Moja Ladja

E, ovako treba... => Elektro motori u nautici i ... => Temu započeo: Kapetan 01, 11, 2010, 20:37:43 posle podne

Naslov: Kontroleri
Poruka od: Kapetan 01, 11, 2010, 20:37:43 posle podne
Koliko sam primetio ima tri vrste kontrolera

1 Kontroleri koji daju razlicite fixne naponske nivoe i tako regulisu broj obrtaja
2 Kontroleri koji putem potenciometra rade isto sto i ovi gore

i moj favorit

3 kontroleri koji daju pun napon ali u impulsima, sto vise impulsa u sekundi to je veci broj obrtaja


ima li jos nekog sistema ? znamo li prednosti i mane ?
Naslov: Odg: Kontroleri
Poruka od: zorter 01, 11, 2010, 20:50:26 posle podne
Kep, izbor kontrolera zavisi od motora. Jedna vrsta je za jednosmerne a druga je za naizmenicne motore. A i za naizmenicne razlikujemo, za jednofazne i visefazne (najcesce trofazne) motore.

Kod trofaznih se najcesce koriste frekventni regulatori i oni su najbolji.

http://www.fox.rs/invertori.php (http://www.fox.rs/invertori.php)

Jednofazni motori se retko upotrebljavaju u u slovima kontrolisanih broja obrtaja, jer su to uglavnom motori sa kolektorima i cetkicama a regulacija tiristorska, koja obaranjem broja obrtaja (naponska) obara i snagu. Pa se u tim uslovima koriste jednosmerni motori koji obaranjem broja obrtaja ne gube snagu (t.j. gube ali mnogo manje nego monofazni naizmenicni motori).
Naslov: Odg: Kontroleri
Poruka od: zorter 01, 11, 2010, 20:52:27 posle podne
Ovo sto si postavio se odnosi na jednosmerne motore, ili tacnije; motore jednosmernog napona.
Naslov: Odg: Kontroleri
Poruka od: zorter 01, 11, 2010, 21:01:46 posle podne
........

ima li jos nekog sistema ? znamo li prednosti i mane ?

Najbolje iskoriscenje motora se postize kod trofaznih motora, pa se vrlo cesto moze sresti kombinacija:

akumulatori + invertor u naizmenicni trofazni napon + frekventni regulator broja obrtaja + trofazni elektromotor

Mana ovog sistema je parazitni gubitak energije na napajanje invertora i freq regulatora, ali je to kod velikih sistema zanemarivo jer su akumulatori dopunjavani solarnim sistemima (jer ima veliku povrsinu gde se moze postaviti veliki broj solarnih celija), wind-generatorima a po potrebi i agregatima. Na njima je mnogo veca "ponuda" energije od potrosnje pa se ne moze desiti da akumulatori budu prazni.
Naslov: Odg: Kontroleri
Poruka od: Kapetan 01, 11, 2010, 21:39:45 posle podne
 a za nas nauticare i motore do 8 kw ?
Naslov: Odg: Kontroleri
Poruka od: zorter 10, 11, 2010, 06:26:26 pre podne
Dule, frekventni regulatori su, još uvek, i meni nepoznanica. Znam samo princip njihovog rada, ali detaljno, kako se to postiže, e to još nisam razumeo. Prema tome, ne brini, učićemo zajedno! :)
Naslov: Odg: Kontroleri
Poruka od: Zoran Marinković 10, 11, 2010, 09:22:01 pre podne
 :good:

Ako lupim neku glupost, izvinjavam se !

Frekventni regulatori se koriste da se režim rada motora menja promenom frekvencije - to znači da se koristi za naizmeničnu struju.

Ako bi se koristilo za struju iz akumulatora, trebalo bi prvo invertorima dobiti naizmeničnu struju.

Drugo, ako bi se frekventnim regulatorm drastično smanjivao broj obrtaja motora, onda se mora koristiti poseban ventilator na

motoru  kako bi imao dobro hlađenje.

Ponovo napominjem da sam mašinske struke a ne elektro, i postoji puno stvari koje ja ne znam, ali volim da naučim. :drinks:

Naslov: Odg: Kontroleri
Poruka od: marke 10, 11, 2010, 10:23:43 pre podne
Monofazni el. motori sa kolektorom imaju priblizno iste osobine kao i jednosmerni motori samo nemogu imati stalne magnete vec jezgro od limova i namotaje i na statoru i rotoru jer im kolektor menja smer struje i u statoru i u rotoru pa motori rade isto kao i jednosmerni. Kolektorski motori za naizmenicnu struju mogu da rade i na jednosmernu samo na dosta manjem naponu.
Naslov: Odg: Kontroleri
Poruka od: Vuk 10, 11, 2010, 10:24:58 pre podne
Mislim da je najlakše iskoristiti elektro viljuškar (isot kao Dule) tu sve ima sto je potrebno samo treba prebaciti na brod. Majstora ima!
Ako Duleta gura motor od 9 kw, ako se ne varam, šta onda može da gura motor od 5kw, 80% plovila u Srbiji nema potrebu da ima veći motor od 5 kw  :) Ako se vodimo teorijom 1:3 to dodje 5kw*3=15 kw sus motor. 15 kw= 20 ks.
Onaj brodić što je bio na prodaju, Dragan Smederevo, sa el.motorom od 5kw i osovinskim vodom bi imao i viška snage, jel tako Dule?
Kapetene mislim da ti ne treba motor od 8 kw.