Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => China => Temu započeo: busa2 18, 10, 2010, 20:54:10 posle podne

Naslov: parsun
Poruka od: busa2 18, 10, 2010, 20:54:10 posle podne
neko mi je savetovao da malo prokomentasisem ovaj motor koji imam evo 2,5 godine :
 
parsun 15 (naravno cetvorotaktni motor ) sa dugom čizmom

apsolutno preslikana yamaha 15 (stariji model 90 godine)čak i svi delovi pasu sa yamahe tezak i glomazan muka ga postaviti i skinuti.sama cena motora govori da tu nesto nije yamaha (iako na parsunu ima delova od yamahe). sva plastika je lose odradjena (kapa, rucica upravljaca i brdo neke sitne plastike stalno zvecka 3-4 puta sam sve nesto dotezao ali ona i dalje zveci , najvise me nervira poteznica za paljenje malo ,malo koci zagljavljuje pa skidaj kapu i steluj leziste...(drugar ima elektro start na parsunu ali i on kuburi sa paljenjem). meni je posle 30 sati rada riknuo stator (sva sreca u garanciji) pa posto tada nisu imali parsunov stator ugradili mi orginal yamahin.jos jednom je liku otisao stator nakon 30-50 sati rada i plovak goriva posle 5 dana koriscenja (verovatno fabricka greska ) .razgovarao sam sa jos par ljudi  (posto na mojoj marini ima nas 5 sa parsunom 15. ima tu decijih bolesti lose finalne izrade ili lose sklapano ili bez neke ozbiljnije kontrole gotovog proizvoda ali zato je ta cena.ali parsun 15 jos nije izdao nikog u voznji drugar sa marine ga ima na big futu 3 god ni jedan kvar a dusu mu uzima . znaci kako se zalomi . u razgovoru sa majstorom potvrdjeno da je bilo jedino malo problema sa tim statorima ali to je sve (naravno ta plastika je takva kakva je). kazu da sve sto nevalja se javi te prve dve godine kolika je i garancija i to resi servis posle samo sipaj i vozi tako je i kod mene ako zanemarim prvi peh (stator ) i losu plastiku zadovoljan sam.
ako bi mi neko ponudio yamahu 15 iz 95 god i parsuna 15 novog pre bih uzeo novog parsuna ipak ima 2 god garanciju.
ali ja i dalje patim za HONDOM  :sorry:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: Darkobp 18, 10, 2010, 21:42:20 posle podne
Vlada u Futogu ga prokomentarisao-Odlican motor,al za nas servisere!!  Mal' mal pa su kod nas :taunt:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: SALE NB 18, 10, 2010, 22:04:41 posle podne
Busa, ima li neko od tvojih neka iskustva sa Parsunom 5 i 9.8?
Da li za njih generalno važi ista priča?
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: busa2 19, 10, 2010, 17:23:45 posle podne
darkobp slazem se ,ali ima i onih za koje licno znam da su prezadovoljni . mada i ti majstori svaka svima cast ali i oni znaju da .....na kraju svako ko ima para neka kupi yamahu pa nece rizikovati (mozda), niko nas nije terao da kupimo parsuna ali u 15 je razlika 1000 evra.
 :new_russian:

sale parsun 5 je motor na koji su se zalile 70 % musterija (znaci jako lose )to je prvi motor koji su izbacili i majstori najvise na  njega pljuju . a 9,8 i 25 su jos novi i neznam kako prolaze na trzistu mada koliko sam cuo nije ga mnogo u srbiji prodato ove godine.cim cujem nesto izvesticu. :drinks:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: oblak 19, 10, 2010, 18:41:42 posle podne
Ja imam PARSUN 5 starog 2 godine. Koristio sam ga  kao glavni motor na jedrilici 6,6x2,1m i koju je gurao uz Savu dobrih 10 km/h ( mereno GPS-om). Vrlo je jednostavan, ja sam mu izvukao komande za gas i menjach, a trošio je maximalno 1,5L pri punom gasu a moglo se voziti na 2/3 i opet je išao istom brzinom a trošio do litra. Imao je jednu "dečiju bolest",
naime, plovak za gorivo je pustio benzin pa je karbon prelivao. To sam otklonio običnim super lepkom, zalivši mu spojeve plastike sa limenim nosačem. Od tada pa do sad nikad nije omanuo. problema sa poteznicom nema, ako se ne cima kao nenormalan, i ako se konopac prvo zategne a onda vuče. Kao i kod svega, ako ga čuvaš traje. Sad sam mu vratio ručicu i drzim ga za pomoćni motor.
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: busa2 19, 10, 2010, 19:53:49 posle podne
super oblak, ti si super prosao znaci i kod tebe plovak .neznam mnogi ljudi ocekuju da novo bude novo i nema prvih par godina nikakav kvar zato i kupuju nov motor izgleda kako se zalomi . ja necimam poteznicu kao nenormalan nego mi tamo neka jabucica sto naleze na zljeb posle svakih 20 paljena spadne sa lezista ja je namestim utegnem i posle 20 paljenja opet isto ali navikao sam.
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: Outboard Master 22, 10, 2010, 21:25:39 posle podne
moze jos neka detaljnija slikica od toga svega, hvala busa za ovaj post. mozda jos nabavna cena i cene servisa ???
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: Outboard Master 22, 10, 2010, 21:27:17 posle podne
Vlada u Futogu ga prokomentarisao-Odlican motor,al za nas servisere!!  Mal' mal pa su kod nas :taunt:

