Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Planovi za plovila => Temu započeo: BORA-D.T.D. 28, 01, 2012, 19:36:41 posle podne
-
Interes za katamarane postoji odavno. Za to vreme pregledano je vise desetina sajtova sa projektima katamarana. Radi se pre svega o motornim katamaranima koji su prikladniji za nase reke nego jedrenjaci. Na sajtu www.ikarus342000.com postoje projekti dva modela koji su privukli paznju svojim izgledom, performansama, komforom i nacinom gradnje.
Posle izrade predracuna potrebnog materijala za izgradnju, dobijena je vrlo povoljna cena sto me je uverilo da se sa ovim projektima mogu izgraditi plovila sa izvanrednim odnosom cena / kvalitet a da ta cena bude prihvatljiva u nasim uslovima.
Prvi (manji) model je ECOnomy power catamaran http://ikarus342000.com/ECOmotorboat.htm dimenzija 5,5m x 2,5m. Materijal za izgradnju je kombinacija vodootporna sper ploca/epoksidna smola/fiberglas platno koja cini inzvaredan kompozitni materijal. Trupovi su V oblika sa vertikalnim stranama. Zbog lakog kretanja kroz vodu, brzina broda je 12 cvorova sa vanbrodskim motorom od 15Hp. Vece zadovoljstvo pruza vanbrodski motor od 20Hp zbog manje buke i nizih troskova eksploatacije.
Smestaj je praktican i zadovoljava sve uslove za visednevni boravak na vodi. U kabini su dva lezaja a kokpit je dovoljno veliki za spavanje jos dve osobe.
Tezina plovila je mala, oko 350kg ukljucujuci i motor pa se moze vuci manjim autom.
Na sajtu je na slikovit nacin detaljno prikazan postupak izgradnje.
Linkove otvoriti sa google chrome ili mozillom
-
kad se parkiram na obalu sa ovim katamaranom .... kako se izlazi na istu ?
-
kad se parkiram na obalu sa ovim katamaranom .... kako se izlazi na istu ?
Obuješ žute čizme kao onaj čova na drugoj slici... :taunt: :yahoo:
-
to se i meni cini :suicide:
ili kroz onaj prednji prozor pa kao kroz tenk ...
-
ili niz tobogan. To bi deci bilo zabavno :smile:
generalno jeftina izrada zanimljiv koncept ali treba resiti par stvari ili kupiti ribarske cizme... a ovako necim na malim vodama se covek ne moze ni vezati ...
-
Na primedbu ,,kako izaći na obalu" preostaje jedino da se kaže, izlazićemo kao i nautičari u Francuskoj(odatle je projektant) i kao ostali nautičari širom sveta.
Na osnovu specifikacije materijala date na sajtu za ovaj model, sačinjen je troškovnik materijala:
-Vodootporna šper ploča (AW 100, Drvopromet Kula) 589 eur
-Drvo masiv (hrast) 100 eur
-Epoksidna smola + pinioci (GI-NI Beograd) 480+20 eur 500 eur
-Fiberglas platno (GI-NI Beograd) 200 eur
Svega: 1.389 eur
PDV(18%) 200 eur
UKUPNO: 1.639 eur
Za ovaj novac, koliko košta materijal, uz malo volje i umešnosti i posedovanje odgovarajućeg prostora za izradu, možete napraviti ovakav katamaran, do tog nivoa finalizacije.
-
ECOnomy power catamaran
-
Simpatičan je katamarančić, ali sumnjam da te dimenzije i ponuda prostora odgovaraju kapetanovoj vamiliji ....a nema ni mesta za taštu...
-
kapetan je visoko skoro 2 metra a Francuz metar i kusur... lako je njima kroz tenkovski kalpak da izadju ... a familiju nikako ne bih mogao u ovo da potrpam ...
ali kao pecaroski koncept nije lose
-
Koncept odlican ali ruzno do ...
