Moja Ladja
E, ovako treba... => Elektro motori u nautici i ... => Temu započeo: zorter 10, 03, 2009, 18:54:19 posle podne
-
Da li se isplati imati ovakve motore na plovilu. Bilo kao pomocni, bilo kao glavni motor.Mnogo su jeftiniji a imaju neku upotrebnu vrednost bar na mirnim vodama.Ja bih zakonom zabranio sve SUS motore na jezerima.Ovo su ipak ekoloski motori.
-
Da li se isplati imati ovakve motore na plovilu. Bilo kao pomocni, bilo kao glavni motor.Mnogo su jeftiniji a imaju neku upotrebnu vrednost bar na mirnim vodama.Ja bih zakonom zabranio sve SUS motore na jezerima.Ovo su ipak ekoloski motori.
kao pomocni ne znam ... mislim da je OM rekao da jako malo mogu da rade sa klasicnim akumulatorima... a i snage su im male...
mada za parkiranje i maevrisanje po stajacim i slabo protocnim vodama su idealni
-
Po nekim prospektima potrosnja im je 100-200W, pa i uz obican akumulator od 90-tak Ah kazu da moze da se koristi oko 2 sata sto je dovoljno za voznju nekih 10km na mirnim rekama.Idealan je (po njima) za pecanje.Navezes se, pecas, vratis se.Sve u svemu sat voznje maximum.
-
ne znam da li ih ima u srbiji videcemo sada na sajmu
-
Bilo ih je u ponudi na privatnim oglasima i ovde (140-170€), a ima ih i na onom drugom sajtu NA VODI na e-kupovini.
A cini mi se da na nekom slovenackom ili hrvatskom sajtu videh i kako se prave u domacoj radinosti.
-
Ima ih i kod nas :
http://www.formaxstore.com/kategorija/12 (http://www.formaxstore.com/kategorija/12)
-
(http://www.formaxstore.com/images/product-image/endura_30-aqreum.jpg)
Jedan od snažnijih modela u ENDURA seriji. Veoma tih i snažan motor sa dvokrakom elisom koja proizvodi max. potisak od 46 libri, što je dovoljno da bez problema pogoni 6,5 metarski čamac. Ima 5 brzina za pogon napred i 3 za nazad. Ergonomski oblikovana teleskopska upravljačka ručica. Glavna noseća osovina je od kompozitnog materijala velike elastičnosti i čvrstoće. Idealan električni motor za kanale, jezera i druge stajaće vode, t.j. svuda gde je neophodno da se krećete tiho i neopaženo priđete ribi.
koliko je to konja ?
(http://www.formaxstore.com/images/product-image/quietpower_fresh-xvreaa.jpg)(http://www.formaxstore.com/images/product-image/shaft_fresh-gwyqsv-thumb.jpg?1188375640)(http://www.formaxstore.com/images/product-image/telescopinghandle_fresh-cldtin.jpg)(http://www.formaxstore.com/images/product-image/weedless2-kmouxq-thumb.jpg?1200474125)
-
Pogodi pitanje :good:
Cini mi se da to nije lako izjednaciti, racuna se potisak
Ajde neko ko je probao.
-
elektro motori su dobra stvar za pecarose koji slepaju , nema buke motora i ide konstantno npr. 6 kmh i mozes dobro da izbalasiras brzinu plovila da npr. wobbler koji vuces lepo hoda / plese . posto je sa sagorevajucim motorima voziti tako polako i kostantno malo problematicno a i zbog buke motora.
jedena mana je akumulator, nisu ti motori ni pravljeni da bi se koristio normalan startni auto akumulator nego npr. AGM ili Gel-olovo posto su oni za duze upotrebe pravljeni a start akumulatori od auta na kratko vreme i mozes da brzo pokvaris taj akumulator sa E-Motorom.
Evo jedan primer/potrosnja E-Motora :
MINN KOTA Endura 30
trosi ca 8 ampera pri najmanjoj brzini. u navecoj do 30 ampera na sat.
Ajd da uzmemo jedan akumulator od 80Ah i vozimo ga pri najmanjoj brzini , potrosnja/voznja bi bila oko 10 sati . A pri najvecoj brzini oko 2,7 sati voznje.
e sad kako bi se snaga e motora mogla izracunati u ks to bi i ja voleo da znam :)
-
Mislim da je lako izracunati koliko je to ks ali to nije realno jer ta ks nije identicna sa snagom potiska.
12V X 10A = 120W = 0,12kW
1ks = 0,75 kW
sto znaci motor je snage (na skoro minimumu koriscenja) 0,12kW = 0,16ks
Znaci motor od 1,2kW = 1,6ks
Ali ne znam koji je stepen iskoriscenja tako da to nije prosta racunica kao ova.Ovih 0,12kW (0,16ks) bi trebalo da je nazivna vrednost a realna negde od 85-90% od ovoga. Isto tako je ne moguce da motor od 0,16ks pogoni camac skoro kao penta od 3-4ks.Kazem ne znam koji je odnos mehanicke snage i snage potiska.Mozda gresim u potpunosti :sorry: ali mislim da je racunica slicna ovoj.Ako neko zna tacnu racunicu nek je iznese.Voleo bih i ja da saznam kako se tacno izracunava snaga e motora.
-
A sta mislite o kombinaciji.
- trofazni agregat 3kW
- trofazni motor 2kW
- frekventni regulator obrtaja
Imao bi laku regulaciju brzine, smera obrtanja a trosio bi onoliko koliko potrosi agregat (cini mi se 2L/h goriva). :good:
A moze i umesto elise pumpa za vodu (kao mala tomosova) i eto "JET" turbine.