ja to neverujem bas   :this:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: mesechar 23, 10, 2010, 00:29:30 pre podne
Oblake ti si to ukratko objanio ali si zaboravio da napises da si karburator nad vodom skidao najmanje cetri puta ,da te znaju svi vlasnici splavova u 45.om gde si se vezivao kad si u kvaru  :taunt: :taunt: a voles taj motor sto si ga naucio napamet da ga mozes rasklopiti kao pusku ..zmureci!! :preved:a ja sam morao da drzim nogu na poklopcu motora jer toliko zvechi da glava boli rezonira il sta vec ...ali cinjenica jke da trosi kao upaljac stvarno mozes ga voziti i na isparenja iz flashe i stvarno pasuje sve od jamahe .. sad kad si ga opravio radi kao doxa sto jes  jes
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: Outboard Master 25, 10, 2010, 19:42:28 posle podne
busa , zamolio bih te ako moze samo jos neka slika tvog motora i sa skinutom kapom da postavis ovde, pa smo obogatili forum i sa parsunovim motorom posto retko koji forum ima nesto o njemu iz prakse.
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: SALE NB 26, 10, 2010, 07:28:47 pre podne
Kinezi imaju sjajnu životnu filozofiju, baš kao i Koreanci ili Japanci. Iz te niihove filozofije proizlazi i stalna ( i stvarna, a ne samo deklarativna, kao u većine nas Srba) želja za unapređivanjem i usavršavanjem.
Ono što je bilo loše juče, ne mora biti i danas.

Uveren sam da su prve isporučene serije Parsuna bile loše i imale hrpu slabih tačaka, ali isto tako verujem da je svaka naredna serija sve bolja i bolja! Ljudi rade i uče, i ispravljaju greške u hodu, baš kao i ti Zoki, kod tvojih brodića!

Ozbiljno razmatram nabavku novog Parsuna kao pomoćnog motora. Za te pare se dobija polovna Yamaha stara 10-15 godina, a ovaj Kinez ipak ima garanciju!
Jedino ne znam da li ovaj od 5ks ima opciju kačenja daljinskih komandi, zato razmatram i 9.8, ali on je malo težak za moje potrebe.
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: Barba 26, 10, 2010, 07:54:55 pre podne
Sale, nemoj da uzimas Parsun 5. I ja sam cuo da su krs, mada sam cuo da su 15 ozbiljnije. Nema tu nikakve posebne filozofije. To je prevazidjena tehnologija i stvar je vrlo jednostavna, ako zelis da budes jeftiniji moras da ugradjujes jeftine komponente, a onda imas stalne probleme sa pouzdanoscu.

A da dodam i da nas narod ima jednu sjajnu izreku (na konto kineske filozofije), a to je da pioniri uvek najebu. Ne moras bas ti da budes pionir. Vozio si onog Johnson dinosaurusa i bio si zadovoljan. Uzmi i sada neki proveren motor i teraj.

Pozdrav,
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: deda 26, 10, 2010, 08:56:27 pre podne
Parsun 5ks ne uzimati!Ima ga moj kum Ceda i hoce da ga pretvori u teg za lengerisanje!Medjutim sasvim druga prica je onaj od 15 ks,ima 4-5 komada kod mene u marini i,gle cuda svi su zadovoljni!Kada stavite Parsuna 15ks pored moje Yamahe 94 godiste vidite da su apsolutno isti(kada se skine kapa)a razlog je(navodno) sto su im japanci prodali tu zastarelu tehnologiju?
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: zorter 26, 10, 2010, 09:06:39 pre podne
Parsun 5ks ne uzimati!Ima ga moj kum Ceda i hoce da ga pretvori u teg za lengerisanje!......

