Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Elektrika => Temu započeo: haklberisojer 24, 07, 2012, 22:35:12 posle podne
-
Nameravam da sa strujnog izlaza od pente Honda 75BF dopunjujem akumulator a ujedno i da pritom rade potrosaci kao sto su sonar, CD... Kakav mi uredjaj treba koji ce regulistai punjenje akumulatora?
E da, gde da nabavim specifican utikac kojim se kablovi prikljucuju na pomenutu pentu?
Gledao sam na forumu ali nisam video slicnu temu...
-
Ako ne dobijete odgovor koji bi vam pomogao da to sami uradite, javite mi se da vas poveže sa mojim prijateljima koji su to isto meni uradili pre tri nedelje na mom Evinrudu.
Laički gledano to je vrlo jednostavno - par žica dovoljne dužine i odgovarajućeg preseka, luster klema, dioda, kleme za vezu sa akumultorom, izolirband traka i samo treba zanti šta sa čim povezati.
E, zbog tog: samo - ja sam zamolio ljude koji to znaju.
Dok sam ja popio pivo u kafani, njih dvojica su to namontirali. (Ali prethodnog dana su bili da upale motor i da provere jačine struje i šta ti ja znam šta još.)
-
E hvala LSI.
Pretpostavljam da je iz tvog odgovora dovoljan samo "grecov spoj". A akumulator se ponasa kao veliki kondezator :) koji pegla napon tako da osteljivi potrosaci nisu ugrozeni... Da li si probao u praksi tu izvedbu koji su drugari napravili?
-
Ne treba ti ni grec jer u toj hondi ima vec kako oni u Hondi to specijalno zovu Ac konvektor sto je najobicniji grec sa hladnjakom
thumbup
nema nikakvog reglera pa ce ti napon varirati zavisno od obrtaja,ali vec na nekih pola gasa sasvim lepo pocinje da puni,a taj grec ce ti umesto diode spreciti da ti struja na malim obrtajima(kad je napon punjenja manji od napona akumul.) potece u kontra smeru
Tu dzesnu za struju na motoru nemoj ni traziti jer ako je i nadjes traze 30-tak evra vec lepo se prikopcaj na zice unutra pod kapom motora i teraj
Na mojoj Hondi je bas taj Ac Konvektor bio crkao i zamenuo sam ga sa najobicnim velikim grecom od 20A sa hladnjakom od celih 200 din (namerno toliko jacim da se ne bih grejao) koji je kao da je fabricci deo seo na isti saraf na mesto i fercera kao ludo jh
114
-
Ne znam da li je to fabricki ugradjen grec.Za svaki slucaj bi proverio.Kod mog motora
je to bila opciona solucija.Inace je fabricki davao naizmenicnu struju.Mada se ne radi o is-
tom motoru.
-
Provereno na elektricnoj semi od motora thumbup
(http://img805.imageshack.us/img805/3397/sema2.jpg)
-
ako se ne varam , napon varira u odnosu na broj obrtaja motora... sto ce reci da napon moze da ode poprilicno preko 14 V sto je za aukumlator preporucljivo ...
mada .... evo gledam na YOUTUBE-u ... covek skida regler i drito na grec....
Replacing The $100 Voltage Regulator On Outboard Motors With A $4 Radio Shack Full Wave Rectifier (http://www.youtube.com/watch?v=yPmj3J4fOBc#ws)
al opet pogledajte upozorenje na pocetku video fajla
-
E hvala LSI.
Pretpostavljam da je iz tvog odgovora dovoljan samo "grecov spoj". A akumulator se ponasa kao veliki kondezator :) koji pegla napon tako da osteljivi potrosaci nisu ugrozeni... Da li si probao u praksi tu izvedbu koji su drugari napravili?
Priajtelju, ja se u te stvari baš ništa ne razumem i nemam pojma ni šta je grecov spoj niti zašto će ta dioda tamo i na koje žice se treba prikačiti. Vidim da su bolje obavešteni već reagovali i predlažem da njih poslušate a ako to ne bude dovoljno - javićemo se mojim drugarima. Inače, kod mene to dobro funkcioniše i motor puni akumulator i pri malom gasu.
-
OK....
DarkoBP da li mozes da mi posaljes taj tvoj UserManuel u pdf formatu o Honda75BF motoru?
-
auuuuuuu no125
To nije u pdf-u vec je instalaciona neka verzija bila
ja je imam instalisano na komp. ali istalacionu verziju nemam,greskom sam ostao bez nje
To je negde skinuto sa net-a,google-vo sam celu noc tako da vise neznam ni gde ni sta sam skinuo
Probaj, trazi je, a a ko ne nadjes nacemo je zajedno ;)
To je neka verzija UserManuel-a za sve motore svih godista sto je honda napravila ok
-
ime softwera ili tog pdf-a pa onda search na googlu i naci ce se..
