Moja Ladja

E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Restauracije => Temu započeo: . 10, 01, 2018, 19:48:42 posle podne

Naslov: .
Poruka od: . 10, 01, 2018, 19:48:42 posle podne
.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mesechar 10, 01, 2018, 20:50:07 posle podne
E vala bio je red da ga promovises!
Jel to svaba "zaboravio" da ti kaze za blok ili si znao?
Mada mislim da nije strasno pukao je samo vodeni prostor pa napolje tu nema nekog pritiska
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: steps 10, 01, 2018, 21:02:16 posle podne
Lep camac. Konacno da ga vidimo, pratio sam teme oko uvoza i pitao se zasto ga Svaba prodaje, a kupio je novu prikolicu, sada je sve jasnije... Zelim Vam da ga u zdravlju koristite!!! 114
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 10, 01, 2018, 21:34:47 posle podne
Zox daj bre slike camca mani anlaser... 114
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: LSI 10, 01, 2018, 22:54:54 posle podne
Није Шваба ништа крив.
Блок је пукао од оног труцкања на макадаму.
 rolleye
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: LSI 10, 01, 2018, 23:05:59 posle podne
Мада, рекао је он да мотор треба нешто да се сређује, ако се добро сећам?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Bakara 10, 01, 2018, 23:06:11 posle podne
Zox, sa srećom!!  ok

Nadam se da ćeš završiti sve do proleća i zaploviti, a onda će ti se isplatiti svo cimanje oko registracije prikolice, sređivanja motora i svega što te mučilo.
 114
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: sceka 11, 01, 2018, 00:04:20 pre podne

Било како било да се вратим на мотор. Планирам када се створе услови за такво што, отиснути се Бејлајнером низводно до Доњег Милановца па даље Румунијом до Црног мора. Прошао бих каналом Светог Ђорђа. Е сад...


Nisam bas ubedjen da je ovo pravi camac za takav put. Ne zbog bezbednosti samog camca/korita ili udobnosti nego zbog potrosnje goriva koja je dosta velika sa tim motorom (od 0,5 do 0,8 l/km) bez obzira na brzinu a relativno mali rezervoar za gorivo. Ovi camci su za dnevne izlete (eventualno vikend na vodi) do max. 50km od bazne marine.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: petar_kozic 11, 01, 2018, 01:17:58 pre podne
Ne bih da kvarim temu, interesuje me koliko je ovo sve isplativo ? To me interesuje na kraju, naravno uz slike kompletno sređenog glisera !

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 11, 01, 2018, 13:31:24 posle podne
Ova na slici levo rekao bi "bolja" al dok ne probas neces znati
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: MiletaStamat 11, 01, 2018, 19:58:45 posle podne
Radiš to sa merakom, uživanjem i profesionalno. Zasijaće to u punom sjaju, onda možeš do Crnog Mora. Podržavam te u tvojim namerama, i nestrpljivo čekam izveštaje i fotografije sa putovanja.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 11, 01, 2018, 21:17:47 posle podne
vidim ja da ce mo se i do slika  25648 nacekati...Zox gori si od mene...taman kad ja zavrsim camac da te ispratim niz dunav... a0335
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 11, 01, 2018, 23:51:39 posle podne
ta 13,8\15 je neka srednja mera...ona micigenska se brze okrece u vodi ..ako je neka celicna tj prohromska stavi odma nju...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: STG 12, 01, 2018, 18:05:51 posle podne
Pomenuto putesenije do Crnog mora moze da prodje bez toliko brige oko toga "sta ako se desi...".
Rumunija i Bugarska imaju dovoljno ozbiljne podunavske gradove da rese skoro svaki problem koji se pojavi.
Malo pripreme i bez brige.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: LSI 12, 01, 2018, 23:28:50 posle podne
Зоране, нисам пре стигао да одговорим на постављено питање: "Добијам на поклон једну гуртну (молим помоћ ЛСИ-а да ми напише како се ово каже на српском језику), два одлична пропелера и две гуме за кардан."

Реч "гуртна" се код нас преводи као: каиш, ремен, трака... и у том контексту се подразумева било која широка трака за затезање или подизање терета.

