozvolu traže ako prijavljuješ više od dva motora ,toliko je dozvoljeno po plovidbenoj dozvoli
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Darkobp 26, 10, 2011, 01:38:18 pre podne
Hvala na ovakvim brzim odgovorima :good:

Znaci overen racun ako je motor kupljen iz nekog servisa,prodavnice... a ako je od da kazem fizickog lica tamo nekog Italijana mora biti overen kupoprodajni ugovor ukoliko sam dobro shvatio??

A za carinjenje pitam dali bas motor mora da se prijavi na ulasku u zemlju ili mogu recimo da ga carinim u Novodsadskoj carinarnici jer bi motor verovano dosao na nevidjeno u gepeku od nekog vozila koje se uvozi,jer koliko mi zet rece ako ga prijavim da imam taj motor onda ceo sleper sa 5,6,7 kola mora na drugaciji ulaz da ide i drugacija je proceduraa njima na carini a to je  maltretiranje koje koje ne bih zeleo da ga izlazem
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: oblak 26, 10, 2011, 02:05:03 pre podne
Hvala na ovakvim brzim odgovorima :good:

Znaci overen racun ako je motor kupljen iz nekog servisa,prodavnice... a ako je od da kazem fizickog lica tamo nekog Italijana mora biti overen kupoprodajni ugovor ukoliko sam dobro shvatio??

A za carinjenje pitam dali bas motor mora da se prijavi na ulasku u zemlju ili mogu recimo da ga carinim u Novodsadskoj carinarnici jer bi motor verovano dosao na nevidjeno u gepeku od nekog vozila koje se uvozi,jer koliko mi zet rece ako ga prijavim da imam taj motor onda ceo sleper sa 5,6,7 kola mora na drugaciji ulaz da ide i drugacija je proceduraa njima na carini a to je  maltretiranje koje koje ne bih zeleo da ga izlazem
  Ne moze da se u carinarnici prijavi, motor mora da ima "ulaz" odnosno da se prijavi na granicnom prelazu. Sve ostalo je carinski prekrsaj i snosi odredjene konsekvence nepovoljne po tebe. Jedino postoji varijanta, primenjivala se godinama, da uneses motor na "crno" zatim da ga drugim kolima izneses ponovo iz Srbije , recimo do Hrvatske, napravis krug i vratis se u Srbiju i prijavis cariniku motor. Ta varijanta moze mada ponekad carinik gleda da ti ustvari okreces cim si usho opet nazad pa prave problem. Taj problem se nekada resavao sa par desetina evra . Kako je sad......
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: SALE NB 26, 10, 2011, 07:30:07 pre podne
Darko, to nije problem. Čovek ti javi kad kamion stiže na granicu, odemo, sačekamo ga sa hrvatske strane, pretovarimo motor i obavimo ulazno carinjenje! A čovek nek ide svojim putem!
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 27, 10, 2011, 20:43:19 posle podne
Darko, to nije problem. Čovek ti javi kad kamion stiže na granicu, odemo, sačekamo ga sa hrvatske strane, pretovarimo motor i obavimo ulazno carinjenje! A čovek nek ide svojim putem!

Pošto mi je špedicija struka hajde malo da pomognem savetom.

Sale, ne može ovako.Kako ćeš napraviti izlazne papire u Hrvatskoj kada nemaš ulazne...?Prvo  što će te pitati Hrvatski carinik a to je odakle ti penta?
Kupio sam je u Italiji,"a što je nisi prijavio na ulazu u HR ? CARINSKI PREKRŠAJ  :skull:

Tamo gde se radi izvozno carinjenje robe iz EU (ako ide iz Italije to je na izlazu iz Slovenije,odnosno na izlazu iz EU)radi se tovarni list,exportni papir a na osnovu fakture o kupovini motora ili kupoprodajnog ugovora overnog kod nekog zvaničnog lica-notar ili slično.Na osnovu tih papira radi se "propratnica " na ulazu u Hrvatsku a za prolaz kroz HR do Bajakova.Hrvatska Carina poništava taj dokument na izlazu iz Hr.


Ulazi se u Srbistan ,javlja se špediteru koji na osnovu fakture (ili kupoprodajnog ugovora ako je motor kupljen od fizičkog lica) radi se propratnica-carinski dokument do carinske ispostave u unutrašnjosti gde se vrši uvozno carinjenje.Ako bi se carinilo u N.Sadu onda se roba sa granice upućuje u NS.

