Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Honda => Temu započeo: Perudja 19, 02, 2019, 00:51:03 pre podne
-
obro veče svima poštovani prijatelji, nov sam na forumu pa bih se ukratko i predstavio. Zovem se Petar i dolazim iz Užica.
Imam već godinama gore pomenuti motor i zaista razbijam glavu već duže vreme oko nekoliko stvari, pokušaću da budem što kraći i precizniji kako bih dobio pomoć koja mi je više nego potrebna jer ovo je već postao košmar. Naime imam Hondicu u odličnom stanju, ali uvek pri paljenju imam problem, kada je hladan motor nebitno da li je zima ili leto, mada ređe izlazim zimi na vodu, tako da pretežno pričam o prolećnom-letnjem periodu. Moram da verglam kao manijak, povlačim saug, vraćam sve to radim bukvalno 15 minuta dok u meni preostane i poslednji atom snage, e onda kada upali onda nije problem ide i nestaje i zaista nikada nisam imao problem sa njom, pa bih eto molio za pomoć bilo kakve vrste zašto joj treba toliko dugo da strartuje...Sada drugi deo problema... Letos sam uzeo sam da čačkam i štelujem ler gas ( magarac ) i tu sam zeznuo sva tri ona šrafa odnosno odvrnuo sam i zavrnuo u različitim smerovima tako da nemam pojma šta sam napravio i sada kada upalim motor on na leru radi ali kako mu dam gas on se momentalno ugasi.I treći i ujedno moj najveći problem koji me proganja godinama je brzina ? Naime imam elanov čamac od 4,5m i u poređenju sa tomosem 4, gotovo da nema neke razlike u brzini, honda ide svega 10% bolje, što me jako čudi, pritom pričam kada sam prazan i sam u čamcu, zatim sam stavljao na gumenjake manje i takođe ništa naročito nije išla bolje, u poređenju sa drugim markama tih konjskih snaga moja honda je toliko trapava i spora da je to strašno, naravno ne očekujem sa njom da glisiram ali nemoguće je da me recimo prijatelj sa jamahom 6ticom pojede sa pola gasa, moja honda je mislim 1986. godište. Tu sam vagao dosta, čitao ali ništa konkretno nisam našao osim da problem može da leži u elisi. Naime ja imam utisak da bi moja honda mogla tanker da pogura jer ima tu teretnu snagu, ali nedostaje joj ekslozija koju npr ima evinrude, jamaha itd, pa sam hteo da vas pitam da li elisa igra ulogu, ako igra kakvu ? I ako je već sve to istina da li bih mogao da dobijem odgovor koja bi bila elisa najbolja sa kojom bih izvukao maksimum iz hondice ? Hondu vozim na Perućcu i leti idem daleko u kanjon da pecam belu ribu i propadne mi pola dana dok stignem, naravno jasno je da bih ja rešio problem svoj uzimanjem motora od 30-40ks ali za to niti imam novca da kupim niti da sipam tu količinu goriva, a smatram da za ovih 7,5ks ide jako sporo jer sam se u identičnim uslovima trkao sa raznim šesticama što dvotaktnim što četvorotaktnim i sve su me pojele ni protiv jedne nisam imao šanse.E, sad znam da veliku ulogu igra osovina, zatim čamac itd, ja sam nešto merio i izmerio nekih 60+ cm e sad da li sam dobro premerio ne znam i po tome bih rekao da je moja honda duga noga iako meni lično odokativno deluje kao kratka, takođe može neki info vezano za to i Izvinite ljudi zaista što sam ovako odužio, znam da je ružno i da nam svima nešto fali, ali nadam se da razumete kao i moj problem i da ćete mi izaći bar na neki način u susret jer ovo su već košmari, godinama tragam za rešenje i ne mogu da ga nađem. Veliki pozdrav za sve članove i veliko hvala unapred na odgovorima!
-
Sto se verglanja tice (a sve ovo iz nekog ranijeg vremena sa tomosom 4.5).
Prvo moras da vidis koju svecicu imas (pretpostavljam da je motor sa jednim klipom).Opet predpostavljam da ga nisi novog kupio (Hondu) i da je raniji vlasnik ubacio mesto orginalne svecice prvu koju je imao pod rukom.( Ja sam koristrio NGK svecice), (Bio je i broj na sveci nemogu da se setim sta je oznacavao) dal temperaturu paljenaja neznam nemogu se vise setiti.
Svecica ce imati odredjenih implikacija na rad morora. Drugo moras videti koliki je stvarni ratio dvotaktola i benzina.( Oce da se umasti sveca pa nema paljenja).
Na 4.5 Tomosu ako ostavis neko vreme motor u podignutom polozaju ima da presisa tako da dolazis do istog mucenja da startujes motor. Vidi koliko je svecica istrosena tj koliko ona bradavica viri iz svecice. Onda koliki je zazor odnosno prostor izmedju te bradavice na svecici i minusa. Cim motor pali verujem da je nesto smesno.
Ali ako nisi majstor naravno nemoj otvarati i cackati jer ce te dovesti u drugi deo tvoje price gde nisi znao da namestis sajlu za gas.
E sad imao sam i ja na poslu Johansona 6.5 ili 8 nemogu da se setim vise.Hteo gazda da ga baci u djubre i ja reko jde pre djubreta da ga totalno otvorim da se malo ucim...
Poenta ako impeler ne postavis na pravi nacin motor ce da radi ali ma koliko gas dodavao nema nista od brzine.
Drugo pitch propelera. Pich propelera je ugao pod kojim je propeler napravljen neki su napravljeni za brzinu a neki za guranje tako isto imas dvokraki i trokraki propeler za te manje sitnije vanbrodske motore ( sa vecim i manjim pitchem).
Sad moguce i da kombinacija sajle gasa i propelera za guranje ti daje jako slab finalni efekat brzine ko zna....
Jako je tesko bez motora ispred sebe videti sta mu je. Najbolje ti je da ga odneses kod majstora platis to sto trazi i uz popravku dobijes i obrazlozenje sta je i kako je.
Drugo isto moras da vidis kakva je kompresija u tom motoru.Ja sam na Tomosu imao dal jedan ili dva kompresiona prstena na klipu.
Covek koji je mog Tomos popravljao posle 16 godina stajanja i nerada se krstio. Ali ajde vise sam ga popravio zbog toga sto necu da se bakcem sa time.A plus nisam hteo da ga bacam jel me podsecao na neke dane mladosti.
Da sam ja na tvom mestu lepo bih uzeo i motor i rezervoar i odneo ga nekom ko zna.I lepo mu rekao da ga generalno otvori i da mi javi kolika je steta.
Ako ti se svidi cena popravljaj a ako ne trazi drugog majstora.
Ovde sam nabacao gomilu stvari koja se desavala meni na raznoraznim motorima. Mislim da sam vozio ama bas sve od 2.5 ks do 2 x 250 ks ali nema ako neznas ne petljaj se to ti je prijateljski savet i manje ce te kostati kinte i nerviranja.
-
Петре, пре свега, добро дошли на форум Моје лађе.
Тај мотор је, у начелу, један од квалитетнијих и требало би да буде извор задовољства, а не разлог за проблеме и главобоље.
Подржао бих Синишин предлог да мотор однесете мајстору. То ће сигурно да кошта јер мајстори код нас нису јефтини али сигурно ће бити боље него да сами пробате, обзиром да сте рекли да нисте нешто посебно вични тим пословима.
Не знам неког доброг мајстора у Ужицу кога бих препоручио али верујем да има неко ко то може добро да уради.
У крајњем случају, мотор није ни тако велик ни тако тежак да не бисте могли да га ставите у пртљажник аутомобила и довезете га у Београд.
Из ваше поруке види се да има више ствари о којима би требало да знате мало више. О већини тога што вас мучи, много смо писали на форуму. Покушајте да искористите ове зимске месеце да мало прођете кроз различите теме.
Ја ћу вас упутити на само неколико а ви се мало потрудите и можда нађете нешто корисно:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,12791.msg137359.html#msg137359
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,6613.msg72285.html#msg72285
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,9969.msg109639.html#msg109639
Има тога још много, само треба мало времена.
Срећно!
-
Brzina koliko zavisi od motora, toliko zavisi i od camca tj korita. Na koritu koje pozadi nema svanc(ravno, ne podize se blago iz vode), cesto bude isto da li si stavio Tomos 4 ili tvoju hondu, ili cak 10hp. To ti pricam iz iskustva sa Tiger Sharkom koji ima 210kg, duzina 4.3m a glisersko korito. Tek sa 15hp uspeva da izglisira i da ide brzo. Sve ispod 15hp, nece dati nikakav rezultat osim guranja vode i male brzine.
Druga stvar koju si pomenuo je duzina cizme. Ako je duga noga, a stavio si motor na krmenu dasku koja je predvidjena za kratku nogu, opet ces imati odredjen otpor koji ce usporavati camac.
Predlazem ti da postavis slike i camca i motora, i bice nam lakse da ti pomognemo m07800
Jedna bitna stvar za diskusiju, taj motor je cetvorotaktni, da li sam u pravu?
