Moja Ladja

E, ovako treba... => Vesti sa Portala => Temu započeo: LSI 30, 05, 2019, 06:09:13 pre podne

Naslov: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: LSI 30, 05, 2019, 06:09:13 pre podne
Јутрос, прва вест коју сам прочитао била је о тешкој несрећи која се догодила ноћас, нешто пре поноћи у Будимпешти, у близини зграде Парламента.

Тристички брод са тридесетак путника сударио се с мањим пловилом и потонуо.

Потврђено је да је троје путника изгубило живот а за шеснаесторо се још трага, с мало наде да је било ко од њих преживео.

Кажу да је дувао веома јак ветар и да су таласи на набујалом Дунаву били велики.

Naslov: Odg: Думав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: STG 30, 05, 2019, 07:34:26 pre podne
Sinoc se, oko 21.15, kod zgrade parlamenta u Pesti desila havarija, a ucesnici su putnicki brod "Viking Sigyn" od 135m duzine i dnevni turisticki brodic sa 27m duzine.

Talasa, tj vetra uopste nije bilo, vec samo kise koje pada vec danim u celoj Evropi, sto ce se za sigurno uzeti kao uzrok, ali iskreno rec je samo o nepaznji i bahatosti takvih brodica u Pesti.

Isto tako valja pomenuti vrlo slabu reakciju vlasti u prvom momentu i izbegavanje ostalih dnevnih brodova da pomognu ljudima koji su bili u vodi.

Nama je dovoljno da se zamislio.

Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: LSI 30, 05, 2019, 07:43:56 pre podne
Хвала Горанчету на допуни и исправци података из моје поруке. Верујем да он има поузданије и тачније информације од мене.

Ја сам пренео информацију коју сам прочитао у овој вести:

https://www.blic.rs/vesti/svet/troje-mrtvih-16-nestalih-potonuo-brod-pun-turista-na-dunavu-u-budimpesti/ky74mq0

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: broker975fx 30, 05, 2019, 09:30:46 pre podne
Mislim da ce ovo ispasti jedna od najvecih nesreca u novijoj istoriji. Jeste tamo lud saobracaj ali zaista mislim da je pre svega razlog ne blagovremena reakcija. To je sam centar, tu u svakom trenutku ima desetine brodova koji da su momentalno pritekli u pomoc broj zrtava ne bi bio ovoliki.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Bakara 30, 05, 2019, 09:39:58 pre podne
Snimak nesrece:
http://www.youtube.com/watch?v=3vqpWuc4WDU
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 30, 05, 2019, 10:22:36 pre podne
Gadno, rekord još uvek držimo mi.
Septembar 1952, putnički brod Niš, ušće Save.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: STG 30, 05, 2019, 10:26:03 pre podne
Mislim da ce ovo ispasti jedna od najvecih nesreca u novijoj istoriji. Jeste tamo lud saobracaj ali zaista mislim da je pre svega razlog ne blagovremena reakcija. To je sam centar, tu u svakom trenutku ima desetine brodova koji da su momentalno pritekli u pomoc broj zrtava ne bi bio ovoliki.
Sokiran sam izostankom reakcije velike vecine od ogromnog broja tih brodica koji su se zatekli bas na mestu nesrece.
Jezivo je videti da ljudi madu iz vode, a da se neko sklanja. Za tako nesto nema opravdanja, pa sve i da je u pitanju strah ili panika.
Na srecu, bilo je medju njima i ljudi koji su pomogli, sa nasih brodova su u vodu spusteni camci, ljudi se dezurali sa vencima za spasavanje, startovali smo sva moguca svetla na brodu, itd...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 30, 05, 2019, 10:32:15 pre podne
Reakcija je i mene najviše začudila, pogotovo što je havarija bila u centru grada, a ne u nekoj vukojebini.
Postoji sličan događaj pre par godina USA, ali su mnogo bolje odreagovali, doduše u dnevnim uslovima
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: LSI 30, 05, 2019, 10:33:47 pre podne
Немојмо, у овом тренутку, бити тако оштри са осудама.

Верујем да Горанче зна шта говори кад прича о неодговарајућој реакцији у првом тренутку.
Али обратите пажњу на оно што се види на снимку.

Киша је пљуштала. Питање је колико је времена било потребно људима да схвате шта се догодило?

А такве несреће се дешавају у тренутку. Вода је била ледена и верујем да неки од пострадалих нису имали велике шансе чак и да су са свих околних бродова истог трена пошли ка њима.

