Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Temu započeo: Kapetan 17, 11, 2011, 11:21:28 pre podne
-
Zna li neko koliko pojeftinjiuje izgradnju broda izbor izmedju CNC secenja i klasicnih papirnih planova ?
-
Ova teza o jeftinijoj gradnji ako se seče s CNC se provlači već nekoliko puta , i očito veruješ u tu tvrdnju.Ajd da sačekam pa da vidim obrazloženje zašto bi bila jeftinija.Ja mislim da nije jeftinija.Ajd da čujem i kontra argument, pa da prokomentarišem. Jedino što jeste brža izgradnja,e sad koliko to brža na kraju košta,možemo da računamo
-
iko sve zavisi od cene rezanja CNC-om...
a zasto mislim da je jeftinija... za neke brodove koje sam gledao imao preko 2-300 metara rezova
1 koliko ce majstor da naplati rezanje ?
2 koliko puta ce majstor pogresno izrezati pa morati da "savija, nabija , dovaruje"? sa papirom je ovo realna opasnost
3 koliko ce precizni biti rezovi CNC odstupanje je oko 1mm a koliko majstor odstupi?
3 koliko dana treba da majstor izreze 300 metara lima ?
4 koliko skarta ce majstor da napravi u odnosu na racunar koji proracuna minimum skarta?
mislim da sve to znacajno umanjuje cenu, barem bi trebalo , naravno ti si , ako sam dobro shvatio, izrezao "preko papira" pa egije radio prema povrsini , dok se sa CNC-om i egije rezu i ostaje varenje ...
recimo pogledaj ovu sliku :
(http://www.boat-yacht-charters.com/build/deckhouse/AsiaCNC2_6mm.gif)
ovo cak i nije nesto previse ukrajano , ali mozes da zakljucis koliko bi majtor to rezao a ovako bi se to majstoru isporucilo na adresu ... pogledaj komplikovanost ovih egija (ako su egije u pitanju , mozda je rostilj za krov) ...
ili sta mislis koliko kosta da ti majstor napravi sve ove delove :
(http://www.alumaryachts.com/images/b_nested_files.jpg)
meni se cini da se u slucaju rada sa CNC-om posao majstora drasticno olaksava sto mora da dovede do smanjenje cene ruku ... a da ne pricamo da mozes sve limove na pocetku da ispeskiras i zastitis ....
-
konkretno , za ovaj projekat si u pravu.Ovakav brod ,neznam da neko u srbiji radi sa ovakvim elementima orebrenja.Ako se gradi po ovom projektu, onda je CNC jedino pravo rešenje.
S druge strane ako su u pitanju plovila kakva se rade po našim radionicama ,cnc nema neku opravdanost.
Za ovako ozbiljno plovilo teško da bi se i našao neko u srbiji da ga uradi.E sad , ja bih voleo da neko može da kaže kolika bi cena bila da se svi ovi elementi izrežu na CNC -u . Bojim se da bi cena bila --uši odpadaju.
Precizne informacije do sad nije niko imao.Osim možda Pera Garmin i to u šperu.Za metal mislim da bi im oči zacaklile kad bi im rekao da praviš brod po tom projektu.
Šta misliš zašto Zoranu marinkoviću nisu rekli cenu po metru sečenja.
Zato što naše shvatanje poslovnosti nema kategoriju po metru sečenja.Nego daj da vidim kakav i koliki brod praviš pa ću ti onda reći.
Drugim rečima po njihovoj proceni u tvoje finansijske mogućnosti ,formiraju cenu.
Sa jednom pločom za rezanje ja izrežem 9-10m lima za cirka 15-20min.
Preciznost rezanja( zaista majstora) nema ni taj jedan mm tolerancije.
Za ceo brod ja sam uzeo kutiju od 25 reznih ploča i to bi odprilike bilo to, možda zafali par komada , ali ne više od 5.
Onaj ko pogrešno iseče dobro iscrtane linije NIJE majstor.
po matematičkim proračunima za 300m reza netreba više od 30 sati sa sve pauzama i odmorima.
Škart se pravi ako se dobro ne razmisli i proračuna gde koji elemenat nacrtati i iseći.
Za celog odiseja ja sam imao višak materijala koji nije bio za upotrebu oko 70kg.
I ako režeš sa CNC imaćeš odpad koji nije za upotrebu.
ZAKLJUČAK
ovakav projekat koji si dao kao primer, radiće samo ozbiljna brodogradilišta, koja u svojoj fabrici imaju odelenje za pripremu elemenata.Čisto sumnjam da bi i jedan svetski poznati brend dao nekom da mu iseče elemente a on sklapao.Svi poznati proizvođači imaju u sklopu svoje fabrike odelanje za sečenje elemenata.
-
Dok sam se zanosio da napravim Stil 34,jedrilicu,izmedju ostalog sam hteo da kupim
ukrajinske makaze za lim (grickalica),koje seku do 5mm.Mislim da je sa njima moguce vrlo
precizno raditi.
Inace ja nikako ne razumem ovu temu.Ako sam radis,normalno da gledas na svakom
koraku da ustedis.Ako das majstoru da radi,sta te briga koliko kosta koja stavka,ako ti od-
govara konacna cena.
Nekako imam utisak Kapetane da ni sam ne znas sta hoces.Mozda ce ti pomoci da na
zapadu mozes da kupis vec iskrojene sve elemente broda peskarene i zasticene epoksi os-
novnom bojom.Mozda je to pravi put za tebe.Uvezes krojeve kao odpadni lim.
-
koliko košta takva grickalica za lim? nisam čuo da ima do 5 mm
sve što sam kod nas našao seku do 2 mm
-
Stvarno ne znam,kada sam ja gledao bila je oko 300dm.
-
@ika
Cena rezanja u Jeepu kada sam jednom pitao (ima tome dve godine) bila je oko 1 evra po metru , kazu racunaj tako, nesto su naplacivali vise nesto manje, pricam o limu 3mm .... i imali su pored toga i neki koeficijent vremena koji se mnozio sa tim ... znam da mi je bas sto je zoran marinkovic rekao trebao CNC plan da bi oni dali precizniji podatak... verovatno se cena razlikuje od kompleksnosti rezanja pa zato taj koeficijent "vremena"
@budens
pogledaj na ovom linku http://www.odigledolokomotive.rs/proizvodi/elektricne-makaze-za-lim/ (http://www.odigledolokomotive.rs/proizvodi/elektricne-makaze-za-lim/)
@zoran
generalno jos nisam presekao sta bih i kako bih, gledam sve varijante , kao sto smo jednom prilikom pricali kombinacija: CNC projekat, varilac i nadzorni organ je mozda i najbolje resenje... ebaga... zoki ne radi po projektu, vasic prskup, kalmar nemam zivaca za njega.... jare i pare izgleda ne mogu ...
ujedno naravno da me zanima sto jeftinije i brze da dodjem do ladje, i po projektu ...
-
@zoran
generalno jos nisam presekao sta bih i kako bih, gledam sve varijante , kao sto smo jednom prilikom pricali kombinacija: CNC projekat, varilac i nadzorni organ je mozda i najbolje resenje... ebaga... zoki ne radi po projektu, vasic prskup, kalmar nemam zivaca za njega.... jare i pare izgleda ne mogu ...
ujedno naravno da me zanima sto jeftinije i brze da dodjem do ladje, i po projektu ...
... Onda odeš kod IKE i on ti reši problem.
Mada, ja se ne bih upuštao sa tobom ni u kakvu kombinaciju. Jer ako ti se nešto tokom dogovora ne svidi pa počneš da pljuješ majstora na sajtu... :lol:
-
... Onda odeš kod IKE i on ti reši problem.
Mada, ja se ne bih upuštao sa tobom ni u kakvu kombinaciju. Jer ako ti se nešto tokom dogovora ne svidi pa počneš da pljuješ majstora na sajtu... :lol:
Ika ima dogovor sa Soletom da radi brodove samo za sebe :sorry:
ma na kraju cu na livadi ispred kuce sklepam najruzniji brod na dunavu i da plovim... sve mi se vise svidja ta ideja :lol:
-
... Onda odeš kod IKE i on ti reši problem.
Mada, ja se ne bih upuštao sa tobom ni u kakvu kombinaciju. Jer ako ti se nešto tokom dogovora ne svidi pa počneš da pljuješ majstora na sajtu... :lol:
Ika ima dogovor sa Soletom da radi brodove samo za sebe :sorry:
ma na kraju cu na livadi ispred kuce sklepam najruzniji brod na dunavu i da plovim... sve mi se vise svidja ta ideja :lol:
Nije mi baš jasan taj Ikin dogovor sa Šoletom. :this:
A to što hoćeš sam da napraviš brod, što da ne. :good:
Projekat BR imaš, il će ga imaš. Naučio si da variš. Sada možeš i praktično to da pokažeš.
-
Kapetane delim tvoje misljenje i ja sam zainteresovan za slicno resenje
-
Za secenje vodootpornog spera,u Drvoprometu-Kuli ,na CNC masini trazili su mi 270 din. po duznom metru,(zakrivljene linije).Pravilinijsko secenje sa cirkularom ne naplacuju.Meni bi secenje na CNC bilo duplo skuplje od materijala.
-
A to što hoćeš sam da napraviš brod, što da ne. :good:
Projekat BR imaš, il će ga imaš. Naučio si da variš. Sada možeš i praktično to da pokažeš.
arso odakle ti ideja da cu sam da pravim i da znam da varim ? pa ja bre ekser nemogu da skucam bez pripreme a kamoli da izvarim brod ...
-
Sale m,
Budi drug, kada budeš prodavao sadašnju ladju, objavi ovde. Nekoliko Aponjinih ladji mi je promaklo jer nisam imao "vremena" ali to mi je davnašnja želja, gledao sam ih kao klinac i balavio
:smile:"
-
:smile:
Kap, ne znam šta te sprečava da uzmeš disk ili projekat i odeš direktno u AQUAREZ i odmah saznaš cenu sečenja.
Da li znaš na toj krojnoj šemi koliko metara reza imaš ? Da li si razmišljao koliko mesta mora ostati između pozicija za koje debljine
lima za sečenje brusilicom a koliko za vodeni mlaz ?
Ovi što seku vodenim mlazom su mi rekli još jedan možda bitan podatak : mogu da ostave male mostiće od 2-3mm između pozicija i
uklone višak, izgleda kao materijal za makete, i možeš da ih lepo izbeležiš i numerišeš. Ostaje ti da odvajaš poziciju od pozicije onim redom kako ti odgovara.
Ukoliko imaš kojekakve otvore ili šliceve, urade ih tako kako bi bilo baš teško iseći brusilicom.
Ne kažem da je nemoguće uraditi brusilicom, samo nije u redu da se gađamo pretpostavkama a nije problem doći do konkretnih cifri.
-
:good:
Iko, od svih nas na ovom forumu, skoro svi imamo želje za grunfovanjem, samo što to realno mogu manje od desetoro ljudi. Nije dovoljno samo volja i dovoljno novaca, nije dovoljno da nekom laiku uz kafu ispričaš kako se to sve radi - on jednostavno nema šansi.
To ti je kao pesma, možeš znati tekst napamet, možeš i da voliš da pevaš kol'ko 'oćeš, ali to neće biti ni blizu....
Jedno pitanje za Iku : - Koliko bi tražio nekome drugom da mu iscrtaš i iskrojiš pozicije za konkretno takvu lađu kao tvoju i sve to zavariš ?
- Sa druge strane, koliko bi tražio da to sve povariš kada bi ti neko doneo gotove iskrojene i izbeležene pozicije ?
- Koliko bi se ta dva načina razlikovala i u vremenu potrebnom za isti rezultat
-
ovde vlada mišljenje da se isečeni elementi sklapaju kao lego kocke.Neide to baš tako.Iskrojeni elementi na CNC nemogu samo da se povare.Non stop ide ta priča ; ja ti donesem elemente ti samo povariš.
Elementi su krojeni iz ravnih tabli.pri postavljanju oplate svaki od elemenata oplate mora da se zakrivi, zaobli deformiše.Pogledajte oplatu dna.Iz skoro horizontalne pozicije na krmenom delu ,oplata prelazi u pramčanom delu u skoro vertikalan položaj.Pri tom uvijanju oplate nepomaže ako je sečena na cnc-u.gotovo svaki deo oplate se uvija u određenom radijusu.
Od načina na koji se to uvijanje radi ,zavisi koliko će uspešna gradnja biti.Pogrešnim delovanjem sile na određeni elemenat,može doći do deformacije elementa koji je kasnije jako teško upasovati na svoje mesto.
Pomalo mi je smešna ideja-Donesem ti elemente,ti samo povariš.
Ako niste znali u brodogradilištima postoje i monteri.Zavarivači dolaze tek na kraju.
-
:pleasantry:
Iko, pitanje je bilo vrlo konkretno i pričamo samo o razlici u načinu krojenja. Znači isti materijal i iste table lima.
Niko nije rekao da pozicije isečene CNC-om može da sklopi svako ko ne žuri na autobus...
Onako kako si odgovorio ispada da ti je lakše kada se kroji brusilicom.... :nono:
-
@iko
ako mislis na mene gresis, da mislim da je samo varenje ne bi mi bilo tesko da upisem kurs i da posle njega uzmem parcice lima i vezbam svaki dan ... ali ... znam ja da nije samo varenje . to savijanje recimo brus jako detaljno objasnjava u svojoj knjizi , po njemu se to radi sa jako malo snage , mislim da sam ti jednom prilikom i pokazao sliku sa onim dascicama i natezanjem po sistemu garota...
-
Zoran Marinković-
odgovor na konkretno pitanje nemogu dati ja , ja sam ipak samo hobista.
Daleko od toga da mi je krojenje brusilicom lakše,to ni ne pomišljam.Ja iznosim svoj stav ,stav, samograditelja,koji treba da se uklopi u određeni budžet.Za mene je lakše ono što je jeftinije , pa bilo to i sporije.
@ Kapetan-
možda sam pogrešno protumačio, ali par puta je spomenuto da ti treba samo elementi sa CNC-a i varioc.
Ja sam bukvalista pa tako kako je napisano tako sam i shvatio.
Ja pričam samo o samogradnji.Način savijanja zavisi od opreme koju samograditelj poseduje.Ja koristim hidrauliku,vintu,flašencug,cug .Dakle ne ulaže se sopstvena snaga,jedino je malo zeznuto sve premeštati i nameštati na pravo mesto
-
iko slazem se sa tobom u potpunosti, da znam da radim sa alatima i ja bih isao na tu varijantu , generalno i meni i tebi je pristup isti a to je stednja u okvirima normale... stim da ti stedis na "majstorskim rukama" jer sam radis a ja isto zelim da ustedim na "majstorskim rukama" jer moram da najmim majstora ...
mozda je pitanje pogresno postavljeno , mozda je trebalo da zvuci Sta je jeftinije CNC ili Majstor ?(u smislu rezanja)
jedino realno je ono sto je zoran napisao .. cd pa na procenu za cnc a onda na procenu kod majstora pa se uporedi ...
-
Istovremeno se postavlja i pitanje da li je jeftinije resenje i bolje. Kao i kriterijum koji se. primenjuje. Skloni smo da sa jedne strane konstatujemo do pri CNC plazmom dolazi do promene unutrasnje strukture materijala (na nivou molekula) a sa druge strane prihvatamo odstupanja od tacne mere prilikom koriscenja rucne brusilice. Sasvim je sigurno da ce nam se pri rucnom rezanju duz linije spoja javiti odstupanje koje ce mo kasnije u najboljem slucaju popunjavati varom. Pristupi su ocito dijametralni.
Neuporediva je tacnost reza (prema planu) u korist CNC.
Takodje, polazeci od cinjenice da su mere prenesene sa zaobljenog oblika (npr. dna ili boka) u ravnu formu lima (to se zove trasiranje) zapravo one iste mere koje ce se dobiti i kada se taj iseceni komad lima postaviti u svoju zaobljenu poziciju Odstupanja koja navodi nas kolega Ika u tom slucaju mogu nastati iz dva razloga, prvi prilikom postupka trasiranja, sto je za nas zanemarljivo i drugi, sto je prilikom postavljanje prethodnih limova na njihove pozicije doslo do odstupanja usled nemara i nismo pridavali neophodnu vaznost. Ako su sve prethodne radnje obavljene kako treba (tacan projekat, tacno trasiranje tj digitalni oblik planova za rezanje, CN secenje onda pojedini komadi limova moraju da se dodiruju duz cele linije, bez obzira da li je ona kriva ili prava, sa preciznoscu koja je svakako manja od milimetra, tacnije ne bi trebali uopste da ima zazora. Svakoodstupanje od ovoga je dokaz da je majstor imao los dan. Najlon konac, visak, wagres crevo, metar, to je nesto bez cega se ne pocinje ni postavljanje kobilice a kamo li nastavak radova. Uostalom ko je, na primer, proveravao simetricnost svog plovila u odnosu na uzduznu osu prilikom preuzimanja istog A kada je dogovarana cena nasa ladja je, po majstorovim obecanjima, na kraju trebala da bude kao kristalna casa i prema takvom pristupu je i cena odredjena.
Cena CN secenja plazmom u Jeep comerc-u, pre oko 2,5 godine za osam tabli lima 4 mm 6m x 1,5 m, dve table 3 mm 6m x 1,5m i komad 10 mm 1m x 0,75m iznosila je 750 evra, za brod deplasmanac od 8,7 m duzine. Tada je cena reza za 4mm bio oko 150din/m, a za 10mm oko 250 din/m. Mislim da ni danas nije nesto mnogo skuplje. Cenu reza, proracun duzine linija na osnovu donesenih digitalnih crteza i diskreciono pravo umanjenja ukupne cene za odredjen procenat dogovarate na licu mesta. Ako ste u mogucnosti, sami ili uz neciju pomoc, tacno izracunajte duzinu linija za secenje, svakako ce vam se itekako isplatiti. Znaci, CNC jeste skuplji postupa ali neuporedivo precizniji sto i jeste krajnji cilj. Kada iseku rucno mi ne znamo ko je sekao (pogodili smo posao sa majstorom a sece nam neko ucen-priucen-nikad naucen pomocnik)
Na osnovu tako precizno isecenih svih pozicija sledece sto vam treba je samo dobar majstor
varilac i prostor. Pretpostavka je naravno da umete da citate plan. Sve ostalo je gubljenje
para i zivaca.
-
Za sve nedoumice u daljoj raspravi po ovoj temi, vratite se na ovaj post.Tule saže ono što meni bi na pameti al se loše izrazih.To vam je to.
