Moja Ladja

Nautika opšta... => Iskustva sa vode => Temu započeo: Bećar 08, 09, 2019, 21:40:47 posle podne

Naslov: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 08, 09, 2019, 21:40:47 posle podne
Iskoristiću priliku da ovde postavim objave UPLS-a koje se dotiču i nas .

OPASNA PLOVIDBA KROZ BEOGRAD 24.08.2019.

Zbog zaustavljanja i sidrenja u plovidbenim prolazima mostova kao i zbog splavarenja (puštanje niz vodenu struju bez upotrebe motora ili vesala), brodovi koji su plovili kroz akvatoriju reke Save, su bili prinuđeni da menjaju pravac i brzinu kako bi izbegli koliziju sa malim čamcima i izbegli fatalni ishod.

Zapovednik broda Bor je bezuspešno na 16 VHF kanalu tražio intervenciju Kapetanije i rečne policije ali nije dobio odgovor na poziv.

Apelujemo na nadležno ministarstvo i na rečnu policiju da pojačaju kontrolu, pogotovo za vreme vikenda i da se ozbiljno pristupi reviziji i unapređenju polaganja stručnog ispita za upravljača čamca i da se pojačaju akcije na edukaciji svih učesnika u plovidbi.

Upravni odbor UPLS


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/08/25/opasna-plovidba-kroz-beograd-25-08-2019/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 08, 09, 2019, 21:42:09 posle podne
PECANJE OPASNO PO ŽIVOT – NOVI SAD 08.09.2019.

O problemu pecaroša u plovidbenim otvorima mostova i u plovnom putu smo već u više navrata pisali i izveštavali. Nakon poslednjeg pisanja situacija se malo primirila. Rečna policija je revnosno radila svoj posao i donekle su održavali plovidbu kroz Novi Sad bezbednom. Problem je počeo ponovo da se pojavljuju, pogotovo su kritični dani vikenda kada je pojava pecaroša u porastu.

Podsećamo:

Novi Sad je zbog suženih gabarita plovnog puta, dve uzastopne krivine, sidrišta i ulaza u kanal DTD izuzetno zahtevan za plovidbu. Objekti (čamci) koji se nalaze u blizini mosta smetaju navigatorima čak i kada se nalaze izvan obeleženih gabarita plovnog puta. Često, zbog velike brzine nizvodnih brodova i velikog “padanja” u krivini neposredno posle mosta, krma broda dolazi u graničnu zonu obeleženog plovnog puta i čamci koji se tu nalaze rizikuju sudar ili prevrtanje od vodenog talasa.

Apelujemo na Inspekciju plovidbe i rečnu policiju da nastave sa redovnim kontrolama i kažnjavanjem neodgovornih nautičara a na naše sugrađane pecaroše apelujemo da pročitaju naše Preporuke za bezbednu plovidbu rekama, kako bi se izbegle nezgode i moguće ljudske žrtve.


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/08/pecanje-opasno-po-zivot-novi-sad-08-09-2019/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zankiki 09, 09, 2019, 08:02:07 pre podne
Bravo za tekst!
Nikad nisam razumeo debile koji pecaju u plovnom putu....
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: budens72 09, 09, 2019, 09:12:09 pre podne

Nikad nisam razumeo debile koji pecaju u plovnom putu....

Novac.... to nisu sportski ribolovci vec ljudi kojima je to posao i pruza im odličnu zaradu...
Neki upecaju za sezonu više od tone somovine pa kad se pomnoži sa 600-700 din po kili ribe lako je izračunati...
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Drivee 09, 09, 2019, 09:38:20 pre podne
Tako je, niko ne peca da jede, jednostavno time se bave. Inace, sada je cena 450 din kg. Drugar upeca svaki dan bar 10kg sometine pa racunajte..I to, 10kg je minimala.
  A zna se gde se som peca najbolje!
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 09, 09, 2019, 15:37:07 posle podne
Eto ispade da ipak postoji neki racio iza odluke da se peca u plovnom putu... izgleda da nisu baš baš debili nego su spremni da se svesno izlože nekom riziku, ne samo riziku da ga nehotice podavi nedovoljno vešt ili neoprezan lađar nego uključujući i rizik da pecaju na kenjari i da ribu valjaju najpre po ugostiteljskim objektima  ha čije posetioce takođe pomalo izlažu zdravstvenom riziku, a riziku izlažu  i riblji fond jer mpr i drugar iz prethodnog posta prekrši barem par propisa, i izlovljavajući, i prodajući.

Elem ne slažem se da je tekst dobar jer se iz njega ne vidi prosta činjenica da je na tom mestu, i ne samo na tom mestu nego na skoro 10 km (od 1250 - 1261) zabranjen privredni i sportski ribolov malim plovilima.
Drugari iz UPLS imaju pristup saopšenjima brodarstvu i arhivi i lako bi mogli to objaviti (može i par puta) da bi svima bilo jasnije.

Isto tako bi mogli da citiraju saopštenja brodarstvu koja se odnose na ograničenja brzine plovidbe, zabranu povlačenja vode i pravljenja talasa, pa bi videli da i drugari lađari gaze propise, ali da ne ubijamo temu sad.

Kada bi svi sve to iščitali onda bi videli da su i drugi drugari iz našeg okruženja često u prekršaju... recimo tu je zabranjena noćna plovidba sportskim čamcima (za sport i razonodu), da ne kažem da je zabranjeno i sidrenje blizu tvrđave, i danju, a naročito noću (doduše ništa se ne kaže o novogodišnjem noćnom kupanju  ha ha ha ).

Ono što bi nam svima postalo nejasno kao onda Vode Vojvodine izdaju dozvole za privredni ribolov za tu stacionažu (ne verujem da računaju da se privredni ribolov obavlja sa obale na koricu leba). Iliti, ako je taj Dunav ribolovno područe, i njime upravljaju Vode Vojvodine, šta tu ima da se trpa nekakva Kapetanija... a opet ako je vodni put kao što jeste i postoje zabrane kao što postoje, kakve crne dozvole...

I još bi nam iz tog teksta i iz sadržaja drugih propisa postalo nejasno ko to zapravo ganja pecaroše-kenjaroše kad u Novom Sadu ne postoji odeljenje rečne policije, a ni Inspekcija plovidbe nema plovilo (nasuprot onom što pišu drugari iz UPLS)...  a verujte mi da nema, njihov čamac bismo prepoznali po belom rombu oivičenim plvom bojom...

Meni je odavno nejsno kako bilo kakva policija (iliti neko iz strukture MUP) vrši nadzor nad sprovođenjem uredbe o uslovima za plovidbu i pravilima plovidbe na unutrašnjim vodama, jer je to mimo propisa, koliko god da lično smatram da je neophodno da se prisustvom nadležnih organa osigura poštovanje propisa (obratite pažnju: organa koji JESU nadležni)...

Suma sumarum, kad vidimo ko sve u NS krši propise, od čega onda treba da se krene? Od pecaroša?
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zankiki 09, 09, 2019, 15:45:50 posle podne
Kao što reče naš kolega, nisu to pecaroši...
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 09, 09, 2019, 16:11:41 posle podne
Pa dobro, jel onda od tih što nisu pecaroši?
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zankiki 09, 09, 2019, 16:22:14 posle podne
Jašta... Kapiram da retko na koji način možeš izazvati veću opasnost nego kad se sidriš i pecaš u plovnom putu...
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Dora 09, 09, 2019, 17:10:22 posle podne
Vozim biciklo tim kejom baš često i tu mi je polazna tačka, stanem uvek malo da pogledam pre nego "odjurim"  Prvo mi nisu jasni ovi što sede baš iznad kenjare i pecaju a i ti "profesionalci" nekad se baš naredjaju i kapiram da su na granici plovnog puta ali opet.. Na granici su zato što brod ide (što bi rekao naš kolega Terca za nas automobilaše) preko nosa, siroma se trudi da ode desno ali ga Dunav nosi popreko u obalu. Skraćuju mu manevarski prostor  jer bi možda mogao ranije da natera pramac na desno ali je tu čamac. Kad god naidje brod stanem da pogledam kako manevriše u krivini. Često je pecaroški čamac baš blizu...
Za ostale propise nemam pojma ali ovo mi smeta iako ne teram šlep :)
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 09, 09, 2019, 17:20:18 posle podne
pa sad, oni se rizično ponašaju, ali baš da izazivaju opasnost...

