Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Mercury & Crysler => Temu započeo: Srdjan22 22, 07, 2020, 10:03:44 pre podne

Naslov: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 22, 07, 2020, 10:03:44 pre podne
Ja sam pre nepun mesec uzeo nov Mercury F20 EH EFI. Dakle, upravljanje na rucicu, elektronsko ubrizgavanje goriva i ima elektro start. Dosta sam razgledao i razmatrao razne motore i opcije prilikom kupovine i slobodno mogu reci da je Mercury sa ovim modelom pokazao najvise inovativnosti, u pogledu dizajna i prilagodljivosti motora.
Za razliku od ostalih proizvodjaca stavili su rucicu za upravljanje na sredinu motora, omogucili da se moze podesavati kako po visini tako i horizontalno, levo i desno za 18 stepeni, pa se rucica moze podjednako zgodno podesiti i za levoruke i desnoruke korisnike. Smer okretanja rucice za davanje gasa se takodje podesava, s leva na desno ili obrnuto kako je kome zgodno.Menjac je na samoj rucici odmah odmah iza gasa na najzgodnijem mogucem mestu. Stop dugme je na prednjoj strani rucice gasa. Motor ima sjajan amortizer koji znacajno ublazava vibracije na samom camcu i na rucici za upravljanje sto voznju cini jos udobnijom.
Motor zustar, elektronsko ubrizgavanje mu daje osetno vecu eksplozivnost  nego kod verzije sa karburatorom. Sve u svemu, sjajan motor. Proizvodi se u Tohatsu fabrici u Japanu sto i pise na samom motoru, Koncepcija motora je Mercuryjeva ali se pravi u Japanu. Zasto? To valjda oni znaju, rezultat te saradnje je po meni izvanredan.

Evo jednog klipa sa Youtube gde mozete videti ovo o cemu sam govorio.

https://www.youtube.com/watch?v=NxsHNBCQ9wE
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Kabe 23, 07, 2020, 00:30:09 pre podne
Kol'ko para? :D

Mrzi me da guglam. I kako idu servisi od početka (na koju satnicu) i koja je cena servisa?

Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 23, 07, 2020, 09:05:29 pre podne
Cena mu je 3650€, do 15.06. je vazio popust od 10%, tako da sam ga platio 3280€.
Prvi servis sam radio posle 20 radnih sati (promena ulja u cizmi, ulja u motoru i filtera ulja) cena 60€. Sledeći servis je posle svakih 100 sati ili jednom godisnje, ista cena. Na svakih 300 sati se pored zamene ulja i filtera radi i zamena svećica i impelera, ali ne znam tačno koliko to zadovoljstvo kosta.
Garancija je 5 godina.
Proveri da li jos uvek vazi popust.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Drivee 23, 07, 2020, 09:51:18 pre podne
Dobra recenzija i verovatno i odlican motor. Stim da sam ja Srbin a poznato je kako Srbi vole jos Golfa 2 a ne Golfa 5, ja biram novu Hondu za te iste pare.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 23, 07, 2020, 10:44:59 pre podne
Dobra recenzija i verovatno i odlican motor. Stim da sam ja Srbin a poznato je kako Srbi vole jos Golfa 2 a ne Golfa 5, ja biram novu Hondu za te iste pare.

