Moja Ladja
Nautika opšta... => Galerija - Gallery => Temu započeo: deda 28, 09, 2011, 15:04:01 posle podne
-
Dunav 1182 i 1184 km!
-
Kapetanov sprud! :taunt:
-
Ispod ulaza u Karas.
-
Pa iznad Belegisa!
-
Pa Tisa 4 i 12 kilometar!
-
Dada, bas si ga mogao malo zumbirati. :drinks:
-
Dobro nam došli nazad . Vidim da ste se lepo proveli a i vreme vas poslužilo :drinks:
-
deda bezi od napera ko djavo od krsta!
pa sto nisi fotografisao sa gardosa mozda bi se bolje videlo :)
-
A sto vi lepo ne sednete u camac , sve cu vam kazem , gde ,sta kako.Naravno , onom ko moze da isplovi! :taunt:
-
A bogami i deda zna da ga zalila ! :taunt:
-
E to se zove slika. :good:
-
E to se zove slika. :good:
I kako sad ja ovo da razumem? :taunt:
-
E to se zove slika. :good:
I kako sad ja ovo da razumem? :taunt:
Da kupis bolji aparat. :drinks:
-
ma samo pridji blize..... ne ujedaju :) :) :)
-
Lepe fotke. :good:
P.S. Ima Dunava i iznad ušća Tise u Dunav. :lol: :friends:
-
Dule,
Jel bi mogli te napere u Tisi i oko ušća nekako da bacite na karte ?
Ja znam za većinu njih ali neke prvi put vidim a verujem da ima ljudi koji nikada nisu išli u te vode,pa da ne bi bilo :skull:
-
Nisam mislio na Garminove mape već da napravimo neku "našu" mapu.
Ne znam na koji si atlas mislio ali onaj atlas Dunava Privredne komore Srbije je netačan ,odnosno delimično netačan,da li zbog zakasnelog ažuriranja ili zbog nečeg drugog ...
Kada već govorimo o delu Dunava oko ušća u pomenuti atlas nije ubeležen naper (poprečni) na levoj obali između 1222 i 1223 km.Stoji na karti jedan uzdužan duž cele ločke i velike ade ali ovaj poprečni nije ubeležen...
Čekamo te da se vratiš i da to baciš na naš "peljar" :good:
-
Dule, onda dolaziš u najbolje vreme za pecanje Smudja! :good:
-
shvatio sam sta je naper i shvatio sam da moram da kupim garmin kod duleta pokazuje i potrosnju. dule moze li neki podatak o tvom garminu
-
shvatio sam sta je naper i shvatio sam da moram da kupim garmin kod duleta pokazuje i potrosnju. dule moze li neki podatak o tvom garminu
pogledaj sajt www.garmin.rs (http://www.garmin.rs) i sve sto te zanima pitaj poslaji na pp @Pera GARMIN
Duletov pokazuje potrosnju i kolicinu goriva u rezervoaru jer ima ugradjene protokomere koji se kupuju posebno i ne mogu se ugraditi bas na svaki motor
-
Super su fotke - samo nema ono najvaznije - koji km Dunava i koja strana (leva-desna).
Ja ove napere poznajem ali ima ljudi koji nisu plovili , a poluinformacija je najgora stvar.
-
llll llll llll
Svaka cast llll
llll clap
-
Imam pitanje, da li se šporovi - naperi svi prave na nekoj istoj visini, ili onako odokativno?
Krećemo sledeće nedelje uzvodno, pa ako neko ima informacije za šporove oko Šašićeve ade i u Susečkom dunavcu, voleo bih ploviti preko njih.
Za onaj u Dunavcu iza Čerevićke ade znam da počne da preliva na oko 170 Novi Sad, plovio sam preko njega pri vodostaju oko 300, jako zanimljivo iskustvo, bukvalne se plovi uzbrdo.
Pogotovo me zanimaju oni u Susečkom dunavcu, pošto je njima pregrađen na više mesta i nikad tuda nisam prošao. Pošto mi se čini da će vodostaj za vikend biti blizu 400, možda je pravi trenutak da se proplovi tuda?
-
Ja sam u suseckom dunavcu prelazio kamen na +250 merna stanica N.Sad više uz desnu stranu gledano uzvodno, tu je "kapija"...a obzirom da je voda u porastu i trenutno je preko 300 cm nema problema za prelazak
takođe na gornjem kamenu ista situacija samo je "kapija" uz desnu obalu što znači levom stranom u uzvodnoj plovidbi...