Rizično kao i ti kad se sidriš noću pod tvrđavom, ili isploviš u salauku... što bi se ti osećao ugroženo kad neki tamo džiberi pecaju u govnima po cenu da možda i poginu? Što misliš da izazivaju opasnost po baržu od 1600 tona? (ja znam da je to zabranjeno i smatram da zabrana ima smisla, ukoliko se sprovodi kompetno, i sprovodi je onaj koji treba).

Izazivanje opasnosti je kad ugrožavaš druge ljude ili imovinu, recimo:
- kad možeš da pružaš turističke usluge za po 30 cuga i naduvanih ljudi na ličnom plovilu za sport i razonodu, bez opreme za spasavanje i bez prave obuke.
- kad možeš da srolaš 2 džointa i iznajmiš skuter u blizini plaže.
- kad cuga glisiraš ispred Stranda pa ispadneš iz čamca
- kad mimo zabrane podigneš talase od metar ipo pored redovnog ugostiteljskog objekta sa dozvolom za postavljenje plutajućeg objekta na kome se dešava svadba i 30 ljudi drma kolo
- kad ostaviš usidrene barže bez nadzora pa se one otkače
- kad ne obeležiš novoizgrađeni naper u Kamenici, uz sam plovni put, niti ga ucrtaš u prvih 5 narednih izdanja plovidbenih karata
- kad organ koji JESTE nadležan kontrolu ostaviš na obali, a njegov posao preuzme mimo propisa neko drugi ko NIJE nadležan, pa svaki silniji džiber može da se uspešno tužaka sa državom, ili da za crvenu piša po sirotinji

dopiši sam..

Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kolibri 09, 09, 2019, 20:20:42 posle podne
- kad organ koji JESTE nadležan kontrolu ostaviš na obali, a njegov posao preuzme mimo propisa neko drugi ko NIJE nadležan, pa svaki silniji džiber može da se uspešno tužaka sa državom, ili da za crvenu piša po sirotinji
Suština problema, početak i kraj.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zankiki 09, 09, 2019, 21:21:12 posle podne
Opa, nešto i naučih, eto vidiš za sve ovo vreme na Dunavu nikad nisam čuo, i nisam imao pojma da je noćna plovidba zabranjena? Napiši molim te nešto više o tome? I molim te da ne trpaš pecanje u plovnom putu i sidrenje na 100 metara iza crvene bove u metar i po vode u isti koš, jer onda svaka priča na ovu temu gubi smisao...

1. Zašto misliš da se osećam ugroženo što neko peca na plovnom putu? Ja samo mislim da je debil što to radi, kao što sam i napisao...

2. Ne znam da je sidrenje ispod tvrđave na mestu na kom to radim zabranjeno, i ne znam što bi bilo? Barem po danu, noću po novim informacijama ni ne bih smeo biti tamo, pa se samim tim ni sidriti  ha ha Sad sam konsultovao i karte, sidrenje je po njima zabranjeno na 2 mesta izmedju mostova, ali ne i tu.

3. Svakako ne smatram da su kapetani brodova neljudi koji će potopiti i pregaziti čamac u plovnom putu samo zato što zakonski za to ne odgovaraju. Ako ako barža od 1600 tona pokuša da izbegne čamac, pa udari u drugu baržu od 1600 tona, onda to već jeste izazivanje opasnosti?

A sidrenje noću pod tvrđavom nije rizično, jer je toliko plitko da bi se barža ili neka ozbiljna ladja pre nasukala nego me dohvatila tamo... Barem po ovom trenutnom vodostaju.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: vepar 09, 09, 2019, 21:50:44 posle podne
I mene zanima iz kog propisa proistice da nam  je zabranjena nocna plovidba. Sta ce nam onda navigaciona svetla?  sha sha sha I zasto je zabranjeno sidrenje ispod tvrdjave?
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kolibri 09, 09, 2019, 22:18:31 posle podne
Uredba član 108
Pravila plovidbe u uslovima ovraničene vidljivosti predviđa obavezu da čamac mora da bude na radio vezi na kanalu brod brod ili kanalu koji odredi kapetanija. Praktično bez registrovane radio stanice je zaista zabranjena plovidba u uslovima ograničene vidljivosti. Sad konkretno za sektor NS mi zaista nije poznato da postoji izričita zabrana za noćnu plovidbu čamaca, niti ima smisla ukoliko čamac ispunjava uslove za noćnu plovidbu.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: vepar 09, 09, 2019, 22:42:48 posle podne
Hmmm evo jos jedne nelogicnosti... svetla su neophodna a radio stanica nije (prakticno ju je nemoguce legalno posedovati) a neophodna je za nocnu plovidbu... sta ce nam svetla ako nemamo radio stanicu i ako nam je zabranjena nocna plovidba???
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: vepar 09, 09, 2019, 22:44:26 posle podne
Cisto da ne bude zabune smatram nocnu plovidbu veoma opasnom za camce i maksimalno je izbegavam i ako imam i svetla i radio stanicu i AIS i uvek slusam 16. Kanal...
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kolibri 09, 09, 2019, 22:50:36 posle podne
Logika se odavno odselila odavde. Predpostavljam da su samo preveli i prepisali, a možda su imali i nameru, zbog prihoda od takse za korišćenje frekvence, sad je negde oko 50eura godišnje.
U svakom slučaju za sad niko ne kontroliše, tj inspekcija plovidbe mislim da ima svega pet inspektora koji treba pokriju kompletnu Srbiju. Veća je verovatnoća dobijanja sedmice ma lotou nego susreta sa inspektorom plovidbe noću i još da ti traži registrovanu radio stanicu.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 10, 09, 2019, 08:32:20 pre podne
Au bre drugari kapetani...

0: Ne postoji opšta zabrana plovidbe noću, ni brodovima ni čamcima za sport i rekreaciju, kao što ne postoji ni opšta zabrana sidrenja na vodnom putu, a isto tako ne postoji opšta zabrana ribarenja... Drugim rečim to nećete naći u  uredbi.

ALI, u Novom Sadu postoji poseban režim plovidbe, koji na osnovu svojih ovlašćenja donosi organ nadležan za bezbednost plovidbe, a to je kod nas Lučka kapetanija Novi Sad (logično) i oni izdaju naredbu tj. Saopštenje brodarstvu... evo ga jedno:
http://plovput.rs/%D1%81%D0%B0%D0%BE%D0%BF%D1%88%D1%82%D0%B5%D1%9A%D0%B0/6/520

Ne znam da li je to poslednje jer se i ono vremenom menja, svojevremeno je važilo čak do 1272km... a koliko znam naredba nije ukinuta.

Pa shodno tom dokumentiću, D1.5.  bespredmetno je da ULPS apeluje na nadležno ministarstvo (a to je saobraćaj i infrastruktura) da zabrani nešto što su oni već zabranili, ali nema inspektora plovidbe koji bi forsirao primenu.
Potpuno je pogrešno da se time bavi nekakva policija, o tome sam već dao svoj stav (jer i kad prelažiš grnicu prvo te pregleda policajac (iz MUP) a onda carinik (iz ministarstva finansija), a ne događa se da ako policajac rajko ode na bolovanje, pečate u pasoš lupa carinik Slavko)

O tim pecarošima-kenjarošima ne traba razmišljati kao o debilima, nego kao o ljudima koji su u prekršaju, i treba provoditi prekršajni postupak a ne zastrašivanje uniformisanim licima.

Isto tako, ako pogledate D 1.4. videćete da ste često i sami u prekršaju, noću, i to ne samo kod Đave nego sve do iznad dalekovoda... D1.5. objašnjava i famozno sidrenje.