Како год, мислим да је то велика несрећа.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 30, 05, 2019, 10:39:50 pre podne
https://youtu.be/IQ1e-4lzbkk
Ovaj snimak je iz 2010 godine, samo dvoje putnika je stradalo.
Nameće se zaključak da glupi ameri ipak imaju najpametnije organizovan sistem
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: STG 30, 05, 2019, 11:48:51 pre podne
https://www.youtube.com/watch?v=TSpdZb_4q0w&feature=youtu.be
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: zankiki 30, 05, 2019, 12:34:09 posle podne
Zato je i toliko žrtava, završili su pod velikim brodom.....
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: broker975fx 30, 05, 2019, 14:01:42 posle podne
Jbt al ga je okrenuo na bok, zaista pitanje koliko su imali sanse posebno sto je verujem vecina bila unutra
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Ljuba 30, 05, 2019, 14:13:24 posle podne
Ja kad vidim Belu lađu bežim što brže i dalje od nje.
Sada malo sporije plove nego pre, kad pokrene talase spašavaj se ko može.
Nikako ići u prelazak reke ako je i na puškomet, očas posla stigne.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Drivee 30, 05, 2019, 14:29:49 posle podne
Nije ona opasna kao sto su vojni brodovi. Njihov trup kao da je pravljen da pravi talase. E taj kada prodje.. pravi haos.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Bećar 30, 05, 2019, 17:30:55 posle podne

Sada malo sporije plove nego pre
Neka me isprave Kolibri ili Goran ali u planu je da brodovi u skorije vreme još brže plove , kada se usvoje neke nove regulative
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 30, 05, 2019, 19:55:35 posle podne
Ide se ka povećanju brzine plovidbe, ustvari uskoro će ako se dobro sećam minimalna brzina biti 8km/h
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Ljuba 30, 05, 2019, 23:35:27 posle podne
Ako plove ~8kmh biće dobro inače ima da izginemo.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Igor 820 31, 05, 2019, 09:09:50 pre podne
Ovo što se desilo je velika tragedija. I pored sve tehnike i uređaja i dalje se dešavaju ovakvi događaji, najčešće ili skoro  isključivo kao rezultat greške čoveka.
Ovakve tragedije se, na sreću, jako retko dešavaju, ali mislim da može poslužiti kao podsetnik na neke osnove iz bezbednosti u plovidbi koje treba da primenjujemo kada upravljamo malim čamcima, brodićima:
-plovidba uz granicu plovnog puta (nije retko videti mali brodić, čamac kako pluta na plovnom putu);
-ne presecati plovni put ispred velikog broda (nije retka situacija da se ovo vidi  posebno na Savi od 0 do 8 kilometra);
-nastojati da se čamac drži što je dalje moguće od velikog broda, tako da smo uvek u prostoru koji zapovednik broda vidi i bez radara;
-u toku plovidbe obavezno povremeno pogledati iza sebe (u nekim situacijima i na svaki minut ), brzo se „stvori“ drugi brod iza tebe;
-izbegavati sidrenje i stajanje u blizini mostova i u blizini usidrenih barži;
-posedovanje i upotreba pojaseva za spasavanje;
-ko je u prilici vredi da sluša 16-ti kanal, najveći broj zapovednika  brodova prijavljuje svoju poziciju i nameru u plovidbi.
Ima sigurno još mnogo toga što bi se moglo dodati.

Takođe, mislim da bi se imalo šta reći, odnosno zamoliti i zapovednike brodova, ali to je neka druga priča. U svakom slučaju nije nešto na šta mi kao nautičari možemo uticati. Ja sam bio prisutan kada brod u uzvodnoj plovidbi na 8 kilometru reke Save "ide" kroz usidrene čamce na špicu Ade međice. Plovni put je slobodan i prohodan, ali je kapetan doneo odluku da skrati put. Ljudi su bukvalno dizali sidra i bežali.
U svakom slučaju, razmišljanja o bezbednosti u plovidbi nikada nije previše.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: DuleN 31, 05, 2019, 09:48:50 pre podne
Ova tragedija se dogodila iskljucivo ljudskom greskom !
Ovakvi lajneri su opremnjeni  do bola, pa je nemoguce da je zakazalo nesto na brodu, vec je zakazao covek koji je trebalo da odradi i spreci ovu tragediju...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: zveki66 31, 05, 2019, 10:54:01 pre podne
Ovo sto DuleN kaze je po meni najtacnije i jedini razlog za ovu nesrecu. Bahatost kapetana na ovim kruzerima je cesto vidjena stvar.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: DuleN 31, 05, 2019, 11:11:37 pre podne
Zveki,
Dal je u pitanju bahatost, neodgovornost, ... ili nesto drugo, ne mogu da tvrdim, ali da je zakazao ljudski faktor - zakazao je !
Gledao sam jutros neki prilog gde su pokazali kako izgleda komandna soba ovog velikog kruzera... Pa to je bre kao svemirski brod ! Sve vitalno i vazne komande i uredjaji su duplirani... Motori ogromni, elise i pozadi i sa strane i napred... Okrecu taj kruzer, kako rece gost emisije: kao u casi...
Sve u svemu velika steta i tragedija za tridesetak ljudskih zivota...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: STG 31, 05, 2019, 13:54:08 posle podne
Ovo sto DuleN kaze je po meni najtacnije i jedini razlog za ovu nesrecu. Bahatost kapetana na ovim kruzerima je cesto vidjena stvar.
Nije tema za nastavljanje rasprave ovog tipa, ali za Vas Zveki imam dva pitanja:
- koliko cesto i u kojim situacijama ste osetili bahatost kapetana i kako ste bas nekakvu reakciju procenili kao bahatu? Predpostavljam da je rec o vasem visegodisnjem stazu u unutrasnjoj plovidbi?

