Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Kapetan 26, 02, 2010, 17:52:40 posle podne
-
Da li neko zna da li elisa na osovinskom vodu moze da bude i van korita recimo ispod onog gazista za kupanje?
-
Nije praksa, a teško je i izvodljivo jer iza elise treba još da bude i krmeno pero, a ne bi bilo dobro da ono puno štrči iza plovila...
-
zar ne moze krmeno pero da ide iza elise ? sa recimo usecima da prodje osovinski vod ? pitam ovo jer bi bilo prilicno lakse da elisa bude iza broda zbog eventualnog ciscenja, to jest kao sto je pera garmin napravio onaj poklopac na platformi tako i ovde otvoris i ocistis elisu ?
-
E to bi već morao neko stručan da razmotri.... Verujem da se sve može izvesti,samo je pitanje koliko je to dobro i ispravno...
-
Mislim da se osovinski vod pravi sto krace jer se vibracije povecavaju sa duzinom a i lezaj osovine treba da bude blizu kraja ako nesto udari da se ne iskrivi osovina zbog principa poluge duzi krak manja potrebna sila. takodje opasno je ako je blizu gazista za kupanje da ne odvali nogu kad pliva blizu.
Ako projekat dozvoli da se lezaj stavi blizu kraja osovine a gaziste je toliko da je krma iza elise na njemu a ne u koritu broda mozda bi i moglo ali jos nisam video nesto takvo.
-
Ako projekat dozvoli da se lezaj stavi blizu kraja osovine a gaziste je toliko da je krma iza elise na njemu a ne u koritu broda mozda bi i moglo ali jos nisam video nesto takvo.
samo sam mislio da izmestim motor u nazad tako da sve dimenzije ostanu u proporciji ... mora da smo nesto ispustili cim nema vise takvih resenja...
-
meni je elisa dostupna za ciscenje i iza je veliki list kormila i brod je veoma upravljiv, samo morsko je korito i aluminijum je, nije mnogo tezak - tonu i po, vozio sam neke sa vanbrodskim, nisam bas nesto iskusan, al cini mi se da je moj mnogo laksi za upravljanje...
-
Dzoni ajd to opisi kako ti je elisa dostupna za ciscenje?
List kormila se stavlja iza propelera da bi bio u struji potiska zbog efikasnijeg upravljanja, ali uopste ne mora da bude, samo je tada potrebna veca povrsina lista kormila ili recimo dva kormila, levo i desno...
-
uvek mi se svidjalo kako je to uradjeno na Mac Gregoru.. vanbrodski motor je fixan a dva lista kormila upravljaju brodom , odlicna stavr je da ta dva lista mogu da se dignu u vazduh tako da nije neretka scena da macgregor pristaje na obalu ...
evo je i slika
(http://www.macgregor26.com/trailering/trailering_flowers_aluminum_large.jpg)
-
Kap,ako ti zatreba strucno misljenje za sta god oko brodskog motora javi mi,poslacu ti broj najnaajnajnajnaj majstora u zemlji Srbiji...
Covek je stvarno super,zivkaju ga i do CG,jedini problem je to sto je cesto u guzvi....
-
Kap, da li je ovo jarbol na krovu ? :)
jeap , tu je skinut... inace na Mac Gregoru (za koji Jerri kaze nit je jedrilica nit gliser mada jeste neka mesavina posto moze da ide oko 40 na sat sa motorom a moze i na jedra ima onu samoizvlacecu kobilicu) mozes da oboris jarbol kada ides ispod mostova i da ga vratis cim prodjes most ... sve ukupno traje oko minut dva...
-
Kad otopli odvescu te na jedan Mc Gregor da ga vidis izbliza.
-
Kad otopli odvescu te na jedan Mc Gregor da ga vidis izbliza.
ja sa drugarom ucestovao u celoj proceduri od amerike do marine :) stoji 3 mesta od mene ... nizak za moj ukus ali za nise ljude brod je ko porucen... a zao mi sto ovaj slabo voze :(
-
evo kako je kod mene
-
dzoni da li je elisa van korita ? recimo odmah iza lista ?
-
tako je...
sve sto se zakaci relativno lako skinem, za sad nisam imao neki problem...
-
Kap,elisa je ispred kormila zbog upravljivosti.Kada recimo jedrilicom pristajes krmom na vez ,upravljivost je veoma ogranicena jer je mala brzina i sve sto radis moras da radis polako zbog malog prostora a to dodatno opet otezava mala brzina i elisa iza njega.
Takva upravljivost bi ti bila i u prednjem hodu sa elisom iza.
-
jeap skapirao sam taj deo , elisa ima ulogu da baci vodu na kormilo ...
mada ova varijanta kod dzonija je super uradjena, ideja je da se lako skida svako smece koje se zakaci na elisu
-
Surface drive je i tu nenadmašan, elisa je sasvim slobodna iza trupa i upravlja se zakretanjem elise, nema kormila!
-
Osovinski vod i ...
