Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Restauracije => Temu započeo: . 10, 01, 2018, 19:48:42 posle podne
-
.
-
E vala bio je red da ga promovises!
Jel to svaba "zaboravio" da ti kaze za blok ili si znao?
Mada mislim da nije strasno pukao je samo vodeni prostor pa napolje tu nema nekog pritiska
-
Lep camac. Konacno da ga vidimo, pratio sam teme oko uvoza i pitao se zasto ga Svaba prodaje, a kupio je novu prikolicu, sada je sve jasnije... Zelim Vam da ga u zdravlju koristite!!! 114
-
Zox daj bre slike camca mani anlaser... 114
-
Није Шваба ништа крив.
Блок је пукао од оног труцкања на макадаму.
rolleye
-
Мада, рекао је он да мотор треба нешто да се сређује, ако се добро сећам?
-
Zox, sa srećom!! ok
Nadam se da ćeš završiti sve do proleća i zaploviti, a onda će ti se isplatiti svo cimanje oko registracije prikolice, sređivanja motora i svega što te mučilo.
114
-
Било како било да се вратим на мотор. Планирам када се створе услови за такво што, отиснути се Бејлајнером низводно до Доњег Милановца па даље Румунијом до Црног мора. Прошао бих каналом Светог Ђорђа. Е сад...
Nisam bas ubedjen da je ovo pravi camac za takav put. Ne zbog bezbednosti samog camca/korita ili udobnosti nego zbog potrosnje goriva koja je dosta velika sa tim motorom (od 0,5 do 0,8 l/km) bez obzira na brzinu a relativno mali rezervoar za gorivo. Ovi camci su za dnevne izlete (eventualno vikend na vodi) do max. 50km od bazne marine.
-
Ne bih da kvarim temu, interesuje me koliko je ovo sve isplativo ? To me interesuje na kraju, naravno uz slike kompletno sređenog glisera !
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
Ova na slici levo rekao bi "bolja" al dok ne probas neces znati
-
Radiš to sa merakom, uživanjem i profesionalno. Zasijaće to u punom sjaju, onda možeš do Crnog Mora. Podržavam te u tvojim namerama, i nestrpljivo čekam izveštaje i fotografije sa putovanja.
-
vidim ja da ce mo se i do slika 25648 nacekati...Zox gori si od mene...taman kad ja zavrsim camac da te ispratim niz dunav... a0335
-
ta 13,8\15 je neka srednja mera...ona micigenska se brze okrece u vodi ..ako je neka celicna tj prohromska stavi odma nju...
-
Pomenuto putesenije do Crnog mora moze da prodje bez toliko brige oko toga "sta ako se desi...".
Rumunija i Bugarska imaju dovoljno ozbiljne podunavske gradove da rese skoro svaki problem koji se pojavi.
Malo pripreme i bez brige.
-
Зоране, нисам пре стигао да одговорим на постављено питање: "Добијам на поклон једну гуртну (молим помоћ ЛСИ-а да ми напише како се ово каже на српском језику), два одлична пропелера и две гуме за кардан."
Реч "гуртна" се код нас преводи као: каиш, ремен, трака... и у том контексту се подразумева било која широка трака за затезање или подизање терета.
"Проблем! код ове речи је што се у истом облику пре доста година код нас користила у мајсторском жаргону кад су говорили о потрошном делу на пакнама за добош кочнице. То је онај део налепљен на металну подлогу који се трошио приликом кочења.
Данас су те кочнице мање више превазиђене па се та реч све ређе чује у том значењу.
-
Други мотор који сам купио у Немачкој. Ради се припрема за убацивање у чамац.
Je li isproban napolju?
-
mozda nebi bilo na odmet da neki majstor skine karter i pogleda stanje lezajeva i radilice ima li riseva i lufta...posle kad ga spustis u camac i povezes da si siguran da je tu sve dobro
-
mozda nebi bilo na odmet da neki majstor skine karter i pogleda stanje lezajeva i radilice ima li riseva i lufta...posle kad ga spustis u camac i povezes da si siguran da je tu sve dobro
Непотребно губљење времена , тај горе сензор на слици ако већ нема манометар , може на њега да монтира и притисак уља ће му све показати . На "леру" кад је загрејан не сме бити испод 1 бар . Мерење компресије се врши на загрејаном мотору , када скинеш свећице заверглаш 4-5 пута кратко да избаци остатке уља и гасова па мериш редом по цилиндрима .
