Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Planovi za plovila => Temu započeo: Impuls 02, 04, 2010, 00:12:10 pre podne

Naslov: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 02, 04, 2010, 00:12:10 pre podne
Razradjujem "projekat" camca sa kabinom i nadkabinom pa otvaram ovu temu za konsultacije i prikaz napretka.
Za pocetak, ono od cega sam poceo, ideja za camac kabinas 7x2.5
(http://img231.imageshack.us/img231/8938/7m1.jpg) (http://img231.imageshack.us/i/7m1.jpg/)

Ipak, zbog neiskustva, manjih troskova u izradi i eksploataciji, resio sam da se skupim na 5x2
Dizajn jos uvek "zvrljam po salvetama" a za osnovu resavam da uzmem projekat "Eager Eve"
Pozdrav zasad, nastavice se...
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 02, 04, 2010, 00:26:16 pre podne
bolje idi na 7 metara 5 je preusko .....

ovo za sada izgleda "besno"  :good:
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 02, 04, 2010, 00:42:15 pre podne
Ma, voleo bih ja i 8-9, otprilike ovako, kao sa "salvete :)

(http://img693.imageshack.us/img693/577/8m1.jpg) (http://img693.imageshack.us/i/8m1.jpg/)
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Arsa 02, 04, 2010, 09:16:27 pre podne
Impulse ta si se zalepio za 5m. Možda imaš takvo korito pa hoćeš da ga dogradiš?

Moje mišljenje je da bi ti za 7-8 metara trebalo nekoliko tabli lima više. Za uzvrat dobio bi mnogo više konfora. Ni porez ne bi bio ništa veći. Razmisli ti još jednom. Idi na reku, uđi u čamac od 5 m, pa onda u neki veći i zamisli svu tu nadgradnju koja ti je nacrtana. Jedno je crtež a ... :taunt:
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Barba 02, 04, 2010, 20:10:56 posle podne
Polako ljudi, mozda covek ima nameru da bude u nizoj poreskoj grupi (do 5 metara). Impulse i po mom misljenju 5m je malo i greota je toliki trud ulagati da bi posle 1. sezone shvatio da ti fali 1.5 metar. Po mom misljenju 7m je minimum za komotnu plovidbu. Pricam ti ovo jer imam pasaru od 5 metara i tako mi fali jedan metar, da ne mogu da ti opisem.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 02, 04, 2010, 20:24:24 posle podne
Pricam ti ovo jer imam pasaru od 5 metara i tako mi fali jedan metar, da ne mogu da ti opisem.

pa valjda i Pasari fali taj jedan metar ?  :lol:
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 00:47:02 pre podne
Dakle, posle nekoliko dana tumbanja projekta Eager Eve, lupanja glave dok nisam shvatio da cetezi nisu
upotrebljivi, t.j. ne odgovaraju stvarnim merama, crtanja iz pocetka svih rebara, izvodnica... pozicioniranja
rebara....ubacim to u Delftship, okreni, obrni, jedva sve dovedem bar priblizno na "meru", ali...
To je projekat za drveni brod, a kad ukljucim "Developability check" sve se crveni jer se proracunava za lim.
Ukratko, nemoguce savijati.
Potom, nadjem gotov model "Caballero" u Delftshipu, isto - sve crveno.
E, potom uzmem opet gotov model "Double Chine" koji je u startu radjen za lim, ali dimenzija 10x3,75. Smanjim
ga srazmerno svojoj zamisli i dobijem ovo :
(http://img16.imageshack.us/img16/1271/5x22.jpg) (http://img16.imageshack.us/i/5x22.jpg/)

E, sad, posto se ic ne razumem u korita, pitam sta mislite o ovako necem? Deplasmansko? Poludeplasmansko? Rek'o
bi da glisersko nije. Ima li neko predstavu o "konjazi" koju ovo korito zahteva za pristojnu plovidbu sa vanbrodskim
motorom? Da li je predubok "V"? Da smanjim? Ovaj "stepenik" na prelazu sa bokova na dno kazu da poboljsava stabilnost,
protiv ljuljanja.
Inace, Oblikom i prostorno, ovo korito mi "bas pase"
A evo sta kaze Delftship o otporima???
(http://img514.imageshack.us/img514/9023/5x2resistance.jpg) (http://img514.imageshack.us/i/5x2resistance.jpg/)

Ima li neko savet, tumacenje, preporuku?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: IKA 06, 04, 2010, 09:44:15 pre podne
obzirom na težinu metalnog broda ovo što si zamislio će izglisirati tek sa jako mnogosnage.
Dakle možemo ga definisati kao poludeplasmanac.
Imam jedan savet.Iz ličnog iskustva ti govorim , toliko V celom dužinom korita daje ti izvesno dobru nestabilnost , pogotovo dok nisi u plovidbi.Pokušaj da u dnu zadnja četiri ili pet rebara prema krmi (zrcalu) smanjuješ V  da bi se na samom zrcalu V svelo na odprilike 10-12 stepeni ,to daje izvrsnu stabilnost.
Impuls pominješ par puta "pristojnu brzinu" koliku brzinu očekuješ, pa  da bude pristojna
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Zoran 06, 04, 2010, 09:56:29 pre podne

       Ako sam shvatio izmedju redova sa 50km/h bio bi zadovoljan.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 10:04:06 pre podne
Eh, ne bih da preterujem, cak i za 30-35 km/h se pitam nije li preveliki zahtev sa 25 KS odprilike.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: IKA 06, 04, 2010, 10:02:25 pre podne
Definitivno , zahtev nerealan
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 10:08:40 pre podne
O.K. Shvaceno, sta bih mogao da ocekujem?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: SALE NB 06, 04, 2010, 11:23:52 pre podne
Prvo, pogledaj ovaj projekat : http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=2472.0 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=2472.0)
Dimenzije su 6,00m x 2.20m