-
Napisi mi koji je naziv tog softvera za Honde..
-
Dobro jutro LSI.
Gledajući ove šeme i ostale stvari stvarno nista ne razumem a i plasim se da nesto ne pokvarim.
Zamolio bih te da mi posaljes tel. tvojih prijatelja na mail adresu.
Imam motor Johnson 9.9 pa bih voleo da namestim punjenje akumulatora,stvarno puno znači.
-
ljudi jeste sigurni da sa mnogo vecim naponom mozete da punite akumulator ? tu nea reglera koliko ja kapiram ?
-
Ne mogu naci gde sam skinuo taj program za sve motore al evo ti ovako za tvoj bf75
Imao sam i service manual za taj motor al ni njega sad ne mogu da nadjem da ga neplatim pa da si bog no125
http://marine.honda.com/pdf/manuals/31882621.pdf (http://marine.honda.com/pdf/manuals/31882621.pdf)
http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf75bf100.html#/0 (http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf75bf100.html#/0)
Kap. ja sam kod mene merio napon na izlazu i kod mene je u rasponu je od 5v do 18v bez opterecenja zavisno od obrtaja motora sto je ok za punjenje akumulatora thumbup
-
Kap. ja sam kod mene merio napon na izlazu i kod mene je u rasponu je od 5v do 18v bez opterecenja zavisno od obrtaja motora sto je ok za punjenje akumulatora thumbup
da to bi moglo da pije vodu , ja se secam evnrida od 6 konja koji drma 30Volti zato me malo strah od price bez reglera....
-
Na prazno naravno, pa i piezo upaljac za cigarete drma, stotine volti, ali ne moze da puni akumulator. no125
Nije napon bitan vec struja punjenja. kad se stavi dioda (grec od nisko otpornih dioda) izmeri se struja punjenja kod sasvim ispraznjenog akumulatora od 50Ah ili vise i ako puni sa 5-6A ili manje a motor radi par sati nedeljno nije obavezan regler, mada ga u svakom slucaju preporucujem. jedino ako je akumulator malog kapaciteta a motor ga puni sa 10tak A pa navise ili radi satima u cugu onda MORA neka kontrola punjenja. sha
SVE U SVEMU REGLER TREBA UGRADITI osim ako se motor koristi retko i kratko a i onda nije lose da se ugradi neki instrument kao kontrola napunjenosti akumulatora. thumbup
Regler nije neki izdatak a ne boli vas glava. Svi noviji motori imaju ugradjen mali regler. grandpa
114
-
Marke imas li vremena da dodjes kod mene na marinu na kafu i da izmerimo kolko mi Yamaha daje struje i da vidimo koji regler da stavim... Akumulatori su u totalu 200Ah
-
Marke, da li mozemo da iskoristimo regler od nekog auta? To bi trebalo da bude isti princip zastite akumulatora od prepunjavanja...
Ili preporucujes neki konkretan uredjaj? ( da ne kazem uradi sam varijantu :) )
-
Marke, da li mozemo da iskoristimo regler od nekog auta? To bi trebalo da bude isti princip zastite akumulatora od prepunjavanja...
Ili preporucujes neki konkretan uredjaj? ( da ne kazem uradi sam varijantu :) )
pre motora koji ima akumulator od 12V ?
-
Akumulator od 100Ah. Olovni, klasicni.
-
Moze od auta ili jos bolje od skutera, naravno ako je sve na12V.
Mogu da dodjem na marinu za vikend sad imam posla preko glave do vikenda. 114.
Probacu da nadjem neku dobru (jednostavnu) semu pa da svi mogu da naprave regler. ok
-
Marke, ovih dana sam se raspitivao za najbolju varijantu daljinskog startovanja motora koji ima ugradjen anlaser.
U mom slučaju radi se o original jamahi od 8 KS sa fabrčki ugradjenim anlaserom i svom ostalom elektronikom (regler za punjenje akumulatora, električni saug; ima tamo još dosta nekakvih žica i klema za koje ne znam čemu služe, a ne vidim izvode ni signalne lampice za indikatore pregrevanja i sl.).
Iz motora izlazi jedan debeli dvožilni kabel sa klemama za kačenje na akumulator i postoje još dva dvožilna kabla manjeg preseka, od kojih verovatno jedan služi za startovanje, a drugi za isključivanje motora (neka me neko ispravi ako grešim).
Kada sam se raspitivao o bravicama sa ključem za startovanje motora, rečeno mi je da postoje bravice sa 3, 5 i (čini mi se) 7 pinova.
Koja bravica odgovara za moj motor?