To je bio odgovor pod 0. i eto strpao sam sve u isti koš, u koš kršenja posebnog režima plovidbe... i ne smatram da je takva rasprava bespredmetna.

1:
Pa ja i ne mislim da si bilo kako ugrožen (upotrebio sam kondicional), i baš zbog toga smatram da oni ne izazivaju opasnost nego se besmisleno izlažu rizicima, pa je na njihovo postupanje neophodno da se gleda drugačije, i treba da postupaju drugi organi... da se ne ponavljam.

2: sidrenje za brodove je zabranjeno osim tamo gde je predviđeno, po odeljku C iste naredbe, a za tebe dodatno važi i D1.5.  Ne treba sad da objašnjavam kako su Čakor, Vučevo, Mišeluk itd svi u prekršaju... al realno koga da nagaziš za to?

3: pa i nije ti neka logika... jer ljudi kapetani (iliti ne-neljudi kapetani) kada poštuju istu naredbu ne mogu da se nađu u toj zoni istovremeno sa drugim brodom... jer važi zabrana sustizanja, prstizanja, mimoilaženja, okretanja... kada idu dva broda uzvodno ili idu dva nizvodno, onaj drugi mora biti na tihom hodu dok prvi ne prođe... a ako je jedan niz a drugi uz, onaj "uz" kušuje dok onj "niz" ne prođe. A meni je sasvim jasno da se oni baš i ne pridržavaju uvek propisa, kao ni pecaroši kenjaroši.

4: u svetlu prethodno iznetog ti smatraš da nije rizično (i ja se mogu donekle složiti sa tobom) na isti način kao što pecaroši-kenjaroši smatraju da nije rizično da obore teg sa flašom i kad vide brod samo otkače karabin i pomere se 10m u stranu... i ja ne zastupam njihov stav naravno, nego smatram da je važnije da pričamo o tome ko je u prekršaju a ko nije...

5: bilo bi dobro da se razume i koncept vodnog naspram plovnog puta, pa da se zna da li brod sme da plovi van plovnog puta (nije zabranjeno), ali ne može baš sve u ovu temu a nešto se mora iščačkati na drugu stranu

6: Ako me sad pitaš kako bi normalan čovek mogao da zna za ta saopštenja i naredbe... e pa jbg, nekad su klubovi bili malobrojni, sarađivali sa kapetanijom, imali oglasne table na kojima je to visilo...
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zankiki 10, 09, 2019, 10:53:41 pre podne
Da li su po tome i splavovi uz ribarsko ostrvo takođe u prekršaju, pretpostavljam da da?
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 10, 09, 2019, 11:35:17 pre podne
ebaga, to je tek monstruozna tema u SRB i NS...

elem ti splavovi nisu plovni objekti nego plutajući objekti, i ovi propisi se ne odnose na njih (a to znači da nisu u prekršaju po plovidbenim propisima). Oni nisu "usidreni gde se ne sme" nego su postavljeni na vodno zemljište koje se daje u zakup po planu koji pravi nadležno ministarstvo (poljoprivreda i ekologija odnosno Srbija vode u njihovo ime) osim u BGD (Beograd vode) i APV gde to radi sekretarijat za poljioprivredu, odnosno Javno preduzeće koje je formirano u te svrhe a to su kod nas Vode Vojvodine...

Tu je dalje procedura da oni vade vodoprivredne uslove, pa sačine projekat, pa potom vade vodoprivrednu saglasnost, pa izveštaj o isupnjenosti uslova, pa sklapaju ugovor sa Vodama Vojvodine, pa po odredbama tog ugovora kod lokalne samouprave (gradska uprava za privredu) vade vodoprivrednu dozvolu, pa na osnovu te dozvole vade odobrenje za korišćenje obale i dela vodenog pojasa kod gradske uprave za saobraćaj... i ako to imaju onda su 100% legalni.

Gde je tu sakriven odnos sa plovnim putem i Kapetanijom? Nadležna kapetanija izdaje nautičke uslove za postavljenje objekata u okviru vodoprivrednih uslova, a osim toga tehničku ispravnost utvrđuje Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu (jer se ti objekti postavljaju u privredne svrhe), na osnovu čijeg zapisnika kapetanija samo vrši upis plutajućeg objekta u poseban registar (zato registracije imaju -P), propisuje dežurstva i tako to.

E sad pazi, većina njih jeste registrovana *skoro svi( i imaju oko 50-70% papira... Do kraja legalne procedure nije moguće stići jer je npr procedura za izdavanje ovog poslednjeg navedenog papira propisana gradskom odlukom o nameni površina iz 1991. godine, otkad je prošlo 6 država, i zahtevaju se npr urbanistički uslovi ili saglasnost organa koji više ne postoje ili se po novijim zakonima ne izdaju.

Lek je da se vodi upravni postupak koji je nemoguće okončati u jednom običnom životnom veku, ili da se samo postavi, koristi se neprimenjivanje propisa, tutne se raznim inspekcijama po koja parica i tura pića, plate se kazne koje su prihvatljive u odnosu na promet... dopiši sam.

Kao što rekoh monstruozna tema.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kabe 10, 09, 2019, 20:42:39 posle podne
Jezivo. Jednom rečju, zreli smo za kompletan RESTART.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Drivee 11, 09, 2019, 08:43:58 pre podne
Istina ali to i nije realno, jer ljude koji su pokvarili masinu treba zameniti a kod nas sve uvek isti. Nema smisla za restart.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 15, 09, 2019, 18:49:24 posle podne
Ako plovite Begejom...

POTEŠKOĆE U PLOVIDBI BEGEJOM 13.09.2019.

Na 8 km reke Begej, onemogućeno je bezbedno odvijanje plovidbe zbog nagomilanih ( bočno povezanih objekata) koji stoje privezani uz levu obalu reke Begej kod brodogradilista. Zauzeto je 70% vodene povrsine  i plovni put je zatvoren za bezbedno odvijanje plovidbe. Apelujemo na nadležno ministarstvo i inspekciju plovidbe da omoguće normalno i bezbedno odvijanje plovidbe na pomenutom delu reke Begej. U blizini pomenutog mesta nalazi se i prevodnica Stajićevo čime je dodatno ugrožena bezbednost plovidbe.

Upravni odbor UPLS

https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/13/poteskoce-u-plovidbi-begejom-13-09-2019/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kolibri 21, 09, 2019, 11:18:12 pre podne
https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/21/bezbednosne-preporuke-za-plovidbu-u-zoni-novog-sada/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 28, 09, 2019, 19:27:20 posle podne
U slučaju da imate običaj da plovite i pecate u zabranjenim zonama , namenjenim za sidrenja ,obratite pažnju na nivo Dunava i opasnosti koje se kriju ispod površine vode

26.09.2019. oko 19:30h, usled plovidbene nezgode je došlo do potonuća samohodnog teretnjaka “Salajka”, nekada u vlasništvu brodarske firme Heroj Pinki a sada u vlasništvu MSK Ruma.

Do potonuća je došlo nakon udara broda u neobeleženu potopljenu baržu koja se nalazi u desnoj obali na 1166 km reke Dunav, Ada Huja, Beograd.

Barža, koja je usled niskog vodostaja, uzrokovala probijanje i potonuće broda stoji na tom mestu već nekoliko godina. Prvo je bila obeležena sa dve bove koje su posle uklonjene, i sa obalnim znakom, koji je zaklonjen istovarnim postrojenjem. Zbog nedostatka plovnih oznaka mnogi su navigatori bili u zabludi da je barža izvađena i da je ta plovidbena prepreka uklonjena.

Na žalost, do proboja je došlo i brod je potonuo za manje od pola sata. Svi članovi posade su spašeni uz pomoć lokalnih ribara koji su priskočili u pomoć.

Istraga će utvrditi kako je došlo do tako brzog potonuća i da li je brodski trup već bio oštećen.

Nadamo se da će se odgovorni za ovako velik propust pronaći kao i omaška u sistemu koja je uzrokovala ovakav ishod.