-
Mislim da je estetika vrlo diskutabilna stvar...meni je ovaj katamarančić lepši od sedamdeset posto samostalnih projekata na našim vezovima a verujem da sa malim autbordom ide ko djavo..pravi garažni projekat za zimske dane
-
... a može se u razmeri i malo povećati.....
-
Veći od prethodnog katamarana je ECO 7.5 power catamaran, dimenzija 7,5m x 3,2 m. http://ikarus342000.com/ECO75page.htm. (http://ikarus342000.com/ECO75page.htm.) Dizajniran je da omogući jeftinu i jednostavnu izgradnju i istovremeno bude u vrhu po ekonomičnosti korišćenja i pruži potpuni komfor.
Materijal za gradnju je vodootporna šper ploča/epoksidna smola/fiberglasplatno. Ovakva konstrukcija je čvrsta, lagana i ne zahteva posebne mere održavanja duži niz godina.
Trupovi na pramcu su dubokog V oblika a završavaju se širokim V na krmenom ogledalu i dostojni su za plovidbu morem. Projektovani su za srednje brzine, 25 čvorova sa motorom od 25Hp na punom gasu i 18 čvorova sa pola gasa.
U trupovima je stajaća visina. Ispred kabine je prednji kokpit, atraktivno mesto za sunčanje i odmor.
Unutrašnji raspored je funkcionalan i sadrži sve što je potrebno: dupli ležaj + dva odvojena ležaja, kuhinju, kupatilo sa wc-om, ormare u kabini i kokpitu, viseći ormar, veliki zadnji kokpit, prednji kokpit sa klupom, upravljačku poziciju i dr.
Da bi informacija o plovilu bila kompletna, neophodno je znati koliko to košta. Za ovaj model na sajtu www.ikarus342000.com (http://www.ikarus342000.com) nije data specifikacija materijala. U takvom slučaju, najtačnije je izvršiti procenu u odnosu na prethodni sličan manji model čije su dimenzije 5,5m x 2,5m a cena 1.639eur.
Veći model ima dimenzije 7,5m x 3,22m, što znači da je duži za 2m (27%) a širi za o,72m (22%). Po mojoj proceni, cenu manjeg katamarana treba uvećati za oko 30% pa se dobije 1.639 x 1,3 = 2.131eur. Za ovaj novac, teško da se može nešto bolje napraviti.
-
Jos slika...
-
Boro, vrlo interesantan projekat, a najbolje je to shto za 25 knota mu je potreban jedan vanbrodski motor od 25ks!!! Sjajno reshenje!
-
boro ovo je jako interesantno ... generalno sumljam u brzinu ali ostalo izgleda izvodljivo ...
da li mozes da nam kazes koje su merke za sedenje u ovoj prednjoj kabini , i naravno koliko bi u tvojoj izvedbi kostalo ono sto se kaze "zastakljen ofarban"...
-
pokušavam da zamislim način upotrebe ovakvog plovila , pa baš i neide.U marini sa pontona uđeš u plovilo ,isploviš i sledeći izlazak je opet u nekoj marini na ponton.U bilo kojoj varijanti pristajanja uz obalu,izlaska na obalu ,(osim leti pri temperaturi vode od 22c) ovakvo plovilo je neupotrebljivo.Drugim rečima plovilo za plovidbe -marina-marina
-
pokušavam da zamislim način upotrebe ovakvog plovila , pa baš i neide.U marini sa pontona uđeš u plovilo ,isploviš i sledeći izlazak je opet u nekoj marini na ponton.U bilo kojoj varijanti pristajanja uz obalu,izlaska na obalu ,(osim leti pri temperaturi vode od 22c) ovakvo plovilo je neupotrebljivo.Drugim rečima plovilo za plovidbe -marina-marina
A shta je potrebno po tebi da se ovakvo plovilo nacuche na neku Dunavsku plazicu? Ja ne vidim problem?