Apsolutno je zakazao ljuski faktor, manje vazno koje strane, na stranu sva elektronika i oprema.
Komande nisu duplirane (osim dva radara, koji nije komanda vec pomocno navigaciono sredstvo, postoje samo druge opcije za slucaj otkazivanja i to je primenljivo samo u nekim slucajevima.
Propele se nalaze kao i na svakom brodu sa sopstvenim pogonom - na krmi, samo su duple, a prednji pogon postoji i koristi se samo u manevrima, sto je poznato i u maloj nautici - bow thruster.
Imajte na umu da se radi o brodovima od 135 metara, nekoliko hiljada tona i ~200 ljudi, pa je neozbiljno ocekivati da takav objekat nema i odgovarajucu opremu, koja kao sto rekoh uvek moze da zakaze.

Na stranu sve tehnikalije i izvestaji i misljenja strucnjaka, prosto pitanje jeste koliko puta ste bili u prilici da ovakvim ili slicnim brodom prodjete kroz Pestu od 20h do 02h?
Rekao bih da ljudi olako iznose netacne cinjenice i tako samo ostale dovode u zabludu...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 31, 05, 2019, 14:23:46 posle podne
Pešta je horor za vođenje broda u svako doba dana, a uveče pogotovo.
Moj utisak na osnovu snimka da navigator sa kruzera vodi brod kao da nevidi turistički brodić.
 Radar u blizini mosta, pitanje šta je imao na ekranu, postoji mogućnost da ga je smatrao za lažni odraz.
Elektronska karta, problem sa velikim brojem transpondera, brodovi koji stoje i plove, previše meta za praćenje i podataka, užasno lako da se napravi previd, najčešće traka sa podacima jednog broda poklopi drugi brod.
Mrtav ugao, pitanje za STG, koliki je na toj klasi kruzera.
Pramčana kamera i njen položaj i kvalitet, veliko pitanje je optičke varke, kako vizuelno tako i preko kamere. Sama rasveta sa mosta kako utiče na vidljivost i dali  je moguće da se mali uklopio u svetla uzvodno od mosta, i naravno igra senki.
Mnogo faktora je uticalo na krajnji ishod.
Nažalost ovo je bilo samo pitanje vremena.
Sad su mađari na potezu, iskreno se nadam da će izvući pouke i primeniti ih
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: STG 31, 05, 2019, 15:09:14 posle podne
Bezbroj pitanja ce, nazalost, zauvek ostati bez odgovora.

Radim na slicnom brodu i bio sam na 300 metara od celog dogadjaja, videh sve sto je plutalo po povrsini vode nekoliko minuta nakon svega, ali necu sebi dozvoliti da kazem da je krivac jedna ili druga strana, to ce vec utvrditi istraga nadleznih. Ipak mi nije jasno kako/zasto se pojedinci odlucuju da iznose raznorazne tvrdnje i teorije, a daleko su od upucenih ili strucnih, a na stranu sto takve ocene daju sa udaljenosti od 600 kilometara, na osnovu bezveznih novinskih clanaka.
U vezi celog slucaja svoje misljenje necu iznositi, osim o prilicno "slaboj" reakciji nadleznih i nikakvoj pomoci ostalih dnevnih brodica.

Okrenimo se nama samima i pokusajmo nesto da promenimo.

Nakon poslednje slicne tragedije u nasim vodama, Udruzenje ladjara Srbije je sastavilo skriptu o bezbednosti/savetima u plovidbi, koja bi novim nauticarima trebala da pruzi pocetne smernice, a starijima/iskusnijima da ukaze na neke stvari koje mozda nisu znali ili nisu imali koga da pitaju. U saradnji sa forumom organizovan je razgovor na ovu temu svih zainteresovanih na koji je doslo svega nekoliko ljudi i na tome im hvala. Ipak, skripta je nastavljena da se deli besplatno on-line i jos uvek je moguce preuzeti na veb prezentaciji Udruzenja ladjara i ovom forumu.
Podseticu vas sve da je ovo prva skripta/knjiga ovog tipa koja je objavljena od strane strucnih lica nakon dugog niza godina.
Nakon svih postova koje sam ovde procitao stekoh utisak da nisu svi ni znali/procitali ovo stivo, a iskreno ga preporucujem (Igor je pomenuo dosta stvari iz istog).