-
...
Jedna bitna stvar za diskusiju, taj motor je cetvorotaktni, da li sam u pravu?
Колико је мени познато, Хонда прави искључиво четворотактне моторе. Не сећам се да сам негде чуо или прочитао да има и двотактне.
-
Naravno, Honda nema dvotakne motore... Tako da ona prica o kolicini dvotaktola je teska budalastina... Takodje impeler nema nikakve veze sa ovom pricom, impeler pogoni vodu za hladjenje motora i ako ne valja motor ce se grejati u neko doba. To sto tesko pali i nema snage meni lici na dotrajalost motora, ali kao sto neki vec rekose kod majstora pa da izmeri kompresiju i vidi o cemu se radi. Elisa ima ogroman utjcaj na brzinu, ocitajte brojeve koji su utisnuti na elisi.
-
Vepre,
"Tako da ona prica o kolicini dvotaktola je teska budalastina... "
Sto se tice moje budalastine kljucna recenica je "Sto se verglanja tice (a sve ovo iz nekog ranijeg vremena sa tomosom 4.5)"
A isto tako Perudjina recenica "trkao sa raznim šesticama što dvotaktnim što četvorotaktnim" me je nagnala da pomislim da mozda covek nezna koji motor ima (mislio sam da ima cetvorotakktni a da sipa dvotaktol) jbga greske se desavaju svakome.
Ja sam mu nabacao tih par observacija sta moze sta nemoze biti.
Uglavnom Perudja ajde postavi par slika camca slikaj dno camca da vidimo kakvo je korito.
Ja jos uvek imam pasaru kvarner plastiku cini mi se 4.6 m koju vise ne koristim sedi pokrivena ispred kuce ( a ja hocu nesto vece)...
Ona je polu deplasmansko korito i njoj je skoro isto jel je vozis sa 4.5 ks ili 15 ks. ( Nikad nisam probao da stavim ista vece na nju ali sam pod utiskom da bi samo pravila veci otpor u vodi a brzina bi bila ista).
Ovo za impeler da pogoni vodu je istina ali je isto istina da na tom Johnsonu bez njega nije hteo da gura. To mi je jedini motor koji sam otvarao i bas to mi je ostalo urezano u pamcenje a nekih extra delova u njegovom stubu noge nije bilo tako da neznam necu nesto da tvrdim cega se vise i slabo secam.
-
E, ovako prijatelji moji. Prvo bih zaista od srca želeo da Vam se svima zahvalim što ste se uključili u diskusiju i što ste mi detaljno obrazložili neke stvari, generalno sam mlad ali to mi ne daje za pravo da budem debil i da ne znam osnovne stvari, pošto sam od malih nogu na vodi, ali šta ću kada sam suštinski okružen laicima, a ovde ipak vidim ima ozbiljnih ljudi sa impozantnim iskustvima. Sada da krenem redom kako bih uspeo da se nadovežem na sve konstatacije koje ste ovde izneli.
@SINISA30303
Imam dve NKG svećice sa nekom oznakom "R" ( Biće na kraju mog upisa priložene sve fotografija počevši od motora, preko čamca pa do elise )
Ćale je motor pre 10+ kupio u Švajcarskoj polovnog ali jako jako jako očuvanog što se ispostavilo kao tačno jer do sada osim tih sitnih zajebancija nikada slovima nikada nisam imao problem da me je negde ostavila i sl za sve ovo vreme. Motor uvek držim uspravno na metalnim držačima van sezone u podrumu gde je temparatura uvek bar koji stepen u plusu, jedino gde stoji položen to je u autu dokom vožnje do jezera, tako da je to sasvim ispravno bar koliko znam. Ja sam napravio problem kada sam uzeo na svoju ruku i to sebi nikada neću oprostiti da štelujem šrafove i tu sam sada napravio mega problem i uopšte ne znam kako sada to da vratim u normalu, ali sam slikao sve detaljno kako bi vi videli trenutno stanje i eventualno odatle ako uspete da mi kažete šta činiti dalje.
@LSI
Hvala Vama na toploj dobrodošlici.
Pokušaću nekako ovde uz vašu pomoć prvenstveno da rešim probleme koje imam jer to su više finese, kapitalnih problema nema motor kad krene on prede i radi perfektno, zato ću sada da sednem da zasučem rukave i da detaljno pročitam sve dole što ste mi ostavili u linku, pa ako ništa ne pomogne majstor mi ne gine, ali pošto me finansije koče moraću da dam ovako sve od sebe do kraja, nema predaje sajkaca
@bakara
Sada ću postaviti se fotografije što sam danas slikao na samom motoru i neke koje sam pronašao od čamca ali na kopu, potrudiću se da nađem još neku u računaru na vodi možda bude od veće pomoći. I, da motor je četvorotaktni, nisam znao da honda ne pravi dvotaktne motore, ali bar znam da razlikujem 2T i 4T naravno.
@vepar
Vodu baca odlično i sa tim nemam problema, ne kažem da nema snage već da je nekako trom, trapav, nema startnost i eksploziju koju imaju motori drugih marke te pa čak i malo manje kubikaže, na to sam mislio, motor nije dotrajao nikako, jer iako je star jako dobro je očuvan što će se videti iz priloženih slika. I meni sve ukazuje da je do elise i sa nekolicinom ljudi sa kojima sam pričao a koji su ajde da kažem upućeni malo više svi su aludirali da treba da nađem neku drugu elisu jer ova moja koliko sam skapirao je brodska, uglavnom to je neka osnova priče.
Suštinski ono što ja želim je da izvučem iz ovog motora maksimum, jer on je u radu nečujan, krenem na troling sa njim za ceo dan 12+ bez gašenja potroši svega 1,5l benzina, ništa drugačija nije situacija kada se vozikam po jezeru ili kada idem u kanjon do 20og kilometra i nazad, i želim da izvučem njegov maksimum što se brzine tiče i tih sitnica oko paljenja, štelovanja itd jer ona znam da imam pravi motor koji ne bi ni u ludilu pomislio da prodam jer osim ovih "sitnica" on je zlata vredan, i naravno malo je poteži jer je glava gusana ali dobro mlad sam i valja se namučiti malo jh
Evo za kraj i fotografija svega što imam :
(https://i.imgur.com/80AAk9V.jpg)
(https://i.imgur.com/pz34YdC.jpg)
(https://i.imgur.com/heZXiRv.jpg)
(https://i.imgur.com/qARM44Q.jpg)
(https://i.imgur.com/IwlmFUn.jpg)
(https://i.imgur.com/k7Fesnb.jpg)
(https://i.imgur.com/rl21vpk.jpg)
(https://i.imgur.com/tWuG7cx.jpg)
(https://i.imgur.com/R528O8X.jpg)
(https://i.imgur.com/SJdkkW2.jpg)
(https://i.imgur.com/Xbzm3xA.jpg)
(https://i.imgur.com/rgcPZVu.jpg)
(https://i.imgur.com/NK5mdpw.jpg)
(https://i.imgur.com/AfPg5Py.jpg)
(https://i.imgur.com/FnlW3RM.jpg)
(https://i.imgur.com/FLymayX.jpg)
(https://i.imgur.com/VVGtHvR.jpg)
(https://i.imgur.com/jdXmWGb.jpg)
(https://i.imgur.com/y2SkTNY.jpg)
(https://i.imgur.com/iG5b4hm.jpg)
(https://i.imgur.com/o4Tcp65.jpg)
(https://i.imgur.com/t75kyVo.jpg)
(https://i.imgur.com/VHQO3eY.jpg)
(https://i.imgur.com/4HMtoIL.jpg)
(https://i.imgur.com/YWQgd26.jpg)
Eto nadam se da ima i više nego dovoljno slika, čamac je stari i na izdisaju je gotovo, dugačak je nešto čini mi se malo ispod 4m, između 3,5 i 4.00 ima duplo dno, i težak je sigurno 200kg.
Izvinjavam se svima na opširnosti ali sam se potrudio da ukoliko već tražim pomoć da vama olakšam da sagledate moj problem i sve što imate da napišete, svaki savet mi je zlata vredan, veliki pozdrav i beskrajno hvala drugari !!!
-
Duzina cizme je oko 42cm mislim da je to kratka cizma i da odgovara za ovaj camac. Jel to Elan 401 camac? Na elisi ne vidim na slikama oznake... pogledaj da li ima negde utisnutu oznaku precnika i koraka...
-
Duzina cizme je oko 42cm mislim da je to kratka cizma i da odgovara za ovaj camac. Jel to Elan 401 camac? Na elisi ne vidim na slikama oznake... pogledaj da li ima negde utisnutu oznaku precnika i koraka...
Nikada nisam znao odakle se meri osovina zato sam i postavio metar pored da bi ovde napokon utvrdio, čamac nije 401 ali je gotovo identičan oblikom, ovo je nekada bio gliserčić imao je komande i sve to, najbolji drugar mi ima 401-a i nema razlike u brzini, stavljao sam hondu na oba čamca i doslovno je identično, stim što je njegov elan lakši za 100kg, znači duplo. Zagledao sam oko elise sve i jedino što sam našao je utisnut ovaj broj od 6-7 cifara ispod auspuha ali je to isti broj kao što sam našao na osovini gde je utisnut model i takođe taj broj, ostalo ništa nisam našao dole kod elise nikakve oznake.
