Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Misha D 02, 04, 2019, 18:22:46 posle podne
-
Elastičnost impelera: poznati proizvodjači proizvode impelere od različitih kvaliteta guma ili drugih savremenijih materijala . Guma je najslabiji materijaj i brzo se stvrdne, neopren ili nitril su mnogo elastičniji, duže traju i na njihov rad ne utiču drugi materijali osim vode (nafta, benzin, ulje...kod pumpi za te tečnosti).
Ako idete kod Buse (Теhnonautika) neka vam pokaže Johnsonove gumene i Jabsco mekane impelere, pa se sami uverite u mekoću.
Cene su slične, traju i ti gumeni ali mnogo brze se raspadnu ako pumpa ostane bez vode, nego ovi mekani i kvalitetni.
Kod brodskih motora, ako se desi da se otkači mnogo pera, treba te delove obavezno pronaći u rashladnom sistemu jer njihovo taloženje može delimično smanjiti protok kroz rashladni sistem, a posle nekoliko takvih raspadanja i da ga skoro skroz zapuši.
Dobri majstori znaju za tu mogućnost i zamenom creva za vodu na samom motoru promene smer kretanja vode tako da ti gumeni delovi ispadnu nazad kod pumpe za vodu.
Ispriča mi majstor Zeka da ga je zvao pacijent koji je sam promenio impeler, a voda kaplje na izlazu. Kada je "produvao" rashladni sistem ispala je puna šaka gumenih delova od prethodno nekoliko raspadnutih impelera.
-
Baš smo na nekoj temi dotakli rok trajanja, neko je napisao da je oko 1000 sati...
Kakvi su vaši stavovi po ovom pitanju, menjate li redovno, ili vozite dok se ne raspadne?
Ja imam običaj da ga zamenim svake 2-3 godine, kad vadim brod zbog antialgina onda nekako zamenim i njega, čisto da ne razmišljam, u mom slučaju je to na nekih 700-800-900 sati rada... Onda zamenim i kablove i svećice, platine, kondenzator... Stare a ispravne delove odložim za rezervu, jer u slučaju nekog kvara mogu biti zlata vredni.
-
Mene sramota da kazem. Kod mene je jos uvek originalni impeler. Znaci radi od 2003. mlaz je ok kao i kad sam kupio motor.
Nesto sam cuo da su impeleri sad losijeg kvaliteta... tako da nisam pametan - menjati ili ne.
Sent from my SGH-I317M using Tapatalk
-
У фабричком упутству за Волво Перкинс моторе препорука је да се редован сервис (уље у мотору, филтери уља и горива, импелер....) ради на 300 сати или једном годишње, шта прво истекне. Како ја пређем тих 300 сати за 2 год, тј. 2 сезоне тада то и урадим.
Извађени импелер делује очувано па заврши у резерви, мада не знам да ли ће дугогодишње ћутање у резерви утицати лоше на његов квалитет.
Прегревања мотора и издувног система бродског мотора који се хлади истом водом доводи до квара од више стотина Еура, а импелер је око 30 Еура.
Нисам до сада имао ту несрећу да ми на ванбродској 2-3 год младој Јамахи 15кс/4т страда импелер али сам чуо да ти мотори имају неку заштиту да се сами угасе када страда импелер, тј.повиси се температура мотора.
Код бродских то није случај, постоје звучни аларм и/или инструмент који ће то регистровати али нисам сигуран колико секунди или минута имате времена да искључите погон пре него што настану штете .
Е, сад је то и питање нашег менталитета па се одмах каже да су фабричке глупости да би зарађивали на сервисима и да то код нас може да траје и десет година и неколико хиљада сати. Може, па онда мораш да промениш цео мотор, а не импелер.
-
Yamaha ima zaštitu od pregrevanja, to sam i video kada sam nasukao brod kod Bele Stene pa krenuo da ga izvlačim iz peska na levo-desno šenkovanje. Izvuče ona njega bez greške i odmah nekako potom javi se pisak, obori rad na 1 cilindar pa se ugasi. Pumpa povukla i pesak pa je došlo do zagušenja protoka vode i eto pregrevanja. Posle hlađenja moralo je još par puta pali gasi dok pesak nije izašao.