Ja lično mislim da su i Honda, Yamaha, Suzuki, Tohatsu i Mercury odlični motori i da su sto se tiče kvaliteta veoma slični. Pa i cene su im veoma slične.
Ono sto je mene privuklo ovom modelu je ta nova rucica za upravljanje koja se moze u potpunosti prilagoditi za voznju desnom rukom. S obzirom da sam ja izraziti desnjak i da levom rukom ne znam ni uvo da pocesem a kamoli da vozim, ovo mi je bio presudan faktor. Na svim ostalim motorima rucica je postavljena isto tj, prilagodjena za voznju levom rukom dok je izuzetno nezgodan polozaj ako pokusate da vozite desnom. (barem meni) Ne znam zasto je to tako i zasto i ostali proizvodjači ne prave nesto slično sto odgovara i levorukim i desnorukim korisnicima. Kao sto, na primer, na skoro svim masinicama za pecanje rucicu mozete prebaciti na levu ili desnu stranu, kako vam odgovara.
No, tako je kako je. meni svanulo kada sam video ovu rucicu na Mercuryju, sve sam lepo podesio i sad se vozam extra udobno.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Drivee 23, 07, 2020, 13:51:37 posle podne
To je meni jasno, ali i malo razmisljam, zasto je na velikim motorima napravljeno da se vozi levom a ne desnom rukom. Ja sam desnjak ali nemam ama bas nikakav problem, bar ne sada, stim da sam presao sa Tomos 4 na Yamaha 20, imao sam problema tada, u pocetku, ali bukvalno posle 10 voznji je sve bilo ok i navikao sam.
E sada, zasto se veci motori voze levom... mislim ali samo mislim da je to napravljeno da bi nam desna najjaca ruka bila slobodna. Sa strane bezbednosti.. nije lose. Vise puta sam mogao izleteti iz camca ali desnom se uvek drzim za drzac..to me spasava  sajkaca
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: zankiki 23, 07, 2020, 15:47:50 posle podne
Pa i u kolima vozimo levom rukom dok je desna na menjaču... To je navika...
I ja sam izraziti dešnjak, levom umem samo da vozim kola i motor za čamac  jh
Navikne se to, nikada mi to ne bi presudilo za kupovinu motora.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 24, 07, 2020, 09:32:54 pre podne
Pa i u kolima vozimo levom rukom dok je desna na menjaču... To je navika...
I ja sam izraziti dešnjak, levom umem samo da vozim kola i motor za čamac  jh
Navikne se to, nikada mi to ne bi presudilo za kupovinu motora.

Naravno, svakome od nas su bitne neke druge stvari. Meni licno, ova pogodnost da mogu da vozim normalno desnom rukom mnogo znaci (ali to sam ja). Da na Hondi postoji takva rucica, a na ostalima ne, sigurno bih kupio Hondu. E sad, kada bi svi imali rucicu koja se moze prilagodjavati za voznju i levom i desnom rukom, bilo bi mi jako tesko da se odlucim izmedju, Mercuryja, Yamahe, Honde i Tohatsua......Mislim da su im i kvalitet i performanse priblizno isti, tako da bi bilo tesko doneti odluku.....Ne vidim da se ijedan od pomenutih proizvodjača bitno izdvaja od ostalih.......osim sto Honda jos uvek ne radi motore sa elektronskim ubrizgavanjem.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Drivee 24, 07, 2020, 13:06:56 posle podne
Pozdrav, Honda ima EFI naravno ali na zalost pocinju sa 40ks.mada stvarno da navedem da Honda 20 stvarno nije potrosac na pola gasa kako ja vozim. 3l i 20km/h.. nije to puno.  Sto se tice japan motora, slazem se, dobro su svi, Hondu kupujem samo zbog tradicije koja je najduza.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 24, 07, 2020, 13:53:56 posle podne
Izvinjavam se, ja sam nekako podrazumevao da razgovaramo o motorima snage 20KS, a u toj klasi Honda nema EFI.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Bojan Bakic 24, 07, 2020, 14:14:12 posle podne
Bilo bi dobro staviti neki filter goriva malo bolji.Posto su svi ti novi EFI motori osetljivi na nase dobro gorivo
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: mesechar 24, 07, 2020, 22:37:59 posle podne
Da stvari nazovemo pravim imenom taj Mercury je u stvari tohatsu i to do poslednjeg srafa sto mu je po meni veliki plus da se razumemo. Mercury ne pravi svoje motore do 30 konja vec im tohatsu to radi. Tek od 40 50 i 60 konja se pravi u mercurijevoj fabrici u kini.
To su perfektni motori ali si mogao ustedeti solidnu razliku da si kupio tohatsu direktno.Pre nekoliko godina  kupio sam nov tohatsu 9,8 a burazer je imao polovnu osmicu merkury sve je pod sraf bilo isto. da ne pricam napamet evo i linka gde to moze da se potvrdi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Marine
             
