Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Temu započeo: BORA-D.T.D. 24, 08, 2016, 14:08:53 posle podne
-
Otvaram ovu temu kao odgovor na Jovino pitanje.
Citat: Jova juče u 13:38:28
,,Poštovani, koji projekat bi preporučili u klasi 21",deplasmanskog tipa za izradu sitemom šij i lepi ?"
U predlogu su planovi za izgradnju deplasmanskih plovila dužine oko 21', od kompozitnog materijala(vodootporni šper, epoksidna smola, fiberglas platno) metodom ,,šivenja i lepljenja“, sa kabinom i vanbrodskim motorom.
Naravno, postoje slični planovi sa brodskim motorima, bez kabine itd.
http://www.tadroberts.ca/services/small-boats/displacement/powerpogy6m
Power Pogy 6 Meter (19' 6'')
http://www.tadroberts.ca/services/small-boats/barge/shanty20
Cryising Shanty 20
-
Malo veći ali zaslužuju pažnju.
http://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23
Down East Cruiser 23'.
http://bateau.com/proddetail.php?prod=GT23
GT Cruiser 23
-
Još tri interesantna projekta.
http://store.devlinboat.com/dipper19.aspx
Dipper 19
http://bandbyachtdesigns.com/ob-20/
Outer Banks 20
http://www.bcademco.it/EN/piani.html#4
Vila 620
-
Lepe male jahte,interesantno je da sve imaju fiksnu natkabinu.Sobzirom na naše relativno toplo podneblje kakva je prednost tvrde natkabine u odnosu na vetrobran sa tendom.
-
Prednost fiksnih kabina je u svakom slučaju bolja zaštita od spoljnjih uticaja i leti i zimi. Međutim, kabine moraju imati mogućnost provetravanja ili ventilacije.
U okvirima zadatim ovom temom, postoje i projekti otvorenih čamaca (bez kabine).
-
Tvrdi krov je nezamenjiv za solarnu ploču, merdevine za izlazak na obalu, povremeno pecaljke itd itd
-
Pitanje ? Kokpit,mislim da je to naj korišćenij deo ovakvog plovila pa me interesuje na šta obratiti pažnju prilikom planiranja izrade i opremanja ovo dela plovila
-
Kokpit najcesce na zadnjem delu i za celodnevno sedenje...obavezno samoprazneci(da voda sama izlazi napolje) a posle za kakvtu namenu hoces..."radni","pecaroski","familijarni",uz dobru tendu kao dodatna kabina sa dnevnim ili nocnim rasporedom...kako vec tebi licno odgovara...
-
U kategoriji iz naslova teme, u većini planova su predviđeni brodski motori i kabine.
Međutim, mogu se pronaći planovi u istoj kategoriji, sa vanbrodskim motorima i otvoreni.
http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=14
21' Garvey Flex Boat
-
Još dva projekta:
http://www.harrybryan.com/harrybryan/HandyPlan2.html
HANDY BILLY 21
http://www.dhylanboats.com/design/plans/pointcomfort18_plans/
POINTCOMFORT18
-
Pitanje ? Predja kabina u provi kolika bi visina bila optimalna,odnosno da li težiti da ona bude što viša ili prednost dati ravnoj palubi iznad za boravak i sunčanje na uštrb visine kabine ispod.
-
Redwing 18 mi je favorit,ravno dno,nema natkabinu,pogon mali vanbrodski motor,niska potrošnja,lako ga je vući na prikolici
-
Drugi favorit mi je Bateau MM21 u mojoj varijanti bez natkabine. Trup širok komforan,mali gaz,potreban mali vanbrodski motor.Izostavljnjem natkabine dobija se veliki kokpit i velika kabina.Čvrsta sklopiva tenda može se iskoristiti za postavljanje solarnih panela,pa i u nekoj varijanti može i elektro pogon sobzirom da je za pokretanje potrebna mala snaga.Prepravio sam originalni crtež u paintu pa se unapred izvinjavam ako nije pregledno.
-
Оба су лепа али и за једно и за друго решење потребно је да неко има где, да има са чиме, да зна како и онда много, много рада.
Што се тиче размишљања о надкабини, ево мишљеса из личног искуства.
Имао сам чамац с ниском кабином и желео сам надкабину. Потрошио сам много времена, потрошио сам много пара и добио сам надкабину а онда сам закључио да ми она не значи толико колико сам мислио.
Изградњом сам угрозио стабилитет пловила (код ова два модела мислим да то не би био случај због прилично широког трупа у оба случаја). Класична тенда изнад кокпита много тога решава ако се пловило не користи за дуге пловидбе по лошем времену.
-
Imam dvorište i garažu,imam gomilu raznog alata.Sa prijateljem sam već pravio brodić veličine Redwinga18 sa dodatkom natkabine.Sa tehničke strane nautikom se dugo bavim mada uglavnom iz hobija.Ugrađivao sam ljudima i vanbrodske i brodske motore,bavio se marinizacijom,ugrađivao
mehaničke i elektro istalacije,koristio epokside i razne druge hemijske proizvode.Sam se nisam upuštao u brodogradnju jer to traži potpuno angažovanje ako hoćeš nešto da napraviš u razumnom roku.Vreme koje mi nedostaje stiže za par godina.Penzionerske dane nameravam da iskoristim za izgradnju brodića koji će moći da vuče moj auto na jednosovinskoj prikolici,Sad eto razmatram projekte i kačim ih ovde pa ko ima neki savet uvek je dobrodošao.
-
Moj treći favorit,Bateau HMD19,kojeg je Bora onako lepo skockao.U mojoj varijanti nebi imao natkabinu već čvrstu
nastrešnicu koja bi mogla da se spušta u tarnsportu.Uklanjanjem natkabine dobija se i znatno veći kokpit i kabina,obzirom da sam ja pogolem 193 cm to mi prilicno znaci.Takođe za pogon potreban mali motor,lak transport na prikolici,trup malo konforniji i malo pomorskiji od Redwinga 18.Na kabini klizni poklopac koji omogućava u prednjem delu stojeću visinu.