-
za nasukavanje nije problem ,nevidim putanju kojom bi izašli putnici,izneli na obalu kotlić,talandaru ,roštilj.Za letnji period , ugazi u vodu i OK,ali za iole hladniju vodu ja nebih.
Da ne spominjem snabdevanje,gorivom ,vodom ,potrepštinama za čamac ako nemaš marinu , kao što je to kod nas u Titelu.
-
za nasukavanje nije problem ,nevidim putanju kojom bi izašli putnici,izneli na obalu kotlić,talandaru ,roštilj.Za letnji period , ugazi u vodu i OK,ali za iole hladniju vodu ja nebih
Ja koliko sam pregledao skice ovaj katamaran ima prolaz sa zadnjeg u prednji kokpit kroz kabinu? Napred mosta kao i na svakom brodicu i to je to...
-
Osnova je ista koliko vidim na oba katamarana.Nevidim praktičnost izlaska kroz ,što reče kapetan,tenkovski otvor,a pogotovo nagib palube ne obezbeđuje siguran ulaz-izlaz. No, ko misli da zna rešenje tog problema ,on je potencijalni vlasnik takvog plovila,ko je nesnalažljiv kao ja on ga neće ni nabavljati za sebe.Prosto
-
iko ja sam zamislio prohromske merdevine do krova pa stepenice sitne od prohroma do pramca, odmah bih spoji prednje pllovke i napravio deo za hodanje i onu tvoju preklopnu dasku za pristan ...
tenkovski otvor nikako ... ima samo da skliznes u vodu ...
-
Ne pricamo o istom brodu, taj sa slike je manji a ja pricam o ovom vecem!!! http://ikarus342000.com/ECO75page.htm (http://ikarus342000.com/ECO75page.htm)
On ima normalan prolaz u prednji kokpit, kontate??? :-)
-
Jest sad kapiram da smo se razišli u prednjem kokpitu.Tako je već prihvatljivo.
-
Jest sad kapiram da smo se razišli u prednjem kokpitu.Tako je već prihvatljivo.
:-)
-
Jest sad kapiram da smo se razišli u prednjem kokpitu.Tako je već prihvatljivo.
:-)
da sam glista pa da se provlacim tuda... gde to ima da se izlazi kroz to ... lepo stepenice pa preko krova...
-
Samo vas gledam pa prosto ne verujem ocima.
Majke ti kapetane,kako izlazis iz jedrilice na obalu?Ili si glista pa izvijugas.
-
Samo vas gledam pa prosto ne verujem ocima.
Majke ti kapetane,kako izlazis iz jedrilice na obalu?Ili si glista pa izvijugas.
Upravo krenu da mu pisem ... al komplikujete za medalju
-
Samo vas gledam pa prosto ne verujem ocima.
Majke ti kapetane,kako izlazis iz jedrilice na obalu?Ili si glista pa izvijugas.
lepo na stepenice izadjem iz kabine pa gazistem do pramca pa HOP na obalu !
-
A na katamaranu moras kroz prednji prozor ?
-
Mislim da se prednji otvor moze uraditi u vidu vrata kao na auto gepeku...
Prebacicu ovih dana plan veceg u 3d, pa cemo videti kako to izgleda u prirodi, sa sve manama i vrlinama
-
Ova veca varijanta je skoro pa savrshen brod. Dovoljno velik da bude konforan, brz neverovano ako j verovati projektu i naravno izuzetno mali potrosac s obzirom da koristi vanbrodski 25ks. Mogli bi zainteresovani za projekt da se okupimo i pazarimo jedan.
-
ovo ignjatovo resenje bi se dalo primeniti .... ajd da vidimo sta bora kaze za cenu...
-
Ova veca varijanta je skoro pa savrshen brod. Dovoljno velik da bude konforan, brz neverovano ako j verovati projektu i naravno izuzetno mali potrosac s obzirom da koristi vanbrodski 25ks. Mogli bi zainteresovani za projekt da se okupimo i pazarimo jedan.