To je pravo glisersko korito koje je modifikovano tako da daje i odličnu stabilnost za pecanje.
Na 6m je spakovana kuhinjica i kabina za WC.
Postoji kompletan plan sa iscrtanim svim delovima za šper/epoxy, a moguće ga je raditi i u alu-limu.
Dizajn kabine je stvar ukusa i može se promeniti, naravno.
Ovaj gliser bukvalno leti sa 100ks na krmi!
Ako ga proporcionalno smanjiš na cca 5x2, imaćeš još uvek pristojan prostor, ali dovoljno će ti biti 30-40ks za glisiranje.
sa 25ks možeš da glisiraš do 500kg max. Sve preko toga je mučenje.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 06, 04, 2010, 11:43:47 pre podne
E, sad, posto se ic ne razumem u korita, pitam sta mislite o ovako necem? Deplasmansko? Poludeplasmansko? Rek'o
bi da glisersko nije. Ima li neko predstavu o "konjazi" koju ovo korito zahteva za pristojnu plovidbu sa vanbrodskim
motorom? Da li je predubok "V"? Da smanjim? Ovaj "stepenik" na prelazu sa bokova na dno kazu da poboljsava stabilnost,
protiv ljuljanja.
Inace, Oblikom i prostorno, ovo korito mi "bas pase"
A evo sta kaze Delftship o otporima???
(http://img514.imageshack.us/img514/9023/5x2resistance.jpg) (http://img514.imageshack.us/i/5x2resistance.jpg/)

Ima li neko savet, tumacenje, preporuku?

Drago mi je da se još neko igra sa Delftshipom.

Elem,
Korito ti je takvo kako ga voziš. Ako na ovo staviš 4-10 HP dobio si deplasmanac, ako staviš 30-50 HP dobio si gliser. Kriva otpora koju daje Delftship je isključivo za deplasmanski režim plovidbe. Ako klikneš na "Report" u gornjem levom uglu dobićeš tablicu sa brojnim vrednostima - poslednja kolona desno u gornjoj tablici ti je snaga kojom treba da poteraš korito da bi dobio tu brzinu. A da bi dobio tu snagu na koritu treba ti barem duplo jači (vanbrodski) motor.

Malo preciznija slika otpora se dobija ako exportuješ korito u Michlet - daće ti čak i oblik i veličinu talasa kojje praviš. Ovako napamet, mogu ti reći da te najviše koči krma - što ti je krma dublje u vodi to više talasa praviš - što više talasa praviš, više energije od motora se baca niz vodu. Diži krmu što više može.

Za dublje ili pliće V korito ... ugao pod kojim V pada direktno utiče na lakoću i brzinu na kojoj počinješ da glisiraš jer utiče na hidrodinamički uzgon koji te podiže. Googluj malo pa ćeš videti.

Za stabilnost ... sa KM ti je označena visina ispod koje MORA da ti se nalazi centar mase na brodu. Moment sile koji ti brod vraća u ravnotežu zavisi od rastojanja te dve tačke. E sad ... ako ti je mnogo nisko centar mase a visoko KM, jeste ogromna stabilnost ali ima žene i deca da ti povraćaju po talasima zbog velikih ubrzanja pri ljuljanju. Ako ti je razmak pak suviše mali, možeš i da se preturiš (za ovaj tip korita to je gotovo nemoguće ali sve zavisi koliko ćeš ići u visinu). Imaj mere i čamac će biti nežan i lagano se vraćati u ravnotežu.

Ako mogu samo da dodam još jedan glas za dužu varijantu ... probaj u Delftship-u kako će se ponašati otprilike isto korito upola duže i koliki otpor će davati za istu brzinu.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 06, 04, 2010, 11:55:51 pre podne
Poređenja radi evo ti slička polovine katamaranskog korita 9m, 1500kg. Obrati pažnju na fakat da je tvoj grafik do 6 kn a moj do 9 kn. Snaga u kW na koritu ti je Resistance [kN] x Speed [m/s], a potreba snaga motora otprilike duplo.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 12:04:04 posle podne
Vlajko, mnogo hvala. Ovo su vec sasvim konkretni saveti, dovoljni da se ceo
projekat korita vrati na pocetak.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 06, 04, 2010, 12:15:32 posle podne
Ovo su vec sasvim konkretni saveti, dovoljni da se ceo projekat korita vrati na pocetak.

Slušaj, neću da te plašim ali pre oko 8-9 meseci i ja sam počeo sa pričom o 5-6m ... do sada sam barem deset puta došao do "finalne" verzije i svaki put kad nešto novo ukapiram i krenem iznova dođem do bolje ideje. I dužeg broda.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 12:38:05 posle podne
Razumem, potpuno. Ja sam poceo od 7-8m. No, zbog nizeg poreskog razreda
i pretpostavke manji camac - manji (jeftiniji) motor - manja potrosnja -jeftinija
eksploatacija. Sada, hmm pokoleban sam koliko to sve ima smisla.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 21:50:05 posle podne
Nastavio sam da se "igram sa tim koritom po savetima. Dobio sam manji otpor
u deplasmanskoj plovidbi i brzinu od 6 cvorova sa snagom od 8 KS pri gazu od
30cm i deplasmanu od 0.98m3 iliti skoro tonu. Povecanje dimanzija na 7x2.5
dalo je brzinu od 7 cvorova ali pri deplasmanu od 2 tone :) sa istom snagom.
Medjutim, ne mogu da se izborim sa jednom stvari u Delftshipu :
(http://img146.imageshack.us/img146/8391/korito1.jpg) (http://img146.imageshack.us/i/korito1.jpg/)

Uporno mi pravi izvodnice kao krive (vidi se uokvireno crvenim) tamo gde treba da budu prave linije.
Sve okolne konture su deklarisane kao ivice savijanja "crease". Mozda sam spavao na casu kada su
se to ucilo? :) Da li je to stvar nekog podesavanja, neki moj propust ili se jednostavno treba igrati do
iznemoglosti povlacenjem kontrolnih tacaka (ne verujem)? Pocelo je kada sam jednostavno jednu ivicu
"podelio" - dodao joj kontrolnu tacku. Pola korita mi se momentalno ofarbalo u crveno. Da su te izvodnice
-rebra ravna, manja bi povrsina bila potopljena pa samim tim verovatno i otpor i zahtevana snaga za datu
brzinu. Ali nece pa nece  :suicide:

Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 06, 04, 2010, 21:58:01 posle podne
Isključi waterlines, stations i ostala sr*** i stavi screenshot sa kontrolnim tačkama.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 22:03:59 posle podne
'rrrrazumemm!   :good:
(http://img689.imageshack.us/img689/7035/korito2.jpg) (http://img689.imageshack.us/i/korito2.jpg/)
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 06, 04, 2010, 22:17:40 posle podne
Plavom bojom ti je obeleženo šta ti krivi te površine.