-
Izgleda da mi elisa nije bila lepo montirana na osovinu a usput fali neki deo, zaboravi kako se zove. Kako god osovina se vrtela u prazno a elisa preko nje uglavnom proklizavala. Kad se ukopča u hod u nazad ona skoro sklizne sa osovine a ja se čudio gde mi je rikverc :suicide:. Kada se ubaci u hod u napred ona se sama malo nabije na osovinu i pomalo okreće. Sve u svemu majtor me pita kako nisam to primetio i kaže da ovako nešto nikad nije video :suicide:. Šta ja znam bilo mi je malo čudno kako to da sa Yamahom od 10 ks idem duplo brže nego sa DMB koji bi trebalo da ima 12ks, bilo mi je čudno kako to da nema skoro ništa od rikverca i bilo mi je čudno kako to da mal mal ulazim u vodu i skidam travku koja je upala u elisu i blokirala je. Kako god deo koji fali se pravi, DMB fabrička elisa ide umesto stare koja je duplo manja nego što treba pa se nadam nekoj normalnijoj brzini :)
Neverovatno ali i to je moguće
-
Sve u svemu majtor me pita kako nisam to primetio i kaže da ovako nešto nikad nije video :suicide:. Šta ja znam bilo mi je malo čudno ...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Govorite o ciscenju elise kod osovinskog voda kakva su iskustva sa sekacima
ispred elise
-
Govorite o ciscenju elise kod osovinskog voda kakva su iskustva sa sekacima
ispred elise
Nazalost slaba vajda od nozeva...
-
Moze se videti ovde Rope cutter test quicKutter shaft line cutter marine, shaft rope cutter marine. (http://www.youtube.com/watch?v=Qh9SnDzXJXk#) a jos negde sam video link sa video klipom o podvodnom testiranju 4-5 vrsta nozeva kod elise (bilo je nekih vrlo cudnih oblka nozeva) i to je testirano na razlicite materijale: mreza, kesa, kanap, sajla i sl. Nema idealnog noza, jedan bolje sece kanap, drugi mrezu, ali ima dobrih rezultata. U svakom slucaju bolje je imati noz, pogotovu ako je elisa ispod poslednje trecine broda, a ne pri krmi i nema lak prilaz. Vecina brodova je sada van vode pa je to i prilika za jednostavnu ugradnju. Nije skupo (oko 80-100e u www.SVB.de (http://www.SVB.de) katalogu oznaceno kao ""shaft shark"") ali je mnogo gora situacija kada se elisa blokira na sred plovnog puta, a nema se rezervni motor da vas brzo pomeri sa putanje nadolazece barze.
-
Nadjoh kompletan test ovde: Rope cutter test by MBM (http://www.youtube.com/watch?v=WADETXBD3Pc#)
-
evo ima malo o tome i ovde
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=140.msg1974#msg1974 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=140.msg1974#msg1974)
-
Video sam i ja nesto slicno ali me zanima iskustvo sa ,Dunava
U svakom slucaju hvala za trud
-
Kako je proslo vreme od 2011, a meni je tema sad aktuelna, interesuje me da li ima nekih novih iskustava sa rezacem ili sekacem koji se montira kod osovinskog voda. Vidjao sam na sajtovima razne modele od 50 do preko 300 eur-a. Kod nas kao da niko ne drzi na lageru. Naj jeftiniji je sa anodom zajedno ali kad se potrosi anoda rezac otpada tj.nema funkciju. Bolji su modeli koji su iz dva dela, pa se lakse montiraju, ne mora da se skida propeler.
Molim ako neko ima neke informacije neka napise, pomogao bi mi posto se spremam da kupim i montiram pre sezone.
Pozdrav svima.
-
Letos sam upoznao lika koji ga je ugradio, e sada kada sam ga pitao za utiske rekao mi je da ih nema posto nije nista zakacio, tj nikad nista za 5-6 godina nije zafasovao. Mislim da mu je majstor Zeka nabavljao ili ugradjivao. Ja sam na starom brodicu hteo to da namestim ali sam odustao kada smo provali sta je bio problem u vezi osovine i elise.
-
Letos sam upoznao lika koji ga je ugradio, e sada kada sam ga pitao za utiske rekao mi je da ih nema posto nije nista zakacio, tj nikad nista za 5-6 godina nije zafasovao. Mislim da mu je majstor Zeka nabavljao ili ugradjivao. Ja sam na starom brodicu hteo to da namestim ali sam odustao kada smo provali sta je bio problem u vezi osovine i elise.
Pa to je nepisano pravilo, kad covek ima ugradjen rezac nista ne zakaci, a kad ga nemas mozda se bas desi. Hvala na informaciji u svakom slucaju.
-
Možda je i zakačio, ali je sekač odradio posao.
-
Mislim da ga Misa na Linsenu ima, mozda se javi sa utiscima - on se barem zavlaci svuda
-
Ja sam sad vadio mog Narvala i nista nisam imao na osovini a svasta sam kacio. Nemam rezac i ne znam dal je i on srecno resenje. Samo da se sam covek unakazi kad krene rukom da cisti.
-
Ja već godinama unazad plovim dosta kilometara, špartao sam i kanalima, i kroz travu, i još mi se nikad ništa nije namotalo oko elise...
