Moja Ladja
E, ovako treba... => Elektro motori u nautici i ... => Temu započeo: zorter 28, 08, 2010, 17:19:56 posle podne
-
Evo napokon zavrsih prepravku "cizme" Johnsona 4HP u elktro pogon.
Pocnimo iz pocetka.
Ovako je izgledala ta cizma kad je skunut motor koji nije mogao da se popravi jer nije mogao da se nadje jedan klip sa karikama i ko zna sta jos.
-
Kao Elektro-pogon su korisceni motori od Kineskih E-motorcica zvanih TROTICO.
-
Da bi bilo dovoljno snage upotrebljena su dva ovakva motora, ali nije mogla da se koristi originalna regulacija brzine pa je pravljena nova a iskoriscena je samo rucica za "gas".
-
Prvo je morala da se uradi medjuploca i sklop koji bi snagu sa remenice preneo na elisu.
-
Da bi se izvrsio prenos sa remenice na osovinu koriscen je deo radilice sa nutovima i uradjena je osovinica koja je oslonjena na dva lezaja, a za remenicu je koriscena ona sa male stubne buslilice, ali je skracena i iskoriscena samo velika i prva do nje.
-
Nakon prilagodjavanja ploce, remenica, motora, sledi njihova montaza.
-
E sad je na red dosao posao koji je najsladji. Montaza prekidaca, kontrolera, i sklapanje u celinu. Naravno posle farbanja.
-
Na redu je proba, prvo na "suvo" a potom i u buretu.
Outboard elektro homemade (http://www.youtube.com/watch?v=MXNqGYo6Ifg#)
Proba E outboard (http://www.youtube.com/watch?v=rZDLSTGv6T4#)
-
A sad malo karakteristike.
Motori 2 x 24V / 13,5A; 2650 o/min
Ukupna potrosnja 27A pod punim opterecenjem.
Redukcija na "cizmi" je 1:2,5 a na remenicama je 1:1,5; znaci ukupno 1:4
Brzina elise u punom broju obrtaja i dobrim naponom baterija je oko 700 o/min.
Sa dva akumulatora po 100Ah ima struje za 4 sata pune voznje.
-
I naravno sve ovo je uradjeno u obicnoj "domacoj" radionici, doduse sa isto tako homemade strugom.
-
Zorter,
svaka ti cast i na projektu i na ovako slikovitom prikazu koji si podelio sa nama.
Nadam se da ce biti i neki snimak sa probe na gumenjaku.
Svaka cast. :good: :good:
-
Petre, upravo sam ga zavrsio i jos se upload-uje proba na "suvo" a sutre idem na Savu da ga probam na gumenjaku i naravno bice snimak.
:good: :good: :drinks: :drinks:
-
Ne izgleda to nimalo loše. :good:
:drinks:
Ali da ne bude sve extra imam malu primedbu.. :suicide:
Ispod motora je ostala koliko vidim rupa za ventilaciju, nisam siguran da je to najbolje rešenje iz milion razloga: bube, miševi, vlaga, voda! :nono:
-
Mossi, razmisljao sam o tome. Cak je i impeler izvadjen i ostalo je prazan prostor. Znaci da voda ulazi u cizmu. Jednostavno nisam siguran da li treba da tu ima vode i da li ona hladi prenos i samoj peti. Zato sam je ostavio. Mozda gresim, ali za sada ne smeta.
U svakom slucaju hvala na upozorenju.
-
Opravi ga ti!Svaka cast!
-
I samo jos jedno objasnjenje.
Ovaj motor je vlasnistvo VLASINKA i ovo je radjeno za njega.
Duzan sam se zahvaliti DULU, jer da nije bilo njega i poklonjenih TROTICA ovaj projekat bi ostao samo "u mojim snovima".
Dule, HVALA. :good: :good: :good:
-
Opravi ga ti!Svaka cast!
Hvala, deda! :good: :drinks:
-
Bravo Zortere. Smisliti ćeš ti nešto i za kanu što će pokretati par Duracelki od 1,5 V :lol: :drinks: :drinks:
Pa sad, da si rekao neke NiCd baterije od mobilnih telefona pa i nekako, ali DURACCEL....., bas mi se nesto ne svidjaju.
