Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Metalni čamci => Temu započeo: poljo 04, 11, 2011, 22:33:36 posle podne
-
Daj nam slike ,druze , nedaj se smesti . Kako bi u konacnici trebao da izgleda ?
-
E baš mi je drago kapetane Iko. Neka je sa srećom početak radova :drinks:
-
Ajd nek je sa srećom! :drinks: Bio si se unervozio otkad si prodao Odiseja.. :lol: Ne kažu uzalud da rad oplemenjuje čovjeka.. :good:
-
U zdravlje ladja kapetane! :slow_en:
-
Izvini Iko ali moram.Ako Kapetana ne uzmes za nadzor,proci ces ko Busa.
-
Е па Ико нек ти је са срећом. Већ видим да ће то бити права ствар. :good: :good: :good:
-
:drinks: :stop: :slow_en: :tenk: :good:
Bravo majstore!
Kakva tema! Ja bih je zaključao da se kapetan i busa ne pojave sa stručnom razmenom argumenata. :lol:
-
:good: :good: :good:
-
Bravo Iko majstorU :good:
ovo će biti jako zanimljiva tema, nadam se da ćeš celu gradanju ispratiti sa fotografijama i preneti ovde...
nek je sa srećom :drinks:
-
:good:
-
Iko nesumnjam da ladja nece biti jedna od boljih na vodama srbije a i sire slusaj savete ali radi po svom planu sretno se vozio sa svojom porodicom i prijateljima :pioneer:
-
iko , sta da ti kazem sa idejom si me ostavio bez teksta ? jos sam u pozitivnom soku i stalno se vracam na postavljene slike o zamisli i .... :good: :good: :good: :good: :good: :good: :drinks:
-
Чамац ради Ика по Драгановом пројекту. Зато се Буси свиђа. Него, Капетан се није изјаснио о квалитету радова. :on_the_quiet: :dance1: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
Чамац ради Ика по Драгановом пројекту. Зато се Буси свиђа. Него, Капетан се није изјаснио о квалитету радова. :on_the_quiet: :dance1: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Pa da ovaj brod radi Dragan iz Smedereva,a da je Busa postavio slike,javio bi se Kapetan odma.. :good: Prvo bi rekao kako on može da prepravlja projekat i pravi kabinu kako se njemu svidja.. :yahoo: A drugo pitanje bi bilo.jeli to brodski ili trgovački lim? :lol: Ne pominjite Dragana više inače kreće teška artiljerija.. :aikido: IKO samo napred!! :good: :good:
-
iko , radi kaci slike i nista nekomentarisi !
njegose, nepali vatru a i nije poenta u limu i radu ...
-
Neka je sa srecom :drinks:
-
Iko,srecno jos jednom :drinks:, Dule bre,ovo je kucna varijanta :smile: aman,pa ovi sto se prodaju za brodograditelje ne rade po redu ,kako bi trebalo,a imaju mnogo bolje uslove rada nego nas Ika.Uradice on to bolje od njih ,ne sumnjam :good:
-
Srecno svaka podrska.
-
Ilija, sad sam video temu i oduševljen sam. Nadam se da će brod biti uradjen u skladu sa idejom i da će prilike dozvoliti da se u najkraćem mogućem roku nadjete na vodi na ladji koja će biti u skladu sa snovima i mogućnostima.
I još nešto - već posle devetog komentara počelo je off-ovanje! Deda nije izdržao.
Biće toga još mnogo i zato samo kratko citiram jednu izreku: "Ne slušaj, Bože, što pas laje. Pas laje - vetar nosi!"
Tako i mi - pukli bi da ne krenemo sa podbadanjima. Uveren sam da će posla oko novog broda biti toliko da nikakava naša podbadanja neće uspeti da pokvare zadovoljstvo.
Srećno!
-
iko , sta da ti kazem sa idejom si me ostavio bez teksta ? jos sam u pozitivnom soku i stalno se vracam na postavljene slike o zamisli i .... :good: :good: :good: :good: :good: :good: :drinks:
A camac ne radi Dragan iz Smedereva a Busi se svidja!! :taunt:
Izvini druze , morao sam!!!!Mislim na Busu.
Deda, ovo je taj!
Dule, ima i drugih sa istom porukom ali je ona koju sam citirao bila prva koje sam se setio. Najvažnije je da se Ika ne obazire na naše komentare. To u šta se on upustio za njega je velika stvar, a nama će biti nadahnuće i ispunjavaće nam ove zimske dane koji nam dolaze.