Svakako treba kupiti najkvalitetniji impeler, dobro je da je Busa krenuo sa Y programom a inače Yamaha preporučuje zamenu na svake 3 godine.
-
Оно, може се искључити погон код страдања импелера брзо и релативно безбедно ако се плови по лепом времену. Али обично два зла иду заједно па се то деси по ветру или када вам се приближава веће пловило.
Постоји сидро да би се остало на довољној дубини и избегло насукавање али већина ел.винчева ради, због велике снаге и потрошње, само када ради и мотор. Отпуштати сидро и ланац мануелно није брзо, а неко то никада није радио или у паници не може да нађе полугу за мануелно руковање винчом.
-
Impeler kada mu dodje kraj pocinje da se raspada na manje komade koji po nekad zavrse u kanalima u bloku motora ili glavi, gde blokira pravilno hladjenje i nema drugog resenja nego bespotrebno i skupo otvaranje kompletnog motora.
Pri zameni impelera takodje treba obratiti paznju na solju i plocu impelera koji uglavnom budu osteceni i pumpa ne postize pravilan pritisak.
Zamenu treba da radi neko ko se razume u tematiku, jer sam cesto vidjao da ljudi jednostavno preseku-polome saltalicu jer ne znaju kako se razdvaja ili ne ubodu cevcicu za hladjenje ili ostave komade starog impelera u pumpi zbog ustede od 30e.
-
Da do gašenja novog vanbrodskog motora moze doći na sredini Dunava zbog banalnog slučaja setih se našeg kolege Mossija iz Apatina (nekada najaktivniji član, sada se nesto ulenjio) i njegovog učešća na "čuvenoj" regati Moja ladja 2009.
(http://www.plovidba.info/forum/dogovori-za-druzenja-i-regate/regata-'mojalada-derdap-2009'-polazak-27-07-2009/)
Krenu on i njegov šogor iz Apatina sa "Varalicom" ( metalna šiklja pokrivena vojnim šatorskim krilima), a na čamcu potpuno nova Yamaha 25 ks.
Plovimo raštrkani zajedno sa "Magdalenom", Sale i Marina iz N.Banovaca sa "Zekom", ja sa Antaresom8 i negde kod Grocke maše Mossi i viče dodjite po nas , ugasio se nov motor.
Nije im prijatno, više stotina km su od kuće, a nov motor.
Šogor se malo razume u mehaniku i posle pola sata izvadi malog račića iz dovodnog kanala motora koji je skoro skroz zatvorio dotok vode i Yamaha ih lepo služi i danas, ali reći će nam Mossi da li sa istim impelerom.
-
Meni je crkavao impeler svake godine bar jednom, i tako svake godine me najbolji i najpoznatiji majstor odere za servis, skine mi kozu sa ledja, zadnji put mi zvizne cela pumpa, kuciste, sve. Na kraju smo ustanovili da zid izmedju vode za hladjenje i gasova ima rupicu.
Naravno, nikom nista, ja par stotina eura manje, a on se ovde hvali kao najbolji majstor.
Garantujem, ako je motor totalno ispravan, impeler moze bar 3-4 godine.
-
Stari (pomoćni) impeler se namaže glicerinom (najjeftinijim iz apoteke) i to mu produži život deset puta. Ukoliko stoji suv na brodu, naravno da stari.
Ja sam na svakom brodu do sada menjao impelere na dve do tri godine, sve ostalo je bacanje para.
-
Johnson Nitril kod kolege posle 10 god
-
Johnson guma posle 3 god u istoj pumpi
-
Mozda cu malo da odem van teme.
