Moja Ladja

E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Majstori, Majstori ... => Temu započeo: Akers 03, 05, 2013, 22:03:40 posle podne

Naslov: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: Akers 03, 05, 2013, 22:03:40 posle podne
Lim se priprema na sledeci nacin:
1.Peskarenjem kvaliteta SA 2,5 ali sa peskom sto Krupnije granulacije
2.Nanosenje Prvog  epoksi premaza  debljine suvog filma minimalno 75 mikrona
3.Nanosenje Drugog epoksi premaza debljine suvog filma  minimalno 75 mikrona
4.Nanosenje  Poliuretanskog laka (Nijansa po zelji) minimalno 50 mikrona
5.Nanosenje Antifaulinga ispod vodene linije minimalno 75 mikrona


Aluminijum se priprema na sledeci nacin:
Aluminijum se priprema na sledeci nacin:
1.Peskarenjem kvaliteta SA 2,5 ali sa peskom sto sitnije granulacije
2.Prajmer za aluminium se mora naneti najvise 4 sata posle peskarenja jer Aluminijum brzo oksidira a mi taj oksid i ne primetimo
3.Nanosenje osnovne boje(Intergard 269,Intergard 276 ove dve su medju najboljima)
4.Nanosenje  Poliuretanskog laka (Nijansa po tvojoj zelji)
5.Nanosenje Antifaulinga ispod vodene linije

Sve boje koje ja koristim su namenjene za farbanje prekookeanskih brodova

Ovde sam ti napisao sta i kako treba raditi bez obzira ko ti bude radio ovo  je procedura  jedina  ispravna.
Vec mi je preko glave raznih majstora koji varaju ljude u zemlji je kriza pa su sad svi postali majstori za male pare nude kvalitet a pojma nemaju,bez para i znanja nema kvaliteta.
U Srbiji imas Akers mi smo drzali Brodogradilista :Sremsku Mitrovicu,Novi sad i Apatin, GMD doo koji su drzali Apatin,Hatra koja je drzala Bomeks u Stajicevu.Sve ostalo su tako reci majstori koji nemaju pojma.Vidim na forumu kao preporucuju boje Hempel,International oni rade sa bojama tih proizvodjaca ali sa bojama najgore i najlosije kategorije.Oni nikada nisu ni culi o bojama koje mi koristimo jer niko nikada nije radio prekookeanski brod da bi imao dodira sa tim bojama, da ih dovedem u moj magacin  niko ne bi znao da kako se te boje prave i mesaju.Hocu da kazem  bilo ko da ti uradi camac  ti kada dodjes po njega on je lep i nov ali to nije bitno  vec je jedino bitno sta ce biti kroz 5 ili 10 godina.

Juce smo farbali jedan camac okrenuli prase na raznju :) sutra ga zavrsavamo pa cu ti poslati slike.

Moja porodica se bavi ovim poslom vec 43 godine.Ja sam 1982 a vec 13 godina radim ovaj posao
Dole imas moj telefon pa me nazovi sutra  pa se mozemo dogovoriti.

Mi se profesionalno bavimo peskarenjem i farbanjem prekookeanskih brodova recnih brodova jahti camaca silosa plastike stakla drveta  itd.

Mi koristimo boje sa kojima farbamo prekookeanske brodove koje trpe hladnoc,toplotu i slanu vodu koristimo boje sledecih proizvodjaca:
Hempel,Sigma,Jotun,International,Ameron

Posle ovoga mirni ste 10 godina

Mi trenutno radimo u Sremskoj Mitrovici i Sapcu svakodnevno peskarimo po nekoliko camaca i jahti  postoji sansa da posle praznika dogovorim peskarenje dvadesetak  camaca koji su na adi ciganliji ali to jos nije ugovoreno.

Svima cu dati pravi savet.

