Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Metalni čamci => Temu započeo: Zoran T 18, 04, 2015, 21:27:05 posle podne
-
davno je pocelo ovako
-
danas uz pomoc omladinaca
-
jos sutra malo rada oko postolja.Camac je 4.95m preko svega bi ce 4.99(zbog registracije) sirine 1.80 preko svega1.83 tezine oko 240kg(+/- 5%) predvidjen za motore od oko 6ks
-
postolje je moralo da se menja
-
sprema se krmeno zrcalo i pregrade na r 0.5
-
i ostala rebra sa nepropusnim pregradama od spera pripremaju se za montau
-
celo popodne se busile rupe i narezivali navoji
-
sutra savijanje kutija i priprema kobilice i nabavka sike fc 11+ za lepljenje spera za metal
do sada iskoristeno
L profil 25-25-2 kom 6 4500 din
kutija 20-40-2 kom 3 3300 din
aw100 sper breza 9mm kom 2 8000
lim 1.5mm kom 5 12000
lim 2.0mm kom 2 6800
savijanje kutija 1800
brusne ploce 10kom 600
za sad 37000din to je bez boje sike i zastie za to mi treba i savet i pomoc sta i gde
-
Bravo za zozo901. Lep i profesionalan rad. Želim uspešnu gradnju.
-
Hvala boro,jutros odradjeno sledece.Savijene kutije majstor to odradio kako sam hteo,malo smo se i raspravljali pa sam morao da mu nacrtam sve u r 1/1 na patosu radionice ekstra meris u mm a crtas kredom uglavnom sam zadovoljan
-
Sve pozicije obelezene treba da izgleda ovako
-
Mada sam morao i da proverim i uklapa se kako treba po radionickim crtezima(pored crtanja kredom)
-
I to je na meri kako treba zadovoljan sam,mada sve sam crteze radio u autocad programu a na kraju savijao uz pomoc kanapa i krede.Odustajem od cnc rezanja limova!!!!
-
skrojene table lima za secenje,to ce mo za praznike
-
Nisam stigao do krojenja tabli malo se rostiljalo i radilo sva rebra su zavarena komplet i montirana kao i zadnja komora na rebru 0.5
-
Uzduznjaci,pa pramcana statva sa ukrucenjem(pasma do improvizovane koalizione pregrade)
-
Svo varenje odradio majstor Boki(i sve ono sto sam i ja vario on jos jednom) malo je i kreirao onako iz glave.Odradjeno i montirano krmeno zrcalo
-
Naravno sa kutijom za pentu,
-
Otpozadi i spreda
-
Najzad uz galamu,pretnje,viku i sve ostale neevropske metode stavise mi omladinci sliku i vratise mi moje ime :)
-
Treci dan za redom.Danas su rakijicu i pivo zamenili diklofenak i brufen ipak montirana bocna pasma(cevke)kutija 40*20*2.Krivi se u tri dimenzije i da je nisam ja takvu projektovao(tako je lepse) psovao bi ko je tako napravi.
-
Nevidi se bas na slikama ali camac je sa zaobljenim uzvojem.Treceg dana pojavise se i omladinci,a da i nacrtana jedna tabla lima dna spremna za secenje,malo ce da saceka sve me zivo boli.
-
Nego cime sve to ofarbati a da nije preskupo da neprobijem budget.Dajte malo pomoci,za sad mi irkom 3u1 deluje najpovoljnije ima li neko iskustva sa tiom bojom...
-
radilo se dosta ovih dana al tek dans da se nesto vidi
-
I jedna strana lima dna namontirana i ceka varioca.
-
Malo se eksperimentisalo i sa bojom pa je zaticeno ofarbano sve ono sto cu kasnije biti tesko dostupno.
-
Sutra ce nadam se idruga stana.
-
Irkom 3u1, ja sam imao prikolicu korodiralu potpuno. Posto su okrugle cevi, mrzelo me da smirglam, ja je samo prebrisem grubom krpom (dzakom) I premazem. Ljudi, stotinu puta spustana u vodu pa vadjena I rabljena do besvesti I nigde jedna pecka se nije pojavila. To nije "nauticka" boja ali je savrseno dobra samo da se ispostuje upustvo I razredjivac.
-
Hvala Bucho tu negde na forumu sam i procitao za Irkom pa 3u1 i koristim,samo sto sam sve prvo sa antirostom presao pa obrisao suvom krpom i zicom za sudove malo kao protrljao,pa onda ob1 nesto kao odmascivac(sva je konstrukcija malo posle potamnela)pa preko boja cetkom 2 ruke.Ceo dan do popodne zezanje.Samo sam farbao ono sto bi mi posle bilo nezgodno kad stavim oplatne limove i okrenem camac a nema varenja da izgori boju,racunam mali camac pa nije tesko izvaditi iz vode i farbati,pa kako mu bude.
-
Svasta se danas radilo al legla i druga strana
-
Lmovi dna virtualno i realno samo uglovi razliciti,ovi realni nisu jos obradjeni.
-
lego i bok br 1
-
Nezgodno mi za slikanje
-
Spremljena i druga strana,sledi priprema kacenja za palubu i jos koj-kakvih sitnica sto ce kasnije biti nezgodno.
-
paluba ukrojena dok je jos zgodno
-
I nosaci namontirani
-
Ostala mi neresena dilema dal da pravim mali pramcani boks za sidro itd ili ne.Ne volim da vidim pramcani poklopac da strci par cm a nezgodno da ga radim u ravni i jos da se zakljuca.
-
Ovde negde bi bio
-
Ako ce da ukradu , box ih nece spreciti....
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Od toga ne mozes pobeci,odnet ce ga celog,nego dal tako nesto uopste treba na malom camcu,opet gde bi s mokrim kanapima i sidrom a uvek razbio nogu na te pokloce i to mrzim.Najbolje da bude u nivou i da ima neki sigurnosni sistem a da ne strci.Danas smo nesto mozgali,nije neizvodljivo al mora da se uprosti sistem posebnog kljuca kao onaj sigurnosni sraf za felne...
-
Mislim da ne treba komplikovati stvari. Što prostije, to bolje.
Sidro može tokom vožnje biti na pramcu. Ne vidim zašto bi to smetalo.
Ja bih svakako napravio komore napred i pozadi, a za odlaganje kanapa, sidra, rezervoara i drugih potrebština, mogu se napraviti dva ili tri boksa koji se lepo uklapaju u enterijer.
-
Arso slazem se.Skinuli smo danas camac s postolja i stavili na klackalicu
-
Tako ce lakse da se radi oko svega.Cetvoro ga podignemo bez problema.
