Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Tomos => Temu započeo: redhed 18, 04, 2019, 10:13:28 pre podne

Naslov: Zagonetan kvar
Poruka od: redhed 18, 04, 2019, 10:13:28 pre podne
Na mojoj penti tomos 4.5 koja je godinama stajala i sada je isprobavam desi se da  se ugasi na punom gasu (nasred Dunava) jednostavno stane.Nema šanse više da upali.Veslam, dođem kući i posle 40 minuta probam i penta upali. Ne znam o čemu se radi.Kažu neki poznanici da je otišla membrana ac pumpe i da je promenim.Kupio sam pa ću to i uraditi.
Svećića je NGK i nova je.
Probao sam:Kada pumpam gorivo ručno počinje da curi benzin negde iz ac pumpe.Ne znam da li je to ispravno (predviđeno zbog prevelike količine goriva) ili ukazuje na ono što sam rekao da je membrana neispravana i da je treba menjati.
Ne znam šta još da pogledam.....
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Bakara 18, 04, 2019, 10:24:01 pre podne
To sto ti curi gorivo sigurno nije dobro, obicno se to desava ako plovak u karburatoru, tj iglica, ne zatvori dovod goriva kad se napuni lonce karburatora.
Inace, paljenje bi trebalo da izgleda ovako, drukas gorivo nekoliko puta dok prajmer/pumpica/kruskica, ne postane tvrda. To znaci da je karburator pun goriva, i da je plovak odradio svoje i zatvorio dalji dovod goriva.

Membrana pumpe hoce da zeza kad se zagreje, proverices da li je do nje tako sto kad krene da gubi snagu, malo nadrukas, ako nastavi lepo da radi to znaci da joj fali goriva i da membrana ne radi dobro.

Treba da proveris i da li hladjenje radi svoj posao. Na Tomosu 4/4.5/4.8, postoji cevcica u auspuhu koja ide skroz do bloka motora i hladi auspuh. Taj sistem radi tako sto elisa kada gura vodu, gura i jedan mali deo vode u tu cevcicu koja hladi auspuh i sprecava pregrevanje motora. Motor kad se pregreva isto tako gubi snagu i gasi se dok se ne ohladi. Takodje, desava se da ta cevcica progori pa izgubi ulogu hladjenja.

Na ovoj slici sa neta je obelezena ta tanka cevcica koja ne sme biti vrela, vec samo vruca ili cak mlaka:
(http://i56.tinypic.com/25p7lgx.jpg)

Moj savet, pregledaj gde tacno curi gorivo i resi taj problem, pa vidi sta se onda desava. Takodje, ako ti se opet ugasi, skini svecicu i vidi kakve je boje, da li je crna, zauljena ili je suva i braon boje, pa nam javi.
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Bećar 18, 04, 2019, 11:24:48 pre podne
 Neispravna struja. Proveri kondenzator ili bombinu. Skini svećicu i nabaci ce na lulicu svećice. Kleštima prisloni svećicu uz karburator ili nekibig metalni deo i povuci poteznicu. Trebao bi da vidiš i čuješ varnicu
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Bakara 18, 04, 2019, 11:54:53 pre podne
Moze biti svasta i nista specijalno, ali od necega moras krenuti  6589
Meni se isto to desavalo na T4, da hladan upali i radi odlicno i kako se zagreva sve vise gubi snagu i ugasi se. Posle provere hladjenja, provere struje, pumpe goriva i karburatora, zakljucio sam da karburator ne dobija dovoljno vazduha...Kad je hladan i odgovara mu bogatija smesa sa vise goriva, ali cim se zagreje to pocne da mu se smeta.Inace, to se vidi i po svecici, bila je crna i mokra. Cim sam povecao dotok vazduha, motor radi kao sat i hladan i vruc.
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Drivee 18, 04, 2019, 12:32:29 posle podne
Kad se setim mog tomosa..eeeee to su bila vremena :) Ja 34 godine u punoj snazi, desni biceps kao kod Rokija. Sve od mog tomosa dragog.
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: redhed 19, 04, 2019, 07:55:55 pre podne
Hvala svima probaću sad za vikend i javiću ako nađem o ćemu se radi...
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Ljuba 19, 04, 2019, 10:28:44 pre podne
Tomos je dobar za razgibavanje muskulature  stri
Ume da te ostavi kada je najpotrebniji, bez greške.
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: vepar 19, 04, 2019, 12:17:08 posle podne
Dobar deo misticnog ponasanja Tomosa potice od kondenzatora. Nisam bas strucnjak, ali probaj i njega da zamenis...
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: zankiki 19, 04, 2019, 13:18:59 posle podne
Ne umete vi da se ponašate prema tomosu, to je problem  sajkaca sajkaca
Mene moja 18-ica nikad nije izdala... Trenutno je konzervirana kao da se neće paliti godinama, jer nema šta da gura, ali kad se ukaže prilika opet će na čamac  114