NE DOZVOLITE DA MAJSTORI FARBAJU VAS JER VI IH PLACATE DA VAM FARBAJU OBJEKAT:))))

S postovanjem

Ranislav Belovukovic
AKERS doo
Drustvo za proizvodnju promet i usluge
Zeke Buljubase 11
Ravnje/Sremska Mitrovica

063/7519071
063/7651257
022/658849




Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: oblak 04, 05, 2013, 11:33:50 pre podne
Da li nam mozete prezentovati cene vasih usluga? Verujem da na forumu ima dosta zainteresovanih vlasnika brodica za vase usluge.
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: evrotec 01, 07, 2013, 19:04:14 posle podne
Ovo su majstori koji farbaju ljude
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: Zoran 01, 07, 2013, 20:38:24 posle podne
    Vi iz Akersa uopste ne kacite slike malih camaca koje ste ofarbali.Ako ocekujete da ce te
ovde navatati nekog za komercijalni brod svaka cast.
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: evrotec 01, 07, 2013, 20:48:09 posle podne
Moj gliser su farbali i moze ko zeli da ga vidi u batajnici je kod Bobana mehanicara
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: Akers 10, 12, 2017, 15:31:46 posle podne
    Vi iz Akersa uopste ne kacite slike malih camaca koje ste ofarbali.Ako ocekujete da ce te
ovde navatati nekog za komercijalni brod svaka cast.
Po tim slikama se vidi da smo mi ozbiljna firma koja poseduje svu profesionalnu opremu i pratimo sve svetske standarde vezane za AKZ a to sto su slike vecinom velikih objekata to je zato sto su fotografije obavezne i prate tehnicku dokumentaciju kod primopredaje farbarskih radova.
A godisnje smo radili i po stotinak manjih objekata (metal,aluminijum,poliester) od 5 do 20m duzine.
Okacicu i slike manjih objekata.
Cena za camac od cca 5m duzine je oko 350eura
Prskarenje Sa 2,5
Nanosenje dva premaza dvokomponentne osnovne
Nanosenje dva premaza poliuretanskog laka
Nonosenje dva premaza antifaulinga ispod vodene linije
Garancija 5 godina

Evrotec vec sam ti objasnio zasto ti se ljustio antifauling visr puta sam ti napomenuo da ga moras kvasiti ako odmah ne ide u vodu nisi me poslušao sam si kriv.
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: evrotec 10, 12, 2017, 15:44:41 posle podne
To sto ste na mom gliseru radili to je prevara nad prevarama i nista nije bilo od dogovora jer si naplatio hempel a radio si nekom zorkom kojoj je istekao datum a ona braon boja koju ste namazali ispod je obicna boja za metal zorka mislim da i danas postoje te kutije u Srbiji i za mene ste prevaranti
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: tangabravo 10, 12, 2017, 16:03:55 posle podne
Ne volim da se mnogo uplićem ali imam nekih primedbi , bez da zadirem u nečiju stručnost ili da kudim nerčiji rad i poštenje. Elem do sada sam, farbao tri plovila od 18stopa , a stakloplastika , i nijedan nisam peskario, stim što sam kod sailfisha-ovoga na slici- gulio mehanički podvodni deo jer je dugo bio u vodi sa starom zaštitom i kada se kod mene osušio počeo da se ljušti te ja jepo naoštrim šabere i do mesa skinem sve a meso ko duša a ne sranja kao što prave kod nas. Kada sam ogulio pošto nije bila bitna glatkoćas nanesem osnovnu epoksi pa pur prajmer- zorkin- tada se to tako zvalo  i preko toga dve ruke antialgina zorkinog. U vezi ovog kvašenja antialgina , po menim nema veze ako je purprajmer bio odgovarajuće suvoće da bi primio antialgin. Moj trup je stajao godinu dana suv pre prve plovidbe i enoga još uvek ko kamen. Nije mi jasna potreba peskarenja stakloplastike ako je stara farba dovoljno zdrava da se ošmirgla na suvo i onda zbog glatkoće ide vodena šmirgla i potomm špricanje. Ne pričam ovo napamet već po instrukcijama mog kolege auto lakirera koji mi je i špricao gornji deo , koji sam znao i ja ali nisam stručan kao on da bi bilo ogledalo
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: Akers 10, 12, 2017, 21:23:02 posle podne
Ne volim da se mnogo uplićem ali imam nekih primedbi , bez da zadirem u nečiju stručnost ili da kudim nerčiji rad i poštenje. Elem do sada sam, farbao tri plovila od 18stopa , a stakloplastika , i nijedan nisam peskario, stim što sam kod sailfisha-ovoga na slici- gulio mehanički podvodni deo jer je dugo bio u vodi sa starom zaštitom i kada se kod mene osušio počeo da se ljušti te ja jepo naoštrim šabere i do mesa skinem sve a meso ko duša a ne sranja kao što prave kod nas. Kada sam ogulio pošto nije bila bitna glatkoćas nanesem osnovnu epoksi pa pur prajmer- zorkin- tada se to tako zvalo  i preko toga dve ruke antialgina zorkinog. U vezi ovog kvašenja antialgina , po menim nema veze ako je purprajmer bio odgovarajuće suvoće da bi primio antialgin. Moj trup je stajao godinu dana suv pre prve plovidbe i enoga još uvek ko kamen. Nije mi jasna potreba peskarenja stakloplastike ako je stara farba dovoljno zdrava da se ošmirgla na suvo i onda zbog glatkoće ide vodena šmirgla i potomm špricanje. Ne pričam ovo napamet već po instrukcijama mog kolege auto lakirera koji mi je i špricao gornji deo , koji sam znao i ja ali nisam stručan kao on da bi bilo ogledalo
Poliesterski i plasticni objekti se ne peskare vec se smirglaju(Slajfuju)smirglama odgovarajuce hrapavosti do zdravog materijala ne sme biti ostataka boje.Posle smirglanja dolazi otprasivanje i nanosenje dva sloja Pur prajmera.Pur prajmer je veza izmedju poliestera i zavrsnog premaza.Napomena poliesterski objekti se ne mogu farbati obicnim bojama mora ici Pur Prajmer,ako se nanese lak direktno na poliester vrlo brzo ce se poceti ljustiti.Posle Pur prajmera nanose se dva premaza poliuretanskog laka iznad vodene linije a ispod vodene linije nanose se dva premaza Antifaulinga.
Antifaulinzi za profi upotrebu (samopolirajuci koji traju 5-7 godina)se moraju kvasiti prva dva dana ako objekat ne ide u vodu odmah.Svaka boja ima svoju tehnicku dokumentaciju u kojoj sve pise ,kako se prvi,kojom brzinom se suzi u odnosu na temparaturu,koji procenat vlage trpi itd

