Moja Ladja
E, ovako treba... => Tehnike i saveti... => Temu započeo: MarkoSK90 31, 05, 2017, 23:05:11 posle podne
-
Pozdrav,
Pre neki dan sam nabavio jedan jako lepo ocuvan meteor 380 i upario ga sa starom yamahom 40.
Od proslog camca mi je ostalo 2 sea ray stabilizatora na ovaj fazon. https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41vAtLQaQpL._AC_UL160_SR160,160_.jpg
Da li je neko probao da stavi te stabilozatore i jel su korisni za glisere sa dovoljno snage?
Citao sam napolju da ih koriste za glisere sa manjkom snage da lakse izadju kada se natovare ali i da ih neki koriste da bi dobili stabilnost pri brzini, lakse izglisiranje bez dizanja nosa itd.
Da li je neko video, probao, imao... ? Od ta dva jedan mi ne treba pa ako neko hoce moze za 2 crvene.
-
Jel ti ima neke razlike, kako ti se cini? Trenutno mi nije probusena kavitaciona ploca pa da je ne busim ako neko nema pozitivno iskustvo :)
-
Da, uslikaj, jer bi mene mozda interesovalo ;)
-
Montiraj stabilizator treba da bude bolje...bukvalno ti produzi vodenu liniju na camcu pa treba da dobijes i na brzini i glisiranju i upravljivosti itd...jedino sto malo vise trpe kljesta na penti al ona se obicno srafi za zrcalo...
-
Zorane, posto mi je motor sa dugom cizmom, kaci se na camac preko adaptera. Znaci, prvo adapter na zrcalo, pa motor na adapter. Da li bi taj stabilizator bio veliko opterecenje za takav "sklop"? Motor je 15hp
-
Ajd ovako...svaki propeler pored toga sto gura napred ima i tenziju da uranja u vodu...takva kav.ploca svijim profilom smanjuje tu tenziju zaranjanja propelera odnosno pentu "izdize" ka površini...stvara efekat spojlera na deplasmancima ili kao "kontra svanc"...podizanje pente stvara nesto drukciji pritisak na kljesta (podize ih a ne pritiska)pogotovo pri skretanju...ako je sve to kod tebe namontirano ok ne bi trebalo da ima problem...neces voziti slalom oko cunjeva...
-
thumbup
Pun gas drzim samo na pravcu jh
-
Čitao sam o tim stabilizatorima dosta, mnogi kažu da pomažu, tako da sam i ja razmišljao da nabavim i montiram na moju Yamahu, tako ako Bakara ne bude hteo, pošto se prvi izjasnio jh, možda bih ja uzeo od Marka, naravno ako odgovaraju za Yamahu od 8 ks 4 takta, pošto čitam da i tu ima podele zavisi koliko je motor jak, pošto za jače verovatno trebaju veći stabilizatori. Možda Marko zna za koje motore su ti što ima!?
-
U principu ja sam ih vidjao samo u jednoj velicini, bez oznaka za konjazu motora. Mi smo ih drzali na tomosu 18 na katamaranu sto smo ranije imali. Manje se dizao nos. Eh, bio to lep brodic, 7x3.m... Moracu opet nesto takvu cim bude nesto novaca ponovo 25648
-
@da se covek pita
Kod Buse u Zemunu ono sto ima, cini mi se da je podela do 40 konja, i preko 40 konja, tako da se ulazimo u istu kategoriju.
Ajd', kad ih vidimo, lako cemo se dogovoriti ;)
-
Nisam siguran da je ovo nesto sto treba ugradjivati na motore manje od petnaestak konja...
-
Kad bolje razmislim probaću ove sezone ovako, da se malo naviknem na novi motor i čamac, pa ako mi krma bude uranjala, onda ću razmisliti o tim flapsovima. Mada ako je suditi po komentarima nije ih loše imati.
-
Evo slike
-
Ja se samo nadam da mi flapsovi nece trevati, valjda camac 3.8 i penta 40 ce da idu bez preteranog dizanja nosa :)
-
Prodat stabilizator.