Misljenja sam da vecina motora koje bih laicki klasifikovao kao manje i srednje velicine koristi pumpe sa pomenutim “gumenim” impelerima iz nekoliko razloga, a navescu samo one razloge za koje ja mislim da su kljucni za njihovu popularnost:
- protok vode ne zavisi od promene pritiska
- moze povuci vodu i kad je potpuno prazna tj suva i iznad vodene linije
- proizvodjaci doveka mogu da prodaju rezervni deo tj impeler koji ima relativno kratak radni vek
Treca stavka je jasna sama po sebi, ali mislim da je prva stavka inicirala masovnu upotrebu. Sta to zapravo znaci? To znaci da ako je proizvodjac motora stedeo tako sto je odabrao neadekvatan materijal za sisteme hladjenja spoljnom vodom koji korodiraju u tim uslovima ili ako je inzenjer koji ugradjuje motor u brod izabeao neadekvatan materijal vodom hladjenih auspuha koji korodiraju ili ako je isti inzenjer izabrao neadekvatan filter spoljne vode ili nedevoljni precnik cevi kroz koje protice ta voda, sve to utice na povecanje pritiska (veci otpor usled zagusenja) sto otezava rad pumpe, ali princip rada te pumpe je takav da ce i pored toga, sve dok nije potpuno zapusen kanal proterati istu kolicinu vode. U prevodu, takva pumpa prasta dizajnerske greske. Nus produkt je sto i odlomljeni delovi impelera koji je ocito potrosan deo zavrsavaju u tim kanalima i doprinose zagusenjima. Druga stavka je isto ocigledan plus.
Ako sad pogledate koje se pumpe koriste na laicki receno velikim motorima i nekada ranije na srednjima, to su uglavnom centrifugalne pumpe koje imaju radni vek i po 10 ili 20 hiljada radnih sati uz vrlo retke servise koji uglavnom podrazumevaju proveru podmazivanja. Impeler je metalni. Naravno, moraju biti napravljeni od materijala adekvatnog upotrebi, npr najcesce bronza za more i tako su napravljene da iako ne mogu povuci vodu na suvo, mogu to postici ako je u njima makar miks vode i vazduha, da ne zalazimo previse u tehnicke detalje sada. Problem je sto njihov protok zavisi od pritiska. Dakle mora biti dobro dizajniran sistem u kome se nalaze, a to cesto nije slucaj, pogotovo kad su u pitanju vodom hladjeni auspusi. Posledice mogu biti razne, paljenje gumenih creva auspuha, pregravanje motora, skupe stete, a ko je kriv onda i ko priznaje ili ne garanciju. Zato mnogi proizvodjaci motora i ne prave vise svoje vodom hladjene auspuhe, a problem nepoznatog izlaznog sistema rese pumpom sa gumenim impelerom. Garancija resena, odgovornost na sledecem u nizu...Na malim motorima ove pumpe bi verovatno bile preskupe.
Otisao sam u off, al eto cini mi se da je odavno vec sve to samo konfekcija. Servisi cesci. A danas je, na primer, aktuelno i da li se ti gumeni impeleri recikliraju sa aspekta ekologije.
Aj da ne davim vise, oduzih, al mozda neko nadje ovo i zanimljim, mozda neke nove generacije.
-
E moj Nidžo, kakve nove generacije...mi smo zadnji, iza nas potop 7645218764198
Gledam kod mene u marini, mladih gotovo da i nema a i ako ih i ima pojma nemaju o motorima.
To bre ne zna osigurač da zameni a kam li nešto drugo.
-
Nidza kao i obicno pogadja sustinu stvari. Kod mene je upravo takva pumpa o kojoj je pisao. Mislim da sam od 60 tih kada je motor ugradjen prvi koji je radio servis tj zamenu semeringa. Kod duzeg stajanja neophodno je u nju naliti par litara vode. Ja sam menjao sistem prihvatanja vode, sada kada motor upalim treba joj sigurno mozda i ceo minut da nabije pritisak od cevi do filtera i creva i tek tada krece da bije. Mislim da je problem u visini posude koja je filter ali mi se isti nikako ne spusta ispod nivo vodene linije.
-
Bravo Nidzo, nema sta da se doda....
-
Pozdrav drugari, jedno pitanje. Radim redovan servis na mom mercury 20, promenio sam ulje u cizmi, u motoru, filtere ulja i goriva, a djavo mi nije dao mira pa sam na brzinu skinuo cizmu da pregledam impeler.
