Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Stigao sam !!! => Temu započeo: jedar 20, 05, 2013, 13:17:31 posle podne
-
Jos pre par godina sam bio zainteresovan da kupim brod- jedrilicu pa se od toga odustalo jer nekako sam mator da sad ucim jedrenje mada nikad se ne zna, tako da sam pre neki dan (eto trebalo mi je nekoliko godina) kupio svoj prvi brod. Stanje nije sjajno ali sam zato tu da se potrudim mada nije ni tako strasno.
U pitanju je Marieholms Catalina M22 sa Volvo pentom b20 (koji nema dobru kompresiju na prvom cilindru).
E sad posto sam i ranije sredjivao mnogo komplikovanije motore sam doduse automobliske nadam se da nece biti neki problem videcemo. Ostalo je estetika kabine malo frabanja lickanja presvlacenja i to je to.
Inace zivim u Stockholmu koji je bukvalno na vodi i arhipelag je ogroman i zanimljiv.
Brod izgleda ovako (moj jos nisam slikao kad ga malo nasminkam) otprilike
(http://api.ning.com/files/konK4B3FQJoLsSB7zXKNCKqZWxUAE4DDUIyxDrQ9scheyD0XOpUidaknSxyvBySVA3r39gnIGvh4CcfWsMy9AY3F4xHX6xdjQSv227VkHes_/DSCN0908.JPG?width=721)
Od pratece opreme ima hladjenje na obicnu vodu, frizider sudopera, solarne celije, grejanje tank 200 l i tank slatke vode 50 l. Sam motor izgleda dosta dobro i puno toga je vec uradjeno na njemu.
-
dobro došao 114 114 114
-
114
-
114 114 k5 25648
-
Dobrodosao na forum! 25648
-
Prvo , dobro dosao ! Drugo , nece moci slike kada zavrsis jh ! Mora sve da se vidi , sadasnje stanje , napredak radova i krajnji rezultat ! Oko cega bi se mi onda pravili pametni lol !
-
Dobro dosao! 114
-
dobro dosao !
i slucaj nam dedu kad kaze za slike ! harm
-
Добро дошао. 114 Драго ми је да смо "виђени" и тамо далеко у Стокхолму. ok
-
114 114 114 jedan od lepsih gradova sveta,more,a nisam subjektivan,majke mi sajkaca
-
Dobro nam dosao 114
-
Sjajno! 114
-
Pocelo je sa malim iznenadjenjima ali obzirom na jako nisku cenu za sada je ok.
Znaci danas smo izvadili motor napolje i ide ne generalni remont jer je ostecen prvi klip.
Kod ovih motora postoji klasicna boljka koriscenje NEPROPISNOG BEZOLOVNOG BENZINA dolazi do pregrevanja ventila najcesce na PRVOM cilindru i gubi kompresiju pa ako se to desi na moru nastavi se do obale a tu stradaju
klipovi i cilindri. Glave mogu da se prerade da se koristi bezolovni ili da se dodaje aditiv u bezolovni. Usled neznanja
to je jedan od najcescih kvarova kod ovog motora . Pa posto vec vadim motor onda bar ide sve na remont. Inace nam kisa ne da nikako da zapocnemo farbanje broda spolja posto ne zelim da izgubim sezonu unutrasnje sredjivanje polako i na vodi. Uradjeno je dosta fotki posto je moj jako dobar drug umesan u sve a inace je dobar fotograf pa su slike trenutno na obradi.
Inace motor je Volvo Penta AQ130 sa duplim Solex karburatorima i hladjenjem na obicnu vodu, overdrive je 270.
Mozda jako interesantan detalj je fascikla, register koji sam dobio uz brod. gde je dokumentovano sve sto je ikada radjeno na brodu kako je odrzavan i kako se odrzava, svaki uredjaj i racun iz prodavnice za svaki deo koji je menjan, izuzetno pedantan lik ga je imao, cak je i sam na 10 listova objasnio sve sto je uospte znao o samom brodu, da se razumemo u vreme BEZ interneta tipa 80-90-tih to je znacilo jako puno. Slicke nadam se sutra.
-
114 114 114
-
114 hi
-
Dobro došao! hi
Slike čekamo. sajkaca
-
Lepa ladja... 25648 ... i lepa dokumentacija...
Dobro dosao
-
Evo i neka slicka ovako je brod izgledao kad je dovucen pred Hangare u Marini
(http://i1313.photobucket.com/albums/t551/gorancosic/_DSC7835_zps1a35307f.jpg) (http://s1313.photobucket.com/user/gorancosic/media/_DSC7835_zps1a35307f.jpg.html)
(http://i1313.photobucket.com/albums/t551/gorancosic/_DSC7833_zps8c89ec1a.jpg) (http://s1313.photobucket.com/user/gorancosic/media/_DSC7833_zps8c89ec1a.jpg.html)
Ovde smo prckali oko overdriva da bi prisli motoru gornji deo overdriva se skida (naravno ovo nikad nismo radili do sad)
jedan je profi mehanicar ostali su smaraci i posmatraci ukljucujuci i mene
Podvukli smo prikolicu pod brod i na njoj je mali kran dizalica za vadjenje automobilskih motora nema visinu za brod a ta je po usima pa smo se snalazili
(http://i1313.photobucket.com/albums/t551/gorancosic/_DSC7955_zpsb0b7bf63.jpg) (http://s1313.photobucket.com/user/gorancosic/media/_DSC7955_zpsb0b7bf63.jpg.html)
(http://i1313.photobucket.com/albums/t551/gorancosic/_DSC7957_zps214d9f24.jpg) (http://s1313.photobucket.com/user/gorancosic/media/_DSC7957_zps214d9f24.jpg.html)
i onda smo izvukli prikolicu napolje
(http://i1313.photobucket.com/albums/t551/gorancosic/_DSC7967_zpse0c31cdf.jpg) (http://s1313.photobucket.com/user/gorancosic/media/_DSC7967_zpse0c31cdf.jpg.html)
Motor je otvoren lageri na radilici nisu dobri i jedan klip sve ostalo iizgleda jako solidno cilindri nisu buseni klipovi original sa 22mm
osovinom klipnjace ok radilica ok...
Covek kaze da mu treba par dana kad stignu delovi.. Pa videcemo.
-
Ako ti nije problem da kažeš dimenzije broda, koliko te je koštao...
-
Dimenzije 6.5m x 2.3m tezina 1500kg, motor Volvo Penta iz 1975 AQ130 sa overdrivom 270. Kostao me jako jako malo.
Ipak bih da sacekam da se sve zavrsi pa da onda napisem cenu. Uvek kad platis jeftino ima ulaganja ali opet sam i pored toga dosta dobio za malo para, jednostavno sam otisao jako rano na oglas i dao pare. Da uz brod je dosla i oba rdjava prikolica s kojom moze da se spusta u vodu bez problema inace su obe gume uzasno lose, mada sam vec naao mnogo olju.
Samo za ovakav isti brod bez ikakve extra opreme i bez motora u istom stanju su mi trazili duplo vise, zato nekako nalazim matematiku za sad. Slikacu i unutrasnjost prvom prilikom. Nisam spomenuo jedino u ranijim postovima da brod ima i trim tabove sto se i vidi na slikama.
-
dobro dosao,cestitam na kupovini
-
Pre otprilike mesec dana...
Mariehloms Catalina m22 (http://www.youtube.com/watch?v=ZJYj5sReoFM#)
Naravno nestala je baterija na telefonu kad sam snimao spustanje... klasika.
Sada se vec vozikamo laganica... I radi se polako uredjenje iznutra, sminka.
Motor je totalno renoviran
Uskoro klipovi iz Stockholmskog arhipelaga
-
(http://s13.postimg.org/4oj84pxg7/DSC_0233.jpg)
-
Evo da probamo i novu funkciju mape karta Marine.
muskö - Google Maps (http://maps.google.se/maps?q=musk%C3%B6&hl=sv&ie=UTF8&ll=58.961373,17.986143&spn=0.008951,0.027874&sll=59.496006,18.294675&sspn=2.25598,7.13562&t=h&hnear=Musk%C3%B6,+Stockholms+l%C3%A4n&z=16)
-
evo i jedna malo peglana slicka
(http://s22.postimg.org/6s99h3nq5/964817_10201047000430448_421658695_o.jpg) (http://postimg.org/image/6s99h3nq5/)
-
114 25648
-
AUUU da nije ladno gore :)
-
Moja Ladja u dijaspori !! Svaka čast zemljače i dobro došao !
Piši nam malo kakve su navike nautičara gore ,šta se peca ...
Uzgred brodić je prava lutkica.Nisi nam napisao kakve su performanse koliko može da razvije i kolika je potrošnja volvoa b 20.
Jako je zanimljivo imati forumaša koji nam može preneti neka sasvim nova iskustva sa vode i to sa drugog podneblja!
-
Pa tesko je biti pametnjakovic na Vodi kod ovih Vikinga, kod njih je to nekako urodjeno...
Sezona je kratka recimo od polovine aprila do polovine semptembra , mada je ove godine moglo i do polovine novembra, skoro niko ne pamti ovako toplu godinu.
Ono sto je prelepo je ogromno prostranstvo arhipelaga i bezbroj nenaseljenih ostrva koje mozes da oplovis, istrazis kampujes .. u vrlo malom radijusu od 100-200 km, ne znam kako to da vam priblizim, po 10-30 na pr na korak od moje marine i skoro sva su nenastanjena.