-
Ma ok...obicno je preporuka ako imas nepoznat motor pre ugradnje skidanje kartera i provera lezaja i stanja radilice je stvarno jednostavan posao . Kad motor ugradis i upalis da nabije temperaturu i tada otkrijes da ne drzi bas najbolje pritisak golem je posao zamena lezajeva jer camac na kanal da nateras i odozdo izvrsis popravku....nema nista od toga .
-
U pravu si skroz al sta ces ja sam covek najgoreg scenarija al radim na sebi....trudim se :-):-):-)
-
Čime se farbaju takvi delovi i na koji način?
-
Pogledao sam temu, svaka cast na pedantnosti. Ovako nesto radi samo neko ko to voli i uziva u tome :)
Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока
-
Taj tvoj Motor je proizveden u SAD
-
Bilo koji ozbiljniji uvoznik auto delova ti je to mogao poručiti i izašlo bi te 20-ak eura....
Ali ok, nije to poenta priče jh
-
Bilo koji ozbiljniji uvoznik auto delova ti je to mogao poručiti i izašlo bi te 20-ak eura....
Ali ok, nije to poenta priče jh
Ja sutra dolazim na servis, pa misli gde da pijemo pivo i razmatramo ko bi to mogao da uvozi....
-
A znači ipak si uradio domaći sajkaca
Ako je tako - tako je... Bitno da delovi stižu thumbup
-
Zox, svaka cast na ulozenom trudu.
Moram reci da je ovaj momenat sa biber cenom za nauticku robu stari sindrom...
-
Samo delove gledamo, a kad će biti neka slika celine? sajkaca
-
Samo napred, baš sam zainteresovan za krajnji rezultat thumbup
-
Gde si kupio ulje i koja cena?
Hvala unapred na info.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Гледам слике...
Мало је тесно али стаће ту и лежај (нешто ми каже да ће наш пријатељ Зокс ускоро добити дозволу од супруге да се усели у свој наутички центар).
-
Па од чега су онда? sha
-
Za slanu i bocatu vodu? nemas nameru da ga drzis na reci?
-
Zox...takve slicne napravi magnezijumske i stavi na Z nogu a te sacuvaj...
-
Super tema, a tebi svaka čast. Treba imati volje i živaca. O novcu neću da pričam. Niko nas ne bije po ušima.
Pri kraju si, a to je bitno. I ja bih se priključio savetima, da sve što možeš proveriš dok ti je motor napolju.
Takodje i ja mislim da ove anode ne vrše posao. Lično iskustvo. Još sam mislio kako su "dobre", ne troše se. ups
-
Zox,
sa aluminijumskim u slatkoj vodi se neće ništa dešavati, tj. neće imati funkciju. Za slatku vodu je predviđena magnezijumska.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
Zagrcnuh se! Platio si je 1730?? More kako bi meni taj ceo motor statirao u reciklaznom dvoristu...da ne kazem otpadu!
-
Eto zasto ja volim i vozim samo vanbrodske motore :)
-
Misliš da je održavanje i delovi za vanbrodski od 130 ks, 4 takta jeftinije?
-
Zox, nisi se dovoljno zainatio, ovako ti je svakako brze, ali verovatno si mogao da napravis na drugom nekom mestu od prohroma. Ja se izborio sa tim na svom motoru, ali ne znam jedino kod tih Mercruiser-a da li su to oni auspusi hladjeni slatkom vodom pa treba sve one prolaze za vodu pravilno napraviti i da dihtunzi lepo nalezu, mora bas debeo prohrom tu da bude da ne bi doslo do izoblicenja. Do duse, ja nisam imao izbora, meni su trebali bas "custom made".
-
Zox sezona teče, a ti još u radovima, pozajmljuj neki čamac pa na reku a majstorima ostavi neka to sredjuju, naravno uz tvoju kontrolu 114
-
Dobro te namuci taj ford.