Impeler nije u losem stanju osim sto je jedno pero napuklo. Sad, nije to problem, delovi nisu otpali, sve je prohodno i impeler kosta 1800din. Problem je sto ga nema. Nema ga uvoznik i ovlasceni serviser, nema Tehnonautika, Gros...
Momci u radnjama koji su gledali impeler kazu da moze jos da tera, ali ja se ne bih kockao.
Znaci, ukoliko znate nekoga da prodaje impelere potreban mi je za Mercury 20ks, 4 takta, karburator, 2014.god.
Dimenzije impelera su unutrasnji precnik 14mm, spoljasni 36-37mm, visina 22-23mm i ima 8 pera. Hvala i ziveli
(https://i.postimg.cc/9QY3dkfy/IMG-20210809-154509.jpg) (https://postimg.cc/CR56YmkK)
(https://i.postimg.cc/mZz0XkDL/IMG-20210809-181325.jpg) (https://postimg.cc/yWKQWVct)
(https://i.postimg.cc/KjMwRqVk/IMG-20210809-181415.jpg) (https://postimg.cc/rRqQHJqM)
-
Pozovi Dragu..ima ga na kupujem prodajem Drimp nautika.....vidim da ima i svoj sajt
www.drimp.rs
114
-
Uspeo sam da nadjem, pase od Tohatsua 9.9-18. Jedino sto sam morao da uporedjujem na licu mesta i da merim sublerom. Hvala, od viska radnji glava ne boli sajkaca
-
Do sada smo na ovoj temi pročitali da se impeler menja na 300 sati.
Međutim, upravo čitam uputstvo za YANMAR-ov dizel motor, i tamo piše da se imepeler proverava jednom godišnje ili na 250 sati, a zamena je predviđena na 4 godine ili 1000 sati.
Iskreno, meni je onih 300 sati delovalo prečesto, šta vi mislite o ovome?
-
Ok je napraviti inspekciju na 250-300 sati, bar na mom vanbrodskom je to nekih 30-60min laganog posla.
E sad, kako utvrditi da li impeler moze da tera ili je potrebna zamena? Ja sam zamenio, samo zbog jednog zaseka od 2-3mm na jednom peru. Nije bilo nikakvog zamora materijala, nije poceo da truli, nisu falili delovi. Guma je uzasno zilava. Ali sam ipak zamenio.
Komsije iz marine imaju motore koji su presli nekoliko hiljada sati i sve je ok, jedan, ako sam dobro zapamtio je penta stara 40god sigurno, jos nije zamenjen impeler.
Ali na kraju krajeva, smatram da je 3god ili 300 sati kratak period, pogotovo za fabricke. Sa druge strane, neki rok je morao da se stavi. E sad, jbg, kad vec skines impeler, kao ja, onda razmisljas da li da ga zamenis za 1600din iako moze jos da tera, ili da se kockas, pa mozda bude ok, mozda bude zajebancija na kub.
-
Moj primer tohatsu 9.8 4t kupio sam ga novog oko 4000 radnih sati sam napravio sa njim nikad impeler nije zamenjen a radio je savrseno i bacao vodu.Novi vlasnik je bas letos menjao impeler i guma je bila odlicna sem sto su se pera zakrivila pod nekim uglom.
Sadasnji tohatsu 30ks star 2 godine ima 500 sati impeler baca savrseno i nemam nameru da ga menjam bar jos toliko.Mada mislim da su fabricki impeleri daleko kvalitetniji od ovih "nazovi" fabrickih zamenskih.
