Moja Ladja

Nautika opšta... => OPŠTA DISKUSIJA => Temu započeo: Bakara 06, 10, 2019, 10:54:40 pre podne

Naslov: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 06, 10, 2019, 10:54:40 pre podne
U drugoj temi smo se dotakli maksimalne brzine plovina, ekonomične brzine i ostalih parametara, pa je najbolje da to sve stavimo u jednu temu.
Došli smo do zaključka da treba znati brzinu uzvodno i brzinu nizvodno na istom potezu, da bi se izračunala srednja brzina, tj brzina plovidbe po stajaćoj vodi.

Predlažem da ovde nastavimo, a ja ću citirati ono što smo pisali ranije:

Shetland 760 - vanbrodski 50hp high trust
Onda ja negde grdno grešim jer je meni 10kmh uzvodno misaona imenica...

i ja imam Yamahu 50 HT i da bi isao deset mora bas da je nagnam a protokomer kad pokaze potrosnju ....a shetland deplasmanac kobilica recno korito


Albin 25 - vanbrodski 20hp
Ja sam sa Albinom koji ima 1.5t i Yamahom od 20hp mogao 12kmh uzvodno sa punim gasom, uz Dunav kod Zemuna. Sad kad korito nije baš čisto i ima algi, uhvatim 11kmh na punom gasu, probao prošle nedelje. Inače ga guram uzvodno sa pola gasa, na 2600rpm i brzina je između 7-8kmh,a potrošnja veoma ekonomična.
Svima su nam različiti oblici korita, dužine i težine plovila. Mislim da se ne može generalizovati da je sa deplasmancem sve preko 10kmh skoro pa nedostižno. Da mu treba više snage i da nije ekonomično, to stoji u potpunosti.



Passat 735 - brodski Renault 38hp?(Zankiki ispravi ako nije tačno)
Ok, ali hajde kada pričamo o tome da pričamo o brzinama na stajaćoj vodi.
Ja Marissom uzvodno, na istom gasu, negde ide 6, a negde 12.
Pri tome joj je brzina na tom "ekonomičnom" gasu, oko 11kmh na stajaćoj vodi, ali kad negde udje u kontratok onda idem i preko 12 uzvodno  sajkaca

Maksimalna brzina na stajaćoj vodi 16-17, optimalna oko 11.

Uzvodna:
U Đerdapu preko 10
Oko Srebrnog jezera 9-10
Do Beograda 9
Beograd - Belegiš 8-9
Uzvodno do Novog Sada 7-8
Kod Futoga 6
Mohovski prolaz 5

I hajde sada da vidimo ko kako plovi. Nema šanse. Kada postavljate svoje brzine stavljajte na stajaćoj vodi.


Windy 24 - brodski Volvo 24hp
Moj windy 24 ima brodski motor volvo 24konja sa volvo sail drive-om i ugradjenu kobilicu, u beogradu uz dunav sa novim antialginom ide max 11 pri standardnoj brzini dunava...
Potrošnja pri tom rezimu voznje 3l nafte to je 85% gasa
Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka


Cranchi Holiday 6m - vanbrodski Honda 25ks 4T
Danas na Dunavu sa tri osobe u Cranchi-ju i dosta prljavštine na koritu uzvodno 11,6 nizvodno 14,1 ispod Pupinovog mosta. Naravno pun gas, na rentabilnom gasu uzvodno 8,5-9 km


Ten Broeke 780 AK - brodski 35hp
To je sve odlično. Mnogo zavisi od otpora na koritu i oko korita.
Moj Holanđanin od 3,5 tone čelika, sa deplasmanskim koritom, postiže 15 km/h nizvodno pod punim gasom a uzvodno 9,5km/h. Relacija Beograd - Višnjica. Kruzing je na oko 12 kmh nizvodno i 7.5 uzvodno.
Motor je BMC Thornycroft 35 ks dizel. Potrošnju na maksimalnoj brzini nisam merio a na kruzingu je cca 1.5 litar.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 06, 10, 2019, 10:56:53 pre podne
Juče sam isplovio i izmerio sam svoje maksimalne brzine na istom potezu Dunava.

Uzvodno 11.3kmh
Nizvodno 14.7kmh

Prosek = 13kmh. To ispada da je brzina po stajaćoj vodi sa vanbrodskim motorom od 20hp.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: vepar 06, 10, 2019, 11:55:52 pre podne
Celicni tabanas 3x9m oko 5t brodska dizel kubota 24 ks na oko 2000 obrtaja brzina oko 9.5 km/h  uzvodno 6 km/h nizvodno oko13 km/h (okolina Novog Sada srednji vodostaj) potrosnja 1.5 l/h. Nikada nisam probao pun gas, plasim se da ce se matoro djubre raspasti  lol ha lol ha lol ha
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 06, 10, 2019, 12:58:21 posle podne
 stri

5 tona...eek Dobro ona to tera, a potrošnja smešna  thumbup
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: vepar 06, 10, 2019, 13:04:03 posle podne
4.5t su merili na kranu kada sam ga radio. A tada je bio potpuno prazan, bez vode goriva, i dosta stvari... kada ga ful napunim mislim da ima i preko 5t  sajkaca 4mm korito nadogradnja 3mm egija i ojacanja neverovatno puno! Na svakih 30 cm ima neki flah debljine 5mm. Mislim da su preterali svaku meru. Ali se barem osecam sigurno u njemu  thumbup
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: popeye 06, 10, 2019, 16:47:12 posle podne
Shetland, glisersko korito, oko jedne tone. Umesto stabilnog, ugradjen vanbrodski. Teretna Yamaha 9.9hp.
Na 2500 obrtaja, uzvodno 8km, nizvodno11,5 do 12. Potrosnja 1,5l. Reaguje do 3000 obrtaja,, potrosi jos 400grama, ali poveca brzinu za 1.5km/h.
Dobro je sto "krmaca", ne oseca razliku u teretu.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: budens72 06, 10, 2019, 17:34:45 posle podne
    Deplasmanac čelično "V" korito  12 m x 3,3 m preko svega i oko 5t težine, motor  Yamaha 25 HT. Brzina na 3000 obrtaja 6 km/h uzvodno 12 km/h nizvodno.
    Maksimalna uzvodno 11 km/h a nizvodno 16 km/h. Mereno u okolini N.Sada...

