Moja Ladja

Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 29, 05, 2010, 16:38:05 posle podne

Naslov: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: LSI 29, 05, 2010, 16:38:05 posle podne
Više puta smo pisali o registraciji plovila i kako se to kod nas radi. Znatiželja mi nije dala mira, pa sam pokušao da saznam kako to rade u drugim zemljama.
Za početak, evo kako to izgleda u Velikoj Britaniji.

U Velikoj Britaniji nautika nije vezana samo za plovidbu morem. Naprotiv, izuzetno je zastupljena i plovidba unutrašnjim vodama, rekama, kanalima i jezerima.
Izuzetno su popularni tzv. "Uzani brodovi" (Narrow Boats) koji su se pojavili u 18-om veku i odlikuje ih velika dužina u odnosu na širinu, pa otuda deluju da su veoma uzani. Najveća dozvoljena širina ovih brodova je do 2,10 m (ovo je uslovljeno širinom kanala), a dužine idu i do 22 m (što je opet uslovljeno dimenzijama mesta na kojima se ovi brodovi mogu okrenuti radi vožnje u suprotnom smeru).

(http://img718.imageshack.us/img718/3138/narrowboats.png) (http://img718.imageshack.us/my.php?image=narrowboats.png)

Gotovo sve vode u Velikoj Britaniji poverene su na gazdovanje trima organizacijama od kojih svaka izdaje svoje dozvole.

British Waterways pokriva gotovo sve kanale i reke kao što stu Severn, Trent i Jorkšir Ous.
Ekološka Agencija nadležna je za vode reka Temze, Medveja i Istočne Anglije.
Broads Authority pokriva Norfolk i Safolk Boards.

Kod odredjivanja visine naknade za registraciju uzimaju se u obzir dužina plovila i da li korisnik želi da plovi kanalima i rekama ili samo rekama.

Baš kao i kod registracije vozila, vlasnici plovila su dužni da pruže dokaze da su njihova plovila u skladu sa bezbednosnim standardima i da su osigurana.

Na teritoriji u nadležnosti British Waterways-a plovilo se može registrovati na više načina:

1.   Registracija na 30 dana – Thirty Day Explorer
Na čitavoj teritoriji za koju je ova organizacija nadležna moguće je dobiti dozvolu za plovidbu koja važi za bilo kojih trideset dana u toku godine. Dani ne moraju biti povezani. Korisnik dobije 30 blanko overenih kupona na koje svakog dana kada plovi upiše datum i na taj način poništava kupone dok ih sve ne iskoristi.

2.   Registacija za kanale i reke
Ova dozvola važi za sve vode nad kojima je organizacija nadležna u Engleskoj i Velsu. Za Škotsku važe posebni uslovi.

3.   Registracija samo za reke
Važi za sledeće reke:
•   Avon (Hanham Lock to Bath)
•   Bow Back Rivers
•   Fossdyke & Witham (Torksey to Boston)
•   Lee Navigation (Hertford to Limehouse)
•   Limehouse Cut
•   Ouse and Ure (Goole to Ripon)
•   Severn (Stourport to Gloucester)
•   Soar Navigation (Trent Junction to Leicester)
•   Stort Navigation
•   Tees (Tees Barrage to Low Worsal)
•   Trent (Shardlow-Gainsborough, including the Nottingham & Beeston Canal)
•   Weaver Navigation (Winsford Bridge to Manchester Ship Canal)

Evo koliko bi koštala dozvola tipa 1. (Thirty Day Explorer) na rekama i kanalima (ovo se može uraditi preko interneta):

Podaci o plovilu
•   Ime plovila: LSI
•   Dužina plovila: 15.00m
Željena dozvola
•   Vrsta dozvole: Kanali i reke (30 day explorer)
•   Datum početka korišćenja: 01/06/2010
•   Plovilo će pretežno biti na prostoru: Tees Navigation
•   Cena: £137.58

Ili

Podaci o plovilu
•   Ime plovila: LSI
•   Dužina plovila: 4.50m
Željena dozvola
•   Vrsta dozvole: Kanali i reke (30 day explorer)
•   Datum početka korišćenja: 01/06/2010
•   Plovilo će pretežno biti na prostoru
•   Cena: £82.05

Broads Authority u regiji Norfolka i Safolka izdaje dve vrste dozvola za plovidbu:
•   Godišnja – kada se plovilo koristi više od 28 dana u godini
•   Privremena – kada se plovilo koristi do 28 dana u godini.

