Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Planovi za plovila => Temu započeo: Профа 13, 01, 2011, 14:29:37 posle podne
-
Dizajn ribarskog čamca...
http://www.mojaladja.com/upload/Profa/Dizajn%20ribarskog%20camca.pdf (http://www.mojaladja.com/upload/Profa/Dizajn%20ribarskog%20camca.pdf)
-
:good:
Davno me nešto slično nije tako oduševilo kao ovi modeli.
Da li ima neki iskusan majstor koji bi ga napravio doslovce ovako kako je urađena dokumentacija
Sve je odrađeno od drveta, a mene zanima da li bi moglo od šperke i plastifikacija ?
Profo, uglavnom biće mi velika čast da te častim za ovo na prvom našem susretu (neka to bude što pre :friends:)
-
Evo jednog od malobrojnih majstora!
http://www.ravnica.info/clanak.php?r=br-725/Gardinovci-majstoru-za-%C4%8Damce-ukrali-%C4%8Damac.html (http://www.ravnica.info/clanak.php?r=br-725/Gardinovci-majstoru-za-%C4%8Damce-ukrali-%C4%8Damac.html)
Pa evo jos jednog...
http://oglasis.com/a,13618,Izrada-drvenih-camaca-.Extra-cene-.htm (http://oglasis.com/a,13618,Izrada-drvenih-camaca-.Extra-cene-.htm)
-
Morovicke drvene camce sam video i vozio,odusevili su me!!
http://www.okrugic-camci.co.rs/ (http://www.okrugic-camci.co.rs/)
-
:good:
Nekako mi se čini da su majstori iz Morovića stvarno pravi majstori i ako bi se odlučio za pravljenje oni bi bili moj izbor.
P I T A NJ E :
Koliko je delikatno ili problematično održavanje drvenog čamca, u poređenju sa plastičnim.
Činjenica je da sam večito kratak sa vremenom, a duša me zaboli kada vidim propale drvene čamce kako se raspadaju
zbog neadekvatnog održavanja bez obzira na razlog.
Moje dosadašnje održavanje plastičnog čamca se svodilo na to da ga pred zimu prevrnem na stomak (zato sam i uzeo plastični)
-
Sto se zime tice drvenjak vezes uz obalu,stavis kamenje i napunis vodom camac!!Za drvenjake je voda najbolji konzervans! :dance1:
-
Da se pohvalim kakav sam ja imao drveni čamac.Bio sam više nego zadovoljan.Možda su malo teži za održavanje,ali ko ih voli nepada teško.
-
:good:
Lep čamac. Što ga više nemaš ?
-
Sledeće godine,dok je bio na tom istom mestu vezan,brod sa baržom i pijanim kapetanom ga je smrvio tu uz obalu. :sorry: :sorry: :shout: :suicide:
-
Moze od spera pa plastifikacija,i to vodootporna a ne vodonepropusna,isto sve spojeve lepiti a ne srafiti a ako se i srafe srafove izvaditi pre plastifikacije.Normalno sve posle ofarbati,penta i uzitak pocinje!!!!!!!!!ps ako se radi od drveta moze se samo spolja plastificirati a nikako unutra! :good: :stop:
-
Brodovi u maloj brodogradnji, grade se od drveta zato što drvo sa epoksidnim lepilom i fiberglas platnom čini kompozitni materijal vrhunskog kvaliteta koji ima niz značajnih prednosti u odnosu na druge materijale kao što su čelik, staklo-plastika i aluminijum. Drvo ima najveći koeficijent kvaliteta (odnos između čvrstoce drveta i njegove zapreminske težine). To znači da drvena brodska konstrukcija u poređenju sa drugim konstrukcijama iste veličine i čvrstoće ima najmanju težinu. Ili, između jednako teških i jednako velikih konstrukcija, drvena ima najveću čvrstinu.
Drvo je ispred ostalih materijala jer je najotpornije na tzv. zamor materijala. Ispitivanja su pokazala da su probni komadi različitih materijala izloženi dinamičkim opterećenjima od 1.000.000 ciklusa u vremenu od 30 sati trajno izgubili na svojoj čvrstoći kako sledi : staklo-plastika je zadržala samo 22% od početne čvrstoće, aluminilum je zadržao 37% od početne čvrstoće a lamelirano drvo sa epoksidnom smolom je zadržalo čak 64% od svoje početne čvrstoće.
Drvo ima bolja termička, akustična, galvanska i hemiska svojstva u odnosu na druge uobičajene materijale, tako da nema problema sa kondenzacijom, korozijom i osmozom. Održavanje drvenog broda zaštićenog epoksidnom smolom je jednostavno i jeftino jer su sve drvene površine izložene uticajima vode i sunca zaštićene epoksidnom smolom, pa tako konzervirano tehnički suvo drvo zadržava sva svoja izvanredna svojstva, praktično bez starenja više desetina godina. Troškovi održavanja takvog broda su minimalni, kao kod staklo-plastičnog broda.