Vidi ... Delftship najviše voli površine koje su ograničene sa tri ili četiri stranice (ili tačke, kako hoćeš). Pritom imaš dve bitne linije, obeležene su na slici sa mrskom bojom. I jedna i druga moraju biti "crease" a što se ostalih linija tiče, idealno je da sve ostale linije počinju i završavaju se na ove dve linije.

Gledaj da ti se linije ne dupliraju jer to zbunjuje Delftship i onda krivi površinu kao što i sam vidiš.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 22:25:08 posle podne
Kandar ne da bidne to. Uklonio sam tu tzv duplu liniju (mada su to linije koje formiraju knik dakle izmedju njih postoji povrsina) i opet isto.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 06, 04, 2010, 22:26:01 posle podne
Evo da ti dam malo žišku ... downloaduj i skini ono .pdf pa otvori u Delftshipu.

edit: a ti salji to tvoje da probam da sredim
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 22:41:01 posle podne
Uff, kakvo je ovo chudo?
Evo i ovog mog
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 06, 04, 2010, 22:59:31 posle podne
De probaj jel bolje ...
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 04, 2010, 23:18:05 posle podne
Bogami jeste. Malo se povecala istisnina i potrebna snaga, ali su rebra sada ravna.
Ako te ne zamara, u cemu je bio problem?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 06, 04, 2010, 23:28:45 posle podne
Bogami jeste. Malo se povecala istisnina i potrebna snaga, ali su rebra sada ravna.
Ako te ne zamara, u cemu je bio problem?

Vidi ... Delftship najviše voli površine koje su ograničene sa tri ili četiri stranice (ili tačke, kako hoćeš). Pritom imaš dve bitne linije, obeležene su na slici sa mrskom bojom. I jedna i druga moraju biti "crease" a što se ostalih linija tiče, idealno je da sve ostale linije počinju i završavaju se na ove dve linije.

One dve-tri tačke što su čučale same na kobilici prema krmi ... samo sam razvuko poprečne linije u njihovoj visini.

Ako pogledaš kako je bilo kod tebe, jedna površina je bila oivičena sa 5-6 tačaka a to Delftship ne voli. Čim sam ga sveo na površine od po 4 tačke ispravio ih je.

Uzmi ono čudo što sam ti poslao pa skaliraj na dužinu/širinu/istisninu koju ima tvoj čamac. Onda uporedi otpore i stabilnost. Postavi sebi pitanje koji je bolji i zašto. Kad to provališ biće ti lakše da praviš bolja korita.

A i kapetan bi mogao da se uključi u raspravu a ne samo da skida fajlove ...
 :yahoo:
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 07, 04, 2010, 00:09:56 pre podne
kapetan hoce da odustane od bruca :)

salim se , ono sto me brine je prilagodjavanje prorgamu i smanjivanje broja tacaka , ok svaki program tako moze da se "utegne" da daje bolje rezultate ali da li je to realan proracun?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: misaf 07, 04, 2010, 19:17:36 posle podne
Jeste li vi momci procitali nesto strucno o pojektovanju plovila pre nego što ste se uhvatili posla ili samo ovako pipate u mraku (bez ikakve namere da uvredim)?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Barba 07, 04, 2010, 19:32:07 posle podne
Sta ti je bre Miso, pa to kompjuter sam radi ti samo stisces next.  :lol: :lol: :lol:

Salu na stranu, nisam pogledao program, ali ni u jednom projektu ne treba ici na apsolutnu plovnost ili apsolutnu stabilnost tj. na bilo kakvu apsolutnost. Dobri projekti su uvek stvar kompromisa. Pazite da ne predimenzionisete konstrukciju.

Da li sam program ima u katalogu specifikaciju za lim koji kod nas moze da se kupi, da ne bude posle "fuckin' Bill Gates".
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: misaf 07, 04, 2010, 20:46:09 posle podne
Ne bih da vam ubijam entuzijazam, ali imam utisak da suviše avanturistički postupate. Želim da budem dobronameran, ali prosto ne znam šta da kažem - napišem. Projektovanje trupa je vrlo racionalan proces, gde se tačno zna sta se očekuje kad se neki parametar izmeni i dokle može ili ima smisla da se menja. Tu je sve povezano i ne može da se posmatra samo jedna stavar, kada izmene utiču i na druge bitne stvari. U korišćenju programa za projektovanje plovila, gde toliko varijabli može da se menja, pokušaj dostizanja optimalnog trupa može trajati beskonačno, ukoliko ciljano i svesno ne postupate.
Žao mi je što nemam vremena, a toliko o projektovanju plovila može da se piše. Jedino mislim da bih mogao savet da vam dam da pročitate prvo nešto o projektovanju trupova, pa onda da se bacite na projektovanje. Više će te uživati, jer će te znati šta radite, a nećete trošiti živce na jurenje odgovora na apstraktna pitanja. Srećno!
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 07, 04, 2010, 21:20:10 posle podne
Savet je svakako na mestu. Sto se mene tice, ovo je tek pocetak procesa. "Igram" se u Delftshipu sa koritom koje je neko
vec projektovao, usput saznajem stvari, pitam, slusam, citam...
Sto se materijala tice, tu vec mogu da kazem da imam solidnu osnovu jer radim kao konstruktor nekih 22-3 godine. Nevezano
za brodogradnju, ali dovoljno da znam koje su mehanicke osobine za sta bitne i sta znace, da uporedim par materijala i polje
njihove primene. Naravno, ne bih znao ovoliko koliko znam u oblastima kojima se bavim da nisam uvek saslusao i razmislio o
svakom tudjem misljenju ili savetu koji makar i deluje kao da ima osnovu.
Zato, svaki dobronameran savet, teorijski ili iz iskustva je dobrodosao.
Pricu o materijalima sam ovde vodio uglavnom u "ShoutBoxu" sto je steta jer nije ostalo dostupno svima. Posebno sto je na
nasem trzistu siroko dostupan ogranicen izbor, a trgovci retko imaju pojma sta uopste prodaju, za njih je gvozdje i sve ono
sto je za nas celik, aluminijum im je obican, a kad kazu "dural bre!" to je onda ko zna sta.
No, usput i ovde cu polako iznositi razmatranja o materijalima. Naravno, voleo bih i da ostali iznesu sugestije i misljenja, zato sam
i postavio temu.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 07, 04, 2010, 22:02:34 posle podne
Jeste li vi momci procitali nesto strucno o pojektovanju plovila pre nego što ste se uhvatili posla ili samo ovako pipate u mraku (bez ikakve namere da uvredim)?