Samo da dodam..Tih 750 evra je za one koji nerade sami možda isplativo.Meni kao samograditelju je skupo.Pa ko voli nek izvoli.
Tabla lima u nekoj standardnoj dimenziji je 6000*1500mm.
Ako je korito šire od 3000mm i sa cnc ćete recimo polovinu dna dobiti iz više komada.
mossi: Izbačen citat, jer je post odmah iznad.
-
:good:
Upravo iz ovih razloga sam i pitao našeg Iku koliko bi on naplatio nekome iste radove ili koliko bi to bilo realno da bi moglo da se uporede troškovi različitih postupaka.
Prvo : samo trasiranje i crtanje pozicija na limu traži poveće tehničko predznanje koje jednostavno nemaju svi.
Pa čak i da nekako uspeju sve to da urade potrajalo bi nekoliko dana a ne bi uspeli materijal iskoristiti ni blizu kao na CNC.
Prilikom trasiranja imamo gomilu pomoćnih linija koje se prepliću i dovoljan je jedan telefonski poziv da vas izbaci iz šina.
Proveo sam za kulmanom 16 godina i znam kako se i te kako može pogrešiti i na kulmanu a kamo li na podu na limu u razmeri 1:1
Drugo: Čak i da neki genije uspe savršeno da iscrta pozicije, sve to treba iseći brusilicom jer makaze nemaju pristupa.
Ako je diskutabilna tačnost u trasiranju i crtanju kolike su moguće greške u sečenju. Umem da držim brusilicu pa zato i kažem.
Treće : Ima tu gomila tankih i dugačkih komada koji će se grejati prilikom sečenja brusilicom i garant promeniti geometriju. Koliko?
Svi smo nekada viđali firmopisce koji su nekada danima i nedeljama radili jedan izlog, i to sa gomilom grešaka, a danas se to radi uz kafu.
Mi ovde pokušavamo da poredimo INDIGO I RAČUNAR.....gubljenje vremena
-
zorane u pravu si , ali je i ika takodje u pravu ....
mi smo tu negde na prekretnici izmedju cena kostanja CNC-a i rucnog rezanja... tako da ko zna kako njemu se isplati da izreze lim rucno ko ne zna isplati mu se CNC... naravno da kvalitet ne moze da se poredi ali ako se ide recimo na vodeno rezanje onda tek nema smisla raditi brusilicom jer je sve na strani CNC-a
Ikin brod koji pravi bih i ja radio brusilicom , iz prostog razloga sto realno tu za CNC ima posla samo oko oplate broda, ostalo nema potrebe za CNC-om ... ostalo egije i slicno mogu prilicno uspesno sa metrom i brusilicom da se izmere i postave i mirna backa...
u ovom trenutku je najbitinije proceniti prema projektu ... ima li razloga ili nema ici na CNC...
po ovome sto je tule napisao ja bih rekao da bi iku cnc za oplatu broda izasao ispod 300 evra , onako u grubo, koliko ga je kostalo u brusnim kamenovima, zivcima , vremenu.. verovatno ispod te cene...
-
:agree:
Ika ne može ovde da bude reper i pokazatelj. On JESTE majstor koji ume i radi SVOJU lađu sa posebnom pažnjom i ljubavlju.
ON UME I HOĆE da sannira eventualne greške prilikom trasiranja i sečenja, on će za svoj brod ako treba iseći i drugi komad umesto lošeg...
On će uraditi mnogo toga što nama smrtnicima neće više od pola majstora....
On je mnogo više od priučenog majstora ili dobrog šegrta, i malo članova sa ovog foruma mogu za sebe to i reći a kamo li tako nešto napraviti.
-
:hi:
-
Uopste ne razumem ovu diskusiju.
Pa odete u radnju i kupite gotovu ladju.Sta ako ovo sta ako ono.Nikada vi
necete napraviti ladju.Ajde malo izguglajte,pa pogledajte sta ljudi sve prave sami.Ne
mogu da shvatim upornost CNC rezanja. Normalno da je to najkomotniji nacin rada.
Ali ajde gospodo da se malo osvrnemo ko pravi sam ladju,pa onaj ko nema para,pa ko-
liko nategne toliko ugradi.
Sto se tice preciznosti secenja brusilicom,malo prakse i iznenadicete se.
Imam par drugara,koji su zavrsili skole koje nemaju ama bas nikakav dodir sa masins-
tvom brodogradnjom itd.Ali su zato napravili jedrilice za primer.Sami sekli lim sklapali
varili,farbali.Da skratim,dok ne zasucete rukave nema tu nista od posla.
-
Uopste ne razumem ovu diskusiju.