-
Iko, samo napred :good:
želim ti sve najbolje, siguran sam da će to biti odličan brod :good:
-
:good: :drinks: :friends:
-
Dato mi je ovlašćenje moderatora, i prilikom započinjanja teme sam obrisao par postova samo iz razloga ,da sam želeo prvo da postavim sve raspoložive fotografije.Zbog takvog razmišljanja i brisanja ,po meni preuranjenih postova dobio sam na pp kritike .Izvinjavam se svima kojima sam izbrisao postove , nerazmišljajući da to može dovesti do nečijeg nezadovoljstva.
Ne želim da gubim prijatelje zbog ovlašćenja koja su mi data i koja od sad mogu slobodno da mi budu ukinuta jer ih koristiti neću.
ja cu brisem ne moras ti :good: tema neka bude sa slikama i pojasnjenjima a sve ostalo cu da pobacam u komentare ....
-
e tako ... sve sredjeno .... sto se tice postupka brus ima vise nacina meni se svidja sledeci
prvo se postave jarci (ja ih tako zovem ne znam strucan izraz) kojih ima od 3-5 komada ... onda se uradi deo dna sa limovima kao ovo sto je ika radio a zatim se izvuku sva rebra posle kojih idu oplatni limovi ... recimo kao na slici ...
(http://bruceroberts.com.au/images/KitsSail/385be/be385g.JPG)
koga zanima vise u Biblioteci imate knjigu koju je napisao bruce roberts METAL BOATS Bruce Roberts
-
J...te,kapetane,jesi ti siguran da ovo nije fotka iz Smedereva :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :drinks:
-
naravno da nije to je che ! :on_the_quiet:
-
e zato sam i podelio temu jer biste vi odmah govorili kako ika nema pojma vec je bolje da to radi dragan iz smedereva :taunt:
-
ne offujte strucnjaci imate temu za to pa litajte tamo do mile volje ! :nono:
-
ne offujte strucnjaci imate temu za to pa litajte tamo do mile volje ! :nono:
nesmemo, kazu odbijamo ovce i kvarimo nekima posao :tenk:
-
ovce ste odbili ali su ostali čobani ! :lol:
-
Rekao si da ce da bude nadgradnja po nekom tvom ukusu , to podrzavam , svako i treba da ima plovilo po vlastitom ukusu . Sad to namece pitanje . Imas projekat za korito a kako mislis da odredis tezinske proporcije i raspored stvari i prostora da odgovaraju tom projektovanom koritu ?
Nemoj da mislis da nesto pametujem nego pitam zato sto stvarno neznam kako bi ja to uradio
-
Odredi se projektovano težište i čamac se stavi u vagu?
Tada možeš da dodaješ do mile volje, napred/nazad.
E sad po bokovima... :this:
-
ovce ste odbili ali su ostali čobani ! :lol:
i posle mi samo reci da ja pljujem dragana... :taunt:
-
ma ucuti vise tvrdoglavi :diablo: pucacu u tebe pa cu odgovarati kao za coveka :sajkaca:
-
Mozda smaram , ma sigurno smaram , znam ali ... Ima tu dva tezista , nekoliko razlicitih parametara koji uticu na plovnost poslije . Fizicko teziste je lako ispostovati ali ...Sad , zasto ja ovo zapitkujem ako ces da vjerujes samo zato sto mi se dopada da neko konacno radi po projektu i bez stipkanja na materijalu da bi dobio na izgledu .
-
Matematika je čudo,samo ako imaš volje da računaš,vrlo je lako preračunati.
Kompletno nadgrađe, nije teže od 500kg.Pa zar misliš da pomeranje 500kg tereta na brodu tih dimenzija može drastično promeniti njegov stabilitet.Po toj logici na brodu ovih dimenzija putnici( nosivost 12 osoba) nebi smeli hodati niti se pomerati na brodu.
Stabilnost tog korita je proverena iz predhodno napravljenih brodića(ovo je šesti po tom projektu) i veruj mi da pomeranje tereta 20-30cm levo ili desno neutiče na težište broda.U širinu se ne dodaje niti oduzima ,pomera se samo oblik nadgrađa to jest kabinskog dela.Malo više zaobljenih sučeljavanja limova ,malo izmene u obliku stakala , nagibu prednjih stakala i tako te kozmetičke promene.Niko nije spominjao da kabinu s pramca premeštam na krmu.