-
A ja ti lepo rekoh pre te cele igranke da ubacis neki dizel i da te ne boli glava...
neki clanovi foruma su probali kako ide moj camac sa mercedesom uz relativno nisku potrosnju goriva,ako budu hteli ostavice komentar
-
A ja ti lepo rekoh pre te cele igranke da ubacis neki dizel i da te ne boli glava...
neki clanovi foruma su probali kako ide moj camac sa mercedesom uz relativno nisku potrosnju goriva,ako budu hteli ostavice komentar
Moram priznati da sam i sam bio iznenadjen koliko dobro ide Vladin gliser. Prosle nedelje sam imao priliku da ga vozim ceo dan. NA prvo dodavanje gasa oseca se ozbiljan uzgon i camac vec posle nekoliko sekundi izglisira pa se rucica gasa moze vratiti u polozaj 2/3 gasa posle cega camac lagano nastavi glisirati ozbiljnom brzinom. Jako dobro uradjena marinizacija a po informacijama potrosnja ne prelazi 15 L sto je za brzine preko 40 km/h jako ekonomicna voznja.
-
Ma tezak sex nema sta. Ono sto je univerzalna istina a vazi za nautiku to je da je sve stvar kompromisa. Ili se pokusava ustedeti i premostiti neki troskovi sto za posledicu ima vrlo cesto promasenu investiciju. Cak i kada sve ispadne ok to nije to ali to je ok ako se prizna kompromis. Druga varijanta je ova bolna od Zox-a.
-
Kod mene nije nista menjano u prenosu i z nozi,elisa je ostala ista.Prethodni motor je bio benzinac V6 4,3 L GM
Sledeci projekat,kad uzmem veci camac :) bice marinizacija VW 3,0 TDI V6 sa otvornim izduvom,pa nek ide zivot :)
-
Po nekom grubom računu, manje bi te koštalo da si ubacio neki dizel sa sve marinizacijom nego izduvna grana i motor sa sve ostalim sitnicama..
A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Još da dodam, nisam ni ja sve uboo iz prve, dosta sam elisa probao i na kraju je ipak ostala fabrička. Uradio sam turbinu, malo pojačao dotok goriva... 😁
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara
-
Jedno laičko pitanje, zar se / zašto se ne može razlika prenosnog odnosa u nozi nadomestiti drugačijom elisom?
-
Pa naravno da moze. Moze se i nadomestiti naprednim dizelasom koji radi u visokim obrtajima
-
Racun za proveru da li moze odredjeni motor na odredjenu Z nogu je vrlo jednostavan:
1. Prvo u podacima za nogu nadjes koji je maksimalni obrtni momenat koji moze da prihvati (input torque limits). Cesto su date dve cifre, jedna za dizel motor, a druga za benzinski motor (danas moze to biti i samo jedan broj jer je maksimalan broj okretaja modernih benzinskih i dizel motora slicniji/priblizniji nego u proslosti). Taj maksimum zavisi mahom od materijala/legure zupcanika, lezajeva i kardana tj kljucnih prenosnika snage, a to nije lako ni napraviti da trpi preko nekog visokog momenta jer treba da bude sto manje i lakse i upakovano u alumijiumsko kuciste i zato su za velike obrtne momente jako skupe noge/pod-ovi. Npr, maksimalni obrtni moment za kopcu BorgWarner 72 sa prenosom 1:1 (danas pod nazivom Velvet drive) prema specifikaciji proizvodjaca je 595 lb-ft u slucaju benzinskog motora, odnosno 450 lb-ft u slucaju dizel motora.
2. Obzirom na vrstu opterecenja kod vecine plovila, izborom prenosa i propelera projektuje se da maksimalna snaga bude bas na maksimalnom broju okretaja, a tada je i maksimalni obrtni moment na tom broju okretaja, a ne kao na krivoj koju daje vecina proizvodjaca gde je maksimalni obrtni moment na nizem broju okretaja i koja se dobija kocenjem motora dinamometrom pri maksimalnom gasu. Ako nadjete za neki marinizirani motor brosuru, imacete pored te karakteristike sa dinamometra i takozvanu "propeler krivu". Propeler kriva upravo aproksimira moment i snagu motora kada je opterecen propelerom na opisani nacin. Shodno tome, aproksimativna jednacina za racunanje maksimalnog obrtnog momenta kojim ce motor opteretiti nogu (ili kopcu) je:
Moment[lb-ft]= (5252 * SnagaMotora[HP]) / MaksimalnaBrzinaMotora[RPM], za imperijalne jedinice, odnosno
Moment[Nm] = (9548.8 * SnagaMotora[kW]) / MaksimalnaBrzinaMotora[RPM], za metricke jedinice.