-
Stavi ti taj stabilizator Mileta samo moze bolje da bude...funkciju obavlja ili uglom(trimom) ili profilom stabilizatora...za deplasmance je bitniji profil koji stvara uzgon...
Kod glisirajucih korita bukvalno se "pomera"teziste plovila ka nazad i skracuje duzina
"poluge" izmedju propelera i tezista plovila pa lakse izglisirava i glisira sa nesto manje ks...to rastojanje od potiska do tezista korita pa puta 3 ili 4 (zavisi od korita) je brzina(m/s) kojom korito izglisira...
Kod pasare uzgon koji stvara veca ploca na krmi potapa pramac pa dobijas nesto na brzini...to po kilovatima je najverovatnije u pitanju sirina noge...
-
Drugar je to stavljao na dalmatinku jer mu je sa 15KS gnjurala nazad... Bilo je bolje sa njima, ne ne znam koliko, ali ipak osetno.
-
Jel neko terao taj meteor380? Kako se ponasa? Cisto da imam predstavu sta da ocekujem kad ga gurnem u vodu za koji dan :)
-
Znaci trebalo bi da valja.. e sad, valjda je upravljiv ko svet na 60 :)
-
Motor je na servisu, ulje u cizmi, svecice, ciscenje karburatora, impeler itd....
Valjda ce ga i nastelovati za te pare :)
Bivsi vlasnik koliko ga je pazio, fali par lopatica na impeleru roll4
I puna cizma skoljki... Al kompresija je dobra i nista nije budzenkz nekad je bolje kad se nista ne dira, nego da svako budzi :)
-
Zvuci odlicno. Ako bog da ja cu svoje utiske za nedelju dana da pisem 25648
-
Данас сам био на води и мало тестирао поново чамац. Са две особе низводно 52 на сат, са 5 особа узводно 42 на сат.
Прешао сам 23 километра узводно и исто толико низводно, (укупно 46км). Све време сам глисирао на 4400 обртаја и потрошио 16 литара бензина. Пловидба је трајала укупно 75 минута.
Sad sam se malo zbunio: preplovio si ukupno 46km za 75 min, što mu po današnjem kursu doďe prosečnih 36,8 km/h.
A sve vreme si plovio brže od toga... pa kako to?
-
Zox, koja ti je tezina plovila ako nije tajna? Meni na plocici u camcu pise 95kg, a u plovidbenoj 120ks
-
Lastin rep ili kako ga vec tko zove...ne znam sto bih rekao...u teoriji svima pomaze i svi idu brze i svi manje trose...u praksi nije ni blizu toga. Imao sam ga na yamahi 25 ks na tiger sharku...stavljanjem gubis jedan km na sat u maximalnoj brzini ali lakse ides u ekonomiku i motor nesto malo manje trosi...Na elanu gt 402 slična priča. Nesto ozbiljnija opcija takvih nastavka je sting ray...., dosta reklamiran u Americi i puno skuplji od ovih sa slike koji kod nas dodju 20 eura za manje motore, stig je vec debelo preko 100...Isto slična situacija...spporije skoro 2 km, lakse izglisiravanje i ekonomicnija voznja u nekom rezimu recimo 70 posto gasa...Sting se ne busi vec se samo stavi na manje motore i dotegne....U svakom slučaju kad se zbrojiš vise pomognu nego odmognu...ali onom da bi glisirao s covjekom vise...pa mu treba 5 ili 10 ks vise nece pomoci...Mi sad pravimo nesto drugo gdje motor bez obzira na konjazu udaljavamo nekih 15 cm iza zrcala i onda uz sting ray...kao trebalo bi da bude veceg pomaka...e sad sta bi se tu moglo matematicki dokazati...bas me zanima sto Zoran T misli o tome
-
apsolutno sve dodatno sto se spusti u vodu sa camca ili motora povecava otpor i usporava plovilo pa i taj hidrofil,stabilizator,lastin rep,sting ray kako god da se zove...uloga hidrofila je u samom profilu kao avionsko krilo...usled kretanja vode sa gornje strane strane profila(izbocena strana) stvara se negativan pritisak a sa donje (ravnije strane)pozitivan i na taj nacin"olaksava" izglisiravanje...treba prakicno da "podize" pentu na gore i olaksava plovidbu ili glisiranje...da ubrza ne moze...na nekom camcu pomaze na nekom ne...