-
Bogami,kakav mu je avatar,pucace taj sigurno :lol:
-
Bravo!
Ne vidim sa slika, ima li tu rundajz po sredini?
-
Iko, ovo je sjajno, jedina prava tema na forumu trenutno :)
-
iko moram priznati da drzis predavanje skoro celoj srpskoj brodogradnji :good:
reci mi ovi profili za egije su L T ili pun profil ?
-
Iko svaka čast, korito ima jako lep oblik :good:
ala će to biti brod :slow_en:
-
Iko postavljas etalon za "samograditelje" i za one koji se nazivaju brodograditelji kod nas . Nije popularno pitanje ali ...Jesi pravio neku kalkulaciju novcanu za metalne radove (naravno da u njoj nema tvojih ruku i znoja)?
-
Odlično,nema šta! :good: Već zamišljam kakva će to ladja biti.. :slow_en:
-
Druze , mislim , sta reci!!!! :good:
-
Iko postavljas etalon za "samograditelje" i za one koji se nazivaju brodograditelji kod nas . Nije popularno pitanje ali ...Jesi pravio neku kalkulaciju novcanu za metalne radove (naravno da u njoj nema tvojih ruku i znoja)?
Poljo upravo to :good:
Gde je sada busa (znam gde je :lol:) da kaze da projekat nije vazan da je bitno da je jeftino.... Ika legenda sam covek sve radi samo zet pridrzava
Iko svaka cast izvukao si svim tzv majstorima usi ovim potezom :good:
-
iko da li je potrebna pramcana statva ili nesto slicno ili moze bez toga?
-
iko da li je potrebna pramcana statva ili nesto slicno ili moze bez toga?
Pramčana statva je vrlo poželjna.U sklopu sa kobilicom ona daje osnovnu snagu samoj konstrukciji broda.E sad ,ima kod nas raznih tumačenja
kao, na rekama nema takvih ekstremnih talasa itd... pa mnogi dolaze do zaključka da nije neophodna.
Šta više u nekim brošurama koje je pisao Valter turnšek iz čijih sam knjižica sticao početna znanja o samogradnji, takođe je tvrđeno da za manja plovila
(ovo se ubraja u manja) pramčana statva nije neophodna.Ja sam stanovišta da je nije problem ugraditi , pa nevidim zbog čega je
nebih ugradio
-
apsolutno se slazem :good: kako si planirao da je stavis ?
otvoricu temu o pramcanoj statvi pa mozemo tu malo o tome
-
Nisam potkovan teorijom i nisam i adekvatna ličnost za rasprave takvog tipa.
Da su 2+2=4 sam prihvatio bez potrebe da razotkrivam zašto baš 4 zašto ne 5.
Ono što mislim da znam iz brodogradnje ,saznao sam kroz čitanje raznih brošura ,radom u PIM-u radom sa šoletom,druženjem sa
ljudima koji znaju mnogo više od mene( Apić, Mraović...) to što sam na taj način saznao to i primenjujem u svom radu.
Vrlo često nemam odgovor na pitanje -zašto si to uradio .ovako.U sećanju mi je ostalo da to treba tako i tako i radim.
Ovo je peto plovilo koje radim za sebe , po svojim idejama.Na svim sam plovio i koristio ih .Meni dovoljno. :dance:
Kada me neko pita zašto je to ovako , a ne onako, najradije kažem -zato što je čamac moj , i ja mogu kako hoću.Kome se nesviđa nek napravi sebi po svojoj želji i zamisli :slow_en:
-
Ovo je sjajno! Mislim da upravo drzish cas samoproklamovanim brodograditeljima sa foruma... Trebalo bi da administratori obrishu mnoge iz teme "Domaca brodogradnja".