-
Bato tom camcu se pur pena vidi.
Posle odredjenog broja godina ta pur pena ima da krene da se ponasa ko sundjer. Tako da mozes samo da se nadas da ces da glisiras.
Neznam ja bih prvo korito popravio a posle video za dalje.
-
Bato tom camcu se pur pena vidi.
Posle odredjenog broja godina ta pur pena ima da krene da se ponasa ko sundjer. Tako da mozes samo da se nadas da ces da glisiras.
Neznam ja bih prvo korito popravio a posle video za dalje.
Hahaha jeste mator odnosno koliko je mator on je odličan sajkaca Sa druge strane ja ne očekujem da glisiram sa njim ponajmanje ne sa motorom od 7,5 konja, samo akcentujem da kada mi je nakačena i četvorka ( tomos ) čamac se identično ponaša i brzina je ista. Inače sad za koji dan čim otopli idem na Perućac da odradim čamac da ga zaštitim i opravim koliko god je moguće.
-
Bez ljutnje,
Samo komentarisem da bih prvo kupio mat i lepilo i lepo odvoio palubu od korita izvadio staru pur penu zatim zakrpio rupe i stavio novu penu.
Camac nemozes da unistis tako da je dusu dao da se na njemu ucis.
A sto se motora tice ja sam se prevario znaci ima dva cilindra i cetvorotaktni je.
Vidi isto ako mozes da nadjes nekoga sa kompresijonim meracem za cilindre.
nisam kuci momentalno ali ako budes imao problema kad budem dosao videcu od ovih mojih jel ima neko vremena da ga pogleda.(motor).
-
Bez ljutnje,
Samo komentarisem da bih prvo kupio mat i lepilo i lepo odvoio palubu od korita izvadio staru pur penu zatim zakrpio rupe i stavio novu penu.
Camac nemozes da unistis tako da je dusu dao da se na njemu ucis.
A sto se motora tice ja sam se prevario znaci ima dva cilindra i cetvorotaktni je.
Vidi isto ako mozes da nadjes nekoga sa kompresijonim meracem za cilindre.
nisam kuci momentalno ali ako budes imao problema kad budem dosao videcu od ovih mojih jel ima neko vremena da ga pogleda.(motor).
Ma, kakva ljutnja ja sam neizmerno zahvalan što mi pomažete ovde svojim iskustvima, ako bi se ikada igde videli svima bih se sa zadovoljstvom odužio i naravno ako nekoga nekada put nanese na Perućac ima od mene klopu i piće.
Pročitaću malo na drugim temama najbolji vid zaštite čamca pa ću da podvučem crtu i da vidim šta mi je najbolje činiti.
To za kompresiju nemam predstavu ko radi u Užicu i da li uopšte neko radi. Šta mislite kako bi se ova hondica ponašala ne nekom malom meastralu od 3m recimo, da li bi imalo osetne razlike u brzini ?
-
Perudja dobro došao na forum, uživaćeš ovde kao što uživaš na reci.
Ja bih ti savetovao da poslušaš savet članova foruma i detaljno opraviš čamac, Nije to teško da odvojiš korito i palubu, skineš staru pur penu koja je verovatno puna vode, i mnogo ti otežava čamac, zatvoriš matom i smolom rupe. Onda motor kod nekog majstora da sve detaljno pregleda, kompresija, svećice itd. Verujem da ako tako uradiš imaćeš ponovo čamac u punom sjaju, i ispravan motor a onda samo plovidba.
-
Ovo mi deluje kao da je elan 402. On i kad je nov, mislim da bez 20hp ne moze da izglisira. Sa bilo kojim slabijim motorom od 20hp ces se kretati sporo, to je ogranicenje gliserskog korita...To je ono sto sam pomenuo da sam na svom camcu imao istu brzinu i sa Tomosom 4 i sa 10hp.
Jos jedan problem koji vidim je elisa, jedno pero je znacajno osteceno. Verovatno da i tu gubi potisak, ali i da stavis citavu ili sredis tu, verovatno bi osetio minimalnu razliku u brzini. Oko stelovanja motora ti nazalost ne mogu nista pomoci, osim da te i ja uputim da je nosis kod majstora 6589
I meni deluje da je kratka cizma.
-
Cek da se popnem na vrh broda da slikam nas pomocni camac.
-
Perudja dobro došao na forum, uživaćeš ovde kao što uživaš na reci.
Ja bih ti savetovao da poslušaš savet članova foruma i detaljno opraviš čamac, Nije to teško da odvojiš korito i palubu, skineš staru pur penu koja je verovatno puna vode, i mnogo ti otežava čamac, zatvoriš matom i smolom rupe. Onda motor kod nekog majstora da sve detaljno pregleda, kompresija, svećice itd. Verujem da ako tako uradiš imaćeš ponovo čamac u punom sjaju, i ispravan motor a onda samo plovidba.
Hvala lepo, bolje Vas našao!!!
To ću i da uradim definitivno ili da prikupim još novca i uzmem nešto slično samo u boljem stanju, mada sam čak razmatrao soluciju gumenjaka kojeg mogu da stavim u auto i da ga koristim i po drugim jezerima u zapadnoj Srbiji, bar toga ima k5
Ovo mi deluje kao da je elan 402. On i kad je nov, mislim da bez 20hp ne moze da izglisira. Sa bilo kojim slabijim motorom od 20hp ces se kretati sporo, to je ogranicenje gliserskog korita...To je ono sto sam pomenuo da sam na svom camcu imao istu brzinu i sa Tomosom 4 i sa 10hp.
Jos jedan problem koji vidim je elisa, jedno pero je znacajno osteceno. Verovatno da i tu gubi potisak, ali i da stavis citavu ili sredis tu, verovatno bi osetio minimalnu razliku u brzini. Oko stelovanja motora ti nazalost ne mogu nista pomoci, osim da te i ja uputim da je nosis kod majstora 6589
I meni deluje da je kratka cizma.
To oko glisiranja znam, logično mi je sobzirom da ima 200kg minimum. Da što se tiče elise jedan krak je oštećen jer sam devojci dai da vozi i da nas "uparkira u zaliv" i to mi je rezultat... sajkaca Mada i pre toga je bilo identično, ne osećam nikakav gubitak. E sad voleo bih kada bi mi neko rekao koja elisa bi bila idealna za ovaj model, neka druga sa kojom bi eventualno dobio nešto na brzini.
-
Perudja,
Krsh internet nista kad dodjemo blizo obale probacu opet da uploadujem neke slike.
Pozdrav.
-
Perudja,
Krsh internet nista kad dodjemo blizo obale probacu opet da uploadujem neke slike.
Pozdrav.
Tu sam ja, lagano samo. Pozdrav brate!
-
... E sad voleo bih kada bi mi neko rekao koja elisa bi bila idealna za ovaj model, neka druga sa kojom bi eventualno dobio nešto na brzini.
Тешко да било ко може да каже који пропелер би био идеалан.
За такав чамац, можда би требало изабрати једну од ове две:
10" х 11 58133-ZV7-011AH
10" х 12 58133-ZV7-012AH
где је прва цифра пречник пропелера у инчима, а друга цифра је "пич" или "корак" пропелера.
Трећа цифра је каталошка ознака фирме Солас, која код нас има на доста места своје продавце.
Ради се о пропелерима с три лопатице и обртањем у десно.
С продужењем корака повећава се брзина.
Треба водити рачуна да се при максималном гасу постигне број обртаја који прописује произвођач.
Ипак, на оваквом кориту, мотор ове снаге не може да пружи задовољство брзе вожње у режиму глисирања. Ако грешим, нека ме неко исправи. За овакав чамац потребан је мотор снажнији од 20 КС, чини ми се.
-
... E sad voleo bih kada bi mi neko rekao koja elisa bi bila idealna za ovaj model, neka druga sa kojom bi eventualno dobio nešto na brzini.
Тешко да било ко може да каже који пропелер би био идеалан.
За такав чамац, можда би требало изабрати једну од ове две:
10" х 11 58133-ZV7-011AH
10" х 12 58133-ZV7-012AH
где је прва цифра пречник пропелера у инчима, а друга цифра је "пич" или "корак" пропелера.
Трећа цифра је каталошка ознака фирме Солас, која код нас има на доста места своје продавце.
Ради се о пропелерима с три лопатице и обртањем у десно.
С продужењем корака повећава се брзина.
Треба водити рачуна да се при максималном гасу постигне број обртаја који прописује произвођач.
Ипак, на оваквом кориту, мотор ове снаге не може да пружи задовољство брзе вожње у режиму глисирања. Ако грешим, нека ме неко исправи. За овакав чамац потребан је мотор снажнији од 20 КС, чини ми се.
