Skorašnje poruke

Stranice: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10
21
Iskustva sa vode / Na vodi, korak po korak (deo 1)
« Poslednja poruka od strane Oli poslato 04, 04, 2025, 20:56:40 posle podne »
Kupovina broda nije bila trenutna odluka. To je bio san koji sam pažljivo nosio sa sobom – tiho, strpljivo, i možda čak predugo. Uvek sam govorio: „Kad odem u penziju, tada će doći vreme.“ A onda, prošlog leta, moja žena – onako jednostavno, bez velike filozofije – pogleda me i kaže:
„Zašto čekaš? Što ne kupiš sad, kad već godinama o tome pričaš?“
Ljudi moji… Ima i takvih žena.

I tako se jedan stari san odjednom pretvorio u konkretan plan. Vraćamo se s odmora, ja bukvalno sa kofera krećem da polažem ispite – jer Nemačka, naravno, ne priznaje ni moju srpsku ni kanadsku dozvolu za jedrilicu. Paralelno počinjem da tražim i marinu. Živimo u Karlsrueu već skoro 25 godina, i Rajna nam je tu – marina u kojoj ću na kraju završiti je na 362,5 kilometara toka reke. Lepo zvuči, zar ne?

Ali ako mislite da je lako naći mesto u marini – e pa, nije. Nije ni blizu. U Nemačkoj su marine ili privatne, ili klupske, i razlike u ceni su ogromne. Za brod od 10,5 metara, privatna marina na 45 minuta od mene traži preko 300 evra mesečno, dok u mojoj klupskoj, kao gost-član, plaćam 120 evra. Posle dve godine, mogu da postanem punopravni član – za jednokratnih 2200 evra – i tada vez košta manje od 50 evra mesečno.

U međuvremenu, učim, polažem, jurim dozvole, šaljem mejlove marinama – i ništa. Ili nema mesta, ili mi niko ne odgovara. U celoj toj zbrci, paralelno gledam i brodove. Ubeđujem sebe da hoću nešto što ima flybridge, prostor za spavanje, ali ne preteranu snagu – motori i brzina mi nisu prioritet. Prvi brod koji gledamo je Sealine 44. Popnemo se gore, a brod – ogroman. Flybridge kao terasa. Moja žena na njemu i vidim paniku u očima – i razumem je. Dva motora po 450 konja, potrošnja verovatno preko 100 litara na sat. Glas razuma pobeđuje.

Nastavljam dalje. Nailazim na Sealine F36 u Hamburgu (600+ km od nas), F33 u Emmerichu (500 km od Karlsruhe-a), još par brodova na Severnom moru… I taman kada sve isplaniramo – hotel, put, razgledanje – pojavi se F33 na samo sat vremena od nas! Mislim: to je to! Kakva Severna mora, kakav Hamburg, ovo je sudbina!
Ali hotel već plaćen, ne može da se otkaže. Krenemo mi ipak – prvo Emmerich, pa dalje. Stižemo, a vlasnica zove da ne možemo da uđemo u halu – crkveni praznik. Ja već odlučio da uzimam brod bliže nama, pa nisam razočaran, ali žena mudro kaže:
„Ajde da ga pogledamo kad se vraćamo. Šta ako onaj kod kuće nije to to?“
I bome, bila je u pravu.

U Hamburgu nas čeka F36, ali vlasnik ne da probnu vožnju. „Šta ima da se voziš“, kaže. Tu već znam da to nije brod za mene. Vraćamo se za Emmerich, gledamo F33 – brod izgleda sjajno, motori održavani, ljudi prijatni. Dogovorimo se za cenu, ali ostajem neodlučan. Hoću da vidim još onaj "naš" blizu kuće.

Sutradan, idemo da ga pogledamo. Brod deluje očuvano, motori ok, ali… francuska zastava. I onda krene istraživanje: ako nije plaćen porez, Nemačka mi može tražiti dodatnih 19% na cenu. Vlasnik tvrdi da „niko to ne gleda“, ali ja poznajem svoju sreću. Pošaljem pitanje poreskoj – i dobijem potvrdu: ako nema dokaza o plaćenom porezu, dužan sam da ga platim. I tu se završava ta priča.

Zovem ljude iz Emmericha – hoću brod. Njihova priča mi deluje iskreno: idu u penziju, prodali sve, kupili kamp vozilo, planiraju da putuju svetom. I zaista – došli su kod nas da potpišemo ugovor, pa nastavili ka Maroku. Dogovor je bio: u aprilu se vraćaju, radimo probnu vožnju, ako je sve u redu – ja ga isplaćujem i preuzimam. Plan: spustiti brod Rajnom 500 kilometara do Karlsruea.