ova skica je za racun po metodi savitskog za glisirajuca korita...manje vise svi napredniji programi,kalkulatori itd rade po tome...maltene sve sto treba da glisira racunato je da glisira po tom principu...97% korisnika plovila ne zna pozicije tezista,tezista deplasmana,uglove itd (a i sta ce im)...vi bi ste tu poziciju propelera koja dodje na kraj(ili pocetak) uzduznog centra gravitacije LCG da pomerite 15-20cm unazad...ako taj sting ray ostvari dovoljno uzgona da izravna korito u glisiranju to je to a ako ne mora da dodajte brzine ili jos ks...kad bi mogli pentu da ubacite tih 15-20cm u camac mogli bi da skinete koju ks...naravno zavisi od camca motora itd...gruba racunica na slici je da razdaljina od propelera do plave tacke pa puta 3 ili 4 u zavisnosti od korita je brzina glisiranja(m/s)...veca razdaljina je prakticno veca brzina vec otpor vise ks itd...jedino taj sting ray ako svojim uzgonom poremeti tu pricu pa izglisira ranije onda je ok...
-
dok ne probate necete znati... 114 114 114 114 114 114 114
-
Lepo i detaljno objasnjenje :)
Jasno je da ne moze i jare i pare, tj. da i ide brze i lakse da izlazi. Bitnije mi je da izlazi na pola gasa nego da li ide 60 ili 62. Probacu za koji dan pa prenosim utiske.
-
Zorane, kad bi ubacili pentu unutra...neki odredjeni broj cm....mogli bi smanjiti par ks....mislis da bi camac mogao ici isto ali s manje ks...ne bi li s tim postupkom povecali tarnu povrsinu i smanjili brzinu....
-
svi pente izbacuju napolje prvenstveno radi korisnog prostora u kokpitu...sto je dalje propeler od LCG tacke potrebna je veca snaga motora i to je americki sistem dodas jos 100ks ili vise i sve u redu...ubacivanjem pente unutra blize tacki LCG skracujes rastojanje tj tu kao polugu pa je propeleru lakse da izglisira camac...propeler dolazi u poziciju slicno kao na starim gliserima sa stabilnim motorom i centralnom osovinom tipa "cris craft" "riva aquarama" i sl...dobro korito ce slicno i da se ponasa kao riva ili cris...do glisiranja i dolazi usled trenja izmedju korita i vode pa povecanjem tarne povrsine olaksavas glisiranje...neko stavlja flapsove ili pa cak i interceptori ili stepenice(stepped hull)...sve u cilju olaksanja glisiranja...ako nema dovoljno povrsine ili brzine da se ostvari uzgon nema cestitog glisiranja ili ostaje oranje...naravno sve i najvise zavisi od samog korita...pismen jako pismen gliser od 5m (lagan) sa sredisnjim intercepterom i hondom od 8 hp(i stabilizatorom na kav ploci) sa jednom prosecnom osobom glisira oko 30km/h...samo da nadjem link...
