Moja Ladja
Nautika opšta... => Nautičke reportaže => Temu započeo: mesechar 02, 10, 2013, 10:42:47 pre podne
-
Ove godine Oblak i ja u potrazi za frishkim idejama u oblasti budzenja plovila odlucili smo da posetimo i jedan od najveckih evropskih manifestacija vezanih za nautiku i sportove na vodi.Sajam se odrzava u rodnom gradu grofa Zepelina Fridrihskafenu.Zanimljivo je reci da je Zepelin i osnivac fabrike ZF koja je lider u proizvodnji menjaca za teska vozila,kamione ,autobuse i automobile pa chak i kopchi za sve vrste brodova testamentom ostavio na upravljanje svom gradu !!Tako da je Fridrihskafen danas vlasnik te veoma uspesne fabrike.
Elem da ne duzim sajam je u stvari bivsi aerodrom i sastoji se od mislim 14 hala...Tu se odrzavaju razne manifestacije a jedna na kojoj smo takodje bila je classicwert tj sajam klasicnih automobila !
Nauticki sajam se ove godine prostirao na osam hala.
Prve su bile jedrilice ,verovatno zato sto se sajam odrzava u neposrednoj blizini Bodenskog jezera koje je pravi raj za jedrilicare a ujedno je i zimovnik za najvece primerke koji zimuju tu a leti preko sistema kanala i prevodnica izadju do Amsterdama na okean..
U prilogu nekoliko slika
-
jos jedrilica ..
Za oko nam je zapeo jedan mali motorsailer poljske firme Haber nosi oznak haber 660.
vrlo zanimljivo resenje za one koji bi hteli mali brodic sa stajacom visinom toaletom i stabilnim motorom moye se pazariti u osnovnom paketu bez jedrilja od 23000 e
-
jos koja slika za danas pa nastavljam veceras dalje ima svacega motornjaci elektro pogoni oprema drvenarija ...
-
Jedno od najinteresantnijih dogadjaja su bile trke ubrzanja F1 H2O glisera na 400 metara, uporedo, krecu dva camca i koji pobedi ide dalje. Ovaj camac sa slike pogonjen je Mercury Marine V8 dvotaktnim motorom koji trosi 120 litara na cas, proizvodi 425 KS na 10,500 rpm. Ovaj motor pogoni camac do 100 km/h za manje od 4 sekunde a maximalna brzina mi je preko 240 km/h (150 mph).
-
Poljak je vrh!Pa onda kod nas neko prodaje ladju staru 30 godina za 20 hiljada....
-
Daj jos slika druze u fazi sam bezidejnosti apsolutne a ladja stoji na suvom . kuku Daj slike da sekiram Zoku sta ce sve da mi pravi hahahahaahahah
-
idemo dalje sa izvestajem
-
drvene jedrilice u savrsenoj finalnoj obradi a cene da se izvrnes ,to je ono bas za klijentelu koja ima mnoogo love i hoce da ima nesto sto bas ne moze svako!
-
naravno trimaran kome je glavna reklama da se moze sklopiti i smestiti na prikolicu od 285 metara
-
hm cene i nisu tako strasne kako sam zamisljao ... daj jos ako ima slika
-
Plekani brodovi za koje moraju da vam kazu da su od lima....
-
I naravno neizbezni Linseni... cap
-
prijatelj sa marine je kupio jedrilicu sa debelim popustom posle tako nekog sajma... trik je u tome da sajamski exponati imaju nizu cenu od prodajne
-
To si u pravu, svi sajamski modeli su puni opreme i imaju popust koji dogovorite. Interesantno je koliko ima ozbiljnih brodova sa cenama izmedju 20-30000€, sa jako povoljnim mesecnim finansiranjem.
-
Kad se nadjete u zemlji koja u samo jednoj marini ima vezanih 1500 plovila....jarboli kao shuma..
-
stize jos razglednica sa sajma za koji se karta kupuje na dva dana !
Mada meni je falilo jos bar jedno pre podne !