    Potrošnja na 3000 obrtaja oko 2,2 l, maksimalna na oko 4800 obrtaja verovatno i preko 9 l/h (nikad nisam merio jer nikada i ne plovim u tom režimu)

    U dužim plovidbama prosečna potrošnja bude oko 2 l/h benzina
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: srsa 06, 10, 2019, 19:00:04 posle podne
Челични кабинаш "Мантра", димензија 8,5 х 2,8 м, тежине око 2,5 т, са ванбродским мотором Mercury 40 EFI и теретном елисом, пловидба Дунавом на потезу од Лида до Бељарице и назад, углавном ободом пловног пута, при  2200-2400 обртаја узводна брзина била око 7 км/сат(6,5 - 7,5 км/сат), а низводна са истим бројем обртаја између 10,8 и 12 км/сат.  Потрошња горива при овим вредностима, између 2,5 и 3 литра горива по сату.  При томе мотор мирно ради и нечујан је. Како се ради о мотору од 40 кс, више него задовољавајуће.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: DuleN 06, 10, 2019, 19:36:33 posle podne
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim  114
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 06, 10, 2019, 20:04:34 posle podne
Sad cemo doci i do druge racunice, koliko litara po kilometru?  sajkaca

Zaboravih da napisem potrosnju svog plovila, sa Albinom na 2600rpm(8.5kmh uzvodno) trosim 2.4L benzina, a na 2300rpm(11kmh nizvodno) 1.7L. Podaci od prosle godine na relaciji Zemun-Belegis.

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: srsa 06, 10, 2019, 20:46:28 posle podne
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim  114

Дуле, зар твој чамац није шири?
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: budens72 06, 10, 2019, 21:43:27 posle podne
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim  114

Дуле, зар твој чамац није шири?

to je verovatno širina u tabanu...
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 06, 10, 2019, 22:06:02 posle podne
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim  114
Isto mu dodje.. 40 km 16 litara jedan sat. 40 km sa 10 na sat je 4 sata puta 4 litre po satu i to je to :)
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: srsa 06, 10, 2019, 22:07:31 posle podne
Могуће.  sha
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Zoran T 07, 10, 2019, 18:45:03 posle podne
Evo sta smo mi radili...camac sa slike 6.5m sa 2.2m + 4 osobe i nesto stvar motor yamaha 9.9 2t sve zajedno oko 1200-1300kg...
     propeler standard precnika 9 i 1/4 sa korakom 9 i 3/4
    Max rpm 3800-3900 brzina 10.5-11 potrosnja 5 l/h
       Na rpm 3500 brzina 9.5-10 potrosnja 4.3 L/h
     Na rpm 3000 brzina 8,5 km potrosnja 3.3 l/h
      ll slucaj sa 6 odraslih i dete + gomila stvari oko 1500kg ista yamaha al dual trust prop prečnika 9 i 3/4 i koraka 6 i 1/2...
    Max rpm 5250 brzina 10.5 potrosnja 5.5 l/h
   Pri 4100 rpm brzina 8,5-9 potrosnja 3.8
   Pri 3400 rpm brzina 7.5 potrosnja 3.3
Zadrzali teretnu sam camac puno bolje slusa,manevrise i zaustavlja ga odma...obe probe radili po sred dunava uzvodno sa tendom...
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: mesechar 08, 10, 2019, 01:01:44 pre podne
2000 obrtaja  protokomer pokazuje potrosnju od 3,4 litra uzvodna brzina 7,2 kmh ili oko 330 grama po predjenom kilometru goriva sto je ujedno NAJ eokonomicniji odnos  predjenog puta i goriva.
2400 obrtaja potrosnja 3,8 litra brzina  8,5 kmh i tu ga ja najcesce i vozim
2600 obrtaja 4,2  litra brina 8,9 kmh iii tu se ekonomicnost zavrsava...
3000 obrtaja 5 litara potrosnja 9,2 kmh
Maksimalno sam ga nagnao i 12 ...13  i 14 ali potrosnja i do osam devet deset  litara to veze sa zivotom vise nema
Za mene to podrucje ne postoji osim za ne daj boze
yamaha ima i svoj pokazivac brzine i on uzvodno meri brzinu plus koliko je tok reke . tako da imam poredjenje kad gps kaze 7,5 kmh Yamaha kaze 10 _11 kmh
Eto to je to ....sve podatke sam dao sa yamahinih originalnih instrumentarija i garminovog gpsa nista pausalno nista napamet imam brzine zabelezene u brodskom dnevniku sa svih vodostaja i sa dve elise pri tom shetland ni kapljicu ne prska klizi ko noz kroz slaninu ...ne propinje se i niikad ni na jednim obrtajima ne davi motor cak ni sa osam putnika na sebi....isto ide pun prazan ....u zavisnosti od vodostaja jedva kilometar menja brzinu na istim obrtajima ht pedesetica gura ko kamion...

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: vepar 08, 10, 2019, 08:50:53 pre podne
Brzine koje si dao su sa Garmina ili Yamahe?
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: mesechar 08, 10, 2019, 12:17:20 posle podne
Brzine koje si dao su sa Garmina ili Yamahe?

Brzine su sa garmina
Yamaha uzima u obzir i tok reke i uvek pokazuje dva tri kilometra vise
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: dell_mare 09, 10, 2019, 13:41:25 posle podne
Posle ovog kataloga performansi prirodno bi bilo da izađemo na crtu i poteramo uzvodno 1.000 m produženi sprint  ha. Pobedniku nagrada potrošeno gorivo.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 09, 10, 2019, 13:42:38 posle podne
Trka deplasmanaca...!  stri
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: dell_mare 09, 10, 2019, 13:44:54 posle podne
Trka deplasmanaca...!  stri

Trka za (de)plasman
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 09, 10, 2019, 13:45:57 posle podne
 jh jh ok
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: zankiki 09, 10, 2019, 16:00:36 posle podne
Moram opet da kvarim zabavu, ali... Kako bi odlučili ko je u matici, a ko uz obalu?  lol lol lol
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: DuleN 09, 10, 2019, 16:35:01 posle podne
Svi uz obalu, ko pacici mali, pa ko koga stigne oduzima mu zalihe pica....
 114
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 09, 10, 2019, 16:37:54 posle podne
 ha Trka bi dobila maksimalno na zamahu :)
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: DuleN 09, 10, 2019, 18:09:41 posle podne
I ja bi se prijavio, ako se prihvate uslovi, bez prava da glisiram, samo deplasman  JFAOITHAJFA
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 16, 11, 2020, 21:08:33 posle podne
Celicni tabanaš, dužine 7,7m širine 2,2m, sve u svemu oko 3 tone metala. Brodski motor DMB 10 KS na 2500 obrtaja (od ukupno 2850 koliko ima na punom gasu) izmerio na Tisi prosecnu brzinu od 10.1 km/h. Pri tome troši oko 1,8 l/h. Interesantno, da na 2200 o/min ide svega oko 1 km/h sporije, a troši drasticno manje-svega oko 1.1-1.2 l/h.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: marko07 17, 11, 2020, 08:56:38 pre podne
Čuveni majstor Panta tvrdi da ne sme preko 0.8 na sat da troši taj dmb :-)
Ja imam 9.7m metalni kabinas koji navodno ima 7t- sa dva ta dmb-a uzvodno na savi oko 8km/h.
Za potrošnju ne znam, tek sam ga uzeo ove godine pa nisam stigao to da merim.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: zankiki 17, 11, 2020, 08:57:43 pre podne
Moja Marissa troši oko 700-1000 litara godišnje...  sajkaca
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: mesechar 17, 11, 2020, 09:50:12 pre podne
Moja Marissa troši oko 700-1000 litara godišnje...  sajkaca