Treba imati na umu da je navedena lokacija zvanično sidrište i mesto za pristajanje brodova gde često sidre i pristaju teretni tankeri. Na isti način je moglo doći do probijanja i potonuća tankera sa nesagledivim ekološkim razmerama.

Pozivamo inspekciju plovidbe da izda nalog za adekvatno obeležavanje kritičnog sektora kao i da obezbedi mesto nezgode.

Upravni odbor UPLS


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/27/potonuce-samohodnog-teretnjaka-salajka-26-09-2019/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kolibri 29, 09, 2019, 22:46:02 posle podne
https://youtu.be/QTu7rRkMt2E
Ovo je bilo za dlaku.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 30, 09, 2019, 07:32:17 pre podne
https://youtu.be/QTu7rRkMt2E
Ovo je bilo za dlaku.

U prilogu snimka 

PRESECANJE PUTA BRODOVIMA KOD ZEMUNA 29.09.2019.
UPLS 29. septembra 2019.

Već smo pisali o opasnosti koju nautičari i rekreativci, često zbog neznanja, izazivaju.
Danas je zabeležen kamerom jedan slučaj, sa kojim se na žalost, lađari susreću gotovo svakodnevno.
Na snimku se vidi kako mali čamac preseca put dvojici navigatora ispod Zemunskog mosta.
Apelujemo na nautičare da pročitaju naše Preporuke za bezbednost plovidbe (https://www.udruzenjenauticara.org/preporuke-za-bezbednost-plovidbe-malih-camaca/) i da se pri plovidbi ponašaju odgovorno i svesno opasnosti koju povlači plovidba.

https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/29/presecanje-puta-brodovima-kod-zemuna-29-09-2019/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: vepar 30, 09, 2019, 08:11:29 pre podne
https://youtu.be/QTu7rRkMt2E
Ovo je bilo za dlaku.

Kakva dileja... pa ovo je strasno! Kao muva bez blave...   kuku
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 30, 09, 2019, 08:30:00 pre podne
[
Do potonuća je došlo nakon udara broda u neobeleženu potopljenu baržu koja se nalazi u desnoj obali na 1166 km reke Dunav, Ada Huja, Beograd.

Barža, koja je usled niskog vodostaja, uzrokovala probijanje i potonuće broda stoji na tom mestu već nekoliko godina. Prvo je bila obeležena sa dve bove koje su posle uklonjene, i sa obalnim znakom, koji je zaklonjen istovarnim postrojenjem. Zbog nedostatka plovnih oznaka mnogi su navigatori bili u zabludi da je barža izvađena i da je ta plovidbena prepreka uklonjena.


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/09/27/potonuce-samohodnog-teretnjaka-salajka-26-09-2019/

nije me mrzelo da pogledam karte, čini mi se da barža ipak jeste obeležena, i u elektronskim i u papirnim, i to onako kako cevni nalaže...

Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 30, 09, 2019, 08:43:01 pre podne
https://youtu.be/QTu7rRkMt2E
Ovo je bilo za dlaku.

uf, dobro je prošlo... čovek je izgrešio da ne može gore, ne verujem da se qrčio sa namerom, ne bi on potopio samohotku... verovatno je video prvi brod i čekao da prođe a drugi i nije...

nadajmo se da se bar upalašio dovoljno da bude oprezniji, i da će video poslužiti svrsi upozorenja i drugima.

Al pući ću na lakat ako ne primetim: malo mi je bezveze ono "ma kakav pramac ko ga jebe" i "malo mi njih gazimo kakve su to budale..." al ajd... bolje bi bilo da je sirena svirala 200 m ranije, nije skupo svirati sirenom.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Drivee 30, 09, 2019, 13:37:46 posle podne
Na zalost, brod nema kocnicu...
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kolibri 30, 09, 2019, 23:19:24 posle podne
Jeste obeležena po CEVNI, međutim postoji ozbiljan problem sa pregledom brodova. Salajka je prošla registar iako nije imala ENC. Što je čest slučaj na brodovima koji plove u domaćim vodama.
Pravilnije bi bilo da je leš obeležen sa žutim bovama.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 01, 10, 2019, 08:43:43 pre podne
pa daaa... ali u saopštenju udruženja nema nigde ni pola slova o tome da je makar moguće da je uprava brodova ponekad izašla u susret brodarskoj kući i upisala brod koji nije komplet po propisima, jer su domaća firma pa da je učinimo makar malo konkurentnom, makar lokalno kod nas,  jer je ECDIS sa priznanjem tipa kao prva ljubav skup... da je zapovednik to morao znati ali nije odbio ukrcaj jer i on voli platu a i njegova deca vole da jedu čokoladu, da nije odštampao papirnu kartu jer je to smaranje a nije ni instalirao  sebe radi besplatan softver na neki od uređaja koji inače koristi da zatrpava fejzbuk, i on kao i mi što radimo...

Ja vidim iz tvog odgovora da ti znaš za situaciju, a ja je iako laik naslućujem.... a ako pročitamo saopštenje, to nećemo naći, ULPS smatra da je je potonuće izazvala neobeležena olupina, viknuli su "držte lopova" i "jebem ti državu"...
NIgde još nisam pročitao da je kapetan prvi i najviše odgovoran za sebe brod posadu i tovar, zato i nije lako biti kapetan.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: STG 01, 10, 2019, 14:25:50 posle podne
Vise faktora je uticalo na ovu nesrecu, a ukoliko se ista analizira nepristrasno utvrdice se dosta toga: u kakvom stanju je bio brod koji je imao pregled i dozvolu da bude u saobracaju, gde je tacno doslo do probijanja broda, sta se desilo sa pumpama za izbacivanje vode, ko je bio posada na istom i da li su svi oni bili uredno ukrcani (brodarske knjizice, lekarski pregledi, ovlascenja...), da li su  podavljeni objekti bili propisno obelezeni (i ako nisu zasto), itd.

Pre svega, odgovornost za posadu, brod i utovarenu robu snosi zapovednik broda, tj u ovom slucaju krivicu ukoliko istrazni organi to ustanove.
On je taj koji je komandovao brodom za koji mislimo  da nije imao ECDIS uredjaj (ja pojma nemam da li ga je imao ili ne, zato i naglasavam "mislim")za koji znamo da je obaveza. Kako je sam brod dobio odobrenje za plovidbu ukoliko nema pomenuti uredjaj je jos jedno pitanje za istrazne organe. Mozda ga je i imao, ali u tom trenutku nije bio u funkciji ili vec nesto trece...
Kao i uvek sebi dozvoljavamo da nagadjamo (tu smo strucnjaci) i na taj nacin sve oko nas dovedemo u zabludu, a tome nema mesta u ovakvim nesrecama. Valja iznositi samo proverene podatke i cinjenice.
Zasto i kako je brod plovio, da li je zapovednik znao za moguce nedostatke broda, da li je i kako placen, da li ima decu i vole li ona cokoladu ili samo hleb, da li mu je stampanje karte smaranje ili je rec o coveku koji ima 80 godina i ceo zivot radi na Dunavu u Srbiji, a ipak mu se desi greska, ima li doticni FB nalog koji je bas u tom trenutku koristio ili nema je sve ono sto ce, nadam se, utvrditi istraga.

Ono sto je meni upadljivo jeste cinjenica da samo saopstenje UPLS nije bas sastavljeno onako kako sam naglasio u prvoj recenici - nepristrasno.
Iako sam clan istog, naravno da imam pravo da zamerim kolegama koji su saopstenje sastavili na, po mom skromnom misljenju, propustima.
Smatram da u svakoj nesreci postoje dve strane i samo ako do kraja ispitamo i ustanovimo sta se desilo, mozemo spreciti ponavljanje iste ili slicne.
Razloge za ogorcenost i brigu samog UPLS mozda treba traziti u objasnjenju nadleznog Ministarstva od pre samo par nedelja, kada se tvrdilo da je u nasim plovnim putevima sve OK i da nema ni najmanjeg razloga za brigu. Svi znamo da to, nazalost, bas i nije tako, pa zato treba insistirati na daljoj istrazi i utvrdjivanju svih cinjenica.