-
slike enterijera su sa motornog broda HOLIDAY 1000 metalnog holandeza od deset metara koji je apsolutni hit sve to za 120000 evra!!
Na zalost prilikom smanjivanja slika obrisah greskom par slika ...
-
al bi ove mogao da prepravljaš sajkaca
-
pored izlagaca novih plovila bilo je i veliki broj radionica koje se bave reparacijom plastike ,drveta izradom nadkabina za jedrilice ili cak face lifting fabrickih modela gde su recimo vlasnici bavarija jedrilica mogli da kupe kit komplet za podmladjivanje svoje ladje..
Shnajderske radionice za izradu jedara ,stolarske radionice koje prodaju gotov enterijer na meru ..ma svasta kvaliteta nije nedostajalo....cene su za nase uslove prilicno paprene ali shvabe se nisu zalile
-
al bi ove mogao da prepravljaš sajkaca
ma idi bre Iko vec merachim veliku ubodnu testeru da krenem u chop/chop shop sa mojim Gavrilom ima ga isechem i prepravim ni rodjeni konstruktor ga nece prepoznati
-
ovaj sajam je protekao u znaku elektrifikacija svih vrsta !
Najbrojniji su bili mali camci sa ugradjenim solarnim plocama i elektro motorm .Idealni su za male rentijere jer vlasnika ne kostaju nista .
Konstruktori su isli i dalje pa je premijerno prikazan sistem gorivne ćelije .Sistem koji elektrolizom izdvaja vodonik direktno na plovilu i koristi ga kao gorivo ! Garantuju da ce pokrenuti vas brod na vodu!
Za sada je malo masivan sistem ali krenula je ugradnja.
Pogon na vodonik nije novina bilo je vise projekata da se primeni u auto industriji ali zbog svoje izuzetne explozivnosti nemacki BMW nikad nije otisao od prototipa je je izuzetno tesko pretakati taj gas u rezervoar ili ga zastiti u slucaju sudara jer vodonik eksplodira u dodiru sa vazduhom.
Gorivna ćelija je prvo pravo rešenje za pogon na vodu jer proces izdvajanja vodonika se vrši direktno u vozilu ne postoji rezervoar gde bi doslo do sabiranja vece kolicine ..
Negde sam procitao da u Berlinu autobusi gradskog saobracajnog imaju gorivne ćelije na krovovima i da idu na vodu...evo par slika sistemma ima i internet adresa pa ako nekog zanima vise
-
Drugi zanimljiv elektro sistem je elektro hibridni kit ! Predviđen je za ugradnju na svako plovilo koje ima osovinski vod. Ideja je sproveena u delo i premijerno prikazana na sajmu .
Sistem preko magnetne sklopke i zupcastog kaisa integrise elektro motor na postojeci sistem..
Tako da se plovilo moze kretati u rezimu elektro ili sa motorom sa unutrasnjim sagorevanjem dopunjavanje baterija se može vršiti solarnim panelima ,punjenjem preko prikljucka u marini dok je plovilo na vezu ali i u hodu elektro motorje ujedno i elektro generator .
-
evo jos nekoliko slicica kojekakvih elektro camaca...
-
izvinjavam se ako se nesto ponavlja ima mnogo toga...
-
jos jedan interesantan koncept a to je parna masina ...a sto rece Jare :Pajo a drva gde hoces!!
-
Svaka cast na ideji i preduzimljivosti!
Ja sam bio u Becu, preciznije u Tulln-u, u martu ove godine i mnogo je skromniji sajam od Interboot-a.
Ako se secate, molim da napisete kako se zove i ko pravi onaj plekani brod boje staro zlato sa tri okrugla prozora na boku.
Hvala i Pozdrav,
-
bozicni specijal !! nastavljamo sa slikama sajma !!
Nasa malenkost Oblake i Mesechar u obilasku sajma nautike u nemackoj INTERBOOT 2013
-
svaki segment nautike je bio zastupljen . Moram da primetim da su Nemci zaljubljenici u jedrenje i da je veci deo sajma bio akcentovan na jedrilice i opremu .
