Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Elektrika => Temu započeo: broker975fx 04, 03, 2009, 20:01:10 posle podne
-
Generalno vidim da se predlaže posedovanje dve nezavisne grupe baterija, jedne za motor a druge za ostale potrošače. Bilo je tu jedan dobar tekst o akumulatorima od kapetana "Baš Jako" na onom drugom forumu. Kad mene na lađi je sledeća situacija, dva stara akumulatora od po 110A sa sklopkom za uključivanje i isključivanje. Jedan od njih napaja Yamahu9 a drugi DMB. Pri paljenju DMB povuče i sa jednog i drugog (pali na 24V). Ko koga ovde puni moram priznati da ne znam ali predpostavljam da dizel puni ova dva a Yamaha kada radi samo njen. Kod mene je situacija da iako je DMB glavni motor, Yamaha se često pali i vrlo često rade oba (znatno brže ide) tako da ova devetka nije baš samo pomoćni motor. Pošto me čeka zamena baterija zanima šta staviti, za početak, da li je isto racimo dve od po 110A ili jedna od 220A. Vredili se iskeširati za nešto iz marin programa ili je isplativije stavljati običnu auto bateriju. Što se tiče amperaže predpostavljam da što više to bolje ali koji bi bio neki optimum za mene. Od potrošača tu su svtla, reflektor, GPS, sonar, muzika, pumapa za vodu. Od 220V tu će svakako biti lap top i možda po kapetanovom savetu i jadan monitor od 19-20 inči. :superstition:
-
Da li ces jedan ili dva zavisi od DMB motora.Moras videti da li je napajanje motora 12 ili 24V.Moras videti i koji je alternator (12 ili 24V), pa ces po tome odluciti koliko akumulatora moras da kupis.A sto se snage tice zavisi od "dzepa".Naravno da je najbolje sto vece a i tu moras videti po struju punjenja alternatora da ga ne preopteretis.Pozzzzzzzz :) :good:
-
Hvala na odgovorima,
Da li je moguća ova varijanta a to je da mi je poljenje na 24v a posle sve radi na 12v, tako mi je rečeno da je kod mene. Izvinjavam se što sam glup ali sa strujom baš ne stojim najbolje :suicide:.
Kada smo kod voltaže da li je bolje 12V ili 24V?
-
To je moguce ali iziskuje nekoliko prepravki na uredjajima, t.j. iskljucuje sve potrosace da ne bi izgoreli (narocito instrument tablu).Pogledaj koje sijalice imas pa ces znati koji napon je u upotrebi.Sta je bolje zavisi od celog elektro sistema u brodu.Prakticnije je na 12V, jer je lakse naci naci uredjaje na 12V nego na 24V (frizider, TV, radio.....).Obicno se anlasuje na 24V kad je smanjena kompresija (citaj-MOTOR na izmaku) da bi lakse upalio.Za sada ostavi tako, ali planiraj uskoro generalku motora jer nije "zdravo" anlasovati na 24V jer je verovatno anlaser na 12V (ne verujem da je ubacen 24V) pa ako duze anlasujes moze da izgori.Prvo sve to proveri pa ces onda lakse odluciti sta treba.Inace Aka je u pravu kad kaze da ti najvise odgovaraju akumulatori od 180 Ah ako to dozvoljava alternator.Pozzzzzzz :good:
-
Slazem se potpuno sa navedenim preklopnicima, ali mora prvo saznati sta ima od instalacije.Mislim na anlaser i alternator.Ima ljudi koji ugradjuju anlasere od 24V, a ima i onih koji tako vezuju samo pri paljenju zbog lose kompresije.Tesko je bilo sta preporuciti dok se ne sazna tacno sta je u pitanju. A sto se tice akumulatora BLACK HORSE
potpuno si u pravu.Obicno riknjavaju ubrzo po isteku garancije.Ako nema boljih dobri su i slovenacki VESNA.Uz pravilno odrzavanje traju i po pet godina.Najbolje bi bilo kada bi to pogledao (instalaciju) neki autoelektricar pa da znamo tacno sta je korisceno u ladji.Onda nije problem dati preporuke sta i kako uraditi.
-
Zorter, pogledaću ovo čemu si pisao ali mislim da je reč o ovoj budževini da bi lakše palilo. Motor je bio na remontu i po majstoru nema više šta bi moglo da se uradi, po njemu bi trebalo da gura godinama. U subotu mi dolazi električar da mi iščekira instalacije i da mi ugradi obrtaljku, muziku i još neke zezalice pa ću da vidim. Što se tiče Vesne našao sam jedna akumulator od 130Ah i cena nije loša oko 9500 rsd što je jeftinije od 110Ah Bleck Horse. Znači ta Vesna je ok.
-
Prava stvar, a i cena nije losa.Cak sta vise, veoma povoljno.
A kad dodje majstor, nek pogleda koji je anlaser (na koliko volti radi) i koji je alternator (kojom strujim puni), pa kad budes imao te podatke onda cemo lakse resavati probleme.
I jos jednom, ako ima tih akumulatora slobodno uzmi dva komada, i zaboravices na probleme.
-
Evo ovako,
Pazario sam onu Vesnu od 135A. Električar mi je povezao ovaj novi akumulator samo za paljenje a stari za sve ostalo. Motor puni ovaj za ostale potrošače a ovaj novi onda ostaje bez punjenja :suicide:. Uzeo bih ipak onu sklopku o kojoj je bilo reči i ako sam vas dobro shvatio tada bih mogao da biram koji će od akumulatora alternator da puni. Znači to bi išlo sve preko te sklopke i ja bih mogao da biram koji ću u toku vožnje dopunjavati. Takođe me zanima šta mi je potrebno za dopunjavanje na vezu. Da li da uzmem neki kvalitetniji autopunjač (onaj pametni), kako izvesti tu instalaciju preko štekera na baterije, da li i to može preko te sklopke pa da se isto bira koji će se od akumulatora puniti. To je ova sklopka je li? http://prodavnica.navodi.com/artikal.php?id=568 (http://prodavnica.navodi.com/artikal.php?id=568)
Proverio sam za anlaser i on je od 12V ali je nasviran da pali na 24V. Sa ovim novim akumulatorom deluje da će da poleti kada zavergla možda bi bilo bolje vratiti ga na 12V, šta mislite?
-
Potpuno si u pravu sto se preklopnika tice.To je taj.Sa njim biras koji akumulator dopunjavas u toku voznje, a i na vezu.Sto se tice punjaca odaberi neku kvalitetan da ne bi imao problema ali u svakom slucaju uzmi neki sa rezervom snage.Dovoljno ti je maksimalno opterecenje 20A ali nemoj ici na manje od 15A.Mada ako imas dovoljno novca mozes uzeti i onaj od 40A pa preko njega mozes puniti oba akumulatora istovremeno (polozaj 1+2).No ipak bi bilo dobro da na sveki (ali bar na jedan) stavis diodu od nekih 100-nak ampera (najbolje bi bilo da ti auto elektricar izmeri koliko vuce anlaser prilikom anlasovanja pa diodu uzmes malo vecu da se ne bi grejala), da ne bi onaj prazniji "uzimao" struju od onog punijeg pa ga tako nepotrebno praznio.
Sto se tice anlasera bilo bi dobro ako ga novi akumulator dovoljno brzo vrti da ga vratis na 12V, jer onda i nije strasno ako ga i duze anlasujes.Samim tim cuvas i ostatak instalacije.Naravno ako je motor dobar (kompresija) on ce upaliti i na 12V.Pozzzzzzz
-
Hvala na odgovoru, nisam znao za maximalnu amperažu :suicide:punjača,
zanači da ne može neki od ovih http://www.srafovi.com/index.php?categoryID=82 (http://www.srafovi.com/index.php?categoryID=82)
i da li znaš gde mogu da nađem tu diodu.
-
...Dovoljno ti je maksimalno opterecenje 20A ali nemoj ici na manje od 15A...
sto ?
-
@ broker
Vidi, moja preporuka ti je da batalis te jeftine punjace za kola. To su punjaci za kola, tojest, punjac koji prikljucis na prazan akumulator, sacekas X sati i skines ga. Oni nisu predvidjeni da stalno pune akumulator. Odvoj malo vise novca kad budes mogao i uzmi brodski "pametni" IUOU punjac koji je predvidjen da radi kad god imas napajanje od 220V. Tako su ti akumulatori uvek puni ako imas 220V prikljucak na marini. Takodje, oni daleko efikasnije pune od obicnih, posto u prvoj fazi punjenja drze konstantnu struju, za razliku od obicnih kojima stalno opada struja punjenja, kako raste napon. Ja imam Mobitronic/Waeco od 45A, vec 5 godina i prezadovoljan sam. Kod nas ih imas u http://www.polarklima.rs/srpski/kontakt.htm (http://www.polarklima.rs/srpski/kontakt.htm). Mozes pogledati i na http://www.waeco.com/en/331.php (http://www.waeco.com/en/331.php).
Imas i "Quick" punjace, koji su takodje odlicni, ali mislim da ih kod nas niko ne prodaje...
Ne treba nista vise od ovoga.Aka je potpuno u pravu i sve je u pravu.
A za diodu cu pogledati pa cu ti javiti.
-
Nisam baš siguran da je dobro puniti obične olovne akumulatore ( a nešto mi se čini da većina ima takve na čamcima) sa tako jakom strujom, tipa 40 A. Dosta puta sam čuo da je najbolje da se pune sa strujom jačine 1/10 nazivnog kapaciteta, što bi značilo da za akumulator od recimo 100 Ah optimalno punjenje bi bilo strujom od 10 A, samo što bi to znatno potrajalo. Ali sa druge strane i prosečan alternator puni sa 50 - ak A, pa mi to baš nije najjasnije, ali navodno ukoliko se puni konstantno jakom strujom mogu da se pokrive ćelije.
-
Zovem danas ove iz Polarklima za ove punjače da vidim koja je cena, šta mislite da li je možda pametnije sačekati sajam sledeće nedelje, barem bi ponuda mogla biti veća ako neće cena :nono:
Sve u svemu i taj punjač se kači na sklopku a napolje ide šteker, npr onaj kvalitetniji sa poklopcem i to je to je li?
-
Zato i kazem ispravljac od nekih 40A da bi mogao da omoguci vecu struju punjenja ako se akumulator vise isprazni.Svaki akumulato u pocetku punjenja povuce vecu struju neko kasnije kad se malo dopuni.Nijedan akumulator se ne puni istom strujom od pocetka pa do kraja.Olovni akumulator od 135Ah ce u pocetku povuci sigurno 15-20A a pri kraju punjenja oko 2A.A da ispravljac to izdrzi bez grejanja i pregorevanja mora imati rezervu snage (struje punjenja).Ako su malo ispraznjeni i imaju one diode na sebi onda paralelnom vezom mogu oba da se pune istovremeno sa jednim ispravljacem, jer ce svaki "povuci" onoliko struje koliko mu treba.Ako je to mnogo i postoji mogucnost pregorevanja dovoljno je u pocetku punjenja (bar sat vremena), ubaciti redno jednu sijalicu od fara automobila da obori napon na akumulator da bi oborio i struju punjenja.Pa nije bez veze alternator 50A.I on a i ispravljac treba max da daju tu veliku vrednost koja traje kratko i retko ali time se obezbedjuje sigurnost od pregorevanja.