Osim toga, drvo se izdvaja svojom prirodnom strukturom, dekorativnošću i toplinom koje nema ni jedan drugi materijal. Upravo zbog toga, od drveta se izrađuju skupocene i luksuzne jahte i brodovi, kao i unutrašnjost kod kvalitetnijih plovila od drugih materijala. Brodovi od drveta mogu imati finalni izgled kvalitetnog drveta, ili manje dekorativno drvo može biti bojeno što je jeftinija varijanta. U obe verzije, završni sloj čine lakovi koji štite epoksidne premaze i boju od štetnog uticaja sunca.
-
boro kako bi se pokazala kombinacija DRVO - STAKLOPLASTIKA, po meni to je jeftinija varijanta od epoxija, jeste dosta teza u kilogramima ali mislim da su jeftinije varijante blize nasim korisnicma
-
Ako je drveni camac u pitanju , nema velike filozofuje gde otici!!
http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php (http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php)
-
Sa staklo-plastikom nemam iskustva, ali sam negde čitao da je problematična veza(prijanjanje) drveta sa plastikom. Veza dva različita materijala u svakom kompozitu pa i ovom(drvo-plastika) mora biti izuzetno čvrsta, najmanje onoliko koliko je čvrst slabiji od ta dva materijala. Kod veze drveta sa epoksidnom smolom, uvek se postižu veze koje se me mogu pokidati bez loma drveta.
Ne vidim neki dobar razlog da se drvo plastificira. Zato što je drvena konstrukcija dovoljno čvrsta i bez plastike a ako se zeli zaštita drveta od vlage i truljenja, onda je to bolje i lakše uraditi sa par premaza epoksidnom smolom(spolja i iznutra) nego sa plastikom koja je mnogo teža.
Cene je teško odrediti bez poznavanja količine utrošenog jednog i drugog materijala. Moguće je da plastifikacija bude nešto jeftinija, ali ja ne bih prihvatio rizik da to uradim, evo zbog čega. Pukotine između drveta i plastike teško je uočiti pa ponosni vlasnik plovila živi i plovi u ubeđenju da je sve u redu sve do momenta kad šteta bude vidljiva i velika.
-
moj projekat, moja izrada, MOJ camac,
(http://img822.imageshack.us/img822/8227/mojcamac.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/mojcamac.jpg/)
-
moj projekat, moja izrada, MOJ camac,
(http://img822.imageshack.us/img822/8227/mojcamac.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/822/mojcamac.jpg/)
Bravo majstore!!!
-
prelep :good:
volim da vidim drvene camce, ali nikada ne bih da ga imam koliko sam cuo odrzavanje je robija...
-
Cestitam. Odlican camac. Koja je vrsta drveta, kakva je zastita drveta.
-
Camac je bio napravljen za vreme god. odmora, u leto davne '94
rebra, prednje i zadnje zrcalo od hrastovine 5cm, oplata od smrce 2cm
spajanje vodootpornim francuskim lepkom i mesinganim zavrtnjevima
(kakvo crno plehovanje u 20 veku). tri premaza kuvanim firnajzom (zadnja
ruka sa dodatkom prirodnog voska), i 2 ruke nemacki lak za camce.
Kada nije koriscen stajao je prevrnut na platformi splava u senci vrba,
zimi prekriven, i tako 10 godina. Kada sam ga napravio i provozao se
Savom u prvoj nedelji dana dobio sam tri porudzbine. Naravno da sam
odbio, u to vreme nisam ziveo ovde i bavio se sasvim drugim poslom.
Ostala su prelepa secanja vezana za njega.
-
Svidja mi se čamac :good:
-
tule ja napisah sta sam cuo za odrzavanje, da li mozes da preneses svoja iskustva ?
-
Kad sam boravio na splavu, camac je bio u vodi, ujutro bih pokupio malo vode od nocne vlage ili kise. Na vodi mu sunce nije smetalo, imao je patosnice. Kad ga nisam koristio izvlacio sam ga na platformu u senku, nikad na sunce. Zimi je bio prevrnut sa dnom na gore i pokriven sa obaveznim distancerima izmedju dasaka i pokrivaca. Ovo je veoma vazno da bi se omgucilo strujanje vazduha oko korita i sprecavanje bilo kakve vlage/rose koja bi mogla da zamrzne. Generalno, uvek je bio u sredini koja je bila po koncentraciji vlaznija nego ona kad je pravljen (mada ima misljenja da ga treba praviti u sredini u kojoj ce biti koriscen).Prve tacke ljuspanja laka su se pojavile tek posle 2 godine ali je to lako sanirano.Dobra zastita drverta sa firnajzom se pokazala kao dobar potez.