-
Snaga uvek predstavlja "rad u jedinici vremena" ili A/t (W) i ne zavisi od "izvora" rada.Dakle, snaga izrazena u vatima ima uvek isto znacenje i kod elektro motora i kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem.Najjednostavniji nacin preracuna KW u KS je da broj kilovata pomnozite koeficijentom 1,36.Zorter, vasa racunica i komentar su u principu tacni. Skoro svi proizvodjaci motora (bez obzira na vrstu pogona) daju snagu izmerenu na radilici.Jasno je da je snaga u nasem slucaju na elisi manja od one prethodne jer od radilice do elise ima doste posrednika od kojih svako uzima svoj deo (popularno receno) dakle,svi agregati koje pokrece motor(alternator,pumpe...) obaraju snagu,sva trenja u prenosnicima i reduktorima obaraju snagu i td. pa na kraju na elisi mozete imati i do 20 % manje snage od deklarisane.Sto je manji procenat,to su konstruktori i tehnolozi proizvodjaca uspesniji.Dakle to se razlikuje od proizvodjaca do proizvodjaca,mada su razlike kod vrhunskoih proizvodjaca priblizno iste.Identicna je stvar kod elektromaotora,deklarisana snaga je uvek veca od realno dobijene snage na elisi.Koliko je to,zavisi od proizvodjaca.Ako ga pitate , dace vam podatak koji je uvek manji od realnog.
-
Odissey, mene samo buni kako e-motor od 100W gura camac sasvim lepo (kao penta od 3-4ks), i zato mislim da mehanicka snaga nije jednaka potisnoj.A svim ostalim sto si rekao slezem se.
-
Zorter,to bi resilo sve nase energetske probleme,kad bi bilo tako. :lol:Svi bi se vozili za mnogo manje para.Za svako kretanje,potrebno je uloziti energiju.U ovom slucaja se elektricna energija skladistena u akumulatoru,sistemom prenosnika i elektricnih motora,uz oslobadjanje nezaobilazne toplote,u krajnjoj fazi pretvara u mehanicki rad,okretanje propelera,koji pri tom stvara odredjeni potisak od recimo 30 lb,odnosno oko 15 kg.Na izlazu iz sistema,tj.propeleru uvek dobijate manje energije nego sto ste na ulazu (akumulator) ulozili.Ovoliki potisak nije dovoljan za bezbedno kretanje u camcu od 3-4m sa dve osobe na tekucoj vodi.Na jezeru,to je moguce.Prema tome,ovakve motore nikako ne preporucujem ni kao pomocne motore na Savi i Dunavu.
-
U pravu si. Cini mi se da sve ovo sto sam vac video je bilo na jazerima i sporim rekama.Mozda bi moglo na Savi ali samo kod malog vodostaja.Tada je Sava izuzetno spora. :good:
Znaci da zakljucimo:
Ovi e-motori nisu neko resenje za nas na tekucim rekama.Bolja je i najmanja penta, recimo 2ks nego bilo koji e-motor.
-
Da,bas tako! :ok:
-
Dule, ajd' kad budes probao taj e-motor javi nam kako se ponasao na vetru i u matici.Pretpostavljam da ces probati na Dunavu, pa ako tamo zadovoljava nema sumnje da ce biti dobar i na Savi.Pozzzz
-
e sad jedno razmisljanje... verovanto glupo...
onaj motor za ves masine izgleda prilicno jako kada drnda centri fugu .... ako njega stavimo kao unutrasnji motor i dobar agregat jel bi ri radili dobro ?
-
Ne verujem, jer je male snage.U masini je redukovan (a ima i manju brzinu) pa moze da radi.A za centrifugu uvek koristi vecu brzinu i vrti u jednom smeru, sto je takodje problem.
Zato sam ja postavio pitanje (ali jos nema komentara) za trofazni motor od recimo 2-3kW i trofazni agregat.Lako se menja smer a frekventnim mikroverterom lako se menja i brzina.Motora ima od 700-2900 o/min pa ni to ne bi bio problem.Potrosnja je koliko potrosi agregat.Buka je buka agregata.Prednost je sto ima trofazni naizmenicni napon na brodu pa i neka alatka moze da se upotrebi.Znaci ima i 220V i 380V.Akumulator bi bio upotrbljiv samo za svetla i muziku.A kod svakog paljenja agregata naravno oni bi se punili.Jedino bi mozda bio problem gabarita i mesto postavljanja agregata.Sve ostalo je malo i lako za montiranje.Nema kopce, nema menjaca.U malo boljoj elektroradionici moglo bi se napraviti komande na joystic.
-
Moguće je izvesti to sa agregatom i elektro motrorom, a kao što reče odissej snaga je jednaka bez obzira na izvor. Dakle 1 kW je 1 kW bio on sa elektro ili sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Nijedan uređaj nema efikasnost 100 %, odnosno imaju gubitke (zagrevanje, trenje u ležajevima i td). Pa bi u predloženom slučaju imao gubitke u samom motoru koji tera generator, gubitke u samom generatoru i onda gubitke na elektro motoru (čak se malo izgubi i u prenosu električne enrgije). To je neka moja logika na ovu temu i mislim da se ne isplati.
Treba dodati i to da se uvek teži što jednostavniijim pogonima (manje elemenata koji se mogu kvariti), a ovo mi baš i ne deluje mnogo jednostavno.
-
To smo pricali vec jednom, i potpuno se slazem.
Jedino je u ovom slucaju jednostavnija montaza jer nema kopce a i struje ima dovoljno na brodu.Moja razmisljanja su bila u tom smeru.Pozzz
-
A meni pomalo deluje i jezivo pogon na vodi od 220 ili 380 V :)
-
A meni pomalo deluje i jezivo pogon na vodi od 220 ili 380 V :)
zavisi kako gledas .. malo vozis malo lovis ribu :)
-
Aman ljudi ozbiljno pricam.