Ovo je jedina ispravna procedura koja samo izgleda komplikovana ali je vrlo prosta.Svi polovni automobili i bilo šata što uvoze fizička lica prolazi kroz ovakvu carinsku proceduru.

Ono,tipa,prošvercuj u gepeku...pa kasnije idi na granicu pa nađi carinika koji će ti uraditi papire na crno i slične varijante su samo bespotrebna gimnastika za živce i novčanik pošto je jako rizično a i po pravilu mnogo skuplje.


Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Kapetan 28, 10, 2011, 12:51:36 posle podne
vlado69 jel moze vozac kamiona da kao fizicko lice prenese motor (papirologija i slicno ) a automobili po svojoj proceduri ?
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: zorter 28, 10, 2011, 13:34:38 posle podne
Naravno da može. I carini ga na svoje ime, a onda ga proda tebi. :taunt: :yahoo:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 28, 10, 2011, 20:13:02 posle podne
Naravno da može. I carini ga na svoje ime, a onda ga proda tebi. :taunt: :yahoo:

Tako je Zorteru.

Kada se na ulazu u Srbiju prave propratni carinski papiri (za prolaz robe do mesta carinjenja) treba da se rade na onoga ko je i uvoznik,odnosno krajnji korisnik.Vozač se na ulazu u Srbiju javlja špediteru ,daje mu podatke o uvozniku (na koga da pravi papire,petar petrovic,matični broj itd) i to je to.

E sad.Ti automobili koji su na kamionu se možda uvoze na neku uvozničku koja je pravno lice i za njih se prave isto propratni papiri (nezavisno od pente koja glasi na fizičko lice).Ali to ništa ne menja.Kamion je samo prevozno sredstvo za vozila i pentu za koje se prave odvojene propratnice do unutrašnje carinske ispostave za konačno carinjenje.

Kada motor dođe npr.u NS vozar javlja Darku da mu je dovezena roba,Darko obaveštava svog špeditera da preduzme dalje radnje .Po okončanom carinjenju Darko mora da plati carinski račun na kome je obračunata carina i pdv i dobija carinsku deklaraciju na njegovo ime sa kojom dalje ide u kapetaniju...
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 28, 10, 2011, 20:17:00 posle podne
Naravno da može. I carini ga na svoje ime, a onda ga proda tebi. :taunt: :yahoo:

Inače,Šabac je najpoznatija carinska ispostava za carinjenje polovnih vozila  :lol: :taunt:.
Tamo važe sve "kombinacije" sa carinom  :taunt:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: zorter 28, 10, 2011, 20:22:11 posle podne
Vlado, sve mi je to poznato. Od poslova sa uvozom (i sam se bavio uvozom auto delova i auto kozmetike, dok sam imao svoje preduzece), do grada sa najbrojnijim autoplacevima u Srbiji.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 28, 10, 2011, 22:25:24 posle podne
Sreca pa vanbrodski nemaju kilometarsat inace bi i na njima bila "zagarantovana" kilometraza  :suicide:

Bila je nekada druga fora.

Rastave motor,kao šatro rashodovan,havarisan fali mu tamo kao neki deo,isprljaju ga pa ga onda prijave da mu je vrednost 200 maraka a oni ga platili 1200.Naravno,carina se zaračunavala na tih 200 dm .A porez se koliko se sećam nije ni plaćao prilikom uvoza,nego kasnije u opštini stanovanja,možda.... :lol:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: zorter 28, 10, 2011, 22:37:33 posle podne
Vlado, proveri jos koja je carinska stopa za motor.

Mislim da je 1%, a za plovila, znam, da je 5%. I to je vazna informacija..
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 28, 10, 2011, 23:01:10 posle podne
Vlado, proveri jos koja je carinska stopa za motor.

Mislim da je 1%, a za plovila, znam, da je 5%. I to je vazna informacija..

Tako je.

Za uvoz novih motora potrebna je homologacija (jedna od gluposti za koju je teško dati normalno objašnjenje) a to izdaje par institucija u zemlji i košta poprilično,što para što vremena.

Za nova plovila poreklom iz HR ,BiH,CG carinska stopa je 0 % a za one iz EU ću sutra proveriti pa i to javljam (redovna stopa je 5% a ako je EU porekla smanjena je a ako ne i ukinuta potpuno),proveriću.