Pošalji ga meni da ugradimo elektro motor. :good: :drinks: :yahoo:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: budens72 26, 10, 2010, 12:16:33 posle podne
Ja imam Parsun 15 ks , kupio sam ga u junu ove godine 2008. godište i za sada sam zadovoljan radom,ali imam jedan problem, motor troši ulje, ali nigde ne curi, nikad nema fleke na vodi, a ne dimi....tako da ne znam gde ulje odlazi....a radi perfektno....pali uvek iz prve i mirno radi,a troši oko 3.5 l u proseku
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: oblak 26, 10, 2010, 13:25:49 posle podne
Sale, nemoj da uzimas Parsun 5. I ja sam cuo da su krs, mada sam cuo da su 15 ozbiljnije. Nema tu nikakve posebne filozofije. To je prevazidjena tehnologija i stvar je vrlo jednostavna, ako zelis da budes jeftiniji moras da ugradjujes jeftine komponente, a onda imas stalne probleme sa pouzdanoscu.

A da dodam i da nas narod ima jednu sjajnu izreku (na konto kineske filozofije), a to je da pioniri uvek najebu. Ne moras bas ti da budes pionir. Vozio si onog Johnson dinosaurusa i bio si zadovoljan. Uzmi i sada neki proveren motor i teraj.

Pozdrav,

Dobro, mnogi su "čuli" a ja ga imam. Mozemo sad imati chitavu debatu, ja sam čuo da je kum čuo od svog prijatelja koji je čuo od prijatelja......I ja sam čuo priče za skoro svaki model Japanca, svakom je nešto falilo...Činjenica da Parsun 5 ima dečije bolesti al koji  to motor nema? Ko se odluči za Kineza od par stotina evra ne može očekivati čudo. Te priče Yamaha, Džonson i sl cvaje 20 godina stare bolje, bolje za šta? Deru se ko mazge, smrde, dime, maste svecicu, noge ukršene, menjao lagere ko je stigao u čizmi... O potrošnji da i ne govorim, pa s takvim motorom "spališ" kineza za sezonu.  čak i mladji Japanci imaju svoje falinke, recimp (    http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=5393.msg59675;topicseen#new (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=5393.msg59675;topicseen#new)    ) Ja sam imao problem na Parsunu sa plovkom, činjenica, koji sam rešio i od tada motor radi besprekorno, naravno u granicama očekivanog za tu cenu.
Imam predlog:
Zbog ljudi koji su potencijale "žrtve"  kineskih motora, da bi dobili pravu informaciju...
Ajde da na ovoj temi pišu samo ljudi koji imaju Parsune, ili su ga lično  popravljali, a struchnjaci koji su nešto čuli da se uzdrže od komentara jer samo prave zabunu ljudima koji treba da daju , za današnje vreme ipak dosta para a potrebna im je proverena a ne paušalna informacija..
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: oblak 26, 10, 2010, 14:23:03 posle podne
Kinezi imaju sjajnu životnu filozofiju, baš kao i Koreanci ili Japanci. Iz te niihove filozofije proizlazi i stalna ( i stvarna, a ne samo deklarativna, kao u većine nas Srba) želja za unapređivanjem i usavršavanjem.
Ono što je bilo loše juče, ne mora biti i danas.

Uveren sam da su prve isporučene serije Parsuna bile loše i imale hrpu slabih tačaka, ali isto tako verujem da je svaka naredna serija sve bolja i bolja! Ljudi rade i uče, i ispravljaju greške u hodu, baš kao i ti Zoki, kod tvojih brodića!

Ozbiljno razmatram nabavku novog Parsuna kao pomoćnog motora. Za te pare se dobija polovna Yamaha stara 10-15 godina, a ovaj Kinez ipak ima garanciju!
Jedino ne znam da li ovaj od 5ks ima opciju kačenja daljinskih komandi, zato razmatram i 9.8, ali on je malo težak za moje potrebe.


postoji mogucnost kačenja Parsuna 5 na komande, kod mene na preradjenoj jedrilici je bilo tako rešeno... Kompletan sklop za teleflex i jednoruchnu komandu gasa i menjača mi je napravio Djole, na forumu "Mesečar" S obzirom da meni taj sklop verovatno više nece trebati jer sam prodao taj brod i Parsuna drzim kao pomoćni motor, rado cu ti pokloniti ceo sklop koji samo na dva šrafa zakačiš na svoj motor a za njega dalje sajle i teleflex.
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: SALE NB 26, 10, 2010, 18:30:31 posle podne
Kinezi imaju sjajnu životnu filozofiju, baš kao i Koreanci ili Japanci. Iz te niihove filozofije proizlazi i stalna ( i stvarna, a ne samo deklarativna, kao u većine nas Srba) želja za unapređivanjem i usavršavanjem.
Ono što je bilo loše juče, ne mora biti i danas.