Video sam nekoliko komercijalnih plovila koji koriste taj sistem, pa se pitam zasto ne bi i mi mali upotrebili to iskustvo.Pogotovo sto je prakticno.Slazem se sa nekim od predhodnih diskutanata da ima puno "ucesnika" do elise i da svaki "proizvodi" ima odredjene gubitke, ali kad se sve postavi na svoje mesto, u krajnjem rezultatu mislim da ima koristi.Narocito sto mikroverteri snage do 2,2kW mogu da imaju monofazni prikljucak a izlaz trofazni.Tako monofazni agregat od 3kW moze da napaja trofazni motor od 2,2kW (3ks).To je snaga na osovini motora.Redukovanjem brzine dobija se na snazi izlazne osovine, a samo odabirom prave elise se dobija na potisnoj snazi plovila.
Zar uvek moramo da razmisljamo o prevarama i zloupotrebama.Onaj ko hoce da "lovi" ribu strujom, on to radi i sada.
Koliko vidim niko od nas se ne bavi tim poslom.Pa ne mozemo mi spasavati Srbiju od ludaka. Ipak mislim da mi ovde ozbiljno razmenjujemo razmisljanja, iskustva, znanja, zelje ........ :wild:
Ponekad u samom razmisljanju ulovim sebe da sam u zabludi, i da to sto bih zeleo da napravim je u stvari perpetum mobile.I shvatim da su zelje jedno a realnost drugo.
Pozzzzzzz
-
Dule da li znas mozda koliki je motor bio kad je agregat koji je koristio bio od 1kW?
Inace Dule moj user name je ZORTER (ne zopter) po imenu i prezimenu ZORAN TERZIC.
-
Evo nadjoh jedan zanimljiv forum na ovu tematiku.Mislim da ima korisnih informacija i da ga vredi pogledati.
http://www.e-vozila.com/forum/viewforum.php?f=4 (http://www.e-vozila.com/forum/viewforum.php?f=4)
A evo i jedne slike sa tog sajta.
-
pogledajte ovo:
http://www.madmariner.com/video/product_demos/sea-ray-sundancer-240-hybrid (http://www.madmariner.com/video/product_demos/sea-ray-sundancer-240-hybrid)
-
Dule sto lokomotiva tice znam sve. Radio sa na zeleznici 9 godina. To (a i neki snimci sa youtub-a) su mi dali ideju na razmisljanje na ovu temu.A evo i ovde nadjoh neke primere veoma simpaticne:
http://www.e-vozila.com/forum/viewtopic.php?t=319 (http://www.e-vozila.com/forum/viewtopic.php?t=319)
pozzz
-
Ljudi ne bih voleo da zvucim grubo,ali manite se corava posla! Da su takva razmisljanja opravdana,vec bi se to naslo u masovnijoj komercijalnoj upotrebi.Uvek se takve price svode na Bilans Energije.Kao sto smo to vec ranije konstatovali, W(at) snage je uvek isti bez obzira da li je produkt sagorevanja fosilnih goriva ili na primer pritiska vodene pare u parnoj masini.Uzmimo Duletov slucaj. Motor mu ima 360 KS,odnosno pretvoreno u KW (360:1,36) 265 KW.To je snaga na zamajcu,a na elesi mu preostaje korisna snaga za pokretanje camca od cca.250 KW. Koji to izvor energije spakovan u priblizno 1 kubni metar prostora sa masom od oko 400 Kg obezbedjuje 250 KW korisne energije u komercijalnoj upotrebi? Naravno da ga nema i zato od svih objekata koji plove ovim svetom 98% njih koriste motore sa unutrasnjim sagorevanjem. :prankster:
-
Naravno da ga nema i zato od svih objekata koji plove ovim svetom 98% njih koriste motore sa unutrasnjim sagorevanjem. :prankster:
slazem se .. ali taj broj je na srecu u opadanju :)
-
ja sam odavno planirao da guram vodonik dobijen elektrolizom direktno u karburator to bi smanjilo potrosnju goriva i zagadjenje... e sad da li se ta elektroliza isplati to je pitanje ... na leto cu da napravim prvi reaktor povezan na solarnu celiju (dopuna akumulatora) pa cemo da vidimo sta se dobija...
-
ja sam odavno planirao da guram vodonik dobijen elektrolizom direktno u karburator to bi smanjilo potrosnju goriva i zagadjenje... e sad da li se ta elektroliza isplati to je pitanje ... na leto cu da napravim prvi reaktor povezan na solarnu celiju (dopuna akumulatora) pa cemo da vidimo sta se dobija...
Kapetane jel se ti to zajebavaš ili ??? :not_i:
-
iskreno receno ne :)
vec sada ima automobila koji idu totalno na vodu
YouTube - Broadcast Yourself. (http://www.youtube.com/watch?v=tBm8ogwnpG0#)
ali ja sam pre za hibrid
Create your own water car hybrid for under $50 /Free Energy (http://www.youtube.com/watch?v=EwpasO4jE4g&feature=related#)
inace imas toga brdo nna yuotubu , evo naesto za stvladu
HHO Welding Machine Demonstration 5-18-2008 (http://www.youtube.com/watch?v=eGz5X1hB3Nw#)
covek vari na vodu :)
i za kraj malo how to:
HHO Engine Running on Hydrogen and Oxygen Gas 5-31-2008 (http://www.youtube.com/watch?v=3JbXLGIL_fc&feature=related#)
Where to inject your HHO (http://www.youtube.com/watch?v=5EBmlR2VBWw&feature=related#)
-
a evo ih myth busteri i objasnjenje zasto im nije proradilo...