Iz ove jednacine se lepo vidi zavisnost obrtnog momenta od kombinacije maksimalne snage i maksimalnog broja okretaja (nebitno da li je benzinski ili dizel motor u pitanju). Ponavljam, ova aproksimacija vazi za opterecenje SUS motora propelerom na plovilu. Primeticete da je taj obrtni moment kod tipicnih motora primetno nizi od onog koji stoji u specifikaciji motora i koji je dobijen dinamometrom.
3. Ako je momenat izracunat prema gornjim jednacinama iz tacke 2 manji od maksimalno dozvoljenog za nogu ili kopcu, opisanog u tacki 1, onda ta kombinacija noge/kopce i motora mogu da se primene tj moment motora nece ostetiti interne delove noge/kopce usled prevelikog obrtnog momenta.
Na slici je prikazan izgled tipicnih krivi motora za opterecenje dinamometrom i propelerom. Lepo je na slici nazvano to maksimalno opterecenje dinamometrom "kapacitetom" tj mogucnoscu motora, a onda je ispod propeler kriva u relanoj primeni na plovilu.
Naravno, proracun propelera za konkretno plovilo i motor da bi bila maksimalna snaga na maksimalnom broju okretaja je znacajno slozenija, a mislim da i proracun moze dati tacnost u okviru +-(20-30)%, a tek eksperimentom se to posle utegne.
-
Једино преостају турбо дизелаши са 4 цилиндра који су осетљиви и нико ти не може гарантовати да ће све радити у најбољем реду.
Ovo ne razumem, to je potpuno ista tehnologija, samo ima nesto izrazenije vibracije u odnosu na motor sa vise cilindara, na primer pomenuti sa 6, kako broj cilindara utice na osetljivost motora!?
A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara
Ne sporim slozenost i isplativost, znam kako izgleda taj Mercruiser-ov auspuh/mesac vode i vazduha, ima on tu vise kanala na spoju sto ga cini jako nezgodnim za izgradnju u nefabrickim uslovima, zato sam i pitao da li je to odredjeni tip. Kod mene je bio suvi spoj na motoru, a voda dolazi drugim putem u mesac. Za upornost se slazem, a ovo na kraju sto si rekao ti je dalo neizmernu prednost u brzini radova. Obraticu ti se sledeci put za informacije kad mi nesto tog tipa zatreba hi
-
Једино преостају турбо дизелаши са 4 цилиндра који су осетљиви и нико ти не може гарантовати да ће све радити у најбољем реду.
Ovo ne razumem, to je potpuno ista tehnologija, samo ima nesto izrazenije vibracije u odnosu na motor sa vise cilindara, na primer pomenuti sa 6, kako broj cilindara utice na osetljivost motora!?
Не утиче број цилиндара већ материјал од којег је направљен. Код новијих мотора материјал од којег је направљен блок и глава је алуминијум, а он не воли температурне осцилације -значи не може директно хлађење водом из реке/мора већ мора измењивач топлоте, а то повећава укупне трошкове маринизације.
Ту је и рачунар преко којег све иде. Потребно је провући инсталацију, озбиљно заштитити све од влаге, звати електроничара да реши проблеме са "струјом", јер је мотор повезан са ASB-ом, ваздушним јастуцима, кодираним кључем, системом против проклизавања и др. Ако се то све не реши, нема ништа од рада мотора.
Mercruiser je uzeo za svoj bazni dizel motor VW 3,0 TDI i za njega postoji mapa koja se ubaci u racunar i zavrsene su sve peripetije oko elektronike,nema vise: abs,airbag,menjac i ostalih stvari koje ubacuju motor u safe mode. Jeino ostaje pedala gasa koja je sa potenciometrom,ali se i to resava sa polugom sajle
-
Једино преостају турбо дизелаши са 4 цилиндра који су осетљиви и нико ти не може гарантовати да ће све радити у најбољем реду.
