Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Planovi za plovila => Temu započeo: Профа 13, 01, 2011, 14:29:37 posle podne

Naslov: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Профа 13, 01, 2011, 14:29:37 posle podne
Dizajn ribarskog čamca...


http://www.mojaladja.com/upload/Profa/Dizajn%20ribarskog%20camca.pdf (http://www.mojaladja.com/upload/Profa/Dizajn%20ribarskog%20camca.pdf)
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Zoran Marinković 13, 01, 2011, 19:12:09 posle podne
 :good:

Davno me nešto slično nije tako oduševilo kao ovi modeli.

Da li ima neki iskusan majstor koji bi ga napravio doslovce ovako kako je urađena dokumentacija

Sve je odrađeno od drveta, a mene zanima da li bi moglo od šperke i plastifikacija ?

Profo, uglavnom biće mi velika čast da te častim  za ovo na prvom našem susretu (neka to bude što pre :friends:)
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: deda 13, 01, 2011, 19:21:52 posle podne
Evo jednog od malobrojnih majstora!

http://www.ravnica.info/clanak.php?r=br-725/Gardinovci-majstoru-za-%C4%8Damce-ukrali-%C4%8Damac.html (http://www.ravnica.info/clanak.php?r=br-725/Gardinovci-majstoru-za-%C4%8Damce-ukrali-%C4%8Damac.html)


Pa evo jos jednog...

http://oglasis.com/a,13618,Izrada-drvenih-camaca-.Extra-cene-.htm (http://oglasis.com/a,13618,Izrada-drvenih-camaca-.Extra-cene-.htm)
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: deda 13, 01, 2011, 19:26:33 posle podne
Morovicke drvene camce sam video i vozio,odusevili su me!!



http://www.okrugic-camci.co.rs/ (http://www.okrugic-camci.co.rs/)
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Zoran Marinković 13, 01, 2011, 20:16:37 posle podne
 :good:

Nekako mi se čini da su majstori iz Morovića stvarno pravi majstori i ako bi se odlučio za pravljenje oni bi bili moj izbor.

P I T A NJ E :

Koliko je delikatno ili problematično održavanje drvenog čamca, u poređenju sa plastičnim.

Činjenica je da sam večito kratak sa vremenom, a duša me zaboli kada vidim propale drvene čamce kako se raspadaju
zbog neadekvatnog održavanja bez obzira na razlog.
Moje dosadašnje održavanje plastičnog čamca se svodilo na to da ga pred zimu prevrnem na stomak (zato sam i uzeo plastični)

Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: deda 13, 01, 2011, 20:32:09 posle podne
Sto se zime tice drvenjak vezes uz obalu,stavis kamenje i napunis vodom camac!!Za drvenjake je voda najbolji konzervans! :dance1:
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: sharke 13, 01, 2011, 21:34:30 posle podne
Da se pohvalim kakav sam ja imao drveni čamac.Bio sam više nego zadovoljan.Možda su malo teži za održavanje,ali ko ih voli nepada teško.
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Zoran Marinković 13, 01, 2011, 21:45:49 posle podne
 :good:

Lep čamac. Što ga više nemaš ?
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: sharke 13, 01, 2011, 22:05:21 posle podne
Sledeće godine,dok je bio na tom istom mestu vezan,brod sa baržom i pijanim kapetanom ga je smrvio tu uz obalu. :sorry: :sorry: :shout: :suicide:
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: medvedicibgd 13, 01, 2011, 22:14:09 posle podne
Moze od spera pa plastifikacija,i to vodootporna a ne vodonepropusna,isto sve spojeve lepiti a ne srafiti a ako se i srafe srafove izvaditi pre plastifikacije.Normalno sve posle ofarbati,penta i uzitak pocinje!!!!!!!!!ps ako se radi od drveta moze se samo spolja plastificirati a nikako unutra! :good: :stop:
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: BORA-D.T.D. 22, 11, 2011, 22:35:50 posle podne
Brodovi u maloj brodogradnji, grade se od drveta zato što drvo sa epoksidnim lepilom i fiberglas platnom čini kompozitni materijal vrhunskog kvaliteta koji ima niz značajnih prednosti u odnosu na  druge  materijale kao što su čelik, staklo-plastika i aluminijum. Drvo ima najveći koeficijent kvaliteta (odnos između čvrstoce drveta i njegove zapreminske težine). To znači da drvena brodska konstrukcija u poređenju sa drugim konstrukcijama iste veličine i čvrstoće ima najmanju težinu. Ili, između jednako teških i jednako velikih konstrukcija, drvena ima najveću čvrstinu.
Drvo je ispred ostalih materijala  jer je najotpornije na tzv. zamor materijala. Ispitivanja su pokazala da su probni komadi različitih materijala izloženi dinamičkim opterećenjima od 1.000.000 ciklusa u vremenu od 30 sati trajno izgubili na svojoj čvrstoći kako sledi : staklo-plastika je zadržala samo 22% od početne čvrstoće, aluminilum je zadržao 37% od početne čvrstoće a lamelirano drvo sa epoksidnom smolom je zadržalo čak 64% od svoje početne čvrstoće.
Drvo ima bolja termička, akustična, galvanska i hemiska svojstva u odnosu na druge uobičajene materijale, tako da nema problema sa kondenzacijom, korozijom i osmozom. Održavanje drvenog broda zaštićenog epoksidnom smolom je jednostavno i jeftino jer su sve drvene površine izložene uticajima vode i sunca zaštićene  epoksidnom smolom, pa tako konzervirano tehnički suvo drvo  zadržava sva svoja izvanredna svojstva, praktično bez starenja više desetina godina. Troškovi održavanja takvog broda su minimalni, kao kod staklo-plastičnog broda.
Osim toga, drvo se izdvaja svojom prirodnom strukturom, dekorativnošću i toplinom koje nema ni jedan drugi materijal. Upravo zbog toga, od drveta se izrađuju skupocene i luksuzne jahte i brodovi, kao i unutrašnjost kod kvalitetnijih plovila od drugih materijala. Brodovi od drveta mogu imati finalni izgled kvalitetnog drveta, ili manje dekorativno drvo može biti bojeno što je jeftinija varijanta. U obe verzije, završni sloj čine lakovi koji štite epoksidne premaze i boju od štetnog uticaja sunca.
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Kapetan 23, 11, 2011, 10:06:23 pre podne
boro kako bi se pokazala kombinacija DRVO - STAKLOPLASTIKA, po meni to je jeftinija varijanta od epoxija, jeste dosta teza u kilogramima ali mislim da su jeftinije varijante blize nasim korisnicma
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: deda 23, 11, 2011, 11:00:49 pre podne
Ako je drveni camac u pitanju , nema velike filozofuje gde otici!!

http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php (http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php)
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: BORA-D.T.D. 23, 11, 2011, 14:51:50 posle podne
Sa staklo-plastikom nemam iskustva, ali sam negde čitao da je problematična veza(prijanjanje) drveta sa plastikom. Veza dva različita materijala u svakom kompozitu pa i ovom(drvo-plastika) mora biti izuzetno čvrsta, najmanje onoliko koliko je čvrst slabiji od ta dva materijala. Kod veze drveta sa epoksidnom smolom, uvek se postižu veze koje se me mogu pokidati bez loma drveta.
Ne vidim neki dobar razlog da se drvo plastificira. Zato što je drvena konstrukcija dovoljno čvrsta i bez plastike a ako se zeli zaštita drveta od vlage i truljenja, onda je to bolje i lakše uraditi sa par premaza epoksidnom smolom(spolja i iznutra) nego sa plastikom koja je mnogo teža.
Cene je teško odrediti bez poznavanja količine utrošenog jednog i drugog materijala. Moguće je da plastifikacija bude nešto jeftinija, ali ja ne bih prihvatio rizik da to uradim, evo zbog čega. Pukotine između drveta i plastike teško je uočiti pa ponosni vlasnik plovila živi i plovi u ubeđenju da je sve u redu sve do momenta kad šteta bude vidljiva i velika.
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: tule 23, 11, 2011, 19:28:01 posle podne
moj projekat, moja izrada, MOJ camac,

(http://img822.imageshack.us/img822/8227/mojcamac.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/mojcamac.jpg/)

Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: deda 23, 11, 2011, 19:52:23 posle podne
moj projekat, moja izrada, MOJ camac,

(http://img822.imageshack.us/img822/8227/mojcamac.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/mojcamac.jpg/)


Bravo majstore!!!
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Kapetan 23, 11, 2011, 20:06:23 posle podne
prelep  :good:

volim da vidim drvene camce, ali nikada ne bih da ga imam koliko sam cuo odrzavanje je robija...
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: BORA-D.T.D. 23, 11, 2011, 20:35:36 posle podne
Cestitam. Odlican camac. Koja je vrsta drveta, kakva je zastita drveta.
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: tule 24, 11, 2011, 01:22:06 pre podne
Camac je bio napravljen za vreme god. odmora, u leto davne '94

rebra, prednje i zadnje zrcalo od hrastovine 5cm, oplata od smrce 2cm
spajanje vodootpornim francuskim lepkom i mesinganim zavrtnjevima
(kakvo crno plehovanje u 20 veku). tri premaza kuvanim firnajzom (zadnja
ruka sa dodatkom prirodnog voska), i 2 ruke nemacki lak za camce.

Kada nije koriscen stajao je prevrnut na platformi splava u senci vrba,
zimi prekriven, i tako 10 godina.  Kada sam ga napravio i provozao se
Savom u prvoj nedelji dana dobio sam tri porudzbine. Naravno da sam
odbio, u to vreme nisam ziveo ovde i bavio se sasvim drugim poslom.
Ostala su prelepa secanja vezana za njega.
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: njegos68 24, 11, 2011, 08:30:13 pre podne
 Svidja mi se čamac   :good:
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Kapetan 24, 11, 2011, 18:41:47 posle podne
tule ja napisah sta sam cuo za odrzavanje, da li mozes da preneses svoja iskustva ?
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: tule 24, 11, 2011, 23:17:47 posle podne
Kad sam boravio na splavu, camac je bio u vodi, ujutro bih pokupio malo vode od nocne vlage ili kise. Na vodi  mu sunce nije smetalo, imao je patosnice. Kad ga nisam koristio izvlacio sam ga na platformu u senku, nikad na sunce. Zimi je bio prevrnut sa dnom na gore i pokriven sa obaveznim distancerima izmedju dasaka i pokrivaca. Ovo je veoma vazno da bi se omgucilo strujanje vazduha oko korita i sprecavanje bilo kakve vlage/rose koja bi mogla da zamrzne. Generalno, uvek je bio u sredini koja je bila po koncentraciji vlaznija nego ona kad je pravljen (mada ima misljenja da ga treba praviti u sredini u kojoj ce biti koriscen).Prve tacke ljuspanja laka su se pojavile tek posle 2 godine ali je to lako sanirano.Dobra zastita drverta sa firnajzom se pokazala kao dobar potez.

Danas je odrzavanje drvenih camaca neuporedivo lakse zahvaljujuci pre svega  novim tehnologijama i materijalima koji se koriste pri gradnji. U svakom slucaju, prilikom svakog napustanja cak i na jedan dan  treba ga prekriti nekom prekrivkom/tendom sa luftasima. Takodje, kada je njihovo odrzavanje u pitanju, skloniji sam misljenju da  je mnogo veci problem sa nasim marinama.

Ali, cak i nesto malo vise truda oko lepog drvenog camca ne moze umanjiti lepotu i zadovoljstvo u voznji sa njim u odnosu na plastican ili limeni. Pri tom ne mislim, naravno, na radne i ribarske camce vec na one pravljene za uzivanje. To je jednostavno nesto, nesto sto se ne moze porediti.


