Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: GuyFawkes 25, 08, 2019, 13:29:12 posle podne
-
Posedujem fabrički Yanmar 4JHBE iz '90, takođe i cela izduvna grana je ispod čekića, ništa nije budženo.
E sad, problem je (po običaju) što gospođi smeta to što u kabinu (pri leđnom vetru) ulazi dosta izduvnih gasova...
Pride imamo i baš malu čeljad pa joj to bude često izgovor da ne ide(mo) na vodu. kuku
Listao sam forum ali ne mogu da nađem da se neko baš detaljno bavio ovom temom pa reko da vidim kakva su mišljenja zajednice, saveti itd. sos6
Ono što sam uspeo do sada da iskopam je waterlock/muffler - https://www.vetus.com/en/exhaust-systems/waterlock-muffler.html
Druga varijanta, koju su mi takođe predložili i znalci iz marine je guranje izduva u vodu, nešto ovako - http://www.freshairexhaust.com/
Ovo drugo mi deluje kao jeftinije rešenje jer može maltene bilo koji limar da uradi... S druge strane ne znam šta bi bilo efektnije.
-
Ulaze gasovi iz motornog prostora ili iz spoljnjeg izduva,nisam baš razumeo.
-
Ulaze gasovi iz motornog prostora ili iz spoljnjeg izduva,nisam baš razumeo.
Iz spoljnog izduva, pardon ako sam bio nejasan. Sam izduv se nalazi pozadi ali malo više sa strane zbog ovalnog oblika krme.
-
Pretpostavljam da sa izduvnim gasovima izbacuje i voda za hlađenje motora koja i spušta temeperaturu izduvnih gasova,tako da nisam siguran da će izduv ispod vode nešto puno pomoći.Sada tu možda postoji problem prekomerne količine izduvnih gasova i vodene pare,što je problem na drugoj strani.
-
Odlicna stvar da se osamis i uzivas
-
Resenje je jednostavno, ti moras biti brzi od vetra :)
-
Posedujem fabrički Yanmar 4JHBE iz '90, takođe i cela izduvna grana je ispod čekića, ništa nije budženo.
E sad, problem je (po običaju) što gospođi smeta to što u kabinu (pri leđnom vetru) ulazi dosta izduvnih gasova...
Pride imamo i baš malu čeljad pa joj to bude često izgovor da ne ide(mo) na vodu. kuku
Ako žena traži razlog da ne ide na vodu, posle će naći nešto drugo, ne vredi ti tu budženje.
Moju ne možeš isterati ni po snegu sajkaca sajkaca sajkaca
-
Idealan razlog za promjenu žene
-
Ako ima dosta belog dima,to je vodena para i uzrok je verovatno u izduvnoj grani.Grana se hladi vodom i vremenom dođe do progorevanja između "suvog" i "mokrog" dela grane,što uzrokuje pojačano stvaranje vodene pare.Slicno tome je i progorevanje zaptivača glave motora.U oba slučaja se može pojaviti i mešanje vode i ulja u karteru. Ako ima dosta plavog ili crnog dima reč je o dotrajalosti motora.
-
Idealan razlog za promjenu žene
Da sam ja ovo znao kupio bih brod mnogo ranije roll4
-
Hvala na savetima, što ozbiljnim što ovim drugim thumbup
Nemam problem sa količinom dima, sve je u redu sa motorom...
Idem nazad za crtaću tablu pa javim rezultate m4
-
Je l si probao da aditiv koji zamasti eurodizel (za starije dizel motore)? Meni je to rešilo problem na BMC 1.5 a simptomi su bili skoro isti ko tvoji - izduvni gasovi, vibracije, buka u vozačkoj kabini
-
Izbaci bocno izduv i resices problem . Iz nekog rzloga dolazi do kovitlanja gasova iza broda ,uzrok moze biti oblik zrcala ili kabine .
-
Je l si probao da aditiv koji zamasti eurodizel (za starije dizel motore)? Meni je to rešilo problem na BMC 1.5 a simptomi su bili skoro isti ko tvoji - izduvni gasovi, vibracije, buka u vozačkoj kabini
Nije mi palo na pamet, definitivno ću isprobati!! ok
-
Predlazem da kupis jedrilicu.
-
Moze da se proba i to, ali, kada neko ne voli da ide na vodu onda ne voli. Kod mene dodje ekipa iz stanova, budu 3-4 sata da jedu, jedva cekaju u grad da se vrate a ja bih ostao 30 dana i to mi je malo.
-
Kod mene na Marissi je auspuh izveden bočno, pa opet nekad osetiš miris izduva u kabini, sve zavisi iz kog pravca te pogodi vetar. Kako god da ga izvedeš nekad će vetar tako vrtložiti da se to oseti i to je sasvim normalno.
Pa i kad si na semaforu udišeš auspuh 50 automobila okolo pa nikom ništa... A na brodu se realno voziš par sati pa uživaš ostatak dana...
Nema tu leka kao što napisah... Sutra će biti nešto drugo.
-
Kod mene je izlaz auspuha u vodi, tako da izbacuje vodu i dim zajedno. Nikada nisam osetio nikakav dim niti miris izduvnih gasova.