Siguran sam da je nikada neću prodati
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Bakara 19, 04, 2019, 16:30:07 posle podne
Dobar deo misticnog ponasanja Tomosa potice od kondenzatora. Nisam bas strucnjak, ali probaj i njega da zamenis...
Da, i ovo zna da ga gasi kad se zagreje.

Poslato sa FIG-LX1 uz pomoć Tapatoka

Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: redhed 19, 04, 2019, 20:29:41 posle podne
Evo da se javim.Prvo oko elektronike- ja na 4.5 imam neko elektronsko paljenje,znaci neka kutija u kojoj je verovatno sve sto treba.Ne vidim nigde bombinu,platine ili kondezator.
Zamenio membranu ac pumpe iako nisam cini mi se ni morao, i stara je mekana.Ono gorivo koje je curilo ispod ac pumpe kada  pumpam rucno vise ne curi jer sam dotegao sve srafice i stavio nova silikonska creva.
Pali iz prve,ali nakon samo dva minuta ona cevcica na slici je tako vruca da sam se opekao kada sam je pipno.
Vidim da je cevcica izjedna sa auspuhom.
Pitanje je: Kako se cevcica cisti-mehanički ili nekim sprejom, tj. na koji način i drugo- kako se skida auspuh jer su donji šrafovi nedostupni, sta sve treba da skinem da bih ga zajedno sa cevčicom demontirao....
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: MiletaStamat 19, 04, 2019, 21:19:34 posle podne
Prekontroliši ti i Auspuh zna i on da propadne, istrule komore unutra, Na jednoj mojoj četvorki sam morao da ga menjam. Ima na buvljaku tezga negde u predzadnjem redu, prodaju se delovi za Tomosa, mislim da sam ga platio oko 4000 din.
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Zoran T 20, 04, 2019, 08:09:53 pre podne
Cevcica ce biti vrela ako radi na malom gasu jer prop ne ubacuje dovoljno vode...preko pola ili pun gas cevcica treba da je samo malo topla...proveri i prikljucak crevo-penta ili izbaci ako nisi onaj alu dodatak pa direktno crevo na pentu...
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: redhed 21, 04, 2019, 21:35:28 posle podne
Zorane u pravu si u buretu sa manjim gasom vrelo. ali probao na vodi i cev je hladna na punom gasu,tako da ništa nisam morao da skidam.
Danas mi se nije gasio verovatno je sada ok, ali se pojavio drugi problem jer mi je u tri navrata pucao sigurnosni štift na elisi iako nisam udario u bilo šta.
Motor imače u leru perfektno radi ali u vožnji stalno ,,zatrzava,,  bez obzira da li je na pola ili pun gas.
Moj prijatelj koji ima tomos pentu je pogledao i kaže da  nešto nije dobro jer moja elisa ima jako velik slobodan hod (1/4 kruga ) dok je kod njega taj slobodan hod elise mininalan.
Kaže da taj slobodan hod dovodi do udara ,trzaja pente i zatim pucaju štiftovi.
Zna li neko koliki treba da bude slobodan hod elise i da li uopšte treba da ga bude. Ako slobodan hod ne treba da postoji šta je uzrok i šta treba zameniti...
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Drivee 22, 04, 2019, 08:45:29 pre podne
Koje tacno stiftove koristis, mozda su malo mekaniji..
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: redhed 22, 04, 2019, 09:14:21 pre podne
Štiftovi su originalni ne znam tačno kojg promera ali evo da izvestim.
Možda će nekom da koristi. U pitanju je ljudski faktor,tj,JA. Pentu je sinoć pregledao jedan kolega i kaže da sam ja kada sam imao problema sa paljenjem ručicu menjačao stavio u nekom ,,srednjem položaju,, između uključeno i izbačeno, u kom penta radi i gura ali se javlja veliki ,,luft,, na elisi,motor zatrzava i udara dok ne pukne sigurnosni štift.
Kada se ručica menjača jače gurne,, do kraja,, dolazi u krajnji položaj ,,uključeno,, i tada je slobodan hod elise minimalan pa samim tim neće biti ni ,,udara,,motora  niti lomljenja štifta.
Eto, ja se izvinjavam,ostaje samo da ponovo sve proverim na vodi, ali nadam sam rešio problem.
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Petra 28, 06, 2021, 14:40:42 posle podne
Pozdrav,
Imam Tomos 4,8 nepoznatg godišta, do sada je dosta dobro radio. pre par godina bio na servisu. Ove godine (a i prethodnih par) prezimio na čamcu, paljen nekoliko puta preko zime. Proletos isto vožen nekoliko puta normalno.
Međutim za vikend odem Dunavom uzvodno 5-6km normalno je radio do pauze od sat ipo. Posle nikako da upali. Moža presisa? Skinem crevo sa gorivom i uz duže kurblanje jedva da znake života i kao da će povući ali ne. Čistio sam svećicu i ništa. Kad je naizgled i hteo da krene čim mu vratim crevo od rezervoara odma se uguši.
Šaltao brzine, ler i rikverc, ne pomaže. Vratio se kući na veslo.
Sutra kupim novu svećicu i odem do čamca a on upali kao da je sve ok i nisam je zamenio.
Malo se provozao (1km)  sve radi ok. Hlađenje izgleda kao da radi (curi mlaz).
Kako se ustanovi da li je membrana AC pumpe (da li bi ikako radio da ne valja)
A sad kako sam ga gledao vidim da ima velik zazor u čizmi (cele čizma se klima) to nema direktne veze sa radom motora, kako se ona učvrsti? Vidim da spominjete i neki potrošni plastični prsten gde se on nalazi? Možda mi se polomio, pojeo ili istopio?
Dok sam čekao da me prihvatite na forum, ponovo sam bio na čamcu.
Opet je normalno upalio i vozio 5-6km i ovaj put posle pauze upali malo teže ali upali i krene, na pola Dunava opet isto, uguši se i neće da upali. Ovaj put nisam čistio svećicu samo sam skinuo filter vazduha i tako upali stidljivo. Rukom sam mu dozirao vazduh ditrktno na karburatoru. Tako radi. Posle "čišćenja" filtera za vazduh opet normalno radi. Nije se više gasio.
Do duše sada sam primetio da negde na spoju čizme i motora curi još jedan mlazić vruće vode niz čizmu. Mislim da to ne treba tako?

