Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Temu započeo: oblak 23, 07, 2014, 20:23:28 posle podne

Naslov: GARVEY Korito
Poruka od: oblak 23, 07, 2014, 20:23:28 posle podne
Sta mislite o karakterisitkama ovakvog korita za upotrebu na reci? Vidim na stranim sajtovima cesto je u upotrebi bas na unutrasnjim vodama kako za male camce tako i za velike Houseboat-ove. Postoji dosta na internetu podataka i planova za izgradnju i cini mi se da je vrlo interesantno za nase reke. Postoji opcija bez i sa kobilicom, unutrasnjim i vankrmenim motorom.Da li neko ima brod sa ovakvim koritom i kakva su iskustva?
Naslov: Odg: GARVEY Korito
Poruka od: Kapetan 23, 07, 2014, 23:12:32 posle podne
to na more i ne moze.... cimni Janeza .... pre godinu dana sam mu kupio planove za jako slicnu ladju ...
Naslov: Odg: GARVEY Korito
Poruka od: Zoran 23, 07, 2014, 23:30:59 posle podne
Hvala na planovima,znaci dodjes mi neku kintu.
Naslov: Odg: GARVEY Korito
Poruka od: oblak 23, 07, 2014, 23:41:36 posle podne
Hvala na planovima,znaci dodjes mi neku kintu.
Koje su dimenzije tog camca Zoki?
Naslov: Odg: GARVEY Korito
Poruka od: BORA-D.T.D. 24, 07, 2014, 12:41:02 posle podne
To je klasično rečno korito koje se zbog dobrih plovnih karakteristika koristi u celom svetu.
Kod nas se takvo korito nažalost retko gradi i ako ima mnogo bolje plovne karakteristike od korita sa ravnim dnom ali je za nijansu skuplje.
Naslov: Odg: GARVEY Korito
Poruka od: nijah 24, 07, 2014, 12:52:15 posle podne
Korito izgleda sasvim korektno za ove nase recne uslove. Do duse kad opali kosava na Dunavu moze se malo sacekati da stisa, radi udobnije voznje, ali sigurno nece ugroziti bezbednost plovila.

Samo da se ne filozofira sa debljinom lima i konstrukcijom. Kada to kazem mislim na ono dobro poznato oboljenje domacih nauticara da sve moze i malo tanje.
Principijalno nije tesko zadovoljiti uslove koje propisuje neki registar (tipa Jugo registar, ali zasto ne i ISO) i sa manjom debljinom lima, samo treba imati na umu samu tehnologiju izrade a zatim i eksploataciju.

Naime tanji lim od 4mm je problematicno zavariti a da ne dodje do deformacija. Isto tako ce se tanji lim lakse deformisati pri sitnim udarcima u eksploataciji, nasukanja i slicno, time dolazi do pucanja farbe i brze dolazi do korozije.

Tu ostaje jos jedna stvar, dosta bitna, a to je stabilitet plovila. Znaci nikako ne sme izgledati kao autobus na vodi, ili ne daj boze da ima dva sprata.

U sve to je umesana sirina broda. Znaci manja sirina odgovara boljim plovnim karakteristikama ali nepovoljno utice na stabilitet. Sto znaci da ako hocemo manji motor (a time i manju potrosnju) sirina ne sme da predje neke granice, a tome i kabina mora biti niza (teziste sto nize).

Eto ja tako dodah par reci, pa ko razume shvatice.
Naslov: Odg: GARVEY Korito
Poruka od: Zoran 24, 07, 2014, 14:46:50 posle podne
  Cruiser 27   8.39x2.67  gaz 203mm  25-70 ks preporuceno moze max 125ks

http://www.bateau.com/proddetail.php?prod=GT27&cat=27 (http://www.bateau.com/proddetail.php?prod=GT27&cat=27)

PS. Kapetane cekam lovu ili se pravilno izrazi.