Moja Ladja

Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 21, 08, 2017, 18:58:14 posle podne

Naslov: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: LSI 21, 08, 2017, 18:58:14 posle podne
Милета је пре неколико дана предложио да се мало распитамо како се у свету ради регистрација пловила, које су процедуре... Па ево, овако то раде у Холандији - само да напоменем, овај мало дужи текст сачињен је од делова из више текстова које сам прегледао. Верујем да ћете видети да ту има занимљивих информација, а како знам да ће већина желети одмах да зна колико то кошта. Кратко ћу рећи, кад дођете до тог податка у тексту, упоредите тај износ с износом који ми плаћамо и упоредите просечну зараду код нас и код њих.

А сад ево текста:



Како се то ради у свету – Холандија

Регистрација је обично брза и без компликација. Поступак „Лаке регистрације“ може се спровести за три до пет дана. Ово под условом да имате сву потребну документацију у тренутку подношења захтева.

Корак 1.
Поднесете онлајн захтев за Лаку регистрацију преко интернета.

Корак 2.
Потпишете Овлашћење и Уговор о регистрацији. У њему је све дефинисано.

Корак 3.
По пријему ваших регистрационих докумената за вашу једрилицу или моторни чамац издатих од стране Министарства, проверићемо за вас да ли су сви детаљи како треба. Онда вам документа доставимо курирском службом.

Корак 4.
Овај документ се обнавља сваке друге године. То је прописано законом. Yacht Registration Holland ће то радо учинити за вас. Не морате прстом да мрднете. Послаћемо вам благовремено документа за продужетак регистрације. Обнова кошта 100 евра за наредне две године.

Трошкови Лаке регистрације

Трошкови регистрације преко Yacht Registration Holland-а су најнижи у Европи.

Лака регистрација кошта само 350 евра. То укључује регистрациони документ, таксе, даџбине, процесуирање и администрацију, домицилирање и курирске трошкове.
Радо ћемо вам доставити јасну, необавезујућу понуду. Само попуните образац на следећем листу. Одговорићемо вам у року од 24 сата, ако не и пре.

Молимо обратите пажњу! Чак и ако немате пасош ЕУ, још увек можете извршити Лаку регистрацију.

То се ради тако што се формира једна компанија с ограниченом одговорношћу за вас. Та компанија постаје власник вашег пловила на папиру. Ви постајете једини деоничар и директор ваше фирме с ограниченом одговорношћу. Трошкови за ову компанију су 350 евра прве године и 250 евра сваке следеће године.

У овом случају није вам потребан партнер из ЕУ који би имао 50% удела у власништву да бисте регистровали своје пловило у Холандији.

Основана фирма је 100% ваше власништво и ви сте једини директор.

Та фирма је тзв. „дормант“ компанија и не захтева да имате рачун у банци ни порески број.

Пловило можете регистровати још у току изградње, од тренутка кад добијете ХИН број или произвођачки број с којим је могуће регистровати пловило у Холандији. Мотор може бити и електромотор.

Овако можете регистровати и пловило које сте сами направили. Доставите потврду да је осигурано и доказ о плаћеном осигурању заједно с копијом вашег пасоша или личне карте (само за ЕУ грађане) и ми ћемо завршити остало.

Са холандском заставом имате право пловидбе по читавом свету јер је то једна од најпоштованијих застава.
Власништво над пловилом може се пренети на друго лице или компанију - понекад привремено, а понекад за стално. Ми региструјемо пловило на име новог власника. Чак и ако региструјете јахту на своје име, локалне власти неће моћи да пронађу јахту у својим локалним базама податка.

Ако овако региструјете пловило, оно се води да је регистровано у Амстердаму.

Ваше пловило мора добити службену адресу у Холандији. Домицилност је укључена у цену наше услуге и не наплаћује се посебно. Регистрација без домицилности није дозвољенa законом а само Yacht Registration Holland може да обезбеди домицилност.

За регистрацију потрени су доказ о власништву и ваши лични подаци. Рачун о куповини/продаји или уговор или полиса осигурања с доказом о плаћеном осигурању довољни су као доказ о власништву. Препоручује се да ти документи буду оверени печатом.

Овако се могу регистровати све врсте пловила.


Остали занимљиви детаљи о регистрацији

Нисте обавезни да на пловилу истичете регистрациони број. Назив матичне луке није обавезан али се препоручује.

Подаци у регистрацији могу се накнадно мењати уз уплату износа од 100 евра.

