Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Misha D 05, 01, 2020, 21:55:18 posle podne

Naslov: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: Misha D 05, 01, 2020, 21:55:18 posle podne
Vanbrodski: veca potrosnja od dizel brodskih, mogucnost podizanja u plicacima, lakse upravljanje kod plovidbe krmom, servis motora jacih od 25-30ks trazi skidaje motora koje nije lako zbog tezine preko 80-100kg, kod vecih talasa na kosavi mogu ostajati neko kratko vreme van vode i hladjenja (tako oštećeni impeler je praktično nemoguće zameniti negde na terenu jer se mora skidati noga iznad vode).
Brodski za Z nogom: najrizicnija varijanta kod onih koji ne vode racuna o redovnom servisu (osim onih sa Volvo Z nogom), uglavnom su benzinski sa velikom snagom i potrosnjom, laksa plovidba - upravljanje krmom, traze velike rezervoare.
Brodski sa osovinskim pogonom: najizdrzljiviji kod duzih plovidbi i visegodisnjeg koriscenja, uglavnom su dizel sa prihvatljivom potrosnjom, za plovidbu krmom su neprakticni ukoliko ne postoji i prednji-pramcani motor, mora se voditi racuna o gazu, najsigurniji u ektremnim uslovima plovidbe pri jacem vetru, buka kod lose izolacije masinskog prostora moze biti ogranicavajuci faktor, najmanji rizik od pozara kod uliva goriva i kod koriscenja.
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: calypso2 06, 01, 2020, 08:48:35 pre podne
Kakve veze ima ako je Volvo Z  noga ili Mercruiser? Z noga mora da se odrzava i sevisira  sa vecom paznjom i redovnije nego motori...I kosta min kao jos jedan motor da imas.
Ja sam na tri broda imao Merc Bravo3 i nikada problema, a na Bavariji sa 100 sati sam imao Volvo Z i mecku rodio sa desnom nogom...
Za Merc su jeftiniji delovi inace.
(najgori je za odrzavanje Volvo IPS ili Merc Zeus ali njih niko nema u Srbiji )
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: Misha D 06, 01, 2020, 09:02:16 pre podne
Volvo Z noga ima sistem guma i zaptivki koje ne dozvoljavaju potapanje plovila ukoliko dodje do njihovog oštećenja.
Za ostale motore kod kojih se ne menjaju/servisiraju ti delovi po uputstvu (a ko je video da se ovde uputstva poštuju) to je osetljivi deo motora,tj.menjača. Obično se odugovlači sa tim jer se plovilo uvek mora vaditi iz vode.
Jednu od praktičnosti položaja ovih motora kojim se motor izmešta van salona (manja buka, dobija se na unutrašnjem prostoru koji su neki proizvođači iskoristili za dodatnu manju kabinu...) poništava nepristupačnost tim motorima zbog skučenog prostora, ali to je već problem za majstore (a i nema ih mnogo stručnih koji se mogu nositi sa većim kvarovima).
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: mesechar 06, 01, 2020, 09:35:02 pre podne
Sad ne znam koliko ova tema ide u dobrom pravcu ali recimo ono sto sam ja istrazivao u vreme kad sam imao camac sa " Z " nogom najpovoljnije noge za odrzavanje su mercruiser Alfa one i alfa one gen 2. Sto se tice guma za kardan i auspuh ni jedna ne moze izazvati potapanje broda ...svi semerinzi su klasika. Bukvalno ova noga ima isti mehanicki sistem kao da je noga vanbrodskog motora a cene rezervnih delova su bas povoljne . da narucis preko e baya set sa sve lezajem kardana 100 dolara.. a ja sam posle gledanja DIY tutorijala na jutjubu sam uradio komplet izmenu svih zaptivki manzetni i lezaja kardana . jedino sto ova noga se preporucuje za snage do 260 konja.
Ali ipak moram priznati da mi plicaci nisu bili mili uvek sam se ledio kad treba da pristanem...zime kad ne izvucem camac neupotrebljive za plovidbu jer se motor mora dobro zazimiti ..kad postoji sumnja da ima neki problem camac mora napolje itd. Nekoliko godina u nazad sam na vanbrodskoj jamahi i mislim da mi je konfornija opcija po pitanju plovidbe i plitkoj vodi imam bolji izbor propelera ,osnovno servisiranje je lako a za vece servise imam opciju da izvucem camac i odradim na prikolici ili opciju kod majstora koji ima splav na splavu vrabac dizalicu skinemo 50 konja za deset minuta i ako treba prospemo mu creva dok si rekao keks a camac se ljuska  vezan...
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: dell_mare 06, 01, 2020, 17:02:33 posle podne
Vanbrodski: veca potrosnja od dizel brodskih, mogucnost podizanja u plicacima, lakse upravljanje kod plovidbe krmom, servis motora jacih od 25-30ks trazi skidaje motora koje nije lako zbog tezine preko 80-100kg, kod vecih talasa na kosavi mogu ostajati neko kratko vreme van vode i hladjenja (tako oštećeni impeler je praktično nemoguće zameniti negde na terenu jer se mora skidati noga iznad vode).
Brodski za Z nogom: najrizicnija varijanta kod onih koji ne vode racuna o redovnom servisu (osim onih sa Volvo Z nogom), uglavnom su benzinski sa velikom snagom i potrosnjom, laksa plovidba - upravljanje krmom, traze velike rezervoare.
Brodski sa osovinskim pogonom: najizdrzljiviji kod duzih plovidbi i visegodisnjeg koriscenja, uglavnom su dizel sa prihvatljivom potrosnjom, za plovidbu krmom su neprakticni ukoliko ne postoji i prednji-pramcani motor, mora se voditi racuna o gazu, najsigurniji u ektremnim uslovima plovidbe pri jacem vetru, buka kod lose izolacije masinskog prostora moze biti ogranicavajuci faktor, najmanji rizik od pozara kod uliva goriva i kod koriscenja.


