Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Restauracije => Temu započeo: George 03, 12, 2020, 21:47:54 posle podne
-
Reših da podelim hronologiju restauracije brodića Calypso kojeg sam kupio u jesen 2016. Skoro istog momenta sam pristupio restauraciji (čitaj vraćanju iz mrtvih) brodića koji je bio u više nego očajnom stanju. Bio je na suvom zadnjih 5 godina, sa milion rupa u tabanu, pa sam odlučio da mu isti potpuno promenem. Isekli smo čitav podvodni deo i stavili novi od hladno valjanog lima debljine 3mm. Sledilo je peskarenje i farbanje, i na kraju sam ogulio kompletan enterijer i izgradio potpuno nov od špera obloženog furnirom od Okume drveta. Enterijer je moj ručni rad uz malu pomoć stolara u kuhinjskom delu. Nije profesionalno, ali sam ipak zadovoljan, pošto nisam stolar samo amater, entuzijaista... Da ne davim mnogo, slede slike, pa ako nekog interesuje biće mi drago...
-
...tako je Calypso izgledao kad sam ga kupio. Sledi restauracija...
-
...još varenja, peskarenja i farbanja...
-
...Calypso putuje u pristanište gde će biti rađen enterijer...
-
...stolariji nikad kraja. Samo krojiš, krojiš, pa malo lakiraš, pa opet krojiš...I tako mic po mic, i ugledaš svetlost na kraju tunela.
-
...I tako je brodić izgledao nekad, a ovako izgleda sad.
-
Posle svega, u aprilu 2017, red je došao i da se spusti na vodu.
-
Браво, одлично одрађен посао. ok clap clap clap Обожавам да видим кад неко, пун добре воље, спаси лађу од заборава и врати је у живот. llll 114
-
Svaka cast 114
-
Kakav zabrinut pogled zene na jednoj slici:)
Svima nama koji smo prolazili kroz sve ovo je dobro poznat slucaj.
-
Svaka cast !
114
-
Nigde matematike, samo ljubav.
Onaj ko to nije prosao, ne moze razumeti.
Svaka cast.
-
KAKAV EXTREME MAKEOVER FULL EDITION !
Prosto mi je zao sto si ceo serijal postavio u jednom dahu mogao si na kasicicu da nam uvece mesto dnevnika kacis epizodno!
Covece uradio si golem posao na ivici kamikaze to najbolje ilustruje suprugin pogled na pocetnim slikama ...Nesto kao " lelel dal da ga ubijem ja ili ce se ubije na camcu sam " no dobro zene nemaju to chulo da vide siru sliku i lepotu ovog broda koja je bila skrivena ispod debele korozije prasine i nekoliko slojeva farbi sumnjivog kvaliteta .
Hvala na ovom serijalu prilicno se nautika uspavala sto zbog zime , korone , para .....pa je tvoj projekat bas zagrejao srce nas forumskih nautickih pacova !
Ovo je sad izazov za Doru ;)
-
Malo je reći da je ovo bio ogroman posao, verujem da si pomislio da ovo više nikad nećeš raditi....sve dok nisi zaplovio, onda se sve muke zaborave jh
Svaka čast, odlično je ispalo ok
-
Svaka čast za entuzijazam!
Kakva je matematika bila, meni se sve čini da bi skoro isto izašlo i praviti nov od nule?
-
Sjajno, svaka cast! hi
-
Svaka čast za entuzijazam!
Kakva je matematika bila, meni se sve čini da bi skoro isto izašlo i praviti nov od nule?
Nema tu naročite matematike samo čista ljubav prema nečemu što je neko pre mene škartirao, a mene je nekako nešto uhvatilo u duši ovog broda, pa sam ga iz zagrobnog života uspeo vratiti u ovozemaljski. Iako moram priznati da je inicijalna kapisla za ovaj poduhvat bila cena od 850e za koliko sam ga kupio,ali sam uložio u njega još oko 5K, i mnooogo rada.
-
A koliko vremena vam je trebalo za ceo poduhvat?
-
Bravo, ja obožavam ovakve radove :) Pedantno od početka do kraja. Pare nisu problem, para nema... Rada ima koliko hoćeš, još jednom bravo :)
-
A koliko vremena vam je trebalo za ceo poduhvat?