al ne placas kuci kiriju :)
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Drivee 17, 11, 2020, 10:09:37 pre podne
Recimo da trosi 900l godisnje, to je 1000 eura. Pa ja samo toliko struju placam godisnje, stim da je stalno na brodu, ispada da se vozi dzaba!!!
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 17, 11, 2020, 11:03:12 pre podne
... Čuveni majstor Panta tvrdi da ne sme preko 0.8L na sat da troši taj dmb :-) ...
Zankiki, ja bih na tvom mestu razmislio o ovom motoru  sajkaca
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: mesechar 17, 11, 2020, 12:07:11 posle podne
Moja Marissa troši oko 700-1000 litara godišnje...  sajkaca

reci lepo ljudima da je to potrosnja vina piva ...rakije
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: zankiki 17, 11, 2020, 13:20:16 posle podne
78-i dan ni kapi alkohola  sajkaca
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: DuleN 17, 11, 2020, 14:32:18 posle podne
Sta ti bi ???  eek
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 17, 11, 2020, 16:35:08 posle podne
Špara za prekokeanski... 25648
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: LSI 17, 11, 2020, 18:00:11 posle podne
Sta ti bi ???  eek

Чуо је да су Армин и Мачак издржали месец дана.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: zankiki 18, 11, 2020, 08:19:56 pre podne
Sta ti bi ???  eek

Navukli me...  sajkaca sajkaca
Ništa ozbiljno, malo čišćenje i skidanje kila pred praznike i slave koje dolaze  ha ha
Još 10-ak dana i opet sam u akciji.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: mesechar 18, 11, 2020, 10:24:44 pre podne
Sta ti bi ???  eek

Navukli me...  sajkaca sajkaca
Ništa ozbiljno, malo čišćenje i skidanje kila pred praznike i slave koje dolaze  ha ha
Još 10-ak dana i opet sam u akciji.

ja reko mora da si imao neko pijanstvo da si se prekino i obrukao...pa sad kaznjavas sebe :)
 tolka apstinencija mora da bude srazmerna sranju koje napravis :) :) moje pravilo
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 19, 11, 2020, 09:39:00 pre podne
Čuveni majstor Panta tvrdi da ne sme preko 0.8 na sat da troši taj dmb :-)
Ja imam 9.7m metalni kabinas koji navodno ima 7t- sa dva ta dmb-a uzvodno na savi oko 8km/h.
Za potrošnju ne znam, tek sam ga uzeo ove godine pa nisam stigao to da merim.

Pa za tu tvrdnju o potrošnji od 0,8 l/h baš nisam siguran koliko je realna, jer što bi fabrika u svojoj specifikaciji za taj motor napisala potrošnju na punom gasu od 2,5 l/h, a ja sam to neko svoje merenje brzine (i potrošnje) izneo za 2500o/min od ukupniih 2850o/min koliko izvrti na punom gasu, što bi rekli, vozio sam ga skoro sa 90% snage. Naravno troši on i tih 0,8l/h ali negde na 1600o/min. Motor je inače generalno sređen, u perfektnom je stanju, pa mislim da motor ne troši više nego što bi trebalo, pogotovo ako se uzme u obzir fabrička specifikacija. Pored svega, ako neko ima drugačije iskustvo, pogotovo ako mu ovaj motor troši na skoro pa punom gasu 0,8l/h, voleo bih da to podeli sa nama, tako da, pišite...
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: zoki_ns 19, 11, 2020, 19:05:24 posle podne
Mora da je više naravno pri punom gasu tako da tvrdnja ne može da troši više od 0.8 l sigurno nije tačna...
Kod mene ako uzmem prosečnu potrošnju za moju Hondu 20 KS za godinu dana 1.8 l na sat,  al na punom gasu verovatno 8-9 l
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: calypso2 20, 11, 2020, 07:41:37 pre podne
Alu camac 6,3x1,25, Mercury 60 - 38km/h uzvodno 45 km/h nizvodno, potrosnja oko 16l/h na 4500 obrtaja... Al ja ga volim  114

Дуле, зар твој чамац није шири?
Ma neće Dule da ga meri kao gušter rep od dupeta  ha ha ha to je u tabanu, a ne preko svega  ha ha ha
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 20, 11, 2020, 10:11:33 pre podne
Čuveni majstor Panta tvrdi da ne sme preko 0.8 na sat da troši taj dmb :-)
Ja imam 9.7m metalni kabinas koji navodno ima 7t- sa dva ta dmb-a uzvodno na savi oko 8km/h.
Za potrošnju ne znam, tek sam ga uzeo ove godine pa nisam stigao to da merim.

Pa za tu tvrdnju o potrošnji od 0,8 l/h baš nisam siguran koliko je realna, jer što bi fabrika u svojoj specifikaciji za taj motor napisala potrošnju na punom gasu od 2,5 l/h, a ja sam to neko svoje merenje brzine (i potrošnje) izneo za 2500o/min od ukupniih 2850o/min koliko izvrti na punom gasu, što bi rekli, vozio sam ga skoro sa 90% snage. Naravno troši on i tih 0,8l/h ali negde na 1600o/min. Motor je inače generalno sređen, u perfektnom je stanju, pa mislim da motor ne troši više nego što bi trebalo, pogotovo ako se uzme u obzir fabrička specifikacija. Pored svega, ako neko ima drugačije iskustvo, pogotovo ako mu ovaj motor troši na skoro pa punom gasu 0,8l/h, voleo bih da to podeli sa nama, tako da, pišite...

Svi ste u pravu.

preko 2l/h,  (što je po knjizi) je na maximalnom broju obrtaja, 3k, i taj režim se ne preporučuje dugotrajno, niti se podmazuje motor kako treba niti sagoreva, na auspuh curi crna voda, sa dosta nesagorene nafte unutra. Za trajan rad obratji se ne dižu iznad 2800, to isto kaže knjiga, a po Lombardinijevim podacima tu potrošnja pada već na 1,8 l/h.

Na manjim obrtajima, recimo 2200 - 2300 potrošnja bi trebalo da oko litra ili malo iznad, i to režim kako ljudi najčešće plove, jer je većina propulzija (osovinskih vodova) napravljena tako da tresu i drmaju kada značajno prebaciš 1k obrtaja...