Da budem iskren, ja više volim da pipam u mraku ...

Projektovanje trupa je vrlo racionalan proces, gde se tačno zna sta se očekuje kad se neki parametar izmeni i dokle može ili ima smisla da se menja. Tu je sve povezano i ne može da se posmatra samo jedna stavar, kada izmene utiču i na druge bitne stvari. U korišćenju programa za projektovanje plovila, gde toliko varijabli može da se menja, pokušaj dostizanja optimalnog trupa može trajati beskonačno, ukoliko ciljano i svesno ne postupate.

Šalu na stranu ... potpuno si u pravu. Samogradnja koja uključuje i projektovanje korita zahteva daleko više od igranja u software-u. Ali ... dok se potrebno znanje i novci ne akomuliraju, ovo je najjeftinija zabava.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 08, 04, 2010, 14:51:59 posle podne
miso slazem se ali i ovo je iskorak u odnosu na prosecno srpsko plovilo ...  polako korak po korak , cita se i literatura uporedo  :good:
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: IKA 08, 04, 2010, 15:27:55 posle podne
ljudi moji prosto izluđujem od pesimističkih saveta, Impuls, kapetane,i ostali entuzijasti samo napred , udri sve dok imaš volje.
Pa zar se uopšte plovilo pre no što je ijedan inžinjer stasao , na čemu je moj deda plovio dok se nisu pojavili inžinjeri i projektantske kuće , kako Kolumbo stiže do Amerike ?
Ma bez entuzijasta ni inžinjeri nebi stekli potrebna znanja i iskustva.
Pa prave se čamci za sport i rekreaciju a ne podmornice na atomski pogon, ili novi "Titanik" ili "Kvin Meri".
Entuzijasti i ljubitelji samogradnje samo napred nedajte se pokolebati ,igrajte se softverima nacrtima i samo gurajte.
Sačuvaj me bože da je Tesla obraćao pažnju na komentare tipa" lud,zanesenjak i sl...
Sem inžinjera niko se naučen nije rodio--ŽIVELA SAMOGRADNJA
Ako stradam ili se udavim ja snosim odgovornost za sebe i svoje putnike ,ako se plašite da vas ne ugrozim kad vidite brod"ODISEJ II "bežite glavom bez obzira jer ide opasnost za bezbednost svega i svačega
Ja napisah pa odoh u aps , teško ću proživim kontra reakciju :suicide:
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 08, 04, 2010, 15:45:14 posle podne
zaobidji aps :)

btw vlajko , delftship nece da mi da proracun za beam manji od recimo 0,2 metra imas li ideju zasto ?

da li on za beam samo vodenu liniju ili visinu korita ? gde da mu unesem tezinu broda ima li negde opcija ?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 08, 04, 2010, 17:32:41 posle podne
moja greska ne moze draft da bude veci od beama, inace ce postati podmornica  :)
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 08, 04, 2010, 17:34:27 posle podne
ispravka

The draft (or draught) of a ship's hull is the vertical distance between the waterline  and the bottom of the hull (keel),

The beam of a ship is its width at the widest point.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 08, 04, 2010, 17:36:17 posle podne
btw kako da uradim graf HP/ KNOTS ?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: misaf 08, 04, 2010, 20:20:16 posle podne
Kapetane, ma i ja sam svakako za pravljenje iskoraka, smatram da sam ga i sam učinio(postaviću uskoro svoj projekat, mada sam ga već predstavio na forumu "na vodi", pre neku godinu, pa sam mislio da se ne naturam suviše). Samo pokušavam da pomognem entuzijastima da što pre prohodaju, tj. da što pre počnu da prave korake.
Odisej ovim ljudima ne treba podstrek, tipa:"udri sve dok imaš volje", oni to već rade i imaju entuzijazma, ali način koji ti propagiraš je kao kad bi nekog bodrio da glavom probije zid, može i to, al' mnogo teško. Ne znam zašto imam utisak da su ti inženjeri nešto krivi, pa i Tesla je bio inženjer.  Znanje je blagorodno, pogotovo uz entuzijazam, ali entuzijazam bez znanja pre vodi nasukavanju neko dostizanju cilja, ukoliko težimo kvalitetnom rešenju. Inače za plovidbu ne treba mnogo entuzijazma, može i balvan da se u'jaši, a neki entuzijasta bi mogao i da ga izdubi, moze se ploviti i u običnom koritu - kadi... ali ovde se koliko sam video pričalo o krivama otpora trupa, stabilitetu, o vrlo stručnim stvarima. Zato mislim da ljude treba ipak upućivati u napredak, a ne u srednji vek...
Svakako pozdrav i dobra voda Odiseju II
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 08, 04, 2010, 20:59:50 posle podne
btw kako da uradim graf HP/ KNOTS ?