Da li si imao problema do sada ili to stavljaš iz predostrožnosti? Poenta moje priče je da ti možda i ne treba, a i tom sekaču sam čuo oprečna mišljenja....
-
Jedino kada sam imao priliku da vidim njegov učinak je bila Regata VV pre nekoliko godina. Loše odrzavanje kanala i košava nanosilo je, na našoj plovidbi, travu u velikim količinama (čamci sa vanbrodskim motorom su se namučili skidajući travu na +35C, ali njima je to mnogo lakše da srede).
Od tada te regate ili plovidba po kanalima više nisu interesantne, za mene.
Brod koji je plovio u društvu samnom imao je isto osovinski vod i gaz oko 1m, ali bez tog noža.
Moralo se zavlačiti ispod, a meni je sekač to sve sređivao.
Za kanap će verovatno pomoći, za mrežu ne znam.
Kanap može da zaustavi pogon kada se nema taj nož. Sa prethodnim brodom Beneteau Anteresom8 imao sam ovo iskustvo:
isplovljavam i krećem krmom od obale, plovilo do mene ispušta uzvodni kanap u vodu i on se omotava oko moje elise.
Naterao sam pametnog komšiju da roni ispod i seče veliki čvor, nije mu to bilo baš jednostavno. A nije bilo jednostavno ni meni da se vratim bliže obali da bi u plićoj vodi moglo da se lakše roni ispod, pomogao je prilično pramčani motor.
-
Ja sam dosao na ideju postavljanja rezaca na bazi prica nekih ljudi, ali nisam do sada imao nekih problema. Medjutim ja ovaj camac imam od jesenas, pre toga gliser, tako da nisam ni mogao da imam neka iskustva.
Hvala Misho na informacijama, ja sam isto mislio da se ne zavlacim u kanale dok ne ugradim rezac. Mozda odlozim ugradnju za iducu godinu, videcu.
Pozdrav
-
Probaj malo i da se vozaš kanalima, bar leti kad u najgorem slučaju možeš da zaroniš...
Ja svake godine špartam kanalima i to ne male kilometraže, i još nikad nisam ronio...
-
Kada se samostalno ide kanalima i to onim glavnim može se izbeći većina nepokošene trave.
Regata ima svoj plan i organizatori žele da obiđu i ona mesta koja su po nekoliko km udaljena od glavnih kanala jer se žale lokalne vlasti da su zapostavljeni. Pokose oni travu ali po livadama.
Trećina regataša je 2012. god napustila regatu na pola puta zbog trave u većini kanala..
Zeznuli su se.... što regatu nisu napustili prvog dana.
-
E sad ste me malo pokolebali, bas sam nesto razmisljao o nekoj takvoj regati ove godine ili plovidbi kanalima nezavisno od regate. Kakvi su kanali koji vode do Bezdana po pitanju trave? Mada svakako treba proveriti prvo i da li su sve prevodnice funkcionalne u periodu kad bih odlucio da idem, ali vise me zanima ovo sa travom sad? Izvinjavam se sto sam malo skrenuo sa teme.
-
Regata VV ove godine ide samo Tisom uzvodno i nizvodno, ne ulazi ni u jedan kanal.
Kada se sa regatom VV ide kanalima onda se oni zavlače po manjim kanalima da bi posetili ostala mesta i da bi moglo bezbedno da se priveže oko 100 čamaca. Glavnim kanalima ponekada idu samohotke, a širina kanala nije baš dovoljno bezbedna za mimohod, pogotovo noću, da ne pričam o riziku u krivinama. Krivina i nema mnogo, ali kolona regataša ponekada zna da bude i više stotona metara dugačka.
Kanale sa regatom je dovoljno obići jednom(ploviš kilometrima i kilometrima, nigde drveta, nigde hlada, malo prokrčene trske su flašama i kanapima ogradili lokalni pecaroši), ima mnogo lepših voda u tom kraju, Tisa pre svega.
I za plovidbu i odmor i za uspešno pecanje.
-
Hvala za detaljne informacije Zox.
Misho, komentarom si iskristalisao moje dvoumljenje oko kanala DTD, hvala. Tisu i jesam samo "pomilovao" prosle godine par kilometara uzvodno od usca tako da sam joj ostao duzan ili je ona ostala meni duzna i to svakako planiram da nadoknadim. Kako sam prosle godine obilazo donji Dunav, deluje mi (ugrubo receno) da su jos na drugu stranu interesatni kanali DTD, Tisa i ostrva na Dunavu uzvodno od Tise (mislim unutar nasih granica). Donjem Dunavu licno uvek dajem prednost sto me podseca na more svojom sirinom i zato sam skeptican da bi mi se kanali dopali. Naravno, stvar je samo afiniteta i ukusa, a o ukusima ne treba raspravljati. Ipak, kanali su mi bili privukli paznju citajuci dnevnike onih koji su to vec prosli i na osnovu cega zakljucih da su pitomi, da im je tok spor, a voda topla sto pogoduje plivanju. I da, znacilo bi malo uspesnog pecanja, bez toga i nisam neki j1
-
Sve kud se moglo ploviti ja sam oplovio kanali su dosadni za plovidbu i nisu bas za kupanje.Travu sa elise sam resavao voznjom u nazad sa punim gasom,posto nemam sekac i nema ni mesta za ugradnju.A sto se tice plovidbe i lepote na dunavu samo nizvodno.Prelepa mesta za ribolov lepe plaze dunavci neznam sta izabrati. Ove godine planiram dole ispod djerdapa na masec dana.