-
ovaj moj ima apermetar na sebi i kako dopunjava tako automatski smanjuje struju .. vidi se kako skazaljka pada...
znam da nije resenje ali dok ne bude para i ovj sluzi svrsi ...
-
Kap nemoj samo da odes kuci a da ga ne iskljucis.
Inace AMP je dobra stvar da kontrolises da li puni, i kad mozes da ga iskljucis da ne stoji ukljucen ako ne treba, posto ne vuce nista struje jer je vec napunjen.
-
Na svim kvalitetnijim punjacima pise optimalni kapacitet baterija koje pune.Punjaci od 40 A imaju preporuku za punjenje baterija od 300- 400Ah sto se moze videti na mnogo linkova.U SVAKOM slucaju treba kupiti vec spomenuti "pametni" punjac koji puni baterije u 3 ili 4 stepena,sto se obelezava sa IUoU.Ovi punjaci su obavezni za Gel i AGM baterije koje su tehnoloski sasvim razlicite od uobicajenih "mokrih" kakve najcesce koristimo.Takav nacin punjenja optimizuje punjenje baterija,sto na kraju rezultuje boljim kapacitetom i duzim zivotnim vekom.Takodje,za nas je vazno da se baterije nikad ne mogu prepuniti jer kad ne koristite camac nekoliko dana ,takav punjac vam je non-stop vezan na 220V u marini i nikad ne moze prepuniti bateriju.Ukoliko vam baterije nisu vece od 250- :)300 Ah,preporucujem punjac od 20-25A.To je kombinacija koju ja posedujem i vise sam nego zadovoljan zadnjih 6 god.Nije ni zanemarljiva ni razlika u ceni izmedju 20 i 40 A i krece se od 50-100%.Cena dobrog punjaca od 20A je oko 300 Eur napolju.
Nakon svega ovoga logicno se postavlja pitanje kvaliteta punjenja akumulatora dok ste u voznji,dakle alternatorom,jer isti spadaju u losije punjace.Ne bi imalo smisla obezbediti odlican kvalitet punjenja na obali,a dok ste u voznji takav kvalitet punjenja nemate.Za to postoje elektronski regulatori koji rade na istom principu IUoU, velicine su pola boksa cigareta i ugradjuju se izmedju alternatora i baterija.Cena im je oko 170Eur.Ovo je obaveza za Gel i AGM baterije ukoliko hocete da vam traju deklarisanih 10-ak godina.
-
brokeru
Hvala na odgovoru, nisam znao za maximalnu amperažu :suicide:punjača,
zanači da ne može neki od ovih http://www.srafovi.com/index.php?categoryID=82 (http://www.srafovi.com/index.php?categoryID=82)
i da li znaš gde mogu da nađem tu diodu.
Ne mogu da nadjem drugi katalog ali za sada znam samo ovo, a ti pitaj njih da li znaju gde jos ima dioda.
SPRINT ELEKTONIKA s.z.t.r.
RADNO VREME : PON – PET od 8:00 do 16:00
TELEFON : 021-6541-086, 6541-057
FAX : 021-6541-086
ISPRAVLJACKE DIODE
Dioda 70HF80 70A
Dioda PBY307
Dioda PBY307R
Dioda 100U120 100A
Dioda 100UR120 100A
Dioda 150U120 150A
Dioda 150UR120 150A
Dioda 240U120 240A
Dioda 240UR120 240 A
Dioda 300U120 300 A
-
Ljudi jeli vi to zajebavate.Odjednom nevalja puniti ni alternatorom,znaci samo ti pametni dolaze u obzir,odvoj 300-400e i puni do mile volje.
Ja se stvarno nerazumem u elektriku ali znam da vec tri godine punim akumulator na vikendici,koji snabdeva strujom alarm,video nadzor i tel dojavu.Aku mulator je 60Ah naj losiji blek hors dopunjuje ga alternator od pasata90Ah.Alternator pokrecem agregatom preko remenog kaisa.Majstor koji mi je sve to instalirao napomenuo mi je da samo vodim racuna da akumulator nespadne ispod 12v.Ja to postujem svaki treci dan kresnem agregat,odradi jedno 2h i pesma.Letos sam dosuo malo kiseline,i to je sve.
-
Giga mi koji ni sa dve plate ne nakupimo 400€ radimo tako kao ti a ostali..........
Ima nas raznih.
-
Mir,mir niko nije kriv!!!Svako od nas oprema svoj camac kako moze!Ja za kabinu jedan od 72Ah a za start od45Ah.Kada duze stojim u mestu kresnem motor da radi desetak minuta svaki dan,em malo provrtim motor em malo akomulator.Kada idem na duze voznje prikacim onaj iz kabine na motor da ga dopunim i osvezim a pred jesen ga na marini dopunim na pravom punjacu i do kraja sezone sam miran.Znaci,svako radi onako kako misli da treba. Dokle god imamo struje svi smo u pravu!!! :drinks: :dance:
-
Ma nije mi do para ja sam svestan da svako zadovoljstvo kosta i neverujem u deda mraza :dance: Ali smatram da ne treba preterivati u kreativnoj mastariji i bespotrebnom bacanju novca.Zasto sumnjamo u sve sto je nase a dizemo i losije tudje,i nemogu da verujem da toliki timovi strucnjaka stavise glupe alternatore u milione auta,i koje cega a samo brodu treba pametni punjac.Deda je potpuno upravu,ipak na kraju stavimo ko sta imaOvo je moj licni stav i nemora niko da se slaze sa tim.
-
aj ovako .. ja u YUGU menjam akumulator na dve tri godine... na brodu sa punjacem od 2000 dinara mi radi vec 3 godine i nema nikakvih problema...
ne razumem se u alternatore i punjace.. ali moje iskustvo je sto skuplje to bolje...
@giga
ni ovaj od 2000 ni ovaj od 200 evra nisu nasi... jedni su nam pristupacniji drugi nisu ... ja sam hteo akumulatore na brodu od po 150 Ah ... al sada imam po 70Ah ... ko koliko ima toliko ulaze...
ono sto je sigurno da nesto sto kosta 2000 dinara nije toliko kvalitetno koliko ono sto kosta 200 evra, e sad da li se 10 puta veca cena odrazava i 10 puta vecim kvalitetom ne znam... da mi ne predstavlja problem uzeo bih taj od 200 evra.. posto mi predstavlja problem uzeo sam od 2000 din...
-
Bolje ista nego nista. :good:
-
kupio sam agregat :) doduse i pokvario sam ga prvog dana al ajd sad... barem sam naucio da ga popravim :)
-
I to iskustvo zlata vredi. :) :good:
-
I to iskustvo zlata vredi. :) :good:
koje crno vredi kad je iskocila neka pljoisnata sajla koja sluzi kao opruga celog me umastila .. preplasio sam se nisam imao pojma da to ima unutra.. stalno mi se kvari ona rucka za povlacenje to jest ono gde se izvlaci konpac... vec dva puta sam popravljao a kapiram da nema da se kupi kod nas..
-
Kako ne vredi kad si naucio kako se montira pa sa mozes iskustvo da prenosis dalje. :taunt:
-
sto jest jest... sada mogu da namotam koji hoces :)
-
Eto vidis da sam u pravu. :party: :drinks:
-
:pogranichnik: ne slusaj ovu dvojicu, malo su ljubomorni sto nisu naucili kako se montira feder za konop. :) :) :) :) :)
-
Evo jednog dobrog (obicnog) akumulatora.Na njemu je deklarisano (na nalepnici) da je za kampere, invalidska kolica, jahte.....
Sto znaci da dugo daje dobar napon, cak i kod duzeg praznjenja.
A i SUNLIGHT akumulatori su dobri.Evo njihovog predstavnistva u Beogradu:
SUNLIGHT TRADING doo SRBIJA
Ustanicka 127c
Hotel "Srbija"
11000 Beograd
Serbia & Montenegro
Tel.: +381 11 3476782
+381 11 2891671
Fax: +381 11 2891671
Ne znam samo da li je ono 50Ah (5h), 60Ah (20h) vreme punjenja ili praznjenja (upotrebe).
-
Tu je kap da pokaze kako treba Da se ne zaboravi.
-
Aka, pa ne mogu da verujem da je "Leskovachki punjach" potpuno out of biznis... :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Naravno da nije. 45+30 = 75A punjenja :) Ja za 2h potpuno punih akumulatora.
Za dva sata potpuno punjenje akumulatora a posle sto su se zapalili...
-
Namerno kasnim na diskusiju jer nisam hteo da razvodnjavam temu
Imam mali problem sa Ak. i moram da napomenem da se u elektriku ne razumem, ni najmanje :pioneer:
Moj motor kako kaze fabrika ima : Alternator output 12V 80W 7A , od potrosaca imam svasta ali nista nisam koristio jer mi je Ak bio prazan skoro redovno. Posle punjenja izdrzi 2 nedelje - koristio sam ga samo za start motora - Bio mi je drugar da izmeri punjenje i konstatovao je da se punjenje krece od 12 do 13.5V, e sad ja neznam ali mi je receno on prepunjava akumulator ( polovinom leta sam dosuo cak 0.7 L demi vode ).
Majstor iz Futoga kaze da je sve ok. Akumulator sam pred kraj sezone napunio i stavio u auto i radio je celu zimu bez problema, to je Black horse od
55 Ah.
Pitanje : Sa koliko Volti je punjenje optimalno i dali sam tim dosipanjem vode razredio kiselinu i oslabio ga ?
Drugarski pozdrav :smile:
-
Ove godine cu ugraditi Ampermetar i Voltmetar pa jos kad naucim sta oni treba da pokazuju onda cu mozda moci da koristim i svetlo i muziku i sonar.
-
@ Labud
Alternator ti verovatno radi ok, da bi se akumulator punio napon punjenja mora da bude veći od napona akumulatora, što znači da on sa 13,5 V nikako nemože da ti prepuni akumulator. Alternator u autu daje oko 14,4 V i taj napon je neophodan da se akumulator napuni kako treba. Verovatno je i taj tvoj alternator predviđen da gura do 14,nešto, ali ako je aku prazan pada napon punjenja.
Mislim da je problem u tome što ti ja alternator malo slab za tvoje potrebe, pa on i nestiže da napuni akumulator. Pretpostavljam da čamac ne koristiš svaki dan, a aku i od stajanja gubi po malo struje, pa još ako često pališ motor kad ga koristiš, uopšte ne postiže da se dopunjuje nego se postepeno prazni.