HHO Mythbusters Explained (http://www.youtube.com/watch?v=ydEkV-E0mP8#)
ujedno oni su koristili hibridni system koji ipak zahteva benzin a benzina nisu imali u kolima .. mada kao sto klip kaze MOZETE POKRENUTI AUTO NA HIDROGEN
-
hm,interesantno :focus:
-
He he, pa kapetan je izgleda našao način da jedna foto ćelija pokreće ledolomac :)
Onda kapetane evo pogodbe. Ja tebi jedan panel za dopunu, akomulator, uredjaj za elektrolizu a ti meni tvoje motore :)
Ionako ti neće trebati :) Bićeš zaokupljen eksperimentima dok mi uživamo na djerdapu.
nista se ti ne brini :) bane zna cim mi isporuci auto ja uzimam mog YUGA i vezbam :)
-
Zato sam ja postavio pitanje (ali jos nema komentara) za trofazni motor od recimo 2-3kW i trofazni agregat.
Veliki brodovi sve češće koriste ovu kombinaciju (agregat+elektromotor) jer je najefikasnija u pogledu potrošnje goriva. Samo ja nikada ne bih stavio 380V na čamac, a ti kako hoćeš. Ubićeš se iz cuga.
-
Veliki brodovi sve češće koriste ovu kombinaciju (agregat+elektromotor) jer je najefikasnija u pogledu potrošnje goriva. Samo ja nikada ne bih stavio 380V na čamac, a ti kako hoćeš. Ubićeš se iz cuga.
nije mi bas najasnije kako je najefikasnije... znam da elektromotor ima visok stepen iskoriscenja... ali mi ovo nije jasno
explozija - pokret - elektrika - el. motor - pokret - elisa (znam da voz to koristi)
zvuci neisplativije od
explozija - pokret - elisa
ako moze jedno objasnje
-
Da se i ja prikljucim na temu.
Kad sam pravio jedrilicu,debelo sam razmisljao o elektro motoru.Jedrilica mnogo manje vremena koristi
motor,a i ti motori su na donjoj granici snage,tako da de daju dovoljno struje.
Zamisao je bila,da ugradim agregat,gde ne mora da se vodi racuna o mestu postavljanja i elektro motor,
potapajuci.U to vreme je sve bilo komplikovano,pa sam odustao,mada nikako da se otresem te zamisli.
Prednost je ta da bi imao struje za izvos i sve uredjaje na struju.Dok kuvam rucak,akumulator bi se
dopunio,kompresorski mali frizider skrinja,zaledio i da sada ne davim.Mozda na novoj ladji.
Trebali bi ovde na forumu da virtualno napravimo idealan brod za nase uslove.Ali da argumentovano sve
odradimo,pa kako kome sta zatreba zakaci se i pokupi resenje.(ako se npr.predlozi motor.onda slika
motora ,kopca,osovinski vod).Duga je zima.A cesljajuci internet nesto ce da iskoci uz nasu snalazljivost.
-
Kod vozova se koristi zbog ogromnog obrtnog momenta pri polasku i maksimalne brzine elektromotora. Kada bi umesto toga stavili menjac na dizel motor bio bi ogroman sa previse brzina.
-
..........
Trebali bi ovde na forumu da virtualno napravimo idealan brod za nase uslove.Ali da argumentovano sve
odradimo,pa kako kome sta zatreba zakaci se i pokupi resenje.(ako se npr.predlozi motor.onda slika
motora ,kopca,osovinski vod).Duga je zima.A cesljajuci internet nesto ce da iskoci uz nasu snalazljivost.
Evo jedne iz serijske proizvodnje.
-
Veliki brodovi sve češće koriste ovu kombinaciju (agregat+elektromotor) jer je najefikasnija u pogledu potrošnje goriva. Samo ja nikada ne bih stavio 380V na čamac, a ti kako hoćeš. Ubićeš se iz cuga.
nije mi bas najasnije kako je najefikasnije... znam da elektromotor ima visok stepen iskoriscenja... ali mi ovo nije jasno
explozija - pokret - elektrika - el. motor - pokret - elisa (znam da voz to koristi)
zvuci neisplativije od
explozija - pokret - elisa
ako moze jedno objasnje
Agregat takodje radi sa visokim stepenom efikasnosti. Najčešće je to u pitanju dizel motor sa odgovarajućim generatorom. Dizel motor radi na konstantnom broju obrtaja koji je dosta nizak (reda 1500 rpm) i totalno je optimizovan za ovu (i samo ovu) brzinu rada. Ovakav pogon (dizel motor - generator - elektromotor) se sastoji od komponenti koje su i pojedinačno i kao sistem daleko efikasnije od klasičnog motora. Zato je i potrošnja goriva manja.
-
Evo linka fabrike elektromotora u Austriji, namenjenih za pogon plovila.
http://www.kraeutler.at/home.html (http://www.kraeutler.at/home.html)
Pravilnim upitom se dobija najefikasniji motor za to plovilo, kao i svi podaci o tom motoru.
-
Gledao sam na Dicovery kanalu o prekookeanskom brodu Kvin Marry II, sa ogromnim dizel agrgatom, koji snabdeva ceo brod strujom.
Pogon je preko tzv. azipoda (ili slicno) u osnovi el. motori smesteni ispod korita (3 kom.) direkto vezani za propeler. Sa njima se i upravlja jer se mogu da se okrecu u krug.
Cinimi se da su ih Rusi napravili i ugradili.
-
I ja sam gledao na nekom programu (ne secam se kojem) nesto slicno, a i dobro se secam komentara da je sve vise u primeni ova kombinacija. Bar sto se tice komercijalnih plovila. :good:
-
I ja sam gledao na nekom programu (ne secam se kojem) nesto slicno, a i dobro se secam komentara da je sve vise u primeni ova kombinacija. Bar sto se tice komercijalnih plovila. :good:
na kraju cemo sednemo i napravimo tako nesto :)
-
Pogon je preko tzv. azipoda (ili slicno) u osnovi el. motori smesteni ispod korita (3 kom.) direkto vezani za propeler. Sa njima se i upravlja jer se mogu da se okrecu u krug.