Nikako.

Možeš ručno da prekucaš vrednosti za otpor iz Delftshipa u Excell pa onda racunaj.

Snaga [kW] = Rt [kN] * V [m/s]
Snaga [HP] = 1.341 * Snaga [kW]

Michlet izbacuje na kraju jedan lep file koji sadrži sve rezultate i može se direktno importovati u Excell. Zove se ship_output_by_speed.mlt.

U oba slučaja pomenuta snaga NIJE snaga motora. Snaga motora je otprilike duplo veća.

A za onaj beam draft itd. ne znam ni šta me pitaš ni šta je problem. Ili stavi sliku ili fajl.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 08, 04, 2010, 21:45:28 posle podne
Evo sta kaze michelet za brzine do 20 cvorova:

(http://img718.imageshack.us/img718/6007/caballerovs5x2res1.jpg) (http://img718.imageshack.us/i/caballerovs5x2res1.jpg/)

Svetlije krive su Caballero a tamnije moje korito.
Inace, @misaf:
Vase misljenje sam shvatio dobronamerno. Stoga, bilo bi konstruktivno da nas uputite u termine i parametre o kojima pricate,
to bi nama znacilo sigurno mnogo i dalo pun smisao vasem pisanju. Unapred se zahvaljujem za svaku pomoc.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 08, 04, 2010, 22:19:44 posle podne
Već par puta sam pomenuo da snaga koja se računa u software-u NIJE snaga motora a sad nađo' malo vremena pa da (laički) objasnim i zašto, te da sve povežem sa nekim pojmovima na engleskom jeziku koji se često pojavljuju jer na netu ima daleko više literature na ovom jeziku nego na našem ...


Evo, misaoni eksperiment i mala računica za čamac koji se kreće brzinom od 8 čvorova (~ 4 m/s) sa motorom koji propeler 12x10 (prečnika 12 cola, koraka 8 cola) vrti na 1800 obrta u minuti.

Znači brzina broda je 4 m/s. Ali, ko god je ikada plovio čamcem i bacio pogled pozadi mogao je da vidi da brzina kojom voda izlazi iza motora nije ista kao i brzina kojom se kreće čamac. Ova brzina zavisi od propelera i motora i računa se kao:

Vp = W [1/s] * P [m]

W je broj obrtaja u sekundi a P korak propelera. Za naš primer, Vp = 1800/60 * 0.2 = 6 m/s

"Slip" odnosno proklizavanje propelera pretstavlja odnos razlike Vp i brzine broda u odnosu na Vp, odnosno:

Slip = (Vp - Vb)/Vp

Vp - brzina vode iza propelera
Vb - brzina kretanja čamca

U našem primeru, "slip" je (6-4)/6 ili oko 33%.

"Slip" je uvek prisutan, manje ili više (tačnije da ga nema ne bi ni mogli da pomerite čamac sa mesta). On iznosi oko 10-15% za trkačke čamce, 20-30% za glisere, 30-40% za deplasmance te 50% pa i više za tegljače, remorkere i dr. radne brodove.

Kada se računa sila potiska "Thrust" kojom ovaj motor gura brod, onda važi sledeća formula:

Thrust = M * (Vp - Vb)

M je masa vode koju u jedinici vremena protera propeler, odnosno:

M = gustina vode * Vp * 3.14 * (R*R)/4

R je prečnik propelera.

Za naše  vrednosti, to je:

M = 1000 * 6 * 3.14 * (0.3*0.3)/4 = 423.9 [kg/s]
Thrust = 423.9 * (6 - 4) = 847.8 [N]

E sad ... Snaga korita je Thrust * Vb ili oko 3.4 kW dok je snaga motora Thrust * Vp ili preračunato u konjiće oko 6.8 HP.

Delftship, Michlet i slični programi mogu da određenim metodama procene vrednost za "drag" ("resistance") koja pretstavlja potrebnu silu da bi se korito kretalo određenom brzinom. U bilo kojoj analizi, "thrust" koji generiše motor mora biti veći od tog "drag"-a.


@misaf, molim ocenu, kritiku, korekciju i dopunu
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 08, 04, 2010, 22:38:37 posle podne
Auhhh, tek sad videh gresku u proceni ovih dijagrama, tj. dve. Dijagram otpora za Caballero ide do2.1nesto... a za moje korito do2,skoro6  :sorry:
a i kNm/s je kW a ne KS  :sorry: Dakle snaga=brzina*otpor*2*1.36?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 08, 04, 2010, 22:43:39 posle podne
Vlajko, koliko sam shvatio dosad, priblizno potrebna snaga je brzina[m/s]*otpor[kN]*2?
To je u KS? Jer vidim da si na kraju kW mnozio sa 2 a ne sa 1.36; da li tih 0.64 predstavlja slip?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 08, 04, 2010, 23:00:09 posle podne
Snaga korita je Thrust * Vb --- brzina broda
Snaga motora Thrust * Vp ---- brzina iza propelera

Nisam ja ono množio sa dva nego slučajno ispalo tako. Množio sam 847.8 N * 6 m/s * 1.341 i dobio oko 6.8 HP.

potrebna snaga je brzina[m/s]*otpor[kN]*2?