Nekada ,za uvoz polovnih vanbrodskih motora nije bila potrebna ta famozna homologacija ali sada su nešto menjali pa ću proveriti i to u ponedeljak pa javljam.čisto da ljudi znaju šta im treba.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Arsa 28, 10, 2011, 23:20:59 posle podne
"homologacija".  :this:

Al im je izraz.  :lol:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: latin 29, 10, 2011, 08:40:06 pre podne
Na granici se zaračunava jedinstvena carinska stopa od 10% plus pdv 18% na fakturnu vrednost ili na vrednost koju odrede na granici ako je evidentno da je umanjena vrednost robe.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 29, 10, 2011, 09:43:18 pre podne
Na granici se zaračunava jedinstvena carinska stopa od 10% plus pdv 18% na fakturnu vrednost ili na vrednost koju odrede na granici ako je evidentno da je umanjena vrednost robe.

Da ,kada npr odeš u ikeu i kupiš par komada nameštaja....ili grderoba iz turske td

Ovo je nešto drugo .
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: budens72 29, 10, 2011, 10:00:56 pre podne
Nekada sam radio u špediciji i dobro se sećam da za robu koja se uvozi, a koja se ne proizvodi u našoj državi se zaračunava carina od 1% tj. "carinsko evidentiranje".... da li je i danas tako ne znam...
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 29, 10, 2011, 10:11:25 pre podne
Nekada sam radio u špediciji i dobro se sećam da za robu koja se uvozi, a koja se ne proizvodi u našoj državi se zaračunava carina od 1% tj. "carinsko evidentiranje".... da li je i danas tako ne znam...

Nikada nije bilo tako  :).Ima slučajeva ali to je već druga priča koja nije za ovu temu i ovaj forum.Mislim,carinski zakon i slično.Da ne smaramo ljude bespotrebnim stvarima i da se ne udaljavamo od teme. :good:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Darkobp 29, 10, 2011, 12:26:43 posle podne
U svakom slucaju hvala vam svima na pojasnjavanju i detaljnoj proceduri :good:
Sad samo jos da zet nadje neko zanimljivo motorce... :smile:


 :drinks:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: zorter 29, 10, 2011, 21:52:26 posle podne
Nekada sam radio u špediciji i dobro se sećam da za robu koja se uvozi, a koja se ne proizvodi u našoj državi se zaračunava carina od 1% tj. "carinsko evidentiranje".... da li je i danas tako ne znam...

Nikada nije bilo tako  :) .Ima slučajeva ali to je već druga priča koja nije za ovu temu i ovaj forum.Mislim,carinski zakon i slično.Da ne smaramo ljude bespotrebnim stvarima i da se ne udaljavamo od teme. :good:

Vlado, mislim da je Deki mislio na robu proizvedenu u bivsim SFRJ republikama. Samo za uvoz te robe je bila carina 1%.

Proizvedenu, ne kupljenu u bivsim republikama.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: maverick 29, 10, 2011, 21:57:51 posle podne
ali imate li mogucnost povrata poreza u zemlji u kojoj je motor kupljen
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 29, 10, 2011, 22:27:31 posle podne
Nekada sam radio u špediciji i dobro se sećam da za robu koja se uvozi, a koja se ne proizvodi u našoj državi se zaračunava carina od 1% tj. "carinsko evidentiranje".... da li je i danas tako ne znam...

Nikada nije bilo tako  :) .Ima slučajeva ali to je već druga priča koja nije za ovu temu i ovaj forum.Mislim,carinski zakon i slično.Da ne smaramo ljude bespotrebnim stvarima i da se ne udaljavamo od teme. :good:

Vlado, mislim da je Deki mislio na robu proizvedenu u bivsim SFRJ republikama. Samo za uvoz te robe je bila carina 1%.

Proizvedenu, ne kupljenu u bivsim republikama.
l
To je neka druga priča.Potpisivanjem CEFTA sporazuma između zemalja bivše SFRJ (osim Slovenije) ukinute su carinske stope ,osim za neke poljoprivredne proizvode iz HR .Ono što nama može da bude zanimljivo a to je kupovina plovila HRVATSKOG POREKLA bez plaćanja carine u Srbiji.