Evrotec hoces prestati vise da pises gluposti kakva crna Zorka to vise ne postoji a zar bi ja koji prodajem boju i od stotina kanti Hempela Internationala kupovao Zorku???Zorkine/Tikuriline boje su 30%-50% skuplje od Hempela.
Tebi je apliciran Interswift 655 dark red(Interswift 655 TBT Free Antifouling PRODUCT DESCRIPTION Patented, TBT free, self polishing antifouling system incorporating unique Copper Acrylate SPC (Self Polishing Copolymer) technology. INTENDED USES For use at Newbuilding or Maintenance & Repair. In European countries where antifouling registration ...
Da si pokvasio ne bi imao problem.
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: bugi 10, 12, 2017, 21:42:29 posle podne
Farbao sam par camaca koji su vec bili farbni...uglavnom poliuretanskim bojama po redosledu kako ste naveli (ispravno naveli)
Svaki od tih camaca sam brusio do prajmera i ako je zdrav ne diram ga nego ponovo preko njega prajmer i dve ruke boje...nikad problem nisam imao
Jednu staru lose farbanu pasaru sam odradio piturom i to bez prajmera (posto je bio prisutan stari) vec sa nekim medjupremazom i zavrsnom farbom. Posle dve godine je kao casa...toliko dobro izgleda da sam i ja odusevljen

Iskustvo mi kaze da je Hempel najbolji

Takodje mi iskustvo kaze da kad plasticni camac dodje u stanje da mu je neophodno farbanje od njega u vecini slucajeva nema nista...stara baba je stara baba i sminka samo delimicno skrije njene bore

Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: tangabravo 11, 12, 2017, 22:51:25 posle podne
Gosn Akers , obično se ne stavlja prajmer lak na podvodni deo zato što dolazi antialgin pa nema potrebe , ali ko ima viška para   i vremena a i leđa , može slobodno staviti i prajmer lak , samo što u tom slučaju mora biti obrušena površina da bi se uhvatio anti algin i sigurno se ne će ljuštiti ni guliti  poštoje je naneta na obrušenu površinu, a svaka i slovima svaka farba će da spada ako se nanese na podlogu sa sjajem tj. ne brušenu
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: iggi 12, 12, 2017, 18:54:14 posle podne
Da se i ja malo umesam,  rolleye, materija farbanja mi je dobro poznata, ali u auto industriji ( radi sam to 18 god). Sto se tice pripreme i lakiranja  kako plasticnih tako i metalnih delova tu nemam problem, ali oko izbora materijala za plovne objekte e tu sam tanak  umnik. Licno moj Fiberline ( plasticno korito) cu ofarbati bojama i lakovima za automobile, naravno dvokoponetnim pa cu videti kako ce se ponasati u vodi. Jedna stvar koja me kopka i interesuje je taj antialgin (sa njim se nisam nikada susretao), da li je on neophodan uopste,  i kako to izgleda kada se nanese, kako se nanosi itd  sha,..Ja sam imao ideju da deo koji je u vodi, kao i ostatak lepo ofarbam, isaram po volji i lakiram 2K bezbojnim lakom i da antialgin zaobidjem. Da napomenem i da mi je ovo prvi malo ozbiljniji camac  sail i da isto tako se srecem prvi put sa restauracijom istog.
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: Akers 13, 12, 2017, 18:22:57 posle podne
Da se i ja malo umesam,  rolleye, materija farbanja mi je dobro poznata, ali u auto industriji ( radi sam to 18 god). Sto se tice pripreme i lakiranja  kako plasticnih tako i metalnih delova tu nemam problem, ali oko izbora materijala za plovne objekte e tu sam tanak  umnik. Licno moj Fiberline ( plasticno korito) cu ofarbati bojama i lakovima za automobile, naravno dvokoponetnim pa cu videti kako ce se ponasati u vodi. Jedna stvar koja me kopka i interesuje je taj antialgin (sa njim se nisam nikada susretao), da li je on neophodan uopste,  i kako to izgleda kada se nanese, kako se nanosi itd  sha,..Ja sam imao ideju da deo koji je u vodi, kao i ostatak lepo ofarbam, isaram po volji i lakiram 2K bezbojnim lakom i da antialgin zaobidjem. Da napomenem i da mi je ovo prvi malo ozbiljniji camac  sail i da isto tako se srecem prvi put sa restauracijom istog.
Gosn Akers , obično se ne stavlja prajmer lak na podvodni deo zato što dolazi antialgin pa nema potrebe , ali ko ima viška para   i vremena a i leđa , može slobodno staviti i prajmer lak , samo što u tom slučaju mora biti obrušena površina da bi se uhvatio anti algin i sigurno se ne će ljuštiti ni guliti  poštoje je naneta na obrušenu površinu, a svaka i slovima svaka farba će da spada ako se nanese na podlogu sa sjajem tj. ne brušenu
Metalni objekti se farbaju na sledeci nacin
1.Priprema povrsine
2.Nanosenje osnovnih premaza željene debljine suvog filma
3.Nanosenje lakova iznad vodene linije
4.Nanošenje Antifaulinga ispod vodene linije

Poliesterski,Aluminijumski,Prohromski objekti
1.Priprema povrsine
2.Nanosenje Pur prajmera na celu povrsinu
3.Nanosenje lakova iznad vodene linije
4.Nanosenje Antifaulinga ispod vodene linije

Napomena Antifailing se ne moze naneti direktno na lim ili poliester.Kod metala mora biti nanent osnovni premaz pre aplikacije Antifaulinga.Kod poliestera,aluminijuma takodje se ne sme naneti direktno na povrsinu vec se mora naneti pur prajmer ili prajmer namenjen za Aluminijum,cink,prohrom
Prajmer lak ne postoji
Prajmer je osnovni zastitni premaz
Lak je zavrsni premaz koji osim estetike stiti osnovni premaz od atmosverskih uticaja.
Ja sam u zadnjih desetak godina naneo Antifaulinga na preko 60.000m2 sezdeset hiljada kvadrata pa imam poprilicno iskustvo.