Cinimi se da su ih Rusi napravili i ugradili.
Nespominji uopste ruse ili da su oni ista napravili ili ugradili inace...eto nove teme u off topic-u :lol:
-
Ima ih, ima i na vecim plovilima.
Go Green: Electric Boat (http://www.youtube.com/watch?v=CwSrjmnxgB8&NR=1&feature=fvwp#)
A tek manevarske sposobnosti.....
The Duffy Electric Boats Power Rudder (http://www.youtube.com/watch?v=e2vMmNlVK2A&feature=related#ws)
-
Upravljiv je ovaj Duffy... :good:
-
ovi su izuzetno jeftini ali ne znam koliko su izdrzljivi? ima li neko iskustva http://www.ribosport.com/camac-motor-sprinter.html (http://www.ribosport.com/camac-motor-sprinter.html)
-
Pošto je i mene zainteresovala konverzija Hp u Lb što baš i ne ide ali ima nešto što bi moglo da se iskoristi, a iskopao na netu.
Ispadne da jedna Hp je jednaka (550 foot pound per second (ft·lbf/s))/60 i dobijemo 9,16666 po Hp u konverziji Hp2Lb he he
evo tabele:
Hp Lb
3 27.5
4 36.7
5 45.8
6 55.0
7 64.2
8 73.3
-
ako je ova tabela tacna onda su prilicno jaki :good:
-
A pogon malih čamaca šrafilicom?
Drill power for small boat (http://www.youtube.com/watch?v=NOTwJRnmrTY#)
...a ja se zabrinuo dal' će biti snage za Yastogče iz takvog motora...
-
izglisiraces jastogce nemoj se igras :) ima ide ko torpedo :)
-
Čovek koji ima EM od 45Lb kune se da u jakoj Dunavskoj struji može da gura uzvodno čamac od 5m bez problema.
Ja pravim mali barski čamac od 3.80m i planiram motor od 30Lb i koliko vidim iz one moje tabele to je nešto više od 3Hp što je extra.
Meni više ne treba, za stajaćice, VBK i možda DTD.
A Makitu imam, tako da može da posluži kao pomoćni motor! :good: :yahoo:
-
model Sprinter 38 Sprinter 46 Sprinter 56
Merna snaga 280W 350W 450W
0,38HP 0,47HP 0,60HP
izgleda ona ranije postavljena tabela treba da se deli sa 10
ovo je sa sajta
http://www.ribosport.com/camac-motor-sprinter.html (http://www.ribosport.com/camac-motor-sprinter.html)
-
Evo ,ako uspem da pojasnim stvar.
Imam elektricnu pentu
U=12V
I=15A
P=180W
Brzina=6km/h na stajacoj vodi,u drvenom camcu 5m,
na Dunavu uzvodno stoji u mestu na camcu Smederevcu
Posto mu je jacina struje 15 ampera,akumulator od 45 amp/h izdrzi 3h,ali ako ga ispraznite do kraja mozete ga baciti,zato za ove motore idu specijalni akumulatori koji su namenjeni za duboka praznjenja i izuzetno su skupi,ne znam cenu ali sam video da imaju u Gros Inox-u ,koji se nalazi u palubi broda marine 4.Jul.
Ako stavite motor motor od 450W,na napon od 12V,jacina struje je 37,5 amp,tada ce akumulator od 45amp/h izdrzati 1h i 15min,znaci da ne bi doslo do potpunog praznjenja moze se racunati 1h,daje akumulator potpuno ispravan.
Ja elektromotor koristim za voznju po barama i kanalima,ili na Dunavu kada dzigujem smudja,da mi motor drzi pravac camca i udaljenost od obale.
Na elektro pentama motor se nalazi u vodi,a elisa direktno na osovini rotora,da bi sto bolje iskoristio energiju,jer pri prenosu snage preko cizme motor gubi 30%snage,zato se svim pentama meri snaga na elisi,jedino je Tomosima izrazena snaga motora na izlazu iz radilice pa T-10 ima 8ks,T-18=14KS,T4=3,5ks.
Nije problem napraviti jak elektro motor,vec akumulatori. Nisam neki strucnjak za struju,ali ako se drzimo jednacine P=IxU,sve je jasno,a konkretan primer mog el.motora to i dokazuje.
Pozdrav,nadam se da sam nesto pomogao.
-
Imam u PDF formatu jedan casopis sa gliserom na baterije i Honda generator trosi manje goriva i tih je kad radi na baterije a moze da razvije 35mphili oko 60km/h. Samo ne mogu da stavim PDF kao prilog veliki je. Sta da radim da ga vidite????
-
Evo shortcut za ovaj elektro hibrid gliser pa uzivajte:
http://www.engadget.com/2009/03/16/aptera-co-founder-debuts-epic-23e-hybrid-electric-wake-boat (http://www.engadget.com/2009/03/16/aptera-co-founder-debuts-epic-23e-hybrid-electric-wake-boat)
:good:
http://green.autoblog.com/2009/03/16/aptera-co-founder-launches-hybrid-electric-wake-boat (http://green.autoblog.com/2009/03/16/aptera-co-founder-launches-hybrid-electric-wake-boat)
:drinks:
-
izglisiraces jastogce nemoj se igras ima ide ko torpedo
Danas smo testirali u "kadi", upravo kačim slike i klipove na web...
-
Slazem se sa svim, da ne kazem ZNAO SAM!!! :good: :good: :good:
-
Izvinte, jel vi to pokusavate da zeznete Chevrolet, Nissan i Toyotu?
BTW KERS je prosle godine razvijen do savrsenstva i mnogo je skup.
-
Citao sam ovu drugu temu pa sam shvatio da je ideja vezana za pogon camaca. U prvi mah sam pomislio da hocete da pravite automobil i sami razvijate KERS. :drinks:
-
.......