:good: :drinks: :friends:
-
:lol: :good: :good: :good: :lol: :drinks: :drinks: :pioneer:
-
ko ce sad od junaka da pomene onu zorterovu cizmu ?
iako se ne razumem preterano u ove remenice prenose i strugove kapiram da radi samo da ga vidimo na vodi :good:
da ne idem sutra u slankamen na rodjednan nacrtao bih ti se u sabcu :good:
-
.......
da ne idem sutra u slankamen na rodjednan nacrtao bih ti se u sabcu :good:
Ih, ti uvek nadjes neke rodjendane i rostiljanja!!! :taunt: :taunt:
-
" taki je posao, ni ja ga ne volim "
Bili Piton
ajde obavezno javljaj kako je proslo !!!
-
Bice snimak i rezultati mereni GPS-om!!! :good:
-
svaka cast na svemu uradjenom..... bravoooooooo
-
Znači motori su iz trotika, super! Zorter i ostali da li treba prinudno hladiti motore. Autonomija od 4 sata sasvim ok, čak i odlična. Čestitam još jednom i vidim ja stradaće moj merc :)
-
Autonomija je odlična, ali i 2x100Amp/h su puno. (teški)
Varijanta stabilno ugradjenih akumulatora je OK. Nosati te zverke baš i nije. :suicide:
-
Koju snagu motora bi mogla da podense ovakva noga (ili tomos 4 npr) . Da li to znaci da bi recimo na neki matori motor od 20-30 konja mogao staviti ozbiljan elektro motor i da li bi se postigao slican efekt kao sto je Dusan dobio sa svojim motorima ? Mislim na brzinu, autonomiju itd
-
@Vuce
Posle sutrasnje probe na reci ce ipak biti detaljnijih iskustava, a tada cu i videti da li je potrebno prinudno hladjenje. A i ako je ste lako se montiraju dva ventilatora (vezana redno) od napajanja od kompjutera.
@mossi
Nisam ni ja za dva velika akumulatora, a i sa dva mala od 45Ah ima dovoljno autonomije (nekih 2 sata).
-
Majstore, svaka ti čast.
-
O ovome sam vam pisao juče.
I budite sigurni da ovo radi.
I ja jedva čekam da vidim rezultat probe u stvarnim uslovima. Šta motor može i da li je potrebna još nekakva dorada?
Ali najlepše od svega je ona tišina o kojoj sam pisao. Stvarno se čuje samo šum remenica i kajiša. Ta tišina je praznik za uši.
Već sam počeo da razmišljam o takvom motoru za sebe, a verujem da će i mnogo od vas isto to učiniti posle završnog izveštaja.
Zamislite samo da imate nešto što može par sati da vas pokreće po terenu na kojem želite da uživate u prirodi ili pecate, a pri tom je najglasniji zvuk upravo onaj koji vi sami ispuštate.
Bravo, majstore! Radujem se sa tobom tvom uspehu. :dance:
-
Hvala jos jednom svima na cestitkama.
Inace,koliko vidim, a ubedjen sam da sam u pravu, ovi mali motori su idealni za mirne vode, pecanje u relativno malom krugu gde je potrebno samo pomeranje za boljim mestom i na pomocnim plovilima gde nije potrebnaneka velika brzina, snaga, autonomija. Za te uslove su idealni i ovi mali akumulatori iz TROTICA koji su ukupno teski oko 5-6kg a imaju struje za oko sat vremena voznje.
-
Zorteru, mozda ima ovde nesto i za tebe sto je Zoran napomenua na: http://www.burzanautike.com/testovi/viko-25-ecopower (http://www.burzanautike.com/testovi/viko-25-ecopower)
Može i na struju
EcoPOWER u nazivu testiranog Vika 25 znači da ga pokreće elektromotor, što ga čini prvom takvom jedrilicom koju smo imali prilike testirati. Pogonski elektromotor ima maksimalnu snagu od 3,6 kW kontinuiranog opterećenja, dok u trajanju od 1 minute može razviti i 4,6 kW. Struju crpi iz 6 gel akumulatora napona 6 volti i kapaciteta 200 Ah, što znači da cijela instalacija radi na naponu od 36 volti. Zbog bržeg punjenja akumulatora ugrađena su 2 punjača, pa je za potpuno punjenje na 220 V potrebno oko 7 sati.