Isto tako cu podsetiti sve da se javnost upozoravala na veliku verovatnocu ponavljama ovakvih scenarija i u nasim vodama, narocito u akvatoriji Beograda i Novog Sada, a sva obavestenja i apeli se mogu videti na veb prezentaciji Udruzenja ladjara.
Nazalost, obavestenja, molbe i apeli za iznalazenje resenja su ostali bez odgovora nadleznih. Verovatno ce tako i ostati do neke nove tragedije, a tada cemo se ponovo ubedjivati ko je kriv i zasto.

Jos jednom, za svaku nesrecu su neophodne dve strane.

Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: broker975fx 31, 05, 2019, 16:39:00 posle podne
Cucemo sta ce istraga da utvrdi ali ja bih na osnovu snimaka koje sam video rekao da kapetan manjeg broda u zadnjem trenutku resio da prodje kroz drugo okno mosta kako bi se udaljio od broda koji mu je dolazio nizvodno i na taj nacin se nasao u putanji velikog broda. Ovaj veliki sve i da ga je vide sta je mogao da uradi jos ispred stubova mosta. Gorance jel iza tog ostrva ono fensi ostrvo?
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Terca 31, 05, 2019, 17:24:54 posle podne

Nije tema za nastavljanje rasprave ovog tipa, ali za Vas Zveki imam dva pitanja:
- koliko cesto i u kojim situacijama ste osetili bahatost kapetana i kako ste bas nekakvu reakciju procenili kao bahatu? Predpostavljam da je rec o vasem visegodisnjem stazu u unutrasnjoj plovidbi?



da bismo se pravilno razumeli, molim za pojašnjenje, recimo: ako je neka osoba (nije Zveki u pitanju)  stekla (samo) uverenje UMČ pre recimo 30 godina, i od tada voza nekakve čamce po Dunavu... koliki je zapravo staž te osobe u unutrašnjoj plovidbi?
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 31, 05, 2019, 17:28:53 posle podne
Tu je još jedan problem, most ima samo jedan plovidbeni otvor u tom rukavcu i to samo za uzvodno. Levo obalni rukavac je za uzvodnu plovidbu, a desno obalni za nizvodnu. Taj turistički u nizvodnom smeru je u debelom prekršaju.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: STG 31, 05, 2019, 18:06:12 posle podne

Nije tema za nastavljanje rasprave ovog tipa, ali za Vas Zveki imam dva pitanja:
- koliko cesto i u kojim situacijama ste osetili bahatost kapetana i kako ste bas nekakvu reakciju procenili kao bahatu? Predpostavljam da je rec o vasem visegodisnjem stazu u unutrasnjoj plovidbi?



da bismo se pravilno razumeli, molim za pojašnjenje, recimo: ako je neka osoba (nije Zveki u pitanju)  stekla (samo) uverenje UMČ pre recimo 30 godina, i od tada voza nekakve čamce po Dunavu... koliki je zapravo staž te osobe u unutrašnjoj plovidbi?
Rekao bih da je rec o osobi sa tridesetogodisnjim iskustvom kao UMC u un plovidbi.
Neko sa tolikim stazom svakako treba da komentarise bilo kakav dogadjaj, ali iz svoje pozicije, kao UMC.
Malo ko ce se postaviti u poziciju tog "bahatog" kapetana i razmisliti zasto je bas to uradio...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: DuleN 31, 05, 2019, 18:29:49 posle podne
STG,
Ne znam zbog cega suvise licno primas neke elementarne stvari i diskusije???? Ako nesto bolje znas - objasni. Ne verujem da ce se bilo ko zbog toga ljutiti ili  osecati ponizenim.
Ja sam napisao ono sto sam video na TV. Upravljao brodom nisam a i nemam nameru...
Opusteno, nema smisla za nervozu...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: broker975fx 31, 05, 2019, 18:47:55 posle podne
Ja znam zasto licno shvata jer ce nedaj boze sutra njega tako da optuzuje. Koliko znam a prilicni znam decko pod ova tri slova licno tera upravo slican brod. Ja ga vec dugo jurim da mi sredi kabinu za mene da se malo opustim, nudim mu pare da se dogovorimo mimo kompanije i nece. Nadam se da ce mi skinuti barem jedan radar sa flote ali jbg nije klasican srbin:)
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: STG 31, 05, 2019, 18:52:25 posle podne
STG,
Ne znam zbog cega suvise licno primas neke elementarne stvari i diskusije???? Ako nesto bolje znas - objasni. Ne verujem da ce se bilo ko zbog toga ljutiti ili  osecati ponizenim.
Ja sam napisao ono sto sam video na TV. Upravljao brodom nisam a i nemam nameru...
Opusteno, nema smisla za nervozu...
Nije bas da sam
 ovu diskusiju prihvatio licno, ali nisam ni ravnodusan.
Ljudi citaju novine i bombasticne naslove, a malo ko ima sluha za ljude iz struke koji daju sve od sebe da unaprede bezbednost plovidbe, makar i za malo.
Dakle, nema nikakve ljutnje sa moje strane.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: DuleN 31, 05, 2019, 19:00:13 posle podne
STG,
Postujem i zahvalan sam za sve strucne postove koje si postavio.
Evo ja sam jutros gledao TV, pokazali kako izgleda taj veliki brod, kabine , uredjaje, ovo ono... To sam i preneo.. Razumem ja da je to u teoriji jedno u praksi drugo. Razumem da je i tvoj posao tezak i odgovoran...
Ipak, ti si nesto dugo od 90% nas koji smo na ovom forumu.
Mi smo ljubitelji reka, a tebi je posao na rekama...
Ja ti zelim bezbednu plovidbu i kad ti ostane vremena , napisi neku pametnu... Bice nam drago da saznamo nesto od profesionalca...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: MiletaStamat 31, 05, 2019, 21:11:51 posle podne
Čim je skripta Udruženja profesionalnih ladjara o upustvima za bezbednu plovidbu objavljena, pročitao sam je, odštampao i nalazi mi se na čamcu. S vremena na vreme je prelistam, to bih preporučio svima koji plove. Sad biću neskroman pa reći da sam i ja jedan od tih nekoliko koji su bili na sastanku sa predstavnicima profesionalnih ladjara. Imali smo tamo štošta pametnga i korisnog čuti. Hvala Kolibriju i STG na vremenu koje su odvojili za nas ljubitelje plovidbe na reci. Provereno znam da su uvek spemni da daju dobar savet i upute nas u sve tajne koje nam nosi reka i plovidba po njoj.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: zveki66 31, 05, 2019, 21:53:40 posle podne
Ovo sto DuleN kaze je po meni najtacnije i jedini razlog za ovu nesrecu. Bahatost kapetana na ovim kruzerima je cesto vidjena stvar.
Nije tema za nastavljanje rasprave ovog tipa, ali za Vas Zveki imam dva pitanja:
- koliko cesto i u kojim situacijama ste osetili bahatost kapetana i kako ste bas nekakvu reakciju procenili kao bahatu? Predpostavljam da je rec o vasem visegodisnjem stazu u unutrasnjoj plovidbi?