To računaš snagu korita pa množiš sa dva. Nisam merodavan ali bih rekao da to jeste neka vrednost sa kojom čovek može koliko-toliko računati. Naravno, kada bi onaj primer bio realan, moj odabir bi bio motor od min 9.9HP
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 08, 04, 2010, 23:48:32 posle podne
al ga zakomplikovaste :) ovo cu prostudiram sutra na poslu pa cu napraviti neku scriptu da se ddirektno unosi i excell i da da ralne podatke
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 09, 04, 2010, 21:02:58 posle podne
Potrosih juce sate "stelujuci" korito, odusevljavajuci se koliko sam uspeo da smanjim otpore,
sve dok ga nisam propustio kroz Michlet i to za brzine do 30 kts. Tek tada sam shvatio da sam
sve vreme pretvarao korito iz poludeplasmanskog u deplasmansko. Jesu otpori bili mali, ali
Delftship mi je prikazivao samo do brzine od 6 kts, bez obzira sta ja trazio. Tek u michletu sam
primetio da sa vecim brzinama otpori raaaaaaastu nenormalno.
Nista, danas iz pocetka. Od standardnog gliserskog "V" korita napravio sam dvostruko "V" i dodao
mu knik. Prpustio kroz Michlet, povadio i preracunao podatke u Excelu i mislim da je to jedno sasvim
O.K. korito. Usput, ahh, nisam primetio da je korito od koga sam poceo duze od planiranih 5m, ima 5,87.
Skratim ga na 5 i sve upropastim, te se setim da u principu veca duzina na vodenoj liniji pogoduje
smanjenju otpora. Predpostavljam da je u stvari bitan odnos duzina/sirina, kao vitkost kod avionskog
krila. Dakle ostade 5.87; 8 000din godisnje takse vise, ali, necu da kratim, jer od sirine od 2m ne odustajem
ni pod tackom razno. Tako da, eto dobih i skoro taj metar manjka :)
Evo slike korta (deplasman je 0.93 pri gazu od 22cm)

(http://img683.imageshack.us/img683/3691/587x2001.jpg) (http://img683.imageshack.us/i/587x2001.jpg/)

A evo i sta kaze michlet (ovog puta brojcani podaci, plus preracunate brzine u km/h i snaga motora do 30kts:

(http://img401.imageshack.us/img401/7939/587x200speedpower.jpg) (http://img401.imageshack.us/i/587x200speedpower.jpg/)

Dakle, sta vi mislite o ovom koritu?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Arsa 09, 04, 2010, 21:21:18 posle podne
Dakle, sta vi mislite o ovom koritu?

O koritu ne mogu reći ništa sem da mi se sviđa to što si povećao dužinu.

A inače mislim da ćeš ti postati najnaučnik među naučnicima na "mojalađa".  :drinks:

Pratim akciju sa interesovanjem i čekam da vidim konačnu verziju. Baš me zanima u šta će se to na kraju pretvoriti.  :smile:
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 09, 04, 2010, 23:23:52 posle podne
Citat
deplasman je 0.93 pri gazu od 22cm

Jesi li ti siguran da neće da bude malo teži ? Ne znam od čega planiraš da ga praviš ali moraš računati i na opremu, enterijer, tankove, pa i par ljudi ...
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 09, 04, 2010, 23:23:56 posle podne
Bice, tezi, uradio sam analizu i za veci gaz, ovo je recimo najpovoljnija situacija. Inace, sta mislis o koritu?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 09, 04, 2010, 23:35:42 posle podne
Korito lepo izgleda ali mora malko i da te kritikujem ... od pohvala samo rasteš, ali od kritika bivaš bolji ...

Tek u michletu sam primetio da sa vecim brzinama otpori raaaaaaastu nenormalno. ... te se setim da u principu veca duzina na vodenoj liniji pogoduje smanjenju otpora. Predpostavljam da je u stvari bitan odnos duzina/sirina, kao vitkost kod avionskog krila.

Au bre ... mora da počneš da čitaš, barem na wikipediji.

Počni odavde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Froude_number (http://en.wikipedia.org/wiki/Froude_number)

... pa kad pročitaš šta je "Speed/length ratio" i "Froude number" teraj dalje:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hull_speed (http://en.wikipedia.org/wiki/Hull_speed)
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 09, 04, 2010, 23:34:41 posle podne
Ovako izgleda sa gazom od 28cm i deplasmanom 1.4t
(http://img96.imageshack.us/img96/2225/587x200speedpower281400.jpg) (http://img96.imageshack.us/i/587x200speedpower281400.jpg/)
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 10, 04, 2010, 00:34:18 pre podne
ostavi u Zip fajlu projekat da probam i ja :)
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: misaf 10, 04, 2010, 14:15:05 posle podne
Impulse kako određuješ težinu, odnosno gaz? Jel ti to program sam izbacuje ili to onako iz glave? Verujem da je ovo prvo, jer je to suštinski bitno za igranje sa otporima. Uzgrad mislim da se nepotrebno ili preuranjeno s njima zamaraš, a očigledno ne poznaješ hidrodinamiku i nemaš predstavu o pravilnom izgledu linija trupa iz koji se mogu pročitati te stvari koje ti izbacuje racunar o otporima. To se vidi iz crteža koje si postavio, a ja ću ti ih prokomentarisati:(http://img545.imageshack.us/img545/7311/5x221.jpg) (http://img545.imageshack.us/i/5x221.jpg/) na ovoj slici su pravilno oblikovane linije trupa od koga si krenuo, a posle svojih intervencija si dobio ovo:(http://img256.imageshack.us/img256/870/587x20011.jpg) (http://img256.imageshack.us/i/587x20011.jpg/) Na levoj slici, gde su prikazane vodene linije se uočava izrazita nepravilnost vodenih linija u podvodnom delu pramca. Linije su ti ugnute i to proizvodi povećani otpor. Na desnoj slici se uočava da ti ivice trupa ne teku kontinualno, već da su blago prelomljene, što pretstavlja nepravilnost trupa. Takođe u krmenom delu imaš jednu liniju rebra "nenormalnu".
Uoči kako su na prvoj slici linije pravilne i skladne, one prosto treba takve da budu.
Drugi komentar je opšteg tipa i mislim da  ćeš kao konstruktivac da se složiš sa mnom. Mnogo ti je bre komplikovan - izlomljen trup, treba misliti i na to kako će se sve to napraviti.
Nadam se da ti polako postaje jasnije što pokušavam da ti obijasnim. Ako vidiš lepu tortu i znaš od čega se pravi i kakvog je ukusa i kako se pravi, ako ne znaš da umutiš fil, ne možeš tako dobru tortu da napraviš. Teorija je mnogo bitna stvar, tu saznaš i da ne možeš baš mnogo da linearno uvećavaš ili smanjuješ neki projekat, jer dolazi do deformacije linija i drugih problema. Za sada toliko, pozdrav
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 10, 04, 2010, 15:00:00 posle podne
Potpuno mi je jasno tvoje razmatranje oblika vodenih linija i trupa. Ciljani gaz ja zadajem programu, a
on na osnovu toga i geometrije korita izracunava deplasman. Tezinu korita (samo oplate) takodje
izracunava program na osnovu debljine materijala koji zadajem za svaki segment oplate i njegove
specificne tezine. Jasno mi je da se ne moze prosto proporcionalno umanjiti neko korito, isti je slucaj i
sa letelicama. Oblik tog drugog korita je rezultat iteracija radjenih u cilju smanjenja otpora, Sta je inace
uticajnije na brzinu plovila i angazovanje snage motora? Naravno da se postavlja pitanje stabilnosti i
upravljivosti takvog korita. Ono "lepo" korito ima jezivo velike otpore pri iole vecoj brzini. Ovo drugo,
pa eto rezultata u tabeli. Pokusavao sam i pre ove tvoje analize da "ispeglam" te vodene linije, pretpos-
tavljajuci da je bolje ako sve izgleda skladno. Vrlo cesto, u vazduplovstvu, ono sto deluje skladno, skladno
i leti. Pretpostavljam da je i u brodogradnji slicno. No, korito sa takvim vodenim linijama je imalo vece otpore.