Kada se ovaj obračun usrednji na sezonu ili na jedan veći rezervoar nafte, a to uključuje i manevar, i pristajanje, vezivanje i malo grejanja na leru ... izađe na "nešto ispod litre" računicu, i to je broj koji saopštava majstor Panta.

Kada pak pričamo o maksimalnom broju obrtaja koliko motor postigne, onda treba razlikovati dve situacije: da li motor ne može da izvrti više sa datim propelerom  na datom trupu broda (motor je preopterećen, curi crna voda iz auspuha i dimi crno), ili je sam gas ograničen da ne bi mogao da se nafurava u režim koji nije preopručen. Kod DMB se to podešava šrafom na kutiji sa desne strane u koju ulazi sajla gasa... ima dva šrafa jednim se podešava ler (minimalan) gas, a drugim se ograničava max. gas, tj max hod poluge na pumpi.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 20, 11, 2020, 12:28:33 posle podne
Kod mene je maksimalni broj obrtaja oko 2850 bez ogranicenja na šrafu. To je ono što ovaj motor može da izvrti sa datom elisom i koritom. Do 2500 o/min uopšte ne dimi, na 2600 pocne malo da boji vodu u izduvu u crno, a preko 2600 pocne da dimi, i izbacuje crnu vodu iz sebe, pa ga zato i ne vozim preko 2500, eventualno 2600 o/min, a i to samo na dužim relacijama. Na kraće idem sa 2000-2200 o/min. Na ovaj nacin mi je prosecna potrošnja na nivou sezone 1,5 l/h.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 20, 11, 2020, 13:35:17 posle podne
To znači da ti je propeler dobro odabran (mali je motor mora blago da ode u preopterećenje..., a i sa tako malim motorom dođeš bilzu kritiče deplasmaske brzine) i ovako odoka je 13"x9". To je sve kako treba, uklapa se u sve teorije, ne treba dirati ništa.

Optimalan režim ti je negde na 2300 obrtaja, bez obzira kojuda ploviš, uzbrdo ili nizbrdo... i brod treba da udesiš tako da ti baš na tim obrtajima ništa ne zvoni (sudovi, pecaljke, gajbe i ostali drek koji vučeš ko i svi mi).
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 03, 09, 2021, 22:34:43 posle podne
Hajd' da osvežim temu, pošto mi se nešto dešava sa DMB-om a nisam baš siguran šta je u pitanju. U poslednje vreme sve što je zagrejaniji, to više počne da gubi snagu i da dimi ranije nego što bi trebalo. U poslednje vreme kada se ono baš zagreje posle višečasovne plovidbe umesto oko 2900 o/min uspe da izvrti tek oko 2600 o/min i tu već kulja dim iz auspuha. Donedavno mu je tih 2600 obrtaja bila putna brzina, a sada je to pun gas. Dok je u nekoj poluzagrejanoj fazi, trenutno tu postiže neki maksimum obrtaja između 2600 i 2800 kako je kad raspoložen. Čak ni to nije uvek isto. Drugar mi kaže da  je verovarno naglo sazreo za generalku, međutim ja bih da čujem i neka druga mišljenja, pa ako neko ima ideju bio bih zahvalan na nekom odgovoru.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 04, 09, 2021, 12:03:37 posle podne
George, da li si proverio najbanalniju stvar, da se nesto nije namotalo na elisu?
Retko kad brodski motor odjednom "sazri" za generalku...Proveri rukom osovinu da li se lagano okrece, ali ni to nije garancija dok se ne proveri direktno ispod vode.
Ima li termostat na tom motoru?
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: srsa 04, 09, 2021, 12:29:34 posle podne
Problem je dimčina koja se javlja. no125
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: broker975fx 04, 09, 2021, 12:35:26 posle podne
Onako laicki taj dim znaci opterecenje pa je moguce ovo sto kolega kaze. Sa druge strane mozda nesto sa dovodom goriva ne velja. Po meni pre ce da bude brljavljenje bos pumpe, dizni nego problem na samom motoru.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 04, 09, 2021, 13:14:45 posle podne
Dim je crn, plav, rozle boje? :)
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: broker975fx 04, 09, 2021, 13:20:29 posle podne
Dim je crn, plav, rozle boje? :)

Da ubrzam diskusiju a i da te animiram da odgovoris posto ti sigurno znas.
Dim je skoro sigurno crn kod kolege barem sam ja tako zakljucio
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 04, 09, 2021, 15:53:25 posle podne
Rozle je bila  pesnička figura :)
Plav znači da troši ulje mada može biti i višak nafte,  zavisi od gustine i nijanse boje dima. Plavo i višak nafte je kad je hladan, ne sagoreva sve ali nema mnogo više nego što treba.Crn je skoro 100% prebogata smeša, to vidite po ulicama jer danas svaka budala čipuje dizela pa kad prestisne gas poranjava sve oko sebe na 200 metara.

Dizel motori su robusni i prosti, bar ove što mi trošimo po brodovima, nije to baš da crkne preko noći, pre bih rekao da ima problema sa smešom, ili je višak nafte ili je manjak vazduha. Ako nije zapušen filter ili dovod vazduha onda je verovatno problem sa gorivom, pumpa.
Teško je ovako preko pisma popraviti ili pogoditi kvar. Merenje kompresije je malo komplikovano jer treba izvaditi dizne a sumnjam da neko ima osciloskop za poneti ali to je prvo što treba uraditi, mada kako sam već rekao ne verujem da je motor umro jer bi dimio i plavo, nema da nema kompresiju a da ne loče ulje.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 04, 09, 2021, 16:06:16 posle podne
Inače kad sam se upisao u temu da primetim, potrošnju ne znam ali mi se čini da je onako ohoho  eek Nemam merač pa nisam baš pratio ali sam merio posle štapićem kad sam se setio :) Oko 35 Km po onom vodostaju da dunava ima više drva nego vode otišlo je jedno 5cm rezervoara a nikako da izmerim gabarite pa da izračunam. Ono što sam se jako iznenadio a računao sam tim formulama svakako ono vodena linija blabla itd... U dunavcu gde voda skoro stoji 100 obrtaja je 1km, 1000 obrtaja je 10km, mereno telefonom, sonarom i opencpm-om mada on ili ona koristi telefon za gps. Uz tu bujicu sam išao oko 10Km na 1300 do 1400 obrtaja. Sve je bilo u cilju nauke i eksperimenta :) Znači voštilo se pa otud i potrošnja. Na satiću je 1600 obrtaja. Ostaje mi da proverim da li je satić uskladjen sa sa obrtajima mada verujem da su znali šta rade kad su montirali...
Sve u svemu oduševljen sam "brzinom" broda, nisam očekivao takav rezultat obzirom da je vodena linija negde oko 7-7,5 metara.