Uveren sam da su prve isporučene serije Parsuna bile loše i imale hrpu slabih tačaka, ali isto tako verujem da je svaka naredna serija sve bolja i bolja! Ljudi rade i uče, i ispravljaju greške u hodu, baš kao i ti Zoki, kod tvojih brodića!

Ozbiljno razmatram nabavku novog Parsuna kao pomoćnog motora. Za te pare se dobija polovna Yamaha stara 10-15 godina, a ovaj Kinez ipak ima garanciju!
Jedino ne znam da li ovaj od 5ks ima opciju kačenja daljinskih komandi, zato razmatram i 9.8, ali on je malo težak za moje potrebe.


postoji mogucnost kačenja Parsuna 5 na komande, kod mene na preradjenoj jedrilici je bilo tako rešeno... Kompletan sklop za teleflex i jednoruchnu komandu gasa i menjača mi je napravio Djole, na forumu "Mesečar" S obzirom da meni taj sklop verovatno više nece trebati jer sam prodao taj brod i Parsuna drzim kao pomoćni motor, rado cu ti pokloniti ceo sklop koji samo na dva šrafa zakačiš na svoj motor a za njega dalje sajle i teleflex.

Oblače, hvala za tvoj komentar.
Iako ne odbacujem ni jednu informaciju koju dobijem, svakako da sva rekla-kazala iskustva uzimam sa rezervom.
Zato sam i postavio pitanje ovde, da bih dobio iskustva i zapažanja direktno od vlasnika tih motora.
Hvala na ponudi za komande, ali da ipak sačekamo da ja kupim taj motor, pa ćemo onda....polako  :taunt: :drinks:

Uzgred, planiram da na svoj gliser postavim jedan mali i štedljivi 4t motor, vezao bih ga paralelno na teleflex komandu na koji je povezan i glavni motor, a onda još ostaje da rešim kako da ubacim još jednu jednoručnu komandu, a da to ne izgleda nakaradno.
Parsun je zbog cene u najužem izboru. Razmatram i Selvu, ali pošto nema ovlaštenog uvoznika/servisera, ispada da se izbor svodi na novog Parsuna i neko matoro "renomirano" motorče.
 
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: power70 26, 10, 2010, 20:47:20 posle podne
Imao sam parsuna 5 koji je donesen iz Svedske i prodao sam ga po nabavnoj ceni....u sustini nije los ali nikako nije to-to!!!

Bio je oglas na ovoj strani http://mojaladja.com/index.php?option=com_adsmanager&page=show_category&catid=2&order=0&expand=0&Itemid=1&limitstart=10 (http://mojaladja.com/index.php?option=com_adsmanager&page=show_category&catid=2&order=0&expand=0&Itemid=1&limitstart=10)

Za te pare koliko kosta parsun ima novih vrhunskih motora TOHATSU ali dvotaktnih!!!

Tohatsu cene:
M 2.5
58,330,00 din
M 2.5
64,950,00 din
M 3.5
74,050,00 din
M 3.5
78,520,00 din
M 4
82,500,00 din
M 5
88,600,00 din
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: budens72 26, 10, 2010, 21:35:10 posle podne
pre svega ne može se očekivati od motora sa jednim klipom savršenstvo..... pa ni Yamaha 4 ks ne radi savršeno, ima vibracija...tako da je bolje pričati o motorima koji imaju dva klipa... 9.9-15-25 ks
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: busa2 26, 10, 2010, 22:16:14 posle podne
trenutno nemam vremena ali cim budem mogao postavljam slike i dopunu informacija o parsunu 9,8 i 25 jer za to plus moram da se nadjem i sa majstorom koji je ovlasceni serviser za parsun .
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: MadScientist 14, 06, 2011, 13:18:14 posle podne
Moj prijatelj ima Parsun 2.6 vec par godina i koliko znam do sada nije imao nikakvih problema sa njim. Isprobao sam ga na svom gumenjaku i jednostavno leti.