-
Meni se kanali sviđaju, a tebi Nidžo preporučujem da probaš pa da vidiš sam, vidiš iz naših komentara da je prilično subjektivno.
Ima lepih terena, a ima i hlada. Trave bude kad se voda ugreje, ali tada je i onako u kanalima voda i pretopla da se rashladiš, a reke padnu pa je lepše na Dunavu ili Tisi.
Najbolje je kraj maja / početak juna kada je Dunav još hladan, i dok je visoka voda pa su nam omiljene plaže i sprudovi pod vodom, a kanali topli i prijatni za kupanje.
Mi smo prošle godine išli od Novog Sada do Bečeja, nigde nismo videli ni travčice, a oko Sombora i Turije, pa posle pre Bečeja ima stvarno predivnih mesta.
Da ne pominjem biljni i životinjski svet koji je na kanalima mnogo razvijeniji, ako ste ljubitelji prirode, uživaćete.
Ne razumem što kanali nisu za kupanje, odrastao sam nedaleko od kanala i uvek smo se kupali tamo?
I u svim mestima gde smo proplovili se ljudi bez problema kupaju?
-
Увек ће међу нама да се нађе неки Занкики, који ужива на каналима, и неки Сале, коме су канали досадни.
Из ових коментара може се видети колико је све ствар личног доживљаја, колико је све субјективно. Подсетило ме то на оно време кад су колонисти (они после II светског рата) стигли у Војводину па кад су закукали како нигде камена не можеш видети. На супрот њима, покојни Мика је у једној својој песми рекао отприлике овако нешто: ... ту где месец у крошње запиње!
На различите начине доживљавамо исте ствари и зато би кад нас неко пита за мишљење требало да покушамо да се ограничимо само на оно што је објективно (колико то можемо). Било би добро да напишемо у ком делу је канал плован, која преводница ради, да ли негде има да се пристане, где се може купити гориво... такве ствари.
Имамо ми, овде на форуму, и теме у којима свако може да напише како је лично доживео неку своју пловидбу, да с нама подели сво оно усхићење које је осетио у освит дана или у сумрак, уз цвркут птица или кликтање грабљивица, праћакање риба и бројећи прстенове који се шире водом од места где се праћакнуо буцов...
-
Evo ovde prvih pet minuta imaš kanale na relaciji Novi Sad - Bečej
http://www.youtube.com/watch?v=lqf_ufieZxo
-
...
У свему што сте написали се слажем, сем у реченици где стоји да су ми канали досадни. Претпостављам "ЛСИ" да ме нисте разумели. :))
А, можда је у питању и неки мој имењак. sajkaca
Сад видим да сам у свом тексту уписао "Зоки" уместо "Сале". Коментар се односио на поруку нашег Салета (Сале.м79)
Већ сам исправио то у својој поруци.
На вашу поруку нисам имао коментар јер је, чини ми се баш онако како бих је ја написао.
-
...
Планирам ове године учествовати на регати, ако се не поклопи са летовањем у Грчкој. Претпостављам да ће на форуму бити информација о овој теми.
Помињали смо већ овогодишњу регату али ево да поновим:
Девета по реду, сада већ традиционална, регата „Воде Војводине“, одржаће се ове године од 21. јуна до 2. јула. У 12 дана, наутичари ће имати прилику да плове дуж готово 400 километара реке Тисе на релацији Нови Сад – Тител – Бабатово – Нови Бечеј – Бачко Петрово Село – Сента –Кањижа – Мол – Бечеј – Арадац – Тител – Нови Сад.
-
Поред ове регате, која ће се одвијати на Тиси и Дунаву, колико знам, биће организована још једна велика регата.
Наш пријатељ тзв. Жабац организује регату "Река" али још немам све детаље - чуо сам да се планира пловидба уз Дунав до Бездана и назад али чуо сам и да се планира нека регата на Сави - зато морам ово прво да проверим да не бих изазвао забуну.
Ја сам готово одлучио - придружићу се регати која ће пловити до Кањиже и назад.
Предложио бих администратору да ове поруке које се односе на регате и пловидбу каналима пребаци тамо где им је место како би овде остало само оно што се односи на осовински вод и позицију елисе.
-
Bas sam i hteo da sprecim neku raspravu time sto rekoh da je stvar afiniteta tj. subjektivna. Takodje, mislim da su istrazivacki duh i dozivljaj estetike dve razlicite stvari, tako da jedno ne mora uticati na drugo. Kao sto rekoh, kanali su me i zainteresovali na osnovu dnevnika onih koji su plovili njima pa tako Zankiki nije ni tvoj bio promakao, a prirodu naravno volim. Na tvom snimku posebno mi privukle paznju i one kajsije jer ih obozavam, a svake godine su sve sitnije one slatke i socne, valjda jer rano cvetaju, a vec niz godina rano otopli, one procvetaju i onda opet udari mraz sto negativno utice na njihov plod.