-
https://www.youtube.com/watch?v=tjM27ykZSco sajkaca https://www.youtube.com/watch?v=k4h5qDk8p80
-
I da dodam...plovne karakteristike plovila odredjuje samo korito i hidrodinamika korita...svi ti dodaci ili promene sluze da poboljsaju SAMO NEKU od karakteristika i to u jako malim procentima 2-3-7%...najcesce kao korisnik camca razliku osecate u nijansama a ne tipa ide 50% bolje... 114
-
...Mi sad pravimo nesto drugo gdje motor bez obzira na konjazu udaljavamo nekih 15 cm iza zrcala i onda uz sting ray...kao trebalo bi da bude veceg pomaka...e sad sta bi se tu moglo matematicki dokazati...bas me zanima sto Zoran T misli o tome...
ako vec niste poceli da pravite mozete to jedno popodne mozete relativno lako da ispitate ako je manji camac u pitanju...izmerite otpor u kg koji stvara izvorni(A1) camac sa pentom pri odredjenim brzinama (gps) koju recimo uvelicavate za po 5 kmh....1m/s je 3.6km/h...isto to merite sa promenama na camcu(A2) tj provizorno montirajte pentu sa sting-rayom na zeljenu poziciju i ponovite merenje...ako bi mogla provizorna pozicija da se i pomera malo napred nazad par santima radi korekcije jos bolje...naravno prvo prazan camac A1 pa posle sa opterecenjem isto i A2...
otpor merite tako sto testirani camac teglite sa drugim malo jacim camcem a kg merite sa vagom na istezanje(do 50kg)...dobit ce te za svaki km/h odredjeni broj kg...razlike u otporu A1 i A2 ce vam reci na kojim brzinama ili opterecenjima A2 ima ili nema svrhu..,otpor je jednak potrebnom potisku koji treba da ostvari propeler za tu brzinu ...kad se to konvertuje u Nm ili imperijalne ft/lbs dobijete potisak...dalje preko nekog kalkulatora mozete da gadjajte i broj obrtaja za pentu posto ks i dimenzije propelera znate...otpor ce te izmeriti 98%tacno a ovo drugo zavisi od kalkulatora vrlo verodostojno...
to se inace radi sa modelima pa se posle preracunava za velik camac ali ako je camac relativno mali a moze se povuci jacim camcem sto da ne...imate odma realne rezultate i ne mora da se zahebavate sa linearnim jednacinama,razmerom,itd...
-
Moze li neko da mi kaze koliko duboko treba da stoji kavitaciona ploca? Na gliseru mi je yamaha sa srednjom duzinom noge i kavitaciona je jedno 2-3 cm ispod poda camca.
Negde sam procitao da bas tako treba, dok sam na drugom mestu video da bi trebalo da de digne 4-5 cm...
Moze li neko da mu pojasni malo? Uslikacu kada dodjem kuci pa cu okaciti da vidite kako stoji.
-
to je ta mera...dobro je ne diraj...
-
Evo kako trenutno stoji. Znaci kazes da je to to Zorane?
Mislio sam samo da ubacim peraje da se ne propinje jako posto mi e sva tezina pozadi. Akomulator, rezervoar, oprema its... Nemam bas neki izbor a ni mesta da prebacim to sve napred
-
stavi stabilizator ili probaj prvo malo bez njega pa ga posle stavi cisto da vidis i znas razliku...vidim da je penta na prvoj rupi za trim jel ne moze vise da pridje noga zrcalu...mozda foto vara mozda bi trebala jos malo noga ka zrcalu...
-
Koliko sam ja probao, ne moze. Prva rupa za trim. Probacu bez peraja pa cu ga montirati na plazi da vidim razliku 25648
-
Zorane, odlično objasnjeno...a inace kao izmak od zrcala mislio sam na ove naprave...koje zovu jack plate...mehanicka nije komplicirana za napraviti a osim izmicanja do zdrave vode....mozes i idealno podesiti dubinu motora
https://youtu.be/wz9_UBexfyc
-
Nije to neko veliko udaljavanje...i ako penta nije puno teska nece to puno uticati...umesto tog slica za stelovanje visine ja bi licno isao na rupice i sraf kao na pentama za trim...nekako mi to sigurnije sha...sve vam zavisi od tog sting stabilizatora...ako uspe na manjoj brzini da podigne malo krmu uz pomoć uzgona ili trima glisirat ce te s nesto manje obrtaja nego bez...