Motor je spojen izravno na osovinu, bez kopče i mjenjača, i cjelokupni rad motora kontrolira elektronika, tako da u cijelom sustavu nema nikakvih sajli, ni za gas ni za mjenjač. Zahvaljujući takvom sustavu, moguće je puniti akumulatore i u plovidbi: jednostavno se odabere opcija pri kojoj okretanje trokrakog propelera svojom rotacijom stvara struju. Zbog toga su u elektromotor ugrađeni visokokvalitetni trajni magneti iskoristivosti 90 %. Viko 25 s ovakvom motorizacijom za manje od 10 sekundi postigne brzinu od 5 čvorova, a maksimalna brzina, po mirnom moru, iznosi oko 6,5 čvorova. Težina cijele instalacije, koja uključuje motor i akumulatore kreće se oko 250 kg, od čega na motor otpada 40, a na akumulatore preostalih 210 kilograma. S ovim akumulatorima autonomija pri brzini od 5 čv, kada motor troši oko 1,5 kW/h je oko 4 sata, a akumulatori bi prije zamjene trebali izdržati od 5 do 7 godina normalne uporabe. Cijeli sustav elektromotornog pogona, koji uključuje motor, punjače, akumulatore i instalaciju košta oko 5.000 eura, dok jednocilindrični dizel motor ekvivalentne snage košta oko 6.000 eura. Prednosti električnog pogona su prvenstveno ekološke prirode, a najznačajnija je "zero emission" - nepostojanje ispušnih plinova što omogućava plovidbu i po ekološki zaštićenim područjima poput jezera i nacionalnih parkova. Uporabne prednosti su to što nema spremnika goriva i pripadajuće instalacije, mogućnost stvaranja "pogonskog goriva" iz sunca i vjetra, te mogućnost korištenja kao dodatnog pogona kada ima premalo vjetra kako bi se dobilo na brzini. To kod motora s unutarnjim sagorijevanjem nije moguće, budući oni ne mogu raditi dok su nagnuti na bok.
-
Misho, sve smo to takoreci apsolvirali na takvim primerima. Oni se uglavnom odnose na more i motore u brodskoj verziji. Tako nesto upravo radi i Dule na njegovom "Azimut"-u. Ovo sto sam ja pokusao je nesto sasvim drukcije, a takodje je vezano za jezera i mirne vode (mada moze da se koristi i na rekama), upravo zbog zakonske regulative koja zabranjuje upotrebu motora sa umutrasnjim sagorevanjem, iz ekoloskih razloga.
Ovi motorchici su male snage, male potrosnje a relativno velike upotrebljivosti i autonomije. I na njih mogu solarni paneli i windgeneratori, ali su uglavnom predvidjeni za mala plovila poput ribarskih camaca, gumenjaka......... Uopsteno govoreci, predvidjeni su za kratka kretanja po reci, moru, jezerima. Za sve ostalo ide ozbiljnija oprema i naravno vise novca i truda.
Hvala ti na odgovoru i sagledavanju ove nase problematike, sto samo govori da ima interesovanja za ovakvu vrstu pogona i kod nas.
Pozdrav!!! :good: :drinks:
-
Kratak izvestaj sa danasnje neuspele probe. :sorry: :wild:
U svoj zurbi zbog silnih danasnjih obaveza, a u zelji da zavrsim motor i sutra ga ponesem u Bgd, da se prosledi put Leskovca, napravio sam kardinalnu gresku. Naime, posto sam imao nameru da probam sa velikim automobilskim akumulatorima (2 x 60Ah), a do sada sam probe vrsio sa originalnim od Trotica (2 x 12Ah), onako iz navike sam povezao napajanje ne gledajuci na iznake na klemama. Posto su bile obrnute u odnosu na male akumulatore, naravno, "spalio" sam regulator i od probe nije bilo nista. :suicide: Hteo sam saam sebi pojesti nogu, da ne kazem nesto drugo.... :diablo: :diablo:
Evo makar delica utiska kako je to krenulo.
Naravno, posle mi vise nije bilo do slikanja. :nono: :diablo: :scare: :wild: :heat: :suicide:
-
Do novog pokusaja ce proci nekoliko dana. :sorry:
Tranzistori su vec poruceni. :good:
-
Ne mogu da verujem! :shout:
Majstore, sad si nas sve razočarao... A tako smo čekali ovaj izveštaj!
Evo ti jedan drugarski :on_the_quiet:
Hajde, obraduj nas što pre konačnim izveštajem. :drinks:
-
Ne mogu da verujem! :shout:
Majstore, sad si nas sve razočarao... A tako smo čekali ovaj izveštaj!