Mislim da je neki član našeg foruma iz Hrvatske kupio neki čamac u Premix-u (ako se ne varam) i u Hrvatskoj nije platio carinu za njega pošto je našeg porekla.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: maverick 30, 10, 2011, 09:02:10 pre podne
ja sam kupio nedavno camac u premixu i platio sve sto ide....uz to sto su odnedavna kod nas potrebni jos i neki dodatni certifikati....izbjegavanje carine kod nas je moguce ako se kupi recimo nedovrsen camac pa se uveze kao poluproizvod, u HR  se zavrsi odnosno samo sastavi , ali platim kod vas odmah bez pdv jer je za izvoz
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 30, 10, 2011, 17:41:08 posle podne
ja sam kupio nedavno camac u premixu i platio sve sto ide....uz to sto su odnedavna kod nas potrebni jos i neki dodatni certifikati....izbjegavanje carine kod nas je moguce ako se kupi recimo nedovrsen camac pa se uveze kao poluproizvod, u HR  se zavrsi odnosno samo sastavi , ali platim kod vas odmah bez pdv jer je za izvoz

Taj dodatni certifikat koji kako sam shvatio nisi imao zove se EUR-1 .Taj certifikat popunjava izvoznik (u tvom sličaju Premix) a prilikom izvoza overava ga naša carina.Na osnovu tako overenog certifikata u Hrvatskoj se ne plaća carina na robu Srpskog porekla.To nije izbegavanje carine nego se zove slobodna trgovina po CEFTA sporazumu čiji su potpisnici između ostalih i Srbija i Hrvatska.

Inače,na premix-ovoj izvoznoj fakturi ima izjava o oslobođenju od plaćanja pdv-a u Srbiji tako da je fakturna cena bez pdv-a.Nema šta da ti se vraća kada ga na fakturi nije ni bilo.Ni jedna izvozna faktura nije opterećena pdv-om ni kod nas a ni kod vas u HR.Jednostavno izvoz je oslobođen plaćanja pdv-a.

A moram da priznam da mi nije jasno ono oko neplaćanja carine na poluproizvode iz SRB ako se finalizuju u HR.Radi se nešto po tom principu ali to rade pravna lica i radi se o nekim oplemenjivanjima robe itd,ali to je kažem nešto drugo.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: zorter 30, 10, 2011, 18:39:29 posle podne
..................

A moram da priznam da mi nije jasno ono oko neplaćanja carine na poluproizvode iz SRB ako se finalizuju u HR.Radi se nešto po tom principu ali to rade pravna lica i radi se o nekim oplemenjivanjima robe itd,ali to je kažem nešto drugo.

To se radi na privremeni uvoz i tada nema carine, ali se roba, posle oplemenjivanja, dorade, ugradnje pojedinih elemenata OBAVEZNO vraca u zemlju odakle je "uvezena".

Al, ajd da ne off-ujemo temu. O ovome nekom drugom prilikom.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: LSI 30, 10, 2011, 19:41:54 posle podne
..................

A moram da priznam da mi nije jasno ono oko neplaćanja carine na poluproizvode iz SRB ako se finalizuju u HR.Radi se nešto po tom principu ali to rade pravna lica i radi se o nekim oplemenjivanjima robe itd,ali to je kažem nešto drugo.

To se radi na privremeni uvoz i tada nema carine, ali se roba, posle oplemenjivanja, dorade, ugradnje pojedinih elemenata OBAVEZNO vraca u zemlju odakle je "uvezena".

Al, ajd da ne off-ujemo temu. O ovome nekom drugom prilikom.


Zalazite u vode koje nisu za nas.

Kod oplemenjivanja je tačno definisan stepen promene kada se smatra da je proizvod dobio neki novi kvalitet i u zavisnosti od toga koliko je to, utvrdjuje se da li je roba poreklom iz zemlje u kojoj je započeta proizvodnja primarnog proizvoda ili se zemljom porekla smatra zemlja u kojoj je dorada uradjena. Poreklo robe ima uticaja na to da li se roba carini ili ne i po kojoj stopi - sve ovo za uvoz polovnih motora za plovila nije od značaja.

I kod privremenog uvoza, prilikom uvoza, uvoznik daje izjavu da li će robu vratiti pošiljaocu u inostranstvo nakon roka koji je obično godinu dana.
Postoje i slučajevi da se odobri privremeni uvoz na period duži od godine dana.
U tom slučaju, ako je taj rok npr. tri godine, prilikom uvoza uvoznik je dužan da plati carinu u visini jedne trećine pune carine.
Na kraju godine, podnosi izveštaj da nastavlja sa korišćenjem ove pogodnosti i plaća drugu trećinu punog iznosa carine.
U trećoj godini, ako ne izveze - ne vrati - robu u inostranstvo, mora da plati i preostali iznos do punog iznosa carine.
Dakle, ovo je jedan od načina da se malo manipuliše s plaćanjem carine, medjutim to je poznato malom broju ljudi i mali broj ljudi to radi.
Medjutim - ni ovo nije od značaja za uvoz polovnih motora, osim ako uvoznik motora ne poseduje dokaz da mu motor šalje neko iz inostranstva kao sredstvo za rad u cilju izvršenja nekog ugovora pri čemu će motor koristiti za prevoz.