.Da skratim,dok ne zasucete rukave nema tu nista od posla.
možda i najvažnije :good:
-
:nono:
Čudo jedno kako uspevama da svaku temu skrenemo kilometrima van koloseka... :wild:
Kapetan je nabavio plan krojenja elemenata nekog plovila, i to ne kompletnog - ne vidim elemente korita.
Ali manje bitno, njega je interesovalo koliko bi NJEGA LIČNO koštao jedan ili drugi postupak trasiranja i krojenja obzirom da je svestan sopstvenih mogićnosti, odnosno nemogućnosti da to sve sam uradi.
Iz skica se vidi da ima limova 4 , 6 , i 10 mm.
Prvo neka mi odgovore dokazani majstori ono što sam konkretno pitao :
- Koliko realno treba vremena da se uopšte iscrtaju sve pozicije a da i ne pominjemo tačnost kao na crtežima
- Koliko metara reza može da se izvuče JEDNOM PLOČOM u limu 10 mm , a i vremena, ali ISKRENO
- Ako pogledamo one velike ploče su 6100 x 1030 x 6mm ima 300 kg. Kako i koliko ljudi će to bez dizalica i ostale poreme
to moći da prevrću.
-
-
Imam par drugara,koji su zavrsili skole koje nemaju ama bas nikakav dodir sa masins-
tvom brodogradnjom itd.Ali su zato napravili jedrilice za primer.Sami sekli lim sklapali
varili,farbali.Da skratim,dok ne zasucete rukave nema tu nista od posla.
Da li to znači da su oni bez ikakvog predznanja jednostavno ustali ujutru i posle kafe uzeli i napravili jedrilice.....
ja im iskreno čestitam na prvencu.....
Ja sam uvek prvi pozdravljao samoinicijativu i grunfovanje, samo dotle dok to uopšte ima veze sa malim mozgom pa i makar ona najmanje
šanse za uspehom.
Svakom ko misli da je dorastao takvim izazovima najiskrenije želim da uspe i bez imalo sujete ću skinuti kapu i celivati majstorsku ruku.
Iza mene je u mojoj bivšoj firmi ostalo na stotine konstrukcija koje se i danas rade i funkcionišu, i mislim da bi MOŽDA i ja uspeo da
uradim nešto sam, ali će to sigurno biti neki mnoooogo manji zalogaj, i to po projektu iskusnog čoveka.
Ipak ja nisam Ika i nisam radio ništa slično. Kapetana sam video i upoznao tek toliko da se kaže da smo se videli, ali mu ipak
bratski savetujem da stavi na kantar sve ono što na bilo koji način utiče na ishod, u tome treba da se uživa i raduje kao
kad posmatraš sopstveno dete kako raste, a ne da bude patnja i krvave suze.....
-
Kakav lim od 6 i 10 mm :sajkaca:
3 i 4 mm limovi se koriste najčešće.... a sve to se bez problema seče brusilicom i to veoma precizno.... sad koliko rada,vremena i ploča treba, to je druga stvar...
-
Uopste ne razumem ovu diskusiju.
.Da skratim,dok ne zasucete rukave nema tu nista od posla.
možda i najvažnije :good:
ljudi lako je vama dvojici kada znate da radite sa masinama i alatima... ali ima nas kojima je to spansko selo.. kada radimo nesto kolektivno u komsiluku ja sam zaduzen za pice posto su neki moji radovi ostali upamceni kod komsija i ne daju mi da se latim vise nicega posto onda izgube troduplo vise vremena da to sredi ili doteraju u stanje kako valja ...
ujedno nemam ja prostor gde bih gradio i slicno, to je jedan od najvecih problema
@zoran marinkovic
nisu to planovi za moj brod, ja jos uvek razmatram sta i kako i ne bih da se iznenadim na pola puta ... zato se i raspitujem .. po meni postoje dve tri varijante za moj novi brod :
1 zoki kacintata
2 kupovina gotovog broda iz Holandije
3 samo gradnja (kod nekog majstora) prema planovima
ova tema ima za cilj da razmotri da li je u srbiji predjena granica isplativosti CNC planova... u buducnosti ce naravno sve biti radjeno sa CNC planovima ali u ovom momentu je jos uvek veliko pitanje sta je isplativije.... u svakom slucaju ako izaberem stavku pod 3 onda cu prvo raditi u razmeri 1:10 ladju kao pera garmin , gde bi na prvom mestu meni licno bilo jasno kako se sklapa ladja ...
p.s. gledam jedan plan koji mi se svidja i vec planiram da ga modifikujem :lol: :suicide:... o srbijo ...
-
p.s. gledam jedan plan koji mi se svidja i vec planiram da ga modifikujem ... o srbijo ...
Koji ? Podjeli , sta si se stisnuo .
