Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: tangabravo 15, 03, 2021, 15:07:09 posle podne
-
Dakle konačno sam posle 6meseci uspeo da uđem u Sloveniju i doteram lađu kući. , a ceo postupak je tekao relativno lako. Ujutru oko 8h dobijam PCR test i odmah kačim prikolicu i krećem put Izole. Ispred Rume se uključim na ˇ" bratski " auto put i vozi Miško , pošao sam sam samcijat zato što oni koje bih ja vodio a oni koji su mogli nisam bio raspoložen. Planirao sam da u HR uđem preko Šida pošto je manj a gužva i lakši prelaz. Granicu sam ugledao oko podne i začudio me kilometarski red šlepera , ali ja normalno na putničku rampu i vozi. Naši samo osnovno a hrvati papire od prikolice , ja im ponudim test a oni meni , neka to će ti tražiti slovenci. Jedan me čika parkirao sa strane i počeo da " vizitira" auto i ugleda tri balona goriva- šta je to- reko prvi put vučem prikolicu pa da imam rezervu, pa ne smeš kaže da unosiš gorivo , izvinte izvinte stariji čovek nisam znao , ajde srećan put nemoj ponovo, i tako ja napustim prelaz BATROVCI , - što sam kasnije video u pasošu - Jer je trebalo da se isključim kod Iloka sa auto puta za Šid. Posle par odmaranja i bezbednog obilaska ZG i ljubljane pomraku stižem u poznat kraj , pošto sam služio u Postojni , i posle dva raspitivanja u Izoli stižem pred kapiju Jahtodelavnice , što bi mi rekli brodogradilišta , u stvariviše remontni zavod sa pratećim radionicama i suvim vezom a dizalica 60t. Kontaktiram čuvara na kapiji i on mi odobri - na srbohrvaščini ,a i kasnije sam imao sreće da mi se nađu ljudi ili srbi ili polu srbi i pomognu mi- da se parkiram pred vrata da bih prenoćio , a ujutru mi stiže prodavac da obavimo sve što treba, te ja posle šetnje uz obalu odem na spavanje. Kad ustanem pišem dalje.
-
A fotke posebno
-
fotke baška
-
Ajde neka je sa srećom, da što pre zaploviš!
-
Срећна куповина , видим одустао си од "ketcha".
Sent from my S80 using Tapatalk
-
kakva lepa prica u gomili losih. Jos jedna prinova :)
da te lepo sluzi i da oplovis milion milja.
-
Nek je sa srecom !
-
bravo.
srescemo se u grkoj valjda nekad
-
Hvala na lepim željama , a što se kecha tiče to ostaje ali tek kada rešim status u Grčkoj a ovaj je samo da premostim to vreme.
E pa da nastavim, ujutru me probudila škripa kapije i pogledam a prema kolima ide jedna gospa u uniformi i zamoli me da se pomerim unutar kruga firme pošto tu gde sam treba da se parkiraju radnici. Tu sam malo vizitiro parkirane lađe i u tom je stigao i prodavac . Od njega saznajem da je barka ustvarina mrtvom sidru u Ankaranu i da je treba preko zaliva zaliva prevesti u Izolu na dizalicu. To smo manje više obavili motorom pšošto nije bio poneo jedra. Ljudi mi lepo podignu jarbol pa onda trup i operu trup i za to ih častim € 190 . Posle pranja zamolim radnike na dizalici i daju mi veliku brusilicu i nekoliko ploča pa prodavac - Dečko oko 35g- i ja skratimo peraje kobilice pošto sam i onako nasmeravao da modifikujem peraje kobilice , ali bez gubitka maritimnih osobina. Onda milepo spuste na prikolicu i na mojae pitanje koliko dođem za brusilicu kažu neko pivo, ja dam €20 , a oni kažu to je premnogo. .Taj dan je bilo već kasno da jurimo carinu u Kopru za papire pa se dogovorimo preko špeditera za ujutru. Kada sam rekao službenici na ulazu da krećem ujutru rekla mi je da mogu da se parkiram u krugu firme i na moje pitanje gde je najbliži motel da se ne gužvam ponovo u kolima , kaže da ništa ne radi zbog korone , pošto su oni - Izola- u crvenoj zoni . Ja odem malo u šetnju a kada sam se vratio ona mi kaže da mi je sredila sobu kod jednog poznanika , kad ono čova sa Uba u tamo je već 40g a ima neko drveno čudo , turističko preko 15m i 6-7m širine pa mi da svoju kabinu da prespavam , i to sve ban b adava a u ponudi i sokovi i pivo i vino. Ujutru pre zore spakujem jarbol na trup i krenem na jednu pumpu u blizini gde je trebalo da se nađem sa špediterom koji bi doveo carinika da se ja ne zavlašim sa prikolicom po Kopru i tražim carinu. Na pšolasku se najsrdačnije pozdravim sa službenicom ko da se znamo od rođenja i saznam da je njoj ćale srbin. Na pumpi sam bio oko 3h dok su došli carinik i špediter i dok je posle špediter meni doneo papire i to sve za samo €50. Na granicu SI-HR stignem popodne i tu prođem glatko kod obe postave. Tu kreće mučenje kroz bratsku republiku , ali o tom kasnije
-
Huh, sto volim ove dogodovstine... jh
-
To se zove avantura, kao u stara dobra vremena :D
Svaki dan bi čitao po 10 ovakvih priča da se ne umorim...