Nego... da li možeš da mi napraviš džojstik za gas.
.......
Mislim da bih mogao. Nije to neki problem. :good:
-
http://www.cabelas.com/cabelas/en/templates/pod/horizontal-pod.jsp?id=0053589&navCount=1&parentId=cat602014&masterpathid=&navAction=push&cmCat=MainCatcat21276-cat21286-cat602014&parentType=index&indexId=cat602014&rid= (http://www.cabelas.com/cabelas/en/templates/pod/horizontal-pod.jsp?id=0053589&navCount=1&parentId=cat602014&masterpathid=&navAction=push&cmCat=MainCatcat21276-cat21286-cat602014&parentType=index&indexId=cat602014&rid=)
-
Moosi ovii su skupi isto u Cabelasu ima Endura 30-55lib i kostaju od 100-220$ naravno u Americi.Za Hrvatsku postarina 60$ :drinks:
-
Namerno sam stavio ove, jer se od standardnih razlikuju po elisi, a i ono gore je baterija! :good:
Za dnevne ture od sat dva vožnje ovo igleda extra, a nemoraš tegliti 70Ah akumulator!
Jeste da isprazniš džep. Ali nikko nije savršen!
:drinks:
-
AKCIJA U CABELASU - USA
Minn Kota® Endura™ 30 Transom-Mount Motor
Sale!
$119.99
$93.49
-
AKCIJA U CABELASU - USA
Minn Kota® Endura™ 30 Transom-Mount Motor
Sale!
$119.99
$93.49
O tome ti pricam :good:
-
Namerno sam stavio ove, jer se od standardnih razlikuju po elisi, a i ono gore je baterija! :good:
Za dnevne ture od sat dva vožnje ovo igleda extra, a nemoraš tegliti 70Ah akumulator!
Jeste da isprazniš džep. Ali nikko nije savršen!
:drinks:
Ja imam taj 801 model. Sve sto su rekli za njega je tacno, fantasticno je praktican, lagan, probao sam ga (doduse jako kratko) na Dunavu sa malim Zodiac-om roll-up 200 i ide jako lepo, pod punim opterecenjem, doduse uz Dunav mora skoro pun gas, a na Savi sa pola gasa.
E sad problemi: Cena je jako velika i baterija na njemu nije vodootporna. Taj detalj sam nazalost saznao kada su mi deca uspela da preture camac!!! Za tih pola minute dok sam okrenuo camac baterija je izgleda umrla!!! O ceni nove ne zelim ni da Vam pricam (499 EUR). Trenutno se dopisujem sa njima i psujem ih kako im je to resenja ali slaba vajda od toga.
Zato vam preporucujem modele 503 i 1003 http://www.torqeedo.com/en/sn/image-library/videos/travel-503-1003.html (http://www.torqeedo.com/en/sn/image-library/videos/travel-503-1003.html) oni su malo skuplji od 801 ali mislim da su bolji.
-
Требали би направити гласање везано за тему- ELEKTROMOTORI - da ili ne?
Оволики број стручњака на једном мјесту,хм...
-
A evo i njhovo predstavništvo u HR.
http://www.evento.hr/torqeedo.html (http://www.evento.hr/torqeedo.html)
-
Требали би направити гласање везано за тему- ELEKTROMOTORI - da ili ne?
Оволики број стручњака на једном мјесту,хм...
Napravljeno!!! :good: :good: :good:
-
Е Дуле,нису у питању Руси,већ владајућа врхушка...Мораш се малко распитати! thumbup
-
Pazariću ovaj kanu ali bih mu okačio i jednu elektro-pentu za slučaj da riknemo od vesla 25648
https://www.kupujemprodajem.com/big-photo-26733387-1.htm (https://www.kupujemprodajem.com/big-photo-26733387-1.htm)
Koja od tih penti bi gurala uzvodno po Dunavu kanu težine 40kg + oko 170kg nas sa stvarima?
-
Pazariću ovaj kanu ali bih mu okačio i jednu elektro-pentu za slučaj da riknemo od vesla 25648
https://www.kupujemprodajem.com/big-photo-26733387-1.htm (https://www.kupujemprodajem.com/big-photo-26733387-1.htm)
Koja od tih penti bi gurala uzvodno po Dunavu kanu težine 40kg + oko 170kg nas sa stvarima?
Zar kupovinom kanua veslanje nije na prvom mestu?
Mozda da pomenete kakvu modifikaciju na camcu ste planirali (zrcalo) pa onda neko od upucenih da predlozi motor (tezina je bitan faktor)...
-
i jos akomulator jedno 20 na onih 170 plus 40 ..pa ti to sve utovari i istovari iz kanua ima da odutanes iz treceg puta.
-
Zaboravih na struju!!!
Ostavite kanu takav kakav jeste, tj nemojte menjati namenu i necete pogresiti.
-
Znam, svojevremeno sam veslao u Grafičaru, i za sebe se ne plašim što se veslanja tiče.
Uvek sam voleo "opciju više" ali i da ne mlatim veslom kad se približavam mestu na kome ću pecati.
Kod nekih modela ovih motora ne mora da bude čamac sa krmenom daskom. Mogu se okačiti o bok čamca jer se okreću svih 360 stepeni.
Pitao sam zbog same snage i elise preporučene mi pente, a da ne srču pritom mnogo struje.
-
u pavu si mesechar, i ja mislim da će tako i biti... jh
Goranche, neću menjati apsolutno ništa na kanuu, nije mi to ni padalo na pamet, niti će! thumbup
-
...,i još nešto (otići ću sad u OFF... jh)
Možemo li da budemo na "ti", ovako se osećam još matoriji nego što jesam? stri
-
Na marini Karaburma , ima jedan kanu sa ugradjenim motorom ... Dragance je stavio zrcalnu dasku na sredinu (po boku) , sa plovkom koji sve to drzi ... i kad se umori upali tomosa i vrati se... kaze da je koristilo par puta...