-
I sve se jos jednom probalo i iskontrolisalo
-
Pomocnici na nivou....
-
Ovde malo i lici na camac,klackalica je u libeli ok.
-
Divan kisni dan,sreca pa je pokriveni deo radionice gde se radi.
-
Sve table lima skrojene,isecene i pecnute na svoje pozicije.Camac spreman za varenje,camac je nataknut na razanj i lako se okrece.
-
Malo lepote metalne konstrukcije.
-
Naterali me da probam,video gresku i to ispravio.Zadnja klupa bi bila suvise daleko od pente pa sam morao da je podelim.Nista strasno.
-
Jedan pogled s prednje strane,pa precke koje su sluzile samo za montazu,kad se sve zavari njh skidam,i pramcani deo.
-
Sutra mozda i zavarimo sve pa sledi i priprema za farbanje
-
Jedno pitanje.
Kada ste varili, da li ste varili sa obe strane (spolja i iznutra)?
-
koliko ja vidim to će tek da se vari....sad je samo "poheftano"...
-
Da samo je priheftano.Mora s obe strane da se vari.Trenutno trazim shobe dizne sprej sprema se drugi aparat s automatikom a i varioc mi u guzvi.
-
Pokusavam neku skicu i papirologiju da napravim pa da prilozim kapetaniji za registraciju.
-
Valjda ce im bit ovo ok neznam sta treba
-
U kapetaniji kazu kad se zavrsi sve camac kod njih na tehnicki pregled ili najbliza marina i uz izjavu 2 svedoka overenu u sudu gotova registracija kosta oko 4500din
-
Neko ko je radio ili radi camce interesuje me cena za ruke i varenje za ovaj camac,secenje lima radjeno brusilicom??????????
-
koliko ja vidim to će tek da se vari....sad je samo "poheftano"...
Ma i ja sam video da je samo priheftano, ali mi se posle učinilo da je spolja premazano osnovnom bojom pa me to dovelo u nedoumicu.
Ipak pitanje ostaje isto. Hoće li varovi biti jednostrani ili sa obe strane?
-
Da samo je priheftano.Mora s obe strane da se vari.Trenutno trazim shobe dizne sprej sprema se drugi aparat s automatikom a i varioc mi u guzvi.
Arso ne pratiš thumbup
-
Podrazumeva se obostrano varenje... ako se radi kako treba...
-
Podrazumeva se obostrano varenje... ako se radi kako treba...
Izvinjavam se. oops
Promaklo mi je, prolazila je nova komšinica pa ... roll4
-
Da samo je priheftano.Mora s obe strane da se vari.Trenutno trazim shobe dizne sprej sprema se drugi aparat s automatikom a i varioc mi u guzvi.
Arso ne pratiš thumbup
Izvinjavam se. oops
Promaklo mi je, prolazila je nova komšinica pa ... roll4
-
"Varologija"
Krmeno zrcalo. 3m. obostrano
kobilica. 9m. obostrano
sav1. 9m. obostrano
sav2. 9m. obostrano
zavrsni voj kutija. 10m. obostrano
komora na r0,5. 2,7m. jedna strana
pregrada. r1,0. 3m.
pregrada. r3,0. 2,5m
komora. r4,0. 2,0m. isto jedna strana
poprecni spoj tabli oko 5m. obostrano
Zica 0,8 co2aparat neki nemac, majstor Boki i ja mali od aparata,tj smanji,dodaj ,automatski itd
-
Naravno camac na raznju
-
Krmeno zcrcalo komore na r0,5 i 4,0 pregrade na r1,0 i 3,0 i zmedju sve pozicije kobilice i savova zavareno iznutra od 10 pa do 16h s malom pauzom zbog nabavke zice.
-
Ostala rebra naizmenicnim varom
-
Све је за похвалу, осим једног - човек вари без заштитне маске! Или се то мени само чини?
-
Drzi samo tamno staklo u ruci taz
-
Da zbog preskok varenja levo desno desno samo stakalce nezgodno mu iznutra sa zaglavnom ili rucnom maskom kasnje spolja sa maskom naravno al svejedno izgoresmo obojica kao kvarcovani
-
VAROLOGIJA....Projekat camca licni rad.Izvodjenje radova licno(sto je i realno jedino posteno).Varilacki deo moj drug majstor Boki.Tri dana varenja,peckanja,nerviranja oko krivljenja lima i koje cega jos.Oko 70-80% posla oko varenja odradjeno....
-
I desna i leva strana dodo
-
Kad se malo opere izgleda ovako f85
-
Sledi jos malo varenja jos malo uzduznih ojacanja,puuno brusenja priprema za farbanje,samo farbanje,priprema i farbanje drvenarije pa ugradnja iste pa ugradnja ............ ffff
-
Biće to lep čamčić. 6589
-
Biće to lep čamčić. 6589
Hvala Arso,jos ako se na vodi bude ponasao onako kako sam planirao tj po projektu kako treba bi ce to ekstra plovilo,sa svim konstruktivnim elememtima ozbiljnog camca-broda(tezina oko 240-260kg),a za izgled to je vec stvar licnog ukusa.
-
Konstrukcija sva unutra gotova.Ostalo jos malo zavrsnog varenja spolja al to ce da saceka malo
-
Danas je definitivno gotovo sa najvecim delom varenja.Ostalo jos nesto malo kad se skine sa raznja.
-
Zadnja komora ...
-
I posle maltene celog dana varenja nije ga mrzelo da savija i pravi alke i da savija i montira taj rundajz na krmenom zrcalu.Majstor je majstor a ja mali od aparata dodaj pojacaj itd
-
Koji je aparat u pitanju, ne vidi se sa slike?
-
Koji je aparat u pitanju, ne vidi se sa slike?
Ovaj Rehm napred pise sinergic 182,taj je sve odradio bez problema izuzev buzira pa je Boki tu nesto menjao ja se ne razumem.
-
Obruseni malo varovi spolja(5 dana otpale mi ruke),malo doterani sa alu gitom,oslajfovano sve spremljeno za farbanje,izvucena vodena linija na 19 cm spremno za farbanje i naravno proba
-
Sve iznutra ocisceno zasticeno i ofarbano.Omladincima se dopalo.
-
Prva ruka iznutra i taban spolja gotovi
-
Pozzz,
Vidim da ti je malo pobeglo posle zavarivanja. Probaj sledeci da radis kao i stich&glue. Ako ti je razvoj dobar imaces mnogo lepsu geometriju. Ispeckaj limove prvo taban onda uzvoje pa na kraju bokove. Onda stavi rebra ali nemoj da navlacis oplatu na rebra vec pusti oplatu da ide svojim tokom. Kada sve poheftas onda spoj obe razme privremenim ukrucenjima, onda sve izvari. I skini ta privremena ukrucenja.