-
da pogadjam šta je bio problem ? kačiti prikolicu 2.7 tona nosivosti za fiat doblo je ozbiljan prekršaj i povlači automatsko isključenje iz saobraćaja i ovde u srbiji,a mogu zamisliti kako je preko.. čak i ako je prazna. niti je to vozilo predvidjeno za te terete, a još manje kuka gde opterećenje ne sme preći 50 kg. pre par dana su mom komšiji izlomili šlepericu koju su zakačili za fiat stilo i koja je iščupala vučni uredjaj i otkačila se... neverovatna je količina optimizma sa kojom naši ljudi kreću na put i pri tom ugrožavaju i svoj život i tudji.
-
da pogadjam šta je bio problem ? kačiti prikolicu 2.7 tona nosivosti za fiat doblo je ozbiljan prekršaj i povlači automatsko isključenje iz saobraćaja i ovde u srbiji,a mogu zamisliti kako je preko.. čak i ako je prazna. niti je to vozilo predvidjeno za te terete, a još manje kuka gde opterećenje ne sme preći 50 kg. pre par dana su mom komšiji izlomili šlepericu koju su zakačili za fiat stilo i koja je iščupala vučni uredjaj i otkačila se... neverovatna je količina optimizma sa kojom naši ljudi kreću na put i pri tom ugrožavaju i svoj život i tudji.
meni ovo deluje kao obicna prikolica za plovilo do 2t a i brod ne deluje da je veliki.
a za 5 godina ce izgleda biti dozvoljeno da se vuce 50 kg sa dzipom od 3 tone max, sa naletnom kocnicom i D kategorijom vozaca. a registracija prikolice na mesec dana, a atest kuke 2 puta mesecno
-
da pogadjam šta je bio problem ? kačiti prikolicu 2.7 tona nosivosti za fiat doblo je ozbiljan prekršaj i povlači automatsko isključenje iz saobraćaja i ovde u srbiji,a mogu zamisliti kako je preko.. čak i ako je prazna. niti je to vozilo predvidjeno za te terete, a još manje kuka gde opterećenje ne sme preći 50 kg. pre par dana su mom komšiji izlomili šlepericu koju su zakačili za fiat stilo i koja je iščupala vučni uredjaj i otkačila se... neverovatna je količina optimizma sa kojom naši ljudi kreću na put i pri tom ugrožavaju i svoj život i tudji.
meni ovo deluje kao obicna prikolica za plovilo do 2t a i brod ne deluje da je veliki.
a za 5 godina ce izgleda biti dozvoljeno da se vuce 50 kg sa dzipom od 3 tone max, sa naletnom kocnicom i D kategorijom vozaca. a registracija prikolice na mesec dana, a atest kuke 2 puta mesecno
mada bas ne mogu sa slike da zakljucim kolika je jedrilica
-
ma nisu problem zakoni u saobraćaju. i ja sam kao klinac izvlačio čamac neregistrovanom prikolicom. problem je što naši ljudi misle da su jači i od zakona fizike. bavim se prevozom čamaca i imam 5 registrovanih prikolica. znam čim vidim sliku koje su težine i mase u pitanju. zato sam i kupio džip od 2,5 tone i 3000 cc. i opet nije naivno vući takve terete gde najmanje zanošenje ako nije balans savršen može biti kobno. a najviše me iritira potpuna neodgovornost prema drugima u saobraćaju. šta da mu naidje u susret porodica sa malom decom, a njega prikolica izbaci u suprotnu traku.... vući takav teret sa doblom je ludost . pogledajte link ispod. https://www.youtube.com/watch?v=UdmlPu33Iew
-
u pravu ste. sve mora da bude dobro, prikolica treba da je odlicna i namenjena za toliki brod. malo mi cudno sto se ova jedrilica pramcem ne oslanja na onaj stub sa cekrkom.
