Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: George 30, 01, 2021, 08:13:43 pre podne
-
Tek što je prevodnica puštena u pogon, država najavljuje gašenja rečnog graničnog prelaza Bezdan. To mu sad dođe kao ono "džaba ste krečili".
https://sombornjuz.rs/drzava-gasi-recni-granicni-prelaz-kod-bezdana-udarac-za-privredu-i-turizam/
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
Na svu sreću, to se ne odnosi na prevodnicu... k5
-
Нема ту среће ако се та одлука не промени.
Кад ово пишем, не мислим на то да ли ће постојати лука и да ли ће постојати гранични прелаз за трговачке и туристичке бродове. Њима је готово све једне да ли ће граничне формалности обавити у Бездану или двадесетак, или већ колико, километара ниже у Апатину и наставити пловидбу низ Дунав.
Мислим на оне наутичаре, рекреативце, који долазе из иностранства и који би желели да кроз преводницу уђу у систем канала, а који ће због тога морати да се спусте до Апатина а онда да се врате назад.
Мислим да је тешко логички закључити зашто је таква одлука донета. Неки то објашњавају праксом у свету, неки недостатком интереса градских власти у Сомбору, а има их који кажу да је позадина много дубља и да има везе са питањима одређивања међунароне границе између Србије и Хрватске. Можда постоје и неки други разлози и интереси које ми не можемо ни да претпоставимо али сигурно ни један од њих није у интересу развоја наутичке привреде и туризма.
-
Slažem se sa gore navedenim, stim što će gubitkom statusa rečnog graničnog prelaza, a i statusa pristaništa, Bezdan koji stvarno ima turističkog potencijala ostati bez podobranog dela prihoda koji bi ostvario zbog pristajanja prvenstveno turističkih brodova, koji su do sada pristajala zbog obavljanja formalnosti oko graničnog prelaska. Sa druge strane, pominje se u tekstu da određena država može da uspostavi granični prelaz samo tamo gde joj pripadaju obe rečne obale, a taj uslov ne zadovoljava nijedno mesto pre Bačke Palanke, pa ni Apatin koji se pominje kao budući granični prelaz. Isto tako šta je onda sa Hrvatskom? Ni Vukovar ne zadovoljava taj kriterijum, a po mojim saznanjima ni jedan drugi Hrvatski podunavski grad.
-
Onda će se morati ovogo proleća kanalima do Bezdana, pa gore do Baje... Nema druge 114
-
Onda će se morati ovogo proleća kanalima do Bezdana, pa gore do Baje... Nema druge 114
Lep plan, ali bi valjalo nastaviti jos malo uzvodno, mozda do Paksa ili slicno... Kako god, veseli me da neko razmislja u ovom pravcu. hi
-
Što? Mislim, ne znam ništa o tom delu Dunava, pa podeli iskustva sa nama 114
-
Mohac je na 1447km, dakle "ulaz" u Madjarsku, Baja na 1479, a Paks koji sam spomeuo je na 1531km, sve je relativno blizu.
Sva mesta koja sam pomenuo su zaista simpaticna, ima se sta lepo videti, a ukoliko neko voli obilaske radovace se cardama, ergelama konja, paprikarima, itd...
Postoji par mesta gde je jos zgodno stati, npr Kaloca 1515km.
-
Нема ту среће ако се та одлука не промени.
Мислим на оне наутичаре, рекреативце, који долазе из иностранства ...
Muke nautičara iz inostranstva su relativno nisko na listi prioriteta... veći je problem što se u tom slučaju sada rastojanje između mesta za izlaznu i ulaznu reviziju povećava na 47km uzvodno Dunavom u gornjem (kod nas gornjem) toku i što se ta deonica mora proći u cugu, što je realno 6-7-8 sati za malog domaćeg nautičara koji ne glisira, pa još ako te na našem šteku časte sa dva sata čekanja plus još 3-4 u Mohaču, što nije iznenađenje... već smo blizu granice da se to može uraditi u toku jednog dana, a svakako ne može da se uradi opušteno.
LSI
Po našim zakonima, stranim plovilima i nautičarima nije dozvoljen ulazak u kanale sistema DTD.
...
Siguran sam da će u Apatinu to biti bolje rešeno.
Stranim plovilima i nautičarima jeste dozvoljen ulazak, boravak i plovidba po unutrašnjim plovnim putevima, uz uslov da u kapetaniji podnesu zahtev, plate taksu (reda 60 evrića za mesec dana) i dobiju rešenje.
Kako god rešili pristajanje u Apatinu ne verujem da mogu nadoknaditi onda gore opisana dodatna 3-4 sata plovidbe viška u cugu u okviru revizije.
-
Mohac je na 1447km, dakle "ulaz" u Madjarsku, Baja na 1479, a Paks koji sam spomeuo je na 1531km, sve je relativno blizu.
Sva mesta koja sam pomenuo su zaista simpaticna, ima se sta lepo videti, a ukoliko neko voli obilaske radovace se cardama, ergelama konja, paprikarima, itd...
Postoji par mesta gde je jos zgodno stati, npr Kaloca 1515km.
Kad se već ode gore, šta fali Rackeve Duna, još samo 50tak km... i hop, hop, eto nas do Pešte?