-
Trebalo bi da administratori obrishu mnoge iz teme "Domaca brodogradnja".
kad sam video sta SAM Ika radi sa svojih 10 prstiju , bio sam istog misljenja .. ali neka ostanu pa neka ljudi vide kako ih varaju i sta im rade razni majstori... bolje neka se zna ...
u ostalom mozda ovo sto Ika radi bude podsticaj mnogim majstorima da promene nesto u radu, pa da vidimo da procvetaju te teme sa pravim ladjama :good:
-
pa jel niste provalili da to neradi ika?
ika samo fotografise a platio dragana iz smedereva da mu uradi...... :stop:
-
ika samo fotografise a platio dragana iz smedereva da mu uradi...... :stop:
pre ce Srbija u EU nego sto on napravi egije makar priblizno Ikinim :good:
-
ika samo fotografise a platio dragana iz smedereva da mu uradi...... :stop:
pre ce Srbija u EU nego sto on napravi egije makar priblizno Ikinim :good:
o kapetane ti si toliko ažuran sa pljuvanjem po Draganu iz Smedereva kao da je vaš odnos bio mnogo više od poslovnog razgovora i pogadjanja oko gradnje broda....cccc nije valjda ono ne daj bože ?? Mislim i ako jeste odrasli ste ljudi preboli i gotovo :lol: :lol: :lol: :lol:
-
A da izvines , ja ga ovaj put nisam prvi ponenuo :sajkaca: :sajkaca:
-
A da izvines , ja ga ovaj put nisam prvi ponenuo :sajkaca: :sajkaca:
:sajkaca: :sajkaca: Al si jedva docekao.. :taunt: :taunt: :lol: :lol:
-
Odisej je bio vrlo lep funkcionalan brod zavidnih dimenzija koga je Ika takođe sam pravio i zato uopšte nesumljam da će Ogi biti još lepši još udobniji , bolji brod . Imao sam prilike da budem na Odiseju , da ga vidim i na suvom zaista je to bio brod po meri svakog nautičara. Svaka Vam čast Iko. :drinks:
-
A da izvines , ja ga ovaj put nisam prvi ponenuo :sajkaca: :sajkaca:
:sajkaca: :sajkaca: Al si jedva docekao.. :taunt: :taunt: :lol: :lol:
a bre vi busisti u svakoj temi o draganu ? manite se toga ovo je ikina tema
posle bacam ove postove u draganovu temu ...
-
Iko reci mi da li imas tlocrt kako ce na kraju izgledati razmestaj ?
Ujedno da li projekat moze da se adaptira za krmenu kabinu ?
-
Iko,po slici bi reko da si resio da napravis veliki krmeni kokpit :good:
-
Iko,po slici bi reko da si resio da napravis veliki krmeni kokpit :good:
volim kad je kokpit prostran,ovaj će biti 3,2m*2,7m
-
To Iko :good: , i uspori malo :lol:,kako sad da se pravdaju oni sto rade za pare :lol: :lol: :lol:
-
radis li elektro aparatom ili s co2
-
radis li elektro aparatom ili s co2
Elektro/ invertorski
-
Mozda bi ovo moglo da koristi onima koji se opreddele sa samostalnu gradnju svoje ladje
(http://img141.imageshack.us/img141/2637/klestazalim.jpg)
Ponekad, prilikom postavljanja uzduznih i poprecnih ukrucenja ( I ili L profil) moze da se dogodi da povrsina
lima oplate ne naleze tacno na ivicu flaha ili L profila tj. da izmedju njih postoji zazor. Da bi se lim privukao uz
L profil (iliu flah) i time zazor izbegao moze korisno da posluzi alat u obliku poluge sa bocnim kracima.
Posmatrajmo poprecni presek lima dna i uzduznih ukrucenja – slika 1. Lim je blago povijen i izmedju njega i L
profila postoji zazor koji treba eliminisati. Alat u obliku poluge sa nejednakim bocnim kracima – slika 2 postavimo
tako da se spoljno celo manjeg kraka osloni na vertikalu L profila a spoljno celo veceg kraka osloni na lim –
slika 3 i privremeno privarimo samo prednju ivicu cela duzeg kraka uz lim. Pritiskajuci slobodni kraj poluge
prednji krak podize lim i on se priljubljuje uz L profil – slika 4 . I dalje drzeci pritisnut slobodan krak poluge
spajamo varom lim i ivicu L profila – slika 5. Brusilicom presecemo privremeni var izmedju cela duzeg kraka i
lima. Lim ostaje uz L profil i bez zazora izmedju – slika 6.
Sam alat mozemo napraviti od kutijatih profila 50x20x2mm duzine cca 70cm, 18 cm i 15 cm.
tako sto se kraci komadi vare za uzu stranu (20mm) kutije.
Veoma je vazno pravilno proceniti uzrok nastanka zazora. Ukoliko je on nastao usled deformacije table lima
prilikom njenog postavljanja onda je primena ovakvog postupka opravdana ali ako je zazor nastao usled
nepravilne povijenosti L profila (ili flaha) onda bi ovaj postupak bio kontraproduktivan jer bi za posledicu imao
“talasanje” lima duz povrsine koju formira, bok, dno itd.
Naime, treba imati u vidu dve cinjenice: prva, kriva povijenosti lima je na neki nacin “prirodna” jer podleze
zakontosti matematicke funkcije bez obzira da li ju postavio projektant prilikom izrade projekta ili brodograditelj
prilikom formiranja korita i svako odstupanje od te krive dovodi do trajne deformacije oblika. i druga, komadi L
profila ili flahova od kojih se rade unutrasnja ukrucenja se najcesce koriste kao kratki pravi komadi tj predstavljaju
aproksimaciju delova te krive (delovi krive se zamenjuju kratkim pravim linijama) i samim tim predstavljaju
manje ili vece odstupanje od te projektovane krive. Kao posledica te neuskladjenosti nastaju zazori izmedju lima i
elemenata ukrucenja. Razume se da je mnogo lakse privuci lim uz flah nego flah uz lim ali u tome je i razlika
od majstora do majstora.
-
ako je za zazor kriv FLAH, da li je opravadno zazor "napuniti" varom ?
-
Uvek je bolje flah poviti sto tacnije prema limu jer svako zagrevanje dovodi do sirenja
Ako treba na flahu se brusilicom napravi 'cesalj' do polovine njegove sirine.
Broj ureza zavisi od zeljene zakrivljenosti. Tada se flah lakse povije i prilagodi obliku
lima a nakon postavljanja prorezi se zavare. Ovo je postupak u slucaju kad nemamo
mogucnost za masinsko savijanje luka.
PS zanimljivo, cini mi se da na forumu skoro uopste nemamo "male tajne velikih majstora"
tj onih prakticnih postupaka koji bi u mnogome olaksale rad nekom pocetniku
-
tule ovo gore je prva ... cim se pojavi jos par stavki otvoricemo podforum :good:
-
Daj Iko neku fotku, izgorsmo! :)
-
za privlačenje oplatnih limova do ojačanja , može i ovako nešto.Ja ga zovem čap-zbog čega nemam pojma ,.
Uz pajser i čap sve se da privući.Nakon privlačenja čap se odhefta i teraj dalje,
-
Prilikom izgradnje čamca , ovakvi detalji odnose dosta vremena , pa nije čudo što mnogi koji se bave proizvodnjom čamaca kao profesionalnom delatnošću izbegavaju takve detalje.Mnogo petljancija i vrlo pipavo
-
ali po tom se vidi majstorstvo...iskreno prvi do sad metalni brod koji me zaintrigirao :good:
-
Samo napred IKO :pioneer:
-
Fenomenalno! Iko ako odustanesh od svog projekta cepamo nadogradnju u houseboat po mojoj zelji i ja kupujem brod od tebe :-)
-
Iko jesi ti siguran da je ovaj stok od vrata pod vinklu ili to samo slika vara??
-
Treba li uopšte sumnjati u Iku.... ??!
-
Svaki fotoaparat pravi radijuse po krajevima slika.
-
Iko jesi ti siguran da je ovaj stok od vrata pod vinklu ili to samo slika vara??
Sve je kako je projektant predvideo. :preved:
-
iko ovo ko pecurke posle kise :) nego steta sto nisi peskirao i zastitio pre montaze ...
-
@ zoki
sve 3mm
A dal će da zaplovi do proleća , zavisiće od mnogo čega, najmanje od mene
@kapetan
Ovako je manja šteta.Samo jednom farbam , onako dva puta.Ako se pitaš zašto...razmisli
-
Prilikom izgradnje čamca , ovakvi detalji odnose dosta vremena , pa nije čudo što mnogi koji se bave proizvodnjom čamaca kao profesionalnom delatnošću izbegavaju takve detalje.Mnogo petljancija i vrlo pipavo
Da, ali ti detalji zapravo formiraju globalnu sliku o plovilu i prave razliku izmedju lepog i skarabudzenog.
-
Rado bih komentarisao , ali ne mogu jer necu biti objektivan!Garant!!Mislim ovo je stvarno dobro bez obzira ko ga radi!!Samo napred!!
-
A jel vi videste neki bolji rad iz domace samogradnje. Tabanasi i kredenci pa sta fali plove ljudi i uzivaju.
-
Samo napred :party: :pioneer:
-
Iko sve čestitke za poduhvat pravljenja novog broda.Za Odiseja samo reči hvale tako da će se to najverovatnije preneti i na Ogija. :drinks:
-
iko nemoj da te brine velicina kabine , cim udje u vodu skupice se nekih 10 % :D
-
Bravo Iko, fenomenalno izgleda i neverovatno brzo napreduje lađa... sve čestitke :good:
dok ja običnu šiklju pravim, Ika napravi ceo brod :taunt:
:yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
Iko,
Gledam, pa ne verujem svojim očima.
Da JEDAN čovek to sve sam napravi za mesec dana.
:drinks:
-
Drugarice i drugovi možda je ovo mali korak za čovečanstvo ali....za jednog čoveka :lol: šalu na stranu stvarno lep i proporcionalan brod o završnoj obradi neću ni da pričam...stvarno si profi nema šta sad se vide kompletne konture i stvarno je lep . Možda jedino da si malo uradio krovove kabine i nadkabine pod radijusom kao na onim metalnim holandezima ali i ovako je perfektan
-
Jednostavno PROFESOR IKA :drinks: :good: :good: :good: :good:
-
Шта рећи? Слике говоре све. :good: :good: :good:
-
Sad kad je Ogi gotov mozesh da pocnesh ladju za mene :drinks:
-
Svaki ozbiljan brodograditelj bi trebao da zna da se prozori na brodu uvek rade sa radijusom,tj. nikada se coskovi ne ostavljaju spicasti.To je po pravilima brodogradnje i na tome ce svaki inzenjer da insistira.
Jos jednom Iko,svaka cast.
-
Ma necu nista da komentarisem! Ustvari , nista ovo nije dobro!! Nije moje!!
-
Svaki ozbiljan brodograditelj bi trebao da zna da se prozori na brodu uvek rade sa radijusom,tj. nikada se coskovi ne ostavljaju spicasti.To je po pravilima brodogradnje i na tome ce svaki inzenjer da insistira.
Jos jednom Iko,svaka cast.
ja koliko vidim nisu prozori zaobljeni
-
Svaki ozbiljan brodograditelj bi trebao da zna da se prozori na brodu uvek rade sa radijusom,tj. nikada se coskovi ne ostavljaju spicasti.To je po pravilima brodogradnje i na tome ce svaki inzenjer da insistira.
Jos jednom Iko,svaka cast.
ja koliko vidim nisu prozori zaobljeni
E , ako ti vidis onda dobro!! Uglovi su u konusu breeeeee!!!
-
prozore još nisam radio.Čekam da mi stignu obećana stakla pa po tim dimenzijama ću raditi.Uglovi će u svakom slučaju biti zaobljeni.To se odnosi na sve uglove na raznim klapnama, otvorima itd.Nigde neće biti oštrih uglova.
-
a sto ovako iz parcica ? zar nije lakse , pametnije i kvalitetnije da samo iseces lim ?
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=8622.0;attach=59917;image)
-
a sto ovako iz parcica ? zar nije lakse , pametnije i kvalitetnije da samo iseces lim ?
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=8622.0;attach=59917;image)
Koliko li bi ti imao odpada kad bi sve sekao iz cele table lima.
Šta da kažem..Lakše verovatno jeste,pametnije ,po meni baš i nije, a kvalitetnije...e to bez komentara
-
iko,sjajno,sjajno sjajno,zao mi je samo sto si se mucio napolju i sto me nisi pozvao da ti plazmom isecem prozore iz cele table lima.......meni je danas sedmi radni dan na mom brodu,sve su prilike da cemo zajedno porinuti ladje na prolece....
Napravite razliku između industrijske ,ili profesionalne proizvodnje i amaterskog rada.Ima plazme i u titelu.
Nit sam se mučio nit mi je teško,radim iz zadovoljstva.Iz cele table za mene vrlo neekonomično.
-
Kada bi se radilo iz cele table kostalo bi mnogo vise!!Kada izvadis prozore ti parcici tesko da mogu bilo gde da se iskoriste!
