Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: Gruja 29, 11, 2016, 09:07:57 pre podne
-
Pozdrav svima
Interesuje me vase misljenje za plasticni camac sa trimaranskim koritom. Duzina je 4,3 sirina 1,5
Motor koj bi stavljao na njega je Honda 7,5,jer njega vec imam sa prethodnog camca
Cuo sam neka misljenja da to korito sa slabijim motorima, kao sto je moj , gura vodu,vise trosi... Kapiram ja da necu u ovoj kombinaciji moci da glisiram ali me zanima da li ce pristojno ploviti?
-
Pozdrav svima
Interesuje me vase misljenje za plasticni camac sa trimaranskim koritom. Duzina je 4,3 sirina 1,5
Motor koj bi stavljao na njega je Honda 7,5,jer njega vec imam sa prethodnog camca
Cuo sam neka misljenja da to korito sa slabijim motorima, kao sto je moj , gura vodu,vise trosi... Kapiram ja da necu u ovoj kombinaciji moci da glisiram ali me zanima da li ce pristojno ploviti?
koji je to tacno model ? trimaransko korito moze da glisira.. sa tim motorom ces ploviti u deplasmanskom rezimu ... prilicno sporo, mada sve zavisi od mdela camca, tezine i slicno ...
-
U plovidbenoj mu pise marka Jadran,tip Split. Imam i fotke u tel ali zbog velicine ih ne mogu postaviti,a ne znam kako ih kompesovati na telefonu
-
I
-
I
-
Ovo korito je nesto slicno mom Tiger Sharku, stim sto je moj siri za 20cm i ima kabinu sajkaca
Prenecu ti moje iskustvo, ovu sezonu sam sticajem okolnosti gurao sa Tomosom 4.5, i tacno je da gura vodu ali samo ako ima vise ljudi, ako si sam ili vas je dvojica a vozis u deplasmanskom rezimu, nece se mnogo razlikovati od drugih camaca. Brzine koje sam ja imao na Dunavu su 5kmh uzvodno i 10kmh nizvodno :)
E sad, na moj kad se stavi minimum 15hp(ili Tomos 18), može da izglisira sa dvojicom u čamcu i da se dobije dobra ekonomija L/km a brzina bi bila oko 30kmh. Pretpostavljam da je slična stvar sa tvojim koritom.
Ako je honda koju planiraš da staviš četvorotaktna, mislim da će to da ide sasvim pristojno u odnosu na potrošnju a sigurno značajno brže od Tomosa 4 ;)
-
I da dodam, ovaj moj je jako stabilan i u plovidbi i dok miruje. Mislim da je to jedna od prednosti ovakvog korita za reku, on je nesto izmedju tabanasa i gliserskog V korita. Udobnije ga je voziti po talasima od tabanasa, a stabilniji je od glisera kada se opterecenje prebaci na neki bok. Ima mali gaz, i mozes da pridjes do obale bez problema, sto V korito bas i ne dozvoljava :)
-
Mozda bi ti bolja opcija za taj motor bio npr Titel Special 80. Slicne su cene, a mislim da ce biti dosta plovniji sa tim motorom
-
Ne mogu da verujem. Usam sad ovde da vidim komentare i da postavim pitanje, da li je mozda bolja opcija specijal 80 i ti vec napisao to :) Mozda je to znak da trebam da uzmem taj specijal. Nemam nikakvo ikustvo sa tim tabanasima ali misli da ce biti dobar za voznju po Savi i nekad malo po Dunavu, za razonudu... I mislim da bi taj specijal 80 glisirao sa mojim motorom? Vidim da na tube ima neki sto glisira, ja bih rekao sa 5ph
-
Ali mi se cini da tu imam drugi problem. Moja Honda ima kratku nogu,a na Specijalu 80 mi se cini da ide duga
-
uz manju intervenciju moze i kratka noga...
naravno nekoga ko se razume u plastiku i camce...
-
Gornja fotka nije Specijal 80.
Takav camac sam imao pre oko 7 godina, njime isao do Tekije sa sve Mercury 5hp.
Skoro pa prava kombinacija.
Iskopacu veceras neku fotku...
-
Nije bas da se vidi ceo camac, ali ipak dovoljno da zakljucimo, kako nije isti kao na gornjoj fotki...
