Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Metalni čamci => Temu započeo: IKA 04, 11, 2011, 22:24:56 posle podne
-
01.11.2011. počeli radovi na novom čamcu.
Projekat postoji , i nije sa salvete.
Deo projekta koji svako veče štampam , kako nebi nosio ceo projekat za sobom i prljao ga .
Prekucam i spremim deo koji ću taj dan raditi.
Ovako izgleda deo projekta koji radim
-
DIMENZIJE SU
dužina 9,7m
širina 2,9m
Visina korita od ol 1,4m od vodene linije 1,0m
Dno -lim 3mm
Sve ostalo 3mm
Ojačanja -puna rebra 4mm uzdužna ojačanja L profil 40*40*4
Zaštita piturina epoksi osnovna, završna hempelov poliuretan lak-beli
-
četiri dana rada
-
Ja necu reci nista,samo cu udenuti jedan bezvezni post,cisto da imam izvestaj na mail kad god se pojavi nova poruka u ovoj temi,jer ovo ce biti jedna definitivno prelepa tema za pracenje :taunt: :taunt:
Svaka cast Iko na hrabrosti da krenes sve ispocetka,u krajni ishod nesumnjam, :good:
-
Ovo je nešto što ćemo svi pratiti čim upalimo računare. Pozitivno ti zavidim i želim svu sreću. :drinks: :good:
-
Sretno :)
Nemam primedbe. Samo jedno pitanje.
Zasto kod nas prvo naprave korito pa ga ojacavaju rebrima?
Ja sam mislio da se radi bas kontra. Prvo konstrukcija pa opsivanje oplatom.
Na ovom istom forumu,u temi -metalni brodovi , može se videti da se neradi samo kod nas na način gde se spajaju prvo oplatni limovi pa tek nakon toga se ubacuju rebra i ojačanja.Ima par BR projekata koji su ovde prikazani , i oni se rade istim sistemom.
Ovaj način gradnje je počeo intezivnije da se koristi , koliko ja znam 90-ih godina kada je bilo moguće kompjuterskim programom razviti oplatne limove u ravni table lima.
Bitno je pri ovom načinu gradnje poštovati tačke navedene u projektu.Izgled tog dela projekta je prikazan(delom) na prvoj fotografiji .Prilikom sklapanja elemenata mora se ispoštovati svaka projektovana tačka po sve tri ose, što je u domaćoj radinosti malo sporiji proces ali je izvodljivo.Za nas amatere bi bilo skupo da pravimo postolja pa se snalazimo na razne načine.Moja postolja su šliperi koje dovodim u horizontalu po sve tri ose tako da uspevam da ispoštujem date mere.
Dato mi je ovlašćenje moderatora, i prilikom započinjanja teme sam obrisao par postova samo iz razloga ,da sam želeo prvo da postavim sve raspoložive fotografije.Zbog takvog razmišljanja i brisanja ,po meni preuranjenih postova dobio sam na pp kritike .Izvinjavam se svima kojima sam izbrisao postove , nerazmišljajući da to može dovesti do nečijeg nezadovoljstva.
Ne želim da gubim prijatelje zbog ovlašćenja koja su mi data i koja od sad mogu slobodno da mi budu ukinuta jer ih koristiti neću.
Cilj postavljanja ove teme mi je bio da potaknem one neodlučne da se upuste u samogradnju.
Svi moji prijatelji sa ovog foruma znaju da sam počeo da pravim brod , dakle nije mi bio cilj da se hvalim nečim što veliki broj prijatelja zna.
Moje učešće u ovoj temi će se svesti na puko postavljanje fotografija kada i koliko ih budem imao.
Da ovaj forum nije ovakav kakav je ja na njemu nebih ni bio, tako da ni po pitanju ove teme nije ništa novo.
Hvala svima na podršci
-
radovi teku...
poprečna ojačanja ,flah 50*5mm u razmaku od 45cm
Uzdužnjaci--L profil 40*40*4 na razmaku 33cm
Na spojevima poprečnih i uzdužnih rebara isečeni trouglovi na krajevima L profila radi nesmetanog oticanja kondenza na najnižu tačk
u korita. Za sada se pri montaži elemenata sve samo spaja heftovima,varenje nastupa tek po završetku montaže
-
za narednu fazu izgradnje ,bila mi je neophodna pomoć , te sam angažovao zeta za fizikalisanje..
Podignute stranice korita
-
u ovoj fazi izgradnje svaki dan je primetan napredak,jer se sve što seuradi i primeti.Sada nastaje period
kada se napredak slabo primeti , obzirom da se ugradnja ojačanja ne primećuje kao postavljanje stranica.
Ujedno ta pojačanja oplate su i najsporiji deo posla
-
iz ove perspektive deluje da će ličiti na nešto
-
prilikom montaže rebara moguće je da će se pojaviti zazor između oplate i rebara.Taj zazor treba neutralisati privlačenjem oplatnih limova do rebra.
Rebra se za oplatne limove vare 50% varovima u dužini od 5cm.obostrano i najbolje u cik cak rasporedu
-
tek toliko da se nepitate dal radim nešto ili ne.
Početo formiranje nadgradnje.
-
Duž celog broda, u visini vrha stranice ,kao proširenje gazišta postavljena je pravougaona cev.60*40*4 .
To radim na svakom svom brodu, iz dva razloga.
Dobijam samo gazište šire za 6 cm tako da je ukupna širina gazišta 31cm, a i sama konstrukcija stranica broda je ojačana.Možda se nekom 6cm ne čini mnogo ali u suštini za gazište je velika stvar.Razlika između 31 cm -i 25 je značajna.
-
moglo bi se reći da radovi napreduju.Ojačanja korita postavljena , sad prelazimo na sprat
-
danas počeli radovi na postavljanju elemenata kabina.
Ipored korišćenja zaštitnih naočara špen u oku je nezaobilazan, tako da sledi pauza bar dok ne zalečim nastalu štetu.
-
u suštini pravi utisak o onome što je u projektu i na papiru sagledava se tek kad se elementi montiraju na svoje mesto.Bio sam zatečen stvarnom veličinom i kabine i kokpita.
-
radi se još uvek
-
što se mene tiče sneg može da pada
-
.....
-
..
-
...
-
Po zahtevu novog vlasnika došlo je do određenih promena , te Ogi više ne izgleda kako sam ga ja zamišljao.
Ovih prvomajskih dana neko je rešio i da radi ponešto.
-
t6
-
Bela lađa dobila boju.Ostaje još balastin,zastakljivanje i .......
-
zastakljen
-
..gotovo
-
Nije sto si nas ali , bravo za majstora !!
-
i zaplovio
-
Ova poslednja fotografija je snimljena dok je brod plovio 12km/h kako mi je rekao upravljač čamca.Brzina je merena gps-om
I na kraju ,podatak za koji su mnogi zainteresovani.
Materijal koji je utrošen za ovaj čamac je na kraju,uz preciznu evidenciju,plaćen tačno 3961e.
Pri tome u troškove ne računam brusilice i aparat za varenje koji su u toku izgradnje ispustili dušu.
Dakle to su troškovi samo za materijal( lim,l profili,flahovi,farbe,elektrode,brusne ploče,stakla,.....ima na spisku poviše stavki,pa i razređivači,četke valjci itd.
Ako je ova tema nekom pomogla da se upusti u izgradnju svog plovila cilj je postignut.Entuzijasti ,imate moju podršku.
-
..
-
..