Moj savet je da pre ampermetra i voltmetra kupiš i punjač i još jedan akumulator za potrošače (sem u slučaju da pališ i na potez onda i nije neophodno) i da dopunjuješ akumulatore dok si na vezu da nebi gurao čamac da upali dok naučiš šta oni trebaju da pokazuju :)
Nadam se da će biti od koristi ovo pisanje
-
Hvala za koristan odgovor
Iz tvog odgovora zakljucujem da motor dosta iscrpljuje ak. prilikom paljenja. Ako je to cena onda cu ga paliti na potez, moja ladja je JAKO mala tako da joj je i ovak ak. tezak ...
:pioneer:
Hvala jos jednom
-
Imerio u starom akumulatoru 6V predpostavljam da je skroz mrtav :suicide:Isplati li se to puniti a ako ne gde se uopšte bacaju akumulatori.
-
Vrlo je moguće da je mrtav, mislim da beše rizično kada im napon padne ispod 10,5 V. Ali te ne košta ništa da probaš da ga napuniš, ja skoro u radionici izvadio jedan koji je tu pre 5-6 godina na par dana ostavio moj kum, napon 0, punio ga 2-3 dana i posle je radila sijalica za fara od 50 W dva sata bez prekida, što uopšte nije loše.
A ako nema ništa od njega otkuplju akumulator svi koji se bave sekundarnim sirovinama, nešto tipa 200 din, pa ako te mrzi da ga nosaš negde za tu kintu, samo ga stavi pored kontejnera, verujem da neće dočekati jutro
-
Kakvo neprijatno iznaneđenje kada sem otvorio poklopce na akumulatorima da vidim nivo tečnosti, skoro sve ćelije iznad nivo vode. Ulio sam dobrih 3-5l detilovane vode. Nije mi jasno zašto to ranije nisam proveravao a kada sam uzeo solar dobio sam savet da obratim pažnju na ovo, pošto se na priključenim panelima tečnost brže gubi. Tako da eto ne budite lenji i bacite pogled na nivo, jbt prosle godine se izuo za nov aku bas bi bilo bedak da ih ove upropastim
-
Pa bolje da ih upropastis dok su pod garancijom 6589
-
@ jbt prosle godine se izuo za nov aku bas bi bilo bedak da ih ove upropastim
Ima nas kojima je to poslo za rukom ! ha
-
Pa bolje da ih upropastis dok su pod garancijom 6589
Teško bi to prošlo - to bi potpalo pod neadekvatno korišćenje ili nešto sl - sve u svemu nema šanse da dobiješ drugi
-
Nemoj biti siguran, dospeš vode i praviš se lud...
-
dobih danas ovu ponudu, mozda nekom zatreba:
Poštovani,
Želim da proverim da li su vam potrebne baterije AGM-VRLA manjih i/ili velikih kapaciteta.
Trenutno su na akciji:
- LPL12-100; 12V – 100Ah po ceni od 13.980 din + PDV
Životni vek baterije12 god. Garancija 24 meseca.
Ukoliko želite predračun odgovorite na ovaj mail te napišite količine koje vam trebaju.
Srdačan pozdrav,
Suzana Simić
HIGH TECH ELEMENTS DOO
Venizelosova 11
11108 Beograd
tel.: 011-630-30-59
http://www.leoch.com/uploadfiles/file/PDFen/LPL/LPL12-100.pdf (http://www.leoch.com/uploadfiles/file/PDFen/LPL/LPL12-100.pdf)
-
jel to gel ?
-
Kako se pune 2 grupe akumulatora, mislim na način povezivanja u sledećem smislu:
Jedna grupa je u jednom a druga u drugom bunkeru, svi su oni tu ali mi je nezgodno da im prilazim tako lako pa me interesuje postoji li kakva ploča/sabirnica (valjda sam se izrazio dobro) gde bih doveo kablove od grupa da mi budu dostupni pa onda dalje tu priključio relej/kontroler pa punjač, itd.
-
Nije mi baš jasno pitanje... Misliš na ono jedna grupa za paljenje, a druga grupa za potrošače ili šta?
-
Ma nebitno sad koja je za šta, nego pošto su aku. fizički zavučeni hteo bih da dovedem njihove kablove (recimo debeli kablovi kao za punjenje) na jedno, centralno mesto, manje od 1m dalje od njih pa odatle idem dalje.
Mislim da je ovo odprilike nešto tog tipa:
(http://www.osculati.com/hr/cat/imgHigh/14.209.30.jpg)
-
Ja imam na brodu onaj prekidač 1, 2, both kojim biraš da li koristiš prvu, drugu, ili obe grupe akumulatora.
On stoji na dostupnom mestu. Oni koji su trenutno uključeni se i pune.
-
Ja imam na brodu onaj prekidač 1, 2, both
Ja sam ga ukinuo ... Mislim da nije potreban posto mi posle motora ide "isolatore"
On sam ima ima izvod za dve grube baterija i nema pretakanja struje iz jedne u drugu grupu ... Ujedno kad upalim motor ne moram da razmisljam na koju stranu mi je okrenut 1/2/B/0 prekidac... puni samo one prazne...
(http://up02.s-oman.net/XNSIPwRFjD.jpg)
-
na jedno, centralno mesto, manje od 1m dalje od njih pa odatle idem dalje.
jasno ti je da posle tog centralnog mesta treba da "teras" kabl sa duplo vecim presekom nego sto su dolazni kablovi ?
-
Ja sam ga ukinuo ... Mislim da nije potreban posto mi posle motora ide "isolatore"
On sam ima ima izvod za dve grube baterija i nema pretakanja struje iz jedne u drugu grupu ... Ujedno kad upalim motor ne moram da razmisljam na koju stranu mi je okrenut 1/2/B/0 prekidac... puni samo one prazne...
Da, to je odlična spravica. Ima i onaj Cyrix, cena mu je negde oko 50E koliko mi se čini.
-
Da, to je odlična spravica. Ima i onaj Cyrix, cena mu je negde oko 50E koliko mi se čini.
mene je spasla bede... nema vise razmisljanja o prekidacu napunjenosti akumulatora i slicno... puni do 75 ampera, zavisno od modela ... ide direktno na alternator motora... jedina mana je cena ok 50 evra pana gore... ali manje vise svaki brodski motor je poseduje...
-
jasno ti je da posle tog centralnog mesta treba da "teras" kabl sa duplo vecim presekom nego sto su dolazni kablovi ?
Ček ovako, aku grupa treba da primi punjenje a da pošalje potrošačima. Pošto mi je nezgodno da povežem sve te uređaje direktno na kleme (a da bi stalno bilo lako dostupno) zamisao je da kleme povežem sa tom "sabirnicom" pa na tom mestu da dovodim/odvodim struju. Konkretno, recimo punjač da se tu priključuje a ne direktno na kleme.
-
ne bih ti preporucio tako nesto ... posle akumulatora , a pre potrosaca, obavezno ide tabla sa osiguracima a izmedju table i te sabirnice idu samo dva kabla , gde na plusu stavis glavni prekidac.....
treba imati opciju da mozes da uklonis neispravan punjac (motor, panel, punjac...) i slicno bez da rasturas celu sabirnicu ... bolje sve od punjaca dovedi do neke table, pre sabirnice, i na svaki plus drmni jedan prekidac od 20-30 ampera...
-
Ljubo ovog savetnika treba JEB ...... alknvajherij alknvajherij alknvajherij
-
Imam na čamcu 2 x 93Ah AGM, stari su 2 godine.
Testirao sam ih na ozbiljnom testeru, imaju 90-95% ispravnost.
Imam i nove 2 x 90Ah AGM.
Predpostavljam da neće biti problem da ih sve međusobno povežem sa obzirom da su ispravni, a razlike minimalne?
-
I drugi pitanje:
Od ove sezone ću imati na brodu 5 akumulatora u 2 grupe.
1 grupa je 1 akumulator 60Ah za paljenje
2 grupa su 4 AGM akumulatora od po 90Ah svaki.
Kako mi ova 4 akumulatora stoje na različitim mestima (2 komada napred, a 2 komada nazad), udaljenost i prednjih i zadnjih je oko 2 metra od glavnog prekidača, mislio sam da ih povežem na nešto ovako, a sa sabirnice na glavni prekidač.
Da li je to ispravno, da li je to neko već radio?
Da li umesto ove kupovne sabirnice mogu uzeti parče flaha, izbušiti, kroz njega šraf, a na šraf odgovarajuća žabica?
Podrazumeva se da svi kablovi budu odgovarajuće debljine (od akumulatora do sabirnice 16m2, prema glavnom prekidaču već postoji odgovarajući kabel)
(http://shop.unimar.hr/product/image/1420922)
-
Šta znači da bude dovoljno debeo? 3, 4, 5 mm?
Što se izolatora tiče, ne znam koji su to materijali, obična plastika ne može? Drvo?
-
Zoki imas u Novom Sadu da kupis ozbiljne sabirnice, koje sam i ja koristio tipa 2x3 cm pa na duzinu sa originalnim nosacima, nisu ni jako skupe ako se dobro secam od 1000 do 2000 rsd, u zavisnosti od duzine. Eltel se zove firma a nalazi se u ulici prva desno iz Partizanske kada udjes od strane Temerinske. Mislim da se ta ulicica zove Karadjordjeva.
-
Flahove zaboravi, losi su provodnici, greju se, oksidiraju... Jednom recju podmetaci pozara!
-
Hvala Radovane, takav odgovor mi je trebao. Predpostavljao sam da ima da se kupi negde, ali nisam nalazio na googletu....
-
Powersafe 170ah
Da li je neko imao iskustva koristim ga za solarni panel za potrošače.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180108/e74bac065b9149e3ebac7e3f81ce7897.jpg)
Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka
-
Kolega svi pune vise akumulatora zajedno jer je tako i najlakse ustvari jedan regler i teraj
Sto se tice tvojih grupa po camcu...ta udaljenost...zice...sabirnice...nemam pojma
Dobro je sto su akumulatori iste snage
Lose je sto i dva kad punis sa jednog reglera ne valja pa taman da su ista a za vise kom mislim da je ubistvo
Praznjenje ce biti ok ali punjenje...po meni skroz pogresno
Nemam sad vremena ali cim nadjem napisacu iskustvo i bas ovih dana puno o tome pricam sa ljudima koji nesto znaju
-
Punjenje ide preko alternatora od 60A kada sam u pokretu, ili preko solara od 250W i kvalitetnog mppt kontrolera kada nisam.
Do sada su bila ne punjenju 2 akumulatora od 93Ah, i vidim da im ništa ne fali posle 2 godine što su bili zajedno na punjenju.
Sada nešto razmišljam da napravim dve grupe:
1. 2 x 93Ah (ovi što su stari 2 godine)
2. 2 x 90Ah (novi)
Sa tim što bi ih priključio na solar i jedne i druge preko ovako nečeg:
https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-Argo-Diode-Battery-Isolators-EN.pdf
E sad ostaje pitanje kako ovo funkconiše u praksi, ako recimo jednu grupu ispraznim skroz a druga je puna, da li ovo victronovo čudo puni samo one kojima je to potrebno, ili će ovo punu grupu prepunjavati? Nešto ne verujem da na to nisu mislili, ali mi ovo deluje kao dobro rešenje...
