Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Temu započeo: zorter 13, 12, 2011, 17:53:25 posle podne
-
Princip rada je prelazak hladnog vazduha preko zagrejane komore (u kojoj sagoreva nafta) i tako zagrejan (a cesto i pregrejan) se uduvava u kabinu. Jedina mana mu je sto strasno susi vazduh pa je preporucljivo da neki od prozora bude bar malo otvoren. Da bi radio, potreban je prekidac elektro-ventila koji otvara dovod nafte, zatim prekidac koji ce ukljuciti zarnicu koja pali naftu i prekidac koji pali motor sa ventilatorom (koji je uzupcen sa pumpom). Prvo se ukljuci elektroventil i omoguci dovod nafte, zatim upali motor da radi oko minut kako bi povukao naftu iz rezervoara, pa se potom upali zarnica koja pali naftu i kad se zacuje bubnjanje plamenika, tada se gasi zarnica a ventilator ostavi da radi. Kada se zeli ugasiti grejac, prvo se iskljuci elektro-ventil kako bi se prekinuo dovod nafte ali nikako ne gasiti motor dok ne sagori sva nafta iz grejaca (prepoznaje se po zvuku, nestane zvuk bubnjanja vec samo sum vazduha). Kad sagori nafta tek onda moze da se ugasi i ventilator. Na isti nacin radi i benzinac.
Webasteri koji imaju elektroniku ustvari imaju termostate koji "upravljaju" ukljucenjem elektroventila i tako odrzavaju temperaturu. Kad se grejac dovoljno zagreje, zatvore dovod goriva a kad se dovoljno ohladi otvore dovod goriva da bi doslo do samozapaljenje goriva jer je dovoljno visoka temperatura, a ako se koji slucajem vise rashladilo, drugi termostat ukljucuje zarnicu da bi se gorivo ponovo zapalilo. Uredjaj koji poseduje elektroniku je skuplji i stedi gorivo do nekih 15-20% u odnosu na uredjaj koji nema termostat te stalno povlaci gorivo iz rezervara. Ali posto ovaj uredjaj trosi oko 250-300ml goriva na sat vremena, ta usteda je zanemariva, pa se cesto uredjaj koristi bez elektronike jer su i mogucnosti kvarova svedeni na minimum.
-
ovaj sa slike ima mehanicku pumpu. pokrece je rotor motora.
-
a da nije taj sa slike mozda benzinac?
-
a da nije taj sa slike mozda benzinac?
Nije :nono:
-
Hoću ovih dana da ugradim webasto, jedino nisam siguran kako da izvedem auspuh kroz oplatu broda.
U pitanju je plastični brod, a kako se auspuh prilično greje, verovatno bi trebala neka metalna/inox rozetna na oplati, pa auspuh na nju? Ako neko ima na svom brodu da uslika, pa da grunfujem dalje.
-
pogledaj kako su izvedeni auspusi unutrasnjih motora na jedrilicama i sve ce ti biti jasno :)
-
Jbg, baš imam ovde u kancelariji par jedrilica da pogledam sajkaca
A kod nas u NS i nisu nešto popularne, ne viđam ih.
Daj neki link, sliku, ako već znaš šta mi treba.
-
obavezno labudji vrat ! tu se ne zezaj !
(http://gkmacdonald.limewebs.com/sail/AntiSiphon.JPG)
(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSFJLTQ7VJR0BR0JGxLgNoeH3ZKbp0iJxOzUpnrAnvZjQ_bZZ-P)
ili jos bolje ovaj sa poklopcem
(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRIjVKKNp9wPbrNBaZ7Ifmbth1CrVh5qsFSiwCe5iqeoJaNfk1f)
-
ne znam kolika je temperatura izduvnih gasova (cuo sam oko 450 celzijusa)... te prema tome nabavi creva , spojke i slicno...
-
Meni će najverovatnije da stoji jedno metar iznad vodene linije, tako da za labudovim vratom nema potrebe, ako dođe do te rupe, ode ceo brod odavna pod vodu.
Druga stvar je što mi ovo deluje glomazno, cev auspuha ima fi oko 15mm....
-
Meni će najverovatnije da stoji jedno metar iznad vodene linije, tako da za labudovim vratom nema potrebe, ako dođe do te rupe, ode ceo brod odavna pod vodu.