Evo ti jedan drugarski :on_the_quiet:
Hajde, obraduj nas što pre konačnim izveštajem. :drinks:
Mozes li zamisliti kako je meni. :suicide:
Al, ne dam se ja tako lako. Ne kaze nas narod dzaba, "STO JE BRZO, TO JE I KUSO". Nema zurbe.
No, nije mi prvi put, a poznavajuci sebe (nije sramota priznati svoje greske kad si ih vec uvideo), a siguran sam, nece biti ni poslednji. :wild:
-
Svi koji su ikada nesto ozbiljnije i duze radili sa polovima akumulatora doziveli su to bar jednom. Onaj ko ne radi taj i ne gresi...
Komsija, cekam te da se dovezes E-spravom na splav. Ne sumnjam da ces doci...
-
Al ga je opravio!!
Bez sale,nista strasno,desava se.Sledeci put neces pogresiti! :download:
-
Ne mogu da verujem,
Ali izgleda da tako mora da bude.Pa zar nemas kleme za akumulator?
Da si mi pri ruci usi bi ti navio na 12h.Sada moram da crvenim pred ljudima.
Imenjace imenjace.
Ajd sad lagano,to uradi kako treba. :drinks:
-
Al ga je opravio!!
Свака му част! :)
-
Steta za tranzistore ali samo napred.
Ako smem da predlozim treba ubaciti relej u napajanje a njegova spulna da bude vezana kroz diodu tako da ne ukljuci ako nije pravi polaritet. Ubacio sam u semu i dve LED diode da se vidi da li je dobar polaritet.
-
Marke, ovo postavljam pod obavezno. :good:
Hvala na savetu. :good: :drinks:
Kad sam ja pogresio, mogu misliti sta se moze desiti Vlasinku koji oko struje ne voli ni sijalicu da zameni!! :taunt: :taunt:
-
I ja sam ovo ubacio kad sam spalio uredjaj, dok se ne opeces mislis da nikad neces naopako vezati, kako to tebi da se desi a onda cvrc.
-
Zorter svaka čast samo napred.
-
Moze da se ubaci i kolo sa piezo sirenom koja pisti kad napon padne ispod nekog napona da opomene da treba da se krene kuci dok jos ima struje.
-
@Dule_Hy
Hvala Dule!!! :good: :drinks:
@Marke
Da znas da je i to dobra ideja. Jedini problem u ovoj kombinaciji je skucen prostor. A i rele (ono od malopre, zastitno) mora sa kontaktima od 25A a njih nema malih.
Da ti budem iskren ovo je bilo eksperimentalno, da vidimo da li moze i da li ima smisla. Sad tek dolaze poboljsanja i raznorazni dodaci koji ce sluziti poboljsanjima. :good:
-
S takvim relejem glavni prekidac moze da bude mali i da ukljucuje relej.
-
Takodje bih ubacio i termostat da ukljucuje ventilatore samo ako se ugreju motori.
-
Da, sad mi je glavni prekidac 25-amperski i preklopnik za promenu smera takodje toliki!!! :good:
Ramisljao sam o ventilatorima, ali jos ne znam koliko se greju. To cu odluciti kad budem probao na duzoj voznji.
-
Korak po korak samo polako.
-
Marke, ovo postavljam pod obavezno. :good:
Hvala na savetu. :good: :drinks:
Kad sam ja pogresio, mogu misliti sta se moze desiti Vlasinku koji oko struje ne voli ni sijalicu da zameni!! :taunt: :taunt:
stavi bre veći grec i boli te uvo za polaritet,Makar diodu pravilno orjetisanu
-
stigose li delovi ?
-
stavi bre veći grec i boli te uvo za polaritet,Makar diodu pravilno orjetisanu
[/quote]
Grec izaziva pad napona od 1V a to vam ne treba kad trazite efikasnost sistema.
-
stavi bre veći grec i boli te uvo za polaritet,Makar diodu pravilno orjetisanu
Grec izaziva pad napona od 1V a to vam ne treba kad trazite efikasnost sistema.
[/quote]
na 24 v pad napona na grecu čini da umesto 220W ima 212w što i nije neki "greh".Veći pad napona su napravili oni kablići na slici pri struji od 20 A nego li grec.
Kad smo kod efiksnosti ja sam radji da izgubim 1 volt nego da priključim dodatne potrošače makar bili i 300ma kolika bi bila otprilike struja držanja velikog relea.Tu struju bih pre iskoristio za npr 2 panelmetra(ampermetar i voltmetar) nego za zaštitu od obrnutog polariteta.