Nije izostao ni veliki broj proizvodjaca poluproizvoda od tikovine koji su nudili i uslugre pravljenja i oremanja plovila. Naravno cene ni malo nisu povoljne ali kvalitet je neverovatan. Ali za zaludjenike koji bi u sopstvenoj radionici opremali plovilo ovo je kao poslasticarnica ...lajsne podovi vrata ploce stolova sa duborezima ,,,ma sta ti dusa pozeli ....
O luksuznim kruzerima od desetak metara necu ni da komentarisem ..
-
Ja sam bio fasciniran drvenim gliserima i nivoom finalne obrade i lakiranja..tapetarije i hroma u ogromnim kolicinama...zamislih da li bi to opstalo kod nas ..koliko bi ga puta klepio od neki ponton gde armatura strci ili nasadio u neko kamenje neka hvala ovi camci meni su vise za dnevnu sobu :)
-
Greenline brod koji je plenio svojim atraktivnim izgledomi naravno evolutivnim resenjem "hibridnim pogonom i solarnim krovom"
Kosta papreno u verziji sa solarnim celijama wolksvagen marine motorom i elektro pogonom oko 270000 evrica
dok se osnovna verzija bez elektro paketa moze pazariti zaoko sto somica
Na Bodenskom jezeru sam ih vec video nekoliko ...definitivno elektro pogon i ekologija su trend u evropi.
-
bio je na prodaju i veliki broj motora od malih lombardinija sa svega desetak konja preko kubota sa sve kopcom do mocnih volvo i mercruizer mrcina sa stotinama konja i kubika
izdvajam ovaj sklom sa z nogom zbog cene ..
da naglasim da svi motori moaju imati euro 4 i green stiker inace nema sanse da zaplove ovde.. ide se do te mere da postoje specijalizovane radionice koje ugradjuju ispushne sisteme na stare motore sa katalizatorim maflerima ,lamda sondama i to ksta debelo ,rodjaci . Vrlo cestoi vise nego sto vredi plovilo
-
za ovaj camac vladalo je prilicno interesovanje. moram da naglasim da je proizvodjac mala radionica iz Nemacke . Bilo je vise proizvodjaca tog tipa. Porodicne manufakture u oblasti male brodogradnje nisu izumrle ,cak sta vise tu se prave vrlo interesantna plovila evolutivnog dizajna veoma pristojne cene i cesto koketiraju sa novim tehnologijama pogona ,solarnom energijom itd
evo jedne zanimljive price
-
Zanimljivo resenje.
-
Ponovo sam pregledao sve slike objavljene do sada - prelepo.
Od utisaka i uspomena sa ovakvog sajma može da se živi cele godine.
A mi ćemo da vidimo šta će se na beogradskom sajmu pojaviti ove godine...
-
ne mogu a da se ne osvrnem jos kojom slikom na ove drvene lepotane i njihovu vrhunsku polituru
-
ova lepotica je verovali ili ne metalna stim sto je korito ofarbano i ispoliranu laserskom preciznoscu ni jedan jedini talas ili shav kao da je izlivena ..prelep kraljevski primerak retro dizajna .. Guzva je bila na njemu non stop i to ne pipachi i gledachi nego ozbiljni kupci braco
-
jahta godine par besnih glisera ...nista epohalno
-
ne znam zašto kada vidim ovaku lepotu,nešto me žačne u grudi i moram da uzdahnem.
-
elem da nastavimo ...Maniti Oblak i moja malenkost smo i 2015 posetili pomenuti sajam i moram vam reci da se vidi recesija u Nemackoj ...manji broj eksponata i to u oblasti male brodogradnje ...upravo su podbacile male radionice iz nemacke poljske..hrvatske
-
sealegs je stajao na ulazu ..jedan vrlo neobican camac amfibija opremljen hidraulicnim agregatom koji pokrece hidromotor u prednjem tocku i krece se po suvom a za vodu zaduzen je evenrude