Arhipelag ako to nisam vec spominjao je 33 000 ostrva od kojih je samo 5000 nastanjeno.
Voda u Stockholmu je podeljena na slatku i slanu tj na Balticko more i na Mälaren tj ogromno jezero ili skup jezera u jednoj celini
povrsine 1 140 km², koje takodje ima ogroman broj ostrva.
Evo jedna fotka iz tog dela slikana pre meseca dana
(http://s24.postimg.org/je6g3n4zp/DSC_0689.jpg)
(http://s23.postimg.org/j2n5l50ff/DSC_0641.jpg)
Inace Brod je Mariholms Catalina m22 sa b20 benzinskim motorom koji za nase uslove trosi... 0.7 -1 l na nauticku milju.
Motor je klasicni Volvo motor iz 70-tih prozvodio se do 75 i jako je zilav i dugotrajan. Brzina do 24 cvora, mada ja nisam
testirao max,, posto je motor novorenoviran ali potegne sasvim solidno.
Peca se svasta ono sto ja volim da pecam je stuka(iako sam skrz pocetnik i u pecanju) ima je koliko hoces i prilicno je mirna i odnosu na nasu dole, malo se bori.. ima pastrmke, jegulja nekoliko vrsta ima Lososa i to puno... Grgeca...To je ono stoi sam ja zakacio za ovu sezonu (doduse ne lososa i Jegelje)...
Nadam se sledece sezone da ce biti vise izvestaja sa putesetstvuja ..
-
editovao sam ti poruku da se bolje vide slike thumbup
nego posto su ta ostrva i moze li se osnovati SAO Morska !? : D
-
Pazi nalazio sam na improvizovane kucice onako kao za par dana , inace je strogo zabranjeno pre jedno 20 godina graditi bilo sta uz obalu, to ne vazi za unutrasnjost ostrva, gde vaze klasicni gradjevinski zakoni plac dozvola itd. Da se ne narusi lepota prirode, nikakva briga za vez i slicno ono sto je napravljeno to je to.
Tako da one vikendice koje imaju male brige jako puno vrede.
Pa mislim da nije skupo ako neces bas neko ostrvo blizu Stockholma da se nesto kupi cak i za nase uslove.
E sad ako hoces bas na nekih 50-70 km to moze da bude jako presoljeno i za Svedjane....
Inace sam stavio male slicice na koje se klikne pa budu velike da ne opterecujem forum al ok inace nije hostovano na forumu. Ako neko od vas sa foruma u letnjem periodu tj sezoni u Stockholmu nek mi se javi slobodno rado bih plovio okolo sa nasim ljudim jos ako nesto naucim ^^.
-
Posto za brod nemam poseban topic osim ovog , mali update.
Prosle godine me je celu sezonu smarao ler gas i gas na malim obrtajima, promenilo se u najmanje 4 strucnjaka raznih profila znanja i godina i niko nie resio problem..Slucajno skoro naletim na jednog naseg momka 24 god i objasnim problem , kaze membrane 100 posto odemo pogledamo isto tvrdi, juce zamenili 100 % to je to sad radi extra... Samo mi nije jasno da dvojica brodskih mehanicara uopste nisu ni spomenuli membrane vec iskljucivo zamenu carburatora ili
prepakivanje istih tj dranje..
Brod je spusten u vodu al smara kisa tako da nije bilo nekih extra krstarenja,, nadam se u junu i slicke...
-
Kad naidjete na takvog majstora kao što je taj dečko koji vam je rešio problem onda bi bilo dobro da na forumu objavite njegovo puno ime i prezime i da nam date kontakt telefon.
Možda i drugima pomogne...
-
Postavio si mi ovo pitanje jos pre godina, momak zivi u Stockholmu i skroz je nebitan broj, posto nije u Srbiji..
Inace skoro sam narucio novu ciradu sa 3 prozora od tamnoplavog materijala posto se ova ofucala.. Nije bas
jeftina al kad se preracunam nije ni u Srbiji jeftina od tog materijala plus logistika, transport bla bla dodje mi bez zivciranja na slicno +- 100 evrica
Slikam cim je preuzmem posto nisam stigao al me zvao lik uradio za 7 dana!! A rekao za mesec ,, izgleda mu se zuri za kintu..
ah da sedista sam naravno i volan poslao u Srbiju na tapaciranje ( tu sam nasao matematiku) i njih slikam kad stignu... Ono pre i posle :)
-
Jos uvek se plovi po bespucima Baltika.. mnogo se naucilo za ove godine oplovilo se bar 1200 nautickih milja sa raznim avanturama
i problemima. U svakom slucaju fantasticno iskustvo.
-
Svojevremeno sam na B18 motoru imao slične proleme sa karburatorima,umesto originalnih karburatora ugradio sam karburatore od Zastave 101.Perfekt
je radilo