Nego,u onom tvom sklopu(neje loša forica) možda fali jedna cenerka i tranzistor od 10V da kad napon padne ispod 11v zaštiti Pb akumilatore od prekomernog pražnjenja prekidanjem strujnog kola(otpust relea) i ako nepaziš vesla u šake
-
Pa fali i napomenuo sam da moze i to, nego da ne natrpam sve odbice ljude od pravljenja kad je komplikovano
-
NA 24V pri struji od 17A na grec ode 1/24 snage27W ili 1.7A.
To se ne moze porediti sa 0.3A ili 7.2W za relej.
Ja cak mislim da na 24v relej trosi oko 0.1A sto je oko 3W.
-
Kako da pratimo ovaj eksperiment sad kad Zorter vise nije clan?
-
Stvarno GDE JE ZORTER???
ZORTERE.....JAVI SE!!!! :aikido:
-
TU SAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMM !!! :good:
Nastavak price ide po dolasku tranzistora. Evo vec dve nedelje po porucivanju, nisu jos stigli. Kazu da ni oni nemaju i da cekaju da stignu. Ocekivano vreme dolaska materijala je 10-15 dana (za njih) a onda njihov raspored u magacin i tek onda u prodaju. Nisam zvao u medjuvremenu ali ih ocekujem svaki dan (brzom postom).
Pozdrav :good: :drinks:
-
:drinks:
-
pokusaj ovde
http://www.kelco.rs/ (http://www.kelco.rs/)
http://www.mikroprinc.com/ (http://www.mikroprinc.com/)
-
U Kelco-u tj. radio klubu je i porucio.
U mikro princu imam drugara tako da javljaj ako treba nesto.
:good:
-
zoteru opet kazaljka otisla u crveno :on_the_quiet:
-
Upravo dobio odgovor od "Kelco"-a da nece doboti robu za jos tri nedelje. Poruceno je sad u "Mikro princu". Nadam se da imaju na stanju i da ce mi ubrzo poslati.
@Petar_Kozic
Petre, trebaju mi FET-ovi IRFP 064, dva komada. Ako mozes, pomagaj!!!
-
zoteru opet kazaljka otisla u crveno :on_the_quiet:
Jbg, ko i mozak. Sva sreca pa crveno nije rezerva. :dance1: :yahoo:
-
Upravo dobio obavestenje od "Mikro princa".
SALJU DANAS!!! :good: :good: :good:
-
Super, kasno sam video.
P.S. Pisi na skype-u kad ti zatreba odma nesto. Poz.
:good:
-
:good: :good: :good: :drinks: :drinks: :drinks:
-
Stigli TRANZISTORIIIIIIIIIII :yahoo:
(ustvari FET-ovi)
-
Jeeee, cekamo dalji razvoj situacije i naravno rezultate merenja brzine i ostalog.
:good:
-
Pripazite na te tranzistore, oni rade na beli dim koji je zatvoren u njima. Ako taj dim izadje vise nece raditi.
-
Pripazite na te tranzistore, oni rade na beli dim koji je zatvoren u njima. Ako taj dim izadje vise nece raditi.
:lol: :lol: :lol: :good: :drinks:
-
Zortere mozda glupo pitanje ali zar nije bilo lakše, bar za probu, da se motori direktno spoje na aku. i vidite kako ide. Posle ako je to to dodavajte šta god hoćete :)
-
Tako je i bilo. :good:
-
I?
-
Vuce, ako si mislio da li je probano na reci, NIJE, probano je samo u buretu i posto "baca" vodu sasvim lepo, odmah sam presao na detalje. Nije bas prijatno ni za camac ni za motor da odmah dobije punu brzinu.
-
Vuce, ako si mislio da li je probano na reci, NIJE, probano je samo u buretu i posto "baca" vodu sasvim lepo, odmah sam presao na detalje. Nije bas prijatno ni za camac ni za motor da odmah dobije punu brzinu.
Preklopnik 12/24V ti rešava trenutni problem.Kao da imaš 2 brzine.Ti tvoji motori verujem nebi ni krenuli sa naponom manjim od 12v
-
Da ti budem iskren, nisam merio napon pokretanja. Ali sad vise nije problem, stidli FET-ovi. :good:
-
pa os ih stavljasj il' i dalje da grizem nokte?