Što bi rekli oni iz vica, boju smo postigli, sad radimo na dužini :)
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 04, 09, 2021, 20:37:13 posle podne
To zvuči super, samo mi nisu jasni ti obrtaji jh
Na koliko obrtaja radi na leru?
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 04, 09, 2021, 22:17:37 posle podne
600, kad se ugreje i nešto manje :) Čudna sprava, ide 6-7 km na leru :) Na mirnoj vodi naravno...
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: broker975fx 04, 09, 2021, 22:24:07 posle podne
600, kad se ugreje i nešto manje :) Čudna sprava, ide 6-7 km na leru :) Na mirnoj vodi naravno...

Kopca u ler, gas na minim a ide 6-7km/h:). Onda da ugradis jedan bowthruster ali da ga stavis na pramac uzduz i okrenes ga da daje kontru motoru.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 04, 09, 2021, 23:01:10 posle podne
Ako spustim još 100 obrtaja ima da proizvodi dizel  ha
Naravno da ipak turim kopču za unapred, podigne baš malo obrtaje. Obzirom na moje iskustvo sa 6 tona vozilom bio je problem ispočetka jer nema vožnje od 2km na sat nego manuelština, uključi-isključi :)
Snimiću sledeći put
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: broker975fx 04, 09, 2021, 23:10:11 posle podne
Koju kopcu ti imas? Na pojedinim hidraulicnim postoji jedan ventil koji kada se stavi u pogon omogucava da se plovilo krece sporo. To vole na moru da koriste za panulanje, jer im je normalna brzina na leru prebrza. Koliko sam citao samo se mora paziti da se ne zaboravi prebaciti ovaj ventil u normalni rezim rada kao oce i pozar da izbije. Uzivo to nisam video.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 04, 09, 2021, 23:56:56 posle podne
 sha Nemam pojma, i to ću slikati :) Deluje komplikovano, ima ventila i vodu za hladjenje i svašta na njoj... Jednog dana će možda Terca napraviti inspekciju, on sve zna :)
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 05, 09, 2021, 10:37:37 pre podne
Da se vratim na moj problematični DMB, pošto sam kratko bio odsutan sa  foruma, a vidim da je bilo dosta postova na temu. Znači, što se tiče eventualnog blokiranja elise sa nekim mrežama, kanapima i sl. ta je opcija otpisana pošto kada god se kupam, već refleksno odmah napipavam elisu da proverim dali ima nečega namotanog. Inače, baš se i ne može reći da se ovaj problem pojavio odjednom. Još prošle godine sam primetio navedene simptome, koji su se sada samo pogoršali. Inače, juče sam plovio, pa sam malo eksperimentisao sa obrtajima. Znači, kada mu naglo dam pun gas, ode na oko 2800 o/min, i posle par sekundi počne da pada, i padne na 2600 o/min i tu naravno dimi crni dim. Međutim ako mu polako dodajem obrtaje, i tako stignem na tih 2600 o/min tada skoro pa uopšte ne dimi, i ako mu tu dodam pun gas, obrtaji ostanu isti samo počne da dimi k'o lokomotiva. Vremenom kako se motor zagreva, tada već svakako dimi na tih 2600 o/min

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 05, 09, 2021, 12:11:25 posle podne
Ja bih i dalje pre bio za kvar pumpe ili razdešenost nego da je kvar motora. Crni dim znači da ima više goriva koje nije stiglo da sagori kako treba... Trebalo bi to neki bošista da pogleda...
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 05, 09, 2021, 13:10:28 posle podne
Ja bih i dalje pre bio za kvar pumpe ili razdešenost nego da je kvar motora. Crni dim znači da ima više goriva koje nije stiglo da sagori kako treba... Trebalo bi to neki bošista da pogleda...
Sklon sam da izjavim da se u potpunosti slažem sa tobom, međutim ovaj tu lokalni majstor tvrdi da tu oko boš pumpe nema šta da crkne jer je ovo neka potpuno jednostavna pumpa sa jednim jedinim segmentom koji smo pre 4 godine stavili nov u kompletu sa diznom. E sad, ja kao laik po pitanju pumpe još uvek nekako mislim da tu nešto ne štima oko pumpe, međutim tu je njegovo mišljenje kontra mojeg. Možda ću ipak morati naći nekog bošistu...

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 05, 09, 2021, 13:16:58 posle podne
Mada je malo cudno zasto bi se tako ponasao samo posle duzeg rada, ako sam dobro razumeo  sha

Ako nesto znaci, ja sam radio servis dizni, bos pumpi i pumpe niskog pritiska pre nego sto sam uopste pokrenuo motor. Ne znam kako je bilo pre jer nije bio kod mene, ali sad zadimi samo na prvom paljenju ako je napolju hladnije(motor bez grejaca), i primetio sam da zadimi jednom kad sam probao da vidim koliko obrtaja dohvata na punom gasu, pa sam naglo dodao gas od 2500rpm - 3000rpm sto mu je maksimum dok je u brzini. Zadimio je samo u tom trenutku zbog nalgog optrerecenja i nije dimio na punom gasu. Inace uopste ne dimi.
Zato sam pomislio da kod tebe nesto ne opterecuje motor na tim obrtajima, pa da se zato muci i dimi crno.

Ti na osovini imas onaj sistem sa lojanicom? Da li si probao da vidis da se ne pregreva u tom rezimu?