-
Fali još jedna nedelja godišnjeg, bar u mom slučaju sajkaca
-
Mohac je na 1447km, dakle "ulaz" u Madjarsku, Baja na 1479, a Paks koji sam spomeuo je na 1531km, sve je relativno blizu.
Sva mesta koja sam pomenuo su zaista simpaticna, ima se sta lepo videti, a ukoliko neko voli obilaske radovace se cardama, ergelama konja, paprikarima, itd...
Postoji par mesta gde je jos zgodno stati, npr Kaloca 1515km.
Kad se već ode gore, šta fali Rackeve Duna, još samo 50tak km... i hop, hop, eto nas do Pešte?
Da, ovo je uocljivo u svakom planiranju putovanja. Uvek je neko novo mesto bas "iza coska" ili samo 50ak km uzvodno...
-
Хвала, Терца, на коментару. Не бих ништа додавао.
-
Koliko je brz Dunav u tom delu, od Bezdana pa uzvodno, čisto da znamo koliko treba planirati za plovidbu uzvodno?
-
Uzdužni nagib korita odredjuje brzinu toka i karakter reke. Ukupan pad Dunava je 678 metara, što prosečno na 2.857 kilometara dužine iznosi 24 santimetra po kilometru. Ukupan nagib Dunava od granice sa Madjarskom do granice sa Rumunijom i Bugarskom na ušću Timoka je 38,8 metara.
Dunav je pri srednjem vodostaju najbrži na 1064 kilometru.
-
Ja planiram obavezno ove godine kanalima do Bezdana pa onda gore do Mohaca, ili mozda jos malo! I crkli da bog da sto zatvaraju granicni prelaz! Ima odjavu da odradim u NS i onda da plovim 5 dana do granice... Realno jednom sam presao u Hrvatsku i odradio prijavu bez da sam se odjavio kod nasih, niko me nista nije pitao, kada sam se vracao odjavio sam se kod Hrvata a kod nas se nisam prijavio...
-
Vepric Migrantic 114
-
A možda je moglo da prođe i bez prijave u Hrvatskoj... sajkaca jh
-
Realno moglo je i bez prijave... prosao sam pola Vukovara, penjao se po policijskoj stanici na vodi, vikao... Nigde nikoga... Onda sam nasao policijsku stanicu negde gore u gradu gde su nam izlupali pecate u pasose bez pitanja i bez i da su sisli do obale da vide koliko nas je i cime smo dosli... Na onom Slepu prko putae Backe Palanke na kom pise border control ili vec nesto slicno takodje nema nikoga... pa nas ljudi iz kafane uputise u Vukovar jer tu nikada nema organa vlasti... Letos sam i malim camcem presao preko da vidim onaj restoran preko puta Tikvare, opet me niko nista nije pitao...
-
A jesi li ga samo zagledao sa vode, ili si ga i posetio?
-
Ma moglo je bez prijave ali ne dao Bog da vas u bilo kakvoj kontroli legitimišu...Može biti ozbiljan problem. Mada opet zavisi na koga naiđeš
-
A jesi li ga samo zagledao sa vode, ili si ga i posetio?
Iskreno nisam ulazio u restoran u camcu sam imao dvoje dece i to 5 i 2 godine i bili smo u kupacim... Motali smo se po marini, izasli na obalu pa nazad.
-
Ma moglo je bez prijave ali ne dao Bog da vas u bilo kakvoj kontroli legitimišu...Može biti ozbiljan problem. Mada opet zavisi na koga naiđeš
Slazem se, naravno da ne treba ilegalno prelaziti granicu, samo sam hteo da kazem da nije to sve bas tako strogo... i verujem da bismo mogli odraditi odjavu danas a sutradan prijavu, narocito ako su granicni prelazi udaljeni. A dao bih i glavu na panj da ne bi bilo problema ni da se odjavim u NS i prijavim kroz koji dan u Hrvatskoj ili Madjarakoj.
-
Možda je sad malo bolja kontrola zbog migranata i cele te priče.
A za ovaj deo bi se trebalo raspitati (ili probati) sajkaca
-
Ma srećom nije more, nego Dunav. U Hrvatskoj su na moru do krajnjih granica neprijatnosti rigorizni po tom pitanju.Čak sam se zarekao pre par godina da nikada više neću ploviti njihovim ter.vodama. Iživljavanje nad iživljavanjem! Ne samo prema meni, nego većina ima to iskustvo.
-
Ja planiram obavezno ove godine kanalima do Bezdana pa onda gore do Mohaca, ili mozda jos malo!
Bilo bi verovatno interesantno ploviti Bajskim kanalom do Baje pa tu na Dunav, samo se bojim da dotični kanal kroz Mađarsku uopšte nije plovan, ili mi se barem tako čini gledajući na google maps. Osim toga ni kod nas nisam siguran da dozvoljavaju plovidbu tim kanalom motornim plovilima jer je navodno zaštićen zakonom kao prirodni park sa najčistijom kanalskom vodom u Srbiji. Samo u tom slučaju neznam zašto su ulagali novce u obnovu prevodnice Šebešfok, ako u Bajski kanal možeš samo na vesla. A možda i nisam u pravu...Ako neko ima neki info neka podeli...
-
Moze i na električni pogon jh