Pronasao sam podatak da tohatsu za mercury pravi motore do 30 konja jos od 1988 godine do danas kao i da od 2011 godine evenrude uzima tohatsu od 6 do 15 konja pod svojom nalepnicom..
https://en.wikipedia.org/wiki/Tohatsu
Sto se tice voznje na levu ili desnu ruku ...tu se prati jedan vazan detalj a to je start motora na poteznicu kad levom moras drzati rucku a desnom cimnuti ko sivonja...levom rukom je mnoogo teze upaliti na potez nego upravljati ...veci motori se gotovo u sto posto slucajeva pale na anlaser pa je tu vrvatno logicnije voziti desnom..
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: maverick 25, 07, 2020, 07:31:46 pre podne
Ja ne znam ali informacija je raznoraznih na trzistu, uglavnom tohatsu odavno ne proizvodi motore...tj ne proizvodi ih nissan koji je to radio pod njihovim imenom.. Tako da sam misljenja da se pod kapom tohatsu do 60 ks krije mercurijev motor...a preko toga agregati su od Honde

Nissan Marine began their North American operations in 1984 in Memphis, Tennessee as a division of Nissan Industrial Equipment Co. Over the next 6 years, the Marine Division experienced explosive growth and in 1991 Nissan Marine was separated from Nissan Industrial Equipment into a standalone company. Nissan Marine then moved their headquarters to Dallas, Texas. In the U.S., Nissan Marine is one name underwhich Tohatsu outboards are sold. In late 2014 Nissan Marine discontinued production of outboards worldwide.


https://www.boatingmag.com/boats/honda-to-private-label-large-outboards-tohatsu/
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 25, 07, 2020, 19:21:10 posle podne
Da stvari nazovemo pravim imenom taj Mercury je u stvari tohatsu i to do poslednjeg srafa sto mu je po meni veliki plus da se razumemo. Mercury ne pravi svoje motore do 30 konja vec im tohatsu to radi. Tek od 40 50 i 60 konja se pravi u mercurijevoj fabrici u kini.
To su perfektni motori ali si mogao ustedeti solidnu razliku da si kupio tohatsu direktno.Pre nekoliko godina  kupio sam nov tohatsu 9,8 a burazer je imao polovnu osmicu merkury sve je pod sraf bilo isto. da ne pricam napamet evo i linka gde to moze da se potvrdi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Marine
             
Pronasao sam podatak da tohatsu za mercury pravi motore do 30 konja jos od 1988 godine do danas kao i da od 2011 godine evenrude uzima tohatsu od 6 do 15 konja pod svojom nalepnicom..
https://en.wikipedia.org/wiki/Tohatsu
Sto se tice voznje na levu ili desnu ruku ...tu se prati jedan vazan detalj a to je start motora na poteznicu kad levom moras drzati rucku a desnom cimnuti ko sivonja...levom rukom je mnoogo teze upaliti na potez nego upravljati ...veci motori se gotovo u sto posto slucajeva pale na anlaser pa je tu vrvatno logicnije voziti desnom..

