Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Temu započeo: Kapetan 13, 01, 2009, 20:48:57 posle podne

Naslov: Korita
Poruka od: Kapetan 13, 01, 2009, 20:48:57 posle podne
koje su najbitnije razlike izmedju V i ravnog korita..
kako se ponasa brod koji ima napred V a pozadi ravno korito ? moze li on da ide po moru ?
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: budens72 13, 01, 2009, 21:09:09 posle podne
Osnovna razlika je što je korito sa ravnim dnom predviđeno za plovidbu po rekama u deplasmanskoj plovidbi.Ravno dno ima prednosti u pristajanju na plitke obale,sprudove,plaže,jer ima mali gaz...Ali ima povećan otpor vode na pramcu jer ne seče talase.V korito se mnogo bolje ponaša na talasima i u držanju pravca na nemirnoj vodi.Svi ozbiljniji brodovi imaju V korito,jer mnogo bolje seče vodu i talase. Napred V-nazad ravno je neki kompromis između te dve forme i dobro se pokazao na rekama,jer bolje seče vodu i talase,a ima prilično mali gaz,tako da je zgodan i za pristajanje na plitku obalu. Treba još pomenuti i oblu formu koja se najčešće koristi na moru,sve jedrilice imaju oblu formu ili V korito sa više lomova. To bi bilo od prilike neka razlika najjednostavnije objašnjena,mada se o tome može puno razgovarati. Svaka forma ima svoje prednosti i mane.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 13, 01, 2009, 21:38:06 posle podne
znaci deplasmanci ne mogu na more ?
da li ima neki software koji moze da nam testira korito na unete parametre? pogotovo ovo pola v pola ravno
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: budens72 13, 01, 2009, 23:25:16 posle podne
Nisam rekao da deplasmanci ne idu na more,već da su plovila sa ravnim koritom predviđeni za plovidbu na reci,a deplasmanci mogu biti u svim formama i sa ravnim i sa blagim V,sa dubokim V koritom i sa koritom u obloj formi.A plovila sa ravnim dnom nisu predviđena za plovidbu na moru. A postoje još i poludeplasmanska korita i naravno glisirajuća korita.  :drinks:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Admiral 21, 01, 2009, 23:48:00 posle podne
Moja omiljena tema.
Dizajn trupa.
Zapazanja: oble trupove imaju i kanalski brodovi u Holandiji, dzunke na Jang Ce, camci na Nilu, indijanski kanui.
Znaci plovila sa hiljadugodisnjom tradicijom. I oni pristaju na plitke recne obale, nose velike terete, plove po svim vremenskim uslovima. Da li je moguce da kinezi vec 6000godinu nisu umeli da smisle bolji oblik trupa? A sta sa morem, pa imaju i more. Znaci dzunka plovi hiljadama kilometara u kopno i toliko i morima i dobra je vec 6000godina.

Apatinac, koji se kod nas toliko koristi, ima svoje prednosti na plitkim i muljevitim obalama. Ranije cesti cunovi su samo preteca apatinaca, i koristili su se za svrhu individualnog ribolova alasa, tradicionalno siromasnih. Nekoliko dasaka, skucano na krajnje jednostavna ravna rebra i sve dobro premazano katranom. Pa u vodu da nabrekne i eto camca. Malo jaci vetar ili talasi i eto problema. I tada su Savom i Dunavom plovili opzbiljniji camci, zaobljenog trupa.

V korito lako sece talase, znaci camac manje propinje pramac. Voda lako zaobilazi trup, manji otpor, manja potrosnja goriva, lakse se vesla, brze se stigne.
Sirina camca je takodje kljucan faktor. Sirina daje stabilnost i vecu nosivu zapreminu. Daje prostor za zaklon, suvo mesto za hranu, san. Mesto za preko noci ili za cuvanje.

Tek zadnjih oko 200 godina se radi na poboljsanju dizajna trupova i tu posebnu ulogu igra Collin Archer koji na konkursu za spasilacki camac na severnim morima dobija prvu nagradu. To je trup zaobljen na oba kraja, duboke teske kobilice, sirok, dobro zasticene palube. Izuzetno pouzdan i siguran brod iz cijeg su trupa razvijeni i neki sadasnji modeli, tipa Pacific i sl. Mana je sporost zbog tezine i velike oplakane povrsine. Problem u razvoju dizajna trupa predstavljaju i tradicionalna iskustva u upotrebi tehnoloski tesko obradivih materijala. Metal i drvo, drvo i metal. Tesko i cvrsto ali tesko za obradu, i lako i vitko, lako za obradu ali osetljivo na udar, vlagu.

Proslo je 100 godina od kada je napravljen prvi ferocementas, 50 od pojave sperploce, pocinje primena smola, dolaze kompoziti itd.

Stari, teski i spori trupovi prestaju da vladaju morima. Brzina postaje imperativ, komercijalizacija, masovnost. Postaje sve vaznije biti na vodi, ploviti.

Kada bi mogli da spomenite nekom starom mornaru od pre 100godina rec gliser ne bi znao sta to znaci.

V trup nikada nije potpuno ravan na krmi. Uvek postoji odredjeni ugao V. 18% je vec deep V. Ali celo korito zato ne klizi bocno. Ne oduvava ga vetar, znaci drzi pravac ali nema ni proklizavanja kod okretanja.
Kod glisera se tezi da camac bude laksi, da bi lakse postigao brzinu. Kod jedrilica osim brzine i jedra sa oputom duze traju i mogu biti laksi.

Apatinci ne bi mogli po moru dugo operisati. Previse bi se punili vodom i zbog niskih stranica, pramac bi lupao po talasima, a cesto se i zabijao u njih.
Zato V trup moze lako i na Dunav i Atlantik. Camci preko 5 m su vec bezbedniji i udobniji na talasima. Poznate su i regate preko atlantika za camce od 6m, sa samcima. Vec su uobicajene, tradicionalne.

Kod nas je vec druga prica. Mnogi se drze Save kao pijan plota. Kako izaci na Dunav kada ume da bude onako opasan, talasi do krova. Pa jeste, cun je za Savu bez vetra, jos od kada je Tesla greje. 


Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 22, 01, 2009, 00:23:28 pre podne
admirale vidim da proizvodis camce od stakloplastike, ajde daj neke skice sta imas i po kojoj ceni... ranije sam imao lahora pa sam ljubitelj trimaranskih korita .. sa njim sam pristajao svugde...
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Admiral 22, 01, 2009, 00:34:05 pre podne
Trenutno sam razradio jedno glisersko korito, na predlog SaleNB. Mogu malo da ga doteram po meri, duzi, siri, po  dogovoru. Korito je ovog tipa
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Admiral 22, 01, 2009, 00:36:48 pre podne
A ovo model 720, poludeplasmanac. ( napravio sam ppt ali ne mogu ovde da ubacim ) zgodnije je da ti posaljem mail pa u attachmentu ono sto imam uradjeno od fajlova ) OK
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 22, 01, 2009, 00:42:02 pre podne
A ovo model 720, poludeplasmanac. ( napravio sam ppt ali ne mogu ovde da ubacim ) zgodnije je da ti posaljem mail pa u attachmentu ono sto imam uradjeno od fajlova ) OK

aj pa da okacim u domacu proivzodnju salji na sijan@broadcasttc.com
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 10, 03, 2009, 00:49:34 pre podne
http://www.plavihorizont.iz.rs/album/slides/?newGD (http://www.plavihorizont.iz.rs/album/slides/?newGD)|slides|50

cini mi se da su sva ova korita problematicna? kakva su vasa misljenja ?
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 10, 03, 2009, 02:13:55 pre podne
jako rado cak se nosim mislju i da narucim neki projekat ....

nesto ovako

http://www.bruceroberts.com/public/HTML/EURO-910.htm (http://www.bruceroberts.com/public/HTML/EURO-910.htm)

ili ovako

http://www.bruceroberts.com/public/HTML/EURO9.htm (http://www.bruceroberts.com/public/HTML/EURO9.htm)

i ja kupim planove i kom majstoru da nosim ? ja sam prilicno nepoverljiv sa nasim majstorima
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: deda 10, 03, 2009, 10:41:56 pre podne
Nasi majstori su za svaku kritiku[cast izizetcima kojih je malo] jer su to polupriuceni bravari za pravljenje seoskih ograda!!Toliko fuseraja,osljarenja,polu resenja da poludis!!Mom poznaniku,,majstor,,iz Slankamena par egija u prednjem delu camca uopste nije zavrio za taban!!!Srecom primetio je pre nego sto je poceo sa radom na enterijeru pa je doradio!!Ako treba da sedim pored majstora dok radi,izes i majstora i njegov rad!! :suicide:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: giganova 10, 03, 2009, 11:01:23 pre podne
Opet cuo sam da ni planovi koje poprilicno platis nisu naj idealniji.Naime prebacis ih u elektronsku formu i iseces na nekoj od CNC masina i opet odstupanja po par cm.neretko neke delove i nemozes da uklopis.
A i ako je sve ok.gde naci majstora koji zna\ da cita te planove i jos da je pouzdan.
Kapetane kupuj gotov brod :dance:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 10, 03, 2009, 12:06:21 posle podne
@aka

ja prvo vidim sta hocu, zacrtam plan, pa onda radim u tom pravcu :)

ideja je naci projekat poludeplasmanca koji odgovara mojim potrebaa u narednih 20 godina, naci masjtora koji ce da ga sklopi slagalicu , naci majstora koji ce uraditi enterijer i podvuci crtu da vidimo koliko je to .. ne planiram ovo da radim ove godine a verujem ni sledece , ali mi treba cifra da bih sebi zacrtao dugogodisnji plan

deregliju ne napustam ... ona mi sluzi kao test ground za ideje :)

znaci zanima me koliko ce na kraju da me izadje...

secam se tvog saveta da ne ulazim u pricu pravljenja broda, i slazem se, ali tesko da cu naci nesto sto mi odgovara u potpunosti .... hocu da vidim sve opcije a ako mi uleti nesto kao tebi pre toga jos bolje :)
al bez backup plana ne mogu :)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: SALE NB 10, 03, 2009, 12:43:44 posle podne
Sve si ti lepo isplanirao - jedina greška je u stvari izbor materijala. Mani se metala, napravi lađu od plastike ili kombinuj drvo i plastiku.
To možeš u dobroj meri sam, a ima i majstora za tako nešto.
Dobijaš mnogo efikasnije plovilo za manje novca i svakako uz manje nerviranja. A o troškovima plovidbe i održavanja posle tek ne treba pričati.

http://www.devlinboat.com/topknot32.htm (http://www.devlinboat.com/topknot32.htm)

Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 10, 03, 2009, 12:54:33 posle podne
nista sam, vise puta sam se opekao nemam nameru ponovo  :)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: SALE NB 10, 03, 2009, 13:14:16 posle podne
Ja ću najverovatnije krenuti u nešto ovako:

http://www.hartley-boats.com/sport22.html (http://www.hartley-boats.com/sport22.html)
http://www.glen-l.com/designs/inboard/veegull.html (http://www.glen-l.com/designs/inboard/veegull.html)
http://www.bartenderboats.com/22-foot-bartender.html (http://www.bartenderboats.com/22-foot-bartender.html)
ili ovaj admiralov
http://www.clarkcraft.com/cgi-local/shop.pl?type=item&categ=015&item=936124405&cart_id=28d2b0c24711edd1b2d0735804079667 (http://www.clarkcraft.com/cgi-local/shop.pl?type=item&categ=015&item=936124405&cart_id=28d2b0c24711edd1b2d0735804079667)

Samo ne znam kada!  :this:  :smile:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: deda 10, 03, 2009, 14:00:56 posle podne
Nisu majstori losi, svi znaju da vare ali neznaju sta da vare. Zasto neko ocekuje da varioc bude brodograditelj? Camce i brodove prave velike firme ili specijalizovane radionice gde je obavezan bar jedan inzenjer.
Kod nas nacrtas plan, kupis gvozdje i kazes polukvalifikovanom variocu da ti napravi brod iz snova. E pa to ne ide tako.
Ti u lacarku... ima jedan njihov na sajmu, kod bicikl servisa, meni izgleda odlicno. Ako i ima propusta isplati se popraviti jer je cena korita oko 7000. Za te pare korito od 10 metara... Ali opet ostaje ono.. ko da dovrsi, uredi, ofarba...
     I ja bih voleo da vozim avion ali neznam!!Stvar je u tome sto se ljudi prihvataju posla koji neznaju da rade!Misle da je dovoljno znati da varis i sami sebe proglase za velemajstore.A pravljenje camaca zahteva znanje mnogo vece od pukog varenja! :nono:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: zorter 10, 03, 2009, 14:12:28 posle podne
Gremline, mislim da nije problem da li majstor zna da vari, vec ono nase srpsko: "ne mora bas da bude super".Volimo mi da "ustedimo" (citaj ukrademo) gde god mozemo, pa ni var ne mora da bude ceo.Mora malo da se preskoci.
Znaci nije toliki problem u znanju koliko je u bezobrazluku.Ko ono rece malopre majstor pokusao da ukrade ni manje ni vise vec 2,5t celika.Nije to mala cifra.Svi bi da se obogate preko noci, pa sad izgubise musterije.Problem je u nama samima.To je nase prokletstvo.Zato nam niko ne veruje i niko nas ne voli kao narod, jer smo takvi kavi smo.Zalosno ali istinito. :wild: :suicide:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: deda 10, 03, 2009, 14:45:07 posle podne
Gremline, mislim da nije problem da li majstor zna da vari, vec ono nase srpsko: "ne mora bas da bude super".Volimo mi da "ustedimo" (citaj ukrademo) gde god mozemo, pa ni var ne mora da bude ceo.Mora malo da se preskoci.
Znaci nije toliki problem u znanju koliko je u bezobrazluku.Ko ono rece malopre majstor pokusao da ukrade ni manje ni vise vec 2,5t celika.Nije to mala cifra.Svi bi da se obogate preko noci, pa sad izgubise musterije.Problem je u nama samima.To je nase prokletstvo.Zato nam niko ne veruje i niko nas ne voli kao narod, jer smo takvi kavi smo.Zalosno ali istinito. :wild: :suicide:
  Evo klasicnog primera za to!!Kod mene u marini resio covek da napravi nesto mnogo lepo,brod koji ce da potseca na jedrenjake!!Korito metalno,kabina i sve ostalo drvo.Nije zalio para nizasta!Stigla gusarska ladja ali stoji na vodi kao Krivi Stojko!!!Majstor koji je radi korito,iako je znao kompletnu pricu,jednostavno je napravio korito nevodeci racuna o daljem opterecenju!On je izracunao da je sirina koju je on uradio dovoljna.Naknadno su uradjeni stabilizatori,kao krila,a to je naruzilo citavu ideju i usporilo camac. :nono:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: stvlada 10, 03, 2009, 22:11:54 posle podne
Danas sam bio u Lestanima da uzmem meru za ogradu na brodu koji je 10.5mx 3 i nesto,v koritona oko mnogo dobro odradjeni kostao je coveka oko 6000 e radjen je u Smederevu,licno mislim da to nije puno para za taj brod.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: deda 10, 03, 2009, 22:20:02 posle podne
Stvarno nije puno.To mu dodje 600e po duznom metru a koliko znam prosek je oko 800e! :smile:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 10, 03, 2009, 22:32:03 posle podne
Stvarno nije puno.To mu dodje 600e po duznom metru a koliko znam prosek je oko 800e! :smile:

odlicna cena
dule jel imas kontakt tih smederevaca koji prave brusa robertsa?
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: stvlada 10, 03, 2009, 22:54:14 posle podne
Ukusi su razliciti,mada ovaj lik hoce standardnu ogradu i masu sitnica,rukohvati,rol-bar,merdevine za izlazak iz vode itd.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: odissej 10, 03, 2009, 23:23:30 posle podne
Da li praviti celicni brod kod nas ili kupiti gotovi? Slazem se sa svima koji kazu da je to kod nas skoro nemoguca misija koja ce puno kostati para,ali i zivaca (sto je najgore) buduceg vlasnika.Ukoliko neko i resi da se upusti u tu avanturu,po mom misljenju mora da ima prethodno ispunjene SVE sledece preduslove:
- Zatvorenu finansijsku konstrukciju,
- Projekat broda koji mu u (skoro) svemu odgovara,i po kom je do sada izradjeno vise desetina primeraka(sto se moze proveriti).Obici i proveriti iskustva drugih vlasnika.
- Omogucenu nabavku projektom propisanih celicnih limova i ploca,ZAHTEVANOG kvaliteta,dimenzija i kolicine,
- Obezbedjeno secenje NA HLADNO (recimo vodom,nikako gasno) ploca i limova,
- Obezbedjeni obuceni i kvalifikovani bravari i  zavarivaci koji ce raditi postupkom ZAHTEVANIM projektom(ako se zahteva zavarivanje u zastitnoj atmosferi nekog gasa,onda ne moze to biti elektrolucno,na primer)
- Obavezno i dosledno pridrzavanje SVIH ZAHTEVANIH tehnoloskih parametara zavarivanja(tip vara, duzina vara, redosled zavarivanja...)
- Obavezna izrada i primena svih ZAHTEVANIH alata(pomocnih,kontrolnih...)
- Obavezna primena svih ZAHTEVANIH postupaka primarne,medjufazne i zavrsne zastite celika,u ZAHTEVANOM kvalitetu.

Sigurno ste primetili vrlo cesto upotrebljavanu rec"zahtevano".Tvrdoglava primena te reci ce biti vas najbolji zastitnik od pogubnog delovanja IMPROVIZACIJE! Zahtevajte secenje na hladno,a ne kod nas tako uobicajeno "gasno" jer zona reza vise nikad nece biti ravna,ma koliko je puta propustali kroz ravnalicu,a struktura celika u istoj zoni ce biti promenjena jer je dovedena do tacke topljenja.Redosled zavarivanja je od izuzetnog znacaja .Ako je projektom predvidjeno da se na primer prvo vare prvo,trece,pa peto rebro,onda ne moze da se vare prvo,drugo,trece i tako redom jer je majstoru tako zgodnije.Zavarivanje je proces koji stvara velike dilatacije u konstrukciji,pa je redosled vrlo bitan!
Odgovorno tvrdim da trenutno kod nas nije realno sprovesti i zavrsiti projekat uz ispunjenje svih gornji preduslova.
Tehnickim perfekcionistima niposto ne preporucujem upustanje u ovakav projekat u nasim uslovima,jer bi to sigurno bilo pogubno za njihovo zdravlje.Svim ostalim takodje ne preporucujem ovako nesto,jer na kraju ne bi bili zadovoljni u meri u kojoj su to ocekivali na pocetku.
Prema tome,kupite gotov brod koji cete videti,opipati i probati.Sretna vam kupovina!

Naslov: Odg: Korita
Poruka od: dzoni 11, 03, 2009, 00:56:34 pre podne
vlado ti radis Rasin brod? :)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: stvlada 11, 03, 2009, 15:18:53 posle podne
vlado ti radis Rasin brod? :)

da :)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: deda 12, 03, 2009, 15:11:44 posle podne
Admirale ,dali ovo moze od plastike?Ovo je od drveta,al lepota ziva!!! :dance:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Admiral 12, 03, 2009, 22:12:51 posle podne
Apsolutno da moze.
Takav projekat pokusavam da odomacim, u plastici.
Medjutim ima malo razumevanja.
Gore je Aka lepo rekao, da je tesko naci narucioca sa jasnom koncepcijom.
Ovakav model je koncept mozda i bolji od svega do sada radjenog za svaciji ukus.

Pokusacu da prevedem to u brojeve, pa tvrdim da takav trup, do 7,5m ne sme da kosta vise od 7000e sa pregradama, prozorima od pleksiglasa, spreman za vodu, bez opreme i normalno bez motora.
Ako se opet vratimo na jedan od prethodnih tekstova, videcemo da metalni trup, za camac slicne duzine, kosta minimalno oko 800eu/duznom metru. Priznacete razlika ipak nije tako velika.

A oblik trupa je divan.