(http://img842.imageshack.us/img842/4116/ladylena2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/842/ladylena2.jpg/)
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: BORA-D.T.D. 25, 11, 2011, 11:38:17 pre podne
Tule-citat: ,,Ali, cak i nesto malo vise truda oko lepog drvenog camca ne moze umanjiti lepotu i zadovoljstvo u voznji sa njim u odnosu na plastican ili limeni. Pri tom ne mislim, naravno, na radne i ribarske camce vec na one pravljene za uzivanje. To je jednostavno nesto, nesto sto se ne moze porediti"

Slažem se u potpunosti. Ovo je po mom ukusu jedna od najlepših fotografija na forumu.
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: tule 25, 11, 2011, 21:30:46 posle podne
Pa hajde da organizujemo sekciju "Moja Ladja" za camace od drveta ali ne samo kroz diskusiju
vec konkretno kroz neki projekat od planova pa do izrade. Pa nije moguce da smo toliko neuki
da ne mozemo da napravimo nesto barem slicno ovome na slici. Sudeci po postovima imamo
solidnu bazu znanja ali smo malo tezi za usaglasavanje i organizaciju.
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Vlada 69 25, 11, 2011, 21:43:37 posle podne
Ako je drveni camac u pitanju , nema velike filozofuje gde otici!!

http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php (http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php)

Imao sam nekada taj morovićki čamac od 6 m ,nekih 8 godina(dok mi nisu ukrali) i mogu samo da se sa zadovoljstvom sećam vožnje  tim čamcem.Sve pohvale za kvalitet izrade,odabir drveta ...

Možda ću zvučati retro (volim sve retro stvari  :smile:) ali imati drveni čamac je nešto sasvim posebno,naravno u pozitivnom smislu.Stoji to da moraš posle višegodišnje eksploatacije pre početka sezone posvetiti pažnje održavanju drvenog čamca.Tu mislim na plehovanje tamo gde treba,terisanje...

Jeste to neka vrsta obaveze ali meni je to predstavljalo zadovoljstvo da radim na svom čamcu...Pošto su ti čamci od hrastovine,gledati samo da kada ne stoje u vodi,ne stoje ni na suncu jer se mnogo više rasuše od onih čamovih.Hrastu prija više vlaga nego suvo.Malo su teži od čamovih ali su mnogo dugotrajniji i "ne osećaju godine" kao ovi drugi.

Znači,ko hoće da kupuje nov drveni (hrastov) čamac...pravac Morović.
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Kapetan 26, 11, 2011, 15:27:35 posle podne
ja se samo bojim odrzavanja drvenih camaca... dosta je toga zaboravljeno ...u svakom slucaju vidim da su cene gotovih camaca od 200-350 evra za duzine od 3-5 metara , i ne vidim razloga (novcani) da se ne pokusa nesto i na ovom polju, nije skupo a zanimljivo je...

ako nista drugo ono zbog tradicije i da se ne zaborave stara znanja i vestine...

a moze se pokusati sa zavrsnom obradom kao na ovom sa slike , e to bi tek bio trik  :good:
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Vlada 69 26, 11, 2011, 17:32:47 posle podne
Kap,

Ovaj sa slike je neki Holanđanin,pretpostavljam,i ne bojim se za njegov čamac koji možda stoji u nekoj vodenoj garaži itd.Znaš i sam gde naši drveni čamci stoje i kako nam je "uređena" obala tako da ne znam baš kako bi tako "nežan" čamac prošao kod nas.

Jeste to sve lepo za oko a još lepše za slikanje ali za neku eksploataciju u našim uslovima siguran sam da je bojla opcija ovo što se pravi kod nas.Taj morovićki je pravi lepotan.Pre njega mi je Perica Miladinović-Zemunac (inače dobar majstor ) pravio čamov od 5,5 m....suma sumarum,upola kraći životni vek a završna obrada je naravno na strani onog iz Morovića.Kada bi se izlakirao a ne kombinacija ter/farba,veruj mi bio bi uz rame sa ovim čamcima sa gornjih slika.
Naravno,za možda upola cene  :good:
Naslov: Odg: Dizajn ribarskog čamca
Poruka od: Kapetan 26, 11, 2011, 17:59:09 posle podne
vlado apsolutno se slazem sa tobom .. ali to kako cuvamo camce bi mozda mogli i da promenimo ...
moja ideja je da se mozda napravi nesto ovako kao iz morovica i da se onda sredi da izgleda kao ovaj iz holandije ... pa videti koji ce problemi nda nastanu ...

ne vidim razloga da holandjani mogu da imaju tkve camce a mi ne ... nista oni nisu pametniji od nas, ok imaju vodene garaze i slicno ali sto ne pokusati i videti ?