Miša objasnio suštinske stvari. Dodao bih da ako se nauči održavanje brodskog motora sa osovinskim vodom, majstor retko ili nikad treba. To je kao kad se nauči vožnja bicikla, traje doveka.
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: Bojan Bakic 06, 01, 2020, 17:13:11 posle podne
Veliku ulogu igra tip kao i velicina plovila nekada je vanbrodski dosta isplativiji i funkcionalniji dok za neke velike ozbiljnije ladje vanbrodski motor nema sta da trazi.
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: oblak 06, 01, 2020, 17:22:33 posle podne
Po mom misljenju, brodovi do 10m duzine i 3-4 tone maksimalno sasvim su ok sa vanbrodskim motorom i njima dajem svaku prednost. Narocito u uslovima rekreativnog koriscenja broda. Za vece brodove naravno osovinski. Z noga je kao neko instatnt resenje za uglavnom motore velikih snaga sto odmah ispada iz Srbistanske nautike. Zato , ko zeli bezbrizno bez mnogo znanja da koristi brod, da nema vinterizaciju pa da peca i zimi ako zeli onda je vanbtodski najbolje resenje a izbor je veliki.
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: flashnbgd 06, 01, 2020, 17:29:10 posle podne
Covek je mislio na Volvo sail drive. Ja imam to na mom brodu i dosta pouzdan pogon, ova guma se menja na 6 godina i košta oko 250e i ruke su 200e na naravno brod mora da bude na suvom (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200106/54c3f6380927275debde41dd4b11a97f.jpg)

Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka

Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: Terca 08, 01, 2020, 08:33:33 pre podne
Diskusija o izboru pogonskog agregata (a slično tome i o izboru propulzije) za brod a bez preciznog konteksta (koje, kakvo i koliko plovilo, na kojoj vodi, koji je način/režim upotrebe, koji su sadržaji i opis hobija na vodi, kojom brzinom plovilo treba/ može da se kreće...) nema preteranog smisla, jer se sve karakteristike razlčito sameravaju.

Oblak je lepo primetio kako recimo gabariti plovila znače da se opredeli za jedan od dva koncepta, iako recimo i tu mogu da se nađu odstupanja... recimo meni je teško da zamislim malu ribaricu- pasaricu na moru koja ima vanbrodski motor, bez obzira na male gabarite.
Slično tome apsolutno tih motor (recimo električni) može biti poželjan nekim ljudima na nekim plovilima ali recimo ja to ne bih ni pominjao puno zaljubljenicima u klasične glisere koji po običaju imaju po 500ks urlajućih zveri i baš to vole, kao što bajkeri baš i ne prelaze lako na eletrobicikle. Isto tako mi je neverovatno da zaljubljenici u motosportove na vodi vode računa o potrošnji goriva...

Ali, ako zamislimo da brod o kojem pričamo liči na neki rečni deplasmanski brodić za višednevna krstarenja (iliti Misha D je započeo temu, njegov brod je takav), gaza između pola metra i metra, onda bih kao prednost stabilnog motora dodao položaj tj. masu postavljenu u brod na pravom mestu, laku proizvodnju električne enegrije, mogućnost grejanja sanitarne vode i u slučaju dizela bezbednost i mogućnost lake instalacije rezervoara koji omogućava dugu plovidbu bez dopunjavanja.

Najveća prednost vanbrodskog motora je činjenica da trpi i šabansku montažu, i to nekom znači a nekom i ne znači jer to sebi ionako neće dozvoliti.
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: zankiki 08, 01, 2020, 16:17:40 posle podne
Prednost brodskog motora je i u popravkama koje se obavljaju u brodu, za razliku od vanbrodskog koji se mora skinuti, što u slučaju nekog motora koji bi pogonio brod od oko 100kg i nije baš jednostavno... Pogotovo ako nevolja snađe u nedodjiji, kao što obično biva.
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: vepar 08, 01, 2020, 17:07:45 posle podne
Velika je prednost brodskog i jer ti nikada nije dosadno dokle plovis... stalno gledas sta curi, gde curi, kontrolises ulje, gledas sta je otpalo od vibracije, popravljas dotezes osluskujes zvuke...  🤣😂🤣😂😂😂🤣🤣🤣 salim se ima i on svojih prednosti
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: zankiki 08, 01, 2020, 18:19:01 posle podne
Evo dam ti ja 20€ za to djubre koje curi, a načuo sam da bi ti Terca dao i 50!  sajkaca

Ja prošle godine nisam do juna podigao poklopac ni filter da očistim...
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: Terca 08, 01, 2020, 18:32:00 posle podne
a ako vepar pronađe vanbrodski koji je star 35 godina, da je prvih 15 proveo na nekom gradilitu u grčkoj vukojebini na liftu za lomljeni kamen, onda uvezen ovamo, mariniziran i ugrađen štedljivo srpski, pa preživeo i dopravljan do trećeg vlasnika pa da taj treći napiše na forumu nautičku reportažu.. e za taj bih dao i cijelih 100
Naslov: Odg: Brodski ili vanbrodski motor
Poruka od: vepar 08, 01, 2020, 22:09:03 posle podne
Tacno sam znao ko ce se javiti stri stri stri salim se, ako se sve te stvari uzmu u obzir dobra je matora Kubota... Narocito kada zaduva ili kada nekog ili nesto treba povuci ;)