Zato je najbolje da prekinemo sa ovakvim pristupom i pisanjima.
Čovek je pitao šta je potrebno za uvoz i verujem da je dobio odgovor.

Ja bih samo sve što je do sada rečeno sabrao u sledeće:
- kad pronadjete motor u inostranstvu i dogovorite cenu, obratiite se bilo kom špediteru, dajte mu instrukicije gde i kada da preuzme motor i na koju adresu da ga doveze;
- špediter će vam reći koliko to košta i pripremiće sve neophodne papire za to;
- na vama je da platite motor i špediteru (ugovorite sa špediterom da za vas plati i carinske troškove ako možete, a ako ne prihvati, dobićete od njega carinski račun na osnovu kojeg ćete izvršiti uplatu u korist Uprave carina Repubike Srbije).


I to je to - stigao je motor - idete s njim u kapetaniju da ga upišete u plovidbenu dozvolu ...
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Vlada 69 30, 10, 2011, 21:09:39 posle podne
Znam  da ovo oko priv.uvoza nema veze sa temom ali sam pokušao da pojasnim neke stvari.Ali moram da primetim da je od ovoga što pišete sve pomalo- delimično tačno a ostalo...
Ma kažem,sa temom nema veze i ne vidim razlog da "pojašnjavamo" o čemu se radi  :).
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: LSI 31, 10, 2011, 07:54:42 pre podne
Vlado, moji komentari nisu bili vezani samo za ono što ste vi pisali.
I u mom komentaru nije sve rečeno, pa otuda i stoji i to da i to što sam ja napisao je delimično tačno. Siguran sam da i vi i ja možemo još dosta toga da napišemo o tim procedurama ali to sve ne pomaže čoveku oko donošenja odluke.
Zato sam i pokušao da u najkraćim crtama (!!!! - ja i kratko, nekako ne ide mi od ruke) samo objasnim zašto ne bi trebalo da ubacujemeo nove elemente jer tako samo opterećujemo temu.

Mislim da je na postavljeno pitanje dat odgovor i da sada svako ko razmišlja o uvozu polovnog motora zna proceduru i šta mu valja činiti.

Svi mi pokušavamo da na svaki način nešto uštedimo, a posebno kad znamo da nas čeka plaćanje nekih taksi. I zato često ljudi krenu pogrešnim putem koji na kraju košta dosta više nego da su se obratili onima kojima je to posao...

Svako ko namerava da uveze polovan motor treba da zna da će prilikom carinjenja biti izložen sledećim troškovima:

- troškovi transporta motora   - koliko dogovori sa prodavcem ili svojim vozarem
- troškovi carinskog posutpka
              - carina - po tarifnom broju 8407 21 xx xx je 1% na vrednost motora iz fakture (za motore ispod i preko 30 kW) ili 5% (za ostale motore);
              - carinske takse - nekoliko stotina dinara
              - PDV (18% na vrednost motora iz fakture uvećanu za troškove transporta motora do granice i obračunatu carinu)
- troškovi špeditera - verovatno oko 50-tak evra

Što se tiče papira - špeiditer je taj koji će klijentu sve pripremiti i nema potrebe da se kupac mnogo oko toga brine.

Bitno je da kupac zna da carina, kao i kod uvoza automobilskih motora i drugih proizvoda, ne mora da uvaži iznos koji je napisan u fakturi ukoliko proceni da je iznos nerealan. U takvim situacijama carina ima pravo da izvrši procenu u skladu sa kataloškim vrednostima i podacima koji su carini dostupni.

Sa overenom carinskom deklaracijom i fakturom vlasnik motora odlazi u kapetaniju i to je to.