-
a i ta zokijeva plazma sece u siljak :smile:
-
Kada bi se radilo iz cele table kostalo bi mnogo vise!!Kada izvadis prozore ti parcici tesko da mogu bilo gde da se iskoriste!
mogu da se iskoriste kao idealni sabloni za stakla :lol: :lol:
-
Kada bi se radilo iz cele table kostalo bi mnogo vise!!Kada izvadis prozore ti parcici tesko da mogu bilo gde da se iskoriste!
mogu da se iskoriste kao idealni sabloni za stakla :lol: :lol:
Nemogu, staklo mora da bude veće ako se lepi s unutrašnje strane, ili manja ako se postavljaju s kederima
Mogu da se iskoriste i da se iseku , recimo flahovi, ali onda skuplja dara nego mera
-
iko najbolje je kada se da tacna dimenzija otvora pa onda u staklari u zavisnosti od kedera oni sami odbiju koliko treba!
i tako svako radi ono sto najbolje zna
-
Iko
Svaka cast.Gledam ovo kako radis i uzivam.Pravo majstorstvo,valjda to ide sa godinama.
Nego da te pitam.Stalno gledam na TV Discovery kanal,stalno nesto majstorisu.Dopala mi se fo-
ra sa dva valjka i drskom,prave falc na limu.To bi bilo bomba za tvoje prozore.Pazi kad umes da
napravis ladju ovo bi bilo igra za tebe.Ajde malo cu da probam da pretrazujem,pa ako nadjem
neki crtez kacim.
Ako ta tvoja ladja ima predvidjeno WC i kupatilo u jednom,pokazacu ti kako se to lako
pravi od plastike.
Imam i VELIKU ZAMERKU,da ne pomislis da je sve super.Mnogo bre stedis na slikama.
-
pa posle da ga napadate ko L U N U
-
Iko
Imam i VELIKU ZAMERKU,da ne pomislis da je sve super.Mnogo bre stedis na slikama.
Sale uze mi reč iz usta. Video je Ika kako je prošla Luna.
Pa ... :lula:
-
Vidi se da radis sa ljubavlju, taj lim je za tebe kao prazno platno.... Iko, kako si "nadogradio" cevku na bok broda? Rasekao po duzini?
-
pa posle da ga napadate ko L U N U
Ма један је Луна, али и један је ИКА. И не могу да се пореде. :drinks: :drinks: :drinks:
-
Vidi se da radis sa ljubavlju, taj lim je za tebe kao prazno platno.... Iko, kako si "nadogradio" cevku na bok broda? Rasekao po duzini?
Da .Cev fi 6/4 sam presekao napola, i postavio što kažu polucev
-
Iko
Da li je materijal za oplatu trupa od brodskog ili trgovackog celika?
-
trgovačkog
-
Prilikom zavarivanja bazicnom elektrodom,da li ste elektrode grejali ili ste varili hladnim elektrodama?
-
nevarim bazičnim , koristim rutilne
-
Iko ako ti nije teško jel može jedno malo pojašnjenje šta su Rutilne elektrode???
-
Mislim da je Kempi kompetentniji da objasni odlike bazičnih i rutilnih.Nebih da uđem u teoriju u kojoj nisam baš potkovan
http://www.elektrode.si/izdelki/srb/elektrode/A/rutilen2000s.pdf (http://www.elektrode.si/izdelki/srb/elektrode/A/rutilen2000s.pdf)
Ja koristim jadran S
http://www.elektrode.si/izdelki/srb/elektrode/A/rutilen1000s.pdf (http://www.elektrode.si/izdelki/srb/elektrode/A/rutilen1000s.pdf)
-
Rutilne su te sto se kupuju u gvozdjarama,pijaci...,jednom recju univerzalne ac/dc elektrode,namenjene za zavarivanje trgovackog celika,koji je najcesce koristi u bravariji,a razlika je u oblogi elektrode,tj bazicna obloga dozvoljava izbacivanje Vodonika koji je stetan za formiranje sava,a koristi se neke druge vrste celika.Imaju tezu pobudu od rutilnih ali i cvrsci var,uglavnom zahtevaju jednosmernu struju indirektnog polariteta.