Hvala svima za informacije i misljenja! 114
-
Ono su ringlovi! Najveći koje sam u životu video sajkaca
-
Nidzo,
lepo si rekao da je plovidba kanalima očigledno stvar afiniteta. Za ljude koji uživanje nalaze u miru nekog rukavca gde mogu danima da pecaju i da ih niko ne uznemirava, regate svakako nisu. Ali ako želiš da upoznaš druge kapetane i njihove posade, da sediš uveče pored vatre i družiš se sa ostalim regatašima, i često uz zvuke neke gitare, onda ćeš tu pronaći sebe. Da ne govorim o susretima sa meštanima malih sela duž obala kanala, kojima je dolazak regate dogadjaj godine, i koji će sve učiniti da se regataši taj jedan dan boravka kod njih osećaju lepo. To treba doživeti.
Naravno da u kanalima ima drezge i trave, ali ne toliko koliko neki žele to da prikažu (Zankiki ti je dao lep odgovor na temu trave). Ta spominjana 2012 godina i prisustvo trava je posebna, jer je te godine zbog izuzetno visokih temperatura vode i vazduha, došlo do neuobičajenog bujanja trave, što je mnogima na regati stvaralo problem. To je bilo najviše izraženo u kanalu od Bača do Karavukova (triangl), da bi u sledećim deonicama prema Bezdanu, a i u povratku, plovidba bila uobičajena. I niko od one dve trećine regataša koji je ostao na regati, nije zažalio. Jer taj deo kanala od Karavukova do Bezdana je nešto najlepše što kanali nude u celom toku.
U svakom slučaju, sopstveno iskustvo će ti najbolje dati odgovore na pitanje, ploviti kanalima ili ne. Jer, ploviti se mora...
-
Предложио бих Занкикију да овај видео клип премести у тему Регате, дружења...
И хтео бих још пар ствари да кажем овде, за случај да клип остане у овој теми.
Гледајући илустрације осетио сам нешто што не бих знао тачно да опишем, осећање које натера срце да заигра, да се стисне... У једном тренутку дошло ми је жао што, кад сам био млађи и кад су ми деца била мала, нисам могао себи да приуштим лађу и овакве боравке на води са њима.
Мислим да ће Занкикијев син, док је жив, чак и кад тога сам не буде свестан, негде дубоко у души, сачувати успомену на време које су провели заједно, окружени том лепотом, посвећени један другом. Не знам шта има на овом свету вредније од таквих тренутака.
Занкики, та успомена ће увек бити једна од највећих вредности коју ћете имати. Нешто што вам нико никад неће моћи украсти и покварити.
Желим вам још много таквих заједничких тренутака.
-
Lepota je u oku posmatrača.
Ako ćemo realno, najbolje odredište za pleasure boating je Knez Mihajlova (Zmaj Jovina za one iz provincije):
Nema drezge, komaraca ni muva dosadnih, blizu je pa može da se dohvati i radnim danom posle posla, uvek ima gde da se skloni od jakog sunca, vetra ili kiše, vodostaj ne osciluje preterano, snabdevanje je odlično... i što je najvažnije, male su šanse da se ukaljaju brodarice.
-
Lepota je u oku posmatrača.
Ako ćemo realno, najbolje odredište za pleasure boating je Knez Mihajlova (Zmaj Jovina za one iz provincije):
Nema drezge, komaraca ni muva dosadnih, blizu je pa može da se dohvati i radnim danom posle posla, uvek ima gde da se skloni od jakog sunca, vetra ili kiše, vodostaj ne osciluje preterano, snabdevanje je odlično... i što je najvažnije, male su šanse da se ukaljaju brodarice.
А тек риба што има!
Мени су најзанимљивије ове нове врсте - силиконизираних усана (и још неких истакнутих делова тела dodo) које ми личе на оне фигуре из Лепенског вира.
Кажу људи да те најбоље гризу на "шушке" и то оне европејске. Што више нула, то боље гризу.
Прошло ми више пута кроз главу оно: - И тата би хтео, сине!" али кад се сетим оних напућених усана... Ма, шта да вам кажем? Страх ме је...
-
Ех, те риболовачке приче. 456
-
Da se vratimo na temu, kopirao sam sledeće post iz druge teme:
Preporucene pozicije propelera ....
Vrh lopatice---korito---udaljenost min 17% od precnika prop
vrh lopatoce do kobilice udaljeno min 4%
Od krmene statve udaljenost prop merena na 35%precnika min27% od precnika prop
Prednja ivica pera kormila merena na 35% precnika udaljenost max 10%
slobodna duzina osovine od izlaska iz statve do propelera na osovini max 4 puta precnik osovine
vrednosti su za propelere sa 3 kraka na oko 1000rpm osovine...moguce su tu male korekcije u zavisnosti od korita i obrtaja...apsolutni minimum propeler korito je 50mm...manja razdaljina i nesto veci broj obrtaja jednostavno lopatica sabija tu vodu u korito pa trese ili udara...