Zato i postavljam sve na ovaj forum, jer "plura capita plura sciunt" a i nadam
se dobronamernim i korisnim savetima. Dakle, nisam ovu temu postavio da bih se hvalio, vec da bih dobio
kritike i preporuke. Sta je to sto konkretno nije dobro na ovom koritu i zasto? Sta izmeniti da bi bilo bolje i
zasto? Slozenost korita mi je u startu bola oci, no nije previse tesko tako nesto napraviti ako je boljih karak-
teristika nego nesto jednostavnije. To nenormalno rebro je verovatno ono na krmenom zrcalu, to je rezultat
surface modelar-a, nisam nasao zasto, ali u sustini nema uticaj na bilo sta jer se celo nalazi u ravni krmenog
zrcala.
Pozdrav.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 10, 04, 2010, 19:28:41 posle podne
Ono "lepo" korito ima jezivo velike otpore pri iole vecoj brzini. Ovo drugo,
pa eto rezultata u tabeli.

Svi ti programi su namenjeni za analizu otpora u deplasmanskom režimu plovidbe. Korito ove dužine ima maksimalnu efikasnu brzinu pri kojoj plovi u deplasmanskom režimu negde oko 6 čvorova. Tvoja analiza bi trebala da pokrije taj opseg, eventualno proširen do 10 čvorova - analizirati šta se dešava preko toga nema nikakvog smisla. Software će ti dati pogrešne rezultate, van svake logike. Ovo korito nema šansi da plovi 50 km/h u deplasmanskom režimu (podatak iz tvoje tablice) jer će izglisirati na mnogo manje, a taj režim plovidbe (planning) ne pokriva ni Delftship ni Michlet.

Ne znam da li sam ovo napisao prekomplikovano ili ne, ali ovaj software je dobar samo za analizu deplasmanaca. I ništa drugo.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 10, 04, 2010, 20:36:37 posle podne
O.K. shvatio sam, i sam sam se pitao da li ti rezultati imaju smisla van deplasmanskog rezima. To sto Delftship
sam postavlja maksimalnu vrednost za koju radi analizu, bez obzira koju brzinu ja unesem ukazivalo je bas na to.
No, mislio sam da Michlet ipak radi i analizu glisiranja, koje bi laicki sagledano, nastali u opsegu gde kriva otpora
manja nagib ka linearnijem rastu. Dakle, sta sad? Sta kad trazimo brzinu za korito iznad deplasmanskog rezima?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: ladjaVlajko 10, 04, 2010, 21:44:25 posle podne
Dve stvari imam da ti kažem ... prvo: za glisiranje jedino znam da ugao pod kojim dno izlazi kod krme direktno utiče na lakoću kojom čamac izglisira. Tačka.

Drugo je sam princip glisiranja koji objašnjava zašto je ono prvo važno kao i zašto deplasmanci imaju taj limit u brzini koji si i sam video. Naime, kada pokreneš neki čamac sa mesta, na malim brzinama on bukvalno klizi kroz vodu i gotovo da nema nikakav otpor. Kako ubrzavaš, tako pramac počinje da "gura" vodu i da pravi talas. Daljim povećanjem brzine, pramac počinje da se penje na taj talas (u kom trenutku otpor počinje da raste gotovo eksponencijalno) i to je ona kritična brzina za deplasmance koja je definisana dužinom vodene linije korita. Zašto dužinom ? Zato što je "vrh" talasa kod pramca a "dno" talasa kod krme. Vozio si se čamcem pa znaš - to je onaj trenutak kada pramac počinje da se diže a krma tone.

Ukoliko tvoj motor ima dovoljno snage i uspe da potera čamac dovoljno brzo da se i krma "popne" na talas, ti si izglisirao. Uloga onog ugla koji sam pomenuo pod "prvo" je da napravi hidrodinamički potisak (uzgon) koji će podići krmu i pomoći joj da se popne na talas. Jednom kad izglisiraš, otpor se drastično smanjuje jer je površina korita koja je u dodiru sa vodom daleko manja.