Apsolutno je zakazao ljuski faktor, manje vazno koje strane, na stranu sva elektronika i oprema.
Komande nisu duplirane (osim dva radara, koji nije komanda vec pomocno navigaciono sredstvo, postoje samo druge opcije za slucaj otkazivanja i to je primenljivo samo u nekim slucajevima.
Propele se nalaze kao i na svakom brodu sa sopstvenim pogonom - na krmi, samo su duple, a prednji pogon postoji i koristi se samo u manevrima, sto je poznato i u maloj nautici - bow thruster.
Imajte na umu da se radi o brodovima od 135 metara, nekoliko hiljada tona i ~200 ljudi, pa je neozbiljno ocekivati da takav objekat nema i odgovarajucu opremu, koja kao sto rekoh uvek moze da zakaze.

Na stranu sve tehnikalije i izvestaji i misljenja strucnjaka, prosto pitanje jeste koliko puta ste bili u prilici da ovakvim ili slicnim brodom prodjete kroz Pestu od 20h do 02h?
Rekao bih da ljudi olako iznose netacne cinjenice i tako samo ostale dovode u zabludu...

Samo cu ukratko koliko mogu da odgovorim jer ne bih da se ovo pretvori u neku bezveznu polemiku a povod je jako tuzan. Nebitan je moj staz na vodi, koliki god da je, za profesionalne ladjare sigurno nedovoljan po pitanju iskustva. Svako razlicito karakterise necije ponasanje u bilo kom okruzenju pa tako i na vodi. Da ne zalazim u detalje ali za nekog je uzivanje glisirati pod punim gasom na par metara od obale a za mene koji sam u camcu uz tu obalu to je bahatost....isto kao i prolazak kruzera uzvodno pod punim gasom u delu gde su nacickane marine jedna pored druge....dosta nas zna kako izgleda to iskustvo. Poslednji primer te bahatosti je prolazak kruzera nizvodno pored decije jedrilicarske regate lakih jedrilica proslog vikenda u Zemunu. Hocu da kazem da rec bahatost se nije odnosila konkretno na ovu nesrecu u Budimpesti a ko je kriv istraga ce ako je bude utvrditi mada vidim da je ovde izgleda vec unapred kriv kapetan malog broda.
Kroz Pestu nisam prolazio ako je pitanje bilo upuceno meni ali isto tako bi neki profesionalni vozac posle saobracajne nesrece u kojoj je ucestvovao sleper i auto mogao da me pita da li sam bio u prilici da upravljam sleperom ili slicnim vozilom kroz industrijsku zonu u Solunu u periodu od 12h-16h. Da li guzva opravdava nesrecu na vodi ili drumu. Ili sudar automobila ili motora....da li je poenta da slabiji mora da se uvek sklanja ili svi treba da postuju neke propise. I to ce se videti ako bude istrage.
I trece..ovo sto sam ja rekao ako se opet komentar odnosi na mene....nije cinjenica vec moje misljenje tacno ili netacno kao i vase koje zastupate po pitanju ove nesrece. Ne vidim sta sam ja to izneo u svom stavu a da druge dovodim u zabludu.
Nadam se da ovo nece dalje da se nastavi kroz neku raspravu jer ne zelim da ucestvujem....cenim vase zanimanje i smatram ga zanimljivijim od drugih poslova ali ne puno vise odgovornim od njemu slicnih a u mnogo slucajeva su piloti, soferi, masinovodje bili proglaseni krivim za nesrece koje su se desile tako da sve je moguce...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: vepar 31, 05, 2019, 22:53:25 posle podne
Morate priznati da su kapetani belih ladja izuzetno bahati u nasim vodama! Projure pored naseljenih mesta i marina i po delovima gde je zabrana pravljenja talasa i niko ih ne dira... bas me zanima da li se tako ponasaju i u Becu, iskreno sumnjam da tako ne postuju propise... A jednom prilikom me je jedan gurac bez barzi (mislim da je bio jedan od Mercury-ja) tako pribio uz obalu da sam mislio da cu se nasukati i projurio pored mene praveci tolike talase da kada sam ga kasnije video privezanog u luci Novi Sad da mi je doslo da pristanem na njega, popnem se gore i ispickam kapetana...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kabe 01, 06, 2019, 23:03:19 posle podne
Kapetan broda zvanično optužen za nesreću na Dunavu u Budimpešti