Da bi plovilo dobilo dozvolu mora biti registrovano kod ove organizacije (ova registracija je besplatna) a dozvola i registracija važe godinu dana, od 1. aprila do 31. marta sledeće godine.

Za registraciju potrebno je podneti dokaze da je plovilo osigurano (osim za plovila bez motora, čija je razvijena površina do 6 m2)i potvrdu da plovilo ispunjava bezbednosne standarde.

Trošak izdavanja dozvole može se uplatiti poštanskom uplatnicom, telefonom, kreditnom ili debitnom karticom ili u nekoj od kancelarija ove organizacije.

Ekološka Agencija ima donekle drugačiji sistem registrovanja i oni pri odredjivanju visine naknade množe dužinu sa najvećom širinom plovila, a dobijenu površinu množe sa £15.66 (za 2010. godinu).

Na primer:
•   Ime plovila: LSI
•   Dužina plovila: 15.00m
•   Širina plovila:   1.75m
•   Površina:           26.25 m2
•   Cena:     £15.66 x 26.25 = £411.
ili
•   Ime plovila: LSI
•   Dužina plovila: 4.50m
•   Širina plovila:   1.75m
•   Površina:          7.85 m2
•   Cena:     £15.66 x 7.85 = £123.32 

Eto tako to rade u Velikoj Britaniji.
Kako Vam se čini?
Ima li razlike u odnosu na ovo što mi imamo?
 
Ako se uzme u obzir da je mesečni prihod u proseku preko 2.500 funti po glavi stanovnika onda bi se dalo zaključiti da kod njih i nije tako skupo voziti se ladjom.
Sve što čoveka zanima može da nadje na internetu i sve može da plati bez da odlazi i čeka u redu na šalterima...


Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: IKA 29, 05, 2010, 19:47:14 posle podne
kako god ,pravimo se englezi.Čisto kao informacija , može , ali kakve mi koristi imamo od toga nemam pojma. Mene baš briga za engleze , ja plaćam našu državu
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: LSI 29, 05, 2010, 22:22:05 posle podne
Iko, namera je bila samo da se pokaže kako su druge zemlje regulisale ovu oblast.
I još nešto može iz datog teksta da se vidi, a to je koliko to košta njih u poredjenju sa tim koliko to košta nas.

Ako ja ovde u Srbiji treba da platim za moj čamac star 30 godina, koji je malo duži od 4,5 m i imam motor od 25 KS, nešto oko 80 funti (koliko i u Engleskoj), pri čemu je prosečna zarada u Srbiji nešto oko 400 funti, a u Engleskoj oko 2.500, onda je jasno koliko nas ovde deru.
Nakon ove računice samo sam još malo učvrstio uverenje da ne treba da žurim sa registracijom.
Sačekaću još malo da vidim šta će doneti očekivane izmene zakona.

Pitam se da li oni koji sa nadležnim ministarstvom pregovaraju o cenama registracije znaju ovakve stvari i gde smo mi u odnosu na ostale?
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: LSI 29, 05, 2010, 22:27:18 posle podne
Evo kako to izgleda u Holandiji.

U zemlji sa preko 4.400 km vodenih puteva statistika kaže da plovilo poseduje 1 od 64 stanovnika Holandije. Na obali dugoj nekih 451 km postoji oko 600 marina.

Nautičari mogu da dodju do dragocenih informacija od značaja za plovidbu u specijalnom vodiču (wateralanakkedn) koji izdaje služba za motoriste, koja izdaje i karte za navigaciju (waterkaarten).

Znanja potrebna nautičarima lako se stiču na nekom od mnogobrojnih kurseva koje organizuju razne škole plovidbe. Dozvole mogu da dobiju osobe starije od 18 godina koje prodju lekrski pregled.

U Holandiji nije potrebno posedovati bilo kakvu specijalnu dozvolu za plovila kraća od 15 m i plovila koja ne mogu da razviju brzinu iznad 20 km/h.
Za plovidbu po Severnom moru nije potrebna nikakva dozvola za rekreativnu plovidbu.

Vlasnici plovila dužih od 15 m  ili bržih od 20 km/h dozvole dobijaju nakon što polože odredjene ispite iz oblasti upravljanja plovilima. Holandska policija redovno kontroliše da li lica koja upravljaju plovilima poseduju dozvole.