Sve je to tako kako kazes. Jos u prvom postu u ovoj temi sam napisao da je motor proizveden u Japanu. E sad, da li su koncepciju motora osmislili japanci ili Ameri, meni licno je manje bitno. Cinjenica da Tohatsu i Brunswick Corporation imaju visedecenijsku saradnju i da su plod te saradnje odlicni vanbrodski motori.
Sto se tice cene motora na nasem trzistu, po zvanicnom cenovniku uvoznika ovih motora u Srbiji Tohatsu kosta 3440 EUR a Mercury 3650 EUR. U trenutku kada sam ja kupovao na Mercury su davali 10% popusta, pa me je izasao 3280 EUR, tako da ja tu ne vidim bitnu razliku u ceni. A i da nije bilo popusta dao bih tih 200 EUR vise zbog rucice.
Za mene je (mozda je to nekome glupo) presudni faktor bila ta rucica koja je epohalno resenje. Jer, zasto bih vozio Tohatsu levom rukom, ako mogu da vozim isto to pod imenom Mercury desnom rukom, mnogo lakse i opustenije.
Rucno paljenje? Uzeo sam model sa anlaserom i takav problem nemam. Naravno motor ima i rucni starter za slucaj da zataji anlaser ili akumulator. Takodje svi ovi novi motori, imaju tu neku, kako je zovu, dekompresiju sto cini povlacenje kanapa startera daleko laksim nego sto je to bilo ranije na nekim starijim motorima. Odgovorno tvrdim da je za paljenje ovog motora rucno potrebno duplo manje snage nego za paljenje TOMOS 10-ke. Imao, pa znam.
Eto toliko o tome. Zeleo sam pokretanjem ove teme da onima koji to nisu videli do sada skrenem paznju na jednu korisnu inovaciju koju je Mercury izbacio na modelima od 15 i 20 KS. Mozda nekome (ko ima neupotrebljivu levu ruku kao ja) to bude korisna informacija prilikom sledece kupovine motora.
Inace, Mercury proizvodi i motore od 40 do 115 KS sa slicnom, univerzalno podesivom rucicom za upravljanje, koja mi na snimcima izgleda jos mocnije od ove na modelu od 20KS.
Evo jednog interesantnog klipa:

https://www.youtube.com/watch?v=vXx7Co6FRUk

Evo da dodam i ovo.....kad imas dobru rucicu i 300KS drzis jednom rukom....

https://www.youtube.com/watch?v=t7PAXWd-DOQ
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: CIVIJA 30, 07, 2020, 14:22:58 posle podne
Cestitam na kupovini. Uzeo si odlican motor!
Cudno mi da ti je tesko voziti levom posto je i moja leva tu samo kao ukras a ja se navikao posle 3 voznje :)
I ja sam bio na mukama pre 20ak dana ali je moj izbor pao na hondu 20. Vise volim Yamahu, nju sam zeleo, ali ga bas cigance. Punjenje akumulatora opciono, rezervoar opciono, e pa neces ga majci, kod honde sve ide u cenu. Sedi u kola pravac Futog... Do sada sprzio 15 litara u poredjenju sa 2t 10hp dosta manje trosi.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 30, 07, 2020, 23:02:38 posle podne
Hvala na cestitkama, stvarno sam zadovoljan motorom. Prevazisao je sva moja ocekivanja.
Odmah da i ja tebi uzvratim na isti nacin, Honda je svakako vrhunski motor, sigurno nisi pogresio.
Sto se tice voznje levom rukom ne znam sta bih ti rekao.....Vozim ja levom rukom, ali se osecam nelagodno, narociito pri punoij brzini, jednostavno osecam nesigurnost. Kada ne bi bilo izbora verovatno bih morao da se nekako prilagodim. Ovako imam opciju koja mi omogucava da vozim desnom rukom i ja zadovoljan.
 Vec sam ovo rekao, ali cu ponoviti....Ne vidim razlog zasto svi proizvodjaci ne nude modele koji bi bili podjednako prilagodlljivi i za levoruke i desnoruke.....pa ko kako voli.....
I kad smo vec kod Honde, koliko si je platio?
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Drivee 31, 07, 2020, 07:45:30 pre podne
jesi dobio popust neki?
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: CIVIJA 31, 07, 2020, 08:18:47 pre podne
Sada su i honda i yamaha na nekom popustu 2990€ toliko sam i platio.
Nisam se cenako trazio dodatni popust...
Cisto sumnjam da bi dobio posto prodaju motore vise nego neke pekare hleba  jh
Kada sam dosao u Futog bio sam treci na redu, kada sam otisao ostalo je troje iza mene.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: STG 31, 07, 2020, 09:34:17 pre podne
Imaju ubedljivo najbolju prodaju, a tesko je reci zasto...
Nadam se da ce Suzuki malo spustiti cene i eto ozbiljnog konkurenta.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: CIVIJA 31, 07, 2020, 11:49:00 pre podne
Joj druze ja ne bi uzeo suzuki ni dzabe da mi da. Na papiru je definitivno najbolji motor u klasi, ali u praksi...
Ja znam za 3 komada sve 20tice i sve tri imaju probleme. Kod sve tri je otisla poteznica, jedan od njih nov u garanciji. Taj nov nas tri puta ostavljao na vodi - nece da upali... ma strasno. Ugradili drugari i onaj odvajac vode (valjda se tako zove) i filter... ma jok.
Prodali posle godinu dana i uzeli yamahu.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 31, 07, 2020, 12:25:37 posle podne
@CIVIJA

