Moja Ladja
Nepogode na rekama... => LED NA REKAMA => Temu započeo: vepar 25, 06, 2018, 19:38:58 posle podne
-
Nije led ali nepogoda jeste svakako! Bas strasno, nije mi jasno sta je ovde moglo izazvati pozar. Sve je tu novo i fabricko, po meni ce pre biti da mu je neko pomogao da se zapali...
-
Био сам сведок прошле године на регати (писао сам о томе) када су се упалиле паре после претакања горива.
Ватра је планула у тренутку, пламен велик, захватио човеку руке...
Да не беху у близини комшије са апаратом за гашење, изгорео би чамац као и овај на слици.
-
Jbg prljavi kontakti na klemi eto dobre varnice, ako se tu nadje neka masna krpa eto otvorenog plamena, trista razloga moze biti i kod novog i kod starog
-
Evo pozara iz 2015:
-
Pare su se upalile od plinskog frizidera, koliko se secam... a od prljavih klemni jos nisam cuo da se zapalio neki auto/brod, da ne govorim da vlasnik ovog plovila sigurno nije sam menjao akomulatore pa lose stegao klemne, a i akomulatori mu se nalaze stegnuti u posudama namenjenim za smestaj akomulatora, koje su nezapaljive... pre ce biti ovo neka osveta...
-
Gliseri se cesto upale, benzinski motori obicno karburatorski, puno isparenja od goriva koje zbog neispravnih blovera ne napuste motorni prostor, brdo struje, kablova, klemi, losih kontakata i BUM..nista novo, svake godine po neki izgori, prosle god na Savi u visini Savske terase isto izgoreo na sred reke...kazem nista novo..
-
Da se covek zamisli sada. Rezervoar mi je odmah kraj akumulatora, sutra kontrolisem kleme :) Znam da je nemoguce ali..mozda je i moguce. Nista ne kosta sem 5 minuta posla i 10 kljuc, malo fine smirgle.
Znam da cigareta ne moze da upali isparenja, probao sam vise puta :) sha
-
Šta je bio uzrok požara na konkretnom čamcu - ne znam ali svi takvi čamci sa brodskim/unutrašnjim motorom imaju specijalne ventilatore tzv. "BLOWER" koji su u Exi izvedbi i služe za ventilaciju motornog prostora i neophodno ih je upaliti par minuta pre paljenja motora kako bi se motorni prostor provetrio!
Inače nijedno tečno gorivo dok je u tečnoj fazi nije zapaljivo ali isparenja su veoma zapaljiva. Teoretski ako bi imali benzin samo u tečnoj fazi on se ne bi zapalio i ako bi mu prineli otvoreni plamen ali kako je skoro nemoguće (osim možda u specijalnim uslovima) da nema isparenja onda to ne treba ni pokušavati jer će bude BUM!
Zlatno pravilo: Uvek pre paljenja motora uključite ventilator - BLOWER barem 1 - 2 min pa tek onda palite motor!
hi
-
Da. Kod mene se taj ventilator ukljucivao cim dam kontakt. Pustim da radi malo pa tek onda startujem motor.
-
Mislim da je na vodi obavezno imati protiv-pozarni aparat. Ni on nije svemoguc, ali bar moze da pomogne da se spreci katastrofa prilikom nekog manjeg pozara. Skoro sam imao situaciju da je zena dopunila reso na spiritus u kuhinji na brodu, i kad je zapalila, vatra je krenula da gori ispod ploce, tj unutar celog resoa. Cim se podigne ploca, ispod krene plamen da izbija. Verovatno da je iscurila odredjena kolicina spiritusa van posude ispod samog resoa, sto je dovelo do hvatanja plamena.
Srecom, resili smo to u roku od 2 minuta uz pomoc PP aparata koji je kod mene fiksiran na vidnom i dostupnom mestu u kokpitu. Pored njega je i tablica sa brojevima telefona hitnih službi, rečne policije, vatrogasaca, lučke kapetanije...nije na odmet...
(https://s20.postimg.cc/zczopo7ot/IMG_20180505_193735.jpg) (https://postimages.org/)
-
Kad grunu benzinska isparenja nekog 5.7 L motora u haubi sa kubik kiseonika nema rucnog aparata koji ce spreciti pozar ali dobar automatski sa kapsulom na pravom mestu mozda i hoce. Naravno ako se moze u prvih 1-2 minuta spreci sirenje na rezervoar, posle toga u vodu i sto dalje... U svakom slucaju glava prvo a tek onda imovina...
-
https://www.youtube.com/playlist?list=PLACC7D9EC978B0D9F
Vredi pogledati a i dati da pogledaju svi koji se mogu voziti kod vas na camcu!
hi
-
Ne znam da li ste za improvizacije ali...
Moguće je fleksibilnim crevom povezati, p.p aparat sa bocom CO2 i prskalicu sa ampulom koja puca na 70C.
Ostavite je u motornom prostoru i aktivirajte aparat ( odvrnite ventil ).Sistem je pod pritiskom i čeka pucanje ampule.
Jedino treba obratiti pažnju pri kupovini dihtunga da se uzmu dihtunzi za gas a ne tečnosti.
(https://s22.postimg.cc/mocshsd6p/flexi.png) (https://postimages.org/)
-
Evo nekih interesantnih resenja za bezbednost od pozara. Bilo bi lepo kada bi se mogli i kod nas kupiti (ideja za prodavce nauticke opreme!!!)
http://www.fireknockout.com/
http://www.elidefire.com/products.htm
hi