Bravarski radovi su trajali 2 meseca, ali samo zahvaljujući tome što je majstor koji ga je vario radio i druge poslove osim mog broda, a bilo je da mu se nije ništa radilo, pa je tako vreme prolazilo, a ja se nervirao. Sve u svemu bravariju je uspeo da završi posle 2 meseca, i pošto je to bio novembar, odvukli smo ga u pristanište gde je prezimio, da bih ja u febuaru naredne godine (2017) počeo da radim enterijer, za koji mi je trebalo isto oko 2 meseca. Radio sam na njemu svakodnevno 3-4 sata popodne posle posla, da bi krajem aprila bio spušten na vodu. Iako, moram priznati da kada čovek ima ovakav brod, i posle tri godine još uvek pronalazim neku sitnicu da doradim ili preradim, kao recimo filter vazduha koji sam ovih dana preradio i pisao o tome u drugoj temi.
-
Bravo svaka čast. Kada nešto voliš nije problem da se radi. Ko tu još misli o parama, malo po malo i ne primetiš koliko si potrošio. Na kraju nikakv trošak se ne može meriti sa osećajem blaženstva kada se zaplovi.
S druge strane mnogi mnogo više potroše po kafanama iz piće, iće i još kojekakve gluposti, a ovde će se barem još dugo videti gde si pare utrošio.
-
Svaka cast na trudu i rezultatu, skidam kapu ! Ne znam da li bih se usudio na takav poduhvat, obzirom da nisam neki majstor...
A pogled zene "sta li mu je u zivotu ovo trebalo" je neprocenjiv ok
Uzivaj u plovodbi, neka te dugo sluzi!
25648
-
Golem posao ali svaka čast...ovo je baš bilo vraćanje iz mrtvih
Sve pohvale za ceo zahvat, vidi se da je uloženo mnogo rada i ljubavi ali je vredelo,rezultat je fantastičan.
-
Много је већ коментара било и тешко је додати нешто ново, што није речено, али ја ћу ипак да кажем још ово: љубав према чамцу не може се парама измерити.
За тај новац који је потрошен за куповину и реконструкцију, мирно је човек могао да купи солидан чамац али само ко је овако нешто урадио, зна какав је осећај кад се нађе на палуби.
Срећно!
-
ufff.... taj posao nema cenu. thumbup thumbup
Uredno spakovana propulzija, divno.... ali me interesuje zašto si baš na taj način rešio skrok, i otvor (prazan prostor) na skegu (kobilici) pozadi?
Druga stvar, molim te, ako ikad uzmogneš, promeni volan u točak kormila... valja se to.
-
ufff.... taj posao nema cenu. thumbup thumbup
Uredno spakovana propulzija, divno.... ali me interesuje zašto si baš na taj način rešio skrok, i otvor (prazan prostor) na skegu (kobilici) pozadi?
Druga stvar, molim te, ako ikad uzmogneš, promeni volan u točak kormila... valja se to.
Eh, Terca stade mi na žulj sa volanom. To je već onaj stadijum lenjosti kada si posle tolikog urađenog posla dospeo u fazu kada ti je mrsko svako dalje ulaganje para i vremena, i neke stvari koje te još neizbežno čekaju samo odlažeš, odlažeš i samo odlažeš. Znam, bode oči i meni, i čvrsto sam odlučio da će sledeća godina biti godina kada ću sebe (ili bolje rečeno brod) počastiti sa novim točkom kormila. Već sam na kupujem prodajem pronašao nekoga ko ih proizvodi, tako da uskoro menjam volan. Što se kobilice i skroka tiče, nisam to ja osmislio nego neko drugi ko je ovaj brod izgradio daleke 1987, a ja sam je samo pokušao vratiti u prvobitno stanje, pošto smo je morali odseći pri zameni lima na tabanu. Naravno stavio sam i novi statveni ležaj. Inače brod vrlo dobro drži pravac i bez da držiš "volan", pa mislim da kobilica i ovakva kakva jeste barem taj deo posla solidno odrađuje.
-
114
principijelno je to rešenje dobro, pogotovo kada je trup malo ili nimalo izvijen prema krmi, omogućuje lakše izbijanje krme... samo se to kod nas ređe viđa, zato pitam.
Malo mi je rogobatan deo sa dva posebna ukrućenja za ležaj i za petu kormila, ali nisam siguran ni kako bih poboljšao to bez puno razmišljanja a da ne pokvarim nešto drugo sajkaca
a i o čemu bismo brljali po internetu zimi da nije tako, samo bismo te hvalili