Beskrajno hvala na detaljnom obrazloženju. Međutim ne moram ja da se fokusiram da ovaj čamac on je trenutan i prolazan, kao što sam rekao razmišljao sam da uzmem neki gumenjak 3, 3,5m otprilike, pa hajde na osnovu njega šta mislite šta bi trebalo izabrati i ako može neki link od date firme da pogledam cene i sve to ?
-
Evo jos malo interesantne matematike:
- Tiger Shark 4,3m x 1.7m glisersko trimaransko korito od 210 kilograma, sa Tomosom 4 isao je uzvodno uz Dunav, 5km/h.
- Albin 25, 7.5m x 2.6m, deplasmansko korito slicno jedrilicama, tezina 1.5 tona, sa Tomosom 4 ide uzvodno uz Dunav, 6.5km/h sajkaca
Drugim recima, od korita zavisi mnogo toga. Promenom elise, u tvom slucaju, ne bi mnogo postigao po mom misljenju.
-
Evo jos malo interesantne matematike:
- Tiger Shark 4,3m x 1.7m glisersko trimaransko korito od 210 kilograma, sa Tomosom 4 isao je uzvodno uz Dunav, 5km/h.
- Albin 25, 7.5m x 2.6m, deplasmansko korito slicno jedrilicama, tezina 1.5 tona, sa Tomosom 4 ide uzvodno uz Dunav, 6.5km/h sajkaca
Drugim recima, od korita zavisi mnogo toga. Promenom elise, u tvom slucaju, ne bi mnogo postigao po mom misljenju.
Uhh ovo je jako interesantno, ni u ludoj pameti ne bih ovako nešto predpostavio. E sad ono glavno....
Gde i kako mogu da vidim, pronađem kakvo bi to bilo idealno korito za moj čamac ? I kakva je tu postupak ?
-
Cao Perudja,
Cisto da pitam sta ima od ribe u Perucici?
-
Cao Perudja,
Cisto da pitam sta ima od ribe u Perucici?
U Perućici nema ništa jh Ali u Perućcu ima...
Ja sam generalno univerzalan ribolovac, mada ako bih morao da se kategorišem otišao bih u varaličare jer tu tehniku zapravo najviše koristim. Generalno Perućac je jako raznovrstan i ima veliki potencijal, ja redovno idem na Soma, klena, bandara i pastrmku ( mada nju ne namenski, već kad naleti ) to je nešto što se od grabljivica najčešće javlja, ali sinonim za Perućac je som kojeg ima zaista u velikim primercima i dešava se s vremena na vreme da padnu ozbiljni komadi i gore najzastupljenija tehnika lova soma je troling iliti kako mi to ovde kažemo vuča, standardna procedura ler gas, 3-4 štapa nizvodno, hladno pivo i ceo dan tako, mada to je ujedno i najdosadniji tip ribolova ja ga lično i ne svrstavam u ribolov. Ali ovako na manje varalice uz obalu mogu da se dobiju ozbiljni primerci klena lično sam hvatao kao dobar dan klenove od 2,3 pa i preko 3kg, što je zaista retkost i misaona imenica za mnoge reke i jezera. Takođe ima puno bele ribe plotice, bodorke itd i one se pecaju standardno na pšenicu, bolonjez nema neke preterane mudrosti i takođe se mogu uhvatiti prelepi primerci plotice od po 2-3 kilograma mada pretežno su aktivne porcijašice od par stotina grama. Poenta je da gore vlada totalno bezakonje i da ljudi koji borave na jezeru apsolutno nemaju trunke svesti, C&R je gore ljudima totalna nepoznanica, npr letos sam uhvatio malog soma od 3-4 kg i naravno vraćam ga i tamo čujem 200 metara likove matore iz čamca u fazonu vidi budale vraća ribu, to je naša realna slika nažalost, dok sa druge strane odnosno sa strane republike srpske gde je 100 procentno muslimansko stanovništvo vlada još veće bezakonje i ludilo, tamo sevaju mreže, struje, dimamiti i tamo se riba kasapi doslovno, a čuvare ne samo što ih boli uvo, već saučestvuju u tome i to je rak rana Perućca, a inače jezero koje sigurno ima najveći potencijal da bude daleko najpunije jezero ribom. Ako te još nešto interesuje specifično ti kaži a možemo i na PP da ne gušimo ovde temu.
-
...
Gde i kako mogu da vidim, pronađem kakvo bi to bilo idealno korito za moj čamac ? I kakva je tu postupak ?
Као да сте решили да постављате питања на која је све теже одговорити.
Које би корито било идеално?
То зависи од много различитих фактора а понекад нема везе са здравим разумом.
Пре свега, ја бих погледао око себе да видим шта је то што људи око мене користе. Време је учинило своје и људи су из искуства дошли до тога какво пловило им највише одговара за пловидбу на одређеном подручју. Тако на пример, не верујем да ћете на мору видети да рибари користе равнотабанаше. Видећете много различитих пловила с коритом као позната пасара или ћете видети глисерска корита на пловилима опремљеним снажним моторима.
С друге стране, на нашим рекама има много чамаца које називамо "апатинци" или "смедеревци". Изгледа да су се те конструкције наметнуле као једноставне за израду и лако употребљиве за пловидбу и риболов на нашим рекама.
Избор пловила зависи и од брзине воденог тога, јер није исто да ли сте на брзом, запењеном току Дрине, или на језеру формираном испред бране.
Избор зависи и од дубине и карактеристика обале, односно од тога каква је могућност прилаза обали.
Избор зависи и од материјала од ког желите да буде ваше пловило. Има људи за које је чамац од алуминијума сан који желе да остваре, други се куну у дрво, трећи у чамце од гвозденог лима, док за четврте не постоји чамац до чамац од пластике...
На избор чамца зависи и да ли ћете на њему претежно бити сами или ћете имати веће друштво.
Избор чамца зависи и од тога за шта желите да га користите. Неко намерава да проводи дане на води и потребна му је пространа и удобна, добро изолована кабина. Неко намерава да пеца, па му треба стабилан чамац у коме има места за опрему и "ударање контре". Неко једноставно воли да се шврћка по води и довољан му је чамац без кабине. Неко воли од свега тога помало. Ја сам тако провео лепих десет дана на регати у свом чамцу без кабине, а спавао сам на шатору постављеном у предњем делу чамца...
Више пута су ми замерили, а ја ћу ипак написати поново: за воде и услове као на Дунаву, сматрам да чамац треба да буде дужине од бар 5,5-6 м и да буде шири од 1,5 м, са страницама високим бар 0,6 м. За неке мирније воде, на просторима заштићеним од олујних ветрова и таласа, чамац може бити и мањи. Не познајем услове на Перућцу па не могу да кажем шта бих на вашем месту ја урадио.
На крају, као што рекох, избор често нема везе са здравим разумом - човек купи оно што му је под руком, оно за шта има пара, оно што му се тог тренутка учини да је најлепше и најбоље.
То је, ипак, одлука коју ћете морати сами донети.
-
Uh, kapa dole za upis! clap
Ja sam danas došao na ideju da sredim jedan drugi čamac, ćale je nekada redovno išao na Sjenicu odnosno uvačko jezero i gore sa prijateljem napravio čamac koji je stajao do prošle zime, čitavih 36 godina sajkaca na obali i došao sam na ideju da odem do gore da proverim da li je uopšte tu i u kakvom je stanju, za divno čudo čamac je bio u solidnom stanju sobzirom na okolnosti, imao je nekoliko rupa po patosu koje su odrađene i sad se dvoumim da li da ga sređujem, jer ne znam odakle da počnem pre. Inače čamac je 4.50m, 1.20m širina, 90cm visina stanice tj dubina čamca kako god, 2mm debljina pocinkovani lim, ali ima problem sa prednjim delom koji je loše odrađen ćale mi je rekao da gura vodu i da znatno usporava, evo par slika čisto onako.
(https://i.imgur.com/pYv1Fx3.jpg)
(https://i.imgur.com/W1WBLxs.jpg)
(https://i.imgur.com/ROymIZ9.jpg)
(https://i.imgur.com/oIEAAAB.jpg)
(https://i.imgur.com/TdeFK9x.jpg)
Šta biste uradili da ste na mom mestu ? Vredi li ovo praviti ?
-
Одговор на ово питање требало би да да неко ко се у то разуме више од мене.
Оно што мене занима то је т дебљина од два милиметра.
Да ли је то дебљина измерена сада или је толико било пре тридесет година?
Питам се, иако поцинкован, колико је време појело лим?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Videću ovo sa čamcem da prebacim u adekvatnu temu, ovo je ipak tema za motor...
Nisam premerio danas, uzeću sutra to da pogledam baš i mene interesuje, pa ću svakako javiti.
Inače kad smo već kod ovakvih čamaca, generalno metalnih na to mislim, za njih važi duga osovina ili i tu ima nekih peripetija ?
-
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Дужина осовине се прилагођава висини крмене плоче (понекад обрнуто) а то зависи од конструкције чамца.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
A, kakvi su parametri za prilagođavanje ? Imaju li neki propisi-standardi ? Kako da znam šta treba da prilagodim čemu ?