Eto, opet sam bio kratak koliko sam mogao.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: latin 01, 11, 2011, 10:39:00 pre podne
Nema potrebe da se neko opterećuje dodatnim objašnjenjima oko carinjenja vanbrodskih motora zato što se za fizičko lice carinjenje obavlja na samoj granici u skraćenom postupku bez usluga špeditera. Plate se dažbine na samoj granici u banci ili auto moto savezu po CPD-u koji računar izbaci na osnovu unete vrednosti robe sa svim podacima vezanim za robu. Da bi se obavilo takvo carinjenje potrebno je priložiti pasoš ili ličnu kartu,fakturu i plovidbenu dozvolu na vaše ime. Sa dobijenim obrascem se motor registruje u kapeteniji.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: barbanesa 01, 11, 2011, 12:03:27 posle podne
A sto da bude prosto kad moze da se zakomplkuje pa da raspredamo danima.. :suicide:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: LSI 01, 11, 2011, 15:13:25 posle podne
Nema potrebe da se neko opterećuje dodatnim objašnjenjima oko carinjenja vanbrodskih motora zato što se za fizičko lice carinjenje obavlja na samoj granici u skraćenom postupku bez usluga špeditera. Plate se dažbine na samoj granici u banci ili auto moto savezu po CPD-u koji računar izbaci na osnovu unete vrednosti robe sa svim podacima vezanim za robu. Da bi se obavilo takvo carinjenje potrebno je priložiti pasoš ili ličnu kartu,fakturu i plovidbenu dozvolu na vaše ime. Sa dobijenim obrascem se motor registruje u kapeteniji.

Ovo su i meni rekli kada sam nameravao da kupim motor u Beču.
Ali to važi kad čovek ode lično preko grane, nadje motor, stavi ga u prtljažnik i stigne na granicu sa njim.

Ako motor dolazi kao pošiljka, tada važe one stvari o kojima smo pisali Vlada i ja...
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: latin 01, 11, 2011, 17:14:02 posle podne
Čini mi se da ću na ovom forumu mnogo toga naučiti o svom poslu koji već godinama unazad radim!!! :suicide:  :heat:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: njegos68 01, 11, 2011, 20:11:11 posle podne
Čini mi se da ću na ovom forumu mnogo toga naučiti o svom poslu koji već godinama unazad radim!!! :suicide:  :heat:
  Čovjek se uči dok je živ..  :on_the_quiet:
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: broker975fx 17, 04, 2015, 17:06:02 posle podne
Sta ako je motor prosvercovan pre godinu dana,ima racun gde je kupljen ali nije carinjen tada,da li to moze sada da se legalizuje na neki nacin ili prosao voz
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: LSI 17, 04, 2015, 20:12:30 posle podne
 Једина ствар која би била по закону је да мотор "прошверцујеш" преко границе а онда га уредно увезеш тако што га пријавиш и оцариниш.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: broker975fx 17, 04, 2015, 20:44:14 posle podne
Pa to je mnogo cimanja, tj nije za ponudu upola cene pa ako hoće hoće
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: MiletaStamat 09, 11, 2015, 13:14:52 posle podne
Poštovanje administratorima foruma. Imam jedno pitanje za nekog ko zna odgovor. Nameravam da u naredno vreme nabavim polovni vanbrodski motor najverovatnije Jamahu 9,9 KS u Švajcarskoj. Zanima me šta mi od papira treba da bi nju legalno registrovao kod nas. Čitao sam da treba kupoprodajni ugovor ako kupujem od fizičkog lica, a overen račun ako je u nekoj prodavnici, Šta ako motor dobijem besplatno, kako onda sa papirima. Da li takav motor može da se pošalje autobusom, a ja da u Beogradu preuzmem ili to mora na granici. Da li mogu kupoprodajni ugovor da napišem ovde, potpišem ga a da se u Švajcarskoj naknadno ubace podaci motora i prodavca, te onda tamo overi kod notara ili slično. Uh, imam više od jednog pitanja. Pozdrav za sve na forumu. Pročitao sam komentare ovde, ali nisam primetio da neko pominje Švajcarsku ili mi je promaklo. U svakom slučaju ako neko zna odgovore na moja pitanja dobro bi mi došli.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Alexa 09, 11, 2015, 18:01:24 posle podne
Ako kupujes od firme (marine, servisa) treba ti njihov racun kao i za sve drugo sto bi kupio. Ako kupujes od fizickog lica, treba ti ugovor overen kod notara. Nemozes ga overiti bez da si licno prisutan jer notar ne overava sadrzaj ugovora vec verifikuje potpise ugovaraca. Bez tebe a u tvoje ime je moguce jedino ako nekome posaljes ovlascenje (volmacht) da u tvoje ime i za tvoj racun obavi kupovinu i izvadi potrebna dokumenta. Sa racunom ili ugovorom se javlja nekoj spedicionoj firmi i trazi tzv "export papir" (izvoznu carinsku deklaraciju). Tu navodi na kom ce granicnom prelazu izaci iz EU (u tvom slucaju Bajakovo ili Batrovci). To ce sve biti sadrzano u bar-kodu koji ce dobiti na izvoznoj deklaraciji i hrvatski carinik (ili madjarski) ce samo skenerom to ocitati i sa tim si zavrsio sto se tice izvoza iz EU. Ta procedura (sa izvoznom deklaracijom) je neophodna jer se tako eliminise mogucnost da vozilo (motor, camac) koji se iznosi iz EU bude npr. ukradeno. Kod nasih carinika prijavljujes robu za carinjenje i odredjujes carinarnicu u Srbiji gde ces obaviti carinski postupak (u roku od 72 sata). Tu se javljas spediciji, oni formiraju ulaznu carinsku dekllaraciju, podnose carini na pregled, ovi overavaju i ides. Ako neko drugi to radi u tvoje ime, mora imati overeno ovlascenje i kopiju tvoje licne karte. Spediter u mestu gde zelis da carinis ce ti pripremiti dokumentaciju i podneti carini na pregled i overu. Dobices uplatnice a kad izvrsis uplatu i carinski racun i uvoznu carinsku deklaraciju. Sa tim ides u kapetaniju i registrujes. Neznam kako je sa skracenim carinskim postupkom, pretpostavljam da moze ali do koje vrednosti neznam pa nebih da ti dam netacne informacije. Koja ce cena biti navedena u racunu ili ugovoru je nebitno, carina ce osnovicu odrediti po katalogu. Deluje komplikovano a ustvari nije, spediteri znaju svoj posao i to ide brzo i lako. Srecno  114
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: MiletaStamat 09, 11, 2015, 19:03:34 posle podne
Hvala na informacijama, sa prijateljima na forumu je sve lakše.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: yogi 07, 04, 2017, 12:00:14 posle podne
Šta je sve potrebno za uvoz polovnog čamca i motora iz Bosne. Naime video sam povoljan motor koji je registrovan sa camcem u BIh ali vlasnik nema nikakve druge papire za njega. Sta bi bilo potrebno da ga prevezem preko granice sa BIH i da li je moguće carinjenje na granicnom prelazu Kotromana (Mokra gora)?
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: LSI 07, 04, 2017, 12:26:18 posle podne
Јоги,