-
uf dugačka i ozbiljna tema... ako hoćeš da seudubljuješ isčitaj ovaj link sve je postupno i razumljivo objašnjeno uz predloge konkretnih prozvoda kao rešenja. ako gde zapneš zovi, svojevremeno sam se ozbiljno pozabavio tom temom
https://www.schrack.hr/know-how/alternativni-izvori/elektromobilnost/baterije-u-ploviluvozilu/
-
P.S. Ja na brodu uopšte nemam sklopku 0-1-2 nju menja automatika CYRIX sve sama odrađuje... Naravno imamm kill switch iz bezbednosnih razloga
-
Pre nego krenem sa iščitavanjem ovoga što je vepar postavio, da pitam neke stvari koje su mi nejasne, da malo "uđemo u problematiku".
Zox, hvala na šemama, imam neko osnovno znanje (samouko) iz elektronike, da mogu da shvatim ovu šemu i šta radi, pa imam nekoliko pitanja:
1. Zar nije bolje da ako recimo imam 2 akumulatora struja "preliva" iz jednog u drugi? Trošiće se oba uvek otprilike isto, pametni punjač će na osnovu napona i još nekih parametara puniti te akumulatore prvo jačom, a pred kraj slabijom strujom... Ako imam odvojeno, jedna grupa će biti više potrošena, druga manje. Ova što je više potrošena zahteva veću struju punjenja, ovi što su manje potrošeni ili skoro puni manju... A imam samo jedan punjač.
Ja sam do sada imao 2 akumulatora povezana paralelno, i posle 2 godine im je ispravnost preko 90%... Znači nije im smetalo. Ali ipak mi je nekako previše da vezujem 4 komada (ili nije?). Ako jedan crkne, može da upropasti i ostala 3....
Takođe mi nije jasno (opet da napomenem da je moje znanje elektronike tanko), ako je sve povezano diodama koje propuštaju struju na samo jednu stranu, kako punjač dobije povratnu informaciju koji je napon u akumulatorima da bi mogao da prilagodi punjenje?
2. Gledao sam i taj cyrix, malo sam se udubio, i koliko sam shvatio to je samo običan relej (doduše sa pametnom elektronikom) koji kada se startni akumulator napuni, prebacuje punjenje na sve akumulatore (i startni, i ostale). To bi mi možda i radilo posao. Opet ostaje ona priča da ima jedan kontroler na solaru, i da u tom slučaju puni i već napunjenu startnu grupu i one prazne istovremeno...
Ako tako napravim 2 grupe, prva se skroz napuni, a druga je prazna, kada se zatvori relej akumulatori se medjusobno povežu, ako nemaš baš jako punjenje sa solara (a nemaš uvek) onda će praktično prva grupa puniti drugu (ili negde grešim)?
Okreni obrni, mislim da nema tu nekog dobrog rešenja (sem da imam poseban kontroler / regler za svaki akumulator) a tako nešto naravno ne dolazi u obzir... Sve mislim da mi je povezivanje svih akumulatora paralelno neizbežno, ali idem da pročitam ono što je gosn vepar poslao...
-
Na kraju tako svi uradimo kad imamo vise akumulatora
-
https://www.schrack.hr/know-how/alternativni-izvori/baterije/
Evo ovde pri kraju ima o baterijskim bankama... Izgleda da nije problem vezivati koliko god baterija, samo se moraju koristiti kablovi iste dužine. Npr, ako je neki akumulator bliže, koristiti kabel dužine kao do najdaljeg pa ga negde smotati...
-
Samo treba pretražiti forum...
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,4387.0.html
Ovde je marke lepo objasnio kako se pune 4 akumulatora odjednom... Samo se vežu paralaleno i nema problema.
Jedino ostaje šta ako jedan crkne pa počne vuću struju od drugih, ali za to nema pomoći.
Priključiti svaki posebno na tester jednom godišnje da se proveri stanje i trebalo bi da bude ok...
-
Marke sve objasnio, pogotovu za nas na 12v da ne filosofiramo više.
Što se tiče toga kada 1 aku u grupi crkne, e to se meni desilo, bio je vruć i krenuo da šišti. Dakle povremeno ih opipati i obavezno proveriti kleme, imao sam slučaj kada mi se minus klema na startnom razlabavila pa je motor čas palio čas nije a meni ni na kraj pameti da to proverim.
Tek kada je crkao ovaj iz potrošačke grupe onda sam krenuo u kontrolu. Dalje, nije loše imati i osigurač 120-140A za akumulatore, meni je on iskočio kada je ovaj u grupi crko, verovatno je spasio nešto.
-
Da, to možda nije loše rešenje, na svaki akumulator staviti osigurač od 100-150A, ako se akumulator kratko prespoji pa počne da vuče struju iskočiće osigurač... A ni iz jednog nikad ne ide preko 100A to je sigurno...
-
Takođe mi nije jasno (opet da napomenem da je moje znanje elektronike tanko), ako je sve povezano diodama koje propuštaju struju na samo jednu stranu, kako punjač dobije povratnu informaciju koji je napon u akumulatorima da bi mogao da prilagodi punjenje?
Данас је реглер електронски, а некад је био електрични склоп. Служи да невезано за број окретаја алтернатора и без обзира на број и снагу укључених потрошача настоји задржати напон од 13,8V - 14,7V. Класичан реглер заменио је регулатор напона, који исто тако променом струје ротора одржава напон пуњења акумулатора. Регулатор напона је намењен да ограничи излазни напон и не дозволи осцилације услед повећања или смањења електричног система пловила.
Izgleda se ne razumemo... Kako na ovoj slici (ako ono alternator zamenimo sa "kontroler za solarnu ploču" kontroler zna koji je napon akumulatora da bi prilagodio struju punjenja, ako diode ne propuštaju struju na tu stranu?!
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=466.0;attach=83427;image)
Zar nije bolje da ako recimo imam 2 akumulatora struja "preliva" iz jednog u drugi? [/size]
Може, имао си то и до сада, али није боља опција од ове: https://www.svb.de/de/nautic-power-diodenverteiler.html.
Ovo ne pije vodu jer razdvaja međusobno akumulatore pri potrošnji...
-
Posle onoliko polemike konačno sam našao vremena da promenim mesto akumulatorima i napravim sabirnice... Pošto su stajali u boxu sa motorom u kome ume da bude vruće (ipak u motornom prostoru nema provetravanja kao u kolima), sada sam ih prebacio na drugo mesto...
Na kleme akumulatora je vodilo više kablova što je sada eliminisano, i sve je mnogo kulturnije rešeno. Sa obzirom da sam do sada imao 2 x 100Ah AGM, i da mi nikad nije zafalilo struje, odustao sam od varijante od 4 x 100 Ah kao nepotrebne, i stavio 3 x 100 Ah AGM + 1 x 100Ah za paljenje.
(http://i66.tinypic.com/34oy58n.jpg)
(http://i63.tinypic.com/24nnyjb.jpg)
(http://i66.tinypic.com/r26j6c.jpg)
-
Lepo si ovo odradio, svaka cast 114
-
Ne vidim kako si razdvojio ove druge krajeve osiguraca, ne plasis se da bi se lako mogli spojiti?
-
Koje si akumulatore uzimao, po kojoj ceni? Jel si zamenio samo neke ili sva 4?
-
Ne vidim kako si razdvojio ove druge krajeve osiguraca, ne plasis se da bi se lako mogli spojiti?
Nisam ih razdvojio ničim, kada matice stegneš sa dva ključa 10 kao sivonja, nema da mrda.
Mada sada kad si već napomenuo, vidim da ne bi bilo loše da sam postavio drugačije, tipa osigurač, pa kabel bez osigurača, pa opet osigurač... Tako bih bio 100% siguran da do spoja ne može doći.
Što se tiče cena akumulatora, imaš pp
-
Ima li neko preporuku gde nabaviti akumulator, bilo bi pozeljno da je dubokoprazneci, od 60-100ah? Jednom mi je neko na Karaburmi pominjao da neki lik prodaje tu robu, i da je cena oko 1e/1ah za dubokopraznece. Ne verujem da su novi...ali mozda je i to bolje od obicnog akumulatora koji je bio do sad.
-
https://www.kupujemprodajem.com/Automobili-Delovi-i-alati/Auto-Akumulatori-i-punjaci/NOVI-AGM-akumulatori-FIAMM-12V-80Ah-800A-Desni--68369485-oglas.htm
Nađoh ovo na KP-u. Možda je to taj lik jh
-
Posto su mi prosle zime iz nekog razloga pocrkale duboko praznece Varte ove godine sam kupio jedan 300 Ah gel duboko prazneci marke Sole. Kupljen je u Posusju Bosna i hercegovina jer su ubedljivo naj povoljniji sa cenama. Poslali su mi ga brzom postom u Bijeljinu gde sam ga preuzeo u centralnom magacinu brze poste i tu ga i platio. Vrlo je vazno da akumulator nije dugo stajao u prodaji sto treba proveriti sa prodavcem. Ovaj moj je kostao oko 400 E. Imaju sve vrste i amperaze vidi na njihovom sajtu. Vlasnik se zove Stipe i izuzetno je poslovan za svaku preporuku.
-
Pa u Bosni je sve jeftinije, bar sto se tice cena goriva, guma i alumulatora. Iz NS ljudi idu u bjeljinu, kupe gume, akumulator, sipaju pun goriva i nazad. I istane im 200 eura!
Sto se tice ovih, sa KP, to nisu dubokoprazneci. Dubokopraznece ima servis Nesa, on je tu iza autokomande negde. Ja sam kupio 5 komada i drugar 3 od njega. Garancija je 6 meseci.. posle vis eod godinu dana, odlicni su.
Isto tako, ima ih covek iz Umke. Imam broj pa.. u pitanju su baterije prave, za solarne sisteme, 100--200ah. Odlicni, i tih sam uzeo 4 i bezprekorne su!
Slicne:
https://www.kupujemprodajem.com/Plovni-objekti/Delovi-i-oprema/Gel-akumulatori-za-brodove-90-100-150-170Ah-68886867-oglas.htm?filter_id=291494966
Baner izbegavati. Rok trajanja 2-3 godine a novo.
-
Taj nesa je mislim cim skrenes sa plavog mosta desno(krenes da izadjes na autoput ka nisu). Videces ga sa tvoje leve strane. Ima svasta i daje garanciju.
Jbt koliko je teska ta ala od 300 ah?
-
Na Novosadskom putu od lakat krivine jedno 100 metara, sa desne strane kada se podje prema galeniici, ima radnja koja prodaje samo akumulatore, mislim da ima i tih dubokopraznećih.