Ovo ne razumem, to je potpuno ista tehnologija, samo ima nesto izrazenije vibracije u odnosu na motor sa vise cilindara, na primer pomenuti sa 6, kako broj cilindara utice na osetljivost motora!?
A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara
Ne sporim slozenost i isplativost, znam kako izgleda taj Mercruiser-ov auspuh/mesac vode i vazduha, ima on tu vise kanala na spoju sto ga cini jako nezgodnim za izgradnju u nefabrickim uslovima, zato sam i pitao da li je to odredjeni tip. Kod mene je bio suvi spoj na motoru, a voda dolazi drugim putem u mesac. Za upornost se slazem, a ovo na kraju sto si rekao ti je dalo neizmernu prednost u brzini radova. Obraticu ti se sledeci put za informacije kad mi nesto tog tipa zatreba hi
Izduvna grana za pomenuti motor je toliko komplikovana da nemam reci. Kad pravim izduvne grane krecem od ploce 15-20 mm koja naleze na glavu motora i na nju se postavljaju cevi za izduv koje se sabiraju u kolektor.Dalje ide izlaz za turbinu,ako je turbo ili izlaz na labudov vrat ako je atmosferac i naravno oplata za vodu oko svega toga.
Kod zox-ove grane nije moguce uraditi tu plocu iz komada,jer izmedju izduva idu svecice,plus sto brezoni koji idu iz glave uopste nisu u osi ,nego kao da je neko dete crtalo gde ce koji da ide,uz to nema svaki izduvni kanal po dva brezona nego kako koji i na kraju duzina tih brezona varira od 25-120 mm,pa se zbog toga treba napraviti tunel koji prolazi kroz vodeni i izduvni kanal.
Ne kazem da nisam mogao da je napravim,ali za to bi mi trebalo mnogo vise vremena od predvidjenog,samim tim i novca,a najvaznije trebao bi mi motor ili glava tog motora da pasujem na licu mesta i opet je pitanje koliko bi sve to povuklo prilikom zavarivanja.
Nisam brojao koliko grana sam napravio do sada,samo sa jednom je bio problem jer je bila tezinski preopterecena rajzerom.ali je i to reseno.
-
Izduvna grana za pomenuti motor je toliko komplikovana da nemam reci. Kad pravim izduvne grane krecem od ploce 15-20 mm koja naleze na glavu motora i na nju se postavljaju cevi za izduv koje se sabiraju u kolektor.Dalje ide izlaz za turbinu,ako je turbo ili izlaz na labudov vrat ako je atmosferac i naravno oplata za vodu oko svega toga.
Kod zox-ove grane nije moguce uraditi tu plocu iz komada,jer izmedju izduva idu svecice,plus sto brezoni koji idu iz glave uopste nisu u osi ,nego kao da je neko dete crtalo gde ce koji da ide,uz to nema svaki izduvni kanal po dva brezona nego kako koji i na kraju duzina tih brezona varira od 25-120 mm,pa se zbog toga treba napraviti tunel koji prolazi kroz vodeni i izduvni kanal.
Ne kazem da nisam mogao da je napravim,ali za to bi mi trebalo mnogo vise vremena od predvidjenog,samim tim i novca,a najvaznije trebao bi mi motor ili glava tog motora da pasujem na licu mesta i opet je pitanje koliko bi sve to povuklo prilikom zavarivanja.
Nisam brojao koliko grana sam napravio do sada,samo sa jednom je bio problem jer je bila tezinski preopterecena rajzerom.ali je i to reseno.
Kapa dole!!! Ti pravis i izduvnu granu ("manifold") i "labudji" vrat sa mesacem ("riser with mixer"), to mi je promaklo. Meni je izduvna grana od inoxa fabricka (svakako mnogo manjeg reda slozenosti nego doticna koju si opisao), a pravio sam samo "riser with mixer", ali mi uopste nije bilo sve jedno dok nisam izucio sve o tome, posto kao sto znas ako nije dobar dizajn, mozes u jako kratkom roku da dobijes vodu u cilindru/cilindrima i eto generalne usled hidro udara. Sad sam samo radoznao, ako si pravio "labudji vrat" sa suvim delom pre mesaca, sta si koristio za izolaciju suvog dela?