Ajde
-
Projekat velikog katamarana( http://ikarus342000.com/ECO75page.htm (http://ikarus342000.com/ECO75page.htm) ) kosta 290 dolara odnosno 22o €. Ako nas ima 10 cifra je simbolicna.
1. oblak
2. drazeta
3.
-
Pratim
-
Pratim
dusmani jedni , pratim i ja ...
-
Ja samo posmatram. k5
-
ja bi dao des`evrića k5
-
Mislim da se prednji otvor moze uraditi u vidu vrata kao na auto gepeku...
Prebacicu ovih dana plan veceg u 3d, pa cemo videti kako to izgleda u prirodi, sa sve manama i vrlinama
Ignjate, ajd odradi nam ovaj veci u 3D. Unapred zahvalni 114
-
boro ovo je jako interesantno ... generalno sumljam u brzinu ali ostalo izgleda izvodljivo ...
da li mozes da nam kazes koje su merke za sedenje u ovoj prednjoj kabini , i naravno koliko bi u tvojoj izvedbi kostalo ono sto se kaze "zastakljen ofarban"...
Pošto još uvek nemam projekat, predpostavljam da širina prednje klupe iznosi oko 2,5m.
Zeleo sam da naručim Study plan(12,0$) ali link nije dostupan pa sam zatražio objašnjenje e-mail porukom. Odgovor nisam dobio a ,,contact" je postao nedostupan. Ako budem kupovao plan(290) moraću to učiniti sa neke adrese u inostranstvu jer ne može da se selektuje Serbia.
Što se tiče zastakljivanja akrilnim staklom(pleksiglas, klirit) cena materijala je za 2,0m2 x 9eur/m2 = 18eur.
Bojenje i lakiranje plovila je najnezahvalnije za kalkulacije ovog tipa jer postoji širok dijapazon proizvoda i cena. Ako je površina oko 100m2, treba oko 8kg boje (laka)za jedan premaz. Sa poliuretansim premazima čija je cena oko 22eur/kg to iznosi 8kg x 22eur/kg = 176eur. Moguće su jeftinije kao i skuplje varijante bojenja.
Cena izrade za manji model je 600eur a za veći 800eur. Naravno, ja bih nabavio projekat o svom trošku.
-
hi
Koje su šanse da se bočno postavi koje prozorče, da ne izgleda kao bunker.
Pitanje za Boru : koje su šanse da se gornji deo uradi nešto drugačije, a da donji deo (plovci) zadrže projektovanu geometriju.
p.s.
Rado ću učestvovati u nabavci projekta bez obzira da li ću ja lično raditi po njemu ili ne. Naravno ako se pokaže da ima zainteresovanih
za izradu.
-
1. oblak
2. drazeta
3. poljo
4. kapetan
5. ...
Ima li jos neko?Zamrla nam tema
-
Evo preliminarnih rendera kao sto sam i obecao. Nije jos sve gotovo ali vidi se osnovna silueta.
Ono sto se ne vidi na projektu, a neko je spomenuo, apsolutno nigde ne postoji stajaca visina, visina coveka od 185cm.
Visina kabine je 115cm. Sve u svemu, interesantne linije, zanimljiv dizajn i uz neke izmene moze se dobiti sasvim OK camac.
-
Stvarno je ....lijep ko' japaner.
-
Ignjate, projekat se kupuje u formatu za Autocad. Ja cu uraditi prepravku u stajacu visinu. Neshto ovako ako se ljudima svidi...
-
Da pitam ...kakva je razlika od ovoga
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,6080.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,6080.0.html)
-
Da, kao sto sam i rekao, ima on prostora za izmene. U sustini, nisam siguran koliko je isplativo kupovati planove. Ovde je toliko prosta geometrija, da nije nikakav problem sve odraditi bez plana.
