Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: tangabravo 28, 02, 2020, 12:44:37 posle podne
-
Naša sam jednog Amona 790 u Dubrovnika i može zgodno da se uštroji samo gazda kaže da je kod motora Faryman 6Kw riknula kopča. Da li ko zna kako se to popravlja , koliki je posao i koja bi otprilike bila lova i mora li da se vadi ceo motor ili može unutra da se popravi
-
Pa sve moze da se popravi samo je pitanje isplativosti i zivca. Koja god da je u pitanju to se ili popravlja na licu mesta ili se skida i nosi u radionicu.
-
Mada, po nekom iskustvu, da to može da se brzo i lako popravi, sam prodavac bi popravio pa prodavao ispravan brod za veće novce...
Ali neki problem ni staviti drugu kopču, ima sada toga da se nadje po oglasima......
-
Video sam skoro u oglasima stabilni motor komplet za € 2000 pa se onda pitam pošto može da bude kopča
-
Pa prilicno skup deo ali ima kopci i kopci. Neke mozes lagano iz punog hoda u napred da ubacis u hod u nazad i da se nista ne izlomi. Kod drugih je to ne zamislivo. Mislim da su neke manje mehanicke znatno jeftinije i da se remontovane i spremne za ugradnju idu oko 500 eur. To je mali motor stavis nekog hurta sa dmb, njih barem ima koliko god hoces i kod nas i hr
-
Ja sam po struci auto mehaničar , mada u penzji i koliko sam razumeo kopča je neka vrsta reduktora a unutra ne bi trebalo da ima ništa osim zupčanika i lagera sa semerinzima i zegerima, pa ako je tako meni nikakav problem da napravim novi zupčanik i promenim lager ako već ne mogu da nađem nešto gotovo
-
Reduktor je jedna stvar a kopaca je druga, konstrukcije su razne - kod mene je odvojena kopca od reduktora. Gledao sam kad je otvarao majstor kod mene, ima tu prilicno stvari, od zupvanika do raznih lamela a da ne pricamo o hidraulicnoj - ozbiljan je to sklop
-
Što više saznajem o kopči sve sam beznadežniji. Meni se čini da je teško i naručiti odgovarajući deo a kamoli napraviti ga.
Evo moje ..
(https://i.ibb.co/sCfdzNB/Screenshot-2020-03-05-19-02-22-379-com-google-android-apps-docs.jpg) (https://ibb.co/FXrLCyP)
-
Ne znam šta si ti po profesiji ali za nas koji smo smer metalski struka mašinska to je normalna stvar , pogotovo što sam ja radio u jednoj od naj jačih mašinskuh radionica u regiona i imali smo mašine za sve vrste mašinske obrade skidanjem strugotine i brušenjem a na većini tih mašina sam i radio iako sam po struci auto mehaničar, tako da je samo bitno imati original komad iako polomljen i pravi se novi. Samo me zanima pošto se ne razumem u stabilne brodske motore da li je moguće uopšte upaliti motor ako je kopča kvarna?????????????
-
Motor je motor, kopca prenosi sa pomotora pogon na elisu. Da li moze auto da upali ako mu je menjac pokvaren ili nema poluosovinu...
-
Dobar je taj amon 790 jedrio sam jednom na takvom.
Kod tako starog broda, jos domace yu proizvodnje, kopca ce biti najmanji problem.osim ako je bas odrzavan, sto je retkost, tu je najcesce potrebna kompletna restauracija.
-
Pa, i nije neko poređenje, menjač može da bude pokvaren, i zaglavljen u brzini, ako je kvačilo dobro možeš da odvojiš i upališ.
Sve zavisi kako je kopča pokvarena, ne razumem se u funkcionisanje kopče, ali pretpostavljam da i ona može da se zaglavi u brzini, da ne možeš da ubaciš u brzinu, da krlja i ne može ni da se okrene... Kod kola imaš kvačilo izmedju menjača i motora, kod broda je kopča sve to...
-
@tangabravo
Motor će da upali a kopča u slučaju da ne radi kako treba može da: 1. ne prenosi obrtaje na elisu, 2. okreće elisu iako je u neutralnoj poziciji, 3. proklizava ili sporo reaguje, 4. ispušta ulje (ako je hidraulična) napolje ili u delove gde ne treba. (Paragon Operator's Manual - Priručnik za hidrauličnu kopču na mom brodu)
-
Pretpostavljam da i tu može desi da je zaglavljena i da uopšte ne može da se okrene, a samim tim ni pokrene motor...
Bezveze je da mi ovako napamet pogađamo šta može da bude sa nekom tamo kopčom.......
-
Pretpostavljam da i tu može desi da je zaglavljena i da uopšte ne može da se okrene, a samim tim ni pokrene motor...
Bezveze je da mi ovako napamet pogađamo šta može da bude sa nekom tamo kopčom.......
Da, u pravu si. Nisu sve iste. Dodao sam citat. Pretpostavljam da svako ko ima kopču, već se raspitivao o kvarovima, promeni ulja, rezervnim delovima itd.
-
Može da se startuje bez kopče naravno.
U najgorem slučaju, a može i radi predostrožnosti, odvrnu se šrafovi sa zvona, skine se kopča i udri.
-
Ovo sam pitao stoga što ako se pogodim moram svakako da proverim u kakvom je stanju sam motor da ne kupujem mačku u džaku , jer gazda može da kaže motor je odličan ali zbog kopče ne može da upali sajkaca jh sajkaca jh sajkaca jh
-
Kopca se raskaci sa 2 srafa.. i kada ga kupujes, obavezno izmeri kompresiju.. nekada 20 eura za majstora nije puno.. da on vidi, pregleda, posavetuje.
-
Kako se zovu ova crevca između dizni?
(https://i.postimg.cc/VdnNDbYy/motor.jpg) (https://postimg.cc/VdnNDbYy)
-
Prelivna creva dizni
-
Ok, hvala. To ima na metar da se kupi
-
Kupljena crevca. Metar toga prečnika 3mm je 350 dinara. Bagatela koja je rešila povremeni problem sa paljenjem. Ispostavilo se da na ta prelivna crevca, ako ne dihtuju dobro, motor povremeno primi vazduh pa neće da upali dok se ne ozrači. Hvala još jednom.
-
Ja sam iz istog razloga skoro poskidao sva creva za gorivo i odneo u hidraulik2 da mi zamene novim... 2809 din me izašlo i sad oba motora imaju nova creva i ne razmišljam.