Podstaknut ovim pisanjem juce sam pronasao dva atestirana varioca (jedan je zivot proveo u brodogradilistu ) i pitao za cijenu zavarivanja po principu dnevnice . Dakle CNC isjeceni limovi + pozicioniranje + var . Sa pozicioniranjem 50 evra dan . Bez 40 E dan varenja . Atest i garancija po zavrsetku radova . U dogovoru sam koristio hipoteticku ladju od 10-11 m , lim 4 i 3 mm . Cijena rada ide jos dole za par evra ako se prica o vise komada u kratkom periodu . E sad , sta znaci kratki period to bas nisam shvatio posto nikad nisam pravio ladju pa nemam ni orjentacije koliko sta traje vremenski .
-
bora dtd mi je predlozio http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28 (http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28)
ima zanimljiv raspored , nije neki "brzinas" ali ima dosta mesta ... e sad jedino sto je 28 feeta meni treba oko 33... u Bateu kazu da moze povecanje 10% ali to mu opet dodje oko 30 ... mad amozda neka nadogradnja sta li ...
u razmatranju je nista neij odlucneo .. recimo CNC planovi za ovaj brod su 208 evra..
-
ne videh ovo za varioce... ako se dobro secam Zoran mi rece da je cena kod nas oko 40 evra, jer i ja imam slicno razmisljanje kao ti , ali na to valja uracunati i nadzorni organ , dzaba on meni da pokaze sta je uradio kada ja nemam ideju kako treba da izgleda proces izrade i da ne bih umesto 10 dana placao coveka 20 dana...
-
Ajd lagano ...300 E projekat ,varenje- ruke max 15 dana (da sam kreten vise mi nemoze ukrasti ) - 600E
nadzorni organ s pjesmom obidje 5-6 puta za 200 E . Cijenu materijalu i CNC - nemam pojma nisam se ni raspitivao . Povrh toga dodje i boja , prozori i bla, bla ...znam ,sve to kosta ali ...ovako znas da je gotovo u metalu za max mjesec . Za toliko se isplati iznajmiti negdje prostor ...i to te (kod nas ) kosta mah 250 E . Sad , dal je ovo skupo ili je jeftino to garantovano znaju oni koji se bolje razumiju od mene . Ovo je krajnje laicki pogled nekoga ko ima dvije lijeve ruke i nimalo nije talentovan za rucni rad bilo koje vrste . Uz ovo ide i atest sa variocem koji dogovoris prije pocetka varenja a i onaj ko ti nadgleda radove to radi zbog svog ugleda isto koliko zbog para .Tako da se i onaj dio koji Dusan pominjue o odgovornosti moze uvrstiti u cijenu . Hm .... nije ova matematika ni mala ali meni se cini da je bolja od "djuture " pa sta ispadne a ako nije dobra zali se vodovodu .
-
Kapetane,posto trazis nesto od 33 stope u metalu,pogledaj http://www.Hartley-Boats.com/Marksman (http://www.Hartley-Boats.com/Marksman) 34
-
Ispravka http;//www.Hartley-Boats.com ......Power Boats........Marksman 34
-
batac taj brod trazi 100-150 konja... mnogo je ...
-
bora dtd mi je predlozio http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28 (http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28)
ima zanimljiv raspored , nije neki "brzinas" ali ima dosta mesta ... e sad jedino sto je 28 feeta meni treba oko 33... u Bateu kazu da moze povecanje 10% ali to mu opet dodje oko 30 ... mad amozda neka nadogradnja sta li ...
u razmatranju je nista neij odlucneo .. recimo CNC planovi za ovaj brod su 208 evra..
odlican trawler!!! samo kapetane nije tebi broblem to sto je duzina 28-30ft vec stajaca visina u kabini "The standing headroom is 6'-1" in the pilot house and 6' 4" in the galley, shower and forward cabin."
-
Kada sam napisao lim 10 mm mislio sam na kobilicu koja bi trebala da ide po celoj duzini dna
ona nije samo uronjena povrsina koja treba da smanji bocno ljuljanje vec je i konstruktivni
elemenat koji zajedno sa unutrasnjim ukrucenjem treba da da potrebnu cvrstocu celom koritu
To svakako ne odradjuje lim od 4 mm. Odatle i proistice potreba za 10 mm i njegovo secenje sa
CNC
-
bora dtd mi je predlozio http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28 (http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28)
ima zanimljiv raspored , nije neki "brzinas" ali ima dosta mesta ... e sad jedino sto je 28 feeta meni treba oko 33... u Bateu kazu da moze povecanje 10% ali to mu opet dodje oko 30 ... mad amozda neka nadogradnja sta li ...
u razmatranju je nista neij odlucneo .. recimo CNC planovi za ovaj brod su 208 evra..
odlican trawler!!! samo kapetane nije tebi broblem to sto je duzina 28-30ft vec stajaca visina u kabini "The standing headroom is 6'-1" in the pilot house and 6' 4" in the galley, shower and forward cabin."
espresso uporavo zato sam i razmisljao 10% veci onda to izadje malo preko 2 metra ... s'druge strane lomatam se dal unutrasnji dal spoljni motor za sledeci brod.. sve ima svoje za i protiv...