Ja se trenutno jos predomisljam oko kupovine Parsun F5 modela koji je kod nas u prodavnici 800e. Nije skup, ali nema se ni toliko  :sorry:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: tico 14, 06, 2011, 13:48:37 posle podne
Ma kakav Parsun kupi onu 5-icu iz prodavnice, naravno Hondu  :dance1: i miran si, živeli  :drinks:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: MadScientist 14, 06, 2011, 13:55:41 posle podne
Ha! Naravno :smile: Jedva cu skupiti 800e za "kineza" jos da pridodam na tu sumu 500e.... mozda jednog dana, pa vas sve vodim na pivce :drinks:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: LSI 01, 09, 2011, 12:07:37 posle podne
Pregledajući sve poruke u ovoj temi nisam našao odgovor koji bih mogao da iskoristim.

Naime, moj prijatelj ima Parsun 5KS, star dve godine i žali se na problem sa karburacijom. Dešava mu se da se motor ugasi kao da u gorivu ima vode ali on ne zna kako da otvori karburator, a da nešto ne ošteti.

Zapazio je i da ručicu gasa može da okrene do 2/3 i motor reaguje ali posle toga ma koliko da okreće ručicu, motor ne prima gas.

Sve u svemu - moj prijatelj traži servis gde bi mogao da odnese motor na podešavanje.

Molim da mi javite gde i kod koga da odnese motor?

p.s.
Čovek je iz Beograda ali motor i čamac su u Beški (Beškoj?)
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: tico 01, 09, 2011, 13:13:56 posle podne
Neka ga odnese u Futog kod Vlade Prišića oni su radili Parsuna, a mislim da su i uvoznici istog
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: MadScientist 01, 09, 2011, 15:43:46 posle podne
Koliko ja znam uvoznik za Parsun je Gros Inox
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: busa2 06, 11, 2011, 12:10:46 posle podne
poslednje informacije o parsunu .
posto ih ima sada na mojoj marini 6 kom (15 hp) stanje je sledece :
oni sto se retko voze ili kratke relacije nemaju neke zamerke ali jedan smudjaros koji malo redovnije ide na vodu hoce da ga zapali .Muke oko paljenja na kljuc iako je stelovano  :nono: ,sve vise zveci plastika ... generalno za 3 godine rada poceo je da zeza sa sitnicama .
25Hp jako malo je vozena na jednom camcu ali vlasnik hoce da ga proda posto je nenormalno tezak i nezgodan mu za transport kao i servise (oko vadjenja i stavljenja na camac  mu je muka ) nije razmisljao kada ga je kupovao .Ostalo bez vecih promena.
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: mossi 06, 11, 2011, 17:13:24 posle podne
25hp ima oko 70kg.
(Isto kao i original Yamaha 25hp)

Ko to skida i stavlja?

Ja do sada skidao zimi, a od sada neću ni zimi.  :taunt: :lula:
Neću ni čamac iz vode da vadim.  :lol:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: dača 06, 11, 2011, 17:51:53 posle podne
pa prvi servis -nosi kod majstora
zapusila neka dizna -nosi kod majstora
tesko se pali kada je zagrejan -idi kod majstora
...
to su sve sitnice koje se odklone za 10-15 min ali covek ga je u jednoj sezoni skidao i vracao 3-4 puta.
camac na savi a majstor u zemunu .
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: mossi 06, 11, 2011, 19:24:27 posle podne
Prvi servis - uradio majstor iz servisa na terenu.
Teško pali kad se zagreje - imao sam sličan problem u prvoj godini ( A nekad retko i dan danas )
Rešava se tako što se da pun gas i zavergla, upali skoro 100% iz šupa.  :)

E dizna.. nemam pojma.  :agree:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: barbanesa 07, 11, 2011, 19:33:16 posle podne
Ipak sam pametno postupio kada sam prodao Parsuna 15 ks sa 18 sati rada..Ipak je kinez kinez.. :suicide:
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: budens72 10, 11, 2011, 19:45:08 posle podne
Prošle godine sam celu sezonu vozio Parsuna 15 i radio je perfektno, ali je trošio ulje.... dolio sam 3 l ulja za sezonu
Naslov: Odg: parsun
Poruka od: VladimirP 11, 08, 2014, 15:33:11 posle podne
Poštovani nautičari,
Gros Inox je već 4 godine zastupnik Parsun vanbrodskih motora.
Ovi motori su se pokazali odlično. Veoma mali potrošači,a pritom zaista povoljni u odnosu na ostale motore.
Svi Parsun motori su 4-stroke (četvorotaktni).

Sve vezano za Parsun motore i za Tohatsu motore možete pogledati na www.grosinox.co.rs (http://www.grosinox.co.rs)