Moj predmet interesovanja su bili isključivo deplasmanci i preko ovoga o glisiranju pojma nemam.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 10, 04, 2010, 22:21:35 posle podne
O.K. Tvoji saveti su mi svakako puno pomogli dosad.
Trenutno razmisljam da ipak napravim ovo korito od lima pa da vidim
kako se ponasa. Ako ne zadovolji moje zahteve, nekom ce verovatno
odgovarati kao otvoreni camac tih dimenzija. Ipak, u deplasmanskom
rezimu ne izgleda tako lose.
No, jos uvek se razmisljam, citam...
Kapetane, ako te i dalje interesuje ovo korito, evo ti u zip-u dve varijante,
jedna sa ovakvim nakaradnim vodenim linijama i jos jedna sa "lepim" i
nesto povecanim deplasmanom za isti gaz, ali povecanim otporima zbog
povecane "mokre " povrsine. Ako ces se igrati dalje sa tim, voleo bih da ovde
pises sta zakljucujes...
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 11, 04, 2010, 01:15:45 pre podne
Dve stvari imam da ti kažem ... prvo: za glisiranje jedino znam da ugao pod kojim dno izlazi kod krme direktno utiče na lakoću kojom čamac izglisira. Tačka.
  ako sam te dobro razumeo , blagi prelaz ka vrhu i camac je gliser ostar prelaz i camac je deplasmanac ?
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: deda 13, 04, 2010, 19:44:09 posle podne
Nista licno! :smile:
Mickey Cartoons — Boat Builders (Feb 25, 1938) (http://www.youtube.com/watch?v=DoR0U9l_QGQ#)
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 14, 04, 2010, 15:13:50 posle podne
Projekat 5 se polako konkretizuje. Doduse narastao je na 5,6m. Posle silnog petljanja sa koritom,
Kapetan i ja smo odlucili da kupimo gotov projekat za razumne pare
http://www.clarkcraft.com/cgi-local/shop_new.pl?type=item&categ=015&item=935961093&cart_id=caeedebc11fdd6ab8702f7ce60d8d0a0 (http://www.clarkcraft.com/cgi-local/shop_new.pl?type=item&categ=015&item=935961093&cart_id=caeedebc11fdd6ab8702f7ce60d8d0a0)
 Evo sta kazu:

Our Barracuda Cabin Cruiser is a second generation cruiser for this series. Small raised trunk was added to the cutty Cabin which gives additional head room over the bunks full 3' 1 ". There are 2 6' 8" full length bunks in this cabin with ample room for a built in toliet. Convertible top can be added for added protection from the elements and can be installed from the flying bridge windshield aft of the center cockpit. Convertible tops are not supplied but can easily be acquired at local firms.

The complete boat kit includes: The 2 full length bunks (less upholstery, all other parts to completely build the design, hull, cabin, deck superstructure, but does not include the flying bridge windshield, bow rails, or any of the hardware items, seats, and so forth, listed under optional equipment.

The unique hull design of the Barracuda Series is truly unusual. Starting from the deep V section in the bow, the bottom flattens out to a semi 12° transom V which combines exceptional performance with ease of ride and economy. With its high dead rise forward and compound curvature producing bottom and side planking that is concave yet flares beautifully with no steam bending necessary. Side and bottom paneling can be put on easily by the amateur with no previous experience.

Complete Boat Kits for the Barracuda Series includes: All marine plywood and solid mahogany framing and other parts precut, numbered and ready to assemble. For futher information on Boat Kits see secction, 4 - Ways to Build Your Boat.

The Barracuda cabin cruiser is fast, sporty, and extremely maneuverable at any speed.



POWERBOAT - BARRACUDA CABIN CRUISER 18
LENGTH    18' 4"
BEAM   92"
DEPTH FORWARD   43"
DEPTH AMIDSHIP   38"
DEPTH TRANSOM   30""
TRANSOM WIDTH ( TOP )   86"
SLEEPS   2
AFT COCKPIT   6'2" WIDE, 8'8" LONG
AFT COCKPIT TO SHEER-DEPTH   2' MIN.
CABIN DIMENSIONS   66"X 80"
APPROX. DEPTH FLOOR TO KEEL   9"
SEMI V AT TRANSOM   12°
POWER   25 TO 50 HP = 20 TO 35 MPH
POWER   75 TO 100 HP = 40 TO 45 MPH
BOTTOM PLANKING   3/8" PLYWOOD
SIDE PLANKING   3/8" PLYWOOD
FRAMES   3/4" SOLID MAHOGANY
WEIGHT    1500 LBS.


Dakle duzina 5,6m   sirina 2,33m. Performanse taman takve kakve me
zadovoljavaju, sa mogucnoscu da se postavi i motor do 100 KS.
Planovi su naruceni. Mene zanima samo korito, nadgradnju radim po svom
projektu.

Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Darkobp 14, 04, 2010, 22:40:41 posle podne
Kap je jedini covek koji prelazi sa 8.5m na 5.5m :taunt: :taunt: :taunt:
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 14, 04, 2010, 23:45:20 posle podne
Kap je jedini covek koji prelazi sa 8.5m na 5.5m :taunt: :taunt: :taunt:

to je samo test nekih stvari posle idem na 12 m :)
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Arsa 15, 04, 2010, 06:36:08 pre podne
Kap je jedini covek koji prelazi sa 8.5m na 5.5m :taunt: :taunt: :taunt:

to je samo test nekih stvari posle idem na 12 m :)

Pa na 17, 25... :good:

 Dok mu Dunav ne postane mali.  :drinks:
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Impuls 06, 06, 2010, 23:07:54 posle podne
E, planovi su stigli! Nastavak ovog projekta ce moci da se prati u "Brodogradnja" - "Barracuda 18"
posto je sad to Kapetanov i moj zajednicki projekat.
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: Kapetan 06, 06, 2010, 23:28:24 posle podne
ako sve bude ok moci ce da se prati u dve vrste materijala..

ja cu sperku a impuls metal ...
Naslov: Odg: Projekat "5"
Poruka od: BORA-D.T.D. 11, 08, 2011, 20:57:49 posle podne
,,misaf", ukoliko ste jos na ovom forumu, interesuje me vas projekat za  koji kazete da ste ga postavili na forumu ,,na vodi". Pod kojim nazivom  nazivom je ta tema?