Дужина пловила која можете овако регистровати није ограничена.

У Холандији се региструју сва пловила дужа од 15 м која могу пловити брзином већом од 20 km/h којима може управљати само особа са дозволом за управљање пловилом. Могу се регистровати и краћа пловила али није обавезно.

Постоје четири категорије пловидбених дозвола, зависно од тога да ли ћете пловити морем, рекама, каналима и језерима.

Није потребна никаква дозвола за скипера који управља пловилом краћим од 15 м и које не може половити брзином већом од 20 km/h.

За пловидбу Северним морем није потребна било каква дозвола уколико пловило није комерцијално.

Дозволу за управљање пловилом може добити лице с навршених 18 година.

У погледу брзине пловила не постоје ограничења на великим рекама, на језеру Ијсселмеер, отвореном каналу у Зееланду, и у приобаљу.
На каналима и језерима брзина је ограничена на 5 -9 чворова.


Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: LSI 21, 08, 2017, 19:35:49 posle podne
Да допуним мало текст о регистрацији у Холандији:

У Холандији се могу регистровати сва пловила дужине од 1 до 100 метара.

•   Није потребно достављати потврду о плаћеном ПДВ.
•   Цена регистрације од 350 евра је најнижа у ЕУ
•   Све се заврши за 3-5 дана
•   Не плаћа се годишња такса за регистрацију
•   Нема техничког прегледа
•   Регистрација је призната у многим земљама које нису чланице ЕУ

Ако изаберете поступак Лаке регистрације, ваше пловило биће регистровано код Холандског министарства инфраструктуре и заштите животне средине али неће бити уписано у земљишни регистар.

Ако регистрацију вршите посредством Yacht Registration Holland-а можете користити адресу агенције као своју домицилну адресу. То је урачунато у цену услуге агенције.
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: Ljuba 21, 08, 2017, 19:37:20 posle podne
...У Холандији се региструју сва пловила дужа од 15 м која могу пловити брзином већом од 20 km/h којима може управљати само особа са дозволом за управљање пловилом. Могу се регистровати и краћа пловила али није обавезно.
...Није потребна никаква дозвола за скипера који управља пловилом краћим од 15 м и које не може половити брзином већом од 20 km/h.

Ovde je početak i kraj priče.
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: DuleN 21, 08, 2017, 19:39:42 posle podne
Zox,
Da li postoji bilo koi segment u kome se Srbija moze porediti sa Holandijom?
Da uporedimo slobodu: narkomanije, prostitucije, GMO, ...?
Porediti babe i zabe... ccc

Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: Misha D 21, 08, 2017, 20:33:19 posle podne
Sve ovo navedeno je slično po postupku i troskovima registracije plovila i LLC firme (dormant firma ili ti po naški d.o.o.) i udrugim zemljama (Britanska Kaledonija,Malta, Delawere....).
Da bi se plovilo sa stranom zastavom koristilo u našoj zemlji morate ispuniti sledeće uslove koje trazi kapetanija:
- da ste vlasnik te firme i da imate ovlaćenje na originalnom jeziku overeno kod njihovog notara i prevedeno kod našeg sudskog tumača
- da plovilo ima važeću registraciju te zemlje,
- da imate i drzavljanstvo te države ili minimum dokaz o boravku u toj zemlji izdat od nadležnih organa te zemlje
- ugovor sa nekom marinom u Srbiji
- obavezno osiguranje za minimum 3 meseca
- tek onda vam kapetanija izdaje rešenje na 1 mesec (može i na nekoliko meseci) i plaćate taksu oko 7.000 din/mes
- plovilo mora jednom u 3 god (negde se pominje i nakon 6 meseci) da napusti naše vode i ponovo uplovi (može i na prikolici ako je manjih gabarita)
- mora se voditi stalno spisak posade koja uvek mora biti u istom sastavu na plovilu kada naidje kontrola (plovilo sa stranom zastavom ima status strane teritorije, svako napuštanje plovila i iskrcavanje je prekršaj za carinu i graničnu policiju. Ako se neko ukrca na strano plovilo bez znanja policije i nije u spisku posade isto ste u ozbiljnom prekršaju, brod se može zapleniti do okončanja postupka, 2 su trnutno zaplenili u jednoj velikoj marini na Dunavu).
 KADA JEDNOG DANA REŠITE DA GA PREBACITE NA SRPSKU ZASTAVU IMATE GLAVNI POROBLEM: CARINSKI POSTUPAK  I DOKAZIVANJE POREKLA PLOVILA.