Cekamo Tercu...  sajkaca
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 05, 09, 2021, 14:35:19 posle podne
Da to je onaj sistem sa lojanicom, ali se ne pregreva. Vruć je toliko da mogu da držim ruku na njemu. Znači, problem je baš čudan. Inače ni nezagrejan motor ne postiže ono što bi trebalo, ali kada se zagreje situacija se samo pogorša. Pogotovo mi je čudno to što i ako izvrti recimo 2800 o/min, odmah počne da opada, dok ne opadne na 2600.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 05, 09, 2021, 14:55:53 posle podne
Nije baš da mnogo pomažemo, ali će sva ova pitanja i odgovori možda usmeriti na mogući problem...
Kako upali tako vruć, lako ili teško? Neko je negde pominjao da ako vruć teško pali, onda se pored ostalih simptoma može sumnjati i na loše stanje motora.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 05, 09, 2021, 15:56:27 posle podne
Pali k'o mina i vruć i hladan. Ulje ne jede uopšte, a obrtaji... Bojim se da sledeće godine bude još gore, pa da mu pun gas bude recimo 2400.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 05, 09, 2021, 16:43:09 posle podne
Sklon sam da izjavim da se u potpunosti slažem sa tobom, međutim ovaj tu lokalni majstor tvrdi da tu oko boš pumpe nema šta da crkne jer je ovo neka potpuno jednostavna pumpa sa jednim jedinim segmentom koji smo pre 4 godine stavili nov u kompletu sa diznom. E sad, ja kao laik po pitanju pumpe još uvek nekako mislim da tu nešto ne štima oko pumpe, međutim tu je njegovo mišljenje kontra mojeg. Možda ću ipak morati naći nekog bošistu...
Vidi ja totales nemam pojma šta na tom motoru odredjuje količinu goriva ali znam kako radi dizel i radio sam nekad davno na boš odeljenju u autovojvodini. Taj segment ili element je deo visokog pritiska kao kod svakokog dizela, koliko cilindara toliko elemenata.
Preko neke poluge se zaokreće taj element (unutrašnji klip) i time se reguliše količina goriva. Kao na vinskoj slavini na buretu, okrećeš pa se rupa povećava. Jedino šta se tu podešava je da se uskladi količina goriva sa brojem obrtaja a taj podatak daje fabrika. To se zove tariranje pumpe i obavezan je korak. Drugi deo podešavanja je proboj dizne i količina koju je bacila goriva, meri se pritisak na kome otvara i količina u zadatom vremenu koje je uskladjeno sa potrebama motora, opterećenje i obrtaji.
To je naftni deo. Motorni deo je sklop klipa i cilindra sa ventilima.
Treba izvaditi diznu, napraviti reducir za neki glupi manometar, zavrnuti umesto dizne i verglati, manometar mora da meri bar 25 bara. Za taj motor i vrapci nose priručnik tako da se sigurno zna kolika je kompresija potrebna za normalan rad.  Mali pad kompresije ukazuje da su karike loše a velik pad ukazuje da ventili ne drže.

Crni dim je dokaz nepotpunog sagorevanja a to je opet hemija. Odnos vazduha i goriva mora biti u granici da bi sve sagorelo, ako ima manjka nema snage, ako ima viška nema snage. Čudno me gledaju kad kažem da višak goriva gasi vatru ali je tako :) Siromašna smeša pravi veću temperaturu i opasnija je po motor, zato "tuneri" nalivaju gorivo da ne spale motor a mi se davimo...

Ono što moraš uraditi da bi razrešio svoju dilemu je da izmeriš kompresiju i pregledaš usisnu liniju od filtera pa na dalje da se nije šta zaštopalo. Boš pumpu ili šta već ima svakako ne možeš proveriti u kućnoj radinosti..

Ostaje još jedna mogućnost da se vazduh u motornom prostoru pregreje a to je onda manjak kiseonika, možda da probaš eksperimenta radi da staviš neku kakvu god cevku do napolje.

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 05, 09, 2021, 20:38:13 posle podne
Dora, svaka čast na detaljnom odgovoru. Nema kud, moraću malo detaljnije da se pozabavim sa ovim problemom. Nekako mi teško pada da se pomirim sa konstatacijom da je motor odsvirao svoje. Pre će biti da je nešto drugo po sredi, samo se malo treba pozabaviti

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 06, 09, 2021, 10:56:45 pre podne
Au bre al ste se raspisali, ovo se jedva prati .

Imamo daklem DMB koji ne razvija dovoljno snage i dimi od nekog momenta...

Najpre o tim obrtajima, malo oni govore jer je dobro pitanje da li ste zapravo pogodili odnose remenica puta broj pari polova na alternatoru i to našli i baš tačno podesili na satu... pa brojevi moraju da se uzimaju relativno. taj motor bi trebalo bez opterećenja da izvrti 3000 obrtaja, ali po cenu da dimi kao armagedon i da mu curi nafta kroz auspuh... sve crno. Takav režim rada nije preporučljiv osim na par minuta kada baš želite nešto da pogurate, uradite, iščupate. Do nekih 2800 obrtaja bi trebalo da pričamo kada je tema trajni rad.
Kada se motor optereti, kopčom, propelerom, brodom, oba broja idu nadole, koliko nadole zavisi od propelera broda itd. Da je motor značajno veće snage (recimo 2,5 - 3 puta) ili lađa značajno manjih gabarita ne bismo imali ovaj kontekst "sigurnog" preopterećenja ali sa ovm kombinacijom je to izvesno.

Tako da, teško mi je da raspravljam o tačnom broju obrtaja koji bi trebalo da se izvrti... ono što jeste izvesno je da je bio neki broj i da se on smanjio, i da motor u drugom momentui počne da dimi.

Prvi simptom: "motor razvija manju snagu nego ranije" ukazuje na:
- nepravilno podešeno (razdešeno) ubrizgavanje
- nepravilan rad pumpe i dizne
- u najgorem slučaju istrošenost delova motora, prstenova itd.

Ako krenemo od nazad, najmanja je verovatnoća da je to slučaj jer je motor preiveo neku generalku par godina unazad, a u međuvremenu nije trčao iljadu ipo ili dve hiljade sati...
Pumpa je koliko sam pročitao takođe sređena bila pa je verovatnoća mala da je gremlin tu, ali bi možda dizna mogla biti problem ako nepravilno raspršuje gorivo, ako je trunje dospelo do nje, ako ima rđe u rezervoaru, ako nije menjan filter goriva (on se naravno menja). Opet filter koji stoji na motoru bi trebalo da bude prevencija za sve to.

Treći (prvi uzork) je nepravilno podešeno ubrizgavanje, što bi Dora rekao pogrešna količina a ja bih dodao i u pogrešno vreme. Početak ubrizgavanja je nadam se dobro urađen pri servisu dovođenjem motora u fazu, na zamajci ima oznake za to, mrtva tačka, otklon od 23 stepena itd.... tu ne verujem da može biti problem jer je neko vreme sve bilo prihvatljivo dobro.
Završetak ubrizgavanja se podešava na poklopčiću boš pumpe, na istoj onoj pločici koja nosi krilce kojim se motor zaustavlja... slika u prilogu
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 06, 09, 2021, 11:07:29 pre podne
Drugi  simptom: " motor dimi", može takođe imati različite uzroke:
-  preopterećen je
- završetak ubrizgavanja nije podešen (razdešen je)
- boš pumpa ili dizna brljaju.

Da pretpostavimo da je motor opterećen kao i ranije, istim trupom i istim propelerom, da nije ništa menjano, pa ćemo to iskljućiti. malu ogradu moram da napravim i ovde je meoguće u slučaju poddimenzionisanog motora opterećenje pokvariti na razne načine, a jedan od njih je i da usporiš plovilo (npr obrasteš sa 300 kila školjki) pkrećeš se sporije na istom broju obrtaja, klizanje propelera je veće , tj poraste i opterećenje na motoru..., nalik situaciji kad naglo dodaš gas, i dok brod ne prihvati brzinu kulja dim iz auspuha... O tome povedi računa ali ajde  da zanemarimo to.