na ovim snimcima su nesrece uglavnom zbog greske vozaca, prikolice deluju ok. potrebno je biti jako pazljiv, ne sme se preterati sa brzinom nikad, drzi se odstojanje...a koncetracija, nema opustanja. ja se uplasim kad pocne da duva jak vetar, da ne dodje do ovog zaljuljavanja, mada nikad nisam imao problem. negde sam naisao na text jako dobar o tom ljuljanju prikolice i prevrtanju i tu se pokazuje koliko opasnost od toga raste sa brzinom. A ako je sve dobro, auto naravno ne sme da bude mali i lagan, opet se desi nesreca, ali uglavnom zbog nepaznje. opasnije mi deluje dupli autobus, sa prikolicom sa ski opremom, koja je pretovarena neverovatno, a vozac je ni ne primecuje, a mozda je i ne vidi, nego kad se autom vuce..
-
Sve je to lepo i volim ljude koji su iskusni u određenjm poslovima ali ne treba koješta pričati napamet. Doblo je težak prazan 1420kg i znači može da vuče svoju masu. Jedrilica je teška 930kg i prikolica 420kg sve mereno na vagi na carini, , znaži uklapa se , a čika je slučajno KV šofer i imam sve kategorije sem autobusa , a i to sam mogao da dobijem ali što će mi. Samo treba voziti pametno i paziti i na sebe i na druge i nema zime.
-
Ova prikjolica je namenaki konstruisana za jedrilice sa fiksnom perajom kobilice i zato ima graničnik ispred peraje na koji se oslanja pošto je tu i težište trupa, a prikolica je široka 2,5m znači maksimalna dozvoljena širina - kao šleperi- i kao takva je veoma stabilna. U ovo doba uvoza auta mnogi vuku auta na prikolicama koje liče na svašta , i niko ne obraća pažnju pošto je auto gabaritno manji pa izgleda lakši a jedrilica duplo veća ali duplo lakša
-
to je onda ok. nije pretesko
-
Dakle pošto sam više manje srećno pregurao bratsku republiku stižem popsle ponoći na naplatnu rampu pre granice i jedan ljubazni klinac na mojke pitanje za prelaz kod Šida mi objasni putanju te ja krenem prema uputstvu . Posle par kilometara , granica i na granici žive duše samo sa strane desetral šlepara u dva reda čeka prelaz. Ja se priključim i posle 15-20min dođem na red . Uđem u šalter salu i tamo pružim jednom čiki hrvatu sumnjivog trezven og stanja dokument kopji mi je špediter u sloveniji rekao da im dam i da me oni razduže. Nato meni čiča kaže na osnovu čega da tze razdužim i imam li još šta od dokumenata, ja u kola i ponesem sve što sam imao : kupoprodajni ugovor kod notara izvozne dokumentew od špeditera i dokumente od jedrilice, čiča ono prtebrsti i kaže meni što sam došao tu kada na uputu piše drugo mesto, a ja sam rekao špediteru da stavi ŠID- pa reko ovdse su me uputili , ma nije kaže to ovde i nda meni , jesam li pio kafu, a ja gledam belo , opet on pijem li kafu i, meni proradi sijalica te ja u džep i €10 kroz šuber a on kez o odma pečate tupe lupe i kaže slobodan si . Ja sav hepi pali i teraj i nailaze dve kućice ni na nebu ni na zemlji- prilagođene za šofere da ne silaze iz kabine- ja se protegnem i prvo pružim našoj pandurki svu dokumentaciju mpluiz saobraćajnu od kola i prikolice , i normalno pasoš, ona izlupa šta treba i mposla me kod kolege preko puta , aon u gorem stanjnu od onog čoče hrvata. I poče mda ispituje šta je sa prikoliocom i imam li dokumente i usput jesam li pio kafu , a ja odmah u kola za dokumenta i ćušnem unutra opet deseticu , a on kao prelistava a kez od uva do uva i daje mi sve dokumente i kaže mogu da idem , ja gledam belo ništa mi nije jasno ni carinik da pregleda ni niko drugi , opet on meni kaže završio sam i slobodan sam , - a u stvari to bila vaga- ja kresnem i vozi miško , a tramo ludnica , šleperi parkirani , gužva , mrak , svi nešto trču jure i ja nekako ubodem put ka izlazu i oipet kućica na nebesima. Odmah priđem i pružim dokumente a onaj čupa ruse kose i kaže štaje ovo, pa rekli su