Piše da je je minimalna razdaljina od vrha kraka do korita 50mm, ili 17% od prečnika propelera.
Moj propeler je oko 30cm, što znači da tih 17% iznosi tačno oko 50mm.
Slao sam propeler ne balansiranje, ali majstor kaže da je odličan. Imam vibracije pri većim obrtajima (na kojim nikada ne vozim, ali mi se ne sviđa što postoje). Razdaljina od vrha kraka do korita je 25-30mm.
Na propeleru piše 12 A 14. Šta znače te oznake? Da li je 12 prečnik a 14 korak?
Ima li smisla staviti manji propeler sa većim korakom?
Pošto sam svakako hteo uzeti jedan propeler da imam u rezervi, razmišljam da uzmem taj manji da probam, a ako mi se ne svidi kao rezervni će biti ok...... Za zlu ne trebalo, i stići do kuće.
-
Jeste prvo precnik pa korak u incima...neznam samo "A"sta mu dodje...tu je neko stavio prop fizicki najveceg precnika i koji je mogao da stane(zato i trese na visim rpmda bi dobio bolju efikasnost na manjem broju obrtaja(veci precnik =veca povrsina =veci potisak)...jedan inc tj 2,5cm u precniku manje bi bila idealna mera i to mozda sa blago kupiranim lopaticama...izgubio bi nesto na potisku i izgubio bi tu vibraciju na vecem obrtaju...dobio bi oko 400rpm na radilici motora...korak zavisi i od obrtaja osovine...standard merenja efikasnosti prop je 1000rpm...mozda bi prop inc manji ali sa 4 kraka (veca povrsina a isti precnik)bio idealan...dobio bi i potisak i nesto na brzini...daj mi max broj obrtaja motora daj na kolko obrtaja si ga vozio standardno i daj mi redukciju odnosno menjacki odnos sa kopce pa ce mo da probati da izracunamo nest kuci a ti posle vidi sta ti je prihvatljivije...
-
Vozim ga na 1800, maksimalno 2600-2700.
Kopča 1:2
-
A zar nema onaj momenat da ne treba 4 kraka elisa na motor sa 4 cilindra?
-
Sinoć sam još jednom premerio, od vrha kraka do korita je 35mm
Od sredine propelera do vrha kraka je 18cm, a 12 inča je 30cm, sad me to malo zbunjuje?
-
Значи да ти је елиса пречника 14 инча односно око 36 цм (35,56 цм), а то си и ти измерио и то ти означава друга ознака 14, а та прва ознака 12 А представља ко зна шта.
-
Prva oznaka je korak propele. 12 pitch je prilicno teretna elisa, mogao bi probati neku brzu ali nikako da oboris maksimalne obrtaje u opterecenju ispod 4500-5000 rpm
-
Maksimalni obrtaji u opterećenju su mi trenutno 2700-2800 obrtaja.
Sumnjam da bi trebalo da idu do 5000, verovatno bih dosta povećao potrošnju sa takvom elisom, jer bih za istu brzinu morao da vozim na 3000 obrataja umesto dosadašnjih 1800.
Svojevremeno sam negde na netu bio iskopao specifikacije ovog broda gde i piše da su maksimalni obrtaji sa ovim motorom 2800, pa cenim da tako i treba, a ne da je neodgovarajuća elisa na njemu.
-
Maksimalni obrtaji u opterećenju su mi trenutno 2700-2800 obrtaja.
Sumnjam da bi trebalo da idu do 5000, verovatno bih dosta povećao potrošnju sa takvom elisom, jer bih za istu brzinu morao da vozim na 3000 obrataja umesto dosadašnjih 1800.
Svojevremeno sam negde na netu bio iskopao specifikacije ovog broda gde i piše da su maksimalni obrtaji sa ovim motorom 2800, pa cenim da tako i treba, a ne da je neodgovarajuća elisa na njemu.
2800 rpm na punom gasu u hodu je malo i za dizel motor a kamoli za benzinca kao sto ti imas. To je znak da ti je motor jako opterecen. Hod motora u vodi je pandam voznji automobila u 3 brzini na blagoj uzbrdici. Znaci, moras imati propelu koja ili manje zahvata ( pitch ) ili ima manji precnik ( dijametar ). Ako zelis zadrzati brzinu, mada je ona uslovljena duzinom vodene linije kad vozis u deplasmanskom rezimu onda mozes samnjiti dijametar odnosno precnik da bi zadrzao brzinu. Naravno to smanjnje je onda na racun snage ali ti i tako nemas tu snagu jer ti motor ne radi na obrtajima koliko je grlo karburatora otvoreno. Benzinskom motoru su potrebni visi obrtaji da bi isporucio snagu, ovako ti je radilica preopterecena i sigurno motor "ne dise" kako bi trebalo. To moze pruzrokovati ozbiljne kvarove na motoru. Moj ti je savet da smanjis propelu za 1-2 incha , jer smanjivanjem precnika po svakom dijametru dobijas 400 rpm u plusu.