-
Znam za akumulator shop, kod lakat krivine, tamo sam uzeo solarni panel, instalaciju i jedan obican olocni akumulator. Kod njih su novi dubokoprazneci oko 21000-22000din, za 100Ah. Juce sam se raspitao kod onoga sa kupujem prodajem, sto je Drivee okacio link, i kod njega akumulator od 90Ah kosta 80e, naravno polovan, ali bas namenjen za solarne sisteme. Mozda cu ipak posle zime uzeti, jer mi preko zime nece mnogo trebati struja, ali ova cena je skroz pristojna. hi
-
Posto su mi prosle zime iz nekog razloga pocrkale duboko praznece Varte...
Imas li solarni sistem na brodu? Prosto mi izgleda nemoguće da pocrkaju tek tako, jedino ako nije bilo punjenja tokom zimskih meseci što se desilo jednom kolegi u marini, 5 meseci ih nije punio a nema solare.
-
Imam dve solarne ploice od po 140 W, ali nije bilo punjenje naj verovatnije zbog losih konekcije. Sada je sve ok.
Akumulator je tezak 74 kg.
-
Potreban mi je savet,
Imam solarnu plocu koja daje struju punjenja akumulatora oko 3A
Struja ide preko solarnog kontrolera, stim sto je motor nakacen direktno na akumulator.
Honda motor na izlazu puni sa 12A
Trenutno imam obican automobilski akumulator... I sve radi super, osim sto brzo ostanem bez struje (kontoler ugasi struju kad napon na akumulatoru padne ispod 12V)
Sada se razmisljam da uzmem Dual akumulator, kojim bi startovao i napajao plovilo.
Na zalost ponuda je jako mrsava...
ovo je jedini akumulator koji sam uspeo da nadjem
https://www.akumulator-shop.rs/proizvod/exide-marinemultifit-ep450-12v-50ah/
postoje i ovi akumulatori
https://www.varta-automotive.rs/sr-rs/proizvodi/varta-professional-dual-purpose
ali kod nas izgleda da ih niko ne uvozi
da li mozda neko zna gde bi se ovi akumulatori mogli naci?
-
Na tvoje pitanje nemam odgovor, ali mogu da ti kažem (iz svog iskustva) da su mi se sasvim lepo pokazali AGM akumulatori.
Doduše, stari su "tek" 4 godine, vreme će pokazati koliko ima odgovara ili ne odgovara ovakav način korišćenja.
Mogu se prazniti mnogo puta i mnogo više nego klasični akumulatori, a imaju dovoljno startne struje za pokretanje motora.
Cena im je mnogo niža od ovih koje ti tražiš, a ponuda mnogo veća.
-
@zankiki hvala na odgovoru.
Koji model akumulatora si uzeo?
-
Mozda nekome zatreba...
Kupio sam akumulator, navodno za male camce... moze da startuje motor moze dubokopraznjenje... cena oko 13000din... 10 dana i odlicni uticsi, Naponi nije pao ispod 11.8V a trosilo se dosta
Duracel
https://www.duracell-automotive.com/en/Products/Batteries-for-hobby-and-leisure/63-DL-100
-
mozda bi bilo korisno i da imamo info gde se može kupiti
-
Koliko je Ah?
-
100Ah, piše na linku
-
@Misha D
ja sam ga nasao preko kupujem prodajem, a prodavnica je https://goo.gl/maps/FAhmATorZ1y
-
nebih da mracim ali.. te baterije kostaju mnogo vise. Verovatno neki stari stock. Kolika je garancija? Jos nisam video nove dubokopraznece baterije po ceni euro amper..to ne postoji.
-
2 godine
-
Ovo je tzv, "radni" akumulator predviđen za duže vreme rada pod opterećenjem manje struje,koliko tebalo bi da piše na njemu.Nije predviđen za pokretanje alnasera dakle nije startni akumulator pa je i jeftiniji.
-
nisam primetio nikakav problem prilikom startovanja
-
Ma za toliko može, alnaser VB motora ne traži struju kao automobilski.
Kompresorski motor frižidera 12/24v kod starta povuče 4-5-6A kako kod koga i ništa ne smeta.
-
Kao sto sam i mislio, stari stok, ostao je jos jedan na stanju i nece biti vise, to je razlog mane cene. Nema to veze sa strujom koju on daje. Ako je i stariji, ne mora da znaci da je los. U sustini, dobra cena, nadam se da ce raditi bar tih 5 godina koliko bi i trebao.
Ima na stanju 115Ah.
-
iscitah upravo celu temu...
Sada sam se vratio sa broda, i ustanovili smo da je stari bosch-ov akumulator (170ah) mrtav.
Trenutno su na brodu 3 solarne ploce, i bila su dva akumulatora jedan gel (nisam pogledao koliko ampera ali sigurno je preko 150 sudeci po velicini) i ovaj neispravni.
Gel je vezan tako da napaja frizider preko invertera i njega pune dva solarna panela i on je za sada ok.
Drugi akumulator je bio za startovanje 2 vanbrodska motora i za ostale potrosace (svetla, pumpe, radio, sonar, gps...) plus winch. Na drugi je vezana jedna ploca i puni se preko motora. Sve je na 12v.
Na marini mi nekoliko ljudi rece da kupim obican akumulator od 85 ampera i da ne bacam pare. E sada, sa ovoliko potrosaca meni deluje da je 85 ampera malo a cini mi se i da winch vuce jaku sttruju. Kakva su vasa iskustva?
-
Vinc može da bude jači ili slabiji ali svakako fino struje vuče, moj je 600w za 12kg sidro i lanac.
Što se povezivanja tice- ako ces da ostaviš isto onda bih ja išao na bar 150 za taj novi pošto će manje vise sve ići preko njega.
Sa druge strane mislim da je bolje da se preveze da taj gel bude za sve potrošače a jedan odvojen samo za motore.
E sad ako motori nisu preveliki pa možeš da ih palis na kanap onda nije strasno ali ako je nesto vece i jače ne želiš da zbog zaboravljenog svetla ostaneš bez oba motora :)
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
-
Da, da, hvala.
Motori mogu i na kanap da upale, tako da to nije problem.
Trenutno je sve vezano na gel posto je ovaj mrtav, ali mislim da su oni ciljano vezali samo frizider na gel, posto je on sam pristojan potrosac i radi celo leto.
Koju marku akumulatora gledati uopste, sada kada sam uzimao za auto rece mi lik da je bacanje para uzimati Vartu recimo... Ne znam, svako ima svoje neko vidjenje.
-
evo nadjoh ovaj: akumulator-shop.rs/proizvod/exide-strong-pro-ee1853-12v-185ah/
sada sam zvao radnju kaze da su odlicnog kvaliteta i na popustu je 28%, da se tesim sto dajem ovolike pare :D
-
Ja na brodu imam exide premium od 2017, i za sada ne pokazuje nikakve znakove zamora. Realno mislim da će služiti još narednih 4-5 godina. Za kola sam uvek uzimao isključivo Vartu, ali vidim da je i Exide, barem u premijum varijanti na istom nivou.
-
Taj je dobar i to nema sta ali namena mu je za neki bager, autobus, kamion ili slicno. Pre svega za paljenje neke dizel makine velike kubikaze. Ovo ako kupis je klasican malo bolji olovni akumulator koji ne trpi praznjenja. Posto imas vb motore koji bi trebalo da budu kiki riki za paljenje tj nisu potrebne neke ludacke struje za paljenje ja bih pre za tu lovu isao na aku koji trpe velika praznjenja i to po cenu amph. Cak bih razmotrio i kupovinu polovnih. Pojavila se dva komada Vitrona od po 100 amph kao u odlicnom stanju na kp, ne znam da li je oglas jos aktivan. Imas kod plavog mosta, ako si iz bgd, servis akumulatora kojo prodaje proverene polovne sa garancijom. Takodje taj stari je mozda moguce reparirati u servisu i izvuci mu jos koju godinu. Ekipa iz Dimitrija Tucovica to radi mada mislim da su oni vec neko vreme pod ovim aku shopom sto si linkovao. Odneses stari i njima treba par dana da probaju da ga repariraju. Placas samo ako uspe. Iskren da budem ja sam sve moje toliko upropascavao da su mogle samo za olovo da idu.
-
Exide sam imao na motoru, dvotockasu, i radio je super.
Ovaj sto si poslao ima jasnu napomenu na kraju:
-Mogućnost upotrebe i na plovilima za napajanje u slučaju ređe upotrebe
Kao što je već rečeno bolje idi na neke koji bolje trpe pražnjenje i služe za to. Na kp sam skoro gledao oko 300e je bilo 200ah gel akumulatora-jeste dosta skuplje od ovog što si poslao ali kad se sve sabere mislim da će te duže i bolje služiti pa izadje "jeftiniji".
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
-
Sada sam tek u rebusu, a mislio sam da znam sta mi je ciniti. :D
Moram da sagledam sve opcije i razmislim. Znam da ima tih polovnih, ali sam bio misljenja da se ipak uzme novi, da ne dodjem u situaciju da dam 200-300 eura i onda opet da uzimam aku za 2 godine. Pogledacu bas i KP da vidim sta ima u ponudi.
Hvala svima na savetima! :)
-
Ja sam imao na Puntu exide, punih osam godina je radio.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Ja sam to resavao sa tzv. "pametnim" punjacem koji sam kupio u "Akumulatorshop"-u i povezao tako da kada je camac u marini i prikacen na 220 V on automatski bude ukljucen i za to vreme puni akumulatore. Malo je skuplji (oko 100 eura) ali ne dozvoljava prepunjavanje niti duboko praznjenje kada se ne koristi motor neko vreme. To je funkcionisalo nekoliko godina bez problema. Koristio sam polovne akumulatore - 2 kom. po 65 ah.
-
Ja sam u marini na sidru, pa nemam 220v sa marine ali solarne ploce stalno rade.
Popisao sam opcije:
Uzeti ovaj exide "klasican" od 185ah
Mozda ovaj gel od 85ah: https://www.akumulator-shop.rs/proizvod/exide-equipment-gel-es950-12v-85ah/
Potraziti polovan gel vece amperaze.
Vidim da ima i nekih kineskih varijanti poput ovoga: https://www.akumulator-shop.rs/proizvod/gel-akumulator-jyc-12v-150ah/
Veci exide gelovi su dosta i skuplji, a posto sam tek preuzeo brod, imacu dosta drugih troskova. Zato sam vise za neku budzet varijantu sada, a za koju godinu mogu uzeti nesto ozbiljnije.
-
Nije ovo toliko jednostavna tema pa da pitanje koje marke je aq resi stvar. Treba da znas sta hoces sa aq. Solarni, duboko prazneci aq aka stacionarne baterije se ne koriste za pokretanje motora. Za to sluze startni. Opet startni mogu ali im to nije namena da se pune sa ploce i snabdevaju potrošače. Pisali smo ranije o tome
-
Pocinjem to da uvidjam i sam. U planu mi je da se prodje korz kompletnu instalaciju i vidi sta i kako, ali je to veci projekat za sledecu godinu.