На ваше питање, одговоре ћете наћи у самој овој теми, само мало прелистајте, али има конкретно о моторима из увоза и овде: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14446.0.html.

Што се тиче тога да ли се може то завршити на прелазу Котроман, не знам. У начелу, то се обавља на граничном прелазу где мотор улази на територију Републике Србије.
Уколико купац/власник мотора жели да царињење обави по редовном поступку у некој другој испостави у земљи, поступак је дужи и обично скупљи.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: neptun 07, 04, 2017, 19:37:34 posle podne
Pozdrav, kupio sam prosle godine jedan skroz mali motor,da bude pomocni na jedrilici, a i da gura pomocni camac koji jos nemam.tj nemam takav na koji moze motor.imam za njega carinske papire i prebacio sam ga na sebe. necu da ga upisujem u plovidbenu.
Ja se nadam da su ti papiri dovoljni ako nekad ipak resim da upisem taj motoric.valjda su to trajni papiri?
A sad bih promenio i glavni motor i pregovaram oko jednog,polovan motor,ali sa papirima je kriticno.motor je u srbiji ima racun iz inostranstva,prodavac kaze da moze da ga ocarini.sad je pitanje dal da uzmem motor koji je ocarinjen na takav nacin.prvo nekako presao granicu,pa tek onda carina.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: LSI 07, 04, 2017, 19:42:34 posle podne
Шта год одлучили, да купите или да не купите, сами ћете одлучити.

Али нипошто не купујте с тим да ви урадите то накнадно царињење. Нека то уради продавац.
Како ће он то урадити, то није ваша брига.

И никад не купујте неоцарињен мотор!