Preostala dva uzroka su ista kao i za prvi simptom (snagu).

Zato bih ja da sam na tvom mestu prvo probao ovim redom:
- proverio ozroke za preopterećenje, (kese konope, zakačene balvane itd)
- podesio završetak ubrizgavanja približnom metodom, to može na licu mesta brzo.
- ako ne pomaže puno da skinem diznu i odnesem na proveru
- to su "najjeftiniji zahvati", ako to ne reši onda se češemo dalje
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: kole 06, 09, 2021, 11:17:58 pre podne
Ja bih prvo proverio filter vazduha i probao da vozim sa otvorenim poklopcem motornog prostora.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 06, 09, 2021, 11:22:00 pre podne
I da, na DMB se završetak ubrizgavanja seljački i približno se podešava na sledeći način:
Zagreješ dobro motor, recimo da plovi pola sata, da termostat otvori skroz i da sve dostigne tempersaturu koju treba, 5 minuta na leru nije dovoljno.

Postaviš ga u ler, na minnimalan broj obrtaja.
Naglo dodaš gas do daske.

Kako se onda podešava:
cevastim ključem 10, odvrneš dva vijka, isnad i ispod krilca za zaustavljanje, za 1/4 kruga.
Gornji vijak je u preciznom kružnom otvoru, donji je u falcu.
Zakretanjem tog poklopčića prema levo se završetak ubrizgavanja pomera za kasnije, interval produžava ("ako" broj dva u prethodnoj listi)
Zakretanjem tog poklopčića udesno se završetak ubrizgavanja pomera za ranije, interval se skraćuje ("ako" broj tri malopre).

Vidi sliku koju sam već okačio.

Sudeći po Dorinom pisanjiu, moguće je da ima viška goriva da ne sagoreva svo, da "višak goriva gasi vatru..." pa probaj da se poigraš. Ukoliko se bojiš da posle nećeš moći da vrati na staro, markerom označi tačan položaj pre odvrtanja...
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 06, 09, 2021, 11:35:23 pre podne
Ja bih prvo proverio filter vazduha i probao da vozim sa otvorenim poklopcem motornog prostora.

e da, može i to biti, da ti je vreme da se papirni filter menja..., nije mi to baš prvi pik, ali probaj bez uloška.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 06, 09, 2021, 15:25:47 posle podne


I da, na DMB se završetak ubrizgavanja seljački i približno se podešava na sledeći način:
Zagreješ dobro motor, recimo da plovi pola sata, da termostat otvori skroz i da sve dostigne tempersaturu koju treba, 5 minuta na leru nije dovoljno.

Postaviš ga u ler, na minnimalan broj obrtaja.
Naglo dodaš gas do daske.

E sad kada ga postavim u ler i dodam pun gas, jer to kada je kopča u nuli ili sa uključenim pogonom?

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 06, 09, 2021, 15:39:54 posle podne
Ja bih prvo proverio filter vazduha i probao da vozim sa otvorenim poklopcem motornog prostora.
Moram da priznam da ovu radnju još nisam odradio, čisto iz razloga što sam mu nedavno ugradio fićin filter sa novim uložkom, pa sam nešto mislio da to nema šanse da bude uzrok. Međutim ovo ipak mora da se proveri, tako da ću čim stignem ovih dana probati bez filtera, da ne bude da je slučajno skoro nov filter uzročnik ovih problema. Inače sve one najprostije potencijalne uzročnike sam već prevazišao. Oko elise nema namotano ničega, školjki nema i ničega što bi izazivalo neko dodatno opterećenje motora. Diznu sam takođe odneo kod majstora na proveru, i radi kao sat. Podešena da probija ako se ne varam  na 190 bara. Osteje mi eksperiment sa vazdušnim filterom, i sa podešavanjem završetka ubrizgavanja što je Terca opisao. Ako ništa od ovoga ne pomogne, onda merimo kompresiju.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 07, 09, 2021, 20:35:51 posle podne
Evo danas sam se malo poigrao sa DMB-om. Njakao sam ga dobrih sat vremena, tako da sam ga solidno zagrejao,  i tada sam vadio i vraćao vazdušni filter ali se to ipak nije pokazao kao uzročnik problema. Ono što je čini mi se urodilo plodom je što sam mu poranio završetak ubrizgavanja. Sad još ostaje da se još po koji put testira, ali mislim da je to bilo to. Ono što me još uvek malo nervira je što mu pun gas nije stalan nego varira od negde 2700 do 2900 o/min. Prosek 2800, što je rekao bih uredu. Osim toga sam primetio još jedan "interesantan" detalj, a to je prilično zaprljan vazdušni filter, i to posle oko 80 radnih sati. Znajući da na vodi nema prašine, bojim se da se nešto vraća iz motora što prouzrokuje tu neku masnu prljavštinu na filteru, a to bi moglo biti zbog lošeg zatvaranja usisnog ventila. Sve nešto mislim da bi možda to mogao biti uzrok i onog promenljivog punog gasa. Eto, ako neko stručan ima neki komentar ili sugestiju neka piše.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 08, 09, 2021, 09:42:03 pre podne
da li je mašća ravnomerno raspoređena po unutrašnjem obodu (obimu) uloška ili je skoncentrisana, malo jača fleka kod ulazne lule kućišta filtera, na spoljnoj strani uloška?
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 08, 09, 2021, 13:54:19 posle podne
da li je mašća ravnomerno raspoređena po unutrašnjem obodu (obimu) uloška ili je skoncentrisana, malo jača fleka kod ulazne lule kućišta filtera, na spoljnoj strani uloška?
Ima je manje više po celom obimu, ali je ubedljivo  najviše ima baš kod ulazne lule filtera, i to u obliku kružne fleke.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 09, 09, 2021, 09:08:41 pre podne
Po tome znaš da se to usisava spolja... To su uljne pare iz motora, pretpostavljam da nije motor produvao nigde, to bi video , sve bi bilo garavo...

Uljne pare su sasvim normalne, na dekli imaš čep sa oduškom baš zato da pare izlaze napolje... na čepu imaš gumenu kapu na kojoj je crevo koje sprovodi paru....

Te gumene kape su dodatak koji su osmislili naši majstori u rakovici, jer su s vremena na vreme neki motori bljuvali ulje na taj čep... siguran sam da to imaš, i ako si ostavio to crevo da visi nisi puno uradio, nisi  eliminisao masnu paru iz kutije u kojoj je motor, ona samo izlazi na drugom mestu Originalno na motoru je žičani filter koji guta sve to ali je motor bučan a ti si ga zamenio sa finim papirom. Sad nije više bučno ali papir pokupi sve uljne pare koje se ne zalepe za kutiju i motor. Originalni filter se redovno pere u nafti na svakih 100 sati a i uložak filtera bi tako trebalo da se menja, ili makar da ga zakreneš jer se umasti samo na tom jednom mestu.