-
Ako hoces vrhunski akumulator a da moze da bude i za paljenje i za ploce i za sveee uzmi OPTIMA ima ga u akumulator shopu.Mislim da bolje nema a bio je na nekoj akciji.
-
Po meni je u sistemu baterija mnogo vaznije obezbediti da svi izvori punjenja (alternator, solarci, obalni punjac, agregat) mogu da pune sve baterije nego sam izbor baterija. Definitivno moraju postojati dve grupe baterija (kucna i startna) a spajanje tih grupa se moze odraditi bregastom sklopkom 0,1,2,1+2 a najbolje resenje je victron cyrix pametni relej, cista pobeda!
-
Uzeh 2 Varte za solarno, po 100Ah, oni su univerzalni. Moze i duboko praznjenje a moze i start motora. Za sada su dobri. msm da su Profesional. Ima ih u solar shopu u Sremskoj Mitrovici, covek iz Rume..tamo sam ih i pokupio.
-
Bas to i ja gledam, ja sam zvao ovaj neki battery-solar, a sada vidim da je solar shop nesto drugo.
Pogledao sam stari akumulator koji je riknuo i on je iz 2014, 170ah.
Meni je za oko zapao ovaj https://battery-solar.rs/product/varta-profesional-180-ah-c20/ Cenim da ce ovaj Dual purpose Vartin trajati bar toliko.
A za ovih par dana na brodu, vidim da gel koji je tu odlicno drzi tako da mislim da ce to biti ok.
-
Ok je to cena ako je zaista tako da se moze koristiti i za jednu i za drugu svrhu.
-
Ta Varta na papiru deluje odlično.
Dodata na spisak potencijalnih kad završim sređivanje struje.
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
-
Narucio sam, pa cu danas ili sutra otici do Rume da ga podignem.
Javicu posle par meseci kako se ponasa :)
-
Pusti ti par meseci javi se za 5 godina pa tad da vidimo:)
-
haha, istina. :D
Preuzeo sam akumulator, covek je zaista bio korektan. Godina uvoza je 2020, nadao sam se da ce biti 2021 ali dobro.
-
Da li ovi akumulatori idu za vanbrodske motore?
http://www.tabbaterije.rs/proizvodi/tab-motion-tubular-akumulatori/
-
Ako si siguran da ce stalno stajati vodoravno onda moze. Nebi za njega tralo da je napor da zavrgla vanbrodski motor.
-
Primetio sam u poslednjoj plovidbi da mi fali struje.... da podsetim nemam alternator (ne pitajte zasto), imam 2 solarne ploce od oko 320w ukupno, kontroler mppt victron 20A i dve banke akumulatora spojene cyrixom. Jedna banka je motorna i tu je jedan Duracell akumulator od 100Ah star 6.5 godina a drugu banku cine dva exide akumulatora po 95Ah, svi akumulatoti su obicni startni olovno kiselinski. Akumulatoti nikada nisu previse praznjeni, ubijani... motorni aku se koristi za startovanje kubote i retko kad kao pomoc kucnim kada bas dugo nema sunca a puno se grejem. Dokle kucni aku sluze za sve potrosace. Danas sam ih sa Zankikijem premerio nekakvim ozbiljnim testerom za aku i dobio sledece rezultate. Duracell je na nekih 95% kapaciteta, a oba exida su za zamenu... e sada nisam siguran jel ovaj duracell toliko kvalitetniji ili je u tako dobroj kondiciji jer se retko kada koristi... koja su vasa misljenja?
-
Radovane
Zivot i zdravlje baterije zavisi od toga koliko puta je praznjen. Ili su exide praznjeni vise puta od duracela ili si mozda te excide par puta spustio na 8V ili cak i manje, sto je prava ubica za bateriju, pogotovo tu startnu, tada se celije krive. Da li ti potrosaci idu iz kontrolora ili sa klema baterija??
Stim da duracel koristis samo za starovanje kubote, verovatno je to i odogovr na tvoje pitanje. On taj anlaser ne oseti, znaci jako malo si ga trosio.
Kako ja proveravam stanje baterija: Odnesem to sve lepo kuci, napunim sve do kraja, dok ne budu puni 100%(znaci 24h sporog punjenja). Izmerim im napon posle nekih 10 minuta, zapisem recimo12.8V. Dodjem sutra ili prekosutra i opet premerim, ako je napon pao za 0.02V, taj je zasigurno los akumulator. Taj ce biti za 5 dana ispod 12V sto je vec prazan akumulator. Mozes i sacekati 5 dana pa videti sta se desava.
Potom, merenje kapaciteta. Veoma jednostavno, stoperica, TV koji trosi 5A i meris koliko ce da radi. Dobijes pravi kapacitet baterije koju imas.
Kojim uredjajom si testirao akumulatore?
-
Primetio sam u poslednjoj plovidbi da mi fali struje.... da podsetim nemam alternator (ne pitajte zasto), imam 2 solarne ploce od oko 320w ukupno, kontroler mppt victron 20A i dve banke akumulatora spojene cyrixom. Jedna banka je motorna i tu je jedan Duracell akumulator od 100Ah star 6.5 godina a drugu banku cine dva exide akumulatora po 95Ah, svi akumulatoti su obicni startni olovno kiselinski. Akumulatoti nikada nisu previse praznjeni, ubijani... motorni aku se koristi za startovanje kubote i retko kad kao pomoc kucnim kada bas dugo nema sunca a puno se grejem. Dokle kucni aku sluze za sve potrosace. Danas sam ih sa Zankikijem premerio nekakvim ozbiljnim testerom za aku i dobio sledece rezultate. Duracell je na nekih 95% kapaciteta, a oba exida su za zamenu... e sada nisam siguran jel ovaj duracell toliko kvalitetniji ili je u tako dobroj kondiciji jer se retko kada koristi... koja su vasa misljenja?
Razlika je nastala zbog razlike u režimu korišćenja.
Meni se nameće više pitanja, aza početak tri (preskočiću ono "zašto zaboga nemaš alternator u 21. veku?"):
1. šta tačno znači " oba akumulatora su za zamenu" a u kontekstu korišćenog uređaja za ispitivanje, pretpostavjene i trenutne primene iakumulatora?
2. Kada bi imao alternator, koliki bi ti bio napon punjenja na tim akumulatorima, kakav bi regler imao, a kakvo ograničenje ti je sada, i zašto?
3. Koje su posledice razlike pod 2.?
-
1) hmmm e pa to bas ne znam uredjaj je ispisao bad battery, replace it na ova dva dokle je na ovome ispisao 720A od deklarisanih 750A. Znam da su to neke udarne struje koje moze da podnese aku ali mi rekose da je to proporcionalno sa preostalim kapacitetom. Nadam se da ce se Zoki prikljuciti da nam napise kojim smo uredjajem vrsili testiranje.
2)Ne razumem bas najbolje ovo pitanje. Dokle sam imao alternator (do pre jedno 2 godine) bio je spojen na motorni pa preko cyrixa je punio i kucne. Ne mogu da se setim tacno napona koji je davao ali mislim da je bilo oko 14.6V. Sada i onda imam punjenje sa obale i sa solaraca oba punjenja su skopcana na kucnu bateriju pa preko cyrixa pune i startnu. Krajnji napon je oko 14.4V
3) E ovo pitanje bas ne razumem
-
Hajde da se uključim u priču.
Ovaj tester je u pitanju
https://www.ebay.com/itm/401532843450?mkevt=1&siteid=1&mkcid=2&mkrid=711-153320-877673-6&source_name=google&mktype=dsa&campaignid=9475911295&groupid=97894732204&crlp=420351123345&keyword=&targeted=aud-655598169054:dsa-391203968599&MT_ID=b&adpos=&device=c&googleloc=21213&geo_id=229&gclid=Cj0KCQjws4aKBhDPARIsAIWH0JWRH8WHRiqCpTGcwhem743M4fDeLIxzUr-Xq4XR_7v-6M4yiupnmt4aAp-mEALw_wcB
Akumulatore bi trebalo testirati kad malo odstoje nakon punjenja.
Ovi su celi dan punjeni solarima, a testirali smo ih možda 15 minuta nakod skidanja, pa je opet tester izbacio "replace batery"
Najbolji je pokazivač potrošenosti akumulatora to što kad su 100% napunjeni pri normalnoj potrošnji se već u toku noći isprazne... Tester je bio tu samo za potvrdu, da nije nešto drugo.
-
Da, bas to... a kada na silu spojim preko cyrixa startni gura jos ohoho... dakle sa ful punog uz webasto i par punjaca (cca 5A potrosnje) padnu od 19h do 4h ujutru (190Ah) na napon 11.8V. (Valjda mi se tada pogase svi nebitni uredjaji po brodu) i cim izadje sumce povuku 15A sa solaraca i relativno brzo se napune na 14.4V vec do podneva.
-
Radovane
Zivot i zdravlje baterije zavisi od toga koliko puta je praznjen. Ili su exide praznjeni vise puta od duracela ili si mozda te excide par puta spustio na 8V ili cak i manje, sto je prava ubica za bateriju, pogotovo tu startnu, tada se celije krive. Da li ti potrosaci idu iz kontrolora ili sa klema baterija??
Stim da duracel koristis samo za starovanje kubote, verovatno je to i odogovr na tvoje pitanje. On taj anlaser ne oseti, znaci jako malo si ga trosio.
Kako ja proveravam stanje baterija: Odnesem to sve lepo kuci, napunim sve do kraja, dok ne budu puni 100%(znaci 24h sporog punjenja). Izmerim im napon posle nekih 10 minuta, zapisem recimo12.8V. Dodjem sutra ili prekosutra i opet premerim, ako je napon pao za 0.02V, taj je zasigurno los akumulator. Taj ce biti za 5 dana ispod 12V sto je vec prazan akumulator. Mozes i sacekati 5 dana pa videti sta se desava.
Potom, merenje kapaciteta. Veoma jednostavno, stoperica, TV koji trosi 5A i meris koliko ce da radi. Dobijes pravi kapacitet baterije koju imas.
Kojim uredjajom si testirao akumulatore?
Nisam ih nikada ubijao. Nikada nisu isli ispod 11.7 V
-
za prvo pitanje da objasnim:
tester je uređaj napravljen za automobilski aftermarket... i on vam je rekao da ta dva akumulatora ne mogu da daju deklarisanu vršnu struju, koja je neophodna za startovanje SUS motora.
E sad, ti sa te dve baterije i ne startuješ motore, ne treba ti impulsno opterećenje reda nekoliko stotina ampera... nego trošiš maksimalno do 10tak ampera, obično 5. Ukoliko nema proboja neke od ćelija, najgore što možeš imati je akumulator sa nešto umanjenim kapacitetom.
Na olovokiselinskim akumulatorima se ploče ne krive, to je majstorski sleng. Dolazi do dve vrste elektrohemijskih procesa: sulfatizacije ploča i korozije anode (pozitivne rešetke).