Da li si za 2990€ uzeo model sa anlaserom ili bez?
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: CIVIJA 31, 07, 2020, 12:30:38 posle podne
Bez anlasera. Nekako mi to nije vazno, ima me pa lako palim svaku pentu  sajkaca
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 31, 07, 2020, 12:50:06 posle podne
To mu onda dodje ista cena kao Mercury. I ja kada sam kupovao model bez anlasera je bio nesto ispod 3000€, a ja sam moj platio 3280€.
Jedino sto je ovaj EFI a Honda je sa karburatorom. Mada neki daju prednost jednom, neki drugom sistemu za dovod goriva.
Ja sam vozio i stariji model Mecury-ja od 20KS sa karburatorom i ovaj EFI je osetno zustriji. Sto se tice potrosnje, posle razrade sam potrosio dva rezervoara benzina (rezervoar je 12lit) i za sada mi je prosecna potrosnja 3,97 lit/h. Vozim sve vreme pun gas, sa troje do petoro u camcu.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: CIVIJA 31, 07, 2020, 13:22:54 posle podne
Ja sam od te stare garde koja vise voli karburator. Verujem da je EFI bolji, naravno, ali zbog raznoraznih prica i onog suzukija koji je takodje bio EFI odlucih se za karb. motor. Sto se potrosnje tice nikad je nisam merio ali znam da mnogo manje trosi od 10hp 2t. Zadnje pecanje od mosta na adi do srednjih voda plus vise vracanja na istu rinu (bućkanje) potrosio malo vise od pola rezervoara - ja prezadovoljan  jh
U tajmenu na pola gasa sa dvojicom stokilasa plus oprema oko pola gasa 25km na sat - vise mi i ne treba. Inace sam u camcu nizvodno pun gas 41km/h. Ja sam u fazonu da ne treba davati pun gas pogotovo ne non stop. Vodim se logikom pa ni auto ne vozim na punom gasu niti to iko preporucuje...
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 31, 07, 2020, 14:18:02 posle podne
Sto se tice voznje na punom gasu, ni ja nisam siledzija da stalno tako vozim, ali sad jos uvek testiram motor, probam kako ide sa razlicitim brojem osoba, podesavam trim u odnosu na opterecenje trazim optimalan rezim, kontrolisem potrosnju......
E, kada sve parametre budem imao, onda cemo se voziti u optimalnom rezimu.
Mada, kada danas izadjem s posla i krenem na Belu Stenu, na ovih 35 stepeni, znam da vozim samo na punom gasu, da sto pre stignem do spica i skocim u Dunav.....i mi Cigani imamo dusu. 6589
Inace sto se tice potrosnje, ja volim da znam koliko u kom rezimu voznje trosim, pa mogu i da znam koliki mi je radijus kretanja sa odredjenom kolicinom goriva u rezervoaru. Cim sam kupio motor, prilikom preuzimanja mehanicar mi je ubacio merac broja radnih sati motora, pa vrlo lako preracunam potrosnju a takodje i znam koliko je vozen motor (slicno kilometrazi na autu).
 