-
Nekao platno od staklenih vlakana,posto azbest vise ne moze da se nadje
Kupio sam to na bubanj potoku
-
Hvala Vlado! Isto smo koristili - staklene trake. Bolje sto nema azbesta, to je stvarno opasno po zdravlje i igrom slucaja i samo jednom moze biti fatalno. Samo me zanima jos jedna stvar, ja sam to motao na suvo i ucvrstio selnama, a kasnije tek sam video i metod da se traka pokvasi pre montaze jer se tako bolje stegne uz cev i lakse namota, a ta voda svakako ispari. Koji ste vi tada i koji bi vi sada metod primenili od ta dva? Staklene trake rade posao, ali ona siva "cebad" ("blankets") za izolaciju su stvarno prava stvar, ali smo suvise malo trziste.
-
Preoveri da ne mora i druga bobina za drugi razvodnik.
-
Hvala Vlado! Isto smo koristili - staklene trake. Bolje sto nema azbesta, to je stvarno opasno po zdravlje i igrom slucaja i samo jednom moze biti fatalno. Samo me zanima jos jedna stvar, ja sam to motao na suvo i ucvrstio selnama, a kasnije tek sam video i metod da se traka pokvasi pre montaze jer se tako bolje stegne uz cev i lakse namota, a ta voda svakako ispari. Koji ste vi tada i koji bi vi sada metod primenili od ta dva? Staklene trake rade posao, ali ona siva "cebad" ("blankets") za izolaciju su stvarno prava stvar, ali smo suvise malo trziste.
Ma ja to namotao na suvo i vezao paljenom zicom,stoji i danas :) Nisam znao za foru da se pokvasi.... Svakako cu to primeniti na sledecem projektu,hvala za info ;)
-
Ako i kupiš novu bobinu i razvodnik, ovu ostavi za rezervu, ako nešto crkne na vodi uvek je dobro imati...
-
Sa zakasnjenjem Cestitke za plovilo. Sjajana sprava!
-
Bravo Zorane, baš sve pedantno i precizno radiš. Jedva čekam da zaploviš sa tim čamcem i uživaš na vodi. Koliko si radio, vala si zaslužio da što više uživaš na njemu.
-
delim isto mišljenje. ovo je za svaku pohvalu
-
ok
-
О финансијској конструкцији нећу да питам, али знам да ти сад предстоји само размишљање о гориву и уживање на чамцу је загарантовано. clap
Свака част. ok 114
-
Ja bas volim Bobana, dobar je lik - hajd sa srecom i da dobro sluzi makina
-
Samo napred Zox, jos malo pa si zavrsio thumbup
Planiras li da ga spustis na vodu pre zime bar za neku probu? Ja ne bih izdrzao do proleca... jh
-
Pa eto polako dolazi i to "jos samo"...super si to sve u detalj doterao sad "jos samo malo" i uzivanje...sve sto mozes vise odradi na suvom jer garaza je majka a na vodi mozes po nesto sitno... ffff
-
Čekaj da te ja nešto pitam. Da ti nisi kod mene u komšiluku a nisi se javio!?
-
PPG ima i paletu boja za plovne objekte ;)
-
Šta si stavljao. Ja na Pasari Sika FC 11, posle isto nitne, drži super.
-
Pa samo napred. Jesi se naradio i dosta uložio, ali posle tvoje restaruacije biće to skoro nov čamac, vredan i pouzdan.
-
Odradio si kompletnu restauraciju u detalj i dobio brendiran nov ekstra camac sa sve prikolicom...to je sad "jos samo malo" samo za uzivanje a ne za nekog drugog...
-
Slikaj tako i drugi prop sto je na camcu...mislim da ce mozda ova micigenska propela biti bolja...
-
Mogli smo se danas i sresti kod Tehnonautike, par puta sam za vreme radnog vremena prošao tuda, a od 15,30 pa do 19 h sam bio na čamcu 6589
-
Eх, Зоране, тај Милета је толико на чамцу да ми остали можемо само да пукнемо од муке!