Hvala na svakom odgovoru na ovaj moj esej.
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: igorbos 28, 06, 2021, 15:17:39 posle podne
Pozdrav!Ajde da krenemo od banalnog.Radi li ti saraf za vazduh na rezervoaru?
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Petra 28, 06, 2021, 15:24:49 posle podne
Pozdrav,
Radi šraf proveravao sam.

Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Drivee 29, 06, 2021, 07:23:15 pre podne
U sustuni, mogu biti dve stvari. Sraf, tj cep ti previse dihtuje kao sto kaze kolega ili su semerinzi na radilici otisli. To je simptom - ladan pali kao mina, vruc nece nikako. Pa posle 45min iz prve upali.
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: Petra 29, 06, 2021, 08:39:56 pre podne
Pozdrav,
Čep nije sigurno, vazduh prolazi i sa otvorenim rezervoarom se ponašao isto.
Od kako sam skinuo i samo prebrisao filter vazduha radi normalno (vadio sam i one čepove kroz koje idu šrafovi) sad pali i vruć.

Sad me brine problem sa čizmom, mnogo klima i golim okom se vidi da tu nešto fali ali radi. Curi mu i mlaz vode niz čizmu, sa suprotne strane od mlaza hlađenja. Kao da ne izbacuje svu vodu gde treba pa vraća kuda je našla put.
U vožnji se sem mlaza viška ništa ne oseti. Nekad se u maloj brzini motor sam namesti i to je to.
Bojim se da tako ne upropasti nešto od vitalnih delova.

Hvala na brzim odgovorima.
Naslov: Odg: Zagonetan kvar
Poruka od: budens72 02, 07, 2021, 08:35:08 pre podne
Nekada davno sam na jednoj T4 imao taj problem i u pitanju je bio kondenzator, kad je on zamanjen sve je bilo ok