U aprilu spuštamo brod u vodu. Probna vožnja prolazi odlično mada kada sada razmišljam meni je sve izgledalo odlično jer nisam, realno, ništa ni video. Na oko sve deluje kako treba. Plaćam, preuzimam. Dogovorili smo i da mi stari vlasnik pomogne oko pripreme – oni su brod premazali protiv algi, a ja uz njegov nadzor uradio sve na motorima (ulja, filteri, impeleri…).

I tako… san je postao stvarnost. Ali tek tada počinje prava avantura.
22
Malecni Oglasi / Odg: P: Brod "Alibi"
« Poslednja poruka od strane Bakara poslato 02, 04, 2025, 08:17:03 pre podne »
Aktuelno  thumbup
23
Biblioteka / Odg: Prirucnik za Upravljaca Motornog Camca - UMC Prirrucnik
« Poslednja poruka od strane don hose poslato 25, 03, 2025, 09:45:32 pre podne »
Pozdrav,

Da li neko ima pdf dokument da posalje , link na zalost vise ne radi.

Unapred zahvalan
24
Stigao sam !!! / Odg: zdravo svima
« Poslednja poruka od strane bulmil poslato 14, 03, 2025, 15:53:13 posle podne »
hvala,hvala ljudi 114
25
Stigao sam !!! / Odg: zdravo svima
« Poslednja poruka od strane calypso2 poslato 14, 03, 2025, 07:36:54 pre podne »
Dobro dosao  114
26
Stigao sam !!! / Odg: zdravo svima
« Poslednja poruka od strane srsa poslato 13, 03, 2025, 23:08:51 posle podne »
Dobro došao. 114
27
Stigao sam !!! / Odg: zdravo svima
« Poslednja poruka od strane micko67 poslato 13, 03, 2025, 21:29:46 posle podne »
Dobro doso
28
Stigao sam !!! / zdravo svima
« Poslednja poruka od strane bulmil poslato 13, 03, 2025, 15:07:32 posle podne »
pozdrav svima.
ja sam Milan Bulatovic,iz Indjije.
vozim nelt 506s sa hondom bf20,stacioniran u marini Mika Alas u Starom Slankamenu.
29
Iskustva sa vode / Odg: Marina Kovin 1108km
« Poslednja poruka od strane micko67 poslato 12, 03, 2025, 07:32:24 pre podne »
Kolika je sad dubina na ulazu u rukavac i kuda ici ?
30
Malecni Oglasi / P: Brod "Alibi"
« Poslednja poruka od strane zveki66 poslato 17, 02, 2025, 12:16:31 posle podne »
Neki vec znaju a i aktivno su ucestvovali u mojoj odluci da Alibi ide na prodaju. Skoro punih 10god. smo bili nerazdvojni ali doslo je vreme da se rastanemo.

Link ka oglasu:  https://www.kupujemprodajem.com/plovni-objekti/brodovi/brod-alibi/oglas/179131961?filterId=6345470320

* * *

Osnovni podaci:
Dužina 7.3, m širina 2.2m preko svega, visina stranica 0,80m.
Korito od lima debljine 4mm u tabanu, stranice i nadgrađe 3mm.
Ravno korito, „ tabanaš" sagrađen 2014god u brodogradilištu "Smederevo",  a u mom vlasništvu od 2015. god. 

Pogon:
Vanbrodski motor teretni - četvorotaktni Mercury 9.9, CT (Command Thrust), kupljen nov u Inteh V, 2017 god. sa originalnim plastičnim rezervoarom od 12L i pokazivačem količine goriva.
Motor je u perfektnom stanju sa vrlo malim brojem radnih sati.
Sve vreme garancije redovno servisiran u ovlašćenom servisu.

Enterijer:
Prednja kabina dva ležaja, dimenzije 2x 0,8m, po potrebi mogu da se spoje u jedan ležaj dimenzija 2x2m. Srednja kabina i kokpit su stajaće visine oko 2m.  Veoma funkcionalan raspored, sve u njemu je očuvano i besprekorno uredno.
Prostrana platforma za pecaroše, merdevine za silazak u vodu.
 
Oprema: 
- Kuhinja sa sudoperom i el. pumpom vode
- Plinski rešo sa dve ringle
- WC - Hemijski toalet "Porta Potty" zapremine 18L
- Frižider na plin i 220V
- Garmin sonar/fish finder
- Nov Led Televizor Vivax na 12V
- Radio sa USB/Aux/
- akumulator od 75Ah
- solarni panel 100W
- Nova cirada koja u potpunosti zatvara kokpit, ima svetlarnike i integrisan komarnik
- Bokobrani

i još mnogo toga. . . 

Čamac je 2023. god izvučen iz vode i korito detaljno zaštićeno i ofarbano Hempelovim programom, osnovna boja, epoxi katran i bela PU boja. 
Bez korozije i oštećenja.
Registrovan do juna meseca 2027 god.
Nalazi se u marini Radecki u Zemunu.

Bez ulaganja!
Bez zamena!


Kontakt: 062 250 799

Cena: 7900e






























Stranice: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10