Naslov: Odg: Korita
Poruka od: odissej 12, 03, 2009, 22:37:16 posle podne
Ljudi, nemojte se ljutiti,ali ovakva plovila su malo poveci zalogaj za nas. :stop:Na fotografiji je americki tip brodova "Lobster" u prevodu "jastog" kojeg su u proslosti koristili ribari na istocnoj obali (Nova Engleska) za lov na te rakove.Predstavljeni brod nije drveni iako bi se to reklo po oblozi krmenog zrcala.Iako ima retro-look,na njemu su primenjene najnovije tehnologije u izradi "plasticnih"brodova.Duzina broda na slici je oko 35 stopa i ne moze se kupiti u Americi ispod 250.000 $. Ajte da krenemo sa necim manjim i manje slozenim! :smile:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: deda 12, 03, 2009, 22:54:34 posle podne
Ljudi, nemojte se ljutiti,ali ovakva plovila su malo poveci zalogaj za nas. :stop:Na fotografiji je americki tip brodova "Lobster" u prevodu "jastog" kojeg su u proslosti koristili ribari na istocnoj obali (Nova Engleska) za lov na te rakove.Predstavljeni brod nije drveni iako bi se to reklo po oblozi krmenog zrcala.Iako ima retro-look,na njemu su primenjene najnovije tehnologije u izradi "plasticnih"brodova.Duzina broda na slici je oko 35 stopa i ne moze se kupiti u Americi ispod 250.000 $. Ajte da krenemo sa necim manjim i manje slozenim! :smile:
Na sajtu gde se mogu naruciti planovi pise wood  www.nehusmarine.com/vashon (http://www.nehusmarine.com/vashon) :smile:
Naravno da ovakav camac nemoze biti jeftin.Nada umire poslednja! :drinks:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: deda 12, 03, 2009, 23:03:48 posle podne
Evo mali dodatak.Lepota! :dance:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Admiral 12, 03, 2009, 23:05:16 posle podne
Ok onda se vratite na http://www.devlinboat.com/topknot32.htm (http://www.devlinboat.com/topknot32.htm)
i pored motora ne sme biti previse skupa.

Nije mi jasno ni koje su naj novije tehnologije. Ja se bas trudim da pratim sta se radi, narocito u komercijalnoj proizvodnji, proizvodnji malog broja komada, retro planovima, znaci svega na nivou trupa.
Koje su to nove tehnologije da bi camac od oko 8m kostao 250000.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: deda 12, 03, 2009, 23:12:58 posle podne
Ok onda se vratite na http://www.devlinboat.com/topknot32.htm (http://www.devlinboat.com/topknot32.htm)
i pored motora ne sme biti previse skupa.

Nije mi jasno ni koje su naj novije tehnologije. Ja se bas trudim da pratim sta se radi, narocito u komercijalnoj proizvodnji, proizvodnji malog broja komada, retro planovima, znaci svega na nivou trupa.
Koje su to nove tehnologije da bi camac od oko 8m kostao 250000.

Toliko kosta Linssen ali kompletno opremljen!A opremljen je bruka! :dance:
Malo me buni sto proizvodjac preporucuje motor od 150ks tj.mnogo para za motor! :dance:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 13, 03, 2009, 01:52:23 pre podne
ja nasao korito koje odgovara mojim zahtevima uz manje izmene (ojacanje spica i dizanje kabine za 20 cm spreman sam narednih 20 godina...
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: samardza 13, 03, 2009, 06:33:27 pre podne
gde ste videli ovu ladju
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: broker975fx 13, 03, 2009, 09:33:42 pre podne
Jel ovo slikano pored Sajma, pored Banetovog i Vojkonavog brodića, fino izgleda, jel  na prodaju
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: odissej 13, 03, 2009, 17:47:47 posle podne
Deda,u pravu ste,ovo jeste drveni brod od mahagonija presvucen u epoksi West sistem.Na ovom sajtu mozete videti mnooogo lobstera:
http://uk.yachtworld.com/core/listing/cache/searchResults.jsp?Ntt=lobster+boat&slim=quick&Ntk=boatsUK&searchtype=homepage&Ns=PAll_sortPrice%7C1&sm=3&cit=true&luom=127&currencyid=1005&No=0 (http://uk.yachtworld.com/core/listing/cache/searchResults.jsp?Ntt=lobster+boat&slim=quick&Ntk=boatsUK&searchtype=homepage&Ns=PAll_sortPrice%7C1&sm=3&cit=true&luom=127&currencyid=1005&No=0)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: giganova 13, 03, 2009, 19:09:08 posle podne
Odisej popravi link. :drinks:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: odissej 13, 03, 2009, 20:02:50 posle podne
Giganova,proverio sam,link je OK.Za svaki slucaj,idi www.yachtworld.com (http://www.yachtworld.com), u prozorcetu "searc yacht" ukucaj "lobster" i izbacice ti vise od 300 lobstera. :drinks:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Admiral 13, 03, 2009, 20:18:00 posle podne
Nisam pogledao sve modele ali su mahom od fiberglasa. Mozda samo par od drveta. Cudno, zar ne.
Interesantno je i to da su camci mahom stariji ali sa dosta visokom cenom.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 14, 03, 2009, 19:51:19 posle podne
Ne zaleci se, korito je najjeftinija stavka broda. Dobro saberi sve prepravke, i dopravke, koje po slikama vidim da bi trebalo raditi... Onda opet farbanje...

ne kupujem ovo sa slike ali cu da ga radim sa tim merkama i pre tom projektu (neki od bruss robertsa pogledacu tacno koji je ) ... stim da pre toga mora da padnu cene zx sve troskove kao i tajminzi :)

nema zaletanja tri puta meri jednom placaj :)

aj videcu ako ima sanse da se sjurim da vidim tvoj brod pa da razmislim i u tom pravcu...
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: deda 22, 03, 2009, 17:37:47 posle podne
Iverko,video sam tvoj camac u oglasima i prvo sto mi je palo na pamet je,kada bi bio moj,da uzmem brusilicu u ruke i isecem onaj sesir na krovu!!Smanjujes visinu za 20cm[ako ne i vise] nema problema sa zadrzavanjem vode i sl.! Mada bi,mozda, onda malo izgubio na formi.Kazes da bi da pecas sa njega,tada se na krovu[obicno]drizi meredov,poneki stap i ko zna sta jos a imas onaj spojler pozadi koji u tom slucaju smeta kada ti hitno zatreba meredov! :)
Sto se tice Plavog Horizonta nemam dobro misljenje o njemu!Za utehu,mislim da oni iz kapetanije imaju deal sa njim jer samo njega preporucuju a ja im odneo rukom nacrtan camac na A4 formatu sa merama bez atesta i sve uredu bilo!! :drinks:

Naslov: Odg: Korita
Poruka od: SALE NB 22, 03, 2009, 18:02:35 posle podne
Iverko, znam "jednoga" koji ima kabinaša od 8 metara i Evinrude od 50ks na njemu, a svejedno postiže samo 12-13km/h, zato što mu motor iznad 3000 obrtaja prelazi u podmornicu  :lol:.
Isto kao kod tebe!
Rekao bih da je problem u samom koritu, što će reći, samo ozbiljna prepravka cele krme i geometrije korita će dati neki rezultat.
Kao što reče čini mi se Gremlin, tako je to kod korita nacrtanih na salveti u kafani. A iz takvih nacrta se radi većina metalnih kabinaša.