Zzzz
-
Pozzz,
Vidim da ti je malo pobeglo posle zavarivanja. Probaj sledeci da radis kao i stich&glue. Ako ti je razvoj dobar imaces mnogo lepsu geometriju. Ispeckaj limove prvo taban onda uzvoje pa na kraju bokove. Onda stavi rebra ali nemoj da navlacis oplatu na rebra vec pusti oplatu da ide svojim tokom. Kada sve poheftas onda spoj obe razme privremenim ukrucenjima, onda sve izvari. I skini ta privremena ukrucenja.
Zzzz
Cuj malo.Za malo da zavrsim na ffff.Ima tu nekoliko velikih razloga ali najbitniji je to da nije bas u potpunosti ispostovana procedura varenja jer je lim bas tanak a sam camac relativno mali za metalnu konstrukciju i lim.Prvobitno je konstrukcija radjena za hladno oblikovani sper(cold molde
d ply) ali u masinsko~bravarskoj radionici nema mesta za rad sa drvetom pa nabavka pa epoksi itd itd uz male prepravke konstrukcije zavrsismo na limu.Nacin gradnje nema neke narocite veze stic and glu ili lim bez rebara je zgodan za jednostavnije konstrukcije.Ako pogledas slike sa montaze videt ces da lim lezi kao saliven svuda nesme njega konstrukcija da iskrivi.Jednostavno prilikom varenja nije ispostovana procedura u potpunosti a potrosismo oko 7kg zice0.8 otprilike za tri smederevca ili sl.Puno varenja i tanak lim mora malo i da povuce.Deblji lim znaci i veca tezina camca i zahtevali bi i komplet nov projekat na cemu po malo i radim kad uhvatim vremena. Sve u svemu nije lose skoro pa sam zadovoljan kako je sve ispalo za sad.Ima tu jos...
-
Neznam kakvu bi tendu i od kog materijala najvise zbog sunca.Ako neko ima iskustva dajte savet ili ideju. 7645218764198
-
Nasao nesto kao primer.Ima li neko iskustva sa slicnom tendom.Malo ce mo da je prepravimo meni treba 2*4m da pokrije a treba da bude i demontazno.
-
Pozdrav Zorane,ja sam pre neki dan napravio tendu za camac ali je duplo kraca od te koju ti hoces da pravis....evi ti neka slika pa mozda ti padne na pamet jos neka solucija.... 114
-
@Qsha
stari dunavski vuce , secas li se koliko te kostao materijal bez platna? I ja planiram nesto slicno, a za platno imam vec opciju ;)
Inace, super ti je ispala tendica!
-
Lepo se uklopila na 402-ku.Meni bi trebalo 2 takve i jarbol zbog svetla.Koji ili kakav si materijal koristio kao platno i posto je.Jel je pakujes ispred motora predpostavljam da onda ne smeta.
-
@Qsha
stari dunavski vuce , secas li se koliko te kostao materijal bez platna? I ja planiram nesto slicno, a za platno imam vec opciju ;)
Inace, super ti je ispala tendica!
I na 370 bi to bilo ekstra slicni su camci.Nego koji materijal za platno.Usput jel zameni propeler jel bolje sad.
-
E Zoki, zamenio sam elisu, mislim da sam i pisao u temi o Tomosu 10. Uglavnom, motor mnogo lepse radi i ide u prave obrtaje, a brzina je malo veca. Mislim da cu da se poigram sa trimom, za svaki slucaj.
Za tendu, u pravu si, ovako nesto bi leglo, ili kao sto je pravio SaleNB. Za materijal sam planirao da koristim takozvani "Sotex" koji je nepromociv i koristi se za izradu ranaca. Ima ga u yu sorbon-u, to je u Aleksandra Dupceka 5, u Zemunu, preko puta Metro obuce na samoj stanici GSP-a:
google maps link
(https://www.google.rs/maps/@44.836864,20.410493,3a,75y,112.67h,78.89t/data=!3m4!1e1!3m2!1sqbG-_yOS1RHhdJlSrtjSNQ!2e0!6m1!1e1)
Ako se ne varam, cena za metar je oko 350 din, ali ne znam koja je sirina, jos nisam otisao do njih
-
Nije to velika cena.Ja razmisljam o bunda platnu za satore.Iskustva sa dugogodisnjih kampovanja su da sve tende vremenom prokisnu one plastificirane ili gumirane teze ali kad ih ugrehe sunce prze na 30cm nedaj boze rukom da ih dodirnes.Obicno na stepu probiju.Hvala za adresu pogledat cu.
-
To si u pravu, greje kroz njih bas jako :/
Ako mozes, baci neki link ili sliku za to bunda platno za satore, sad prvi put cujem za to... Javice se i Qsha sigurno, da nam kaze sta je on koristio thumbup
-
He he he za to baci link omladinci ce da umru od smeha jer sam kompjuterski nepismen ali totalno.Bunda platno je platno za satore one starinske.U kralja petra oko broja 47 ima dve radnje samo sa materijalima prva je Yu sorbon ili sl a druga je 50m nize i na uglu balkanske malo pre narodnog fronta ima jedna sa materijalima pa kad mi bude zgodno pogledat cu pa javljam.Negde na nbg u zorana djindjica iza ledja ceptera otprilike bila slovenacka Induplati jarse firma sa platnima za tende.Cena belosvetska za izbegavanje kvalitet vrhunski.Neznsm dal jos postoji.
-
@Qsha
stari dunavski vuce , secas li se koliko te kostao materijal bez platna? I ja planiram nesto slicno, a za platno imam vec opciju ;)
Inace, super ti je ispala tendica!
Bakara druze...ne znam koliko bi sada kostale cevi aluminijumske 20mm precnika...jer sam ja iskoristio neke koje sam imao,a sto se tice ostatka materijala tu su samo nosaci i zglobovi (plasticni) koje sam narucio preko "e-shopa NA VODI" i kostalo me je oko 1600 din...a za platno sam iskoristio najobicnije belo debelo platno koje mozes da kupis bilo gde,meni nije bilo potrebno da bude nepropustivo ili tome slicno!samo da drzi hladovinu dok se vozim sa decom,a bela boje najmanje upuja i privlaci sunce tako da sam se odlucio za belu boju.A sto se tice ukupne duzine cevi to ti dodje 4kom x 1.35m-ukupno 5.4m tj. jedna cev od 6m jer ne moze manje.
I sklapa se perfektno malo ispred pente, i ne smeta za skretanje pente
-
Prodjo pored radnji u Kralja Petra i stvari stoje ovako.
Bunda platno smb boje 160 duzine 950 din/m
Tenda platno razni dezeni i boje 120cm koje nije uv nepropusno 850 din
Tenda platno uv neproousno tj ne zari ispod 1050din
ta shoteks kaze deblji i nije kineski 140cm je 500 nezna za uv a sva platna su vodonepropusna.
E sad ....
-
Uu svaka vam cast za cene obojici hi
Znaci mi ta metraza za cevi Qsha, bas cu da vidim da se raspitam za cene. Samo da mi je nekog slobodnog vremena, a to sa detetom od 9 meseci i nije bas slucaj jh
Zorane, nadam se da smo ti bar malo pomogli. Da ne bi otisla tema u off, ja zavrsavam a tebi zelim uspesan nastavak radova, i brz zavrsetak!
-
Ja se izvinjavam zaboravio sam da ima i one dve sipke koje drze samu tendu i one su 2x1.45m tako da je sa tim cevima ukupna potrebna duzina 6.85m!!!
-
thumbup
-
Resih kako cu tendu.Kao na onoj pasari jako slicno samo sa tri pozicije visine.Camac ofarban drugu ruku iznutra i dno spolja.Resih privez u grockoj resih i motor za pocetak i polako pripremam stolariju za ugradnju i prikolicu.
-
Jarbol i nosac tende u 2 nivoa
-
Prikolica spremna za balansiranje i doradu.Morao sam da probam sa sikom i bitvicama. m4
-
Morao sam da probam.Jedno je na kompjuteru u 3d a sasvim drugo u reali.
-
Trebao bi da probam sa glodalom od 4 mm nesto mi 6 siroko.Sperka ce da se tonira sa sivim bajcom a preko sadolin s voskom ili bezbojan ili bor pa kako bude.
-
pa gde oma bitvu :)
-
Dosadilo vise varenje i brusenje kapetane,a nista se ne vidi, pa sam morao da probam...
-
Dosadilo vise varenje i brusenje kapetane,a nista se ne vidi, pa sam morao da probam...
sajkaca Gori si od mene, ja kupio prvo radio stanicu pa onda ladju :)
-
U prvi mah mi se ucinilo da nece da se skine.Zamenim smirglu i onda je bilo ok.Proba uspela.
-
Odustao od sivog bajca.Samo sadolin sa voskom pa kako bude.Penta bi trebala da se digne za 4-5 cm.
-
I jedan nosac platna gotov.Kupljeno ameriken platno u zemunu.
-
Najzad dobio tockove i skinut s raznja.Nazire se i pramcana ogradica.
-
Krmeno zrcalo doradjeno penta je na meri.Legla i krmena ogradica.
-
A sta ide u sami špic...sto je ostala ona rupa
-
I prednja alka i pramcana ograda gotova.
-
Lepo lepo :-) I ja, kao verovatno i Zoran, jedva čekam da ova lađa zaplovi! Možda se i sretnemo na vodi ako budes tu oko Zemuna? :-)
Baš me interesuje koliko će biti plovna i upravljiva obzirom na fino isprojektovano korito. Znaš li otprilike koliko će da teži kad bude kompletna?
-
A sta ide u sami špic...sto je ostala ona rupa
Pa generalno nema spica.Oko kutije pramcane statve a kroz lim ide nosac pramcane alke.Treba da bude jako.
-
Bakara 114.Po projektu tezina 240kg+10%.E tih 10% cine 7kg zice za varenje ogradice drzaci tende tenda daske patosa i valjda jos nesto.Ukupno 260-270kg.Da uzeh platno za tendu u zemunu al pored yu sorbon jos jedna radnjica sa platnima vtata pored.Nesto kao ameriken platno rolna 170cm oko 130din.Sije se tenda2*4m pa kako bude.
-
E pa nije strasna tezina, pomislio sam da ce da bude tezi. Za platno super, cena je bas niska, i sad znam da ipak odem na vrata pored thumbup
-
Mislim da je gotovo sa svim mogucim varenjima.Sledi sper.
-
Da i vratanca za rezervoar i lulice za dovod goriva i odvod vode.Definitivno nema vise varenja.
-
Samo prva ruka i proba
-
I najzad da se nesto vidi posle tri dana pripreme.
-
Pretpostavljam da su ove alkice na bokovima napravljene zbog cirade.
Ako nemaš dobre bokobrane, a imaš komšije koji drže čamce levo i desno od tebe, alkice mogu prilično da im izgrebu plovila.
Znači, dobri i pravilno postavljeni bokobrani zlata vrede.
-
Hvala Arso te alkice su mi bile i jos uvek su trn u oku ali za ceradu i tendu nisam nasao drugo resenje.Ne bi trebalo da kace druge manje camce jer su visoko oko 50 tak cm iznad vode nazad pri krmi a napred i vise ali bez bokobrana nista.Razmisljao dal da ih uopste stavim ili ne.
-
Slozio bih se sa arsom, bokobrani su potrebni, kakvi takvi, te alkice uvek nadju put ili da zakace za drugi camac, ili da ih nesto osteti ;)
-
I sa farbanjem je gotovo.
-
I tenda oprobana
-
Treba jos malo dorade izgleda kao onaj morski taxi 1e do plaze ili sl.
-
I ostatak drvenarije ukrojen
-
Posle 3-4 dana pored vrucine ispade ovako
-
bilo je tu zezanja za medalju
-
Sve je lepljeno sa sikom i zasrafljeno.Ima jos malo da se doradi a od srede stize i patos.
-
Oво ће до краја да буде толико лепо да обичан човек неће смети да уђе, да нешто не испрља hi
-
Požuri malo s tim majstore... 114 Prodje sezona.. što prijekraj radova pa u vodu.. thumbup
-
Čestitam na završenom čamcu. Da ga dugo i uspešno koristiš.
-
Izgleda sjajno!
-
Hvala momci.Prigrejalo zestoko a sad mora pedanto gomila sitnica a oduzimaju vreme i patos.Racunam nedelja ponedeljak u vodu.
-
Naslonis se znojav ili kapne znoj sve fleke ostaju na drvetu i tesko se skidaju a lim nezasticen zardja za medalju.
-
Prodje leto a ti jos nisi zavrsio camac. Kad ce test voznja?
-
oops
Prodje leto a ti jos nisi zavrsio camac. Kad ce test voznja?
Jos mi patos nije gotov.I mene najvise interesuje test voznja.Tomos 10 pravi potisak od 980 N sa standard elisom.Ako neko zna podatak za t4 ili bf5 hvala unapred.
-
Podatak za tomos 4 ili hondu bf 5 neznam otkud oni smajliji.Ili koji su im odnosi u menjacu ili jos bolje broj obrtaja propelera(standard).
-
Pozz,
Koju si metodu koristio za otpore?
Pozz
-
Otpori automatski iz freeshipa ali koristi paterne delfship cruisiing jaht.Rf ili otpor trenja "fs" racuna po froudu a Rr na osnovu koeficijenata kvl.glavno rebro poprecni presek i koeficijent punoce ili deplasmana. Naravno za slanu vodu 15 stepeni.Moze to i pesice al nema smisla za camcic.Inace vrlo korisno za poredjenje sa prototipom.Koliko je tacno to ce pokazati proba al otpori su generalno jako mali.Na strani 4 ove moje price ima i svi koeficijenti metacentri tezista. pa cak o momenti tezine sve izbaci program nista ne mora pesice mada sam nesto i proveravao koeficijente i u trecoj decimali. iza nule ima malo odstupanja.
-
Hvala na odgovoru
-
I patos lego najzad kuku.Sledi mazanje mazanje i mazanje...
-
Kako drvo uvek oplemeni prostor thumbup
Planiras u buducnosti neku kabinu na sve ovo ili ne? Ipak koliko ja vidim sa slika, ovo uopste nije mali camac
-
Hvala Bakara,camac je tacno sa sve alkicama 4,95m.Jednostavno nije za kabinu vali mu malo volumena napred pa bi s kabinom vukao pramac u vodu bio bi "mokar camac".Kabina bi bila minjaturna a kokpit bez nekog prostora.Radim po malo kad imam vremena projekat za. malo veci i dosta tezi camac sa kabinom.
-
Drvo razbije ovu bjelinu....odlično ce izgledati....drugi put malo vise paznje obratiti kod varenja da se nesavija lim i eto postaces vrhunski brodograditelj thumbup
-
Hvala Maverik jedino varenje ja nisam radio ali sam aktivno ucestvovao...Nisam ocekivao da ce da povuce ali nije strasno.Elem mokra proba uspela sika radi posao komore drze.
-
Pa je i patos lego
-
Neka korist i od vrucine bar se brzo susilo.3*vruc firnajz i 3*sadolin u 3 dana
-
Sutra jos neke sitnice i pon u vodu najverovatnije. harm
-
Kad si uspeo celu temu da upotpuniš slikama, onda je red da padne i neki video sa vode? :-)
Drzim palčeve da u ponedeljak ode na vodu
-
ajd vise u vodu :D
-
Da nije potonuo? sajkaca
-
Nije potonuo kgk al dok smo se izvukli i stigli...
-
I to je to.
-
Svaka čast! Sa srećom!
-
Kakvi su utisci?
-
5 0soba+ker+gomila stvari penta tomos 4 evolucione automatic(radi) sa sve tendom niz dunav 11 uz dunav7,7-8.2km/h.I tenda polozila tj izdrzala je 20tak min pod pljuskom pa prokapala.Snimke ce omladinci da postave.
-
Sa četvorkom? Pa to je fenomenalna brzina! Znači korito je prva liga
-
Po brzini bih rekao da si negde nizvodno od Beograda...
-
Utiske kvarila cetvorka koja automatski usporava i ubrzava i nema pun gas.Primetio sam na malom gasu izbacuje ladnu vodu ispod filzera za vazduh a na vecem gasu ne.Ladja je polozila test pluta na liniji prazna kako treba stabilna je i drzi pravac odlicno cak i kad se omladinci nagnu da brckaju rucice.Par glisera proslo talase ne oseca jedan je bio veliki s kabinom i velikim talasima al nikakve neprijatnosti niti nekog ljuljanja.Ima specifican statveni talas i brze ide kad se potopi malo napred.Sam nisam merio brzinu kasno sam se setio da mi je garmin tu i da ga uopste upalim.Prvi utisci su vise nego pozitivni samo da se pozabavim tomosom i bi ce to ok.Akvatorij grocka.
-
Sa četvorkom? Pa to je fenomenalna brzina! Znači korito je prva liga
Pa ovako camac 270kg nas 5+stvari min 450kg+penta i foksterijer oko 30tak ukupno oko 750kg a gaz tu negde oko 20tak cm za ovu ccetvorku sa brzom elisom(160) sam zadovoljan.Da primetio sam da elisa dosta proklizava dkroz vodu dok ne uhvati ili t4 zeza dok ne sastavi.
-
Нек ти је са срећом, у здрављу пловио. 114 114 А сад, брате, само уживај. ffff
-
vidi , to su fenomenalni rezultati !
cestitke !
-
Srećno i dugo plovio! hi
-
Najbolje je brzinu meriti na stajaćoj vodi, ili ako to nije moguće onda preko Dunava, od jedne obale ka drugoj...
Recimo ja sam sad na istom gasu imao sledeće brzine (uzvodno):
Golubac - Srebrno jezero 9,5-10
Srebrno jezero - Smederevo 9
Slankamen - Most kod Beške 5
Samo da vidimo koliko je nerealno pričati o brzinama po Dunavu, a ne živimo svi na istom mestu.
Što se tiče brzine ovog čamca, sa T4, toliko natovaren, dobija se neka srednja brzina od oko 9,5km/h što je više nego dobro.
-
Zamenjen propeler i danas probano al kosava je ipak nas proveravala
-
Ladja se dobro pokazala okupase nas refuli.Neznam kako video klip da stavim.
-
Neka je sa srecom i da se dugo vozite! Brzina ti je sa cetvorkom fantasticna. Ne bi bilo lose da tu tezinu i brzinu ubacite u free!ship i vidite koliko program laze ili ne laze za potrebnu snagu i brzinu. Ja recimo sa yamahom 5 ks na propeleru i elanom gt 402 sam idem 11/h km po stajacoj vodi. Tako da si ti pobedio sa tvojim camcem. Svaka cast!
-
Gledao sam danas vš čamac uživo u Grockoj dok ste plovili po vetru i super se ponašao. Lepo i izgleda dok plovi. Sa srećom 7645218764198
-
Danas talasi veci nego juce stigli i do banatskog brestovca.Kafana radi.U rukavcu veliki talasi ali bez vetra ekstra za vozikanje a po dunavu brijala kosava u refulima zestoko.
-
U grockoj festa a i oblaci nas poterali nazad.
-
Riblja corba i ko ne voli corbu
-
za velike i male
-
Buduci kandidati za UMC i valjda pilote
-
Neka je sa srecom i da se dugo vozite! Brzina ti je sa cetvorkom fantasticna. Ne bi bilo lose da tu tezinu i brzinu ubacite u free!ship i vidite koliko program laze ili ne laze za potrebnu snagu i brzinu. Ja recimo sa yamahom 5 ks na propeleru i elanom gt 402 sam idem 11/h km po stajacoj vodi. Tako da si ti pobedio sa tvojim camcem. Svaka cast!
Camac i jeste izasao iz freeshipa.Dve strane ispred je tabela sa otporima Rf frikcioni ili otpor trenja glatke povrsine( u m2) podvodnog dela (mokra ili oplakivana povrsina) Rr je otpor oblika brodskog korita na osnovu koeficijenata brodske forme(naravno i tezina je tu ukljucena) i Rt im je zbir.Otpori su u njutunima N.Na pocetku je brzina u kn ili cvorovima (1.82 kmh) i na kraju je snaga u kw.E sad racuna za slanu vodu temp 15c nisam prebacivao na slatku jer nema svrhe fali tu jos otpora(vazduh gravitacija privesci itd)al su ovi najosnovniji a racuna po delftship paternu za sailing jahts.Ujedno se zvinjavam Zakeralu greskom sam mu rekao cruising jahts.Camac je poludeplasmanski sa brzinom korita koju odredjuje samo duzina na vl i tu je oko 5-5.5kn sto i tomos 4 odradjuje.Tu je na tabeli crta i odatle camac ima tenziju da se penje na pramcani talas i da izglisira.Ceo freeship je demo program pa mu i neverujem puno za brzinu i kw i vise sluzi za poredjenje sa prototipom al ako bi zarez u kw pomerio za 1 decimalu u virtuali to bi bilo tu negde kad uporedim sa realom.
-
Gledao sam danas vš čamac uživo u Grockoj dok ste plovili po vetru i super se ponašao. Lepo i izgleda dok plovi. Sa srećom 7645218764198
114 114 114 114 114 114 114...Tu sam eksperimentisao sa elisama i nagibom pente...Jedan dan se dogovaramo i ti da ga vozas a ja da gledam i da snimim sta me interesuje od ovih mojih niko nezna da vozi ili nedaj boze nagne pentu napred nazad a ja iz camca ne vidim 114 114 114 114 114
-
Camc se ponasa na vodi slicno jako slicno kao elanova pasara 495 samo sto pristajem uz obalu kao tabanas.Pramac se pokazao super na talasima jest da prska od vetra ali ne ponire tj ne propada kao pasara u talas vec ga veci talasi dizu gore a manje razbije.Talase na pola pramca iako je sa slabim motorom ne oseca tj ne zanosi kao pasara drzi pravac bez korekcije po boku talasi ljuljaju zestoko a bili su danas bas veliki.Talasi po krmi bacaju i zanose pa se tom4 muci
da odrzi pravac treba malo jaci.Poredim s elanom 495 jer sam jos ko dete u osnovnoj skoli maltene svaki vikend split-solta nova elanka tom4 i vecnost.
-
Skinuo sam elisu 160 definitivno tom4 nema obrtaje gusi ga.Stavio neku mislim 120 dobio obrtaje zadrzao brzinu cak i kad malo oduzmem gas da ne mucim motorce treba da probam sa 140 ako nadjem pa na zimu da gadjamo neki motor.Hteo bi da probam i sa 15ks ili bar 10 zivo me zanima kako bi sve to izgledalo.Video klipovi sa talasa od subote i nedelje kad stignu studenti s odmora.
-
Zorane, svaka čast za odrađen posao! clap
Prosto nisam verovao da će čamac sa ovakvim, zasečenim pramcem ići dobijenom brzinom.
Mislio sam da će stvarati veći otpor u plovidbi.
Eto, čovek se uči dok je živ.
Stvarno je dobro što postoje ovakvi sajtovi gde se može svašta videti i naučiti.
Još jednom, hvala na ovoj temi. hi
-
Ako se zajedno nadjemo na vodi u Grockoj možeš uzeti moju 15-ticu pa probaj kako se ponaša 114
-
Izvinjavam se sto upadam ovako u temu ali koji je razlog da pramac bude ovako odsecen? sha
-
Pozdrav Marke.Ima viset razlogaa zasto pramac izgleda ovako.Odgovarat cu u nekoliko puta sa slikama da to pokusam objasniti vec me neko i pitao za neobican pramac.Glavni i osnovni razlog su talasi i to talasi plitke vode izazvani jakom kosavom.Specificno za te talase je da su brzi strmi i jako kratki tj rastojanje izmedju tih talasa je jako kratko zbog uticaja plitke vode ne mogu da naprave vecu ampitudu kao na moru a i visina talasa zavisi od dubine vode.
-
Kad bi zasiljio ovakav camac sa najvecom sirinom iza polovine pramac bi se na drugom vecem dunavskom talasu zabijao u vodu a ne izdizao.5_6 talas za redom koji je obicno i najveci bi prelivao preko palube najverovatnije jer nebi imao dovoljno uzgona na samom pramcu.
-
To moze da se izbegne ovakvim zakosenijim pramcem ali mi to uzrokuje gubitak brzine 1-2kmh odnosno skracenje vll.To na slikama sam radio projekat za jedrilicu-pasaru ceka swing ring i rc komande za probu.Iste je duzinekao i metalni camac. na penhtu bi. bila nesto sporija od njega a na vetar bi to bilo turisticki gledano ok.
-
Na ovakav camac sa ovakvim pramcem kad te pogodi talas od skoro1m visine i oko 12kmh ko u nedelju sto je bilo pod uglom kako se inace i seku kad mora cemac ne gubi pravac ne zanosi i ne gubi na brzini iako ga tera tom4 koji je generalno slabasan.Talas prakricno nalece na spic podize camac .razbija se i. prolazi ispod.
-
Rezime dobio sam duzu vl samim tim vecu brzinu i smanjen otpor neobican izgled ukupnu duzinu camca ispod 5m zbog registracije.Kad prodje merenje i tehnicki dobit ce tu najverovatnije i stepenice za laksi ulaz i izlaz kupanje itd.Neobicno izgleda iznad vode ali ispod i na vl je vrlo ostar.Uz jaku kosavu i talasr oce i da prska al manje vise svaki prska na vetru.Kad mi nameste video stavljam pa ce biti puno jasnije.
-
Koja je ovo elisa sa njom nece tomos u obrtaje a gura od 8-12
-
Dobar camac, dobar.
Bilo bi interesantno pramac nekako zavrsiti kao "Ulstein X-Bow" - 'naopako okrenuti' pramac :)
(http://i851.photobucket.com/albums/ab79/giokka/Bourbon_Orca_in_Stavanger_2012_zpsjkxqeol0.jpg)
http://www.ulstein.com/Kunder/ulstein/cms66.nsf/$all/0B7579F9FA87C092C12576CF004D2778?open&qm=wcm_2,19,2,2,4,0
(http://www.ulstein.com/Kunder/ulstein/cms66.nsf/$all/0B7579F9FA87C092C12576CF004D2778?open&qm=wcm_2,19,2,2,4,0)
-
Ako se zajedno nadjemo na vodi u Grockoj možeš uzeti moju 15-ticu pa probaj kako se ponaša 114
Hvala unapred Dragane u subotu i nedelju dolazim obavezno pustim ti na pp tel pa se cujemo.Moze plaza i pivo ili marina i pivo kako ti odgovara.Inace lupam glavu sta staviti od motora i kao cekam zimu pa da uzmem nesto.Sto vise gledam to veci haos u glavi.Naravno polovni motori od 300-400e max pa kako bude. 114
-
Dobar camac, dobar.
Bilo bi interesantno pramac nekako zavrsiti kao "Ulstein X-Bow" - 'naopako okrenuti' pramac :)
(http://i851.photobucket.com/albums/ab79/giokka/Bourbon_Orca_in_Stavanger_2012_zpsjkxqeol0.jpg)
http://www.ulstein.com/Kunder/ulstein/cms66.nsf/$all/0B7579F9FA87C092C12576CF004D2778?open&qm=wcm_2,19,2,2,4,0
(http://www.ulstein.com/Kunder/ulstein/cms66.nsf/$all/0B7579F9FA87C092C12576CF004D2778?open&qm=wcm_2,19,2,2,4,0)
Nije to nikakva novotarija vec modifikovani bulb pramac.Regatni katamarani i trimarani imaju na plovcima obicno takve ili slicne pramce pa cak i neki rc modeli jedrilica u klasi rg65 imaju takve pramce.Na slici je najverovatnije trajekt sa pramcem koji se dize i spusta.Takav oblik razbija talase smanjuje pritisak na pramac i samu rampu trajekta znaci puno manji pritisak od onog tipa Kamenari Lepetane.I Abramoviceva jahta ima takav pramac krstari oko 30cvorova a ne glisira.
-
Odo malo u of al ajde.Eto ekstra pramca od 200 mil zelembaca najnovija rec narval arhitekture itd bla bla...Ako bi je ofarbali u crno i skinuli koji sprat sa nadgradnje malo zaokruzili siljak od pramca dobili bi ste hitlerov u boote serija iz 1943 tj podmornicu.Sta mislite sta su koristili kao jedan od prototipa za naj jahtu na svetu.
-
Dobar camac, dobar.
Bilo bi interesantno pramac nekako zavrsiti kao "Ulstein X-Bow" - 'naopako okrenuti' pramac :)
(http://i851.photobucket.com/albums/ab79/giokka/Bourbon_Orca_in_Stavanger_2012_zpsjkxqeol0.jpg)
http://www.ulstein.com/Kunder/ulstein/cms66.nsf/$all/0B7579F9FA87C092C12576CF004D2778?open&qm=wcm_2,19,2,2,4,0
(http://www.ulstein.com/Kunder/ulstein/cms66.nsf/$all/0B7579F9FA87C092C12576CF004D2778?open&qm=wcm_2,19,2,2,4,0)
Nije to nikakva novotarija vec modifikovani bulb pramac.Regatni katamarani i trimarani imaju na plovcima obicno takve ili slicne pramce pa cak i neki rc modeli jedrilica u klasi rg65 imaju takve pramce.Na slici je najverovatnije trajekt sa pramcem koji se dize i spusta.Takav oblik razbija talase smanjuje pritisak na pramac i samu rampu trajekta znaci puno manji pritisak od onog tipa Kamenari Lepetane.I Abramoviceva jahta ima takav pramac krstari oko 30cvorova a ne glisira.
Ovo nije trajekt ovo je Ocean Tug/ Anchor handler / Platform Supplier. Rampa na pramcu se lagano izbacuje is upotrebe od kada je Estonija potonula. Pravila idu u tom pravcu da su rampe na krmi, pogotovo za putnicke trajekte. Samo da napomenm da ovo vazi za nove brodove ne one koji su vec u sluzbi.
Zzzzz
-
Zorane, pogledaj pp.
-
Probali juce tomos 4.8.Sa 4 osobe,neznam koji propeler nismo dobili nesto na brzini u odnosu na T4 ali se oseca nijansu jaci motor sto kaze cuvar marine ,,jace ga gura,, Zahvaljujem Arsi i Vesni na pomoci,lepom druzenju i prijatnom popodnevu i dobrodosli.
-
Da, da. Juče smo se baš lepo družili sa Zoranom i Biljom.
Ukratko, malo kupanja što nismo slikali, malo kafanče (što jesmo), i dosta vožnjice u cilju provera koje je Zoran T naveo.
I čamac i motor su položili ispit.
Srsino motorče je samo "štrikalo", posle dugih nekoliko godina nerada. 6589
-
Драго ми је да се мој малиша није обрукао и да се добро показао. clap clap clap
-
https://youtu.be/VJV2bebtTlM
Subota, 01.08.2015.
Vozikanje po talasima. 11km/h, u talase i košavu niz Dunav. Okupali nas refuli.
https://youtu.be/N0iEDpH-C4E
I nedelja opet.Vreme jos gore talasi jos veci relacija Grocka-Banatski brestovac i nazad na vasar.Ladja i tom4 i nigde nikog.
-
Za DraganD pogledaj u pp ako sam uspeo da posaljem. 114
-
Драго ми је да се мој малиша није обрукао и да се добро показао. clap clap clap
114Super motorce.Morali smo malo da improvizujemo i dignemo kz zbog osovine pomocu daske i stega pa smo ga i osigurali kanapom.Oseti se razlika u kubikazi i ks ne na brzini vec brze reaguje na gas bolje drzi pravac bolje skrece i ne gubi obrtaje ne oseca puno mrdanje po camcu.Velika je razlika tom4 i tom4.8.Super motorce. 114
-
Gledam i citam ovo sve i ne mogu jednoj stvari da se nacudim.
Elem,ako si vec sa toliko elana krenuo u ovaj projekat,zasto brate mili nisi malo poveo racuna o izgledu bokova camca,cuna ili sta li je vec.Izzuvijan talasast kriv ama nema sta nema
Ispao je kao da si ga kada je bio gotov zavezao sajlom i drljao po putu do vode.
Greota i bacene pare
-
Kako mogu biti bačene pare kad vidiš da se čovek voza i uživa na čamcu koji je još i sam napravio?
A oko tog lima je objašnjeno na nekoj ranijoj strani, moraš čitati pažljivije.
-
Mogao je vala i na balvan da uzjase,lepse bi izgledalo a i jeftinije bi prosao
-
Koliko ljudi, toliko ćudi.
Nemam drugi komentar na ovo što Anastasija priča, osim da on, očito ne zna kakav je to osećaj kada uživaš u nečemu što si sam napravio. Bez obzira na sve mane i izgled koji se nekome sviđa a nekome ne.
Zoranu je svakako dobar, i sigurno je bolji od tog balvana.
-
ja apsolutno podrzavam samogradnju ... Arsa dobro kaze ... taj osecaj je nesto posebno !
-
sve jedno,bacena para
-
Svako ne komercijalno plovilo je bacena para.Svako je za svoj camac bacio pare, gledajuci ocima drugog,ali za svoje zadovoljstvo.Camac je izasao odavde m4 i potvrdio ocekivane plovne karakteristike(da li se vide oni linkovi na youtube?).Izgled je bitan,ali ne ugrozava sigurnost,plovnost i maritimne karakteristike.Ima vise mesta nego na balvanu i svako je dobrodosao na 114
P.S. balvani ne plove...plutaju!
-
Ama jos bi ti vece zadovoljstvo bilo da si se malo potrudio i ispeglao bokove.ovako si napravio olupanu kantu.ljuti se ti koliko hoces,ali krenuo si maestralno,projekti,cuda,avioni,kamioni. A na kraju,olupana konzerva.
-
Zoran T
Sa velikim zadovoljstvom sam pratio ovu temu i odusevljavao se tvojom zeljom i voljom da nesto napravis.
Nek ti je sa srecom i zadovoljstvom plovidba !
-
Hvala Anastazija na iskrenom "misljenju",odoh na Dunav nesto me penta zeza a0335
-
Srecno
-
Sredio pentu,demokratski sam joj zapretio drugim karburatorom kuku,skinuo samo aluminijumski konektor na crevu benzina i odma proradila.Srecom to sam odma prvo uradio.
-
Stigli i do Dragana i Jasmine i uz 114 docekali buckarose sa peharom llll.
-
Probali malo camac po talasima i posle plaza.
-
To lutko :)
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Sredio pentu,demokratski sam joj zapretio drugim karburatorom kuku,skinuo samo aluminijumski konektor na crevu benzina i odma proradila.Srecom to sam odma prvo uradio.
E to je i mene zezalo, pocne da uvlaci vazduh na konektoru bez ikakve najave, vrati gorivo u rezervoar i ostanes bez motora obicno u nezgodnoj situaciji. Zna tomos kad je frka, pa tad otkaze jh
Ja sam to resio tako sto sam crevo rezervoara povezao direktno na pumpu, jer ionako sve uvek stoji na camcu pa mi nije problem.
Inace camac izgleda super, a iz price vidim da je ekstra plovan! Da sam blize, pa da ti pozajmim desetku da probas da vidis kako ide, i mene zivo interesuje kako se ponasa sa jacim motorom i koju brzinu postize.
-
Bakara nije problem mozemo na pp da se dogovorimo i organizujemo ili vikend ili neko popodne uz 114
-
Čuj probali talase... a0335 Koliki su bili talasi... nismo stigli ni da snimimo vožnju... A leteli smo sa ovom zokijevom ladjom sa talasa na talas kao da nas goni banda pirata k5
-
Juce nas talasi sprecili da probamo Draganov johnson 15.I kod njega duga osovina a slab mi produzetak za motor od 40kg.Dok ne resim zadnju dasku za dugu osovinu i jaci motor pa ce mo probati.Bice mi drago i da se upoznamo. k5.
Dragane ekstra evo spremam se lagano za do plaze.
-
Koje su ovo elise???Starija tera ok lakse radi penta brzina ista a sa crvenom se muci penta.Ima li ovaj stezac negde da se kupi ili da pravim drugi???
-
Pozdrav Zorane, "starija" elisa je "sporija" s manjim hodom, verovatno 120 a nova je izgleda 160 ili 140.
Razlika je u tome sto brza elisa gura manje vode brze a spora elisa vise vode ali sporije. Kad na tezak i spor camac stavis brzu elisu ona optereti motor a ne ubrza camac dovoljno pa opterecuje motor. Probaj da kupis 120 elisu (pise na njoj).
114
-
Hvala Marke.Sa starijom gura 10-11 kmh(pun camac ili sam svejedno) penta lepo radi i mozes malo da oduzmes gas.Sa novijom gura 1km vise. Penta radi sa opterecenjem(ne greje se proveravao) i nema oduzimanja vec gas do kraja a kad skrenes gubi obrtaje.Pitao u radnji kazu 140 (novija) .Obe su istog precnika.Hteo sam brusilicom da je malo doteram al se plasim da ne izgubim hladjenje.Ako ne nadjem nesto izmedju ili bar kao staru bi ce doterivanja.
-
Da pokusam da rezimiram.Od spustanja u vodu krajem jula (28.07) do juce potrosio sam 1.7lit ulja(2%) 85 lit benzina presao oko 450km sa tomosom 4 ffff ...Juce izvadjen camac izgleda ovako
-
Pun je neke ljige odozdo a ima i trave...Od ostecenja imam sl 1 i sl 2 na pecanju (27.12) od naslanjanja na panj ogulio boju ovo ostalo neznam od kad je al bio je vezan uz druge camce a na tabanu jedno parce pokazalo koroziju najverovatnije na tom mestu moj propust prilikom zastite i farbanja XKJHDGASED...Camac je prosao i velike alauke i lepo vreme(najvise me je brinuo mraz za novu godinu)ispunio je sve zahteve bez vecih poteskoca na prolece malo doterivanja i ??? neznam sta cu s njim ako stigne drugi... sajkaca
-
Pozdrav i pitanje:
Koja je debljina spera na prednjoj palubi i koliko je duboko frezovana za "trake" od Sike?
Ja bih podove rdio tako pa da vidim koliko nosi sper kad se stanji tamo gde se Sika ubacuje...
114
-
Sper je 9mm vodootporni aw100 ruska breza...na palubi je preko metalne konstrukcije i tu ne mrda dok se prednji poklopac kad se sedi ili gazi ugiba...dubina freznog reza je oko 1,5-2mm ne secam se...zezanje veliko je posle lakiranje...ako lakiras i siku ona promeni boju i brzo lak otpadne sa nje a okolo popuca...ako ides s nekim uljem a povrsina je po kojoj se hoda ili sedi vrlo brzo se to obrise...moras svaka 2-3meseca odrzavati...da osmirglas i da mazes...