https://www.021.rs/story/Info/Region-i-svet/215615/Kapetan-broda-zvanicno-optuzen-za-nesrecu-na-Dunavu-u-Budimpesti.html
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 02, 06, 2019, 13:20:03 posle podne
https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/06/02/plovidbene-nesrece-uzroci-i-posledice/
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: MiletaStamat 02, 06, 2019, 19:25:48 posle podne
Dobro napisano. Nadam se da će se ipak nešto barem kod nas promeniti na bolje.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Ljuba 02, 06, 2019, 20:09:37 posle podne
PREPORUKE I SAVETI ZA BEZBEDNU UPOTREBU MALIH PLOVILA (https://udruzenjeladjara.com/wp-content/uploads/2018/05/A1-preporuke-kona%C4%8Dna-verzija2-2.pdf)
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 03, 06, 2019, 18:14:31 posle podne
http://rs.n1info.com/Vesti/a488910/Ministarstvo-saobracaja-odbacilo-upozorenje-Udruzenja-ladjara.html



ukratko, ma sve je ok.
Sad mi je jasno otkud ono Bog čuva Srbe, jer oni koji bi trebali nisu nešto raspoloženi
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: DuleN 03, 06, 2019, 18:28:21 posle podne
Pa gde nadje da citiras N1... To samo Laza gleda...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 03, 06, 2019, 18:35:13 posle podne
Večera u drugom dnevniku rts a, će biti emitovana izjava Vajde presidente UPLS
A sutra u jutarnjem gostuju Vajda i pom.ministra za vodni saobraćaj, tema je bezbednost plovidbe u Srbiji
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: DuleN 03, 06, 2019, 18:37:18 posle podne
Kolibri druze, salim se ja...
TV skoro i ne gledam, citam na netu ono sto me interesuje...
I evo pre par minuta procitah: nesreca na Dunavu u Hrvatskoj...
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 03, 06, 2019, 18:47:29 posle podne
https://www.kurir.rs/region/hrvatska/3262165/jos-jedan-kruzer-izazvao-dramu-na-dunavu-potonuo-hrvatski-policijski-brod-sa-migrantima-koje-su-spasili-iz-nabujale-reke-a-onda-su-ponovo-zavrsili-u-vodi-foto



Ovde je jasno, pretovaren čamac, a verovatno su zaboravili ili nisu stigli da daju obaveštenje na 16tom.
Za to je bitan kontrolni centar, a braća hrvati i mi smo baš neodgovorni po tom pitanju
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Terca 04, 06, 2019, 16:15:22 posle podne
https://udruzenjeladjara.com/blog/2019/06/02/plovidbene-nesrece-uzroci-i-posledice/

Sad sam uzmogao da natenane pročitam ceo tekst, i ne mogu se složiti da je dobro napisan, bez obzira na namere autora.

Najpre zbog forme, nejasno da li tekst objavljen kao saopštenje udruženja ili pak kao članak/blog/kolumna. Čini se da nije niti jedno niti drugo a to opet za posledicu ima ozbiljne nedostatke kada ga posmatrate kroz neku od te dve forme, najpre zbog preuzimanje odgovornosti za izrečene stavove, iznošenje predloga a potom i na način na koji se stavovi i predlozi iznose.

Na stranu forma i na stranu što ima previše sadržaja koji nije relevantan za temu, kao što je recimo (ne)prevođenje imena brodova, tekst ne doprinosi sagledavanju suštinskih činjenica, i nekako navodi na izvođenje krivih zaključaka.