-
ffff...neke mere u mm pa u cm a zacinjeno incima al bitno je da se kolko tolko razumemo...
a)4 cilindra i 4 pera na osovini imaju tu sansu da naprave nekakvu oscilaciju isto kao i 3cil i 3 pera na nekom broju obrtaja ako se to bas sve potrefi...slicno kao prica da ceta vojnika ne sme preko mosta marsevskim korakom da ne pogode oscilacije mosta itd...radilica motora vrti na desno a osovina i prop na levo pa mislim da bi se namucio sa dve strob-lampe da to pogodis...
b)ako je prop precnik 12 inc a korak 14 to bi bila "brza"propela sa odnosom korak/precnik=1.1 i vise a ugao lopatica(rake) u odnosu na osovinu ni bio manji...da probam da uporedim kao sraf za drvo...za precnik 14 a korak 12 taj odnos korak/precnik=0.85 i to vec ulazi u klasicnu teretnu propelu a ugao lopatica je veci...da uporedim kao masinski sraf(otprilike takav trag ostavlja u vodi)...merio si vertikalu od vrha lopatice do sredine osovine(a ne slucajno duzinu lopatice) i dobio si tih 14 inca i to je onda to...generalno zbog rastojanja lopatica-korito treba ti propeler precnika 13 a koraka 11,5(11) dobit ces 300-400 rpm na radilici i mozda jos koji km/h (ili metar)vise a potrosnja min povecana...izmeris od osovine(od sredine) do korita kolko imas oduzmes 2inca i to ti je precnik a odnos korak podeljen sa precnikom da bude od 0,8-0,9 pa kakav nadjes...
c)obrtaji motora su mali...slazem se sa oblakom...mozda je i tako mariniziran...bilo nekad tih kitova za marinizaciju(mozda ima i sad)za odredjeni tip motora sa komplet glavom i bregastom koji skidaju kod benzinca 1500- 2000rpm...ako motor hoce na "leru"da ide u veci broj obrtaja od tih 2700 onda ga davi prevelik prop...da se vrti motor do 5500 kao u kolima mao bi kopcu 3/1 kao hig-trust a ne standard 2/1...
-
Samo da vidim da li sam dobro shvatio:
Trenutno imam elisu prečnik 14, korak 12, to daje taj neki koeficijent 12/14=0,85
Kada bih (teorijski) stavio elisu prečnik 13, a korak 11, dobijam isti kooficijent, što znači da bi se sa manjom elisom i manjim korakom brod slično ponašao, što mi nije logično...... Negde grešim... Nešto nisam dobro "skontao"
U svakom slučaju, od sredine propelera do korita imam 215mm -50mm = 165mm = 6,5 inča x2 = 13 inča
Znači 13 inča prečnik, a korak? Ako uzmem 11, kao što si mi preporučio, opet imam 0,85.. Ništa mi nije jasno no125 no125 no125 lol lol
-
Gledam ovo i zabole me glava... prečnik 14, korak 12 = 0,85, ako smanjim prečnik a ostavim korak ispadne više brzinska, moja logika je obrnuta.....
Ne vredi, objasniće mi neko već......
-
Ako sam ja dobro razumeo diskusiju, sa tom elisom 13/11, brod će ti ići istom brzinom kao pre, ali sa ~400rpm više što bi pomoglo samom motoru da ne bude opterećen, i ne bi imao vibracije na većim obrtajima.
-
Korak propele reze zamisljeni navoj u vodi. Duzina tog navoja zavisi od koraka elise u jedinici vremena. Po zakonu akcije i reakcije brod ima veci predjen put u jedinici vremena sto je taj navoj duzi. Veci pitch veca brzina. Smanjenjem jednog pitcha ili jednog dijametra dobija se 400 rpm vise. Zankiki, nek ti Zeka sa Stenke skrati propelu i izbalansira u dijametru, dobices vise obrtaje, motor ces rasteretiti, radice mirnije , imaces manje vibracije a brzinu istu to je resenje. Motor se trese i vibrira kad je preopterecen.
-
Svakako hoću da kupim elisu da imam u rezervi, a onda bih taman kupio manju i stavio, a za rezervu bi bila dobra i ova koja je trenutno na brodu.
Samo neka mi kaže neko onda, da ne lomim mozak, koju da kupim prečnika 13, da bih dobio tih 400rpm više. I meni je delovalo da je motor preoterećen kada dam veći gas, oseti se to.