U nadi da ce nadlezni organi sprovesti istragu i razjasniti sve sto se desilo...








 
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 01, 10, 2019, 16:44:08 posle podne

Ono sto je meni upadljivo jeste cinjenica da samo saopstenje UPLS nije bas sastavljeno onako kako sam naglasio u prvoj recenici - nepristrasno.


da.

To je i mene navelo prvo da proverim da li je olupina obeležena , a posle i da nagađam i prdenjam šta je sve moglo biti... s tim da mediji ne prenose kad ja prdenjam.


U nadi da ce nadlezni organi sprovesti istragu i razjasniti sve sto se desilo...
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 06, 10, 2019, 07:32:51 pre podne
Obratite pažnju na potopljenu baržu kod 1259.4 km

BEZBEDNOSNA PREPORUKA UPLS-A, NOVI SAD 06.10.2019.

Nakon potonuća samohodnog teretnjaka “Salajka” na sidrištu kod Ada Huje naše udruženje je dobilo niz molbi od nautičara – čamdžija iz Novog Sada, da predočimo Lučkoj kapetaniji Novi Sad i Inspekciji plovidbe  problem sa kojim se susreću godinama. Naime, problem predstavlja potopljena barža na 1259, 4 km reke Dunav u levoj obali. Iako se barža ne nalazi u plovnom putu ipak predstavlja potencionalnu opasnost za plovila koja vrše manevre na sidrištu kao i za male čamce, sportiste i rekreativce. Ovim putem obaveštavamo o problemu koji je lako rešiv postavljanjem adekvatne plovidbene oznake  na mestu gde je barža potopljena, u cilju unapređivanja bezbednosti plovidbe na našim rekama, za sve učesnike u vodnom saobraćaju.
Upravni odbor UPLS


https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/10/06/bezbednosna-preporuka-upls-a-novi-sad-06-10-2019/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Zex5x 06, 10, 2019, 11:02:47 pre podne
Na snimku se moze videti potopljena barza i koliko je udaljena od obale.
Cilj snimka nije bila barza ali je i ona u kadru.

https://www.youtube.com/watch?v=0XfcKlLICoc (https://www.youtube.com/watch?v=0XfcKlLICoc)
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 07, 10, 2019, 09:36:06 pre podne
Ajmo ispočetka, jel ima tamo neka oznaka na obali sa sve dopunskom tablom?
Jel neko zaboravio da obeleži ili samo nemamo pojma šta ti znaci predstavljaju i čemu služe?

Veći prblem u NS je što u mape nije ucrtan naper i Kamenici.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zankiki 07, 10, 2019, 09:53:11 pre podne
Naravno da ima, godinama već... Označava mesto gde je olupina. A ucrtana je i u plovidbene karte.

A bova koja je tamo bila postavljena nije bilo postavljena od nadležne institucije, nego je prošle godine pri niskom vodostaju kad je izronila neki pecaroš privezao da može da se priveže i peca kad poraste voda.

Gomila pogrešnih informacija.

Takođe mi nije jasno zašto se taj naper u Kamenici godinama ne ucrtava u mape, dok su ovi novi naperi iznad mačka već ucrtani.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bakara 07, 10, 2019, 10:04:29 pre podne
(https://i.postimg.cc/ZnpNXnbK/Screen-Shot-2019-10-07-at-10-01-11-AM.png) (https://postimages.org/)
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Zex5x 08, 10, 2019, 15:46:29 posle podne
Naravno da ima, godinama već... Označava mesto gde je olupina. A ucrtana je i u plovidbene karte.

(https://i.postimg.cc/J796HrJn/Video-Capture-20191008-154116.jpg)
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 14, 10, 2019, 00:31:32 pre podne
Opasno sidrenje na plovnom putu

Dana 13.10.2019. u okolini Pančeva umalo nije došlo do kolizije sa mogućim tragičnim posledicama zbog nesavesnog ponašanja nautičara.

Na videu u nastavku se vidi opisana situacija.
http://youtu.be/danPTIqi0GY

Apelujemo na nadležno ministarstvo da poveća inspecijski nadzor i da se ozbiljnije pozabavi edukacijom nautičara.

https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/10/13/opasno-sidrenje-camca-u-plovnom-putu/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: broker975fx 14, 10, 2019, 09:37:53 pre podne
Izgleda da je brodic  Pere Garmina - Dunja:) tj  njegov bivsi brod
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: LSI 14, 10, 2019, 10:09:35 pre podne
Као да никог нема на чамцу!
Заиста, веома ризично понашање власника и управљача чамцем.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Misha D 14, 10, 2019, 16:58:13 posle podne
Ukoliko mu nije pozlilo,bio pijan ili trezan on je zreo za Lazu ( ne mislim na prethonika u temi).
Taj camac je od sperploce, plastificirane doduse, ostale bi samo cackalice od njega da ga je samo dodirnuo ovaj veliki sastav.
Bio sam na njemu i video sam taj camac nekoliko meseci pre prodaje, imao je ostecenja na trupu kao da je od kartona , i to tamo gde bi metalni od 3mm imao sam ogrebotine.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: dell_mare 15, 10, 2019, 09:44:44 pre podne
Nije uključio četiri migavca  sajkaca
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 24, 04, 2020, 07:47:34 pre podne
SOLIDARNOST NA REKAMA, LAĐARSKI KODEKS ZA PRIMER

Dana 22.04.2020. u popodnevnim časovima na 17 km reke Save, kod Ostružnice, došlo je do prevrtanje male jedrilice od 5 metara. Posada broda David, videvši čoveka kako sedi na prevrnutoj jedrilici je momentalno pristupila manevru spašavanja. Brzom reakcijom zapovednika i posade brod David, koji je 110 metara dužine, je pritekao u pomoć jedrilici i uz pomoć brodske opreme i  stručnog manevra jedrilica je ponovo zaplovila.

Primer solidarnosti na rekama koji bi svi učesnici trebali da poštuju kao lađarski kodeks ponašanja na vodi.

Upravni odbor UPLS


http://udruzenjeladjara.com/blog/2020/04/23/solidarnost-na-rekama-ladjarski-kodeks-za-primer/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zankiki 24, 04, 2020, 07:55:15 pre podne
Svaka čast, pravi primer su dali!  thumbup thumbup thumbup
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: DuleN 24, 04, 2020, 08:18:17 pre podne
Bravo za ladjare !!!
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: flashnbgd 24, 04, 2020, 09:25:00 pre podne
Svaka čast

Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka

Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Drivee 24, 04, 2020, 09:46:04 pre podne
Hmm solidarnost..

Pa ja bih ga kaznio zatvorom ako ne bi pomogao. Nije mu se probusila guma na putu..
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zankiki 24, 04, 2020, 12:18:15 posle podne
Ne razumem se baš u temu, ali zar jedrilice nisu poznate po tome da se teško prevrću?
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: LSI 24, 04, 2020, 13:08:03 posle podne
Тешко се преврћу али се преврћу.
Слушао сам, довољна је изненадна промена у правцу или снази ветра, при маневру, или тренутак несмотрености, понекад и недовољна вештина једриличара и ето белаја.
Срећа је да се ово десило по лепом, ведром дану и да је посада барже благовремено видела шта се десило па је имала времена да своје кретање прилагоди. А то што су професионалци још и помогли једриличару, то је за посебну похвалу.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: broker975fx 24, 04, 2020, 13:36:05 posle podne
Ozbiljna jedrilica kad se prevrne se uvek vrati u prvobitan polozaj za razliku od visetrupaca i klasicnih korita, ova je imala sigurno uvucenu kobilicu al vec ce se javiti neki jedrilicar da pojasni.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: JazzyMC 24, 04, 2020, 19:20:04 posle podne
Vrh jarbola se zabio u mulj. Dubina na tom mestu je oko 5m pa je jarbol ostao zaglavljen. Tako je pisalo u nekim od novina


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: vepar 25, 04, 2020, 00:15:34 pre podne
Ma jel ste vi videli fotografiju te "jedrilice"?  To je camac sklepan od sperke sa dva pera od po pola metra na koritu... Nije mi jasno kako to uopste jedri...
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Mornar u kanalu 27, 04, 2020, 12:35:39 posle podne
То је једрилица типа Ласер и једри одлично , него га је удар рефула окренуо . То се дешава често када се једри при мало јачим ударима ветра који мења смер , вероватно је био исцрпљен да је врати сам , види се да је наставио да једри  даље .
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 19, 05, 2020, 08:42:23 pre podne
POTONUĆE LEDOLOMCA ČAKOR U NOVOM SADU 18.05.2020.

Udruženje lađara već više od četiri godine upozorava na potencijalnu opasnost po bezbednost plovidbe od napuštenih brodova. Posebno upozoravamo na probleme u Novom Sadu od plovnih objekata namerno uništene firme Heroj Pinki.

Nekada ponos Srbije i čuvari države od leda, namerno uništeni i napušteni ledolomci Čakor i Vučevo, trunu na novosadskom keju ispred nekadašnje zgrade bivšeg vojvođanskog giganta u hidro transportu. Nakon sumnjive privatizacije u kojoj je uništeno četiri najjače firme za hidrogradnju i hidrotransport u Srbiji, ledolomci, koji su bili u većinskom vlasništvu pokrajine, prešli su u privatne ruke, iako su od STRATEŠKOG značaja za bezbednost zemlje u slučaju ledostaja i kretanja leda.

Državni predstavnici su naša dosadašnja pisanja o neophodnosti posedovanja ledolomaca uglavnom koristili za politička nadmudrivanja i raspisivanje nenormalnih tendera za izgradnju novih brodova, iako bi postojeći, sa relativno malim ulaganjima, postali savršeno operativni i izuzetno atraktivni u funkcionalnom i istorijskom kontekstu. Želimo da podsetimo javnost da su pri ledostaju od pre tri godine bili uključeni (i debelo plaćeni) mađarski ledolomci, koji su “blizanci” i po trupu i po godinama gradnje kao i naši “Čakor” i “Vučevo”.

Kako su brodovi u privatnom vlasništvu mi smo, kao Udruženje, više puta tražili od nadležne inspekcije i predstavnika vlasti u Novom Sadu uklanjanje ovih napuštenih brodova na bezbedno mesto uz obavezan nadzor.

Kao što se može videti to nikad nije učenjeno i nakon svih ovih godina javašluka došlo je do neminovnog potonuća broda. čini se da su, nakon svega,  kod nas sumnjivi biznismeni i interesi pojedinaca IPAK jači od Države i Sistema.

Ovo je u poslednjih godinu dana SEDMO potonuće brodova i plovidbenih postrojenja u Srbiji, po čemu smo definitivno na prvom mestu u Evropi, a verovatno i u svetu. Po ovome se vidi da sistem inspekcije plovidbe, nadzora, registracije brodova i kompletne infrastrukture brodarstva u Srbiji jednostavno ne radi.

Postavljamo pitanje nadležnima da li će se shodno ukazivanju na najavljene opasnosti od ljudi iz struke, ikad reagovati ili će službe koje treba da rade za državu i građane i dalje čuvati interese sumnjivih biznismena i pojedinaca.

Izražavamo najdublju osudu nad nečinjenjem ničega.

Upravni odbor UPLS.


https://udruzenjeladjara.com/blog/2020/05/18/potonuce-ledolomca-cakor-u-novom-sadu-18-05-2020/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: broker975fx 19, 05, 2020, 11:36:40 pre podne
Koja greota,
http://youtu.be/JIuppvzMJxY
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: STG 19, 05, 2020, 18:14:49 posle podne
Koja greota,
http://youtu.be/JIuppvzMJxY
Nikada nama nece biti "bolje"...
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kabe 19, 05, 2020, 20:16:08 posle podne
Bila jednom jedna zemlja...

Poslednji pozdrav od mene, pre potonuća:

(https://i.postimg.cc/63ncjWmd/kabeho-59106385-454185958666952-2334861475525227262-n.jpg) (https://postimg.cc/S2Qcjhqs)
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 23, 05, 2020, 21:20:59 posle podne
Počela je sezona

http://youtu.be/ucILMpuH9Zc
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: calypso2 24, 05, 2020, 06:47:20 pre podne
Ma sve da shvatim, sve...Ali da ni straha nemaju to mi nije jasno!  ffff
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Terca 24, 05, 2020, 08:33:15 pre podne
zjuu, gde je ovo?
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Misha D 24, 05, 2020, 09:22:23 pre podne
Lici na islazak Srednjih voda na plovni put kod luke Pancevo.
Pancevci cekaju soma ili smudja, tu je sidriste za barze i zna da bude zivahno kada ih premestaju i formiraju sastave.
Kosava tu ima otvoren pravac i udari su jaki, barze se poprece, mada tada pecarosi pobegnu kuci ili ns Male vode koje su vecim delom zaklonjene od tog vetra pa i od gornjaka, osim ovog dela.
(https://i.postimg.cc/9MMXB8nf/IMG-20200524-044911.jpg) (https://postimg.cc/4KDTf5ZC)
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: STG 24, 05, 2020, 11:00:08 pre podne
Ne, ova situacija nema veze sa Pancevom, ni sa Srednjim vodama (gde je inace zabranjena plovidba).
Radi se o izlasku iz brodske prevodnice "Djerdap 2", tj iz kanala Gogos.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 28, 05, 2020, 08:23:27 pre podne
OPREZ MALI NAUTIČARI - VELIKA GUŽVA U NOVOSADSKOM SIDRIŠTU



OPASNA PLOVIDBA KROZ NOVOSADSKO SIDRIŠTE
UPLS 26. maja 2020.
Zbog niskog vodostaja i zbog neuređene kontrole novosadskog sidrišta, plovidba za brodove i sastave u zoni Novog Sada predstavlja priličan izazov.

Svake godine, a možemo slobodno reći i svakodnevno, se suočavamo sa istim problemom koji niko ne rešava. O problemu plovidbe kroz novosadsko, beogradsko i smederevsko sidrište pišemo stalno i obaveštavamo javnost o ozbiljnom bezbednosnom problemu. Pri nepravilnom sidrenju dolazi do opasnog suženja plovnog puta pa su veliki konvoji prilično ugroženi pri plovidbi, posebno pri lošim hidrometreološkim uslovima.

Često su lađari prinuđeni da ostavljaju svoje sastave nepropisno, iz potrebe da sačuvaju tovar i pogonsko gorivo, koji su sve češće na meti napada vandala odnosno gusara. Najčešće se to događa u Smederevu, Novom Sadu i Bačkoj Palanci i o tome već godinama pišemo i izveštavamo ali reakcije nadležnih su NIKAKVE. Po zakonu Republike Srbije brodar tj. lađari su u obavezi da obezbeđuju svoje objekte na sidrištu. U slučaju da članovi posada, pri napadu gusara na brod, primene silu rizikuju krivičnu prijavu i odlazak u zatvor a policija i država peru ruke od nastale štete.

Da bi se problem rešio neophodan je bolji i sinhronizovan rad inspekcije plovidbe, lučke kapetanije i rečne policije. Problem je samo što NI JEDNA od navedenih službi nema adekvatne čamce i opremu za regulisanje plovidbe, inspekciju plovila i očuvanje bezbednosti ljudi i brodova.

Kolika je opasnost za plovidbu u zoni Novog Sada nepravilno usidrena vuča može se videti na fotografijam zabeleženim juče na novosadskom sidrištu.

Na radarskoj slici se jasno može videti da je širina plovnog puta smanjena na manje od 100 metara, što je za velike sastave nedovoljno. U slučaju olujnog vetra moglo bi doći i do zatvaranja plovnog puta pa i do havarije, posebno za nizvodna plovila.

Apelujemo na nadležne da se uključe u rešavanje ovog problema koji uporno postoji godinama a koji se NEĆE REŠITI sam od sebe.