mi da sam završio , ma kakvi , vrati se i nađi špeditera i carinu , te ja na jedvite jadae okrenem " voz" i majde pšonovo na parking da nađem mesto da stanem. Nekako se uglavim i krenem da tražim špeditere. Ugledam zgradu sva svetli a samo ulaze i izlaze. Ja priđem jednom šaltru i objasnim čoveku kako stoje stvari. On me uputi gde da nađem špeditere , te ja sa srećom naletim na jednoga koji pristane da mi obradi dokumenta. Posle 15 tak minuta pšovede on mene dole kod onog carinika i kaže sačekaj a on uđe unutra, i malo zatim zove me carinik i pita gde sam stao ja objasnim a on dotraj i stani tu pred vrata. Ja tutanj i parkiram mprd njih dvojicu koji već čekaju. Carinik drži moje dokumente i pita jesamk li baš iz VA ja kažem jesam a on ima jednog prijatelja tog i tog a taj kum mog druga po kerovima, i tu se mi uzrazgovaramo , on samo malo šarnu batrijo po krmi i kaže srećan put pozdravi prijatelje i mode. Prilazi špediter , ja pitam kolko dođem kažew meni € 30 a za carinika € 20 , ja dam , ruka ruci i ja pšonovo kod onog na izlazu, on samo lupi pečate kaže idi, ja presrećan zapalim za šabac i ujutru oko poila sedam se spakujem u krewvet , posle 15h voženja ili 25h u kolima, i sve u svemu ima o sxam sreće ko luda Vaja
-
Ееееј, где је ту срећа, пријатељу мој?
Колико је то "кафа", колико наруквица, колико...?
У каквој земљи ми живимо и шта је то са тим цариницима? И контролишу их и хапсе их и не вреди. Слатка је пара заденута у папире...
Срећно са једрилицом!
-
Evo9 kako napreduju radovi( luda uvek sebi nađe posla ) sa kobilicom. Pošto sam skrojio i zavario oblogu za kil- suzu poturio sdam je pod peraju kobilice i zavario jedno za drugo a onda sam počeo da nalivam ono olovo što mi je ostalo kada sam skratio peraju kobilice. Posle skraćivanja usldilo je zatvaranje kila - mada neki ostavljaju otvoreno olovo - iu posle brušenja i nanošenja antirosa sutra sledi nanošenje osnovne boje i to bi bila prva faza , a kada budem farbao trup onda ću naneti i anti algin na ceo podvodni deo
-
a ovo krilce?
-
Ima sa obe strane samo nisam slikao, a toje kao zakrilca na avionu, a ovde su u ulozi uzgonskih krilaca, kao što su imale " rakete " na dunavu a sada koriste regatni katamarani i trimarani , a ja sam to video prvi put u jednoj emisiji o naj poznatijem jahaču na talasima na Havajima, i čiva je momtirao ova krilca- samo što su bliža jedno drugom i nalaze se na nosaču koji je dugačak oko 70 cm do metra i pričvršćen je sa donje strane daske i kada ga povuče skuter cela daska je preko pola metra iznad mora i samo je drže ta krilca u vazduhu , a video sam na berzi Inautija jedan čiča je montirao kao i ja
-
Evo konačno je palo štrojenje
-
na ovom forumu svi su do sada *kalemili* brodove samo ti *shtrojish* ;)
-
Јел , ово због опорезивања пловила и која дужина ће бити у пловидбеној ?
Sent from my S80 using Tapatalk
-
Jeste, biće 23 stope, i baš zbog toga sam i uzeo ovaj model pošto je zgodan za schtrojenje a ništa ne gubi u vožnji , inače je izrada čisto sranje , da prostite. Onaj moj prošli je bio 10god stariji a bukvalno 10 puta bolji.
-
Jbg ja ne kapiram sto ga isece, pa majku mu kolika je razlika u registracijiji da to opravdava ovu secu. Ne znam cenu i razliku ali odokativno kad na nju dodas koliko ces da das para za zatvaranje ove rupe, kapiram da si mogao bar tri ture registracije da platis.
-
Видим да нема коморе унутра испод копита , још има затворени кокпит , не знам да ли си размишљао да отвориш до краја крме . Кад улети талас вода само изађе преко крме , лакше ући позади преко мердевина , не волим те затворене позади . Ја бих оставио само носач кормила у средини , наставак те клупе би ојачао тај део позади и много више простора , док једриш време се проводи у кокпиту .