Lično sam više godina koristio gore navedene pogodnosti ali zbog sve strože kontrole posada i plovila, u poslednje vreme, prebacih moje plovilo pre neki da sa Delawere na našu zastavu. 6589
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: srsa 21, 08, 2017, 20:42:08 posle podne
Zox,
Da li postoji bilo koi segment u kome se Srbija moze porediti sa Holandijom?
Da uporedimo slobodu: narkomanije, prostitucije, GMO, ...?
Porediti babe i zabe... ccc

Постоји, постоји, нпр. ватерполо, кошарка..... И даље, где бре у Холандији можеш да запалиш ватру и испечеш прасе или јагње, или бар 15-ак кила роштиља? Ено оног нашег јадника у Канади (није Холандија ал исто је то) оће да стрпају у затвор јер је у дворишту своје куће пекаопаприке за ајвар. Еј бре нема нигде овакве наше лепе Србије, још само мало да је артикулишемо по пар питања, ма рај земаљски.  rolleye  flasica  dodo
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: DuleN 21, 08, 2017, 20:50:50 posle podne
Srso Prijatelju,
Ma razumes ti mene...

Misha D
Hvala...
Vrlo poucan post za one koji hoce da razumeju...
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: srsa 22, 08, 2017, 05:45:46 pre podne
Према чланку из домаћих новина, не сећам се којих, од пре пар дана, човек је у дворишту своје куће у металном бурету запалио ватру и испекао паприке за ајвар. Неко од комшија га је пријавио, дошли ватрогасци, полиција и инспекција, и звизнули му кривичну пријаву због наводног паљења ватре на отвореном зашта је по њиховом закону предвиђена казна затвора до једне године.    kuku
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: MiletaStamat 22, 08, 2017, 08:18:29 pre podne
Sve je to lepo, bilo bi još lepše kad bi neko od nautičara koji znaju sve te evrpske zakone o nautici, možda, imali vremena i strpljenja da iskombinuju nekoliko ili prevedu jedan od tih zakona koji je povoljan i možda bi se mogao primeniti kod nas, pa da onda guramo koliko možemo da se primene kod nas.
Bilo bi lepo da se manji čamci, recimo do 10 metara, koji služe stvarno za sport i rekreaciju, koji ne prelaze odredjenu brzinu  i kod nas ne registruju, ili registruju jednom, ili sa minimalnim taksama ili ...
Bilo bi lepo, ali da li je to samo utopija, možda bi ipak trebalo pokušati. Ne sumnjam da u nautici ima dosta obrazovanih ljudi koji poznaju, pravo, ekonomiju, propise koji bi to dobro tehnički odradili. Verovatno je to ranije i probano, ali kako kažu uporni uspevaju, ako se bude dovoljno dosadan i uporan možda i naša birokratija popusti.
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: DuleN 22, 08, 2017, 09:05:11 pre podne
Mileta, upravo to sto si napisao...
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: oblak 22, 08, 2017, 10:44:59 pre podne
Nikada u nasoj zemlji neki od nameta nisu smanjeni. I kad jesu prividno, kao onda kad su smanjeni za velike snage a povecani  za male snage motora sto je na digitron gledano u stvari povecanje ukupne mase jer je prosirena osnovica na veci broj camaca. Placacemo mi sve to i jos se sutati u dupe ako nam i ovo ne povecaju. Smesno je da camac  od 5,5 m sa motorom 25 ks plati 200 € godisnje registraciju. Naravno s porezom na LUXUZ. I dalje postoje ljudi oji ce takav namet "braniti" kako treba. Lepo je Basara to rekao..."malo nas je al smo govna"
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: MiletaStamat 22, 08, 2017, 13:06:58 posle podne
Pre izvesnog vremena negde na forumu sam pročitao da je neko predlagao da se osnuje UDRUŽENJE GRADJANA od nautičara. Nisam posle video šta se sa tim desilo. Ako nije, može li se to ponovo aktivirati pa da se malo ozbiljnije prihvatimo svijetlog oružja i borimo za bolje uslove, koji nisu ništa posebno, osim da budu makar približni i povoljniji za nas kao što je u nekim drugim državama.
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: markus 22, 08, 2017, 14:25:51 posle podne
Kapetan je pokrenuo temu: "RESTART - Udruzenje Gradjana Moja Ladja", koja je imala pristalica, ali i protivnika (?)

Pročitaj komentare, sve je tu.