Da budem potpuno precizan, nigde u tekstu ne stoji da su u nesreći učestvovala dva "prava" broda, da su OBA zapovednika bili profesionalci, da OBA zapovednika imaju iste obaveze i odgovornosti, pomalo je neverovatno da zapovednika “Hableány” makar prećutno smatramo manje važnim, vrednim, profesionalnim. U najmanju ruku, to nije korektno, bez obzira čiji je duži, mislim brod. Po Budimpešti plovi cela flota panoramskih brodova, i to nije od juče nego traje 30tak godina, i upravo zbog gužvi i opterećenja akvatorije, ali i zbog pritiska spolja,  sprovode se veoma strogi propisi u vezi sa "sposobnosti brodova za plovidbu", opremljenosti, opreme za ličnu i kolektivnu bezbednost, i posebno obučenosti posade. Kontrole su im svakodnevne a njihovo iskustvo se meni čini ne malim, opet po zvaničnim podacima dnevno se obavi više od 200 isplovljavanja.
Stoga je važno da se istakne, a opet u članku nema ni traga od toga: nesrećni potopljeni zapovednik nije bio neuki divljak koji trči za napojnicama stavljajući svoj i tuđe živote na kocku.

Očekivao sam više detalja u analiza uslova i pravila plovidbe kroz Budimpeštu, to je najmanje što očekujem od profesionalaca sa iskustvom, pogotovu ako se u ovodnom delu članka onako baš opljune po "diletantima, laicima, samozvanim ekspertima". Noću kroz Budimpeštu, a zbog sjajnih prizora i ambijentalnog osvetljenja, na potezu od 4km u proseku istovremeno plovi 70 brodova (opet po tvrdnjama mađarskih lađara), a u taj broj ne ulaze nekakvi rekreativci. Oni naravno imaju različite maritimne osobine, brži su ili sporiji, tuda prolaze i potiskivani sastavi i samohotke ali i "belke"... Saobraćaj se elektronski prati, ograničene su brzine, zabranjeno je okretati, menjati smer plovidbe (uzvodno- nizvodno) u tih 4 km, susretanje je obavezno po levom boku ... i to sve lepo piše, to je upravo ono što se odnosi na sistemsko rešavanje problema koji je nastao kada su se u panoramske obilaske uključili i veliki kruzeri. Ono što ne piše je i da postoje ograničenja i pri sustizanju i preticanju, a zapravo je ta sitacija bila prilikom nesreće, nego se kao glavni rizik identifikuju "mali brodovi koji se ne sklanjaju velikim". Ne piše da se sustizanje i preticanje sme otpočeti kada se uveri da je bezbedno i da neće doći do kontakta, a u samoj Pešti bi trebalo i da se radiotelefonom dobije saglasnost zapovednika broda koji je ispred (moguće je da ja grešim jer sam laik, ali uvek postoji mogućnost da me neko demantuje činjenicom).

Malo mi smeta i zanemarivanje da se spomene sam sistem za spašavanje unesrećenih, ovde su žrtve bile ogromne, a u takvom spletu okolnosti gde su ljudi potopljeni za 7 sekundi i ne može se očekivati da sistemska sredstva, čamci, timovi mogu da isprave stvar. Može se, opet, primetiti da su upravo posade dva "mala" panoramska broda iz vode povadile onih nekoliko srećnika koji nisu ostali zarobljeni. Ne kruzer koji piči kroz peštu jer je veliki i jak, ne SART, ne policija, ne AIS/RIS, ne sateliti, avioni, kamioni. To je još jedan mali prilog tvrdnji da nije reč o "besprizornim profiterima", iako se na snimku može videti i da je bilo i "malih" brodova koji ne reaguju a ovde na forumu smo čuli da je bilo i "velikih" koji su pratili proceduru.

Svakako se ne očekuje od lađara (a ni od zaludnih komentatora kao što sam ja) da osudi ili presuđuje o krivici, ima ko će to da radi, tu autoru dajem potpunu podršku, kolegijalnost i solidarnost je super stvar, deo je lađarske tradicije... ali opet, za kolegijalnost i solidarnost nije od značaja veličina broda.
A da budem "besprizoran" dopustiću sebi da kažem da je solidarnost i kolegijalnost neophodna i prema svim (ostalim) učesnicima u plovidbi, pa i prema ljudima koji žive uz obale.

Tu je nadalje i glavni nedostatak članka: umesto da se uporedi stanje sistema u Mađarskoj i Srbiji, racionalno i taksativno, i izvede zaključak kako su čak i u slučaju mnogo bolje organizovane plovidbe zbog povećanog saobraćaja postoje ogromni izazovi, sa čim bi se svako iole normalan složio, a pretpostavljam da je to bila početna motivacija, nabacan je hejterski sadržaj prema svemu što okružuje lađare profesionalce, i on zaista smeta da bi tekst mogao da da bude deo razgovora i dogovora sa bilo kim, a pretpostavljam po stavu autora da sebi za sagovornika podrazumeva ministarstvo, a javnost baš i ne.