-
12/14 = 0.857 11/13 = 0.846 dobijes koeficijente koji se gledaju u trecu decimalu tako da taj odnos nije isti...kad bi kupio novi propeler precnika 13 a zadrzao korak od 12inc a promenio bi se tj smanjio ugao lopatice(rake) u odnosu na osovinu i istovremeno povecao povrsinu lopatice pa bi to bilo blize nekom brzoj prop...to sto oblak kaze da se skrati odnosno kupira isti prop je ok jer ne menjas ugao lopatice ali smanjujes povrsinu...to je neka krajnja mera koja zadovoljava a dobijes prop da lici kao za kort diznu...tim smanjenjem precnika dizes max broj obrtaja na radilici za max 400rpm
Uzimas drugu propelu za rezervu a da ciljno skines vibraciju,malo olaksas motoru rad,dobijes cak i neko min povecanje brzine uz min povecanje potrosnje...kako bi to trebalo da izgleda po TEORETSKOJ BRZINI PROPELERA...TBP se razlikuje od stvare brzine propelera i stvarne brzine broda tako da te to ne buni..... TBP se dobija kad pomnozis obrtaje osovine sa korakom propelera u istim jedinicama znaci metri i sekunde...neznam kako se to pise na tastaturi...
do sada je bila voznja na motoru 1800 obrtaja u minuti(rpm) a na osovini 900rpm... 900/60 je 15 obrtaja u sekundi na osovini....pitch od12 inc*2.54=korak od 30.48cm......15*0.304=4.56m/s=17.78km/h i za to si imao neku X brzinu plovila
drugi propeler sa diametrom 13(sto je taj maximum sto treba da stane na brod) a pitc 11 a za obrtaje radilice recimo 2200 rpm a na osovini 1100rpm...1100/60=18.3 obrtaja u sekundi...pitch od 11 inc*2.54=korak od 27.94cm...18.3*27.94=5.105m/s=18.378 kmh a dobit ces brzinu koju si imao X puta procenat uvecanja....za tih 400rpm na radilici ce se najverovatnije povecati i potrosnja...
Uzimas propeler koji odgovara za osovinu koju imas diametar*pitch= 12.5*10 ili 13(nikako veci)*11...sa 3 pera
ili 11.75*9.8 ali sa 4 pera...ova sa 4 je ekvivalent ovoj manjoj od 12.5*10 ali je veca povrsina lopatica pa bi gurala zestoko...pa sta nadjes u dimenziji a da odgovara za propeler aktivan od 400-1500 obrtaja ... sajkaca
-
za prop sa 3 pera od 12.5*10....TBP je 4.648m/s ili 16.732 kmh na 1100rpm osovine pa zato bolje da bude 4 pera 11.75*9.8..lakse ce motor da je okrece
-
Sad sam pokopcao neke stvari konacno... Ja sam sve vreme mislio da je korak ugao kraka u odnosu na osovinu, i da se ne menja ako se menja precnik elise... Sada kapiram.
Onda necu da pametujem, uzimam 13x11
-
Sad sam se pomalo pogubio...
A koji ono problem Zankiki ima pa se ovim rešava?
-
Vidi, više ni ja ne znam jh jh
Pa nije problem, brodić lepo ide, malo troši... E sad, ono što sam primetio je da na jačem gasu (3/4 - pun gas) počinje da se trese, a i motor ima zvuk kao da se jako muči... Osovina i elisa su dobri, provereno.
Ostalo je pitanje što je vrh kraka propelera preblizu koritu, to može da izazove vibracije, a i što motor ne može da izvrti preko 2700 obrtaja, možda mu je "prejaka" elisa. Sa obzirom da sam svakako hteo da uzmem jednu elisu za rezervu, hoću da uzmem za "broj" manju, i po prečniku, kao i po "snazi" - ne znam kako se to pravilno kaže, pa da probam.
Ako mi se svidi što sam dobio, ostaviću je. Ako ne, kao rezervna, za slučaj potrebe će biti ok.
-
Hajde da se vratimo na ovu temu... Pošto ne mogu da nadjem nigde elisu 13x11 za moj čamac, koliko bih trebao da skratim postojeću da bih dobio tih 400 obrtaja na radilici?
Trenutna je prečnik 14, korak 12...
Pošto imam opciju da na osnovu moje elise izlijem duplikat, koji bih onda skratio koliko treba...
-
Jesli li razgovarao sa Markom iz Čarde Stari Slankamen, on radi sa elisama, možda on ima onu koja tebi treba ili zna gde se može nabaviti.
-
On će da mi napravi novu na osnovu ove koju imam...
Raspitivao sam se na više strana, ali je teško to naći... Treba da se poklope korak, prečnik, debljina osovine, konus...
Probaću ovako, a ako mi se ne svidi uvek može da stoji kao rezervna...
Da nas vratim malo unazad...
.to sto oblak kaze da se skrati odnosno kupira isti prop je ok jer ne menjas ugao lopatice ali smanjujes povrsinu...to je neka krajnja mera koja zadovoljava a dobijes prop da lici kao za kort diznu...tim smanjenjem precnika dizes max broj obrtaja na radilici za max 400rpm
-
Ljudi ima li neko od vas ili zna ko ima brodsku elisu f5oo precnika treba mi samo da skinem formu elise
-
https://www.kupujemprodajem.com/Elise-7673901-oglas.htm?filter_id=157739489
Evo ovde ima dosta elisa, ne vidim da ima to sto ti trazis ali, mozda covek moze da ti pomogne 114
Na ovom oglasu imas 14x11, da li je desni ili levi neznam. U pitanju je Svedska, Helsinborg, vidi ako nekog imas tamo pa da ti poruci. To je blizu Malmea, taj juzni deo.
https://www.blocket.se/helsingborg/4_st__propellrar_i_massing_78188958.htm?ca=11&w=3