-
A, kakvi su parametri za prilagođavanje ? Imaju li neki propisi-standardi ? Kako da znam šta treba da prilagodim čemu ?
О томе ћете наћи у једној од оних тема за које сам вам дао линкове.
У њима су дати цртежи који показују како се одређује да ли је нека осовина кратка, дуга или екстра дуга, како се одређује висина крмене табле.
Битно је да имате у виду да, за оптимално искоришћење мотора, кавитациона плоча мотора треба да буде уроњена у воду у просеку од око 2,5 до 5,0 цм испод најнижег дела корита мотора на крми.
Осим висине, поребно је водити рачуна и о углу под којим је постављен мотор у односу на површину воде. То се назива "трим". Правилним одабиром трима, прамац се подиже или спушта, што доприноси економији вожње. У начелу, осовина мотора треба да буде у нормалном положају у односу на површину воде (90°).
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Pozdrav i ja sam si nabavio nedavno takav motor ali dok ne napravim servis i nekih sitnica na njemu necu biti u mogucnosti da ga testiram.
Uglavnom da li itko zna kako da rastavim petu motora? Ja sam probavao ali ne mogu skinuti (odvojiti) petu iz razloga jer mijenjac ne dozvoljava a cini mi se jedini nacin da ga moram presjeci da bih mogao skinuti petu a prilikom sastavljanja da cu morati navariti dva navoja na jednu stranu i drugu mijenjaca a to je jedna dugacka sipka pa ubuduce kada treba opet skinuti petu samo se odsarafi saraf koji ce drzati jednu i drugu stranju mjenjaca.
E pa sada ako mi itko moze pomoci oko tog mjenjaca da li postoji neki nacin da se on rastavi da bi mogao odvojiti petu.
Evo unaprijed se zahvaljujem i naravno kada ga sredim javim Vam kakav je :)
Poslano sa mog ONEPLUS A5000 koristeći Tapatalk
-
Trebao bi imati jos gore na cizmi jos jedan sraf na osovini, mislim da je 11 kljuc ili 13, odvrnes i onda skidas petu. Daj mi email, posalcu ti servise manual.
-
Hvala na odgovoru bas cu jos jednom detaljno da pogledam da li se vidi kakav saraf mada sam vec gledao i nista se ne vidi pa sam zato mislio da mi jedina opcija presjeci ga tamo gdje bi mogao zavariti navoj sa sarafom pa stavim dolje sliku sta sam mislio napraviti
I jos si mislim kako su ovo glupo napravili da se ne moze rastaviti mjenjac heh
Evo mail :
josipbosnjak42@yahoo.com(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190221/8c6efb0b7b713ff7613dce627a3b3348.jpg)
Poslano sa mog ONEPLUS A5000 koristeći Tapatalk
-
Upravo taj šraf sa slike koji stoji na toj polugi, šipkici treba odvrnuti. On dole u peti ukopčava i izbacuje iz brzine.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Treba biti pazljiv pri ponovnom sastavljanju jer od pozicije tog srafa zavisi da li ce pravilno raditi pozicije menjaca napred/ler/rikverc.
Mozda moze necim da se obelezi?
-
E to cu morati da provjerim u pet ali i poslikam sta sam ja tamo vidio da ima pa javim.eto nadam se da cu pronaci taj saraf jer sam ja to i trazio i nisam mogao da ga vidim
Evo slika kako moj motor izgleda
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190221/8f54c089e22156b8c609b702e61a741e.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190221/60e8ce451d6397aec6e45e97405dd67b.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190221/0a0a23a907df303fa0c521bb997f1c8a.jpg)
Poslano sa mog ONEPLUS A5000 koristeći Tapatalk
-
pogledajte ovde, ovaj Japanac objasnjava na slicnom motoru
https://www.youtube.com/watch?v=_hlcHOMIR4g
-
Sto se tice videa taj dio sam i ja napravio sto znaci skinuo sam to prvo jedan osigurac koji drzi gore mjenjac ali negdje unutra bi trebao biti neki saraf za odvrnuti mjenjac da mogu petu skinuti dolje
Poslano sa mog ONEPLUS A5000 koristeći Tapatalk
-
Nisam našao adekvatnu temu za ovaj model odnosno marku motora, pa ću nastaviti da pišem u ovoj svojoj....
Šta mislite o ovom motoru ?
https://www.kupujemprodajem.com/Plovni-objekti/Vanbrodski-motori/Mariner-15-73645843-oglas.htm
Imam ponudu da menjam svoju hondu glavu za glavu za ovaj motor, pa bi mi svaka rečenica dobrodošla od nekog iskusnijeg. Hvala!
-
Mariner je trgovački naziv vanbrodskih motora i postoje: Mariner-Johnson, Mariner-Mercury i Mariner-Yamaha.
Po mišljenju majstora iz Futoga, od koga sam dobio ovu informaciju pre par godina, Mariner-Yamaha je najbolja od ove tri kombinacije.
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,1791.msg24230.html#msg24230
-
Jasno, a da li ima korisnika koji poseduju ili su posedovali konkretno ovaj model sa ovom konjskom snagom. Interesuje me potrošnja, kvarovi, odnos cene i kvaliteta, održavanje i tako te stvarčice, i konkretno neko ko zna da mi kaže u kakvom mu deluje stanju ovaj gore primer što sam okačio, vredi li da dam Hondu ?
-
Тај чамац, ако заплови после сређивања, неће пловити много брже с 15 КС али ће потрошити випе горива и биће бучнији.
Ја бих радије задржао хонду. Њу само треба мајстор да подеси. За овсј мотор из огласа не зна се ништа. Мачка у џаку...
Можда неко има другачије мишљење?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Тај чамац, ако заплови после сређивања, неће пловити много брже с 15 КС али ће потрошити випе горива и биће бучнији.
Ја бих радије задржао хонду. Њу само треба мајстор да подеси. За овсј мотор из огласа не зна се ништа. Мачка у џаку...
Можда неко има другачије мишљење?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Za čamac koji trenutno sređujem nisam ni planirao da stavljam jači motor, čak naprotiv gledam upravo na oglasima imaju jamahice i hondice od 2ks 4t jako lepe, očuvane i novije generacije za 200-300e, a budući da ću ovaj čamac koristiti isključivo za gušt ili eventualno za troling u ribolovu gde se svakako peca na ler gasu, razmišljam da ga ponovim sa jednom ovakom malom igrčkicom poput te hondice ili jamahice od 2ks, a ovaj mariner sam gledao da uzmem jer ću na leto ili dok dođem do novca uzeti jedan gumenjak od 3, 3,5m zbog odlaska u kanjon na belu ribu ( 15-20km ) jedan pravac pa bih na njega stavio npr ovaj mariner...A najsrećniji bih bio kada bih našao jednu lepu Yamahicu od 8ks da znam da je proverena i dobra.
-
Sve to od 2-5 konja novije proizvodnje ne valja. Da li se radi o Yamaha, Honda ili Parsunu, isto ti je. Ne uzmati. Sto se tice voznje na ler gasu, to zaboravi sa 2T motorima. Mora biti 4T. Ta honda 7.5 je odlican motor. Ako je ispravna, na pola kanapa pali a potrosnja je sigurno ispod 3 l.
-
Sve to od 2-5 konja novije proizvodnje ne valja. Da li se radi o Yamaha, Honda ili Parsunu, isto ti je. Ne uzmati. Sto se tice voznje na ler gasu, to zaboravi sa 2T motorima. Mora biti 4T. Ta honda 7.5 je odlican motor. Ako je ispravna, na pola kanapa pali a potrosnja je sigurno ispod 3 l.
Za mene lično novije podrazumeva motore od 10-15 god starosti, takav standard sajkaca Tomosa četvorku 20 godina vozim na ler gasu dok pecam i nikada problem sa njim nisam imao, nemam ni sada na leru i dalje kao zrno radi, ali je došlo vreme da se menja. Moja honda je perfekta, ne bih je u životu menjao, jer sam siguraniji u nju nego u bilo koga, samo mi ne vrši posao motor joj je teretni, ne mogu da izvučem brzinu sa njom ni na gumenjaku, da prevedem...prespora je za svoju snagu i to je to, svi motori njene konjske snage su jači od nje, odnosno brži, njen najveći problem je što nema glisersku elisu već teretnu i zato me nervira u pm.
-
2T na leru ima jako slabo podmazivanje i skracuje se zivotni vek motora puno. Nece njemu nista smetati malo na leru, ali duzi rad...Malo procitaj oko toga..
-
Ovo mi nije logično, ali ne kažem da nije tako.
Po logici, 2T motor se podmazuje uljem iz benzina, jači gas - više obrtaja ali i više ulja u protoku, manji gas, manje obrtaja, manje ulja u protoku. Srazmerno jedno drugom. Ne znam zašto bi bilo slabo podmazivanje na malom gasu?
Znam da T4 ne voli mali gas jer nema pumpu vode, nego se hladi potiskom, pa pri malom gasu ima slabo hladjenje, ali to je samo hladjenje auspuha...
Ima li neko objašnjenje?