-
Spustanje glisera ce da se odlozi koji dan, zarivala sajl za menjac. Probao sam da je malo opravim uz razne akrobacije kompresorom i uljem al nist od toga.
Tako da sad moram da odem po novu sajlu od 3m i to sve da opet namestim sto sam raskantao dok sam vadio :)
Ici cu u Gros Inox da uzmem i imaju neku crvenu koja izgleda isto kao i moja, 3m za nesto preko 4hiljade din.
Ima li neke bitnije razlike u tim sajlama posto vidim da varira cena od 3000 din do kolko hoces za 3m teleflex sajle... ?
Na sajtu bas ne nude neko objasnjenje. Al ajd da ne budem cigan i da ne uzmem tu najjeftiniju, uzecu tu za 4000 :)
-
Mozda te nisam razumeo, ali teleflex sajla i sajla za menjac nisu isto. Teleflex sajle se razlikuju po tipu glave volana koju imas, i cene variraju na osnovu tipa sajle, i duzine naravno.
Sajla za menjac je nesto drugo, u Zemunu za 3m kosta 3200din. Nego mi cudno, one su skroz jednostavne, unutra je kao jaka zica i ako se desi da zaribaju to je uglavnom do ostecenog burzira. Da nisi negde napravio veliki ugao prilikom provlacenja sajle, pa da te to blokira? Jednom mi je to bio slucaj na gliseru, cim sam napravio manji ugao moglo je da radi.
Pozdrav!
-
Sajla za menjac je zaribala, uzeo drugu, stavio i sve ok
Kupio kaljuznu pumpu.... I glej sad ovo.... Pumpa kad joj je plovak dole onda radi, kad se plovak digne ona se ugasi :)
Pa ovo samo meni moze da se desi da nesto radi naopacke :)
-
Pa ti montiraj plovak naopacke grandpa sajkaca
-
Spusten camac konacno.... Probao sa stabilizatorom, ne pomaze :)
Brzina oko 50 max s tim sto preko 40 skace ko jarac non stop, otpasce mi bubrezi :)
E sad... Motor previsoko? Pogresan prop...? Videcemo
-
Postavicu neki video sutra da vidite sta se desava, bas se propinje katastrofa. Spusten je na prvu rupu za trim, ne moze vise dole da ide.
-
Neka je sa srećom!
Jesi probao da menjas trim - ugao motora? Do elise mislim da ne može biti, ali do ugla motora može ;)
-
Bez hidraulucnog trima nemozes imati bolji rezultat.
Sa fiksnim trimom je to nemoguce.
To su fina podesavanja trima cim pocne da skace trim mora dole. Sa elekto odnosno hidraulicnim trimom mozes da ga spustis i nize nego kad je fiksiran.
-
Probao sam da menjam ugao, samo jos gore bude :)
Predje sa malo bole dupe, na ode kicma :)
Izgleda da mi je motor prenisko, ne znam da li mi to pravi problem? Dok se nesto ne resi, voznja na 35km/h, pola gasa i to je to, nema puno izbora :)
Ode 15 litara na: stavi stabilizator, skini ga, rupa dole, rupa gore... Zao mi goriva :)
Moram povesti neku sa malo vecim... Da opravdam sam sebi to skakanje dodo XKJHDGASED
Neko mi je predlozio da je mozda do tezine motora al ajd sad... Ko god prodje nesto odvali, vise ni ne slusam :)
Sta mislite da postavim neke DIY trim tabove
?.koliko sam citao po stranjskim sajtovima, to uglavnom resi problem.
-
Која дилема?
"Moram povesti neku sa malo vecim... Da opravdam sam sebi to skakanje..."
или
"Sta mislite da postavim neke DIY trim tabove?"
Шта је боље - уживати у скакњу dodo а остати без кичме или монтирати табове, па умрети с кичмом у добром стању?
Овај grandpa зна шта би али се не усуђује да саветује данашњу омладину.
И само да знате, мој избор нема никакве везе с тим што нисам добар DIY мајстор. grandpa је добар за неке друге мајсторије...