-
Sutra imam obaveze al u ponedeljak cim dodjem s posla. :good:
-
Motor zavrsen uz jos neka sitna poboljsanja oko prenosa. Ako vreme dozvoli, proba u nedelju. Naravno uz obavezan snimak. :good: :drinks:
-
Neki fotos,kako izgleda?
-
Ok, idem da slikam!!! :good:
-
Covek od akcije!
Zanima me samo kolika je "budza" :taunt:
-
Gorance, imas ranije slike slikane po danu, a ovo je slikano uz pomoc blica pa mozda ne mozes da ocenis "kolika je budza" ali sve je stalo pod originalnu kapu. :good:
-
Ubacena je jos jedna vodjica kaisa kako bi se maximalno povecalo naleganje kaisa.
-
Pa i nije neka budza :lol:
Pristojno,ipak staje pod kapu...
Svaka cast :good:
-
:good: :good: :good: :drinks:
-
U nedelju će kiša! :lol: :lol: :lol:
-
Nisam valjda toliki baksuz!!! :superstition:
-
Sta mislis koliko moze da razvije?
-
Nemam predstavu.
Nadam se oko 5km (prosek). Mada bi sa drugom elisom trebalo i vise ali ovo je originalna elisa (sa Johnsona 4hp) a taj motor ima veci broj obrtaja.
Tako da nisam siguran kojom brzinom ce ploviti. Ponecu GPS, pa cu izmeriti. Pokusacu u nedelju da izvrsim probe i na jezeru (sljunkara) i na Savi ciji je vodostaj 160cm sto znaci da bas i nije "mrtva". Na tom vodostaju Sava ima brzinu oko 2km/h.
-
jesi li ti dobro zategao one vijke? :lol: :lol: :lol: :drinks:
Zar sumnjas? :lol: :lol: :lol: :drinks:
-
uradi jedan test uzvodno jan nizvodno i prosek ti je brzina ... ali ako bude mala brzina GPS nece biti precizan ... mozda da pokusas ovo ...
trik je da kamera bude fixna... i u ravni sa reperom tako da je vodena struja udara pod 90 stpeni stavi je na neku klupu i samo na klik je ukljuci
0 izmeri camac i zapsi duzinu reicmo 547 cm
1 nadji neki reper na vodi (grana , bova i slicno)
2 prodji jednom uzvodno na recimo 50 cm od repera i jednom nizvodno
DOK SI U KADRU NEKA JE CAMAC POD 90 STEPENI NA KAMERU
3 odradi to recimo na istom gasu i odmah jedan put za drugim (sto manje da potrosis akumulator)
okaci na youtube i ja cu ti izracunati prosecnu brzinu (ne zaboravi duzinu camca ....
-
:good:
-
E sad sam se nasmejao do suza. :lol: :lol: :lol:
-
vidi to je princip merenja brzina pokretnih objekata ... e sad moramo se dovijamo ...
-
Zorter, ako neka čaplja bude u blizini bove i stoji na jednoj nozi onda možeš i pod uglom manjim od 90 stepeni. Ali ako stoji sa obe noge onda nikako ne prilazi bovi i eksperiment odloži za neko drugo vreme. :)
:lol: :lol: :lol: :good: :lol: :lol: :lol:
-
vi kako hocete al ja i dalje gledam caplje ...
imam svoj sistem i sto se mene tice radi savrseno ..
-
Ipak jesam baksuz! :sorry:
Ako nema kise onda mi ubiju kolegu iz kancelarije! :skull:
Salu na stranu! Dogadjaj je istinit. :sorry:
A u nedelju sam uglavnom isao kuci gde je ziveo da pripomognem ako nesto zatreba.
Ubistvo se desilo u subotu oko 22,00h.
http://www.kurir-info.rs/crna-hronika/ubijen-na-svadbi-51806.php (http://www.kurir-info.rs/crna-hronika/ubijen-na-svadbi-51806.php)
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/208969/Tukli-ga-na-svadbi-do-smrti (http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/208969/Tukli-ga-na-svadbi-do-smrti)
Danas je bila sahrana.
___________________________________________________________________
Obecavam da cu prvom prilikom izvrsiti probe koje cu sve potanko propratiti slikama i YT klipovima, te vas molim za strpljenje.
Hvala svima koji se zanimaju za ovu temu. Necete biti uskraceni za informacije o svakom mom iskustvu tokom probe!!!