-
Čamac sa slike koje je Kapetan postavio je "Tisa" isto korito kao Titel 9 samo bez kabine... dimenzije 5.6 x 1.8 m
-
postavio sam dva razlicita camca.. prvi je Tisa drugi je Specijal , obe slike su sa neta ..
ideja je da covek vidi kako se obara zrcalo, a prikazana su dva nacina od mnogih
ovde mozete videti specijal sa oborenim zrcalom u par slika (taj je koriscen u gornjem postu )
http://www.polovniautomobili.com/plovila/9077176/specijal-80-i-tohatsu-35
-
Objasni mi ko je spustao zrcalo na Specijalu za kratku nogu??
Tu nesto nije kako treba, jer je specijal pravljen bas za kratku...
-
I ja citam pa mi cudno al reko ajd, mozda gresim. Ja sam vozio specijala sa tomosom kratka noga.
Sent from my SGH-I317M using Tapatalk
-
I ja citam pa mi cudno al reko ajd, mozda gresim. Ja sam vozio specijala sa tomosom kratka noga.
Sent from my SGH-I317M using Tapatalk
Greska svakako nije vasa.
Camci bez kabine se uglavnom prepravljaju za motore sa dugom osovinom, a ovo na fotkama moze biti samo "nova ideja" naseg nauticara...
-
svi naši "tabanaši" su za kratku nogu....
-
I Tisa je za kratku nogu. Zrcalo je takvo fabrički. Ne volim da čitam savete ljudi koji pojma nemaju o onome što savetuju ljudima.
-
Koliko ja znam jedino je bih foot za dugu
-
I Tisa je za kratku nogu. Zrcalo je takvo fabrički. Ne volim da čitam savete ljudi koji pojma nemaju o onome što savetuju ljudima.
U celoj prici je najgore kada ti sto dele savete zvuce potpuno sigurno, samouvereno i nece priznati gresku...
Elem, Specijal 80 sam imao neko vreme, koristio ga tokom cele godine sa 5hp/4t.
Zadovoljavajuca brzina, camac stabilan, ali ipak prilicno star, pa valja voditi racuna pri kupovini.
Mislim da je ovaj camac sa Yamaha 5-6hp/2t motorom prava merka.
-
U pravu si za Specijal,to su stari camci. Da ne bude prosao sam jeftino, a trulo. Ipak cu se otvoriti malo vise i verovatno uzeti primus 17 polovan ili aqua lux nov... Sa mojom Hondom 7,5 cu to voziti u deplasmanu naredno leto,a za sledecu god mogu ga obradovati sa 20-25ks. I onako meni to ne treba za pecanje, vec za rekreaciju u potezu Medjica-Lido-Bela stena i svi kul splavovi izmedju :)
-
U celoj prici je najgore kada ti sto dele savete zvuce potpuno sigurno, samouvereno i nece priznati gresku...
Gorance apsolutno tacno !
u Srbistanu je uvrezeno misljenje da postoji duga i kratka osovina...
a da ih pitas tacne duzine naslusaces se gluposti ... van granica nasih nauticara postoji obicno 4 duzine noge...
Evo kako to izgleda na raznim referentnim sajtovima (u imenu slike su i izvori) , a mozete pogledati i sami kako to izgleda uz pomoc googla... tako da onaj sto je na Specijalu obarao zrcalo verovatno je imao za to neki razlog ... odavno sam naucio da kazem "ako je tebi ok, meni je jos bolje"..
-
sad sam malo pogledao slike tog Specijala sa oglasa, reko da vidim zasto je obarao zrcalo...
i mislim da mozda znam zasto je to radio iako ima kratku cizmu ...
uvrezeno je misljenje da kavitaciona ploca mora da bude u ravni ili do 5 cm ispod dna camca...
ono sto je tacno da U RAVNI DNA ide kod glisera , a 5-8 cm (2-3 incha) ISPOD DNA kod deplasmanaca ...
(http://bateau2.com/howto/shaftlength.php)
po slici bih rekao da je covek tacno to hteo da postigne ...
doduse sta znaju ovi stranci sto oplovise ceo svet... da se mi drzimo kafanskih prica bolje ...
-
Aqua lux imam vec 2 godine i do sada nemam primedbi.
Nekoliko meni poznatih nauticara ga isto ima duze vreme bez problema.
Kvalitetna izrada, postovanje rokova i profesionalan odnos proizvodjaca.