 Upravni odbor UPLS




http://udruzenjeladjara.com/blog/2020/05/26/opasna-plovidba-kroz-novosadsko-sidriste/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 26, 07, 2020, 23:03:13 posle podne
(NE)BEZBEDNOST PLOVIDBE NA DOMAĆIM REKAMA


Novo leto a stari problemi. Posle niza upozorenja na ugroženu bezbednost plovidbe na akvatoriji Beograda (reka Sava 0 – 15km), sektor ušća reke Save i Dunava, nedovoljnom inspekcijskom nadzoru nad plovilima nismo postigli nikakav pozitivan rezultat. Problemi su počeli da se javljaju i na akvatoriji Novog Sada od 1250-1265km. Nautičari su često usidreni u plovnom putu, splavare – rinuju ( plove sa isključenim motorima posredstvom vodene struje) ne obraćaju nikakvu pažnju na ostale učesnike u plovidbi, vezuju se za objekte bezbednosti plovidbe (bove koje označavaju ivice plovnog puta), što je po zakonu izričito zabranjeno, presecaju kurs velikim plovilima i u ozbiljnoj meri ugrožavaju bezbednost plovidbe. Navigatori na velikim brodovima su sve češće izloženi veoma stresnim situacijama zbog nesavesnosti nautičara, ljubitelja reke, i zbog odsustva adekvatnog inspekcijskog nadzora na rekama.

Od već veoma zahtevnog zadatka prolaska kroz novosadske ili beogradske mostove za jednog navigatora u letnjem periodu, došli smo do noćne more i prenapete situacije za navigatora koji treba da obavi gotovo nemoguć zadatak.
Ovom prilikom apelujemo na sve nautičare da krajnje ozbiljno shvate plovidbu i boravak na reci, da omoguće ljudima koji se profesionalno bave plovidbom da nesmetano obavljaju svoj posao bez nepotrebnih stresova i problema, a nadležnim organima takođe da ozbiljno shvate naša upozorenja i pojačaju inspekcijski nadzor na teritoriji cele Srbije.

Posebno bi pozvali sva nautička udruženja da nam se jave ukoliko su zainteresovani za besplatnu dodtatnu edukaciju iz bezbednosti plovidbe za svoje članove. Na našem sajtu se može preuzeti besplatna brošura sa preporukama za nautičare a mi smo, kao Udruženje profesionalnih lađara, na raspolaganju svima da kroz razgovor i edukaciju podignemo nivo znanja i svesti svih učesnika u plovidbi.

Upravni odbor UPLS


https://udruzenjeladjara.com/blog/2020/07/26/nebezbednost-plovidbe-na-domacim-rekama/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Dora 08, 08, 2020, 20:55:51 posle podne
Od danas je pejzaž NS keja drugačiji, nema "parkiranih" Vučevo i Čakor brodova.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: LSI 09, 08, 2020, 09:20:53 pre podne
Можда је лице Новог Сада овим потезом мало умивено али ја то видим другачије.

Ја то видим као потез неодговорних власти које су, под притиском, само од наших очију склониле и сакриле своју лењост и у којој мери су штеточинске.

Те ледоломце је давно било могуће и исплативо поправити и имати их за потребе заштите од леда током зимских месеци.
Уместо тога, одлучено је да се оставе да иструну и један је већ почео да тоне; нису чак ни продати у старо гвожђе.

Зашто би, кад смо ми тако богата држава?
Шта ће то нама?
Ми ћемо изнајмљивати мађарске ледоломце ако се опет укажу потребе...

Е сад... можда ове наше власти имају поуздане информације да због глобалног отопљавања можемо очекивати у наредних неколико година топлије зиме, с мање леда, а овима који су на властима више и не треба него само још неколико година, док не дођу неки други. И тако, већ тридесет година, смењују се власти, ми живимо у златном добу, никад нам није било боље, само... као да је све мање то што још имамо!
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Dora 09, 08, 2020, 09:33:55 pre podne
Slažem se, slike su samo zato što sam slučajno prisustvovao dogadjaju, vozim bicikli kejom skoro svaki dan. Gledam te brodove godinama i takodje sam se pitao kakvo je to gazdovanje kad su napušteni i ostavljeni da se lupaju i pljačkaju... Pa nije to kajak od špeploče a i on ima svoju vrednost..
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kolibri 11, 08, 2020, 12:05:15 posle podne
Pre svega pozdrav, nije me dugo bilo.
Obaveze, a i malo mi je trebalo vreme da se setim šifre.
Problem gazdovanja nad Čakorom i Vučevom je višeslojan.
Pre svega, država koja proda brodove koji su joj potrebni, s posle dozvoli, da novi vlasnik, ostavi brodove bez nadzora.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Drivee 12, 08, 2020, 08:01:40 pre podne
Pa, balkanski recept. Secam se afere kolubara gde je drzava iznajmljivala masinu i mesecno je placala rentu kao cenu nove masine. To je ona famozna masina koja je radila 26 sati na dan.
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zankiki 17, 08, 2020, 14:43:09 posle podne
Evo jednog genija koji se spušta u plovnom putu, dok brod mora da skreće u desnu obalu reke - tamo su plićaci poznati pod nazivom mačkov sprud.

Nažalost, bahatog ponašanja u okolini Novog Sada je sve više u poslednjih nekoliko godina...

Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 01, 09, 2020, 21:34:52 posle podne
POJAČANA INSPEKCIJSKA KONTROLA NAUTIČARA U NOVOM SADU


U letnjim mesecima je povećan broj nautičara na domaćim rekama. Većina je dobro pripremljena za izazove koje nosi reka ali, na žalost, ima i neodgovornih koji svojim ponašanjem ugrožavaju bezbednost plovidbe i živote kupača.
Ove godine je smanjen promet trgovačkih i putničkih brodova ali je izuzetno povećan broj nautičara. U proteklom mesecu primećeno je pojačano delovanje rečne policije i inspekcije plovidbe na uklanjanju nesavesnih pecaroša iz plovnog puta kao i povećena kontrola bezbednosti plovidbe, što je za svaku pohvalu.
Povećanjem broja brzih čamaca i skutera stvorili su se novi bezbednosni izazovi koji, po našem mišljenju, nisu još uvek adekvatno obrađeni. Najveću opasnost predstavljaju gliseri i skuteri u zonama kupališta.
Analizom priobalja i postavljanjem adekvatnih oznaka na kupališta, postavljanje znakova u zonama za sport i razonodu i znake zabrane u kritičnim područjima uveliko bi se povećala bezbednost i probudila svest nautičara.

Pohvaljujemo napore rečne policije i inspekcije plovidbe na uspostavljanju reda na domaćim rekama i pozivamo nadležne da razmotre naš predlog o analizi rizičnih zona bezbednosti i postavljenje adekvatne znakovne signalizacije.

Upravni odbor UPLS

https://udruzenjeladjara.com/blog/2020/09/01/pojacana-inspekcijska-kontrola-nauticara-u-novom-sadu/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 09, 10, 2021, 17:45:37 posle podne
AKCIJOM NAUTIČARA IZBEGNUTA VELIKA PLOVIDBENA NEZGODA U NOVOM SADU

 Jaka košava u našoj zemlji u proteklih nekoliko dana izazvala je brojne nepovoljnosti za plovidbu.

Jedna od najvećih prepreka za bezbednu plovidbu i za očuvanje imovine u priobalnim delovima reke su predstavljale pojedine usidrene barže na sidrištima koje su se usled nedoststka nazora, pod jakim talasima i udarima vetra, počele kretati slobodno usled popuštanja sidrenih lanaca.

07.10. smo imali sudar tankera ispod Pančevačkog mosta a sledećeg dana u Novom Sadu je izbegnuta ogromna materijalna šteta kada su nautičari kluba Disqont iz Novog Sada, zaustavili teretne barže koje su se kretale slobodno i pretile da unište marinu i čamce na levoj obali Dunava i potencialno udare u most i izazovu opštu obustavu plovidbe.