-
au koji bedak .... citao sam text ... starsno ...
ajde cim bude nesto ti javljaj !
-
Zorter jedno pitanje (ako već nije kasno)
Zar nije mogao manji kaiš a španovanje kaiša da ide pomeranjem motora, kao recimo španovanje kaiša na auto alternatorima
-
Iko, sa tim kaisem sam raspolagao jer je originalni za te remenice, a i remenice sam imao. A to je kais 7mm sirine i nema ih bas na raspolaganju. Imao sam remenice od stone busilice pa i taj kais. A posto je ovo bio prototip i bilo je bitno (bar meni) samo uraditi i videti kakvi su rezultati, pa ako je to nesto sto "pije vodu" normalno da ce sledeci put biti "usavrsavanja". Najverovatnije neki zupchasti kais od nekog auta a da je malih dimenzija. Odgovarao bi onaj od razvodnika paljenja sa YUGA, ili nesto slicno. Tada bi vredelo istrazivanje sta bi bilo najbolje upotrebiti.
Pozdrav :good: :drinks:
-
Gledajući ponašanje motora u buretu to će da pije vodu,ali gubitak snage zbog ovakvog rešenja španera moraćeš predvideti.Dakle sa boljim rešenjem ćeš sigurno dobiti bolje rezultate.Burazer mi ima fiatov auto servis i od njega sam donosio španere za zupčasti kaiš , koji bi ti mogli odgovarati kao remenice , pa ako ti to odgovara javljaj, samo mi kaži kad budeš hteo da unaprediš sistem odnos remenica
-
Hvala unapred!! :good: Imacu to u vidu. :drinks: :drinks:
-
Iko djaba se trudis,znas da on samo zapocinje posao. :)
-
Iko djaba se trudis,znas da on samo zapocinje posao. :)
Ko nepočne , nemože ni da završi
-
Iko djaba se trudis,znas da on samo zapocinje posao. :)
Ko nepočne , nemože ni da završi
Ja sam posao zavrsio!!! :good: Mislim motor.
Za mene je posao zavrsen tek kad se urade probe i ostala ispitivanja, ali zivot trazi i druga angazovanja! :sorry:
-
Slazem se! :good:
-
uradi jedan test uzvodno jan nizvodno i prosek ti je brzina ... ali ako bude mala brzina GPS nece biti precizan ... mozda da pokusas ovo ...
trik je da kamera bude fixna... i u ravni sa reperom tako da je vodena struja udara pod 90 stpeni stavi je na neku klupu i samo na klik je ukljuci
0 izmeri camac i zapsi duzinu reicmo 547 cm
1 nadji neki reper na vodi (grana , bova i slicno)
2 prodji jednom uzvodno na recimo 50 cm od repera i jednom nizvodno
DOK SI U KADRU NEKA JE CAMAC POD 90 STEPENI NA KAMERU
3 odradi to recimo na istom gasu i odmah jedan put za drugim (sto manje da potrosis akumulator)
okaci na youtube i ja cu ti izracunati prosecnu brzinu (ne zaboravi duzinu camca ....
Kapetan postao razbijač mitova... :dance:To je bugarski recept za radar: "Bratko nisi mogo da stigneš sa onog brda na ovo za 5min" :taunt:
-
Kapetan postao razbijač mitova... :dance:To je bugarski recept za radar: "Bratko nisi mogo da stigneš sa onog brda na ovo za 5min" :taunt:
pa moramo se dovijamo bre:)
-
Evo, ovako:
Napokon izvrsena proba preradjene pente na elektro pogon. :good:
Moji utisci su:
1. mnogo tishi i od T4.
2. ima pola snege i brzine u poredjenju sa T4
Sava, danas isusetno jaka i brza,
sa T4 sam uzvodno isao 5,9km/h a nizvodno 12km/h,
a sa elektromotorm sam isao uzvodno 3,4km/h a nizvodno 6,5km/h.
Inace napon baterija je bio 22,7V. Jedan akumulator je bio u ocajnom stanju (ali drugi nisam nasao za pozajmicu, za probu). Licno mislim da je bio bolji napon da bi i rezultati bili drasticno bolji ali sigurno ne kao sa T4.