Sa Y9,9 je brz ali , sa mojom sadasnjom Y15 istu brzinu postize sa pola gasa i sa pristojnom rezervom snage.
Tu rezervu snage sam dobro iskoristio letos kada me je uhvatio iznenadni jak vetar (salauka) na 800m od bezbednog rukavca na Dunavu. Sa manjim ili slabijim camcem i kilavim motorom mislim da mi zavrsio u nekim panjevima.
-
Ovako,
kod čamca specijal 80 se spušta zrcalo iz sledećeg razloga;
taj čamac ima veliki švanc,to je tako rađeno jer kad je taj čamac napravljen najčešći motor u Srbiji bio je T4...da bi čamac sa T4 imao zadovoljavajuću brzinu napravljeno je korito sa velikim švancom i velikim sužavenjem po dnu... e sada, mi kakvi smo, dosetljivi....volimo da Specijal 80 može i da glisira, izmislili smo da se na čamcu sa švancom isti okreće u kontru,tj. izliva se kontrašvanc,.... a kada se to uradi čamac dobije višlje zrcalo za razliku između švanca i kontrašvanca... A onda umesto da stave motor sa dugom nogom stavljaju motor sa kratkom, a da bi taj motor imao kavitacionu ploču nižu od dna čamca mora da se spusti zrcalo...
e to je razlog zašto se na čamcu Specijal 80 useca zrcalna daska niže nego što je to fabrički napravljeno....
-
to ovako izgleda na metalnom čamcu...
-
U pravu si za Specijal,to su stari camci. Da ne bude prosao sam jeftino, a trulo. Ipak cu se otvoriti malo vise i verovatno uzeti primus 17 polovan ili aqua lux nov... Sa mojom Hondom 7,5 cu to voziti u deplasmanu naredno leto,a za sledecu god mogu ga obradovati sa 20-25ks. I onako meni to ne treba za pecanje, vec za rekreaciju u potezu Medjica-Lido-Bela stena i svi kul splavovi izmedju :)
Poslednjih godina, kada ugrabim vremena, camac (Aluminijum, 5.20m) koristim na gotovo istoj relaciji i idealna varijanta je 20hp, pa kad god da bude.
Ima snage, nema preterane buke i vibracija, a ni potrosnja nije problem.
Kao sto je i Misa naglasio, bolja opcija je imati malo jaci motor, u slucaju da zatreba snaga.
-
A ja se jadnik taman ponadao evo našao sae neki ljubitelj trimarana , kad ono ćorak oops upavusi
-
Pazario Primus 17 lux
-
Нека је са срећом!
-
Opa, svaka čast! To je svakako bolji izbor od ona dva sa početka teme :)
-
Nek je sa srecom ...
-
Cestitam, odlican camac.
Sent from my SGH-I317M using Tapatalk
-
Hvala 25648
-
Cestitam na kupovini
-
thumbup
-
Cestitke! 114
-
Nov sam na forumu, prelistavam postove, pa naleteh na ovaj......
Zao mi je sto nisam bio tu da na vreme kazem ovo, ali eto, bolje ikad nego nikad.
@Gruja
Camac trimaran sa slike iz tvog prvog posta je model GK-3 koji je od kraja 70-ih do pocetka 90-ih godina proslog veka proizvodila splitska "Jugoplastika". radili su ga po nekoj italijanskoj licenci i uglavnom se lepo prodavao na moru. Na Dunavu sam video samo nekoliko komada za sve ove godine.
Ja sam srecni vlasnik jednog primerka od 1978 godine. Ono sto vam mogu reci je da je rec o vrhunskom gliserskom koritu. Camac je dugacak 4.2m, sirok preko svega 1.8m, stabilan, otvoren i veoma prostran, tako da je izuzetno pogodan i praktican kako za pecanje tako i za rekreaciju na vodi sa celom porodicom. Ja na njemu imam od skoro novog Mercuryja 20 KS sa elektronskim ubrizgavanjem i to jako lepo ide. Sa cetiri odrasle osobe to korito glisira sto govori o sjajnim karakteristikama plovila.
Steta sto nisi to uzeo, jer je u poredjenju sa ovim nasim "tabanasima", bez obzira o kom se radi neuporedivo bolje i kvalitetnije korito.
Eto, ako neko ponovo naleti na ovaj camac da zna o cemu se radi i neka ne propusti priliku......