-
Ako je samo motor dilema... Ja tu ne bih razmisljao, stabilan brodski dizel, osovinski vod i nemas briga....
-
Ako je samo motor dilema... Ja tu ne bih razmisljao, stabilan brodski dizel, osovinski vod i nemas briga....
I nemash brige sve dok ne zaglavish u nekoj od mnogobrojnih Beogradskih govnara....a onda ronjaj, il ako si nosatiji s govnima u mimohodu otkacuje suknje, kese, dzakove.....sa elise... Pa jebote josh malo pa smo za one motore shto imaju spoljni osovinski ili ventilator ko na Floridi.
Ja samo "rachunam" na vanbrodski bar za ove do 10m a i duze... Kad zatreba odshrafish iservisirash i vratish. Ako je mashina nova i od onih firmiranih prs u uvo ...
-
bora dtd mi je predlozio http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28 (http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28)
ima zanimljiv raspored , nije neki "brzinas" ali ima dosta mesta ... e sad jedino sto je 28 feeta meni treba oko 33... u Bateu kazu da moze povecanje 10% ali to mu opet dodje oko 30 ... mad amozda neka nadogradnja sta li ...
u razmatranju je nista neij odlucneo .. recimo CNC planovi za ovaj brod su 208 evra..
Nazalost, cena od 208E odnosi se na projekt na papiru. Projekti plovila ciji su deovi spremni za rezanje na CNC masinama su visestruko skuplji.
Projekti na papiru su jeftini, ali iscrtavanje delova na sperploci ili limu je obiman i strucan posao koji zahteva odredjeno vreme i mora se platiti onome koji to zna da uradi. Rezanje spera ili lima tradicionalnim rucnim alatima nije skupo i ne traje dugo.
Projekat u digitalnoj formi (spreman za rezanje) i kupljen od projektne firme je najkvalitetnija varijanta ali takvi projekti su relativno skupi. Rezanje na CNC masinama moze takodje biti skupo. Medjutim, ovako se umnogome skracuje vreme do pocetka izgradnje plovila.
Moguca je varijanta da se nabavi projekat na papiru a zatim izvrsi njegova digitalizacija. Za uspesnu digitalizaciju, potrebno je profesionalno poznavanje odredjenih softvera i brodogradjevne tehnike. Koliko to kosta, nije mi poznato.
Mislim da svako ko planira izgradnju plovila mora dobro prouciti sve varijante i na osnovu svojih mogucnosti odabrati postupak gradnje, koji ce za njega biti najracionalniji.
Za one koji poseduju neka od ovih znanja kao sto su: znanje iscrtavanja ili digitalizacije, izbor projekta i postupka gradnje je olaksan i postoji mogucnost ustede u nekoj od faza rada.
-
DUsane ...svaka ti zlatna .
-
Stvarno ovaj Dule zna da izvuce kritike a vala i pohvale. Logicar nema sta.
-
Ovde prica ide u dva pravca.
Jedan je vezan za dilemu CNC ili rucno secenje. Moje misljenje je da je u licnoj samogradnji, sa ili bez plana, logicniji izbor rucnog secenja. Zasto? Covek koji sam pravi brod jer nema para da placa majstora odlucuje se da radi sam. Rucnim secenjem dodatno stedi. Entuzijasta koji iako ima novca, radi sam jer zeli sam da odradi ceo posao iz licnog zadovoljstva, a rucno secenje ce to zadovoljstvo samo pojacati.
Drugi pravac je izbor CNC-a jer to samo po sebi podrazumeva kupovinu plana koga su uradili profesionalci. To samo po sebi garantuje i estetiku i kvalitet pod uslovom da bravar i varioc odrade svoj deo posla korektno. To je mnogo bolja i brza varijanta, ali i skuplja.
Generalno mislim da bi najbolje prosao onaj ko ima bravarsku vestinu i zna da vari, pa kupi CNC planove, isece table na CNC-u, a sam odradi varenje i bravariju. Za to je potrebno znanje, iskustvi i pedantnost i preciznost u svakom smislu.
Mislim da su najgore varijante kada laici (a vrlo cesto i profesionalci) menjaju gotov projekat. U vecini slucajeva ga ili estetski unakaze ili smanje performanse. Nemoguce je da neko ko hoce da plati ne moze da nadje plan za camac koji mu odgovara, taj ocigledno ne shvata o cemu se u celoj prici radi (slicno vlasnicima ovih sega mega ultra splavova u kojima ima svega, samo nema osecaja da ste u prirodi ili na vodi).