Razlog:
Nedovoljna brzina (i potisak) elise. Definitivno za elektromotore mora drugi tip elise. Mozda bi se postigao zeljeni efekat da se mogla obezbediti ista brzine obrtaja elise kao kod SUS motora. Ipak se elektromotori sporije vrte. Da sam prenosima postigao taj broj obrtaja, morao bi jaci motor, a i veci akumulatori. Inace je sve ovo probano sa akumulatorima od 45 Ah (2 komada).
Opsti utisak je da je ova kombinacija za vanbrodski motor male snage, IDEALNA, za mirne vode (jezera) i za manja pomeranja tokom pecanja (za odabir boljeg mesta).
Moze i za dalje voznje ako nije dosadno ici brzinom oko 4-5 km/h (uzvodno). Upravljivost je nesto losija (bila danas, na jakom toku reke) jer nije bilo dovoljno snage da se savlada reka pri pristajanju (poredjeno sa T4).
HOMEMADE (http://www.youtube.com/watch?v=_Jc6Yzgwrps#)
Sto se motora tice, jedan se grejao nesto malo dok je drugi bio potpuno hladan.
Mislim da im nije potrebno dodatno hladjenje (mada je danas spoljna temperetura bila oko 20 stepeni).
Da, jos i ovo. Elisa ne pravi talase iza motora ali ima snage da pogura camac bez naprezanja.
T4 pravi vece talase ali i brze ide na ovom vodostaju.
T4 (http://www.youtube.com/watch?v=BL-vOLCXbiA#)
Sve u svemu, buducnost je u elektro pogonu. :good:
-
Nije to izgledalo uopšte loše. :good:
Koliko je test trajao i koliko je bio pad napona na akumulatoru za to vreme.
Da li je korišten samo jedan akumulator ili oba istovremeno?
Koliko košta taj motor! :taunt: :telephone:
:drinks:
-
Mossi, test je trajao oko pola sata i nije bilo pada napona. Zapoceo sam sa 22,7V a sa toliko sam i zavrsio testiranje. Sad mi krivo sto ovaj drugi akumulator nije bio bolji.
Inace su koristena oba akumulatora posto su motori na 24V.
Pogledaj malo temu unazad, videces da su koriscena dva motora od 250W.
Ne znam koliko kostaju motori, posto sam oba dobio od Dula za eksperiment. Koliko mi je poznato na buvljacima mogu da se nadju takvi motori za oko 15€ sa sve regulacijom ali ako se upotrebljavaju dva motora, mora da se radi nova regulacija obrtaja posto originalna ne moze da se koristi za dva motora.
Licno mislim da bi elektro-motor od 1kW (recimo preradjeni alnaser) zavrsio posao u potpunosti. Samo bi mu se moralo dodati hladjenje. Ili ako se postavlja u vodu, mislim da bi i elisa odgovarala (ona koja se vec nalazi na motoru) a da se postavi direktno na rotor. U vodenom prostoru bi imao dovoljno hladjenje.
Sasvim je OK. :good:
-
Licno mislim da bi elektro-motor od 1kW (recimo preradjeni alnaser) zavrsio posao u potpunosti. Samo bi mu se moralo dodati hladjenje. Ili ako se postavlja u vodu, mislim da bi i elisa odgovarala (ona koja se vec nalazi na motoru) a da se postavi direktno na rotor. U vodenom prostoru bi imao dovoljno hladjenje.
Sasvim je OK. :good:
Da ga napuniš akumulatorima i dobiješ podmornicu... :dance: :dance1:
-
Licno mislim da bi elektro-motor od 1kW (recimo preradjeni alnaser) zavrsio posao u potpunosti. Samo bi mu se moralo dodati hladjenje. Ili ako se postavlja u vodu, mislim da bi i elisa odgovarala (ona koja se vec nalazi na motoru) a da se postavi direktno na rotor. U vodenom prostoru bi imao dovoljno hladjenje.
Sasvim je OK. :good:
Da ga napuniš akumulatorima i dobiješ podmornicu... :dance: :dance1:
Jednog dana, ko zna.... :lol: :lol: :lol:
-
Pogledaj malo temu unazad, videces da su koriscena dva motora od 250W.
znaci 0.5kw ... e sad tih 0,5kw x 3 = 1,5kw je 2 konja ...
2 konja naspam 4 konja kod t4 to je u okviru one predpostavke el : sus = 1 : 3
-
.........
Zorter, izvini što sam ti malo uzurpirao temu :)
Nikakav problem.
Inace slazem se u potpunosti. :good: