Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: George 10, 10, 2018, 07:43:31 pre podne
-
Imam problem sa povremenim proklizavanjem, koje se ne javlja po mirnoj vodi, već samo po talasima. Primetio sam da tada ponekad skoče obrtaji za 100 - 200 ortaja uz pratnju neke čudne vibracije. Sve to traje 2 - 3 sekunde, pa se sve vrati na normalu. Inače imam DMB - a od 10 ks i Hurtovu kopču. Interesuje me dali je neko već imao sličan problem, I dali je problem u kopči, ili možda lamela pre kopče može da pravi ovakav problem?
-
Moj drugar je imao dmb na dalmatinki i kopca je bila ZF mehanicka ona realno nema gde da prokliza ostaje samo lamela na motoru koja je i ostavljena da bude tacka proklizavanja u slucaju da dodje do blokiranja
-
Nisam stručnjak za kopče, ali ako logično razmišljam, ako već hoće da proklizava, zar ne bi bilo realnije da se to dešava pri dodavanju gasa nego pri talasim? Ili ako zabodeš pramac u obalu pa daš gas, kad mu je dosta veće opterećenje?
-
Mozda iz nekog razlog elisa dobije vazduh na talasima, tj, delimicno izroni? Ne znam kakvo je korito u pitanju...a i pitanje je da li se to desavalo i ranije na talasima :)
-
Što se korita tiče, u pitanju je tabanaš. Prvo sam i ja pomislio da možda pomekad dobije vazduh, ali mi jei to bilo čudno, jer je gornji vrh elise na oko 40 cm ispod vode. Po mirnoj vodi se ništa ne dešava, ali je dovoljno da dune i slabija košava, i stvore se makar i mali talasi reda 30-40cm, i velika je verovatnoća da će prokliziti recimo jednom u pola sata vožnje. Probao sam i u marini na vezu da mu dam gas, ali ništa, tim pre što mislim da u mestu motor ne može da razvije te obrtaje kao u hodu, pa samim tim ni tu snagu, pa nisam siguran dali je opterećenje veće u mestu, ili u hodu. Inače je ovo tek druga godina od kako je brod u mom vlasništvu, pa ne znam kako se pre ponašao, tim pre što ga bivši vlasnik nije vozio zadnjih 7-8 godina (brod bio na suvom).
-
Opterecenje je najvece u mestu, to zasigurno. A tabanasi znaju na cudan nacin da uvlace vazduh ispod sebe.
-
Nikad nisam video da dmb ima lamelu koja bi mogla da proklizava, to i nije lamela, nema ferodu.
To su dve oprugama spregnute anker ploče od kojih se jedna montira/šrafi na zamajac a druga ima nazubljen "ulaz" za osovinu kopče... običan ublaživač udaraca, zapravo samo unutršnji deo lamele. Ako to prollizava, onda bi morao čuti neprekidan zvuk krunjača za metal.
'nači nije to.
-
A dali po tebi sama kopča ima neki deo (lamele) što bi eventualno moglo da proklizava. Tu sam do sada nailazio na oprečna mišljenja kako na forumu, tako kod prijatelja. Neki tvrde da navodno ova kopča oma neku vrstu kuplunga u sebi...
-
Nema mi neke logike al mozda vredi pogledati vezu osovina propela, mada nema neke logike, to bi bilo logicnije da se desava u hodu u nazad. Zasto tvrdis da dolazi do proklizavanja, da se ne desava nesto sa motorom, pumpom ili necim kad se brod zaljulja pa sam poveca broj obrtaja i na osovini?
-
Mislio sam I ja na motor, ali maleni talasi od 30 - 40 cm o kojima pričamo uopštone ne dovode do ljuljanja broda, već samo do skroz blagog poskakivanja, pa sam nekako otpisao motor kao mogući uzročnik. Tim pre što sam proklizavanje imao I na punom gasu, kad su obrtaji na momenat otišli nešto preko onoga što je inače pun gas. Što se tiče veze osovine I elise - nema šanse, pošto ima kajlu. Ono što me I dalje najviše zanima je dali u kopči ima nešto što bi moglo prokliziti ili nema, pošto je ranije neko u odgovorima otpisao lamelu između motora I kopče kao mogući uzročnik.
-
Sve u svemu, ako se ispostavi da u kopči nema mogućnosti za proklizavanje, biću sklon da verujem da po talasima vazduh nekako dopire ispod tabana, a samim tim i do elise pa da zato ponekad proklizi.
-
Obrati paznju dok vozis...trebao bi da vidis i pogledas osovinu dok se to desava...ako se i ona zavrti zajedno s motorom luftira ti propeler sto najverovatnije talasi i prave...ravan taban spada u tvrdo korito i tesko prati vodu a propeler kad naidje na prazan prostor izmedju talasa nema otpor i dobija obrtaje...