Moja Ladja
E, ovako treba... => Elektro motori u nautici i ... => Temu započeo: Dule 21, 08, 2010, 23:35:42 posle podne
-
Danas sam dobio interesantnu ponudu :)
Kineski dizel agregat koji daje 10 kwh ili 8 kw stvarne snage. Naleteo sam na njega kod majstora koji meni sklapa agregat. Jedva sam ga nagovorio da ga upali i... lepo radi i mnogo je manje bučan od motora koji je meni ponudjen uz agregat :) . Tu je bio i vlasnik koji je celu kuću sazidao uz pomoć tog agregata. Prezadovoljan je i ovo je prvi kvar. Tvrdi da ga je preopteretio i zato su crkle neke diode. Sa samim motorom nikada nije imao problem. Pali na ključ, lepo i mirno radi a troši oko 1,5 l na sat pod opterećenjem :)
Na njemu piše Honda i čovek tvrdi da to i jeste Honda a da je kineski samo generator.
Prodaje ih čovek iz Kosovske mitrovice. Rok isporuke jedan dan autobusom. Plaćanje na ruke vozaču. Garancije nema. Cena 700 evra nov 500 korišćen.
Kaže da je Kosovska Mitrovica preplavljena tim generatorima koje su navukle trupe "stranog okupatora" i sad ih je otkupio taj privatnik jer se situacija sa strujom na Kosovu popravila i ne trebaju im više :)
Da li neko zna nešto o tim agregatima?
-
Danas sam dobio interesantnu ponudu :)
Kineski dizel agregat koji daje 10 kwh ili 8 kw stvarne snage. Naleteo sam na njega kod majstora koji meni sklapa agregat. Jedva sam ga nagovorio da ga upali i... lepo radi i mnogo je manje bučan od motora koji je meni ponudjen uz agregat :) . Tu je bio i vlasnik koji je celu kuću sazidao uz pomoć tog agregata. Prezadovoljan je i ovo je prvi kvar. Tvrdi da ga je preopteretio i zato su crkle neke diode. Sa samim motorom nikada nije imao problem. Pali na ključ, lepo i mirno radi a troši oko 1,5 l na sat pod opterećenjem :)
Na njemu piše Honda i čovek tvrdi da to i jeste Honda a da je kineski samo generator.
Prodaje ih čovek iz Kosovske mitrovice. Rok isporuke jedan dan autobusom. Plaćanje na ruke vozaču. Garancije nema. Cena 700 evra nov 500 korišćen.
Kaže da je Kosovska Mitrovica preplavljena tim generatorima koje su navukle trupe "stranog okupatora" i sad ih je otkupio taj privatnik jer se situacija sa strujom na Kosovu popravila i ne trebaju im više :)
Da li neko zna nešto o tim agregatima?
Ne sumnjam u kvalitet ako su ih koristili "strani okupatori" i jos vojni. Ne uzimaju oni sta bilo. Jos ako je stvarno HONDA, oni su vrh medju agregatima. A cena od 500€ (700€), za tu snagu je DZABA.
-
Par nas u mojoj marini ima generatore iz Mitrovice.Nazalost
niko te snage.Inace zovnes coveka ujutru i uvece na stanicu,
stize ti generator.Ja proverio.
-
Jedan radi ko sat,skoro svi ga pozajmljuju od ortaka,jedan se je pokvario,
po meni malo sumnjive stvari.Moj sam jednom koristio i zadovoljan sam.Oni su
od 1kw sa mogucnoscu kraceg koriscenja do 2kw,a motor je benzinski 4takta.
-
ljudi mislim da se radi o ovim agregatima
http://www.villager.rs/index.php?id=15 (http://www.villager.rs/index.php?id=15)
ja imam taj iz mitrovice od 750w i radi ko sat potrosnaj pola litre na sat ... dule to je onaj sa regate
-
mislim da je cena sasvim ok pogotovo sto se pali na kljuc !!!
-
Ja sam kupio polovan agregat honda g150 , 2.2 kw .... za 150e ... koriscen par sati...
Kada mu sipam 2l cini mi se da radi ceo dan na pola gasa.... :) ...
Pre toga sam koristio agregat einhel , ovaj 750 w , sa mesavinom, trosi sigurno 2-3 puta vise nego ova honda 2 kw...