-
Kada sam pre 15 godina i više radio kao čuvar ribolovnog područja NP Fruška gora imali smo između ostalih i dvataktne Yamahe 25 i 30 ks, znali smo po 5-6 sati da vozimo čamce na najmanjem gasu (ler gasu) tražeći mreže i ostali nedozvoljeni alat i nikada nisamo imali problem sa mtorima niti su se isti pregrevali...
ovo sto Drivee govori važi samo za Tomos 4 i slične motore koji nemaju vodeno hlađenje i to utiče samo na pregrevanje motora a nikako ne na podmazivanje jer se motor konstantno podmazuje uljem iz benzina kako i na višim obrtajima...
-
Slažem se... I po meni vožnja na malom gasu ne može imati nikakve veze sa podmazivanjem...
-
Vožnja na malom gasu važi za Tomos 4 jer mu se auspuh hladi ubacivanjem vode sa zadnje strane od potiska elise.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Da, ali ima veze sa pregrevanjem a ne sa podmazivanjem.
-
Da
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
(https://i.imgur.com/Xbzm3xA.jpg)
(https://i.imgur.com/rgcPZVu.jpg)
(https://i.imgur.com/NK5mdpw.jpg)
Da se vratimo na temu Honde malo... 114
Interesuje me, gore sam objasnio da sam letos uzeo sam da čačkam ove šrafove ( iako mi je ćale naglasio da to ne diram kao u oči ) ali jbg mislio sam da nešto znam i sada imam problem sa paljenjem kao da sam negde zeznuo odnos vazduha i benizna čega već, uglavnom kad se upali radi ali čim dam gas on se ugasi, pitanje pravo : Da li neko zna na osnovu slika da mi kaže pod kojim uglom odnosno kako bi trebali ovi šrafovi da stoje, gde da ih rotiram kako bih izbalansirao to što sam zeznuo ? Može li da se vrati nekako na "fabrička" podešavanja ? Značilo bi mi puno da ne idem kod majstora da me odere zbog par zavrtaja...
-
Prvo upali motor da radi i lagano po malo odvrci ili zavraci onaj saraf koji ima feder na sebi jer taj je naj bitniji a isto tako kako saraf po malo odvrnes ili zavrnes testiraj gas mada bi on i u leru trebao mijenjati svoj zvuk kako ti radis sa sarafovima evo nadam se da sam pomogao malo
Poslano sa mog ONEPLUS A5000 koristeći Tapatalk
-
A šta se dešava sa ovim ostalim šrafovima, jer sam i njih zeznuo ? I, da postoji li mogucnost da ubrizgam gorivo direktno u karburator da vidim hoce li onda da uoali lakse i brze, jer sam.ja oretezno na camac nosio obicnu flasu od 2l kole nikada nisam nosio citav kanister i nikada nisam drukao benzin pa mu mozda zato i treba toliko dugo verglanja dok ne povuce gas...Idem sada sve to da probam, ako bilo ko ima jos bilo kakav savet da pokusam da sredim motor neka kaze, bio bih beskrajno zahvalan. Sve je dobrodoslo.
-
Bez drukanja ce sigurno teze da upali, na mojoj yamahi(dvotaktna autolube) cak i kad nadrukam, ako je duze stajala, treba joj vise verglanja. Posle svaki put pali iz prve, ali za prvo paljenje, mislim da je prilicno znacajno nadrukati.
Druga stvar, za prvo paljenje je potreban i sauh, jesi siguran da to funkcionise?
Sto se stelovanja tice, nemam preciznu informaciju, a ako ti nesto znaci, prenecu ti svoje iskustvo sa Yamahom. Kod tebe vidim dva srafa, obicno je jedan za stelovanje ler gasa tako sto otvara/zatvara leptir karburatora minimalno. Drugi sraf je za smesu vazduha i goriva, na mojoj dvotaktnoj Yamahi, taj sraf za smesu se zavrne do kraja i onda odvrne tacno dva kruga. To mu je neko fabricko podesavanje, ali naravno u zavisnosti od potrosenosti motora i stanja karburatora, od ta dva kruga, stelujes po malo na neku stranu. Kad vidis da lepo prima gas, i da radi mirno na razlicitim obrtajima, onda sa drugi srafom stelujes ler gas da bude odgovarajuci(polozaj leptira).
Mozda jos jedna bitna stvar, na slici vidim pukotinu na telu karburatora kod gornjeg srafa. Treba proveriti da tu ne vuce fals vazduh.
Nisam majstor, ali sam uvek uspevao sam da resim stelovanje karburatora na svim 4-5 motora koje sam imao do sad hi
-
Pogledaj i ovaj video, donji sraf sa oprugom se zavrne do kraja, pa se odvrne za 1 + 3/4 kruga:
http://www.youtube.com/watch?v=OIlhOztgsKU
-
Probao sam sve ovo što ste ispisali, motor sam upalio bez problema, 10ak verglanja ali ni pod tačkom raznom na leru, znači čim sam ga ubacio u brzinu i dao osrednji gas odmah je kresnuo i naravno okupao me celog k5 Zatim kada sam ga prebacio u neutralnu radi samo na velikom gasu kako smanjim tako se ugasi..... no125 Do čega li je ?
-
Pozdrav svima!
Da ne bih otvarao novu temu postavio bih pitanje iskusnima. Daklem, upalim motor krenem i do trecine gasa lepo radi, pri dodavanju gasa pocne da se gusi i nema sanse da dobijem pun gas... Moze li neka pomoc oko ovoga?
-
Nisam čitao redovno.. Ako pali sa pola gasa i radi na preko pola gasa, ima višak goriva, mnogo viška...
Probao sam sve ovo što ste ispisali, motor sam upalio bez problema, 10ak verglanja ali ni pod tačkom raznom na leru, znači čim sam ga ubacio u brzinu i dao osrednji gas odmah je kresnuo i naravno okupao me celog k5 Zatim kada sam ga prebacio u neutralnu radi samo na velikom gasu kako smanjim tako se ugasi..... no125 Do čega li je ?
-
Poštovani prijatelji, potrebna mi je pomoć.
Juče sam bio na vodu sa svojom hondom 7,5 ks i primetio sam u jednom momentu da ne baca vodu, da umesto vode izlazi dim, zatim povremeno počne da baca vodu sasvim normalno a voda je vrela, nije baš da ne može da se drži ruka ali je zaista vrela. Šta se dešava, šta mi je činiti i šta se zapravo tu dešava ? VELIKO hvala na odgovorima i veliki pozdrav svima!
-
100% je crkao impeler ili ga je nešto zaglavilo. Često se desi da pukne neko peraje impelera koje zaglavi unutra ceo impeler, pa kada malo provrti baci vodu. Svakako ne sme se voziti tako da ti ne izgore dihtunzi. Kod majstora i da se sredi, to nije skupa popravka, potrošni materijal.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Da to ti je impeler i to mozes cak i sam da zamjenis i skroz je jednostavno ali nikako ne smijes da vozis dok impeler ne zamjenis
Poslano sa mog ONEPLUS A5000 koristeći Tapatalk
-
Danas sam tražio na nekoliko mesta u Užicu da kupim isti, ali nigde nisam pronašao...
Postoji li neka alternativna online porudžbina ?
P.S. Veliko hvala što ste mi odgovorili, gotovo da sam znao da je to u pitanju ali sam ipak morao da se konsultujem sa stručnijim osobama od sebe, tj vama 114
-
Gros Inox u Beogradu u ulici Dzona Kenedija broj 14.
Radno vreme: radnim danima 10-18 h ; subotom : 09-14h
Kontakt telefon: +381 11 2601 439 ; +381 64 6499 425
TEHNONAUTIKA Beograd
sale@tehnonautika.rs
063 102 58 38
Kej Oslobodjenja 23 Zemun, 11000 Beograd
011 37 55 976
Ako se nisi već snašao, evo ti kontak dve prodavnice nautičke opreme u Beogradu, pozovi pa se dogovori sa njima. Verujem da će se naći modus da ti pošalju potreban impeler, ili da neko za tebe uzme i donese ti.
-
https://www.youtube.com/watch?v=OIlhOztgsKU
pogledaj malo ove klipove...ima ih vise i jako dobro objasnjeno
-
Drugari, posedujem "fabricku" elisu, zeleo bih da probam da je zamenim sa nekom bržom ukoliiko postoj tj ukooliko se negde kod nass u Srbiji uopšte proizvode takve elise za dati model motora ? I, ako ima gde bi to moglo da se pogleda-naruči ?
-
Naravno da imas nego.. zasto brzu? Sta guras sa tom hondom sada? Koliko kg i koja ti je brzina i koliko vas je u camcu uglavnom?
-
Naravno da imas nego.. zasto brzu? Sta guras sa tom hondom sada? Koliko kg i koja ti je brzina i koliko vas je u camcu uglavnom?