Филизофија овог grandpa је увек била: боље је умрети од чоколаде него умрети жељан чоколаде!
-
Ajd ti to jos malo i slikaj kako to sve stoji...penta u odnosu na zrcalo... DIY stabilizatori...stavi neku sliku...ako si bio sam u camcu nije iskljuceno da je to i malo jaci motor za taj meteor...vise puta dodo dodo dodo dodo bi mozda resilo problem jh
-
Probali i sa trojicom na prednjoj klupi, pomoglo je al posle 40 opet krece igrarija :) slikacu bas sutra kada budem izasao na vodu ako stignem.
-
A vi ste me ljuljali ceo dan! Jedna mala sugestija da ne jurcas oko usidrenih brodova, to zna bas da nervira, narocito kada prodjes 30 puta... Inace gliser je bas lep, kao da je ispao iz nekog malo starijeg Dzejms Bonda! I da bas skace, moje je misljenje da to moze biti do trima...
-
Izvinjavam se, ne znam kako al sam primetio sta radim tek posle 15og prolaza... Valjda sam se zagubio u nekoj svojoj racunici :) posle sam se premestio kada sam konacno video da ima nekog pored mene :)
Ako budem dodao neka krica ima u nekom od tih skokova i da poletim :)
-
Toliko me nerviralo sto skace, pa premesti rupu, spusti, digno... Da sam zaboravio da bas ne moram da jurcam na 50 metara od ljudi.
Lep brodic, posle sam tek primetio :)
-
Izvinjavam se, ne znam kako al sam primetio sta radim tek posle 15og prolaza... Valjda sam se zagubio u nekoj svojoj racunici :) posle sam se premestio kada sam konacno video da ima nekog pored mene :)
Ako budem dodao neka krica ima u nekom od tih skokova i da poletim :)
Sve ok, sledeci put kada se sretnemo pijemo pivo! 114 I zelim ti da sto pre sredis taj problem sa skakanjem glisera...
-
Леп глисер. Имаш већи, јачи и тежи мотор на лаганом и кратком кориту и трим није у елементу. Пробај кориговати трим, ако не може ближе, стави пре монтаже мотора ону додатну плочу на крмену даску која је под одређеним углом како би ти се нога још привукла под углом у назад.
-
Da li ima da de kupi negde ta dodatna ploca za vece motore? Video sam u ponudi samo za manje, pomocne.
Moracu izgleda nesto praviti po meri, da udje motor jos ka unutra i da se digne jos jedno 4-5 cm... Valjda cu imati vremena ovih dana time da se pozabavim
-
Meni se cini da ti imas jako lagan camac, po konceptu pravu jurilicu i da nemas nikakav problem trima.
Ne znam da li ste primetili da se on ne zali da se camac podize, vec da "skace i da otpadaju bubrezi", sto je sasvim uobicajeno na tim brzinama kod glisera jer camac "(pre)skace" po talasima. Tada su mu sigurno samo krma i propeler u vodi i tada pri svakom naletu na talas ravnijim delom korita imas osecaj udara jer se talasi ne seku pramcanom izrazenijom V formom korita.
Uostalom, potrazite na youtube-u par snimaka trka sa slicnim camcima pa cete videti kako to izgleda.
Na tvom mestu, ne bih nista dirao, pogotovo ne bih strukturno menjao krmenu dasku u odnosu na originalnu, brzine su ti vise nego fenomenalne (i to te brzine sa samo 40ks), pri tom na pola gasa ides 35km/h sto je fenomenalna brzina na vodi, a stedis i gorivo i motor. Utrosi ti sledecih 15 litara da uzivas u Dunavu ili dodo ili oba, kakve vec imas preferencije.
Ne valja trim, a on i sa troje ljudi ide preko 40km/h !? Na tvom mestu, moje razmisljanje bi bilo, uzivanje na racionalnoj potrosnji pri brzni od 35km/h, a rezerva snage omogucava da plovis istom brzinom i sa vecim brojem ljudi, naravno uz povecanje potrosnje.