-
Znači BRBOĆE :D
-
Predlazem da kupis jedrilicu.
Razmišljao sam o tome ali jedrilica mi ima više smisla na moru.. Ovde ima manje vetrovitih dana koliko mogu da primetim po ostalim vlasnicima jedrilica (češće su na motornom pogonu).
-
Kod mene na Marissi je auspuh izveden bočno, pa opet nekad osetiš miris izduva u kabini, sve zavisi iz kog pravca te pogodi vetar. Kako god da ga izvedeš nekad će vetar tako vrtložiti da se to oseti i to je sasvim normalno.
Pa i kad si na semaforu udišeš auspuh 50 automobila okolo pa nikom ništa... A na brodu se realno voziš par sati pa uživaš ostatak dana...
Nema tu leka kao što napisah... Sutra će biti nešto drugo.
I kod mene je sa strane al opet nekako ulazi ili kad idem uz vodu ili niz, u zavisnosti odakle duva vetar... Pa znam u pravu si ali bar ću moći da povedem decu na brod bez nekih zameranja ako uspem ovo da sredim, takav je moj utisak...
-
Kod mene je izlaz auspuha u vodi, tako da izbacuje vodu i dim zajedno. Nikada nisam osetio nikakav dim niti miris izduvnih gasova.
Tako nešto sam i ja zamislio.. A jesi li sam napravio da ide u vodu ili je takav bio dizajn izduva ispod čekića?
-
kada je izduv u vodi postoji drugačiji sistem cevi jer može doći do usisa vode u blok motora zbog nekog kontra smera i pritiska, a onda lepo kupiš i nov motor.
To samo nekoliko majstora u Bgd znaju da ugrade pravilno sa nekim nepovratnim ventilima.
-
Jedni od konstruktivnih saveti koji su se mogli pronaći među odgovorima su:
- Izbaci bocno izduv i resices problem
- Aditiv za dizel
- Izlaz auspuha u vodi, tako da izbacuje vodu i dim zajedno
- Možda postoji problem prekomerne količine izduvnih gasova i vodene pare,što je problem na drugoj strani
Ako ti vetar duva u leđa kad ploviš, normalno je da ćeš osetiti deo izduvnih gasova i u kokpitu, pod uslovom da nisi zatvorio sve cirade. Kod nas sa benzinskim motorima, bilo brodskim bilo vanbrodskim, taj miris nije mnogo jak. Kod dizela zna biti vrlo neprijatan ako motor izbacuje dosta dima, imao sam prilike da vidim jednu pasaru sa očigledno neuštelovanim brodskim motorom koji je baš dimio, i nije mi bilo jasno da neko tako plovi i da to smatra normalnim...?
Možda bi rešenje problema za početak trebalo potražiti u sagorevanju smeše i štelovanju motora ako je zdrav?
hi
-
Izbacivanje izduva bočno sigurno ne rešava problem... U zavisnosti od smera vetra, uvek će naći put unutra....
-
Složio bih se, samo sam naveo ko je šta predložio. Sad da vidimo da li motor uopšte dimi i da li se to dešava na nekim obrtajima... Ako je sve u redu sa motorom, a neko ima problem sa mirisom dizela i toga kako sagoreva, onda mislim da nema mnogo opcija no125
-
Ja bi to na krov... Kao sulundar kod onih dzipova sto idu kroz vodu... Sto da ne, moze lepo da se uradi izoluje da se covek ne opece i udri
-
Ja bi to na krov... Kao sulundar kod onih dzipova sto idu kroz vodu... Sto da ne, moze lepo da se uradi izoluje da se covek ne opece i udri
Bilo bi lepo da može na krov al sulendar iliti snorkel kod džipova služi kao usis sa filterom za vazduh a ne kao auspuh.
-
Pa ja sam pretpostavio da se čovek šali... Ne verujem da bi neko stvarno predložio takvu glupost ha ha ha
-
Ja bi to na krov... Kao sulundar kod onih dzipova sto idu kroz vodu... Sto da ne, moze lepo da se uradi izoluje da se covek ne opece i udri
Bilo bi lepo da može na krov al sulendar iliti snorkel kod džipova služi kao usis sa filterom za vazduh a ne kao auspuh.
I auspuh se dize gore kod tih sto bas idu u vodu. Pricamo o 2m dubine.
-
Da, ali brod kroz auspuh izbacuje i vodu od hladjenja motora... Ne bi baš bilo dobro da baca to po krovu... ha ha ha
-
Zimi bi valjalo da izbacuje toplu vodu po krovu i greje kabinu a brod bi se zvao Čađo. Elem, meni je auspuh na 20cm iznad vode i izbacuje samo gasove bez vode, što je valjda normalno kod sistema sa oplatnim hlađenjem.
-
Jeste thumbup
Inace sam vidjao manje "radne" brodove koji imaju auspuhe na krovu, onda je sistem hladjenja sigurno razdvojen i drugaciji. Po onome sto sam ja saznao, mana je sto zauzima prostor i po vertikali jer mora da bude ozbiljna toplotna i zvucna izolacija oko auspuha.