Bolje vozi na pola gasa i štedi gorivo, a za sledeći čamac uzmi plastiku i glisersko korito - ali samo od nekog renomiranog proizvođača.
Ovo je naravno isključivo moje mišljenje u skladu sa mojim afinitetima. Možeš pogledati i lepog deplasmanca kod Admirala.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 22, 03, 2009, 22:58:11 posle podne
iverak ja sam razmsiljao o kupovini te ladje .. tada je bila 7000 evra sa staklima ako je to taj on njega nije mogao dosta dugo da proda (zadnja slika na predstavljanju , camac je stojao u garazi desno) ... ali sam se bojao korita jer je i meni kao laiku bilo jasno da tu nesto ne stima..

kod mene je kako kaze sale slucaj oranja ali iz desetog razloga :) meni je motor u kontra trimu jer majstor koji je vario nije imao pojma kako treba da stoji motor.. priznajem moja greska covek mi rekao da ce da izvari kako mu kazem jer on ne zna nista o camcima... to nam je u planu za letos da sredimo i da motor bude u ok trimu...
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 22, 03, 2009, 23:32:39 posle podne
cek cek taj camac ima kvazi V korito sa onim spicom pod 120 stepeni evo je slika
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Bane 22, 03, 2009, 23:52:58 posle podne
@iverko
koliki ti je prostor na pramcu u toji planiras da stavis balast
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 22, 03, 2009, 23:53:57 posle podne
vidi ako ga prodjaes ne diraj nista...

ako ga ne prodjaes prvo ga full opremi pa onda gledaj gde treba da se doda...
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 23, 03, 2009, 00:13:03 pre podne
moj savet ...

povedi par ljudi na brod evo javljam se kao zamorac :)

i salji jednog po jednog na spic... i kada brod legne kako treba saberes kilaze i znas koliko je .... ja sam 113 kg :) znaci treba jos jedna ko ja i dva po 70 80 , pa da mozemo da radimo ko tasovi na vagi :)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 23, 03, 2009, 00:23:12 pre podne
kupi one kockaste flase za vodu od 5 litara i sipaj beton u njih obavezno stavi na vrh savijenu zicu da mozes posle da ih vadis i napuni tu rubu sa time koristi i one od 1l od vode vode i one su kockaste
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 26, 03, 2009, 22:28:33 posle podne
evo da dodam link za onaj brod sa sajma gore na slikama

http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/Waverunner28_description.htm (http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/Waverunner28_description.htm)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 26, 03, 2009, 23:26:26 posle podne
Cap, sad si vec kreativan :)

e to je original nasi ga produzili .. ali mislim da nisu proporcionalno vec samo po duzini moram da vidim sa majstorom
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 26, 03, 2009, 23:33:11 posle podne
Ne produzuj nego kupi projekat koji ti odgovara  :shout:

Pogotovo sto nasi majstori vole da dodaju jedno rebro umesto da proporcionalno povecaju rastojanja do max 10%... ali i to je budzenje

da vidis o tome nisam razmisljao ....onda kupujem projekat nema druge
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: stvlada 27, 03, 2009, 07:09:01 pre podne
evo da dodam link za onaj brod sa sajma gore na slikama

http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/Waverunner28_description.htm (http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/Waverunner28_description.htm)
Mora da si se vec raspitao za cenu projekta i lima,pa ne bi bilo lose i nas ostale da informises,mozda ima jos zainteresovanih i obavezno HVL i bez 4mm ne pocinji  :good:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 27, 03, 2009, 14:32:58 posle podne
ici cu sledece nedelje .... pa podrobno javljam za sada imam nepotpune informacije ..

laicki mislim da je dobro ispod vodene linije i 20 cm iznad da idem 5 mm do kraja korita 3 a posle za kabinu recimo 2 ili 2,5... al videcu sa majstorom ako prezivi Duleta i Aku :)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 27, 03, 2009, 14:41:12 posle podne
onda jaci gore :)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: stvlada 27, 03, 2009, 14:45:05 posle podne
Kap,koji model na kraju pravis?
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 27, 03, 2009, 14:47:33 posle podne
jos nisam odlucio cena ce da presudi.... a i priliv novca :)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: stvlada 27, 03, 2009, 14:50:17 posle podne
nemoj samo da ides sa tankim limom,zbog para da ne bi bilo posle  :suicide:
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 28, 03, 2009, 01:39:20 pre podne
dereglija je tu za plovidbu jos malo i bice spremna :)

a ovo je za zanimaciju da za 2-4 godine bude gotovo :)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: rade 28, 03, 2009, 09:32:03 pre podne
Dali je moguce da na gotovoj plasticnoj ladji bude uradjeno bas sve po vasem ukusu i dali su moguce kasnije prepravke?
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Admiral 28, 03, 2009, 09:44:35 pre podne
Zato i jeste bolje praviti je u dogovoru sa brodogradilistem. U toku rada moguce su i razne izmene.
Na zavrsenom camcu moguce su razne izmene. I sve to moze biti uradjeno tako da bude gotovo neprimetno.
Plastika je sigurno naj resenje.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: ljubac 22, 07, 2009, 00:21:52 pre podne
Ja ću najverovatnije krenuti u nešto ovako:

http://www.hartley-boats.com/sport22.html (http://www.hartley-boats.com/sport22.html)
http://www.glen-l.com/designs/inboard/veegull.html (http://www.glen-l.com/designs/inboard/veegull.html)
http://www.bartenderboats.com/22-foot-bartender.html (http://www.bartenderboats.com/22-foot-bartender.html)
ili ovaj admiralov
http://www.clarkcraft.com/cgi-local/shop.pl?type=item&categ=015&item=936124405&cart_id=28d2b0c24711edd1b2d0735804079667 (http://www.clarkcraft.com/cgi-local/shop.pl?type=item&categ=015&item=936124405&cart_id=28d2b0c24711edd1b2d0735804079667)

Samo ne znam kada!  :this:  :smile:


Gurajte ljudi,ako ćemo pravo čelik nikad nije bio jeftiniji...Srećno a i ja novi  dogodine
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: smudjritopek 05, 03, 2014, 14:45:02 posle podne
Pozdrav kolege procitao sam sve forume o "V" ili ravnom dnu i saznao kako se farbaju camci koji su bolji sa kabinom ili bez . lim ili plastika 10,20,30,40 ks brzina i sve ostalo sto nema veze sa ovom temom.Zanima me samo jedna stvar zasto V ili zasto ravno dno za reku.Samo to zelim da znam i zasto V nije za reku po prici dunavskih vukova a koji neznaju zasto .molim (OBJASNJENJE ukratko) moze i na pp.Pozdrav
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: broker975fx 05, 03, 2014, 17:13:56 posle podne
ne bih rekao da je to baš tako strikno i zacrtano, mislim da je pre stvar do čoveka šta hoće od svog plovila i kakvo mu je pretežno ponašanje. Klasično v je bolje za talase i generalno za plovidbu, sa druge sa druge strane malo je nezgodno za pristajanje i bleju u obali zatim gaz ovakvog plovila je obično malo veći, ljudima smeta što u odnosu na ravnu i široku dasku tabanaša ovi malo više ljuljaju ali za plovidbu bih rekao da su definitivno bolji, ekonomičniji i brži. Sa druge strane tabanaš stane svuda, gazi zanemarljivo, uđe svuda, lakše ga je napraviti i lakše enterijerski opremiti. Mislim da ozbiljnog broda u obliku čistog tabanaša baš i nema, uglavnom su to neke polu V varijante, sem starih rečnih barži
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: sceka 05, 03, 2014, 18:11:40 posle podne
@ Brokeru, odlicno objasnjenje, tabanasi su za plitke vode, V korita za brze camce a poludeplasmanci (kombinacija V i tabanasa) za duze plovidbe. Ovo bi bila gruba podela jer sve camce mozete koristiti za razlicite namene. Generalno recni camac ima nize bokove a morski dublje zbog talasa.

Primer tabanasa koji se dugo godina koristi na moru je Batana, istarski tip camca (http://hr.wikipedia.org/wiki/Batana (http://hr.wikipedia.org/wiki/Batana)).

la viecia batana (http://www.youtube.com/watch?v=kz9BPpP21L0#ws)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 05, 03, 2014, 19:08:54 posle podne
Broker je pokusao da objasni ... al evo ti ovako ....

Tabanasi DOBRE STRANE
-Stabilnost na mirnoj vodi
-Vise prostora
-Izlazak na svaku plazu

Tabanasi NEGATIVNE STRANE
-Smetaju im talasi
-Smetaju im vetrovi (nadgradje je uvek vilje nego kod V korita)


V korita DOBRE  STRANE
-Mozes  po svakakvoj vodi da vozis
-Lepsi za upravljanje
-Sigurniji u nevremenu i po jacem vetru

V korita LOSE STRANE
-Problemi pri pristajanju na obalu u vecini slucaja
-Manje prostora , koji nije bas pogodan za razne "kucne"rasporede


polu V hibrid...
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: smudjritopek 05, 03, 2014, 21:50:02 posle podne
Tooo me zanima ukratko odgovor hvala vam na tome sad znam a znace I ostali koji su ceo zivot proveli na Dunavu a neznaju odgovor.I samo jos jedno pitanje za brokera dali se taj brod sa avatara nekad zvao SREBRENICA.pozdrav Vlada SMUDJRITOPEK
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: broker975fx 06, 03, 2014, 08:33:55 pre podne
Jeste druze nekad se zvao srebrenica 114
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: smudjritopek 06, 03, 2014, 15:13:12 posle podne
Celo detinjstvo sam proveo na njemu i sa njega naucio da plivam.Pozdrav
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Misha D 13, 03, 2014, 17:25:35 posle podne
nesto novo-nesto staro, a stigao je i jedan novi Greenline 33.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Misha D 31, 03, 2014, 15:29:17 posle podne
nesvakidasnja plovila na Savi: drveni klasik (Grand Banks) i kanadsko letece-plovece alumunijumsko plovilo
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: stvlada 31, 03, 2014, 16:55:15 posle podne
   Nesto mi ovaj leteci ne uliva poverenje,bar sto se tice rada motora.Toliko je trokirao da sam samo cekao kad ce se ugasiti,sreca pa moze lagano da sleti..
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: zankiki 01, 04, 2014, 10:05:42 pre podne
Mana kod tabanaša je i što nema kobilicu pa ga moraš stalno ispravljati, i mala krajnja brzina.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: STG 09, 04, 2014, 16:43:32 posle podne
Mana kod tabanaša je i što nema kobilicu pa ga moraš stalno ispravljati, i mala krajnja brzina.
Mana tabanasa bez kobilice je sto im ista fali.
Nisam siguran da kobilica utice na brzinu.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: zankiki 09, 04, 2014, 20:29:21 posle podne
Ne, mislio sam da je to još jedna mana, ne da je povezano sa kobilicom. :)
Evo ovako:
Mana kod tabanaša je i što nema kobilicu pa ga moraš stalno ispravljati, a mana mu je i mala krajnja brzina.

Mada, moram da priznam da nisam razumeo šta hoćeš da kažeš u prvoj rečenici?
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: STG 10, 04, 2014, 11:23:29 pre podne
Ne, mislio sam da je to još jedna mana, ne da je povezano sa kobilicom. :)
Evo ovako:
Mana kod tabanaša je i što nema kobilicu pa ga moraš stalno ispravljati, a mana mu je i mala krajnja brzina.

Mada, moram da priznam da nisam razumeo šta hoćeš da kažeš u prvoj rečenici?
Poenta prve recenice je:tabanas bez kobilice je kao fosna na vodi.Nema tu "ispravljanja",slazes se onako kako vetar i voda hoce.
Imas li objasnjenje kako/koliko veze ima krajnja brzina (mala) sa time sto je camac tabanas?
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: maverick 10, 04, 2014, 13:14:57 posle podne
A da li u praksi se stavljaju kobilice na takva ravna korita radi poboljsanja upravljivosti....a zankiki...kad bi stavio dovoljno jak vanbrodski motor...glisirao bi kao s čiklom... jh
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: STG 10, 04, 2014, 20:29:09 posle podne
A da li u praksi se stavljaju kobilice na takva ravna korita radi poboljsanja upravljivosti....a zankiki...kad bi stavio dovoljno jak vanbrodski motor...glisirao bi kao s čiklom... jh
Ako imas dovoljno "srece" da ovakav/slican forum nadjes pre kupovine camca isti neces kupiti tek tako 6589
Praksa je prilicno cudna,dakle prodaju ljudi svasta nesto,a kada prosecan kupac vidi cenu za par stotki nizu od ostalih u ponudi kupuje i nece pitati za kobilicu(a sta je pa to),kada je camac lepo zafarban....
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: zankiki 11, 04, 2014, 08:29:43 pre podne
Poenta prve recenice je:tabanas bez kobilice je kao fosna na vodi.Nema tu "ispravljanja",slazes se onako kako vetar i voda hoce.
Imas li objasnjenje kako/koliko veze ima krajnja brzina (mala) sa time sto je camac tabanas?

1. I gliseri kada plove u deplasmanskom režimu imaju isti problem, moraš stalno ispravljati brod i vraćati na kurs. Ne znam kako misliš nema tu ispravljanja, treba da pustim brod da ide gde hoće?

2. Imam. Ali mislim da i ti to vrlo dobro znaš, samo mi nije jasno zašto pitaš? Naravno, ne govorimo o slučaju kad tabanaš glisira, to je sasvim druga priča.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: STG 11, 04, 2014, 11:07:05 pre podne
Poenta prve recenice je:tabanas bez kobilice je kao fosna na vodi.Nema tu "ispravljanja",slazes se onako kako vetar i voda hoce.
Imas li objasnjenje kako/koliko veze ima krajnja brzina (mala) sa time sto je camac tabanas?