Ne postoji obaveza da se registruju mala plovila ali registracija donosi neke koristi. Ploivla koja su brža od 20 km/h obavezno se registruju.

Na velikim rekama, otvorenim morskim kanalima i na obalskim vodama nema ograničenja brzine plovidbe.
Na manjim rekama, kanalima  i jezerima postoje razna ograničenja koja se kreću izmedju 5 i 9 čvorova.
Postoje oblasti u kojima ni visina plovila nije ograničena (ne postoje mostovi ili bilo kakve druge prepreke koje bi ograničavale kretanje jedrilica i sličnih plovila).


U Nemačkoj, vlasnici plovila mogu da biraju da li žele dozvolu za plovidbu rekama, kanlima i jezerima ili po moru ili obe.
Obično u toku jeseni i zime organizuju se kursevi ali i ko nema položen ispit može da dobije privremenu dozvolu koja važi samo u toku odredjenog perioda (za vreme odmora, npr.).
Inače, za plovidbu rekama i drugim unutrašnjim vodama, dozvola je potrebna samo za plovila na motorni pogon sa motorima snažnijim od 5 KS.
Za plovidbu na Bodenskom jezeru važe posebna pravila obzirom da se radi o medjunarodnim vodama.
Inače, dozvola se dobija prilično lako – nakon 10-15 časova teorije i praktičnih vežbi iz upravljanja plovilom, ispit se polaže pred komisijom.
Za jedrilice nije potrebna nikakva dozvola u Nemačkoj.
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: LSI 30, 05, 2010, 10:35:27 pre podne
Iko, namera je bila samo da se pokaže kako su druge zemlje regulisale ovu oblast.
I još nešto može iz datog teksta da se vidi, a to je koliko to košta njih u poredjenju sa tim koliko to košta nas.

Ako ja ovde u Srbiji treba da platim za moj čamac star 30 godina, koji je malo duži od 4,5 m i imam motor od 25 KS, nešto oko 80 funti (koliko i u Engleskoj), pri čemu je prosečna zarada u Srbiji nešto oko 400 funti, a u Engleskoj oko 2.500, onda je jasno koliko nas ovde deru.
Nakon ove računice samo sam još malo učvrstio uverenje da ne treba da žurim sa registracijom.
Sačekaću još malo da vidim šta će doneti očekivane izmene zakona.

Pitam se da li oni koji sa nadležnim ministarstvom pregovaraju o cenama registracije znaju ovakve stvari i gde smo mi u odnosu na ostale?

Upravo sam dobio dodatnu informaciju iz UK!

Gore sam naveo da je prosečni prihod u Velikoj Brtaniji oko 2.500 funti po glavi stanovnika.

Jutros mi je gospodin iz Engleske poslao informaciju da je prema poslednjim podacima njihove statistike prihod jedne prosečne porodice 30.000 funti.
U okolini MIdlandsa i na severu prihod je znatno veći - nešto oko 45.000 funti, što bi značilo da je prihod po glavi negde izmedju 600 i 900 funti mesečno, što je još uvek dosta više nego kod nas ali ostaje činjenica da je kod nas namet na plovila skuplji i to dosta skuplji nego za jednog prosečnog Britanca.
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: Kapetan 08, 06, 2010, 17:20:41 posle podne
Jutros mi je gospodin iz Engleske poslao informaciju da je prema poslednjim podacima njihove statistike prihod jedne prosečne porodice 30.000 funti. U okolini MIdlandsa i na severu prihod je znatno veći - nešto oko 45.000 funti...

"Sta im vrede pare kad ne znaju da zive ko mi"  :suicide:
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - reakcije na poslednje izmene zakona
Poruka od: LSI 15, 01, 2011, 20:23:22 posle podne
Nedavno usvojene izmene zakona o porezima počinju da izazivaju i nove komentare.

Evo, ovaj sam danas pročitao:



I čamci oporezovani kao luksuz
15. januar 2011. | 14:47 | Izvor: Politika


Beograd -- Porez na luksuz, koji je dosad plaćan za plovila čiji motori imaju više od deset konjskih snaga, ubuduće će dužiti sve čamce.


Taj namet, koji je vlada zavela pre dve godine pravdajući ga nuždom punjenja budžeta koji je pojela kriza, ukinut je za mobilne telefone.

Gubitak tog prihoda, međutim, teško da će biti nadoknađen proširenjem baze obveznika među vlasnicima čamaca.