Bolja varijanta bez obzira kakav filter imaš da crevo završi u nekoj flaši, ne previše maloj,  jer se para tu malo zadrži i brzo ohladi, pa se ulje kondenzuje unutra, pomalo masti flašu iznutra, ne svo ulje ali dobar deo. Neka količina pare ipak izleti napolje. Stari majtori koji veruju da motor treba da je pomalo masan kažu da je to tako dobro i dovoljno (tako je kod mene trčalo godinama, na dva različita dmb-a, i to je varijanta koju preporučujem).

Malo svečanija  varijanta je da iskoristiš priljučak za iberlauf na tom kućištu filtera i da crevo nakačiš na njega, tada motor guta uljne pare, predgrejan vazduh, sve 100% bez prašine.... a papirni uložak svakako duže traje jer se ne masti (i tu varijantu sam imao neko vreme).
Tako dobiješ mnogo čistiji mašinhaus ali stari majstori ne vole tu varijantu, jer teorijski može da se desi, kod starijih izraubovanih motora da pljunu malo ulja na odušku na čepu i da motor krene u iberturažu. Ja ne znam da se to ikom desilo, pogotovu dok je motor nov ili uredno servisiran, ali ne treba olako zanemarivati mudrosti starih majstora.

Zato sam u toku ove sezone osmislio kombinaciju da crevo sa oduške ide u flašicu gde mi moglo da otkapljava ulje u tečnom stanju (već kondenzovano, a drugo crevo (kraće, poviše u flašici) vodi u kućište filtera iza uloška, tu se pokupi preostala para.

Evo i slike,  to sam tako namestio pre 70 tak sati kad sam menjao ulje i procena rezultata je u toku, Stavio sam "providna" creva i flašicu da tačno vidim šta se događa i gde je i koliko masno...i vidi se trag dokle  je crevo iz oduške zamašćeno.
Naravno, to sve ne mora da se radi, prihvatljivo i je bez toga, ta količina pare je sasvim ok ali svako od nas ima neku dijagnozu, moja je na latinskom tri dugačke reči... a kad sam menjao ulje pio sam vodu pa reko ajd da se poigramo...

I da, koliko dimi zavisi i od ulja koje sipaš, koliko je razbijeno tj koliko redovno ga menjaš, koliko cepaš mašinu itd

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 09, 09, 2021, 09:19:12 pre podne
a kad sam već otvarao da slikam mašinu, pre neko vreme u već nekoj temi smo pisali o zautavljanju motora, dekompresorom ili na pumpi kako treba... slikao sam najjednostavniju varijantu, 12 V rele za otvaranje gepeka automobila, sa pijace, koji ima sajlicu i njome poteže krilce na boš pumpi.
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: George 09, 09, 2021, 13:51:31 posle podne
Terca, ovaj tvoj motor baš i nije po ukusu starih majstora što kažu da motor mora biti malo nauljen. Sa ovog tvog možeš jesti. Čistiji motor odavno nisam video. Što se flašice tiče, i kod mene je isto tako urađeno, s tim što nemam ovo povratno crevo. Moram da primetim i to da u njoj nema više od par kapi ulja, a da je još nikada nisam praznio, a imam je već instaliranu bar dve godine. Inače sam upravo došao i do još jednog otkrića koje siguran sam da ima veze sa zamašćivanjem filtera, a to je probušena izduvna grana tj. izduvna cev, pa u toku rada malčice dimi u motorni prostor. Skinuo sam je i upravo tražim ko će da mi je zavari. Eto sve je to po malo moglo imati veze sa tim obrtajima koji nisu bili kako treba, iako mislim da sam najviše dobio sa štelovanjem završetka ubrizgavanja. Posle varenja stavljam novi filter koji sam već kupio i sledi testiranje.


Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Dora 09, 09, 2021, 14:51:25 posle podne
Terca, ovaj tvoj motor baš i nije po ukusu starih majstora što kažu da motor mora biti malo nauljen. Sa ovog tvog možeš jesti. Čistiji motor odavno nisam video.
Nešto razmišljam da organizujemo neku ekspediciju gde ga par članova zamajava a par nabacuje prašinu na motor... Pa dosta je tog terora sa tim slikama poslastičarnice :)
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Terca 09, 09, 2021, 15:01:56 posle podne
Terca, ovaj tvoj motor baš i nije po ukusu starih majstora što kažu da motor mora biti malo nauljen. Sa ovog tvog možeš jesti. Čistiji motor odavno nisam video.
Nešto razmišljam da organizujemo neku ekspediciju gde ga par članova zamajava a par nabacuje prašinu na motor... Pa dosta je tog terora sa tim slikama poslastičarnice :)

stariji majstor....
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 10, 09, 2021, 13:48:21 posle podne
a kad sam već otvarao da slikam mašinu, pre neko vreme u već nekoj temi smo pisali o zautavljanju motora, dekompresorom ili na pumpi kako treba... slikao sam najjednostavniju varijantu, 12 V rele za otvaranje gepeka automobila, sa pijace, koji ima sajlicu i njome poteže krilce na boš pumpi.

Odlicno resenje ok
Ako znas od kog je to automobila, napisi da probam i ja da nadjem..

Kako si ga povezao, da li ima svoj prekidac za gasenje ili drugacije?
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: mesechar 10, 09, 2021, 15:58:55 posle podne
a kad sam već otvarao da slikam mašinu, pre neko vreme u već nekoj temi smo pisali o zautavljanju motora, dekompresorom ili na pumpi kako treba... slikao sam najjednostavniju varijantu, 12 V rele za otvaranje gepeka automobila, sa pijace, koji ima sajlicu i njome poteže krilce na boš pumpi.

Odlicno resenje ok
Ako znas od kog je to automobila, napisi da probam i ja da nadjem..

Kako si ga povezao, da li ima svoj prekidac za gasenje ili drugacije?
Bakara uzmes univerzalni .otoric za centralnu  ravu kosta 300 400 din i vezes na jedan taster  i to je to . Malo nabudzis na motoru sipkicu da povuce polugu gasenja i kraj
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: Bakara 10, 09, 2021, 16:19:04 posle podne
Bas sam gledao i step motore, samo nikad nisam probao koliko ima snage i hoda ta njegova polugica, verovatno dovoljno. Za te pare se isplati probati thumbup
Naslov: Odg: Performanse vašeg plovila, brzina, potrošnja...
Poruka od: mesechar 10, 09, 2021, 21:28:58 posle podne
meni jwje taj motoric mercedesa gasio