-
Mislim da sam nekada negde procitao da se naperi/sporovi prave na odredjenoj univerzalnoj visini koja je vezana za niski plovidbeni nivo na referentnoj vodomernoj stanici. I kao kroz maglu mi se javlja da je to 70 cm iznad niskog plovidbenog nivoa odnosno da je za NS to oko 127. Ali ako gresim ipravice me neko i nemojte ovo prihvatati kao pouzdanu informaciju. A znam i ko to zna. TERCA gde si? :)
-
Jbg ne mogu sada da nadjem taj podatak... evo neceg isto interesantnog za temu napera/sporova
Treba imati u vidu da poprečne vodogradjevine – naperi, kojima je umnogome regulisan ne samo tok Dunava, već i Save, gradjene su u nagibu od plovnog puta(glava napera)koja je na nižoj tački, ka obali (koren napera) koja je navišoj tački, ali podaci o visinama tih vodogradjevina se uvek daju za glavu napera.
-
Hmmm... Pokušaću sam sebi da odgovorim, doduše ne baš precizno sajkaca
Ako koristimo hisorical imagery opciju na earthu možemo videti da su 12/04/2017-te godine (to mi je prva godina u nazad sa povoljnim slikama) svi šporovi kojima su pregrađeni dunavci laganlo prelivali, tj. voda jedva prelazi preko njih. Klasični naperi imaju glavu lagano pod vodom, dok im je koren van vode...
Vodostaj je tog dana bio 180 Novi Sad.
Tako da mi deluje kao da su svi na otprilike istoj visini, okvirno na 160-170 NS su u visini vode. Što znači da na 300 mogu više nego sigurno da plovim preko sos6
-
knjige starostavne i pok. kapetan Ika Petrović kazuju da se naperi grade u nagibu prema plovnom putu i poznata je njihova visina, visina se daje za glavu napera, i visine se razlikuju po sektorima reke (jer na različitim mestima se cilja različita promena profila reke a i očitavanja sa vodomernih stanica se razlikuju...)
Pa tako naperi kod Bezdana su na koti 170 vodomerne stanice (naravno Bezdan), kod Apatina na koti 226 vodomerne stanice (naravno Apatin), kod Bogojeva 190, kod Vukovara 179, kos Iloka 196, kod Novog Sada 180, kod Slankamena 180 (a za njih je prilikom gradnje bila merodavna VS Novi Sad a to bi trebalo da je 242 na sadašnjoj VS Slankamen) i kod Zemuna 134, osim na Beljarici km 1184- 1181 gde je visina na koti 201 kod Zemuna. Nizvodno od Zemuna nema zime.
Osim ovih koji su baš na plovnom putu ima i onih sa strane, pa recimo kod Karlovačke plaže špor je otprilike na 30.
Ima naravno i odstupanja jer građevine vremenom tonu jaaaako polako a i pecaroši tu i tamo provaljuju , prave brdašca i sl...
-
Koja si ti enciklopedija! llll llll llll
-
Koji tacno:
Osim ovih koji su baš na plovnom putu ima i onih sa strane, pa recimo kod Karlovačke plaže špor je otprilike na 30.
-
Ja sam u suseckom dunavcu prelazio kamen na +250 merna stanica N.Sad više uz desnu stranu gledano uzvodno, tu je "kapija"...a obzirom da je voda u porastu i trenutno je preko 300 cm nema problema za prelazak
takođe na gornjem kamenu ista situacija samo je "kapija" uz desnu obalu što znači levom stranom u uzvodnoj plovidbi...
Ja mislim da na 250+ vodostaju nema nigde nikakavih sporova i da je bezbedno gde god krenes.
-
Koja si ti enciklopedija! llll llll llll
ma nisam... ali je zgodno da nabaviš i pročitaš "Malu enciklopediju plovidbe" Ike Petrovića.
Ovi podaci pišu tamo... i još sijaset korisnih stvari. Ima naravno i zastarelih, ali je mala verovatnoća da će skoro neko izbaciti korisnije izdanje, a da je na srpskom i da u fokusu ima baš reku...
-
Koji tacno:
Osim ovih koji su baš na plovnom putu ima i onih sa strane, pa recimo kod Karlovačke plaže špor je otprilike na 30.
KM1245 +200 LO
-
Ja sam u suseckom dunavcu prelazio kamen na +250 merna stanica N.Sad više uz desnu stranu gledano uzvodno, tu je "kapija"...a obzirom da je voda u porastu i trenutno je preko 300 cm nema problema za prelazak
takođe na gornjem kamenu ista situacija samo je "kapija" uz desnu obalu što znači levom stranom u uzvodnoj plovidbi...
Ja mislim da na 250+ vodostaju nema nigde nikakavih sporova i da je bezbedno gde god krenes.
U zavisnosti od karakteristika plovila kojim gde god krećeš... sa gazom od 70cm nisi preterano bezbedan.
-
ma nisam... ali je zgodno da nabaviš i pročitaš "Malu enciklopediju plovidbe" Ike Petrovića.
Ovi podaci pišu tamo... i još sijaset korisnih stvari. Ima naravno i zastarelih, ali je mala verovatnoća da će skoro neko izbaciti korisnije izdanje, a da je na srpskom i da u fokusu ima baš reku...
[/quote]
Gde može da se nabavi ova knjiga ? Pretpostavljam da je staro izdanje i nisam uspeo da je iskopam, tj. da nađem pdf ili nekoj drugoj elektronskoj formi.
-
Ja sam u suseckom dunavcu prelazio kamen na +250 merna stanica N.Sad više uz desnu stranu gledano uzvodno, tu je "kapija"...a obzirom da je voda u porastu i trenutno je preko 300 cm nema problema za prelazak
takođe na gornjem kamenu ista situacija samo je "kapija" uz desnu obalu što znači levom stranom u uzvodnoj plovidbi...
Ja mislim da na 250+ vodostaju nema nigde nikakavih sporova i da je bezbedno gde god krenes.
U zavisnosti od karakteristika plovila kojim gde god krećeš... sa gazom od 70cm nisi preterano bezbedan.
Taman toliki je gaz mog broda, zato sam plovio kroz "kapije"... na svakom poprecnom sporu ih naprave ljudi da mogu da pređu na niskim vodostajima samo treba znati gde su
-
Treba biti oprezan sa time...
Recimo, baš u dunavcu iza Čerevićke ade je na sredini špora (sad ovo nameće pitanje da li se kamen koji pregrađuje dunavac takođe zove špor, ali je to sada nebitno) bila otvorena "kapija", iliti prolaz, kroz koji sam prvo prolazio čamcem, a kasnije i brodom, i to kad voda preliva špor svega 30-40cm...
Međutim, kaže mi drugar koji je često u tom kraju, da su meštani (valjda, ko bi drugi!?) zatvorili tu kapiju... E sad, ti znaš gde je, ili gledaš google mape, i nabodeš se... Doduše, nije niko debil, video bi po kretanju vode da je nema više, ali svakako treba paziti....
Tako da ja svakako ne bih prelazio preko do vodostaja 330-350... A ovaj vikend će biti i više, ima Veprić da mi osedi do Tikvare... ha ha
-
Da, ne može se osloniti na postojeće prolaze jer kako su napravljeni tako mogu biti i "zazidani" jh
ali u svakom slučaju je dobro znati gde su...
obzirom da će vodostaj biti iznad 300 nema bojazni da se bilo gde zakači za špor sem na mestima koje su "kreativni" ribolovci malo "dozidali" iz samo njima znanih razolga
Inače susečki dunavac je prelep, tamo ćale ima vikendicu pa sam često pecao dok nisam imao brod i bilo je lepih ulova....
-
Ne bih ti ja tuda terao ni na vodostaju 600! A mi smo kao klinci pravili gomile kamenja na sporu kao skakaonice... pa moze se lako naleteti i na tako nesto...
ma nisam... ali je zgodno da nabaviš i pročitaš "Malu enciklopediju plovidbe" Ike Petrovića.
Ovi podaci pišu tamo... i još sijaset korisnih stvari. Ima naravno i zastarelih, ali je mala verovatnoća da će skoro neko izbaciti korisnije izdanje, a da je na srpskom i da u fokusu ima baš reku...
Gde može da se nabavi ova knjiga ? Pretpostavljam da je staro izdanje i nisam uspeo da je iskopam, tj. da nađem pdf ili nekoj drugoj elektronskoj formi.
[/quote]
Nema je nigde, bas nigde i nema sanse da je kupis. Ja sam se ubio trazeci je i na kraju sam je ukrao od jednog prijatelja... Sada je posedujem, ali kopiranje samo u mom prisustvu da je gledam eek Inace knjiga je vrh za pocetnike...
-
Da, ne može se osloniti na postojeće prolaze jer kako su napravljeni tako mogu biti i "zazidani" jh
ali u svakom slučaju je dobro znati gde su...
obzirom da će vodostaj biti iznad 300 nema bojazni da se bilo gde zakači za špor sem na mestima koje su "kreativni" ribolovci malo "dozidali" iz samo njima znanih razolga
Inače susečki dunavac je prelep, tamo ćale ima vikendicu pa sam često pecao dok nisam imao brod i bilo je lepih ulova....
Govoriš o srednjem ili onom uz desnu obalu?
A ti Vepriću ne brini ništa oko šporova, ja ću biti u izvidnici, a gde prodje plastika proći će i metal! sajkaca
-
Govorim uopšteno, ali sto se tiče susečkog dunavca na ovom vodostaju mođeš slobodno i na gornji i na srednji...
-
@ vepar
Ako ne uspem da nadjem javcu se za kopiranje.
Mada i ja lično ne volim to pogotovu ostavljanje u kopirnici tako da te razumem u potpunosti :)
-
Kopirajte jeftinije je a ima je na limundu 3500 dinđi.
114
-
https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=29&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjD9KuOlY_hAhXNUJoKHSKRBx04FBAWMAh6BAgBEAE&url=https%3A%2F%2Fwww.scribd.com%2Fdocument%2F183977894%2FOSNOVI-PLOVIDBE-REKAMA-I-MORIMA-pdf&usg=AOvVaw0oBuNym_uQ7HT2i2ryEuFh
-
Ovo je bas retkost da se pojavi, ko je nema treba da je kupi. Ipak je original original!
-
Pa ova knjiga je ista kao Mala enciklopedija plovidbe? Sta je to? Nista mi nije jasno sha sha sha
-
Ovde može da se download-uje...
https://kupdf.net/download/osnovi-plovidbe-rekama-i-morima-pdf_5911cf15dc0d605546959e9e_pdf
-
Ovu knjigu vec imam. Ja sam mislio da je u pitanju neka druga knjiga.
Inace sam video da ima na kupindu za 3500 din ... Bar je bilo do pre 2 h :) ako me neko nije pretekao pošto sam se dogovorio s vlasnikom da odem sutra po nju
E sad ako su u pitanju iste knjige...
-
Pa ova knjiga je ista kao Mala enciklopedija plovidbe? Sta je to? Nista mi nije jasno sha sha sha
Druže ovoje ona druga knjiga izvini ako sam te zbunio.Pozdrav Žića.
-
Pa ova knjiga je ista kao Mala enciklopedija plovidbe? Sta je to? Nista mi nije jasno sha sha sha
Druže ovoje ona druga knjiga izvini ako sam te zbunio.Pozdrav Žića.
Vidim da je druga knjiga u pitanju, ali je sadrzaj isti... ili gotovo isti sa malom enciklopedijom plovidbe. Jos nisam pregledao list po list... pa me to zbunjuje.
-
Dodatak temi...
U kod NS je završena izgradnja "polukružnog špora", prvog takvog da sam video, a i podosta uključujući i mene je bilo zbunjeno, pa je služba morala da traži odgovore... kako god ispostavilo se da nije to plod domaće mašte nego u svetu poznato rešenje, i zove se "ševron" (engleski chevron), položaj i oblik je već ucrtan u mape Plovputa.
Ševrona ima u Francuskoj i na Misisipiju, a ovo rešenje su izabrali stručnjaci sa NS univerziteta kao optimalno na osnovu modelovanja vodenog toka, i to neće biti jedini ševron kod nas, po planu i projektu regulacije 6 kritičnih sektora plovidbe bi trebalo da bude izgrađeno još dva (zapravo bi trebalo već da su gotovi sajkaca ), i to na sektoru "Preliv", iliti po srpski kod Belegiša.
Projektovana visina ševrona kod NS je oko 200cm vodomerna stanica NS, a novog "neukorenjenog napera" malo uzvodno oko 180.
-
Bas sam u subotu proveo jedno vreme unutar tog polukruznog spora...voda miruje, kao da si na jezeru, zasticen si od talasa...
Po mojoj laickoj pretpostavci voda ce saprati onaj sprud na levoj obali kod Kamenjara, a sto se Mackovog spruda tice, ne mogu da provalim da li ce i on nestati sad kad su napravljena ova 2 nova spora uzvodno od njega ?
-
Ne znam dal ce nestati al u odnosu na proslu godinu je osetno manji pri istom vodostaju ...
-
...
Po mojoj laickoj pretpostavci voda ce saprati onaj sprud na levoj obali kod Kamenjara, a sto se Mackovog spruda tice, ne mogu da provalim da li ce i on nestati sad kad su napravljena ova 2 nova spora uzvodno od njega ?
Neće ova civilizacija čekati da voda sapira, nego će sledeće godine (ili i ranije) biti bagerovanja na levoj strani plovnog puta (spram doline lopva, Karin komerca i Vukovića).
Bagerovani materijal se po ekološkim propisima vraća u reku, obavezno uzvodno a ne dalje od 2km od mesta bagerovanja. Gruba procena saradnika službe je će se bacati prema ostrvu da se deo van plovnog puta učini plićim tj da najdublji deo profila reke koji je konstantne površine bude upravo u plovnom putu (da ne gadim sad ovde da i stovarište KK može da bude dobro "uzvodno").