Hvala na javljanju...Pazite ovako..Nedaavno sam na jezeru napravio nekoliko ekspermenata. Stavio sam na 3 identična gummenjaka moju hondu 7.5ks, na druugi merkuri 6ks i na treći evinrude takođe 6ks, oba oova su bili daleko dalekko brži od moje honde, mislim to je više bilo smešno za porediti, uopšte nema onaj "štrap" poozadi kad se da pun gas za razliku od ova dva, evo danaas sam bio na Perućcuu po mirnoj vodi, ja sam u elaanovom čamcu 401, praazan samo štaap i kkanistter sa mnnoom u čamcu i merimm brzinuui i to je 9, 9.5 na sat brzina. Poenta je ta što koji god motor na voodi vidimm da je u rasponu od 6 do 8ks, nna bilo kom čamcu ssa biloo kkoliikko ljudi je jednostavno brži od mene, pa samm zzato došao nna ideju dda poogledam elisu, jer trrennutna koju imam je tereetna i pored njje iimam osećaj da bih mogao tanker da zakkačim i da ga vučem niije poenta u snaazi, togaa ima nna pretek ali nema kaako daa kažem....nema tu ekslozivnost i to je onoo štto mi se ne dopadddaa ni malo...izvinjavam see na pravopisnim greškkama, imam problem sa taastatturoom ssaama mmi dodaje slova. Veliki pozdrav svima!
-
Перуђа, треба обратити пажњу на нешто што ја у овој поруци не видим - да ли су ова два мотора двотактна или четворотактна. То је веома важан моменат.
Наиме, Хонда је четворотактна и њој је потребно извесно време да постигне највећу снагу и брзину (то је нека теорија о обртним моментимаа али не бих да сад улазимо у физику).
Двотактни мотори много брже постижу тај максимални обртни момент и зато су они доста стартнији и по правилу за собом остављају све четворотактне моторе.
Међутим, касније и 2Т и 4Т постижу исту максималну брзину и мислим да хонда не иде ништа спорије од ова друга два мотора.
Е сад, ако се ради о теретном пропелеру, ту онда има смисла замена ако је већа брзина жељени циљ.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Bravo, zabooravvio sam uu predhodnom upisu da napomenem da su ova drruga dva motora 2t i jasno mii je sve to, celaa ta razlika, ali nne radi se o startnosti vecc o sablasno opasnoj razlici, jednostavno na 100, na 1km sam se ttrkao i to je smešno, jer ja imam tu teretnu elisu i evidentno je to problem, ne vidim niššttaa drrugo da može problem da bude, jer motor ima snage to niije problem, ali da ne može da pređe na mirrnoj vodi 10km na sat i da je toliko sporija od motora iste i manje snage to mi ne ide u glavu, pa eto otuda mi je došla ideeja da vidim kakve sve eelise imaju, gde mogu da se pogledajju da vidim kakva su zapravo i daa naručim ako će to da doprrinese brzini...
-
Da, sporiji jesi ali pod teretom ces ti da ih deres u brzini. Ako si uglavnom sam u camcu, onda ti definitivno treba brza elisa. Predlazem da kontaktiras coveka koji radi elise, on ima neke i za prodaju. Dogovori se sa njim da ti posalje dve tri pa probas, na kraju kupis onu koja ti odgovara. Ima tih elisa dosta.
Recimo, drugar vozi camac, kada je sam, leti a vec sa troje, potone camac i vuce se, motor se pati... Velicina elise moze i da se izracuna ali na to utice brdo parametara, tako da je najbolje da experimentises. Ja sam kupio dve sa aliexpresa...razmisli o toj opiciji, ustedeces 30 eura.
Reci mi, da li ti motor udara u blokadu?
-
Da, sporiji jesi ali pod teretom ces ti da ih deres u brzini. Ako si uglavnom sam u camcu, onda ti definitivno treba brza elisa. Predlazem da kontaktiras coveka koji radi elise, on ima neke i za prodaju. Dogovori se sa njim da ti posalje dve tri pa probas, na kraju kupis onu koja ti odgovara. Ima tih elisa dosta.
Recimo, drugar vozi camac, kada je sam, leti a vec sa troje, potone camac i vuce se, motor se pati... Velicina elise moze i da se izracuna ali na to utice brdo parametara, tako da je najbolje da experimentises. Ja sam kupio dve sa aliexpresa...razmisli o toj opiciji, ustedeces 30 eura.
Reci mi, da li ti motor udara u blokadu?
Najveći tereet su u čamcu su mi dva štapa za ribolov i pas fishhit Kontaktirao bih ja da znam koga, voleo bih da see čujem sa nekim ko može da mi pomogne pri rrešaavanju problema a daa pritoom nije ološ i bitanga koja samo gleda da uzme pare, jer mi je jedaan rekao negde naa internetu saam ga našao da kupim tu neku elisu kojuu je on predložio i daa ću ići kao metak, po njegovoj priči sam razumeo da će moj motor na tih 7,5ks dobiti još 20 što sam naravno provalio odmah i prekinuo sam daalju konverzaaciju, zato ako imate nekoga proveerennog od koga bihh mogao da uzmemm par eliisi da isprobam i da pazarim onu koja mi najviše bude odgovaarala...
Ovo pooslednje pitanje nisam razuumeo, koja blokadaa, kako udaara ?
-
Blokada služi da motor ne može da razvrti više obrtaja od dozvoljenog da ne bi ušao u hiper turažu...obično izbaci jedan cilindar kada uđeš u blokadu.... samo ja mislim da taj motor nema tu funkciju jer se radi o starom tipu motora.
Najbolje je da priključiš obrtomer i vidiš koliko obrtaja postiže motor na punom gasu sa tom elisom i nađi na netu kolika je maksimalni broj obrtaja za taj motor pa uporedi... ako ne postižeš maksimalni br.obrtaja onda ti ne treba brža elisa, onda je do motora...možda je izgubio snagu..izmeri kompresiju..
-
Ako osetis da motor ne ulazi u maximalne obrtaje onda nije do elise, kao sto je rekao kolega gore...
Vinogradska 11, Stara Pazova
Telefon: 062 315 953
Radno vreme: 08:00-16:00
Subota: 08:00-12:00
nazovi ga, obajsnice ti covek kako i sta i mozda ima neku za prodaju. Ja kada sam experimentisao pomogao mi je dosta...
-
Ne, nne ne raddi sse o gubitku snage, kao sto sam rekao motor ima snagu samo je nekaakok trom ne znam ne uumem da objasnim jednostavno ne pruža brzinu koju bi realno trebao. Mislim iz laičkog iskustva daa je sve do elise, pride maloo sam udariioo elisu i sad je kriva, aali ni raanije niije bilo ništta bolje. Deffinitivno mi treba elisaa, mislim da ću sa tim dobiti ono što treba...
Evo najboljeg primera :
https://www.youtube.com/watch?v=J6Lvke56ebQ
Recimo ja kad kreneem pun gas uopšte ne osttaavlja voodu ovako iza sebe kao što to radi na ovom klipu, jer sve što želim je da mi motoor radi kao na ovom klipu, pogledajte kako leti, a idenntičan motor.
E sad pogledajte ovaj klip https://www.youtube.com/watch?v=wZBrAZAW6hM i ovakoo oostavlja vodu iza čamca kod mene, samo uporedite razzliku između ovaa dva klipa i sve će vam biti jasno, a ja tragam za rešenjem kao na prvom klipu.
-
Proveri oznaku na elisi, možda već imaš brzinsku pa ti motor ne ulazi u više obrtaje. Može da se desi da ti čak treba teretnija...!
-
Proveri oznaku na elisi, možda već imaš brzinsku pa ti motor ne ulazi u više obrtaje. Može da se desi da ti čak treba teretnija...!
Ne bih rekaao po izgledu jerr izgledda kao standaardna elisa npr najslicnijja tomosu sammo sa 3 kraaka, sad cu pokusatti da okacim sliku da vidite kakko izgleda.
(https://i.ibb.co/MMSm8gk/elisaaa.jpg) (https://ibb.co/6gwkvy0)
Eto je, slika od juce...Zna li neko nesto i da li vvidi neko nesto na ovoj elisi sto bi moglo da bude problem ?
-
P.s. Ovo sam se jaa nesto mlatio i farbao u zuto da lepse izgleda ne dopadda mi se crvvenna elisaa sajkaca Ali sada sam napravio jos vecu katastrofu posle 2 izlaska na vodu eto na sta licii sajkaca
-
Bitno je naći oznaku, možda se vidi tek kad je skineš sa osovine. Meni deluje da je ova tvoja brza, jer su joj pera prilično zakošena. Teretne elise imaju mali korak, to znači da su im pera manje zakošena i obično imaju veću površinu. Što bi rekao ZoranT, teretne elise imaju pera koje podsećaju na uši Miki Mausa jh
Savet je da skineš elisu i da probaš da nađeš oznaku. Bezveze je da tražiš brzu elisu ako je već imaš..
-
Pa kako bih onda išao sa tereetnom ako je ovo brza jbt ?? no125
Imaam fenomenalan motor, sa njim bih smeo na sred okeanaa ali je sve ovo tolikko poočelo da me nervira i da mi oduzima vreme da je to strašnno ii da ću na kraju prodaati motor samo zbog elise..