Lično sam sa to da se pokuša nešto, makar i ne uspelo, ALI SE POKUŠALO!. A ovako samo sedimo, pišemo i kukamo kako nas nautičare niko ne sluša ni ne uvažava naše opravdane zahteve ili primedbe na postojeće zakone i propise. To smo mi.
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: MiletaStamat 22, 08, 2017, 14:34:49 posle podne
Tačno samo pišemo i kukamo, I ja kao i ZOX sam saglasan da se aktivira Kapetan sa Udruženjem Gradjana, i odmah se učlanjujem. Znam da Kapetan trenutno nije baš aktivan na Frumu, ima obaveza na svom rancu. Nadam se da će nam se brzo priključiti, pa da krenemo napred, pa kako nam bude :)
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: LSI 22, 08, 2017, 14:36:33 posle podne
Милета, има ова тема на форуму: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,792.msg11142.html#msg11142

Активност је започета 2009. године и све је изгледало као да идемо у добром правцу, а онда смо дошли до тога да треба платити књиговођу (симболичан износ, колико се сећам, наћи ћеш већ негде у тексту) и требало је уплатити "чланарину" да би скупили новац за регистрацију...

Ту смо стали.

Онда је негде почетком ове (или је то било крајем прошле) године опет неко започео размишљања на ту тему.
После неколико размењених порука, опет је све замрло.

Идеја није нова; идеја је добра. Знамо да је то нешто што би било лепо урадити па пробати да променимо нешто, да нешто покушамо да урадимо за нас. Међутим, као да сви имамо "змију у џепу" кад треба нешто платити. И чини ми се да ни то није оно најгоре. Скупило би се пар људи да дају паре - није то ништа тако скупо.  Већи је проблем што неко треба да се прихвати обавезе и одговорности. Изгледа као да имамо генетску мутацију по том питању која се зове: "Може ли то да буде неко други?" или "А што ја?"

Ако тај проблем превазиђемо, биће и удружења грађана. Процедура сад није компликова - одлука о оснивању, оснивачки акт, уплаћена такса, изабран председник, благајник, регистрација код АПР-а, ПИБ, банка и рачун, књиговођа... и то је све. За највише месец дана све готово (уверен сам да може и за десет дана - већ имамо сачињене одлују и оснивачки акт - треба их прегледати и можда дотерати, треба изабрати овлашћено лице које ће заступати и представљати Удружење).

Од тренутка почетка рада форума регистровало се 2648 чланова. Од тог броја, неки су отишли, неки нису активни, нисам сигуран да ли грешим али не верујем да нас има више од 100 који смо "активни" (види се то по порукама али нисам радио статистику). Мислим да је то мала група, која чак и кад би се међу нама нашли људи спремни да се ангажују, не би могла да "прикупи" довољно потписа за било коју иницијативу пред државним органима.

Можда ово што сам написао делује песимистички? Само сам покушао да ти реално прикажем ситуацију како је ја видим. Ја нисам песимиста, а при том сам, и поред одмаклих година, и даље у души идеалиста и, чини ми се, "ухватио бих се у коштац" с нашим властима, али треба нас више, много више...

Погледај, потражи... размисли.
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: zankiki 22, 08, 2017, 14:38:50 posle podne
To je sve lepo na papiru, ali je teško usaglasiti puno ljudi.
Trebalo bi nekoliko ljudi da ima jasnu viziju šta žele, da se na neki period odreknu zajebancije, čamaca, Dunava, pecanja, društa i posvete tome, bez ikakve nadoknade.
Onda kad oni imaju neku pravac, ko želi sa njima može, ko neće ne mora.

Teško da će se neko toga prihvatiti. Ja nikada ne bih.
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: Zoran T 22, 08, 2017, 21:21:53 posle podne
Ja sam ZA...isto kao i prosli put...kao masinac ne razumem se u te pravno-birotehnicke akcije i atrakcije ali sam spreman da pomognem...a da treba probati i pokusati treba...i sad nam dodje lose i jos gore sto nismo prosli put nesto probali...
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: tangabravo 22, 08, 2017, 21:37:52 posle podne
Čiča je uvek za ono što nam može pomoći i zato podržavam ideju u potpunosti. A sada kolega LSI ako bi čiki pojasnili par stvari oko registracije. Koliko vremenski važi ta registracija bez overavanja i važi li za ceo mediteran za plovilo od 40-45 stopa. Konkretno ja bih bio stacioniran u GR ali bih želeo da mogu da plovim po celom mediteranu
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: LSI 22, 08, 2017, 21:53:19 posle podne
Čiča je uvek za ono što nam može pomoći i zato podržavam ideju u potpunosti. A sada kolega LSI ako bi čiki pojasnili par stvari oko registracije. Koliko vremenski važi ta registracija bez overavanja i važi li za ceo mediteran za plovilo od 40-45 stopa. Konkretno ja bih bio stacioniran u GR ali bih želeo da mogu da plovim po celom mediteranu