1. I gliseri kada plove u deplasmanskom režimu imaju isti problem, moraš stalno ispravljati brod i vraćati na kurs. Ne znam kako misliš nema tu ispravljanja, treba da pustim brod da ide gde hoće?

2. Imam. Ali mislim da i ti to vrlo dobro znaš, samo mi nije jasno zašto pitaš? Naravno, ne govorimo o slučaju kad tabanaš glisira, to je sasvim druga priča.
Ovo je jedna od "onih" diskusija kada zaboravis kako je sve pocelo i o cemu je tacno rec.... sha
Nesto ili svasta si pobrkao(Zankiki):
1.Gliser i tabanas nisu isto-ideja glisera jeste da glisira.smanjivanjem broja obrtaja gubi se na brzini,upravljivosti,ali se smanjuje potrosnja pa je zato ovakav vid plovidbe("deplasmanski")omiljen u Srba.
Tacno tako,pustis brod da ide gde hoce,a kada se dohvatis obale cekas prvu priliku da napravis kobilicu kako bi plovidba imala vise smisla od jurcanja u cik-cak.
2.Pitam jer me zanima tvoje misljenje,zaista ne znam kako da shvatim-tabanas je spor zato sto je tabanas?I gde je uopste granica male/velike brzine?
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Zoran 11, 04, 2014, 12:32:11 posle podne

             Bas sam se navozao sa ribarskim camcima (tabanasima).Ajde nemojte da za-
majavate ljude.Tabanasem se lepo upravlja,pa on je i pravljen za male brzina i za lak
pristup obali.
              Strasno me nervira poredjenje glisera sa tabanasima.Zasto ne poredite ficu i
porse?Svaki camac je napravljen za pojedine potrebe.To sto bi hteli da ga koristimo za
svasta je problem u nama.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: maverick 11, 04, 2014, 12:41:29 posle podne
A ja gledam s svog stajalista...lakse mi napraviti brod kao tabanas ali nemam dovoljno iskustva u odnosu na tu upravljivost...vidim da se cesto spominje a vidim da u Srbiji 90 posto plovila su tabanasi....mada kod nas u Hr nema bas takav izbor majstora kao kod vas i kod nas su takva plovila relativno rijetka....na moru je vec neka druga priča....
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Zoran 11, 04, 2014, 12:46:26 posle podne
          To ti mislis da ih nema kod vas.Svrati u neku luku na dunavu,i pogledaj malo radne
ladje i ,pomocne ladje i izgled njihovih korita.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: STG 11, 04, 2014, 13:31:10 posle podne
          To ti mislis da ih nema kod vas.Svrati u neku luku na dunavu,i pogledaj malo radne
ladje i ,pomocne ladje i izgled njihovih korita.
Valjda covek zna cega/koga ima u njegovoj okolini.
Sve te ladje su stare onoliko...
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Zoran 11, 04, 2014, 14:02:35 posle podne

         Gorance

         Ajde bilo ko ali ti iz te branse.Nisam ja rekao da ce videti novo.Cisto da pogleda
oblik korita,a sva ta korita su projektovana,i lepo plove.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: STG 11, 04, 2014, 14:22:38 posle podne

         Gorance

         Ajde bilo ko ali ti iz te branse.Nisam ja rekao da ce videti novo.Cisto da pogleda
oblik korita,a sva ta korita su projektovana,i lepo plove.
Maverick je pominjao izbor majstora!!!
Plovila koja kaze da su retka(tabanasi) su izgleda retka sa razlogom,nema nikoga da ih napravi,tome u prilog govore njihove godine9prosek starosti).Mada,mozda je tako i bolje.Pogledajte nase "majstore",polu naklepane dereglije zovemo brodovima i uzivamo u tome...
Bransa/struka nema veze sa ovim,u pitanju je nesto drugo.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: maverick 11, 04, 2014, 15:18:17 posle podne
N eznam zasto ali kod nas na Dravi imas svega mozda 5-6 brodova od čelika...na Dunavu oko Vukovara imas nesto više....kod vas je ta kompletna priča drukcija , em sto se tiče majstora em sto se tiče iskustva. Kod nas je brodogradnja jaka na moru ali opet je to daleko od nasih kontinetalnih mogucnosti i plovnih karakteristika....Ja sam tu...kao i velika vecina koji nemaju brod...masatju da svoj sadsnji camac, odnosno camce, jednomrazmjenim za neki veci...obiteljski smo majstori , imaju se i neke radione alati...i stosta...a posto je dobrih majstora...ni jedan...ako bude opcija lim...onda cu to praviti sam s pomocu majstora iz obitelji...a najvise bih zelio neku plastiku....jer se s tim bavim sam...ali kao i obicno zelej su jedno...mogucnosti su drugo...a u nekoj salveta izbedbi ravno korito je i najjednostavnije za izradu....
Mene samo brine zastita...vidim kod vas svako mjesto ima nekog tko pjeskari...kod nas je to misaona imenica da ti netko ispjeskari dvije stare kante a ne brod....
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Zoran 11, 04, 2014, 16:10:34 posle podne
               Izgleda da se ne razumemo ili ne zelimo.
               Ja sam shvatio da tamo kod njih nema tabanasa kabinasa,sto je on i potvrdio.
Na to mu ja kazem lepo da pogleda radne ladje,sve su to tabanaska korita,a nadograd-
nja je nesto drugo.E sad kada bi malo ukljucio mastu dok to gleda,a uzeo metar u ruke
mogao bi da skine mere,ali PROJEKTOVANOG korita,a ne salveta.Ali ajde necu vise o to-
me.Nas dvojica mozemo da raspravljamo na dalje samo uz pivo.
               Kad ti ide plastika od ruke,ni ovo nije lose.
http://www.amariner.net/design_kater_8m.html (http://www.amariner.net/design_kater_8m.html)
http://www.bateau.com/proddetail.php?prod=GT27&cat=27#.U0f3uJzmf5M (http://www.bateau.com/proddetail.php?prod=GT27&cat=27#.U0f3uJzmf5M)
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Kapetan 11, 04, 2014, 19:30:36 posle podne
da ne jurim sad temu i gledam ko je izjavio "vecina tabanasa nema kobilicu"...
ova izjava nije bas tacna...

Iako tabanasi obicno nemaju klasicnu kobilicu , oni imaju nesto slicno...
Peskare se prave ili od kutija ili od L profila, a imaju slican (doduse manji ) uticaj na plovidbu kao i kobilica...