Druga stvar je što mi ovo deluje glomazno, cev auspuha ima fi oko 15mm....
pa nadjes thru hull od 15mm , ima ih nisu skupi oko 15-30 evra ... i onda crevo do webasta ... pazi da crevo bude za izduvne gasove...
(http://m8.i.pbase.com/g4/84/622984/3/91533228.6RjGa4Wq.jpg)
samo vidi koliko se greje da ne jebe plastiku ali ne bi trebalo
-
ima i creva za izduv ali nisu jeftina ....
vidi sta je bilo u orginalu, kapiram da i kod nas ima creva za izduv u tom precniku
(http://images.jamestowndistributors.com/woeimages/vetus/large/11693.jpg)
-
Na auspuh od webasta u originalu ide prohromsko gibljivo crevo. Prečnik verovatno zavisi od modela (uostalom kao i minimalna i maksimalna dužina), npr kod mene je 24mm. Na njega može da se stavlja i maleni lonac, prigušivač.
Ima sve da se kupi kod nas, tebi najbliže u Begeču http://www.sigmma-yu.com/. (http://www.sigmma-yu.com/.)
Skupo je ko otrov, koliko vladam informacijama oko 30e metar. Izmeri prečnik i dužinu možda u furdi može da se nađe neko malo parče.
-
Da ...gibljivo prokromsko crijevo....obvezno....šelne mogu i obične ali nisu loše ni inox....sto se tice samog prikljucka...na plastiku...to mozes i napraviti kod nekog majstora od inoxa....izaci ce te dosta jeftinije...
-
Meni treba pola metra... Otići ću do sigmme možda nađem.
Zvao sam ih danas, taj deo od inoxa koji se šrafi na plastiku košta 90e.
Ima li neko sliku i dimenzije pa ću da vidim da napravim. U pitanju je airtop 2000.
-
Da li ti odgovara ovako nesto,
Spoljni precnik 46 mm
-
Merio sam i treba da je spoljni prečnik 22mm. Ipak je ovo mali webasto (2kw) što će za moju kabinicu biti dovoljno.
Elem, malo sam guglao, možda na kraju nije loše rešenje ipak kupiti taj deo od inoxa, pošto je koliko vidim pravljen da samu izduvnu cev drži odvojeno od ostatka rozetne, pa tim i broda. Verovatno su visoke temperature na izduvu, a kako kod mene ide na plastiku... Na metalni brod verovatno može bilo koje rešenje. Evo kako to izgleda:
(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzYPIU2UecdEVBykxuZXgTvngbLBFtK5scwUIl10athdxxTFiZjA)
(http://sales.butlertechnik.com/media/catalog/product/cache/1/image/700x499/9acdaa401ff6a994c20e33da4ca543a1/2/4/24mmhullfitkit/Exhaust-Hull-Skin-Fitting-Kit-24mm-for-Eberspacher-&-Webasto-Marine-Heater-THF24MMKIT-31.jpg)
(http://dieselheaters4u.com/uploads/3/1/8/2/3182748/2789330_orig.jpg?1672416)
-
imas pravo ... kod mene na 50 konja nema tog termo prekida... al onda se setih da ja kroz isto crevo izbacujem i vodu , tako da voda hladi ceo sistem ...
definitivno uzmi ovaj sa slike sto ima termo prekid ... i prvih par sati nadgledaj temperaturu plastike za svaki slucaj ...
-
Da li je bolje (sa pogleda što manje kondeza u kabini) da webasto koristi svež vazduh spolja, ili da vrti unutrašnji?
-
Zbog termostata je pozeljno da vrti unutrasnji....
-
Bio sam do sigmme u Begeču, reče mi čovek da ima više modela i da dođem da izaberem. Ja otišao, onda mi je drugi čovek rekao da nemaju trenutno, ali da imaju nekog ko im to pravi, pa da će biti do kraja nedelje. Pošto se nisu javili do kraja nedelje, a svakako nije original nego im neko pravi, pozvao sam majstora koji je drugaru pravio ogradu na brodu i stvarno je perfektno odradio.
Rezultat vidite na slikama, ja sam prezadovoljan, a cena je više nego duplo skoro pa troduplo jeftinije nego u sigmi. Slikano je telefonom, pa slika nije baš neka, ali vidite o čemu se radi.
(http://feeder.rs/feeder/upload/zankiki/webasto2.jpg)
(http://feeder.rs/feeder/upload/zankiki/webasto3.jpg)