-
Marke dogovoreno , ili ako znas za neki regler da odem da kupim i samo namestimo !
-
LSI a jesi li mozda razmisljao da taj elektricni saug treba neka struja pokrenuti...to bese ono na original bravici kad prvo pritisnes kljuc ka unutra pa zaverglas
-
LSI a jesi li mozda razmisljao da taj elektricni saug treba neka struja pokrenuti...to bese ono na original bravici kad prvo pritisnes kljuc ka unutra pa zaverglas
Bugi, meni je rečeno da ima električni saug i da to automatski radi prilikom startovanja motora. Kako - ja ne znam. Ono što znam to je koliko i kakve žice polaze sa motora i to sam i napisao.
Dakle, ostaje pitanje - koliko pinova na bravici treba da bude?
-
Ako se automatski pali onda je dobro
A za pinove nemam pojma
-
Zar regler ne trosi odredjenu kolicinu struje ?
-
Interesantno pitanje :)
Ampermetar pre i posle njega bi dao odgovor. Tacno je da sve elektronske komponente a i zice imaju disipaciju... Mozda neki upuceni teoreticar zna odgovor koliki je okvirni gubitak kod reglera...
-
E jos jedno pitanje o kojem vec duze razmislajm: koliko je veca potrosnja (priblizno) pente kada je ukljuceno punjenje akumulatora?
-
Kupio sam nov regler za skuter i povezao ga na izlazne naponske kablove iz pente (one koje idu do akumulatora). Medjutim, do akumulatora ne dolazi nikakva struja punjenja. Doduse majstor, koji mi je prodao regler, je rekao da treba regler napojiti direktno naizmeniznom strujom sa pente (zaobici ili "pocupati" unutrasnju elektroniku pente). Ovo je malo radikalno resenje. Pogotovo ako budem posle prodavao pentu.
Moze li se regler na neki nacin prikljuciti van pente?
PS. Izgleda da sam letos puneci akumulator sa pente, bez reglera, zeznuo nov akumulator:) Sreca da je bio u garanciji. Prodavac se cudio sta ga je tako ubilo...:)
-
Tvoj akumulato ubila je Honda. Ja sam ove godine sacuvao akumulator jer sam imao fishfunder garmin 120 .
On srecom u sebi ima alarm koji se aktiviraj kada jenapon dosao do 15v. Tako sam na vreme skinuo kablove i nastavio da punim akumulator samo sa celije.Sve sto radis upotrebljavaj unimer , jer vrlo brzo izgore kablovi na motoru. 114
-
I ja sumnjam da je idnukovana struja sa pente izazvala probleme. Mada, imam ugradjen digitalni voltmetar na komandnoj tabli, nikada napon pri punjenju nije prelazio 13,5V.
-
Dusane,
ne mogu da tvrdim na nevidjeno, ali ako nisi skinuo elektroniku sa motora postoji verovatnoca da si obrnuo polaritet, pa si ga punio sa kontra polaritetom.
+ na -, a - na +.
Jedino je to moglo tako da ga "ubije". Prodavac ti je lepo rekao da skines svu elektroniku i na regler dovedes naizmenicni napon sa magneta.
Nacinom tvog opisa ne vidim drugi razlog unistenja akumulatora.
Na taj nacin uopste nije vazno kolikim naponom ga punis.
-
:) To nisam ni slucajno uradio. Imam ja unimer ;)
-
Onda, stvarno ne mogu da "vidim" razlog uništenja akumulatora. Pa čak i da je punio većim naponom od nominovanog, samo bi elektrolit "proključao", voda isparila, talog ostao pa bi ćelije ostale suve. A to nisi rekao pa pretpostavljam da do toga nije ni došlo.
-
ajd sad ovako ... neka neko postavi gde ima i posto je regler i kako da se ispovezuje da jednom za svagda to naucimo ...
-
Regleri se mogu nabaviti u radnjama ili servisima gde se prodaju delovi za skutere. Ja sam platio 2000 din - neki kako kazu firmiran... To je ta cena +- 250 din.
E povezivanje je frka:) Tako da ajde ako neko proverno zna...
-
Poydravljam sve kolege sa foruma. Imam problem pa bih yamolio ya pomoc ukoliko neko zna odgovor. posedujem Hondu BF9.9 1997 god. Na njioj jednostavno ne postoji namotaj ispod zamajca za proizvodnju struje. Trazeci po hondinim servisima shvatio sam da majxtori za to traze 150 eur. Po meni je to premnogo za motor koji vredi 800-900 eura. Danas sam naizao na namotaje sa reglerom za hondu BF 75 po povoljnoj ceni. Da li je to kompatibilno. Ukoliko neko zna moli bih ga da mi odgovori. Hvala unapred