Dule, Moj komsija je za pekaru uzeo agregat od 10 kw , kod coveka u Pancevu, cena 1100 e....
Ako zelite mogu se detaljno raspitati o tom agregatu a i slikati ga danas....
Da ne otvaram novu temu, zamolio bih nekog ako zna koje ulje i koliko ide u ovu moju hondu ???
Unapred zahvalan.
-
Pre toga sam koristio agregat einhel , ovaj 750 w , sa mesavinom, trosi sigurno 2-3 puta vise nego ova honda 2 kw...
o toj temi smo vec pricali. Stos je sto generator od 750w radi na visokom rezimu zbog zahteva potrosaca, a honda od 2kW za zahtev tih istih potrosaca mozda radi bas na optimalnom rezimu, pa i trosi znacajno manje. Mada 2-3 puta je bas mnogo, pa koliko god da je taj einhel krs. Ali generalno , sve se to svodi na "koliko para toliko muzike", nema energije koja dolazi ni iz cega. Energija dobijena sagorevanjem benzina se transformise u elektricnu i u bacenu energiju tj. gubitke.
-
Rešio ja da sa 1,5 l dizela na sat plovim 10 na sat pa to ti je :)
A uz to da imam pun komfor - klima, friz, usisivač, tv...
vidi, ako moze i ja bih :)
-
Rešio ja da sa 1,5 l dizela na sat plovim 10 na sat pa to ti je :)
A uz to da imam pun komfor - klima, friz, usisivač, tv...
vidi, ako moze i ja bih :)
e pa nemoze i q... u du.. i dusa u raj
nebiva :)
-
Novus, ako ja to uspem ima da mi besplatno staviš onu tamnu foliju na stakla :)
vidi dule ako ti uspes to sto sam ja napisao :)
folija nije nikakav problem :good:
-
Dule ja sam na moj agregat postavio altenator od 120A i neoseca ga.Nosim se mislju da dodam jos jedan.Inace motor mi radi na leru,samo odbrojava,potrosnja oko 100g nafte a struje od 12 v koliko hocu.Motor je DMB 12ks sa rucnim stelovanjem gasa.
-
.........
Odnos remenice na agregatovom motoru i alternatora je otprilike 7:1 pa ne bi trebala velika snaga da okreće alternator. Sedam puta manja nego za generator.
Da li bi ovo preopteretilo motor ?
Dule, alternator daje dovoljno struje da puni akumulatore vec sa 1000-1200 o/min (pocinje punjenje, ali nedovoljno sa 900 o/min), a ako uradis ovakve remenice, alternator ce se vrteti sedam puta brze, sto je previse. Ne znam koliki je "ler" na agregatu ali nije ispod 800 o/min. Jedino da napravis drugu remenicu za alternator da odnos bude najvise 1:2 (ili 1:3), a to bi (po meni) bile velike remenice.
Sve to mozes da uradis ali iskombinuj ili drugi motorcic za alternator ili dodaj manju remenicu na vec postojeci zamajac na koji kacis kanap za rucno paljenje. Tako ces imati i agregat i alternator istovremeno u funkciji.
A opterecenost agregata ce zavisiti da li imas i koliko snage prikaceno na naizmenicnu struju. Giga ne koristi agregat za naizmenicnu struju pa zato motorcic ne oseca prikaceni alternator. Ako imas malo potrosaca na 220V (do 1kW) taj motorcic nece osetiti alternator, ali ako ga opteretis sa 8kW, bogami .......nece dugo izdrzati.
:good: :drinks:
-
Dule ja sam na moj agregat postavio altenator od 120A i neoseca ga.Nosim se mislju da dodam jos jedan.Inace motor mi radi na leru,samo odbrojava,potrosnja oko 100g nafte a struje od 12 v koliko hocu.Motor je DMB 12ks sa rucnim stelovanjem gasa.
optereti ga sa 100A da vidiš kako će da ga oseti.
-
Dule
Okreni obrni,vidim ja da polako ides ka jedrilicarima,ali jos nisi svestan. :)
-
http://www.everything-ev.com/ (http://www.everything-ev.com/)
-
Zorane, jedriiica na Savi i Dunavu... jarboli su samo ukras.
ja sam za to da svaki most ima otvor od 2 metra da moze da prodje jedrilica :preved:
-
Kako naterati agregat od 12kw naizmenične struje da lagano potera jednosmerni motor od 8 ili 10kw.