Da ja ne bih ovde sad preterivao sa teorijom ima jedan stari odličan blog pisan na tu temu:
http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/2014/09/prava-istina-o-olovnim-akumulatorima.html
Daklem, postavlja se pitanje da li je opravdano baciti akumulator kome je recimo kapacitet opao na 70Ah u odnosu na deklarisanih 100Ah? Ekološki ne, ekonomski ne, ... do onog momenta dok ne opadne toliko da ne zadovoljava tvoj energetski bilans. AKo je to 2 večeri godišnje, onda ne menjaj ništa, a pare preusmeri u čašćavanje nautičara sa komšijskog kluba.
Ja bih preporučio da probaš da uradiš ekvalizaciju (ujednačavanje ćelija i ujednačavanje gustine elektrolita po visini) i desulfatizaciju akumulatora, to pomaže dobrano, jer ti imaš starterske baterije a one su baš baš za to pogodne (nisu sve baterije bezbedne za "prepunjavanje", prenapone i sl.).
Kad kažem desulfatizacija, NE MISLIM NA HEMIJSKU, to je šarena laža, nego na spor proces punjenja kontrolisanom malom strujom u prenaponu, dugo vremena (potreban je punjač koji to omogućava).
Sve ima opisano na onom blogu negde.
-
Jedno pitanje na koje nikako da nadjem odgovor na netu a svi sve znaju :)
Zveknuli su mi akumulatori od moje gluposti i starosti, koji procenat čega nisam utvrdio.
Kupio sam nove isto startne kao što su i oni stari bili CA-CA donekle marine program, oni su izgurali 9 godina i još bi da nije faktora glupan..
Konkretno pitanje je koliko alternator treba da daje napon kad motor radi na recimo trećini obrtaja, znači nije ler.
Za aute znam i to svi objašnjavaju kao da 24v ne postoji. Alternator gura 27-27,1V, da li je to ok? Solar gura u podne 29.2 što je plafon za 24v koliko znam.
-
Da li su kapacitet aku i udarna struja u proporciji, da li su linearni? Ja svakako moram nesto raditi jer potrosnja od 5-6 A za 10 sati pojede 190Ah akumulatora... i to mi je problem sta ce biti sada na jesen kada krenu plovidbe od 2-3 dana prakticno bez sunca a sa puno webasta....
Prvo moram proveriti da li imam racun od aku jer imaju garanviju 36 meseci koja nije istekla. Ako je ne priznaju koliki efekat moze imati taj proces regeneracije aku ako su sada realno na nekih 50% kapaciteta...
-
Jedno pitanje na koje nikako da nadjem odgovor na netu a svi sve znaju :)
...
Konkretno pitanje je koliko alternator treba da daje napon kad motor radi na recimo trećini obrtaja, znači nije ler.
Za aute znam i to svi objašnjavaju kao da 24v ne postoji. Alternator gura 27-27,1V, da li je to ok? Solar gura u podne 29.2 što je plafon za 24v koliko znam.
A bre al ti postavljaš pitanja... znamo svi da alternator ima regler koji podešava/ograničava napon punjenja, za alternatore u sistemima sa nazvnim naponom 24V je ta radna tačka između 28 i 29V.
Nekada su postojali zimski i letnji regulatori, letnji su sa nižim nazivnim naponom, a zimski idu i nešto preko 29.
Koliko ti meriš direktno na akumulatoru zavisi i od trenutnog stanja ("napunjenosti") ali bi posle duge vožnje ta vrednost trebalo da polako priđe upravo toj radnoj tački (guglaj na engleskom alternator regulator set point).
Kada napon akumulatora dostigne tu vrednost on nije još uvek pun jer se očitava zapravo i pad napona na unutrašnjem otporu akumulatora.... a akumulator je pun kada struja punjenja na tom naponu padne na neku malu mizernu vrednost.
Broj obrtaja utiče na to koliko brzo će očitavanje napona na akumulatora dostići taj set point i u krajnjoj liniji koliko će biti potrebno da se akumulator napuni, tj da struja punjenja na tom naponu padne...
Pogledaj da li na regleru ima ispisan set point (deklarisan nazivni napon) a ako nema a želiš da proveriš skini i donesi meni proverimo za 5 minuta.
Služvba se kao kroz maglu seća da kod tebe postoji i diodni razdvajač - izolator baterija postavljen između dve banke (motorske i servisne) i onda na akumulatoru moraš očitavati posle duže vožnje deklarisani napopn reglera umanjen za pad napona na tom razdvajaču koji je u suštini dve snažne šotki diode i to ti dođe oko 0,6 - 0,7V.
To suštisnki niko ne gleda ali nije dobro jer su akumulatori sve vreme nepotpuno napunjeni... i to se rešava ili promenom reglera što kod tebe može biti teži slučaj da pronađeš baš ono što ti treba,
Postoje podesivi regleri koji idu na 29V ili malo više upravo za sisteme sa battery separatorom.
Treće rečenje je da se otvori alternator i u pobudno kolo doda jedna dioda na red, tada će se izlazni napon podići za sličnih 0,6 - 0,7V (pad napona na diodi) ... i to smo radili.
Što se tiče solaraca ne znam šta bih rekao, nemam pojma gde si to povezao, pre ili posle izolatora na ovu ili onu banku, imaš li uopšte dve banke, jel napon očitavaš na kontroleru ili akumulatoru...
-
Da li su kapacitet aku i udarna struja u proporciji, da li su linearni? Ja svakako moram nesto raditi jer potrosnja od 5-6 A za 10 sati pojede 190Ah akumulatora... i to mi je problem sta ce biti sada na jesen kada krenu plovidbe od 2-3 dana prakticno bez sunca a sa puno webasta....
Prvo moram proveriti da li imam racun od aku jer imaju garanviju 36 meseci koja nije istekla. Ako je ne priznaju koliki efekat moze imati taj proces regeneracije aku ako su sada realno na nekih 50% kapaciteta...
U proporciji su , zavisnost nije linearna. Ako je tako kao što tvrdiš onda kapacitet nije 50% nazivnog nego 25-30% i u tom slučaju pretpostavljam da ekvalizacija i desulfatizacija neće imati dovoljan efekat.
Čini se da su te baterije ipak duže vremena provodile poluprazne (ili polupune svejedno).
To je takođe dobra prilika da se preispitaju neki stavovi ("alternator ne treba...").
-
Što se tiče solaraca ne znam šta bih rekao, nemam pojma gde si to povezao, pre ili posle izolatora na ovu ili onu banku, imaš li uopšte dve banke, jel napon očitavaš na kontroleru ili akumulatoru...
Vidim ja da će morati da se organizuje jedan naučno-taktički i tehnički skup u cilju obuke novih službenika a u cilju povećanja borbene gotovosti. Sistem je star jer je to tako nekad bilo a sad se drugačije pripoveda... Za sada radi, idemo na testiranje ovih dana pa ću videti kako to biva u eksploataciji. Svakako ide vreme kad ću opet drndati brodić :)
-
Hmmm... ne bi trebalo da su aku provodili dosta vremena polu puni, ako i jesu onda je i startni. A on nije propao. Solarci relativno brzo gurnu sve aku na 14.2 i tako stoji u marini... pre ce biti da su ovi odradili svoj broj ciklusa punjenja i praznjenja. Naravno da je alternator dobra stvar i da je potreban ali na zalost mi je lomio motor jedno 3 puta i kidao sve zivo. Ne mogu da nadjem majstora koji hoce da se prihvati tog posla da napravi nosac i uspanuje kais i da neku vrstu garancije da nece lomiti motor. Spreman sam da dam i 500€ nekome da to napravi. Boki mi obecava vec 2 godine da ce to resiti ali... ne mogu da ga nateram... iskren da budem nikoga drugog ni ne znam ko se bavi takvim poslovima....
-
Ako su diode problem sto ruse napon Dori bih preporucio ciryx, strasna spravica za 50€ prestanes da mislis na sklopke i prebacivanje, uvek cuva motorni aku, nema pada napona na njemu a kombinuje punjenje i obalno i solaraca i alternatora.
-
Ako su diode problem sto ruse napon Dori bih preporucio ciryx, strasna spravica za 50€ prestanes da mislis na sklopke i prebacivanje, uvek cuva motorni aku, nema pada napona na njemu a kombinuje punjenje i obalno i solaraca i alternatora.
Može li neki link na šta tačno misliš i gde to (kod nas) ima da se kupi? :)
Sent from my SM-T805 using Tapatalk
-
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-Cyrix-ct-120A-230A-EN.pdf&ved=2ahUKEwiZw6r49YTzAhW1gf0HHTYQDxUQFnoECAkQAQ&usg=AOvVaw0oB4yfOqnkN3vg3vTSp_KI
Evo linka a ja sam ga kupio u andreje akumulator shop. Odusevljen sam spravicom, radi bez greske vec godinama...
-
Radovane, ja bih ta 2 akumulatora raskacio i testirao i jedan i drugi. Ja sam imao isti problem, nikad struje nisam imao na 5x50Ah. Stari su oko 6 godina. Testiram ih i odmah skontam da 2 komada nisu dobra. Izbacim ih i sada sa 3 komada vec godinu dana napajam celu sojenicu (jedan sistem gde nemam puno potrosaca). Proveri ti to.. tebi je realno dosta i jedan od 70Ah.
-
Raskačili smo ih, ostavili da odmiruju i testirali posebno.
Tester za oba kaže da su za zamenu.
-
Ja bih izmerio kapacit oba..neverujem bas tim testerima. Imam i ja neki..bacio sam pare. Napunim ga, opteretim i izmerim kapacitet. To je pravi test za ono sto nama treba. Svi ti testeri su vezani za anlasovanje ili pokretanje motora a ni jedan za kapacitet. Nama ne treba nista vise sem kapaciteta.
-
Naravno da je alternator dobra stvar i da je potreban ali na zalost mi je lomio motor jedno 3 puta i kidao sve zivo. Ne mogu da nadjem majstora koji hoce da se prihvati tog posla da napravi nosac i uspanuje kais i da neku vrstu garancije da nece lomiti motor. Spreman sam da dam i 500€ nekome da to napravi. Boki mi obecava vec 2 godine da ce to resiti ali... ne mogu da ga nateram... iskren da budem nikoga drugog ni ne znam ko se bavi takvim poslovima....
Koja je tačna oznaka tvoje kubote?
-
Ako su diode problem sto ruse napon Dori bih preporucio ciryx, strasna spravica za 50€ prestanes da mislis na sklopke i prebacivanje, uvek cuva motorni aku, nema pada napona na njemu a kombinuje punjenje i obalno i solaraca i alternatora.
Da, relejni razdvajači ne unose taj problem pada napona... sa tog aspekta su bolji. Kao i sve drugo na ovom svetu, imaju i dobrih i loših strana, ne moramo sad ovde detaljisati, nije tema.