-
Ja obavezno jednom godišnje skinem i proverim impeler tako što svako pero skroz zakrivim u jednu, pa u drugu stranu, i pogledam dali u korenu pera ima znakova zamora materijala u vidu sitnih pukotina. Ako nema, impler se vraća nazad bez obzira na radne sate, tim pre što ako se do sada već pokazao kao kvalitetan, radije ću njega zadržati uz obaveznu kontrolu, nego da stavim novi koji je neproverenog kvaliteta. Dešavalo se već, i to ne jednom, da promenem impeler, a on ne dočeka ni tu prvu kontrolu, pa mu se odlomi pero posle stotinak radnih sati. Od onda dajem prednost starom, proverenom impeleru uz redovnu kontrolu.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
Precizan odgovor verovatno zavisi od režima upotrebe, tipa motora, mora (vode po kojoj se plovi) itd...mogu da iznesem svoje "pravilo službe" koje sam zapravo usvojio na savet sada već pokojnog kolege i komšije Rikija, kapetana brodića Tina koji je svake godine za godišnji odmor provodio ploveći do Estergoma ili Komarna i nazad, preko 20 puta samo što ja znam... evo uputstva otprilike:
mi smo prinuđeni da nam brodovi zimuju neki period u godini, bez obzitra da li ih izvlačili na suvo ili ne, onda kada se dunavac ledi, nekome to traje 15 dana a nekome 5 meseci... i onda po pravilu ispuštamo vodu iz bloka motora (ako je hlađenje direktno) ili iz sistema za hlađenje, izmenjivača itd. TADA JE PRAVA PRILIKA i da se pumpa mora otvori, osuši (jer led u njoj takođe nije dobar), i tom prilkom se pregleda impeler, ako ima ikakvih oštećenja baci se što dalje, a ako je u savršenom stanju namaže se ili vazelinom/glicerinom, ili vodootpornom mašćom kojom se pumpa inače dihtuje, i ostavi tako... pregleda se i stanje poklopca i kućišta o koje se impeler tare jer u našoj vodi ima puno peska koji ubrzano stvara risove,...to se dotera po potrebi. Za sve to obično ne treba više od 15 minuta... koliko traje i vraćanje kada se kreće u sezonu i ponovo otvaraju proboji kroz trup broda.
Do sledeće zime i provere treba biti pravi baja da se skupi radnih sati motora koliko impeler ne može da izdrži.... a ako se to i desi, vidi se slabiji protok vode i impeler se odmah menja.
Sa druge strane, teško da i jedan impeler može da izdrži više od 4 momačke sezone od po 250-300 sati a da nema i ne pokaže baš nikakav trag pri redovnoj proveri, to već iz ličnog iskustva znam.
Za druge, drugačije motore, brodove i mora... nisam siguran.
-
U retkim slučajevima kada mi kobilica ide u minus, ne ispuštam vodu nego ubacujem antifriz u sistem, tako da ni imepeler ne može da mrzne.
Jedino ću sa redovnim servisom koji obavljam na proleće da ubacim i otvaranje pumpe i proveru impelera...
Plovi se cele zime pa da pumpa stoji rasklopljena ne dolazi u obzir.
-
Tako i treba, to je suštinski isto, a svako od nas ima svoju statisiku upotrebe.
-
Slažem se. Sa mojih oko 200 sati godišnje, preventivna zamena na 3-4 godine i nema zime 114
-
U narednim danima kolega iz marine treba da promeni fabricki impeler na volvo penti ili ti hondi b 100 iz 78 godine.Pa saljem slike posto je impeler fabricki znaci 43 godine :-/ a vodu je bacao skroz korektno.Ko zna sta ce zateci kada ga otvori.
-
Dobra tema...
Taman da i ja kažem svoje iskustvo.... Dakle, Yamaha 25 High Trust 2006.god. kod mene je 8 godina, nikada nije menjan impeler,godišnje između 250-300 sati rada. I dalje lepo baca vodu.
Do sada sam promenio 30-tak motora na čamcima i samo jednom sam menjao impeler na jednom Johnsonu 9,9. imao sam dva Johnsona 20 i 25 ks iz 1969.god na kojima nikad nije menjan impeler,sve funkcionisalo savršeno (osim potrošnje ;) )
Moje mišljenje je da dok lepo baca vodu ništa ne dirate jer je definitivno impeler u fabričkoj ugradnji daleko kvalitetniji od zamenskih.
-
Mislim da su podeljena misljenja.