@Iko
Neznam zasto sam mislio da ste varili bazicnim elektrodama,a gledajuci slike cinilo mi se da se radi o toplovaljanom trgovackom celiku,pa mi nije bilo jasno koji je smisao variti ga bazicnom elektrodom,ali kada kazete da koristite rutilne,situacija je jasna. :hi:
-
Ja mislim da ste vi svi komplet skrenuli.....Sta kosta u 10x3 metra 100,000 evra? Razumem kad se kupuje brendirano plovilo gde kao i kod svakog proizvoda pola su troskovi pola je marketing... Ajde nek mi neko napise sta u KIKIJU ili ANIMI kosta 100.000 eura? ??? Kikija je pravio Sole koliko mi se cini?
Nismo mi skrenuli ako neko traži 100000e za brod. :dance:
Konkretno za ta dva plovila predpostavljam da oprema u njima vredi isto ako ne i više nego u delfiju
Kvadratni metar poda, samo poda, na Animi kosta 300 evra. Jedan automatski osigurac je 15 evra.. Pomnozi samo to pa ti nece biti dobro.
A Deplphia nema podove, tikovine, mahagonije, pingvine i antilope? Slazem se ja da kosta, mada nema teniski teren u kokpitu... Neka je korito 20k i stolarija nek je 20k ma i elektronika nek je 20k i motor , propulzija 20k opet nema za 100k. Uostalom sve su to polovnjaci. To je prica za ove sto nisu zavirili nigde van Srbistana....
-
dugo nisam bio na forumu pa nisam bio video temu.sad kad je vidim mogu da kazem samo BRAVO.daj jos slika.i nesto mi to deluje ukrivo?dal ces da plovis uzvodno il nizvodno?da nije zbog toga? :tenk: :slow_en: :muslim-man:
-
Licno bi voleo da se otvori tema ili ako Ika hoce ovde, posto ima iskustva, da pise o samom postupku gradnje svog brodica ili bilo kog drugog brodica, Prosto steta bi bila da se ta iskustva ne prenesu i ostanu za stalno. Naravno ako Ika smatra da ne zeli da prica i smadra da je to samo njegovo svakako postujem.
I evo konkretnog pitanja za Iku, da li je moguce i bezbedni transportovati korito u takvom stanju, mislim samo da je priheftano bez punih varova?
-
po meni nema nikakvog problema da se transportuje samo isheftano, pogotovo što su heftovi tamo gde su naprezanja najveća i veći i duži.Recimo u pramcu gde su limovi doživeli najveće transformacije sami haftovi su dugi i po 15 20 cm( u suštini to su varovi).
U samoj temi o izgradnji Ogi-ja se redosled radova vidi.Na sva pitanja sam odgovorio i voljan sam svakom koga interesuje objsnim ono što znam.Uvek napominjem , da ja nisam profesionalac i da mnoga moja shvatanja i razmišljanja, kao i postupci pri radu nemoraju biti shvaćena kao sveto pismo.Napomenuo sam par puta da se meni , pa ne samo meni,kao amateru neisplati kupovati i nabavljati alat i oprema koja umnogome olakšava rad.Ovo što ja radim je čistadomaća radinost.
Uzgred , nemogu da se uzdržim ali i dobar broj naših proizvođača radi istim sistemom kao i ja i sa istim postupcima ali oni sebe smatraju ozbiljnim brodograditeljima, što je opet njihov problem.
-
Iko,
kako u praksi nivelisati spojena poludna, po uzduznoj osi camca (pravac krma - pramac)?
Da li je to moguce uraditi tako sto se zrcalo podigne na projektovanu visinu kobilice od osnovne linije (u tom slucaju bi druga tacka oslanjanja korita bila na kobilici ispod rebra 8)? Svakako se u ovom slucaju podrazumijeva da je podloga (patos) u vagresu u dijelu od rebra 8 do zrcala (gdje ce se osloniti kobilica rebro 8 i gdje ce se podbaciti nesto visine 350mm ispod poludna kako bi se zadnja tacka kobilice oslonila na projektovanoj visini od OL? Tada bi se dno oslonilo na dvije tacke sto je dovoljno
Po sirini pretpostavljam da se radi tacku po tacku, postavljaju se rebra po ocrtanim pozicijama po projektu za svako rebro pojedinacno i postavljaju se poprecni flahovi privremeno da bi fiksirali raspone (odnosno zbir poluširina na secnici). Nivelisanje se onda radi po svakom rebru pojedinacno (preko projektovanih tacaka na secnici). Nadam se ste me razumjeli.
Znam da je teško objasniti pišući. Ako mislite da je problem nemojte se ni mučiti.
Hvala Vam unaprijed i izvinite što Vas mučim.