Какве слике ми шаље...!
Али нека, лепо је да бар неки од нас уживају...
-
Ha ha ha i vi ćete tako jednog dana, čekaću ja vas.... negde na Dunavu!
-
"Miletinih vrba bb" sajkaca
-
Iz dobro informisanih izvora, cujem da ce Mileta kod Vrbe BB da zasadi na prolece i basticu k5
-
Sve je moguce. Pruzena je ruka pomirenja sa Chedom. 114
-
Ajd stavi neku tako veliku sliku camca...pa sto da ne...radit ce i bi ce korisno ili ces prezaliti 30 sarenih sto i nije strasno
-
E sad je bolje...svidjaju mi se ova vrata s 4 krila...eto resenja za moj camac 114 114 114
-
kgk
Bemti, to nije čamac to je leteći brod :) Baš je lep...
-
Da, ovaj je onako malo grubijanski otesano staklo jer treba da ga ima. Tvoj je skladna linija, lepota :)
-
I bolje, ovo će lepo da legne thumbup
-
Обављени радови код фарбара:
1. демонтажа свог прохрома и ентеријера,
2. уклањање старе једнокомпонентне боје (горњи део трупа),
3. гитовање свих отвора и неравнина,
4. бојење палубног дела (горњи део трупа) са 1,5kg "PPG Defleet" у три руке,
5. полирање обојеног,
6. монтажа прохромских делова са новим прохромским вијцима,
7. чишћење и полирање прохрома,
8. демонтажа прохромске лајсне,
10. чишћење трупа споља и палубе,
11. спајање трупа и палубе са Сика 11фц и поп нитнама,
12. исправљање, шмирглање и полирање лајсне,
13. монтажа лајсне са Сиком 11фц и поп нитнама,
14. уклањање старих налепница са доњег дела трупа,
15. крпљење желкота, флекирање шпица чамца и крменог дела са бојом "Мipa Akril" 0,3kg,
16. полирање доњег дела чамца,
17. уградња нове бокапорте,
18. пластификација испод кокпита,
19. чишћење и усисавање,
20. уклањање старог антиалгина,
21. монтажа рукохвата (код мердевина) за излазак из воде,
22. замена бочне фолије
Odlicno ide o a restauracija. Vidi da vijci budu a4 obavezno, ako camac ide na more. A sa pop nitnama isto mora da budu prohromske. Slucajno sam stavio obicne pop nitne na gazista na merdevinama. Celo leto sam muku mucio na moru od slivanja rdje niz stepenice. Za dva dana su se one igle u nitnama pretvorile u rdju. Jel ta sika uv otporna. Znam da ima neka koja jeste, bas za nautiku namenjena.
-
Kakav će ovo samo zmaj na vodi da bude. Jedva čekam da ga vidim kako seče talase.
-
Kao nov.
Sika ova je odlicna ako nije na suncu, provereno stoji i u slanoj vodi. nije za sunce. vijci su sigurno a2, na slanom promene boju, al ne prave neke velike probleme, ako nisu bas dugo na slanom. . Ali nitne su uzas ako nisu sa prohromskom iglom u sredini. nekoliko komada ceo brod isprljaju najgore.
-
Cini mi se da sam se raspitivao i da postoji neka sika koja je uv otporna, bas za nautiku uv otporna i dosta skuplja od ove. Ako je to neki unutradnji deo koji nije izlozen suncu, onda to nema veze. Sav prohrom na brodu koji se koristi na moru mora imati oznaku 316,a svi vijci A4. Ako nije tako, nece se ti vijci raspasti na moru, ali ce promeniti boju, a na duze vreme verovatno korodirati. Ali ponavljam za nitne, letos sam imao taj problem. Par nitni koje su drzale drvena gazista na merdevinama su bile obicne aluminijumske nitne sa onom iglom od celika. Pop nitne. Rdja se slivala niz podignute merdevine po palubi i trupu broda, svaki dan sam to jedva cistio.svaki sraf ili navrtka, obicna celicna, ako zaluta pretvori se u lopticu rdje za 2-3 nedelje.
-
Pa fabricki progmhrom je sigurno dobar. Sika ce sigurno dobro drzati sta treba. Jesu nitne od al. ali igla u sredini nije. To ne pravi problem ovde na reci, ali na moru je potpuno druga prica. Ja sam video kod nas pop nitne od prohroma, ali samo manji precnik.
-
Fc 11 jeste uv otporna... koristi se na krovovima... a i meni na brodu na krovu lepo drzi sve prodore vec 3 godine...
-
U bg na kalenic pijaci ugao njegoseve i nevesinjske...negde pri vrhu vojvode stepe oko broja 300???...na vidikovackom vencu gvozdjara pre garden centra...svakakvih prohrom šrafova al bas te i te podloske nisam nesto gledao...firme "yusorbon" ili "derma"...na kalenicu cu da bacim pogled pa ti slikam sta ima...
-
Samo ravna podloska i sraf sa zaobljenom glavom za torex...prohrom
-
Погледај под кат.бр. 3210010 у Технонаутици , то је из каталога Мотомарине. Они су увозници ,само кад би ми неко појаснио у одговарајућој теми како да ставим слику са таблета , кад пробам на ону опцију "додај " , само ми испише " дошло је до грешке ".
-
Ево некако са Тапатока .(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181002/b8a03e915fbe499da910990fa72f1f44.jpg)
Послато са Lenovo A5500-F уз помоћ Тапатока
-
Ovo na slici jeste driker hi
-
Да , јесте дрикер мислио сам да може да послужи , изгледа да ће много да штрчи а то није баш добро .
Послато са Lenovo A5500-F уз помоћ Тапатока
-
Знам да није то право , пластика је замена .(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181002/c5870daa26db39af9264af118c57589a.jpg)
Послато са Lenovo A5500-F уз помоћ Тапатока
-
Evo ih prohromske, "marine grade"
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F181591825211
-
Zox,
evo npr. ovde mozes kupiti nitne za morsku vodu i upustene podloske:
https://www.awn.de/rosetten-v4a-vollmaterial.html
https://www.awn.de/monel-blindnieten.html
-
Alu ili prohrom samo ispoliras...greota lepiti nalepnice da lici na drvo...ili kod stolara pa drvo...
-
Guglaj tamo po e bay ili sl...trazi "6 gang roker switch...ima prakticnijih...ovi strce i lako ih zakacis kad ne treba
-
Te rokere smo ubacili u onaj zadnji camac i za sad su ekstra...i ekstra sto svaki ima i svoj automatski osigurac...jedino nocu kao da jace svetli indikacija i malo neprijatno za oci...
-
Лепа прича, од почетка до краја.
Хвала, Зоране. Верујем да ће многима бити од користи.
Срећна вожња и много уживања!
-
Svaka cast, rekao bih jedna od najozbiljnijih i majtemeljnijih rekonstrukcija koju sam video. Ovako sredjen bice kao nov ako ne i bolji. Sa druge strane i to one mracne ekonomske licno misljenje mi je da ti je ovaj projekt potpuni promasaj. Ukucao si u camac kamaru para. Kada ga budes prodavao to ce svakako biti najbolji camac u toj klasi i tih godista ali tesko ce ga neko platiti 3 puta skuplje od drugih slicnih. Sa druge strane ovi sa parama hoce nove, vece i vise fensi glisere. Oni koji bi ga kupili nece imati para a ovi sa parama ga nece hteti. Puno para potroseno a finalni proizod je i dalje relativno mali gliser.
Ovo je moje licno misljenje, siguran sam da ce te sprava dobro sluziti ako nista drugo to ti zaist duguje.
-
Cuj para...pare su najmanje bitne pogotovo kad radis za sebe...gde su bre kilometri i kilometri,drzave,zivci,emocije i na kraju vreme...treba coveku vremeplov a ne plovilo...uradio je dobro i vrhunski sredio plovilo za par dana na vodi a kopnom od spanije do grcke a i sire svaka plaza moze biti njegova...
-
Voleo bih da imam vremena i volje kao i ti. Nesto sam se ulenjio! Odlicno!
Posebno volim sto nedas da te deru lokalni deraci koza!!!!