Тангабраво, ја сам разумео да та регистрација важи две године и важи у свим земљама ЕУ, као и у већини других земаља у свету.
Агенција чији оглас сам делимично превео (име је наведено у тексту) преузима на себе обавезу да вас подсети да је време за продужење, доставља документа и све завршава.
Прва регистрација кошта оних 350 евра а после је цена 250 евра.
Кад човек израчуна, то је 125 евра годишње. Ја сам за мој чамац од нешто испод 6 м платио толико, а просечна плата је у Србији "нешто нижа" него у Холандији, ако се не варам?

Ипак, треба имати у виду оно што је МишаД написао - због наших прописа, било би веома скупо ако једног дана одлучите да пловило увезете у Србију.

И само да додам, тих 40-45 стопа, то је испод 14 м, дакле, можете регистровати своје пловило, под условом да не може развити брзину већу од 20 км/сат!
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: zankiki 23, 08, 2017, 09:40:37 pre podne
Da ne bude zabune, i ja sam za... Uvek mogu da pomognom novčano i sa nešto sitno volonterskog rada (možda) pošto slobodnog vremena baš i nemam... No, zbog nekih drugih stvari sam negativan.

Setimo se samo ribolovačkog bojkota od pre koju godinu, kada se aludiralo da se ne kupuju ribolovačke dozvole.
Na stranu to da li je tako trebalo ili nije, momci su potrošili GOMILU svog vremena, novaca, živaca, da bi se našla gomila dežurnih dušebrižnika koji nikad ništa nisu uradili, nego potroše svoja 2 minuta iz tople sobe da napišu kako oni to ne rade kako treba, nego treba drugačije i bla bla... Naravno, momci se na kraju smorili od silnih kritika i odustali od svega, a naravno da nisu uspeli da promene sistem.

Ovde je takođe priča stala pre početka, jer su se našli neki koji time uopšte neće da se bave ali umeju da kritikuju.......
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: BataVoja 23, 08, 2017, 11:54:27 pre podne
Ja sam za formiranje Udruženja. Mislim da je registracija UG još i najlakši deo posla. Udruženje mora imati i sedište i organe upravljanja. Moj predlog je da:
- organi upravljanja ne budu članovi ni jedne političke stranke ni udruženja
- organi stranke se obavežu da će raditi volonterski bar 2 godine da posle 3 meseca ne odustanu
- da članarina u početku bude što manja da bi se omasovilo članstvo
- predočiti ljudima koje sve koristi mogu da imaju ako postanu članovi (razne vrste pomoći oko birokratije, registracije itd.)

Pozdrav
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: tangabravo 23, 08, 2017, 21:14:34 posle podne
Slažem se sa BATAVOJOM
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: tangabravo 23, 08, 2017, 21:21:41 posle podne
Kolega LSI imao sam negde i našao sam ponuda za registraciju na Delaware zastavu- za plovila od 40 do 65 stopa za jednu god 190$ a za tri god 390$ plus usluga 100˘$ i poštarina 60$ i po meni ovo je mnogo povoljnija varijanta ali video sam lično da su trajekti u Baru registrovani na Bahamsku zastavu i to stalna registracija ali ne mogu nikako da uhvatim neku vezu za tu soluciju , da li  bi Vi mogli nešto da iščeprkate pošto Vam to leži????
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: tangabravo 23, 08, 2017, 21:28:51 posle podne
Zaboravih da kažem da sam u Baru video obadva trajekta registrovana na Bahame i to trajno , ali nikako da pronađem neku vezu pa me interesuje da li bi Vi mogli nešto da isčeprkate pošto Vam to basta
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: Zakeralo 27, 09, 2017, 14:31:05 posle podne
Ja se izvinjavam, ali sam malo isceprkao pa sam nasao neke korisne linkove. Ko ima vremena neka prevodi ja mogu da procitam.