Postoje i jaki alternatori koji daju i do 220A ali se bojim da daju 12 V. Ima i od 48 V ali 90 A ako se na varam.
http://www.powerbastards.com/dual_alternators_multiples.asp (http://www.powerbastards.com/dual_alternators_multiples.asp)
Vidite da je i moguće povezati i više alternatora pa verujem da mogu dati dovoljna napon i amperazu za pokretanje jednosmernog motora.
Alternator ne sme raditi bez optrescenja, šta to znači, ne sme bez motora ali moze bez baterija?
Negde sam našao podatak da alternator 55A od yuga pri punom opterečenju uzima 0.65 KS ili KW nisam siguran.
-
Kako naterati agregat od 12kw naizmenične struje da lagano potera jednosmerni motor od 8 ili 10kw.
Vuce, uz dobar ispravljac i naponski regulator, vrlo lako.
Postoje i jaki alternatori koji daju i do 220A ali se bojim da daju 12 V. Ima i od 48 V ali 90 A ako se na varam.
http://www.powerbastards.com/dual_alternators_multiples.asp (http://www.powerbastards.com/dual_alternators_multiples.asp)
Vidite da je i moguće povezati i više alternatora pa verujem da mogu dati dovoljna napon i amperazu za pokretanje jednosmernog motora.
Alternatori se ne mogu povezati kao baterije (naponski deo: serijski ili paralelno, zbog konstrukcije samog alternatora jer im je "-" pol na kucistu, kako namotaja tako i reglera). Ali se mogu povezati mehanicki, da ih vrti isti kais. Pa je rezultat veceg broja alternatora, isti broj akumulatora. Pa svaki alternator puni svoj akumulator.
Alternator ne sme raditi bez optrescenja, šta to znači, ne sme bez motora ali moze bez baterija?
Negde sam našao podatak da alternator 55A od yuga pri punom opterečenju uzima 0.65 KS ili KW nisam siguran.
Opterecenje se odnosi na baterije. Ne sme se prikljuciti bez baterija.
-
Kohler Marine Diesel Generator 10KW 10 KW 10EOZ 811 hours (http://www.youtube.com/watch?v=QlrQmgjf5V8#ws)
-
Odlična spravica, tri cilindra i snaga je ok ali sigurno da je cijena visoka...
-
Ali se mogu povezati mehanicki, da ih vrti isti kais. Pa je rezultat veceg broja alternatora, isti broj akumulatora. Pa svaki alternator puni svoj akumulator.
A dali je moguce sa jednim alternatorom puniti vise akumulatora koji su serijski vezani? Da od alternatora ide poseban vod do svakog akumulatora i da svaki vod ima diode?
-
Jeste ako je dovoljno veliki alternator (ima ih do 200A). :good:
Poredjenja radi: YUGO ima alternator od 45A.
VW Pasat 2000ccm, dizel, ima alternator od 95A.
Neki kamioni iz Zastavinog programa Rival imaju alternatore od 120A.
-
Dule to sto ti hoces zove se perpetumobile.1KS=750W Pa prema tome to sto hoces ne pije vodu.
Ta tvoja kombinacija se koristi kod kenedi lokomotive,a razlog je menjac nema loma zupcanika.
Kad je pogon na struju Zika skeledzija iz Rama ima ladju na srebrnom jezeru dilizansu i znam da ,
kratko moze da vozi. Motori su mu od viljuskara. Ako mislis da moze da ti pomogne javi se napravicu
ti kontakt.
-
Dule stvarno si u pravu i sto posto podrzavam ovu ideju cak sta vise uhvatio sam sebe da ozbiljno razmishljam o eksperimentu sa elektro pogonom !
Tvoj elektro pogon je najcistiji i najposteniji sistem da se zaobidju drakonske takse i porezi a da pri tom i ekoloske norme budu zadovoljene ! Da ne spominjem uzitak u beshumnoj voznji camcem. Pomislio sam na to bar sto puta proslog leta slusajuci klepetanje male pente dok sam jedva cekao da stignemo do mesta gde cemo se sidriti !
Nasao sam jedan mali motorcic od elektro serva za citroen saxo koji neprestano radi pod kopnstantnim opterecenjem ,na 12volti je i sad bunarim da naletim na neku malu neispravnu pentu na buvljacima Beograda .pa da integrishem sve to u mali motorcic. Za pocetak neka bude pomocni pogon -veslo za ne daj dva bozeta...a posle cemo videti za dalje.