Ne bi ti trebao veliki elektro motor , ni veliki akumulator ... ti motori su predvidjeni za gumanjake koji poprilicno guraju vodu, tako da bi kanu isao ko blesav... al opet ti ostaje ono sto je mesecar rekao .. cimaj ovamo cimaj tamo ... plus nadogradnja...
Ili da na kanu ugradis osovinski vod a napred, zbog balansa, da postavis akumulator sajkaca
-
...,i još nešto (otići ću sad u OFF... jh)
Možemo li da budemo na "ti", ovako se osećam još matoriji nego što jesam? stri
Sto se oslovljavanja tice, bar u mom slucaju, persiranje nije u vezi sa godinama, vec je stvar u tome da se ne poznajemo...
[/quote]Na marini Karaburma , ima jedan kanu sa ugradjenim motorom ... Dragance je stavio zrcalnu dasku na sredinu (po boku) , sa plovkom koji sve to drzi ... i kad se umori upali tomosa i vrati se... kaze da je koristilo par puta...
Ne bi ti trebao veliki elektro motor , ni veliki akumulator ... ti motori su predvidjeni za gumanjake koji poprilicno guraju vodu, tako da bi kanu isao ko blesav... al opet ti ostaje ono sto je mesecar rekao .. cimaj ovamo cimaj tamo ... plus nadogradnja...
Ili da na kanu ugradis osovinski vod a napred, zbog balansa, da postavis akumulator sajkaca
Sjajan si!
Kada neko vreme nemam.pristup forumu, ovakvi postovi mi bas fale...
Priznajem. 114
-
Prijatelju, ako imas lovu, kupi jednu malu Minnkotu i akumulatore dva od po jedno 70 ampera. To lepo poneses kada krenes na vodu i ne se sekiraj.
Ako tebi to pricinjava zadovoljstvo onda he to prava stvar.
-
Slušajte momci kao i većina na ovom forumu ..dosada je majka mnogih gluposti pa tako smatram i da jeova potreba za elektro motorom jedna od takvih stvari..mi matori dečaci smo u stanju da sebe ubedimo da nam je " nova igračka " neooophodna...ali ti koliko sam razumeo ni kanu nisi pazario..evo ja imam na savi kajak za koji sam dao deebele pare pa onda profi veslo i sve to pod izgovorom da ću ići u avanturu voziti se za svoje zdravlje...pa da smršam..bavim se sportom bla bla bla ..trazi celu zimu najbolju spravu čitaj performanse...i tri puta ga izneo na vodu izveslao par kilometara i vratio se mokre guzice.. sad statira u kavezu na mojoj marini ..sreeeća da se nisam zaleteo da mu naručujem i jedro i ostale pičke materine...ima mesto i za elektro motor i to da se izvlači i spušta da ne smeta ..
JA te brate prvo zovem da dodješ i izveslaš se na mom kajaku koliko ti duša želi probaš kako ti se to svidja ..dal te pali a ne da u zimskoj dosadi spališ jedno 500evrića na novu "neophodnu igračku "koja će.ti posle samo smeta u garazi..o kupovini elektromotora da i ne govorim...
-
osovinski vod je majka !
(http://www.woodenboat.com/sites/default/files/styles/large/public/boat_launchings/20130531105116279045.jpg?itok=7Yv23Z_x)
a mozes i sterlingov motor
http://www.youtube.com/watch?v=osNluWPOpJ0
-
Kapetane to lepo izgleda a jos lepse kada se nedaj boze prevrnes!
Evo kako to treba (a inace se slazem sa mesecharem u potpunosti):
http://www.youtube.com/watch?v=dNQdWqSQXl4
hi
-
JA te brate prvo zovem da dodješ i izveslaš se na mom kajaku koliko ti duša želi probaš kako ti se to svidja ..dal te pali a ne da u zimskoj dosadi spališ jedno 500evrića na novu "neophodnu igračku "koja će.ti posle samo smeta u garazi..o kupovini elektromotora da i ne govorim...
Hvala na pozivu, u svakom slučaju 114
.., a verovatno si u pravu i za elektro-pentu.
Sačekaću prvo da vidim kako sprava ide, jer na vodi još samo kanu nisam probao. clap
-
Prijatelju, ako imas lovu, kupi jednu malu Minnkotu i akumulatore dva od po jedno 70 ampera. To lepo poneses kada krenes na vodu i ne se sekiraj.
Ako tebi to pricinjava zadovoljstvo onda he to prava stvar.
Ovome bih dodao + jednog šiptara koji će sve to da iscima... stri
-
Nije to problem doneti. Veci je problem naci siptara!
Ako je neko kilav da ponese dva akumulatora onda ne moze ni da vesla.
-
U pravu si, odgovorio/la si me od elektro-pente do daljeg.
Zanimljivo je da mi još niko nije preporučio ugradnju katarke. sajkaca
( to bi verovano trebalo u temi "jedriličarstvo")
-
Pecam u jednom Dunavcu dugom 12km, stajaćica.
U kasnu jesen (ovo doba pa dok ne zaledi), znaju lepi vetrovi da pirućkaju.
Tamat takve lude kao ja da budu na vodi, znači jedno 5C i vetar od 15-25km/h, milina za veslati.
Prvo se dobro preznojiš jer treba veslati i po 1km u jednom pravcu, onda te vetar i hladnoća dokusure.
Upala pluća 150%!
Elektro penta je u tim situacijama MAMA! A i u ostalim ali eto da navedem barem jedan primer.
Elektro pente kao glavni pogon na rekama smatram trenutno (dok se ne reše bolje baterije) čistim bahaćenjem.
Jer da bi se kupio takav Hybrid treba izdvojiti preko 100kEura ekološkin novčanica.