Oni su već i zbog prethodnog kriterijuma duženja masovno izbegavali da se registruju, za šta im je bila neophodna potvrda o izmirenom porezu, a sada će evidencija u lučkoj kapetaniji sigurno biti još praznija.

U konačnom ishodu, moguće je da će država namaći još manje para nego što je ranije dobijala od čamdžija dok će bezbednost na rekama biti neizvesnija, jer uslov za registraciju čamca je da on bude podvrgnut tehničkom pregledu. Ako na „generalku” ne budu primorani, možda će vlasnici čamaca da se uzdaju u svoje majstorske veštine i tako uštede novac umesto da plovilo, uz honorar, predaju stručnim institucijama.

Ironično, obuhvatanje svih čamaca ovim porezom ispravlja jednu nelogičnost, ali tako što produbljuje opštu čudnovatost zakona. Jedrilice koje se ne bi postidele ni u lukama Azurne obale mogu imati slabije motore od deset konjskih snaga, koliki je ranije bio minimum da bi plovilo bilo oporezovano, pa one nisu bile obavezne da plate, dok su mnoge domaće šiklje, malo bolje od plutajućih konzervi, opremljene jačim mašinama.

Ispalo bi da će novim kriterijumom vlada uspeti da zavuče ruku u džep vlasnika istinski luksuznih plovila. Ali, većina njih je registrovana u Delaveru i državama koje brodovima i jahtama ne naplaćuju nikakve takse. Pravo pitanje za Ministarstvo finansija, koje su nezvanično postavljali i stručnjaci iz ustanova zaduženih za reke, jeste zašto se ne oporezuje vrednost plovila umesto snaga motora.

Revolt vlasnika čamaca zbog toga je odmah srozao procenat registracije. Prošle sezone je i u odnosu na prethodnu broj prijava potonuo za dodatnih 30 odsto.

"Već ranije su se ljudi dovijali, registrovali čamce u Pančevu, gde barem nema gradske takse, ili potpuno odustajali od prijavljivanja. Sada može biti samo još gore. Ili se niko neće registrovati, ili ćemo svi početi da primenjujemo trik usavršen prošle godine. Ja tebi, tobože, prodam motor, potpišemo ugovor da sve bude kako zakon traži, a ti na motor bez vozila nemaš nikakvu taksu. Onda registrujem čamac bez motora, za šta takođe nema poreza, i od tebe 'pozajmljujem' motor", objašnjava vlasnik jedne beogradske marine.

Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: mossi 15, 01, 2011, 20:33:25 posle podne
Na žalost, ali mislim da će moja žena za koji mesec postati većinski vlasnik moje Yamahe.  :diablo: :wild:
Ušteda na taj način biće minimum 100e / godišnje.

Stvarno mi ne pada na pamet da platim globu.  :new_russian: :aikido:
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: oblak 15, 01, 2011, 20:49:11 posle podne
Neverovatno mossi, kakva koincidencija...al i moja zena ce postati   vecinski vlasnik mog Marinera.... :)
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: eni blue 15, 01, 2011, 21:19:41 posle podne
Za razliku od vas dvojice moj motor ide u vlasnistvo sinu, pa ce mi valjda pozajmiti kada krenem na reku :tenk:
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: Zoran Marinković 15, 01, 2011, 21:54:22 posle podne
Na žalost, ali mislim da će moja žena za koji mesec postati većinski vlasnik moje Yamahe.  :diablo: :wild:
Ušteda na taj način biće minimum 100e / godišnje.

Stvarno mi ne pada na pamet da platim globu.  :new_russian: :aikido:

Neverovatno mossi, kakva koincidencija...al i moja zena ce postati   vecinski vlasnik mog Marinera.... :)

Kad su nam već žene i naši vlasnici (da ne kažem robovlasnici..) manje više što bi pisali motre na njihovo ime, ne menja se suština...

 :lol: :lol: :agree:
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: njegos68 15, 01, 2011, 21:55:54 posle podne
  :heat: Jedna informacija ako može...moj čamac je dugačak 5,9 met. ,motor nije upisan u plovidbenu,a registrovan je u Smederevu.koliko će me koštati produženje reg. po novin propisima?  :stop:
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: Kapetan 16, 01, 2011, 00:21:13 pre podne
Na žalost, ali mislim da će moja žena za koji mesec postati većinski vlasnik moje Yamahe.  :diablo: :wild:
Ušteda na taj način biće minimum 100e / godišnje.