Svaka chast za izuzetno poznavanje materije iz oblasti elektro motora i generatora(viljuskari,baterije ,vozovi) ovde se sve tesko prihvata nove ideje se tesko ukorenjuju ,tesko je biti pionir i to ne bas tako nove tehnologije samo primenjene u novoj oblasti...ja podrzavam sve tvoje napore i pratim svaku novotariju!
-
Dule stvarno si u pravu i sto posto podrzavam ovu ideju cak sta vise uhvatio sam sebe da ozbiljno razmishljam o eksperimentu sa elektro pogonom !
cim vreme i finansije dozvole eto i mee u tom jatu ... stim da hocu da radim i intervenciju na koritu da ispravim onaj svans, pa da onda ugradim 2 x 7,5kw u komore kao i agregat od 10kw u pramac...
-
Da li neko zna nešto o tim agregatima?
sad sam tek video ovu temu...ja sam kupio agregat od tog lika iz KM, odlicno radio...ista prica dostave busom, placanje vozacu...moj je 5 KW, placen 350 evra pre 3 god...
-
Sve je to lepo samo mi nije jedna stvar jasna. Agragat od 10kw na naizmeničnu struju daje 45A ako se vodimo logikom snaga/napon 10000w/220v=45.454545 A. Motor od 10 kw jednosmerne struje traži 208 A ili 10000 W/ 48 V= 208.3333 A. Kako je moguće povećati amperažu sa 45A na 208 A? Ili je voznja na agregat ogranicena na 45 A jednosmerne struje tj. 2160W ili 4.6 puta manja pogonska snaga jednosmernog motora u režimu plovidne na agregat.
Ako je kako je konstatujem onda bi za plovidbu na agregat bilo potrebno imati 41600 W ili 42kw agregat na naizmeničnu struju da bi davao 208 A i 48V za jednosmerni motor uz pomoć nekog
invertera/pretvarača ili šta god već.
E samo mi to nije jesno.
-
koliko sam ja skapirao sto vise smanjujes napon to vise raste aperaza.... kao sa akumualtorima
ako stavis redno 2 akumulatora od 70 ah dobijes 24 V sa 70Ah, a ako ih stavis paralelno dobijes 12v 140Ah
iz cega sledi proporcija
220v /48v = 4,58
4,58 * 45A = 206,1 A
sto se uklapa
e sad mene zanima da li se na tim agregatima skida neki deo koji daje 220v a stavlja drugi koji daje 48 v ?
-
Ili 6 diode delonov spoj
-
Ili 6 diode delonov spoj
nikad cuo daj semu.... sta se dobije sa tim spojem ?
-
To ti je naponski multiplikator.
Strana br. 6 u pdf dokumentu..
www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Sve_o_diodama.pdf (http://www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Sve_o_diodama.pdf)
-
Potrebno mi je da kupim agregat 2-3 kilovata monofazni, pa bih zamolio one koji se vise razumeju u ovu tematiku da mi preporuce nesto.
Pre svega me interesuje da je pouzdan i da nije mnogo bucan.
Unapred hvala
-
Honda agregat EU 20 2KW
Bolje od toga ne postoji, skup je ko otrov ali vredi.
-
Ljubo,
Zahvaljujem se na preporuci, medjutim, posto mi agregat treba par puta godisnje, ovo je totalno izvan plana budzetnih sredstava....
Ipak mi je previse skoro 183.000 dinara za nesto sto i necu tako cesto koristiti...
-
Ljubo,
Zahvaljujem se na preporuci, medjutim, posto mi agregat treba par puta godisnje, ovo je totalno izvan plana budzetnih sredstava....
Ipak mi je previse skoro 183.000 dinara za nesto sto i necu tako cesto koristiti...
Uzmi ovaj i neces pogresiti, imas testova na yt za ovaj model prilicno a ima ovde clanova koji imaju isti ali za broj manji.
https://m.kupujemprodajem.com/Alati-i-orudja/Elektricni/Kipor-benzinski-agregat-model-IG-2600-68674936-oglas.htm#mhs0-1544128176985
Ja sam mislio da ga uzimam ali sam odustao ipak mi je to 58 stvar na spisku
-
Za cega zelis tacno da ga koristis?