-
Pecam u jednom Dunavcu dugom 12km, stajaćica.
U kasnu jesen (ovo doba pa dok ne zaledi), znaju lepi vetrovi da pirućkaju.
Tamat takve lude kao ja da budu na vodi, znači jedno 5C i vetar od 15-25km/h, milina za veslati.
Prvo se dobro preznojiš jer treba veslati i po 1km u jednom pravcu, onda te vetar i hladnoća dokusure.
Upala pluća 150%!
Elektro penta je u tim situacijama MAMA! A i u ostalim ali eto da navedem barem jedan primer.
Elektro pente kao glavni pogon na rekama smatram trenutno (dok se ne reše bolje baterije) čistim bahaćenjem.
Jer da bi se kupio takav Hybrid treba izdvojiti preko 100kEura ekološkin novčanica.
......i sigurna upala prostate sa ii bez elektro motora ako se ne varam
-
Pa sad ... koristi se stiropor kao podgužnjak, onaj tvrdji i to odradjuje stvar.
A većina upala dolazi od nogu. A ti drvenjaci su idealni da se smrzneš u 3 lepe.
Jel sediš na niskoj sedalici, izložen vetru, cirkulacija nula bodova.
Ja se na mom Dunavskom "velikom" alu čamcu ne smrznem ni upola kao u malom čiklu.
-
A da pocnete da se bavite malo i HEMOROIDIMA umesto Elektro motorima
Kvazi nauticari i nadri lekari.
Boze mili kakve sve gluposti se ovde nadju.
Ajde nek me neko od administratora skine sa ovog sranja od foruma
-
Evo tko te skine s foruma platim janje... kgk
-
Kazem ja, ludog li naroda. Evo, sada krece i gastronomija. Usput, kaze se JAGNJE, osim u ruralnim krajevima.
-
Ja jesam iz ruralnih podrucja....a ponuda stoji bilo kojem moderatoru koji te skine s foruma...uz to sto sad ponuda ide gore za dvije gajbe "pive"
http://kakosepise.com/rec/janje-ili-jagnje/
-
Okalen si ti miljane velegradjaninu.Kakav neotesan si otisao na zapad jos neotesaniji skorojevic si se vratio. sB0
-
Uh, što nisam moderator, ala bi spojio lepo i korisno harm
-
Bas vas je zabavno gledati kako padate u vatru. Ajde jos malo baljezgajte pre no se vratite na temu.
U ostalom i ne morate. Savrseno me boli kurac sta ce te vise pisati.
A ti sto si obecao jagnje i pivo ne odrzis li obecanje ispasces najveca picka.
-
Korisnik Anastasia II banovan ...
-
Ako Maverick nema nita protiv, mi bi na leto došli elektropentom barem do Tikvare .. to mi je omiljeno mesto...
SaleNB, Darko, Latin .. i naravno ostatak ekipe! ffff dodo
114 114 114
-
Korisnik Anastasia II banovan ...
Јел трајно? ok
-
Јел трајно? ok
14 dana bez prava logovanja, pisanja i pregledanja foruma ... pricao sam sa njim , verovatno se nece vracati ...
-
Можда би било добро ако би неко могао да одвоји време и прође кроз његове поруке и комнетаре.
Мислим да би било добро избрисати све поруке које обилују вулгарностима (а има их више) и оставити само оне у којима има корисних информација и сугестија (треба призанти да и тога има).
На тај начин остало би нешто што би могли да искористе и неки "нови клинци".
Можда би га требало питати да ли је сагласан с таквим "чишћењем"?
-
svako stoji iza svojih reci ... brisanjem poruka ispalo bi da drugi pricaju sa duhom , i onda bi trebalo da se izbrisu i poruke ostalih... ili u najmanju ruku izedituju ...
-
Cudan covek definitivno, ne znam zasto sebe tako predstavlja u losem svetlu u prirodi barem koliko sam ga ja upoznao rec je potpuno drugoj osobi. Inace covek je vec bio na ladji pa je otisao a onda se ponovo pojavio isto je i sa Akinim forumom. Cita on i sada forum posto bez njega ne moze i samo je pitanje vremena kada ce se ponovo pojaviti.
-
https://www.youtube.com/watch?v=2Eb1zanaVRg
-
https://www.youtube.com/watch?v=2Eb1zanaVRg
Ma nije on je covek profesionalac :)
-
Akutna aseksoza u poodmaklom stadijumu. dodo
-
Да не помисли неко да желим да браним банованог, али даље коментаре о њему сматрам непримереним.
Човек је одстрањен и нема начина да било шта каже у своју одбрану.
На страну с тим да ли ја мислим (а не мислим) да би он могао и имао чиме да се брани. Зато предлажем да се коментатори врате самој теми или да се пребаце на ону другу (мислим на пријављивање Маверику или ће се то претворити у договарање с Мавериком?).
Искористимо овај случај да се сви још једном подсетимо на основна правила овог и сличних форума, а једно од основних је да је на форуму потребно бити уљудан, пристојан, да друге учеснике форума не треба вређати ни по ком основу, да у свему треба имати меру...
Људи се на форум пријављују својом вољом и сами одлучују да ли ће нечијим текстовима посветити пажњу или неће. Уколико неког нешто не интересује, то не значи да иста тема неком другом није крајње интересантна. Покушајмо своја лична виђења да задржимо за себе а на форуму поделимо оно што може заинтересовати неког другог.
А ако већ одлучимо да нешто напишемо, онда учинимо то на леп и културан начин. Већ сама чињеница да умемо да куцамо, требало би да значи и да имамо основу културе. Поштујмо друге да би и они поштовали нас.
-
ok
-
Američki mediji prenose da General Motors razvija Extreme Fast Charger koji će omogućiti punenje baterije za domet od 300 km za deset minuta.
https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2018&mm=12&nav_id=1482134