Antialgin je obavezan na slanim vodama a takodje se dosta upotrebljava i na slatkim vodama.
Namena Antifaulinga je visestruka.
1.Stiti korito od algi,skoljki itd
2.Smanjuje otpor i stedi gorivo
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: yopatami 13, 12, 2017, 19:10:41 posle podne
Lepo je znati
Lepo je podeliti
A još je lepše ne praviti nauku od
Farbanja čamca
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: Akers 13, 12, 2017, 20:43:49 posle podne
Lepo je znati
Lepo je podeliti
A još je lepše ne praviti nauku od
Farbanja čamca
Lepo je kada za odredjenu sumu novca pripremis i ofarbas objekat koji ne treba posle dirati 5-10 godina a posle toga samo osvezavati zavrsni premaz.
A nije lepo kada za odredjenu sumu novca pripremite i ofarbate camac i to morate da radite svake ili svake druge godine iznova i iznova.
Kada nesto platite red je da za to dobijete kvalitet.
I da farbanje je nauka jer mnogo parametara utice na kvalitet koji laici i amateri zanemaruju pa na kraju imaju probleme.Neophodna je kvalitetna priprema povrsine.
Kvalitetna boja.
Povrsina mora biti otprasena,odmascena i oslobodjena svih nestabilnih cestica,
Vlaga ne sme biti veca od 80%,temperatura lima ne sme biti manja od 5c ni veca od 35c.Tacka rose ne sme biti veca od 3 itd itd.Osnovni premazi su na nitro bazi a zavrsni na bazi poliuretanskih smola.Mora se postovati interval koji mora proci izmedju nanosenja dva premaza
Da bi se sve ovo ispoštovalo mora se posedovati aparatura koja meri gore navedene parametre.Dobra oprema i sto je najvaznije dobro znanje.Ja kada nekome uradim objekat on me ne zove najmanje 5 godina osim na pice :)
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: broker975fx 13, 12, 2017, 22:48:05 posle podne
Jes vala, covek je apsolutno u pravu sto se tice postupka kako bi trebalo da se radi, to bi trebalo da bude standard e sada sto neko misli da je auto i brod isto to je druga stvar.
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: broker975fx 14, 12, 2017, 00:09:18 pre podne
Samo mi nije jasno kako su to osnovni premazi na nitro bazi, valjda su na epoxi bazi majku mu
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: Ljuba 14, 12, 2017, 11:58:54 pre podne
Verovatno zavisi od toga kako je koji proizvođač razvio tu liniju/hemiju proizvoda. Kako god, za tvoj brod morao bi da digneš dugogodišnji kredit  upavusi ako bi hteo sve to tako.
Naslov: Odg: Radionica za profesionalno farbanje plovila AKERS
Poruka od: Akers 14, 12, 2017, 22:24:28 posle podne
Verovatno zavisi od toga kako je koji proizvođač razvio tu liniju/hemiju proizvoda. Kako god, za tvoj brod morao bi da digneš dugogodišnji kredit  upavusi ako bi hteo sve to tako.
Samo mi nije jasno kako su to osnovni premazi na nitro bazi, valjda su na epoxi bazi majku mu
Jes vala, covek je apsolutno u pravu sto se tice postupka kako bi trebalo da se radi, to bi trebalo da bude standard e sada sto neko misli da je auto i brod isto to je druga stvar.
Pa uvek je jeftinije uraditi kako treba iako na prvi pogled izgleda skupo nego uraditi lose a misliti da ste prosli jeftinije.
Konkretno kada su u pitanju polovila pogotovo malo veca kada uradite dobro ne morate desetak godina nista da radite a kada se uradi lose mora se raditi svake druge godine i sad kada se uzme u obzir vadjenje,transport ponovno farbanje itd izadje mnogo skuplje.

U pravu ste osnovni premazi su epoksi ali mi farbari ih u zargonu zovemo nitro zbog razredjivaca a i da bi novi radnici znali koji razredjivac da koriste.

Ja se bavim peskarenjem i farbanjem i prodajem boju ali savete delim besplatno ko god da ima pitanje moze slobodno da nazove ili posalje poruku.
Kod mene je recimo peskarenje i farbanje:
Camca cca5-6m  oko 350-400eura i tu ulazi peskarenje dva premaza osnovne dva premaza poliuretana i antifauling ispod vodene linije
Jahte od 8-10m su od 1000-2500eura zavisi sta se radi u tu cenu ulazi priprema povrsine(Peskarenje ili mehanicko ciscenje) dva premaza osnovne ,dva premaza poliuretana,dva premaza antifaulinga ispod vodene linije ispisivanje inicijala itd
Baylineri su od 800-1500eura zavisi da li ima puno gitovnja koliko je ostecen zelkot itd u tu cenu ulazi priprema do 100% zdrave povrsine nanosenje dva premaza Purprajmera nanosenje poliuretana iznad vodene linije,nanosenje antifaulinga ispod vodene linije.

Kome god treba savet neka slobodno pozove bez obaveze da ja izvodim radove ili da se kupi boja od mene.Ja izvodim radove po celoj Srbiji ali nije realno da mi neko dotera camac ko je udaljen 500km a ja uvek mogu da  dam savet i da preporucim najbolje farbare u blizini mesta gde se objekat nalazi posto ih poznajem sve.

Evo slike poliesterskog brodica iz Bjeljine kako je izgledao kad je dosao pa ofarban u Purprajmer i zavrsno ofarban u 4 premaza Poliuretana i tri premaza Antifaulinga cena je 1500eura.