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Registratiebewijs-en-registratieteken.aspx?path=Portal/Particulier/Vaartuigen/Registratiebewijs%20en%20registratieteken

RDW je holandski registar automobila ali i brodova. Ova institucija je zaduzena za gomilu stvari, ali ako idete na link koji sam postavio mozete da procitate:

Prvi paragraf je:
Als u vaart op de Nederlandse binnenwateren is registratie bij de RDW verplicht voor elk vaartuig (motorboot, waterscooter, jetski) dat korter is dan 20 meter en sneller vaart dan 20 km per uur.

Odnosno:
Ako plovite u Nizozemskim unutrasnjim plovnim putevima, registracija pri RDW-u je obavezna za sva plovila (motorne camce, vodene skutere, jetski) koji su kraci od 20m i brzi od 20km/h.

E sad nije mi bilo tesko pa sam pitao neke kolege koji imaju brodove. I oni svi imaju registrovane brodove jer je registracija 55e i dozivotna je. Mada ni njima nije jasno zasto je tako osim sa aspekta bezbednosti. Odnosno mali brzi camci prave dosta nereda za razliku od velikih i sporih i vise je nesreca sa tim malim brzim jedinicama. Ali je situacija po njima paradoksalna jer recimo jedan kolega ima brod od 18m i manje od 20km/h ali ima jet ski na palubi. E sad, jet ski mora da bude registrovan a veliki brod ne. Ali kao sto sam rekao posto je 55e dozivotna svi to registruju.

Pozdrav
Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: Sale Rea 27, 09, 2017, 17:06:10 posle podne
Što se tiče osiguranja plovila,  90 % a možda i više nautičara ne zna  šta je sa tim pokriveno. Zox , nije to odiguranje za štetu pričinjenju drugom čamcu, jok. To je u slučaju da povrediš neku osobu na čamcu ili nedaj biže da strada.
To je ono čuveno trojstvo države, banke i osiguravajućih kuća.
O tome bi se Udruženje moglo pozabaviti.

Послато са SM-N910C уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: Sale Rea 27, 09, 2017, 17:46:29 posle podne
Tako je. To je klasično otimanje para. Ne znam da li je iko ikada naplatio neku odštetu.
Nije isto osiguranje kao za automobile.
Uzmi polisu i pročitaj pod  stavkom 1. Obavezno osiguranje čamaca za štete pričinjene trećem licu usled smrti, povrede tela ili narušavanja zdravlja.
Dakle klasičan bezobrazluk države, ali mi smo navikli na to, kvaliteten vazelin.

Послато са SM-N910C уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
Poruka od: Zakeralo 27, 09, 2017, 20:50:55 posle podne
@Zox,

Ne bih da te ubijam u pojam ali ja ovde za motor placam onoliko koliko vozim. Kada necu da vozim recimo naredna 3 meseca, odem na rdw sajt i online suspendujem registraciju na narednih nekoliko meseci i onda mi ne skidaju sa racuna pare. Ali ne daj boze da te uhvate 😂😂. Isto ovo moze i za auto, jedino je za auto zajebano sto kada aktiviras moras na tehnicki, a za motor je ladovina posto za njega ne treba tehnicki.

@ostali,

Sto se osiguranja tice to je nesto drugo i ono je za plovila obavezno, ali posto u Nl taj sistem funkcionise onda ljudi rado to placaju jer se isplati.

Samo da skrenem paznju. Da bi se ovako liberalni zakoni primenjivali potreba je odredjeni nivo kolektivne svesti, a srbija to na zalost nema. Recimo u Nl je obavezno da dete do 5. godine zivota polozi ispitiz plivanja. Svi su okruzeni brodovima i svi znaju osnovnu kulturu na vodi. A kako mi je jedan holandjanin sa severa objasnio kada sam video da se na autoputu podigao most da bi prosao brod: "Sta ti nije jasno, brod je prvo prevozno sredstvo, biciklo je drugo a poslednje je auto." I tako i jeste, bicklisti imaju isti tretman kao i svi ostali ucesnici u saobracaju. I kod nas je tako u zakonu ali.....Znaci zakon nam je isti ali je razlika u opstoj kulturi. Tako da ne treba samo iskopirati nesto vec uci dublje u kulturoloske razloge da bi se shvatilo zasto je to tako kako je. Pa logiku u pozadini iskopirati ali pri tome prilagoditi kulturi u Srbiji. Ne pricam sada o parama, pricam iskljucivo o zakonima. Ovo je nasa stara boljka i cak je i Arcibald Rajs pisao o tome, ali to je druga tema...

Pozzz