Stvarno mi ne pada na pamet da platim globu.  :new_russian: :aikido:

khm mossi.... mali savet .... neka tvoja firma postane vlasnik tvog camca ... onda nema dodatnih poreza i zezanja i sve je legalno , samo je potrebno doregistrovati firmu za recimo nauticki turizam ... a to kosta recimo 2000 dinara, ja sam dao vec nalog advokatu da odradi papirologiju ....  po novom zakonu firme koje koriste camce i brodove za privrednu delatnost nemoraju da pacaju porez...
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: njegos68 16, 01, 2011, 18:45:38 posle podne
  :heat: Jedna informacija ako može...moj čamac je dugačak 5,9 met. ,motor nije upisan u plovidbenu,a registrovan je u Smederevu.koliko će me koštati produženje reg. po novin propisima?  :stop:
  :muslim-man: jeli moguće da niko nezna odgovor?Ističe mi reg. u martu ,pa čisto informativno...
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: zoki novus 16, 01, 2011, 18:49:54 posle podne
cisto informativno da te pitam: a zasto bi registrovao u srbiji nesto sto vozis u crnoj gori?
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: njegos68 16, 01, 2011, 19:18:04 posle podne
cisto informativno da te pitam: a zasto bi registrovao u srbiji nesto sto vozis u crnoj gori?
Kad sam ga napravio trebalo je da ide na atest u Tivat,neke potvrde iz uprave morske sigurnosti...izjava o samogradnji ,računi,licenca za zavarivača...i sve to oko 800 eura za 5 godina..ovako sam poslao bratu 50 eura i on ga registrovao u Smederevu za 5 min.prošle godine mislim produženje 20-tak eura...inače sam Srpski državljanin(dvojno). ovamo plovim isto kao i domaća plovila..e sad ako nije mnogo otišlo još ove godine bi ga registrovao u Smederevu,a ako jeste onda ispis iz SD,platim PDV 50 eura,reg za 5 godina 170 eura(kad nije prva reg ne trebaju atesti i gluposti)eto takva je stvar..
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: barbanesa 16, 01, 2011, 19:45:20 posle podne
Njegose nigde nisam nasao koliko kosta registracija camca bez motora,ali ne bi trebalo da bude vise od 3000 din
jedino da pitam u kapetaniji
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: njegos68 16, 01, 2011, 19:59:34 posle podne
Njegose nigde nisam nasao koliko kosta registracija camca bez motora,ali ne bi trebalo da bude vise od 3000 din
jedino da pitam u kapetaniji
   :preved: Hvala Barbanesa!Zvaću ja ujutro u Smederevo kapetaniju...u svakom slučaju Hvala na trudu!  :drinks:
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: zoki novus 16, 01, 2011, 20:27:32 posle podne
pa nije se nista znacajnije menjalo u cenama
sto kaze nesa ispod 3000 je sigurno
 :good:
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: njegos68 16, 01, 2011, 20:35:11 posle podne
pa nije se nista znacajnije menjalo u cenama
sto kaze nesa ispod 3000 je sigurno
 :good:
  :good: Hvala Novus!Još ove god. ide u Smederevo...  :drinks:
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: Pantic Dragan 68 30, 01, 2011, 14:26:04 posle podne
  Pozdrav ljudi! Predstoji mi zavrsetak prikolice za camac(dunas od 6 m) verna kopija `tri princeze`,,pa registracija,,,- e sad pitanje??Da li se moze to zavrsiti i ako je samogradnja? Pre godinu dana sve informacije dobio sam u AMS-,preko SUP-a pa brojevi,pa potvrda pa ljudi iz Vince pa bla,bla e sad sam nacuo da sa novim zakonom ima i ovde promena. Da li se vec neko upoznao sa ovim?         unapred zahvalan.PANTA.
Naslov: Odg: Registracija - plovidbena dozvola ili - Kako to rade drugi? (UK)
Poruka od: barbanesa 30, 01, 2011, 23:57:41 posle podne
 Panto izgleda niko ne zna da li je to promenjeno u odnosu na proslu godinu,mislim da nije osim poreza.
jedino da pitas u kapetaniji .Gde zivis ako nemas nikog blize pitacu ja u pancevu , oni su najfleksibilniji sto se toga tice.