-
Vidi, ono što ti mi pričamo je da prvo moraš znati neke parametre pre nego što zameniš elisu. Teretnija elisa ne znači i manju brzinu, evo pokušaću da ti objasnim ovako.
Kad voziš auto u trećoj brzini na uzbrdici, u nekom trenutku dolaziš do toga da koliko god davao gasa, motor nema snage da dalje ubrza i stoji na određenim obrtajima. Šta onda radiš? Vraćaš u drugu brzinu daješ gas i obrtaji rastu, a ujedno i brzina.
Treća brzina = brza elisa
Druga brzina = teretnija elisa
Da bi dobio rezultat kakav želiš, moraš znati dva parametra za početak:
- oznaku elise(prečnik i korak)
- obrtaje koje motor postiže na punom gasu
Može da se desi da je ta tvoja Hondica nejaka za taj čamac jer ima brzinsku elisu i nagura max 3000 obrtaja na punom gasu. Sa dva broja teretnijom, dobio bi obrtaje i snagu koja ti fali, i dogurao bi recimo na oko 4000 obrtaja. Zato ti preporučujem da skineš elisu, slikaš oznaku i okačiš ovde.
Siguran sam da ni tebi nije u interesu da kupiš elisu i shvatiš da ti ni ona ne odgovara, ili da je situacija još gora...
-
Izgrebi farbu, na dva pera su ti oznake. Po oznakama cemo znati velicinu i tada mozemo videti koja je tacno. Sve u svemu, ako ne dobijas maximalne obrtaje, to znaci da ti je elisa brza i da ti treba manja, tj teretnija.
Imas dve:
Diameter Pitch Rotation Mfg Part Number
9 10 R 2111-090-10P
9.25 11 R 2111-093-11P
-
Pozdrav svima!!!
Druze gledajuci snimke koje si postavio mogu da konstatujem da ti motor ne postize obrtaje ni blizu onog motora sto si izbacio za poredjenje sa tvojim...ja sam imao slican problem sa postizanjem obrtaja zbog elise...
Zapravo imao sam brzu elisu na motoru koji je sam po sebi bio zdrav kao dren ali nije mogao da izglisira zbog elise (evinrude 30 ks)...imao je brzu elisu pa sam prvo stavio standardnu koja nije dala maximalan rezultat ali je bilo ipak bolje sto se tice obrtaja i brzine!
Ali i dalje nije bilo to to dok nisam stavio jos sporiju (poluteretnu) i na kraju sam dobio i obrtaje i brzinu!tako da sve sto su kolege napisale pre mene je apsolutno ispravno i tacno....ja mogu samo da podelim sad vec neko vreme star snimak kada sam stavio sporiju elisu i resio problem!Nazalost nemam snimak sa starom elisom na youtube-u
https://youtu.be/j3PF1GpReTo
-
Koliko sam primetio, oba snimka koje je postavio Perudja nisu sa njegovog plovila, vec nadjeni na netu. Drugi snimak jasno pokazuje da je verovatno kavitaciona ploca jako visoko, i da motor ne moze da zahvata vodu ispod camca, vec radi kao u "bunaru"...
Perudja, ako nije problem postavi sliku kako je tebi postavljen motor, gde se jasno vidi gde se nalazi dno camca a gde elisa....
-
Ja bi da kazem dve reci, ta elisa je kriva i lopata po vodi te nema potisak
-
Eto, imaš odgovor od čoveka koji se time bavi - remontom elisa.
-
Uh, nisam verovao da ce me sacekati ovakva lavina komentara, prijatelji neizmerno vaam hvala na svemu!
Da krenem redom....
@Bakara Hvala na iscrpnomm objasnjenju, sutra cu da skinem elisu da izgrrebem ovu farbu i da pokusam da nadjem tu oznaku, pa cu slikati.
Kako da znam na kolikko mi ide obrtaja ? Licno mooje misljenje je kada dam maksimalan gas rekao bih kao da bi ona mogla jos, kao da ne izvlaci maaksimum iz nje, tako nekako sticem utisak....
@Qsha Hvala na informaciji iz prve ruke, jesam naik i totalna neznalica ali ni lud ne bih pomislio da mi na ovu muku treba teretna elisa sajkaca
@DuleN Nisu, ali sam trazio dva najpribliznija snimka kako bih najlaakse objasnio o cemu se radi, na prvom sam okacio ono zaa cime tragam tj kaako bih voleo da mooj motor gura camac, a na drugom klipu sam pokazao najpribliznije kako je kod mene stanje ( onde gde je sporo ) Sada cu daa potrazim po racunaru neku sliku u nadi da cu uspeti da pronadjem nneku fotografiju madaa tesko cu naci takvu sliku gde moze da se vidi razmak izmedju elise i dna camca... Zapravo koliko je najboljee da elisa bude zaronjena u vodu ? Premericu i to kad odem na vodu.....
@Mare Znam, napisao sam gore da sam jednom pri parkiranju udario od dno i iskrivio jedan krak elise, ali i kad je bila totalno ispravna identicno je radila, trudio sasm se da primetim razliku ali bez uspeha.
Uglavnom viddecu sutra sve nacicu te diimenzijje pa cu podeliti sa vama.
P.S. Evo jedne jedine slike koje imam u racunaru, znam da ovo nece nista pomoci ali eto bar neki orjentir, bolje ista nego nista...
(https://i.ibb.co/WGWbnKG/20170916-132214.jpg) (https://ibb.co/MZDYnNZ)
-
Можда да погледате овде: https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fwww%2Emojaladja%2Ecom%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D9969%2E0&share_tid=9969&share_fid=77622&share_type=t&link_source=app
Погледајте тему од почетка.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Smesno je, znam smesno je ovo sto cu napisati sada jer se granici sa idiotiznom odnosno kolicinom mog neznanja i neiskustva....Naime, skinuo sam danas elisu kako bih je ismirglao i sredio da bih pronasao serijski broj odnosno dimenzije, medjutim kupio sam 5 razlicitih smirgli i dosllovno teorije nema da skinem farbu, gulio sam 3h kao budala bez rezultata. Da li neko zna da li ima neko sredstvo sa kojim se lako uklanja farba sa aluminijuma ? Izvinite, sta vise da vam kazem, dosadio sam i samom sebi....
-
Ja znam za sredstvo, zove se skid.
Možda ima i druge nazive. Ima ga skoro svaka farbara. Pakuje se u konzerve kao farba i služi za skidanje farbe sa svih materijala.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Da, samo trazi nesto u farbari, namazes i posle par sati farba sama spadne..
-
Pozdrav dobri ljudi. Evo sammo da se javiim da sam pronasao sredstvo "skid" i da sam skiuo farbu sa elise, mada i ovo je bilo mukotrpno, ali bar je odradillo posao. I ostao sam bez teksta...Naime nigde nije stajao tj nigde ne stoji nikakav serijski broj ono sto ste mi vi ovde trazili. Prilozicu vamm dole nekoliiko fotograafija od pre par minuta daa pogledate o cemu se radi... Ne znamm zaaistaa kako je mooguce da nema nigde nikakvog broja....Uzeo samm lenjir ugrubo premerio stranice ako to sta moze da pomogne....
(https://i.ibb.co/nbC9n5j/70938657-388160345410152-7981810859754127360-n.jpg) (https://ibb.co/56FmnfL)
(https://i.ibb.co/SfWqH5B/70977109-635532563640869-8237228669311909888-n.jpg) (https://ibb.co/XYNm6jt)
(https://i.ibb.co/BCTknDH/70981766-543984206348157-4654272234074931200-n.jpg) (https://ibb.co/S3VSfTD)
(https://i.ibb.co/NSb39zG/71088943-2123327851302060-7929228391192985600-n.jpg) (https://ibb.co/Wtj3k1R)
(https://i.ibb.co/cbw9DHs/71089504-2450434651705614-317465454031405056-n.jpg) (https://ibb.co/KNDgFk8)
(https://i.ibb.co/tmb4W8p/71170749-781132285670242-608222963170279424-n.jpg) (https://ibb.co/JBzKM5j)
(https://i.ibb.co/FDP5BwF/71201898-521403152009399-5743177246839930880-n.jpg) (https://ibb.co/z4kXSRz)
(https://i.ibb.co/262b4Rn/71206634-2732484043443097-1182909485958561792-n.jpg) (https://ibb.co/cv5mnRg)
(https://i.ibb.co/fMS15qM/71529145-671877923295869-9221940142002929664-n.jpg) (https://ibb.co/6YZnxrY)
(https://i.ibb.co/bsXCcT9/71806438-536518780443866-4371906348003098624-n.jpg) (https://ibb.co/8r9f1qZ)
<a target='_blank' href='https://imgbb.com/'>image hosting website[/url]
-
Pozzz drugari...Danas dolazim u Novi Sad i nicu tu za.vikend, hteo sam samo da pitam da li znate nekog servisera/majstora posto bih poneo ovu elisu da dam da je neko pregleda i da vidim eventualno na licu mesta da se konsultujem i pitam za savet ?
-
Vidi sa Maretom. On je blizu NS.
-
Vidi sa Maretom. On je blizu NS.
У Старој Пазови.