Претпостављам да си то радио због плаћања осигурања и већих дажбина ако идеш у Грчку , ја је лично никад не бих сакатио , поготову кобилицу сад више не личи на Rivetto .
Sent from my S80 using Tapatalk
-
Obzirom da se menjaju gabariti plovila, to zahteva crtez, tj "projekat", pa onda tehnicki pregled, itd...
-
ala ga sredi.
-
ova krilca na kobilici ne ovakvom trupu ne sluze nicemu, riveto je starinski trkac i jako lepo jedri. naravno ni priblizno brzo kao savremeni trkaci, ali je za krstarenje ok.
na ova zakrilca ce neko da se unakazi kad se kupa pored broda.
-
Taj koji se kupa ispod korita ili roni ispod istog i treba da se osakati.
-
Svako ima svoju logiku i želje kakvo plovilo hoće...Ali...Seći krmu? Zakrilca po nekoj hidrodinamici i brzini kojom ćeš se ti kretati ne služe apsolutno ničemu (osim možda da nekome iseku nogu...). Efekat koji već želiš se postiže određivanjem ugla i postizanjem brzine pri kojoj "raste gustina vode" i tada sve ima nekog efekta...Tvoj brod ne može da postigne ni približno te brzine jer jednostavno nije za to pravljen (dobar je brod-ali nije za to)
Prepravljanje radi jefitnijih dažbina ne razumem, jer (već napisano) kada sabereš projekat, preregistraciju, krpljenje isečenog, ojačavanje krmenog zrcala, farbanje, razlika u boji (ili farbaš ceo brod) i ostale radove...hmmm okkk. Estetika i gubljenje dužine su opet želja vlasnika.
Izvini, ne volim da pišem negativne komentare, ali ovo je moje mišljenje.
Svakako srećni radovi i najvažnije je da ti budeš srećan i zadovoljan svojom lađom 114 114 114 114
-
Drage moje i dragi moji , veoma sam vam zahvalan na komentaruma ma kakvi oni bili . Prvo o zakrilcima . Ja sam to video prvi put na TV-u kod tipa koji je na Havajima inače je svetski br.1 u jahanju na talasima i on je to montirao na svoju dasku i daska se izdigna iznad površine preko pola metra. Što se tiče povrede pa nema teoretske šanse jer mora da se roni preko metra da se dođe do kobilice , a to ću ja jedini raditi. Dodatni troškovi skoro nikakvi pošto sam sam svoj majstor a materijal sam iskoristio od " štrojenja ", inače je u maju registrovan u PA i to na dužinu od 6,9m i vodi se za sport i rekreaciju , inače sam ga bacio na berzu pošto u četvrtak ako da Bog idem u Trieste da pazarim jedan Val 35 ( www.mornar.net ) 10.65 92god, sa pdv-om €16500
-
zaboravila luda glava fotke
-
Срећан пут колега и да обавиш куповину у Трсту . Прелеп град ишли у Удине и кад смо се спустили у Трст са оне висине угледамо море а једрилице подигле једра на пучини .
Како планираш транспорт ипак 10,5 м и 3,2 м ширине , озбиљан подухват ?
.
Послато са S88Pro помоћу Тапатока
-
Hvala kolega na lepim željama , a u Trieste , ako Bog da krećem sutra popodne - petak- . Što se tiče transporta, nikakvi problemi , već imam kandidate za posadu i vozi Miško. Pošto brod nije skoro zaštićivan odozdo , našao sam neke veze u Albaniji pa ću dole da ga vadim na suvo , ali to tek naproleće, a kada sve sredim onda pravac Krf i tako do Lefkade. Dobro more
-
Bio u trieste i jedva našoput nazad, a išo samo da mi d..e vidi puta. Opet me izradio janez. Model odličan ali u očajnom stanju . Sada ću da spustim loptu i do proleća polako merkam nešto prihvatljivo. Dobro more
-
Bio u trieste i jedva našoput nazad, a išo samo da mi d..e vidi puta. Opet me izradio janez. Model odličan ali u očajnom stanju . Sada ću da spustim loptu i do proleća polako merkam nešto prihvatljivo. Dobro more
Takve jedrilice su skupe ako su u dobrom stanju. oglasi su puni krseva u koje treba uloziti bar 20-30000 e da bi postale pravi brod, a to je neisplativo.
a cene odrzavanja veceg broda na moru su porasle. bez 5000 e godisnje za 10 m tesko.