Preuzeo sam camac ove godine, na njemu su dve honde od 20ks. Stariji motor ima oko 700 sati (2008), drugi jos manje. Impeleri su menjani pre nekih 3-4 godine i vecina ljudi mi je rekla da nema potrebe da ih menjam sada pogotovo sto od tada motori nisu radili vise od 30 sati. Nisam poslusao druge vec su mi zamenili komplet pumpe na oba motora (sta vec ulazi u to: impeleri, solje, dihtunzi) i redovan servis ulje, svecice, filteri. Uzeo sam orginal Hondine impelere (bar tako kazu). Ono sto sam uspeo da procitam po inostranim forumima je zamena na 200 sati ili 2 godine. Motori su stajali podignuti na suncu, i sigurno je da guma izgubi svojstva posle 4 godine na suncu.
Motori su normalno bacali vodu na kontrolnom mlazu ali moje razmisljanje je bilo bolje da ih promenim pre sezone nego da ostanem bez motora na odmoru pa da jurim impeler. Ili kako to vec biva na vodi, kada ti bas treba on zna da zakaze.
Sve to iziskuje vreme i novac ali mislim da je preventivna zamena uvek bolja opcija.
-
Kako to misliš da sunce obasjava impeler?
-
Ne udara direktno u impeler, ali motor je na suncu cele godine, greje se...Ako se auto zagreje na suncu na 50 stepeni, u zatvorenom suvom kucistu mora biti mnogo toplije.
-
Ne udara direktno u impeler, ali motor je na suncu cele godine, greje se...Ako se auto zagreje na suncu na 50 stepeni, u zatvorenom suvom kucistu mora biti mnogo toplije.
Po toj logici bi trebali i semeringe u menjaču menjati svake dve tri godine jer je menjač kad je podignut motor izložen suncu....mislim da toplota od sunca ne utiče..., kod sunca je problem UV zračenje a njega nema jer je impeler zatvoren u kućištu
Moje mišljenje...ne kažem da sam u pravu
-
Nisam ni ja ekspert, ali kapiram da vecina ljudi na zapadu ih menja sa razlogom. Evo ga link: https://www.utahwatersports.com/signs-of-a-worn-out-impeller/
Impellers can also wear out by becoming stiff and brittle due to the motor sitting unused for several seasons or being exposed to heat. /quote]
-
Ja znam jednog što redovno prolazi automobilom kroz crveno svetlo na semaforu. Kaže da mu se nikada nije ništa desilo.
-
Nisam ni ja ekspert, ali kapiram da vecina ljudi na zapadu ih menja sa razlogom.
Ljudi na zapadu i auta menjaju svakih 5 godina.
Sto se mene tice, moze servis na mom motoru svakih 3 meseca, pitanje je da li imam novca za to i da li je to bacanje novca. Impeler menjam kada prestane da baca vodu ili smanji protok. Nov je uvek u camcu sa svim alatima koji su potrebni.
-
Ne udara direktno u impeler, ali motor je na suncu cele godine, greje se...Ako se auto zagreje na suncu na 50 stepeni, u zatvorenom suvom kucistu mora biti mnogo toplije.
Po toj logici bi trebali i semeringe u menjaču menjati svake dve tri godine jer je menjač kad je podignut motor izložen suncu....mislim da toplota od sunca ne utiče..., kod sunca je problem UV zračenje a njega nema jer je impeler zatvoren u kućištu
Moje mišljenje...ne kažem da sam u pravu
Naravno da si u pravu.
-
Prateći ovu temu rešio sam da prvi put proverim Impeler od kada je kod mene.Nisam imao problema sa protokom ali već peta god je kod mene pa reko da pogledam.Stanje je sledeće
(http://[url=https://postimg.cc/Ff3zVTP8][img]https://i.postimg.cc/Ff3zVTP8/IMG-20220212-141540.jpg)[/url]
(https://i.postimg.cc/Snwj9BGc/IMG-20220212-141728.jpg) (https://postimg.cc/Snwj9BGc)
(https://i.postimg.cc/sMBvvj5V/IMG-20220212-143524.jpg) (https://postimg.cc/sMBvvj5V)
Meni deluje da je za zamenu.
https://youtu.be/flmz_tCnlCw
Kako vama izgleda?