Semantički je pogrešno kad lađar profesionalac spočitava "trku za profitom" redom nautičarima, rekreativcima, sportistima, pecarošima, a potom i panoramskim brodovima i vlasnicima kafana i drugog dreka koji se nalazi po obalama (jer zapravo i lađari profesionalci trče za profitom u nečije ime, a ministarstva im to omogućavaju, na istom su zadatku). Postoji 2 miliona razloga zbog kojih bih ja to kod ušća raselio i očistio, ali među njima sigurno nije da bih omogućio Gerhardovom kruzeru da se komotnije okrene. Zabole me živo. Šta je sledeće: da raselimo Beograđane da ne prave gužvu na Kalemegdanu kad pristanu ojebine? Da podavimo Banoštor i Korušku talasima od 2 metra da Klaus i Helga stignu u Vukovar da overe pasoše pre suflea?

Po prirodi stvari, mi izuzetno cenimo kapetane, oni imaju autoritet, imaju apsolutnu moć na brodovima kojim zapovedaju, imaju svo naše poštovanje i divljenje, ali imaju i odgovornosti, čak i kad im brod ne potone ili ne sudaraju se (a znamo da su u tim slučajevima uvek nekako odgovorni). Zato kad iz kapetanije NS opomenu zbog brzine zapovednika Filia Rheni a on isključi AIS, njega onda malo manje poštujemo, kao što smo nekad manje poštovali Han flotu ili recimo Merkur306, koji je kao mali sigurno sisao tatu umesto mame pa je nestrpljiv i nervozan i obožava u solo plovidbi po NS da papmprči po gasu, redom pored pristana, veslačkog i kajak kluba, plaže i na kraju pored plutajućih kafana. On verovatno i štuca često.

Da ne zaboravimo, mi se naravno sklanjamo od grdosija, bežimo od njih kao đavo od krsta, pajsujemo, zavlačimo se po dunavcima... dok nam ne isuše i zatrpaju sve dunavce i ritove da bi plovni put bio kategorije 7, umesto 6b, ili već neki. Šta ćemo onda? Ove godine smo (zapravo ministarstvo u naše ime) uložili 200 miliJona već nečega u to, naših para, ne Gerhardovih. Niko zbog toga da opljune po ministarstvu, valjda zato što se to isplati Gerhardu i onome ko radi kod njega.
Dunavac i Šodroš u NS su nam onomad zatvrorili zbog brodogradilišta koje više to nije, i niko ga neće otvoriti ponovo, ni brodogradilište ni dunavac, a veslači zato treniraju na sidrištu "Kamenjar" između barži. Jel nam se isplatilo?
Šta nam je onda krajnji cilj zapravo? Da se međusobno pozabranjivamo i posklanjamo sa Dunava, pa da čučimo na nekoj adi i da nas Klaus i Helga u prolazu gledaju ko one manguilice u Krčedinu? I to sve za masovni kruzer- turizam jer nam se isplati.

Ajd sad, vidimo se na vodi, čuvajte se i čuvajte druge da ne pričamo o ovakvim stvarima.

I molim vas da pokojnog Popa (jedan od one "dvojice kod Futoga") ne zloupotrebljavate i ne trpate u kontekst nedovoljnog poznavanja pravila plovidbe i boravka na vodi, i ugrožavanja bilo čije bezbednosti (osim možda svoje, tada, nesrećnim slučajem), nije lepo. I mi "sa malim i bez zvanja" smo kolegijalni i solidarni, bar bi trebalo da budemo.
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: zankiki 04, 06, 2019, 17:57:22 posle podne
 114 114  114
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: DuleN 04, 06, 2019, 18:13:06 posle podne
E neka si im poslao kratak komentar 114
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: vepar 04, 06, 2019, 19:58:21 posle podne
Sta reci sem  llll llll llll
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Kolibri 04, 06, 2019, 20:06:28 posle podne
Odlična opservacija
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: zveki66 04, 06, 2019, 20:55:08 posle podne
Bravo Terca
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Drivee 05, 06, 2019, 06:45:15 pre podne
Terca brateeeee
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: Dora 05, 06, 2019, 16:21:24 posle podne
Ja ne smem više da ga hvalim, mogu samo da kažem 'el sam vam rek'o...  114
Naslov: Odg: Дунав је још једном наплатио свој данак
Poruka od: alexdja 28, 11, 2019, 16:27:00 posle podne
Kapetan broda zvanično optužen za nesreću na Dunavu u Budimpešti

https://www.021.rs/story/Info/Region-i-svet/215615/Kapetan-broda-zvanicno-optuzen-za-nesrecu-na-Dunavu-u-Budimpesti.html

https://www.021.rs/story/Info/Region-i-svet/228749/Kapetan-kruzera-optuzen-zbog-smrti-27-ljudi-u-Budimpesti.html