Sent from my P9000 using Tapatalk

Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: neptun 07, 04, 2017, 20:53:38 posle podne
Hvala na savetu,tako sam i planirao.nego se mislim dal da kupim i ocarinjen,ako znam da je prvo presvercovan,pa posle carinjen. plasim se da ne bude posle problema.npr na granici kad krenem na more..
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: LSI 07, 04, 2017, 21:07:47 posle podne
Продавац мора да вам да оригинал документ са царине у коме пише име и презиме оног ко мотор увози. Уз то, пише број мотора и обавезно напомена да је обрачунат и плаћен порез који се плаћа приликом увоза.

Уколико је увозник увезао више мотора одједном, може царински документ да копира и овери да је копија верна оригиналу. Раније се то радило у суду и ооштини - сад код нотара.

Ако то нема - не купујте (што би рекао наш човек: "Не треба вам ни за џабе.")!

Треба пазити од кога купујете. Има овде у Београду и околини пар људи који се баве увозом и који вас неће преварити. Треба се мало распитати.

Sent from my P9000 using Tapatalk

Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: neptun 07, 04, 2017, 21:45:57 posle podne
do sad sam par puta kupovao motor i nije bilo problema.
tj. imao sam problem sa jednim tomosom 4  koji je imao papire i kupio sam ga u jednoj radnji u bg.pre 10 godina, gde se prodaju polovni motori.sa svim papirima.prodam ga prosle godine,al je kupac poludeo i hteo da zove policiju.posto se broj na motoru nije slagao sa onim u papirima.pa sam sad oprezan.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Ljuba 09, 04, 2017, 10:30:15 pre podne
Zadnjih mesec dva tražim motor 8-10 za pomoćni čamac, sve te bez čistih i kompletnih papira zaobilazim, šta će mi još i ta glavobolja.
Ali čudno je da se to kod nas još gleda, na zapadu je broj motora (bilo čega) odavno nebitan za registraciju.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: mladjo 09, 04, 2017, 12:30:40 posle podne
Zadnjih mesec dva tražim motor 8-10 za pomoćni čamac, sve te bez čistih i kompletnih papira zaobilazim, šta će mi još i ta glavobolja.
Ali čudno je da se to kod nas još gleda, na zapadu je broj motora (bilo čega) odavno nebitan za registraciju.
Covece,sedis tu u tvojoj palanci i pricas sta i kako je na zapadu.Vanbrodski i svi drugi brodski motori imaju tehnicki pregled pa mi objasni kako se radi kontrola bez brojeva.  U knjizici moga camca je unesen i Motor sa svim njegovim podacima pa i brojevi.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Ljuba 09, 04, 2017, 12:55:34 posle podne
Malo si nervozan, rekoh da se na Zapadu to odavno ne gleda, mi smo druga priča.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Drivee 29, 08, 2017, 12:09:59 posle podne
Tako je, motor je usao kao rezervni deo pre nekih 10 ak godina na zapadu. Kod nas naravno da nije tako i nece biti jos dugoo. Trenutno, sta vise, recimo za auto, motor i ne mozes da menjas ako ga ta fabrika nije ugradjivala u taj neki model auta. Recimo, ne moze motor od corse u astru ako taj motor fabrika u astru nije ugradjivala.

Ja sam oglasavao pentu koja je ne ocarinjena, nakon vise ucena za cenu, resio sam da je ocarinim sam. Tada kada sam kupovao mi nisu trabli ni papiri ni carina a sada postaje ozbiljnije.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: MiletaStamat 29, 08, 2017, 14:00:40 posle podne
Ljubo ako tražiš polovan motor, da li si gledao kod kod Ratka u Galija nautici na Adi u Beogradu. Skoro sam svraćao tamo ima raznih motora, uglavnom za sve ima uredne papire. Dobiješ servisiran motor, Zastupnik je Yamahe tako da ima i novih.
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: tangabravo 29, 08, 2017, 22:41:00 posle podne
Ja kada sam iz NL uvozio moje jedrilice sa motorima samo sam po šoferu kamiona poslao pare prodavcu- fizičko lice- i on je uradio kod notara ugovor na moje ime i na granici je kamion zapečaćen a u Valjevu na carini otpečaćen i ja sa tim carinskim papirima odem kod špeditera koji obave svu papirologiju a ja onda sve te papire u kapetaniju i dobijem plovidbene sa brojevima motora
Naslov: Odg: Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
Poruka od: Ljuba 30, 08, 2017, 21:08:25 posle podne
Ja sam kupio motor ovde od coveka koji ga je uvezao, dobio JCI ispravu i racun iz DE + ugovor kod notara tako da je sad to spremno za registraciju kada bude prilike.