Cyrix je brendirana spravica i naravno da je ok je a za štedljivce postoji hrpa te robe na aliju, recimo:
https://www.aliexpress.com/item/1005002273462835.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.55e837a5MasnPb&algo_pvid=99a7b78c-2cc1-48eb-bed5-072e80dc4210&algo_exp_id=99a7b78c-2cc1-48eb-bed5-072e80dc4210-11&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000019864105018%22%7D
Koliko ja znam, na mom klubu 4 čoveka je to ugradilo i osmeh im je još uvek na licu thumbup
-
D89, 927 cm3. Originalno je imala dinamu. Kada sam je kupio Dinama je bila van funkcije i kajis nije ni isao preko njene remenice vec preko nabudzenog alternatora od Stojadina. Neki veliki Iskrin alternator. Ja sam konj skinuo dinamu razmisljajucu sta ce tu samo da visi bezveze i poklonio je nekome kuku kuku kuku kasnije se ispostavilo da alternator kida motor. 2 puta mi je pucala dekla koja pokriva celo motora, prepravljao sam te nosace ali opet je pravio haos. Jednom sam na plovidbi ga skinuo i zamenio kais kao samo privremeno i od tada nemam alternator...
-
Tu treba navariti neke ozbiljne nosače, ali ne na deklu motora kao što si imao, nego negde gde ne može da pokida.
Mada, možda je i alternator imao problem...
Meni je crkao neki nautički koji je bio fabrički za njega, i nije bilo delova da se nabavi nigde, pa smo uglavili polovan od golfa 2 (50A)...
Baš sam zadovoljan, samo je jednom crkao regler za 4-5 godina koliko je tamo, a delova ima na trafici...
-
Svi spominju alternatore od nekih japanaca, valjda od micubisija. Kazu da su bas mali... a snaga mi je skroz nebitna i 20A je dovoljno. Nije problem naci alternator nego majstora koji ce ga ugraditi...
-
Nije mi baš najjasnije, ako je već imao dinamo na sebi, kakve veze ima dali se na tom nosaču vrti dinamo ili alternator. Nebi trebalo da ima bilo kakve razlike u okretanju, osim eventualno ako na tom alternatoru nisi imao neke skroz dotrajale ležajeve. I ja na DMB-u imam stojadinov alternator od 55 A, i nema nikakvih problema. Ima struje na brodu koliko hoćeš.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
Dinama je bila malecka, bas mala kao sa bicikla. I na to mesto ne moze da stane alternator, bio je nabudzen na drugo mesto. Cim sam kupio brod sam iz preventivnih razloga izremontovao alternator i dodao W izvod. Tako da se vrteo kao doxa...
-
Dinama je uvek losija jer ne pravi struju na malim obrtajima dok alternator pravi. Znam da smo na nekom IMT 533 skinuli dinamo jer nije dobro punio(traktor radio na leru dosta dugo). Stavljen anlaser i sve se popravilo.
Slazem se sa zainkiki, napraviti nosace i cao. Da to bude kako treba. Ako zatreba alternator, imam ja sa Suzuki Vitare.
-
Ne znam stvarno kako to izgleda ali da "lomi" motor nema šanse sem ako je veći od motora :) Kad se vidimo tamo pogledaću baš kako izgleda, ne verujem da je to svemirska tehnologija.
Usput o temi, rele jeste dobar ali ako crkne primarna baterija puniće je do beskraja a drugu neće ni početi.
Moj Cyrx je par kablova od 35 kvadrata 1m dužine, spojim pomoćne i startne baterije i vergla kao blesav :) Kad upali odspojim i svi sretni :) Šalim se, mislim imam stvarno taj kabel napravio sam kad sam upao u gabulu, pomoćne baterije ok a neće da upali.
Na kraju ću morati naći anlaser na 12 volti i rešiti se dvospolne struje... Tercin link je za 12v a sve za 24 kao da im iz oka čupaš..
-
Kada sam vec opljuvao ove exide akumulatore, red je da pohvalim "akumulator shop andreja" danas me pozvali i javili da je reklamacija prihvacena 3 dana pre isteka garantnog roka od 36 meseci i da dodjem po nove aku! kgk kgk kgk Bravo za njih, bez natezanja, pretnji, ubedjivanja! llll
-
I ja sam sa tom prodavnicom uvek imao dobro iskustvo i sa robom ali i sa reklamacijom po potrebi. Mislim da profesionalno rade svoj posao thumbup
-
Ja sam kod njih pre 2 god kupio exide akumulator za 4000 din, u pola cene. Akumulator je stajao 6 meseci pa otud niza cena i nema garancije. Bas sam zadovoljan akumulatorom. Ok nije da ga nešto puno i koristim, samo za pumpu za izbacivanje vode, ali nije nikad izdao a i kapacitet mu je jos skoro max. Problem je sto ga zimi uopste ne praznim, vec samo sampopraznjenje, al za sad sve izdrzava bez znacajnijeg uticaja na kapacitet... Samo ga zimi svake dve nedelje dopunim...
-
Meni je exide na puntu trajao 8 godina.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Exide se i mom slučaju pokazao dobro, ali nekad se zalome neki "primerci", a dosta zavisi i od drugih faktora... Alternatora, potrošača, koliko volimo da zaboravljamo svetla (ko ima) itd :D
-
Ovi moji su definitivno bili sa nekom greskom. Jeste da su startni i da nisu namenjeni za ovaj nacin upotreba ali su non stop na solarima, nikada pali ispod 11.8 ili 11.7 zasticeni sklopkama, cesto zimi i na punjacu. Ne bi smeli da propadnu za 3 godine.
-
Nikako.
Ajde da je jedan, nego oba. Teško da su oba bila sa greškom, nešto im tu kod tebe nije prijalo, valjalo bi malo porazmisliti šta.
Mada, svakako si ih dobio džabe, pa ako za 2-3 godine crknu onda razmišljaj. Svakako će ispuniti rok koji je trebalo kgk
Da ti alternator ne prepunjava? ha ha ha ha
-
A hahahha! J_ _ _ se! ha
-
Prilikom pražnjenja akumulatora sumpor iz elektrolita se taloži na elektrodama,prilikom punjenja sumpor se otapa i vrača u elektrolit.U ciklusima
pražnjenja i punjenja deo sumpra trajno ostajena elektrodama i postepeno smanjuje aktivnu površinu time i kapacitet.Startni akumulator CA-CA
tehnologije se pune do napona 14.4v.Startni akumulator manjeg kapaciteta do oko 90 Ah imaju raspoloživi kapacitet do oko 1/3 nazivnog kapaciteta
dok oni veliki kamionski do 1/2 nazivnog kapaciteta.Struja punjenja ako je napon 12,4 ili više može biti do max.1/10 nazivnog kapaciteta,tako
da za akumulator od 90Ah iznosi max.-9A.Ako je napon manji od 12.4onda 1/20 nazivnog kapaciteta.Ako je napon pao na 12v (napon prazanog aku.)
mora se puniti visokim naponom iznad 15v i malom strujom 1-2A .Ukoliko napon padne na 12v i niže nalazi se u zoni trajnog oštećenja i treba ga što pre
napuniti.Dovoljno je da tako 2-3 dana i da bude trajno oštećen.Razlo je što pri takvim naponima veći deo sumpora istaložen na pločama i ako tako
duže ostane iz amorfnog stanja prelazi u čvrsto i nija ga moguće ponovo otopiti i vratiti u elektrolit.Napon ispravnog akumulatora 24 h posle punjenja
iznosi oko 12.8v.
-
Ovih dana regulišem struju na čamcu. Imam ideju da ubacim neki stacionarni akumulator tipa:
https://www.blicshop.rs/ultracell-ucg45-12-12v-45ah-sla-stacionarni-akumulator.html
, ono što me zanima su iskustva za punjenje takvih. Koje uređaje biste preporučili?
Imam ovaj Lidlov punjač:
(https://i.postimg.cc/J0BfJrjn/screenshot-633.png) (https://postimages.org/)
, postoji inače i ovaj:
(https://i.postimg.cc/Z5TTkNrx/screenshot-634.png) (https://postimages.org/)
, on ima 10A i dodatne funkcije.
Rešio sam inače da uzmem neki CTEK koji mi može služiti u budućnosti i za vozila - startne akumulatorske baterije itd. Koji biste preporučili i kakva iskustva imate? Kontam da bi 5.0 rešio stvar sigurno, ali može i neki drugi tipa mxs 3.8.
-
Ja imam isto 45 Ah starterski i punim ga sa ovim punjacem iz lidla koji ti imas i to radi dobro i dovoljno je. I 2.5 A struja punjenja za taj akumulator je sasvim dovoljna (nominalna struja punjenj je dvadesetocasovna struja) ukoliko ne žuriš sasvim ok :) Sa ovim od 5 A napunices ga za manje od pola dana... A ako uzmemo u obzor da nikad nije skroz prazan u praksi to je par sati.
-
Ja imam Bosch C3 i jako sam zadovoljan.....
-
Ja imam isto 45 Ah starterski i punim ga sa ovim punjacem iz lidla koji ti imas i to radi dobro i dovoljno je. I 2.5 A struja punjenja za taj akumulator je sasvim dovoljna (nominalna struja punjenj je dvadesetocasovna struja) ukoliko ne žuriš sasvim ok :) Sa ovim od 5 A napunices ga za manje od pola dana... A ako uzmemo u obzor da nikad nije skroz prazan u praksi to je par sati.
Moje pitanje se više odnosilo na to da li postoje "prilagođeniji" punjači ovakvom tipu akumulatora.
Pogledao sam sada Zankijev Bosch C3 i mogu reći da za razliku od Lidlovog punjača ima više opcija, a i jasno je istaknuto da je namenjen i VRLA, AGM, AGM itd.
Ovaj naš ima ove opcije:
(https://i.postimg.cc/155GcDrn/screenshot-637.png) (https://postimages.org/)
Dao sam mu malo danas gas :)
Videćemo kak će se ponašati u praksi, dok ne nabavim neki CTEK, pošto mi se ne žuri...
(https://i.postimg.cc/Vv7bHHWS/screenshot-638.png) (http://postimg.cc/H8yxrzKH)
-
Za ono što meni trenutno treba je odlično jh. Akumulator platio 4000 din pre dve god., punjač 2500. Za sad sve ok. E sad ima tu raznih opcija, al ja ovaj punjac koristim samo preko zime da povremeno dopunim akumulator dok ga ne koristim i za to je zadovoljavajuć.
-
Ma da, bombonica je za tu namenu za koju se koristi kod tebe.
Ja hoću da odem korak dalje jer sam imao slučaj da mi je na jednom iz vozila toliko bio nizak napon (zaboravljena aktivna svetla), da mu Lidl nije mogao da pomogne, te sam morao da se snalazim za ozbiljniji punjač. Kupovinom CTEK-a hoću da pokrijem taj deo priče, kao i modove za desulfatizaciju itd.