-
Mala brusilica, busilica, osvetljenje...
-
Znam da cu biti kritikovan ali.. uzmi agregat neki do 200 eura. Kineza. Bitno je da uzmes recimo 2kw tj 2000w. Ima da ti radi za tvoje potrebe bar 10 godina. Drugar ima slicnog strausa, kao austrija, nemacka u stvari je kinez ALI PRAVLJEN ZA AUSTRIJU. Dovoze se iz madjarske kod nas, trgovci su Suboticani, radi mu agregeat vec godinama za njegove potrebe, komsijske, ja sam uzmao 2-3 puta..
https://www.kupujemprodajem.com/Elektronika-i-komponente/Agregati/Agregat-Pali-na-KLjuc-3500-W-NOVO-29135688-oglas.htm?filter_id=2272
-
ovaj je interesantan... ima AVR uređaj tako da se mogu priključiti i osetljivi uređaji tipa laptop,tv i razni drugi...
https://www.kupujemprodajem.com/Elektronika-i-komponente/Agregati/PROFI-agregat-2000W-Sinhroni-Inverter-MAR-POL-NOVO-68598525-oglas.htm?filter_id=303909327
-
mada..mislim da je ova cena greška...ali u svakom slučaju zanimljiv agregat... a i dimenzije su super
https://www.kupujemprodajem.com/Elektronika-i-komponente/Agregati/Kvalitetni-Agregat-2000-W-INVERTER-Mar-Pol-Original-64686017-oglas.htm?filter_id=303909327
-
Pozdrav, imam Kipor agregat 1kw već nekoliko godina, tih je i pouzdan, pali super ima opciju kad treba više snage za jače potrošače koji više povuku odjednom. Usisivač od 700w super tera i slične uređaje, plaćen mislim 300e nas nekolliko sa foruma je uzelo pa je bio popust 30e.Ako je taj što je postavio kolega stvarno radio 5h onda je to super ponuda, a može se i malo cenkati uvek, plus duplo je jači 114
-
kod agregata koji se koriste na plovilima treba obratiti pažnju na dva-tri podatka koja često prodavac izostavi:
-težina?
-buka?
-elektro smetnje na tv-radio aparatima?
Nije baš jednostavno ga nositi od krme do pramca ili na obalu (gde nam najmanje smeta kada radi) ako ima preko 35kg, a ovi od 2kw znaju često da prebace tu tezinu.
-Honda i Kipor prave buku oko 60db, mnogi drugi preko 90db
-agregat za dopunjavanje akumulatora se najčešće koristi predveče-uveče 2-3 ćasa kada često radi i tv, pa ako pravi smetnje onda bih ga zaboravio.
Ne mora se uvek ići na 2kw, i kvalitetni od 1kw će pokretati većinu alata i dopunjavati akumulatore preko 200ah
-
Neki su se žalili da rasteruju ribu stri
-
Kakva je priča sa postavljanjem generatora na postojeći brodski motor?
-
Danas sam nekim svojim poslom bio u prodavnici Mr Brico (nekadašnji Mr Bricolage) i video interesantne agregate. Ford ipak garantuje kvalitet a cena je taman negde između kineza i Honde. Po meni je ovo neka realna cena, dokle su mi Hondice stvarno preskupe... Interesantno je da i ovde "kofer" agregat od 2 KW košta skoro kao klasičan agregat od 5 Kw. Nadam se da se na slikama vide i cene. Šta vi mislite o ovim agregatima?
-
P.S. Jel zna neko kolike snage treba da bude agregat da bi poterao mali inverterski var-aparat?
-
Što se tiče varenja odprilike da je ovo smislen odgovor. (http://www.elitemadzone.org/p3421642)
Mene agregat zapravo najviše interesuje zbog moguće ugradnje bojlera. Koliko sam istraživanjem saznao, 2KW bi bio odgovarajući da potera grejač od 1,4KW što je dovoljno da zagreje vodu za neko pristojno vreme. S druge strane, nama ipak trebaju tihi agregati a to su ti koferi s tim što su Honda i Kipor na prvom mestu. 2KW je sasvim dovoljan i za sve druge potrebe.
-
ne znam kakav je kvalitet ali ima garanciju i servis
https://www.winwin.rs/agregat-inverter-villager-vgi-2400-51466-8621366.html