Danas je odrzavanje drvenih camaca neuporedivo lakse zahvaljujuci pre svega novim tehnologijama i materijalima koji se koriste pri gradnji. U svakom slucaju, prilikom svakog napustanja cak i na jedan dan treba ga prekriti nekom prekrivkom/tendom sa luftasima. Takodje, kada je njihovo odrzavanje u pitanju, skloniji sam misljenju da je mnogo veci problem sa nasim marinama.
Ali, cak i nesto malo vise truda oko lepog drvenog camca ne moze umanjiti lepotu i zadovoljstvo u voznji sa njim u odnosu na plastican ili limeni. Pri tom ne mislim, naravno, na radne i ribarske camce vec na one pravljene za uzivanje. To je jednostavno nesto, nesto sto se ne moze porediti.
(http://img842.imageshack.us/img842/4116/ladylena2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/842/ladylena2.jpg/)
-
Tule-citat: ,,Ali, cak i nesto malo vise truda oko lepog drvenog camca ne moze umanjiti lepotu i zadovoljstvo u voznji sa njim u odnosu na plastican ili limeni. Pri tom ne mislim, naravno, na radne i ribarske camce vec na one pravljene za uzivanje. To je jednostavno nesto, nesto sto se ne moze porediti"
Slažem se u potpunosti. Ovo je po mom ukusu jedna od najlepših fotografija na forumu.
-
Pa hajde da organizujemo sekciju "Moja Ladja" za camace od drveta ali ne samo kroz diskusiju
vec konkretno kroz neki projekat od planova pa do izrade. Pa nije moguce da smo toliko neuki
da ne mozemo da napravimo nesto barem slicno ovome na slici. Sudeci po postovima imamo
solidnu bazu znanja ali smo malo tezi za usaglasavanje i organizaciju.
-
Ako je drveni camac u pitanju , nema velike filozofuje gde otici!!
http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php (http://www.okrugic-camci.co.rs/camci.php)
Imao sam nekada taj morovićki čamac od 6 m ,nekih 8 godina(dok mi nisu ukrali) i mogu samo da se sa zadovoljstvom sećam vožnje tim čamcem.Sve pohvale za kvalitet izrade,odabir drveta ...
Možda ću zvučati retro (volim sve retro stvari :smile:) ali imati drveni čamac je nešto sasvim posebno,naravno u pozitivnom smislu.Stoji to da moraš posle višegodišnje eksploatacije pre početka sezone posvetiti pažnje održavanju drvenog čamca.Tu mislim na plehovanje tamo gde treba,terisanje...
Jeste to neka vrsta obaveze ali meni je to predstavljalo zadovoljstvo da radim na svom čamcu...Pošto su ti čamci od hrastovine,gledati samo da kada ne stoje u vodi,ne stoje ni na suncu jer se mnogo više rasuše od onih čamovih.Hrastu prija više vlaga nego suvo.Malo su teži od čamovih ali su mnogo dugotrajniji i "ne osećaju godine" kao ovi drugi.
Znači,ko hoće da kupuje nov drveni (hrastov) čamac...pravac Morović.
-
ja se samo bojim odrzavanja drvenih camaca... dosta je toga zaboravljeno ...u svakom slucaju vidim da su cene gotovih camaca od 200-350 evra za duzine od 3-5 metara , i ne vidim razloga (novcani) da se ne pokusa nesto i na ovom polju, nije skupo a zanimljivo je...
ako nista drugo ono zbog tradicije i da se ne zaborave stara znanja i vestine...
a moze se pokusati sa zavrsnom obradom kao na ovom sa slike , e to bi tek bio trik :good:
-
Kap,
Ovaj sa slike je neki Holanđanin,pretpostavljam,i ne bojim se za njegov čamac koji možda stoji u nekoj vodenoj garaži itd.Znaš i sam gde naši drveni čamci stoje i kako nam je "uređena" obala tako da ne znam baš kako bi tako "nežan" čamac prošao kod nas.
Jeste to sve lepo za oko a još lepše za slikanje ali za neku eksploataciju u našim uslovima siguran sam da je bojla opcija ovo što se pravi kod nas.Taj morovićki je pravi lepotan.Pre njega mi je Perica Miladinović-Zemunac (inače dobar majstor ) pravio čamov od 5,5 m....suma sumarum,upola kraći životni vek a završna obrada je naravno na strani onog iz Morovića.Kada bi se izlakirao a ne kombinacija ter/farba,veruj mi bio bi uz rame sa ovim čamcima sa gornjih slika.
Naravno,za možda upola cene :good:
-
vlado apsolutno se slazem sa tobom .. ali to kako cuvamo camce bi mozda mogli i da promenimo ...
moja ideja je da se mozda napravi nesto ovako kao iz morovica i da se onda sredi da izgleda kao ovaj iz holandije ... pa videti koji ce problemi nda nastanu ...
ne vidim razloga da holandjani mogu da imaju tkve camce a mi ne ... nista oni nisu pametniji od nas, ok imaju vodene garaze i slicno ali sto ne pokusati i videti ?