Barže nisu bile propisno usidrene i zbog toga je, usled nepovoljnih metereoloških uslova, došlo do njihovog kretanja. Olakšavajuća okolnost je i nizak vodostaj te barže nisu razvile veliku brzinu slobodnog kretanja.Nautičari su obaranjem drugog sidra zaustavili baržu


Najstrašniji deo ove priče je da se ceo incident događao radnim danom oko 15h. Lađari koji su primetili kretanje barži sa sidrišta su pokušali da pozovu kapetaniju pristaništa i patrolu granične policije ali im se niko nije javio na radio vezu. Klasična rečna policija koja je reagovala na ovakve probleme je rasformirana ove godine i patrolni čamac im stoji vezan na Ribarskom ostrvu.
Lađari i nautičari su prepušteni sami sebi, bez nade da će se nešto promeniti uskoro.

Upravni odbor UPLS

https://udruzenjeladjara.com/blog/2021/10/09/akcijom-nauticara-izbegnuta-velika-plovidbena-nezgoda-u-novom-sadu/

Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kabe 09, 10, 2021, 21:18:55 posle podne
Kodni naziv: "Ničija voda".
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: zoki_ns 10, 10, 2021, 18:00:10 posle podne
Apropo price...
Vec nedeljama  stoji nasukan, pretpostavljam da je jos uvek, njega  vetar nije mogao  da mrdne ...
Ali sam primetio u poslednje vreme cesto usidrene barze poprecno, ili značajno  ukoso na ovoj lokaciji, tj. lokaciji pomenutoj u tekstu...

Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Kabe 11, 10, 2021, 15:49:11 posle podne
Nije jedini nasukan, ima ih dosta...

I ovaj deli sličnu sudbinu u privezu.

(https://i.postimg.cc/BbVKy7fm/screenshot-362.png) (http://postimg.cc/0K7jKfQS)

(https://i.postimg.cc/GtV4zBvN/screenshot-363.png) (http://postimg.cc/vx78ZZqL)
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 07, 07, 2022, 10:55:28 pre podne
LEDOLOMCI – LICITACIJA ILI KONAČNO REPREZENTACIJA

Profesionalni lađai su izneli svoje viđenje ovog problema ....

Krenućemo od samog početka gradnje ledolomaca Vučevo i Čakor, koji su pravljeni za dvostruku namenu, tačnije predviženi su da budu da budu tegljači (kako bi imali privrednu isplativost tokom plovidbene sezone) i ledolomci (u zimskom periodu od decembra do aprila). Građeni su 1967. i 1968. u brodogradilištu Balaton, a završni radovi su izvedeni takođe u Mađarskoj u brodogradilištu Oboda. Građeni su od najkvalitetnijeg tzv. “pancirnog čelika” koji je karakterističan po tome da ima ista svojstva na svim temperaturama od -30°C do +30° a kompletno nadgrađe (kabinski deo) je od aluminijuma. Brodovi su, sa konstrukcijske strane gledajući, gotovo neuništivi, a kvalitet materijala od kojeg su građeni je danas izuzetno teško dostupan.

Za ceo tekst, posetite njihovu stranicu https://udruzenjeladjara.com/blog/2022/06/22/ledolomci-licitacija-ili-konacno-reprezentacija/
Naslov: Odg: UPLS Udruženje profesionalnih lađara - Objave na sajtu
Poruka od: Bećar 21, 06, 2023, 12:02:16 posle podne
Ekološka katrastrofa na Dunavu

Povodom aktuelnog izlivanja goriva sa broda Jumbo 3 u sektoru Čelareva i oprečnih i konfuznih informacija koje cirkulišu u medijima, dužni smo da javnost obavestimo o  događaju iz ugla struke.
Havariju ove vrste je nemoguće ispravno komentarisati bez uvida sa mesta incidenta i uvida u izveštaje nadležnih inspekcija. Informacije koje cirkulišu po medijskom prostoru su vrlo oskudne i umesto odgovora formiraju samo dodatna pitanja:

Kako je došlo do izlivanja?
Opcija 1, kontakt trupa sa podvodnom preprekom, probijanje oplate i strukturnog tanka pogonskog goriva (što je na ovom sektoru malo verovatno).
Opcija 2, pretakanje goriva. U ovoj verziji pojavljuje se čitav niz novih pitanja i problema. Takvo pretakanje nije dozvoljeno i daje indicije o izvršenju čitavog niza prekršaja i krivičnih dela.
Koja količina se izlia?
Mediji pominju 20 000 litara do 35 000 litara. Ovde je sporno sledeće, količina se vrlo lako tačno utvrđuje sa greškom od +/- 200 litara.
Da li je sa broda upućen poziv za pomoć odnosno da li je posada obavestila nadležne i uputila poziv za pomoć ili pokušala da prikrije događaj? Ovo pitanje još jednom ukazuje na stari problem u komunikaciji na realciji brod – nadležne službe u Srbiji. Nažalost VTS (Vessel Trafic Control) u Srbiji nije u funkciji odnosno ne radi kako je predviđeno.
VTS je zapravo nešto slično kontrolnom tornju, osmišljen je da radi 24/7 sa dežurnim operaterom koji vrši kontrolu plovidbe i u ovakvim događajima koordinira sve učesnike. Trenutno stanje je da VTS – a praktično nema i nadležnim službama u Srbiji sa broda nije moguće uputiti poziv na propisan i uobičajen način u plovidbi. Posao kontrole bezbednosti plovidbe. do potpunog uspostavljanja rada VTS centra, bi trebalo da obavljaju lučke kapetanije ali se to ne događa zbog nedostatka ljudstva i slabe organizacije.
Ko je i kako reagovao?
Iz medija se zna da su reagovale nadležne inspekcije. Samo po sebi zvuči kako treba, ali… Šta je sa timovima za intervencije i brzo reagovanje?  Bez umanjivanja značaja nadležnih inspekcija, bez odgovarajuće opremljenih i obučenih timova za brzo reagovanje na vodi i preduzimanje pravovremenih mera i radnji izveštaji inspekcija u suštini nemaju uticaj na stanje na terenu.

Jedina služba koja je u Novom Sadu mogla nešto da uradi je rečna policija, ali oni su rasformirani nekoliko nedelja ranije!

Plutajuća barijera?
U medijima se pominje plutajuća barijera i njeno postavljanje. Takođe zvuči lepo, ali:
Barijera se postavlja u što kraćem mogućem roku od strane timova za brzo reagovanje. Prva neposredno uz objekat na kom je havarija. Sledeće se postavljaju nizvodno u skladu sa protokom vremena i pozicijom mrlje. Protok vremena u ovoj havariji je već dostigao tačku koja bi zahtevala obustavu plovidbu i postavljanje barijere preko celog poprečnog profila reke nizvodno od pozicije mrlje. To se još nije dogodilo, verovatno i neće jer zahteva najmanje 2000 m barijera, a vrlo je diskutabilno da li u Srbiji trenutno i postoji potrebna dužina, kao i opremljena plovila za dalji proces skupljanja i uklanjanja mrlje. Pomenute barijere postoje u rafinerijama u Novom Sadu i Pančevu ali do sada niko nije pokrenuo akciju saniranja štete, jer jednostavno nema ko.
Izliveno gorivo će završiti u našim obalama i tlu. Kada znamo da jedna litra derivata kontaminira 100 metara kvadratnih površine, možemo sagledati apokaliptičnu sliku nereagovanja. Novi Sad se snabdeva vodom iz reni bunara koji su u ugroženom području, a ugrožen je i ceo biljni i životinjski svet.

Da li će naša država reagovati i pratiti stanje izlivenog naftnog derivata do Crnog mora, kroz susednu Rumuniju i Bugarsku? Ko će snositi troškove sanacije terena, ako je uopšte bude?

Za kraj ostaje da pratimo dalji razvoj situacije. Iskustvo nas uči da ni iz ovog događaja, koji je nažalost samo jedan u nizu, neće biti izvučene nikakve pouke.
Žalosna činjenica je da u Srbiji postoji samo jedan vatrogano spasilački brod izgrađen krajem sedamdesetih godina, za potrebe grada Beograda.



https://upls.rs/ekoloska-katastrofa-na-dunavu/