-
nemojte bez plana molim vas ! i obavezno stajaca visina da bude 200 cm a ne ko sto neko rece 180 , pa da klanjam po ceo dan ...
-
nemojte bez plana molim vas !
ha ha ha stri stri
-
nemojte bez plana molim vas ! i obavezno stajaca visina da bude 200 cm a ne ko sto neko rece 180 , pa da klanjam po ceo dan ...
190 visina....ne morash nositi shtikle bar na camcu..
-
Ko zna kako se meri visina ladje da pase
-
Da pitam ...kakva je razlika od ovoga
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,6080.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,6080.0.html)
Linija secice kod ovoga CAT-a je prilicno izvijena u odnosu na Jarct6.
-
Ma ponajbolje je da visina bude negde bar 250, kolko da se glavom ne udara u luster.
-
Ahahahahahahah jos jedan kojem projekat nije potreban ...moze to i iz glave pa na salvetu . cccc
-
190 visina....ne morash nositi shtikle bar na camcu..
bez stikli 196 pa sad vidi ...
-
Potrebna visina u brodskoj kabini se meri na sada vec izmenjeni nacin. Buduci vlasnik stane potpuno uspravno,uzme flasu piva
(1/2l) i nategne.Majstor uzme meru od gornjeg ruba flase do patosa.Na to doda jos 5cm,zbog radi vece kolicine ispijenog istog i manje
koordinacije pokreta.Ranije se koristio balon vina ili ruma u zavisnosti ko sta preferira.
Jedino za mene i jos po neke je bolje flasa Vinjaka,ostalo ostaje isto. k5
-
Potrebna visina u brodskoj kabini se meri na sada vec izmenjeni nacin. Buduci vlasnik stane potpuno uspravno,uzme flasu piva
(1/2l) i nategne.Majstor uzme meru od gornjeg ruba flase do patosa.Na to doda jos 5cm,zbog radi vece kolicine ispijenog istog i manje
koordinacije pokreta.Ranije se koristio balon vina ili ruma u zavisnosti ko sta preferira.
Jedino za mene i jos po neke je bolje flasa Vinjaka,ostalo ostaje isto. k5
Xexexexe, sjebaste mi interesantnu temu skroz :)
-
Evo preliminarnih rendera kao sto sam i obecao. Nije jos sve gotovo ali vidi se osnovna silueta.
Ono sto se ne vidi na projektu, a neko je spomenuo, apsolutno nigde ne postoji stajaca visina, visina coveka od 185cm.
Visina kabine je 115cm. Sve u svemu, interesantne linije, zanimljiv dizajn i uz neke izmene moze se dobiti sasvim OK camac.
Ovo je originalni tekst četvrtog pasusa na prvoj strani, kada se otvori
http://ikarus342000.com/ECO75page.htm (http://ikarus342000.com/ECO75page.htm)
The inside lay out with the enclosed bath room speaks for it self. In hulls have standing height. The height on the bridge deck saloon is 1,20m. Enough for comfortable seating on the settee.
Rečenica ,,In hulls have standing height” u prevodu znači ,,Trupovi imaju stajaću visinu”
Ako je projektant objavio netačnu informaciu ili je prevod netačan onda je Ignjat u pravu.
-
Na osnovu dimenzija u preseku koji su dali u PDF fajl-u, stoji da je visina kabine 1145, a maksimalna visina po njihovom planu je 1557 i to u jednom delu prostorije br.5. konkretno to je medjuprostor kod ulaska u WC. E sad, ako je 1557/+-10mm stajaca visina, onda sam ja Napoleon.
-
155jeste stojeca visina . Meni dodje to taman da misko moze da stoji . tamburanje
-
roll4
Kap, dok ne nabaviš pravi katamaran, pozajmi ovo... stri baš nema stajaću visinu.... 25648
(http://)
-
ljudi ako je ova tema i dalje ziva , prikljucio bih se placanju za plan ovog katamarana.... hi