Ako deplasmanac ima 3 peskare... i recimo da su te kutije 3cm visoke... to mu dodje kao da ima kobilicu od 9 cm ... nije to bas kobilica ali nije ni za zanemarivanje...
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: maverick 11, 04, 2014, 21:07:08 posle podne
Zorane razumijem ja tebe dobro......nije problem pronaci lijepo i plovno korito bilo kod nas ili kod vas pa ga kopirati...kod nas ta cijela prica s brodovima ili jahtama ili kako im vec dati ime nije tako zastupljena , mada ima nas koji to zelimo na ovaj ili onaj nacin...pricam o ovom dijelu slavonije...lako bi bilo da imam tu nekog poput Ike...ili njemu slicnih.....
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Zoran 11, 04, 2014, 21:25:43 posle podne
Nista lakse.Zovnes Iku dogovorite se oko cene on dodje i napravi ti.Das mu klopu i stan.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: Labud 1258 11, 04, 2014, 22:49:19 posle podne
da ne jurim sad temu i gledam ko je izjavio "vecina tabanasa nema kobilicu"...
ova izjava nije bas tacna...

Iako tabanasi obicno nemaju klasicnu kobilicu , oni imaju nesto slicno...
Peskare se prave ili od kutija ili od L profila, a imaju slican (doduse manji ) uticaj na plovidbu kao i kobilica...

Ako deplasmanac ima 3 peskare... i recimo da su te kutije 3cm visoke... to mu dodje kao da ima kobilicu od 9 cm ... nije to bas kobilica ali nije ni za zanemarivanje...

Tog "majstora" koji pravi peskare od L profila ili od kutija treba  tamburanje  Kad se tako radi nije ni čudo kako na plovila izgledaju ...
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: zankiki 11, 04, 2014, 22:56:10 posle podne
2.Pitam jer me zanima tvoje misljenje,zaista ne znam kako da shvatim-tabanas je spor zato sto je tabanas?I gde je uopste granica male/velike brzine?

Evo objasniću ti na primeru. Moj tabanaš sa svoje skoro 2 tone i motorom tomos18 na trećini gasa ide po stajaćoj vodi 9km/h uz potrošnju oko 2.5 litara na sat. Na 2/3 gasa ide 11km/h, a na punom gasu 12km/h uz potrošnju 8 litara na sat. Potrošnja je u celoj priči nebitna, navodim je informativno. Da sad ne crtam grafik, možete da zamislite kako ide kriva uložena snaga/brzina.
Radi se o tome da bi brod sličnih gabarita sa V koritom na 1/3 gasa išao otprilike isto, ali bi gubici na većem gasu bili manji. To sam hteo da kažem.
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: maverick 11, 04, 2014, 23:17:28 posle podne
Nista lakse.Zovnes Iku dogovorite se oko cene on dodje i napravi ti.Das mu klopu i stan.

Jedino ako nije tezak na hrani  jh
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: STG 12, 04, 2014, 09:12:01 pre podne
2.Pitam jer me zanima tvoje misljenje,zaista ne znam kako da shvatim-tabanas je spor zato sto je tabanas?I gde je uopste granica male/velike brzine?

Evo objasniću ti na primeru. Moj tabanaš sa svoje skoro 2 tone i motorom tomos18 na trećini gasa ide po stajaćoj vodi 9km/h uz potrošnju oko 2.5 litara na sat. Na 2/3 gasa ide 11km/h, a na punom gasu 12km/h uz potrošnju 8 litara na sat. Potrošnja je u celoj priči nebitna, navodim je informativno. Da sad ne crtam grafik, možete da zamislite kako ide kriva uložena snaga/brzina.
Radi se o tome da bi brod sličnih gabarita sa V koritom na 1/3 gasa išao otprilike isto, ali bi gubici na većem gasu bili manji. To sam hteo da kažem.


Da ima V korito bilo bi i druge price(sporo ide,brz je ali trosi...).tabanas je namenjen bas ovome cemu govoris i kraj.Imas tabanasa,to i sam znas.Ako hoces brzinu pazari gliser.
Problem je u tome sto je sasvim normalno da ljudi kupuju plovila na osnovu izgleda,estetski momenat i raspored kabina a posle se pita gde je kobilica,zasto nije "upravljiv",spor mi je camacnogo trosi-moze manje...
Zoki nauticki okolo nedelje?
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: budens72 12, 04, 2014, 09:35:07 pre podne
Veoma kompleksna stvar da bi se tako paušalno pričalo o tome....čitava nauka, hidrodinamika....
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: zankiki 12, 04, 2014, 09:48:12 pre podne
Vidim da ste zaboravili gde je ova diskusija počela. Prednosti i mane jednih i drugih korita.
Naveo sam neke mane tabanaša, sa kojim treba da se pomirite kad ga kupujete, ako je to ono što vam treba, jer opet ima neke druge prednosti. O svemu tome se pisalo na poslednjih nekoliko strana, pa da se ne ponavljam.

Sad ti opet pričaš nešto treće... Da ima V korito bile bi druge priče. Naravno da bi, jer svako korito ima prednosti i mane.
Objašnjavaš da ako hoćeš brzinu kupi gliser. Nije mi jasno kakve to veze ima sa onim o čemu se pričalo?

Naslov: Odg: Korita
Poruka od: STG 12, 04, 2014, 10:26:59 pre podne
ne bih rekao da je to baš tako strikno i zacrtano, mislim da je pre stvar do čoveka šta hoće od svog plovila i kakvo mu je pretežno ponašanje. Klasično v je bolje za talase i generalno za plovidbu, sa druge sa druge strane malo je nezgodno za pristajanje i bleju u obali zatim gaz ovakvog plovila je obično malo veći, ljudima smeta što u odnosu na ravnu i široku dasku tabanaša ovi malo više ljuljaju ali za plovidbu bih rekao da su definitivno bolji, ekonomičniji i brži. Sa druge strane tabanaš stane svuda, gazi zanemarljivo, uđe svuda, lakše ga je napraviti i lakše enterijerski opremiti. Mislim da ozbiljnog broda u obliku čistog tabanaša baš i nema, uglavnom su to neke polu V varijante, sem starih rečnih barži
Covek je pojasnio,ko hoce shvatice.
Zankiki-bez ljutnje i zamerke-ovo nisam,niti cu shvatiti kao polemiku sa tobom.
Kao sto rekoh jedna od onih tema kada se izgubi nit...
Moj problem jeste sto padnem u vatru i onda me slabo zanima kako je diskusija pocela,vec se uhvatim za trabakule na nasim vodama,vajne majstore koji znaju i rade sve,nauticare koji pojma nemaju sta hoce i pri tome nikome nije palo na pamet da pita,procita,nauci nesto novo.
Budens sigurno da jesi u pravu,slazem se.Da li je ovaj forum mesto na kome se dele misljenja naucnika/strucnjaka ili inzenjera brodogradnje?
Ne nije,niti ce nekada biti,jer imamo dovoljno "strucnjaka" medj nama samima. 114
Naslov: Odg: Korita
Poruka od: zankiki 12, 04, 2014, 11:00:57 pre podne
Ma nema problema.  k5
Iznenadilo me je što me to pitaš, a bio sam sasvim siguran da znaš odgovor.