I sa takvim camcem bezbednost na prvom mestu!!! Obavezno osigurac za gasenje motora oko zgloba ruke!!!
-
Sa Nidsom se slazem 100% i ne bih imao sta da dodam...
-
ajde ti to prvo slikaj lepo da se vidi motor i pozicija...ako mozes i u voznji...ako je do trima onda i ovaj jack-plate ili sl ti omogucava da ga vise nagnes od ovih ploca...
-
Naravno da ima kanal za gasenje, samo sto sam ga vezao za pojas unesto na ruku, tako mi lakse i slobodne su mi obe ruke.
Ameri ovaj poblem nazivaju porpoise, postoji mnogo stvari koje ga prave: raspored tezine, motor previse duboko, pogresan trim, kriv trup od pogresnog skladistenja van vode... Lista je podugacka :)
Ne znam danas da li cu stici na vodu, al cu slikati par prolaza a i neki snimak da se vidi momenat kada krene da skace. Nije do talasa, isto se desava i na vodu kad je staklo.
Hvala na predlozima, probacu cim stignem
-
Uostalom kao sto kazu dule i nidza... Nije ni 35 lose sa pola gasa. Ionako mi nije krajnjo cilj bio vmax nego brzi economic.
-
Daleko od toga da odustajem :)
Bratov prijatelj je strugar tako da cu praviti jack plate od prohroma, samo da jos odlucimo da li ce biti samo poduzanje motora na podtojece zrcalo ili ce ici bas jackplate koji se kaci na zrcalo, pa motor ide jos pozadi neki 10 cm iza camca.
-
Imas snage dovoljno u motoru pa nek ide nazad 10-15-20 cm a da ti ne smeta sajlama i komandama ili podizanju motora i kroz jackplate napravi malo veci ugao od krmenog zrcala da mozes trim da gadjas i visinu naravno...sad moras moras malo da eksperimentises
-
Bas htedoh reci, vodi racuna o komandi volana ako pomeras motor unazad.
-
Ostale su mi od katamarana 5m komande za volan pa cu promenuti komande najverovatnije. Postojece koje sam dobio uz camac su toliko knap da ne mogu da dignem motor a da ih ne raskacim.
Cuo sam se sa strugarom, treba sutra da se poruci prohro.sma plocevina pa cemo praviti iz dva dela sa slicovima za stelovanje visine. Pravice se i da motor ode jos malo ka unutra.
Da li je neko vec pravio jack plate? Ne znam koliko tacno da ga odmaknem, video sam okolo po stranjskim forumima da treba da se jos dize ako se pomera u nazad tako da ce verovatno biti pomeren oko 20 cm unazad i 10ak cm na gore.
-
Držao neki dan u ruci orginalni, napravljan je od aluminijskog profila 100x 100 mm i debljine 10 mm. Za motore do 60 ks čini mi se. Mi smo uzeli profil ali nesto nas drugi poslovi spriječiše da ih zavrsimo....treba ti nesto malo manje od 3 metra tog l profila za jedan
-
Hvala na info, morace nesto da se napravi, ovako ne vredi vise :)
-
Nasao sam kako da rasporedim tezinu da ne skace thumbup
-
Nisam bas pazio na casu. Sta se dobija izbacivanjem motora unazada van camca?
-
Da izvadi elisu iz turbolencije odmah iza korita koliko
sam ja shvatio
-
Imam nekoliko izbora za matetijal sa jackplate. Aluminium 10mm, prohrom 6 i 10mm...
Da li ce 6mm izdrzati opterecenje? Nece se praviti bas krsteni jackplate da se motor pomera jos nazad, nego samo produzenje krmene daske nekih 10-15 cm da motor dodje na pravu visinu.
Malo prohroma 8000 din.... Joj, koliko goriva moze za te pare :)
-
Zankiki da li sam tebe video danas u Karlovcima na ostrvu?
-
Vrlo moguće, predveče sam otišao u Čortanovce... Manja je gužva.