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 01, 08, 2020, 12:30:00 posle podne
@CIVIJA

Citam sinoc na jednom drugom nautickom  forumu, covek kaze da on sa Tajmenom i Yamahom od 15KS, sam u camcu, niz Dunav postize brzinu od 40km/h.
Vidim ti si napisao da sam u camcu nizvodno, sa Tajmenom i Hondom 20KS ides 41km/h. Da li niz Dunav ili Savu mislim da je manje bitno, razlika bi morala biti veca u tvoju korist.
Meni licno malo nelogican odnos, pa me interesuje sta ti mislis o tome?
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: CIVIJA 01, 08, 2020, 13:00:34 posle podne
Uf druze toliko stavki utice na brzinu camca... Verujem da je postigao 40 km/h sa 15icom.
Ljudi obicno mere brzinu kada kupe camac - cisto dno, prazan camac... Ja imam 100kg + 50-60kg razne opreme, tegova, akumulator, sidro. Dno je imalo algi - prano dve nedelje pre merenja. Sava jes nizvodno al je bas spora. U idalnim uslovima tajmen sa 20ks dobacuje do 48-49km/h
Al kao sto rekoh nek on ide 25-30 sa dvojicom ja prezadovoljan  jh
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 02, 08, 2020, 13:34:49 posle podne
Da, verovatno si u pravu. Kad se sve uzme u obzir, razlika u brzini u razlicitim uslovima i sa razlicitim opterecenjem moze biti znacajna. Meni se na trenutak tu nesto ucinilo nelogicnim, no sad kad mslo bolje razmislim, ima smisla sve zajedno.
Samo da ti motorcici lepo rade i lepo posluze bice sve OK. I da smo mi sto cesce na vodi, na pecanju, kupanju u prirodi.....ostalo je mnogo manje vazno.
Pozdrav, krecem na Belu Stenu za nekih pola sata.
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 02, 09, 2022, 09:10:13 pre podne
Hajde malo da osvezim ovu temu.
Prodjose dve pune godine kako se sa uzivanjem vozim ovim Mercury-jem. Sve radi kao sat. Radim redovan servis na kraju sezone i posle toga samo sipam gorivo i vozim. Zaista imam samo reci hvale za ovaj motor.
No, htedoh reci nesto drugo sto ce mozda neke interesovati. Ove godine je Mercury je izbacio i modele od 25 i 30KS sa novom rucicom.

https://www.mercurymarine.com/en/us/engines/outboard/fourstroke/fourstroke-25-30hp/

Nisam video da ih ima kod nas u ponudi, ali i ako nema, verovatno ce biti uskoro.
Mozda ce nekome ova informacija biti interesantna i korisna.
 
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Kabe 02, 09, 2022, 20:15:58 posle podne
Da me ubiješ, ja servis radim pred sezonu, ne nakon završetka...

Baš mi je drago što te služi motor kao zmaj. Ja pratim stanje na Mercury sceni i mogu ti reći da mi se ponuda baš dopada i da ako pazarim nešto novo razmišljam da idem u tom smeru.

U suštini, ne menjam brend, Tohatsu je to :D
Naslov: Odg: Mercury F20 EH EFI
Poruka od: Srdjan22 05, 09, 2022, 08:29:19 pre podne
Sto se tice brenda, slazem se. O tome se vec ovde pisalo. Mercury i Tohatsu imaju dugogodisnju saradnju po pitanju proizvodnje vanbrodskih motora, tako da sto se tice kvaliteta nema razlike.
A sto se tice servisa, odlucio sam da ga radim na kraju sezone iz cisto prakticnih razloga. Sa prvim lepim prolecnim danima svi se sete da imaju camac i krece guzva po servisima za redovan servis. Polovinom novembra, kada ja najcesce zavrsavam sezonu, nema guzve, a ni ja nigde ne zurim. Zovnem servisera, covek dodje kada se dogovorimo, obavi servis, ostavi da motor na leru odradi desetak minuta sa smesom goriva i nekog sredstva za konzerviranje motora i nakon toga smestim motor u hangar da prezimi. Na prolece, kad resim da plovim, imama spreman motor, samo ga okacim i vozim, ne moram da cekam servisiranje. Eto, to je jedini razlog zasto to radim u jesen. Tako mi je zgodnije, a sustinski nema nikakve razlike.