-
Slažem se da je za zamenu. Vidi se da su krilca već pomalo deformisana. Možda bi gurao još, ali mislim da nema računice rizikovati. Opasno je ako na vodi pukne pa komad zapuši protok vode što se meni dogodilo prve sezone kada sam kupio motor koji poseduje impeler i vodeno hlađenje.
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
Pera ne pokazuju pukotine ali su tvrda i jedno se deformisalo u stranu.
E sad večito pitanje koji kupiti?
Da li naručiti iz ovlašćenog servisa ili kupiti u Tehnonautici,Grosu,Drimpu......???
-
Za Merc 20ks zamenski je 1800din, dok je "original" kod ovlascenog bio 2500din. Nije neka razlika. Uzmi tamo gde ima na stanju. Obavezno ponesi taj tvoj i subler, pa premeri na licu mesta.
-
Možda reko ima razlike u kvalitetu....
-
Zato i kazem. Razlika je toliko mala, uzmes "original" i uzivas. Prekontrolises opet za neko vreme i to je to.
U svetu nautike, impeler je jedna neverovatno jeftina stvar. Skuplje su dve plasticne solje za tendu nego impeler stri
-
Izgled nije bitan vec stanje i funcionalnost. Ako radi posao dobro i nekruni se znaci moze jos da ide. E sada, stim da je vec dole, zameniti a stari namazati pa u rezervu. Deformacija i krutost ce se javiti vec posle 1 godine..pogotovo ako je motor na hladnom i jako toplom vremenu. To je guma i ona ne voli ni hladno ni vruce.
Lose izgleda ali radi. Ne znam sa cime da uporedim... zastitna maska na preklop za telefon. Izredana, deformisana ali stiti kao nova!
-
thumbup znači definitivno da menjam ali da sacuvam stari...vidim da podmazuje nekom belom litijumskom mašću kada montiraju novi.Jel ima neka zamena ili da jurim nju?
-
Kapiram da čime god na,ažeš da se ispere u roku od odmah, kapiram da nije mnogo bitno...
Nisam stručnjak, ovo mi je samo laičko razmišljanje...
Gledao sam negde uporedjivanje gumenih impelera i onih od kvalitetnijih materijala, i neverovatne su razlike posle više stotina sati...
-
Definitivmo prva (fabricka) ugradnja impelera je najbolja,sve posle toga je pitanje kvaliteta ali naravno vrsi posao odlicno.
-
Ne verujem da je ovaj moj fabrička ugradnja ipak je 2005 god....šta znam nisam stručan...
Kapiram da čime god na,ažeš da se ispere u roku od odmah, kapiram da nije mnogo bitno...
Vazelin će da završi posao 🤣🤣🤣
-
Definitivmo prva (fabricka) ugradnja impelera je najbolja,sve posle toga je pitanje kvaliteta ali naravno vrsi posao odlicno.
Kad menjaš u predviđenom roku nema problema.
-
Ne verujem da je ovaj moj fabrička ugradnja ipak je 2005 god....šta znam nisam stručan...
Kapiram da čime god na,ažeš da se ispere u roku od odmah, kapiram da nije mnogo bitno...
Vazelin će da završi posao 🤣🤣🤣
Mozda bolje glicerin, on obicno i stigne u malom pakovanju uz impeler. Njegova svrha je da obezbedi podmazivanje samo dok impeler ne povuce vodu, a onda ga voda ispere.
-
Bas kao sto Bakara kaze, to je samo da smanji trenje dok ne povuce vodu. Znaci zejtin, maslinovo ulje (ali samo ultra devicansko) roll4
-
stri Šaku maslina ću direktno da iscedim u šolju 🤣
-
U pravu ste za cene.Male su razlike.Drimp 1500, Tehnonautika i Gros inox 2000 i Elko 20€.A verujem da je kvalitet sličan...
Ako nekom treba da zna k5
-
Stari i novi cuvas u kesici u koju si pre toga stavio glicerin. Glicerin ce da cuva gumu
.