"Проблем! код ове речи је што се у истом облику пре доста година код нас користила у мајсторском жаргону кад су говорили о потрошном делу на пакнама за добош кочнице. То је онај део налепљен на металну подлогу који се трошио приликом кочења.
Данас су те кочнице мање више превазиђене па се та реч све ређе чује у том значењу.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mladjo 22, 01, 2018, 15:46:32 posle podne
Други мотор који сам купио у Немачкој. Ради се припрема за убацивање у чамац.
Je li isproban napolju?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mesechar 24, 01, 2018, 20:20:45 posle podne
mozda nebi bilo na odmet da neki majstor skine karter i pogleda stanje lezajeva i radilice ima li riseva i lufta...posle kad ga spustis u camac i povezes da si siguran da je tu sve dobro
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mornar u kanalu 25, 01, 2018, 07:00:08 pre podne
mozda nebi bilo na odmet da neki majstor skine karter i pogleda stanje lezajeva i radilice ima li riseva i lufta...posle kad ga spustis u camac i povezes da si siguran da je tu sve dobro
Непотребно губљење времена , тај горе сензор на слици ако већ нема манометар , може на њега да монтира и притисак уља ће му све показати . На "леру" кад је загрејан не сме бити испод 1 бар . Мерење компресије се врши на загрејаном мотору , када скинеш свећице заверглаш 4-5 пута кратко да избаци остатке уља и гасова па мериш редом по цилиндрима .
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mesechar 25, 01, 2018, 09:22:20 pre podne
Ma ok...obicno je preporuka ako imas nepoznat motor pre ugradnje skidanje kartera i provera lezaja i stanja radilice je stvarno jednostavan posao . Kad motor ugradis i upalis da nabije temperaturu i tada otkrijes da ne drzi bas najbolje pritisak golem je posao zamena lezajeva jer camac na kanal da nateras i odozdo izvrsis popravku....nema nista od toga .
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mesechar 25, 01, 2018, 12:17:22 posle podne
U pravu si skroz al sta ces ja sam covek najgoreg scenarija al radim na sebi....trudim se :-):-):-)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: zankiki 27, 01, 2018, 09:48:59 pre podne
Čime se farbaju takvi delovi i na koji način?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Nikola Calasan 15, 02, 2018, 16:17:56 posle podne
Pogledao sam temu, svaka cast na pedantnosti. Ovako nesto radi samo neko ko to voli i uziva u tome :)

Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mladjo 03, 03, 2018, 23:36:45 posle podne
Taj tvoj Motor je proizveden u SAD
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: zankiki 04, 03, 2018, 17:08:18 posle podne
Bilo koji ozbiljniji uvoznik auto delova ti je to mogao poručiti i izašlo bi te 20-ak eura....
Ali ok, nije to poenta priče  jh
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: DuleN 04, 03, 2018, 18:21:49 posle podne
Bilo koji ozbiljniji uvoznik auto delova ti je to mogao poručiti i izašlo bi te 20-ak eura....
Ali ok, nije to poenta priče  jh
Ja sutra dolazim na servis, pa misli gde da pijemo pivo i razmatramo ko bi to mogao da uvozi....
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: zankiki 05, 03, 2018, 08:12:24 pre podne
A znači ipak si uradio domaći  sajkaca
Ako je tako - tako je... Bitno da delovi stižu  thumbup
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: STG 22, 03, 2018, 09:59:40 pre podne
Zox, svaka cast na ulozenom trudu.
Moram reci da je ovaj momenat sa biber cenom za nauticku robu stari sindrom...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Bakara 20, 04, 2018, 22:11:31 posle podne
Samo delove gledamo, a kad će biti neka slika celine? sajkaca
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Bakara 20, 04, 2018, 22:50:05 posle podne
Samo napred, baš sam zainteresovan za krajnji rezultat thumbup
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: ddexter 26, 04, 2018, 08:32:02 pre podne
Gde si kupio ulje i koja cena?

Hvala unapred na info.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: LSI 26, 04, 2018, 10:13:25 pre podne
Гледам слике...
Мало је тесно али стаће ту и лежај (нешто ми каже да ће наш пријатељ Зокс ускоро добити дозволу од супруге да се усели у свој наутички центар).
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: srsa 13, 05, 2018, 12:42:19 posle podne
Па од чега су онда?  sha
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mesechar 13, 05, 2018, 14:04:01 posle podne
Za slanu i bocatu vodu? nemas nameru da ga drzis na reci?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 14, 05, 2018, 07:56:33 pre podne
Zox...takve slicne napravi magnezijumske  i stavi na Z nogu a te sacuvaj...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: popeye 14, 05, 2018, 09:58:17 pre podne
Super tema, a tebi svaka čast. Treba imati volje i živaca. O novcu neću da pričam. Niko nas ne bije po ušima.
Pri kraju si, a to je bitno. I ja bih se priključio savetima, da sve što možeš proveriš dok ti je motor napolju.
Takodje i ja mislim da ove anode ne vrše posao. Lično iskustvo. Još sam mislio kako su "dobre", ne troše se. ups
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: petar_kozic 14, 05, 2018, 23:35:03 posle podne
Zox,
sa aluminijumskim u slatkoj vodi se neće ništa dešavati, tj. neće imati funkciju. Za slatku vodu je predviđena magnezijumska.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mesechar 27, 05, 2018, 00:23:04 pre podne
Zagrcnuh se! Platio si je 1730?? More kako bi meni taj ceo motor statirao u reciklaznom dvoristu...da ne kazem otpadu!
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Nikola Calasan 28, 05, 2018, 00:09:40 pre podne
Eto zasto ja volim i vozim samo vanbrodske motore :)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: kole 28, 05, 2018, 06:53:01 pre podne
Misliš da je održavanje i delovi za vanbrodski od 130 ks, 4 takta jeftinije?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Nidza 29, 05, 2018, 08:15:37 pre podne
Zox, nisi se dovoljno zainatio, ovako ti je svakako brze, ali verovatno si mogao da napravis na drugom nekom mestu od prohroma. Ja se izborio sa tim na svom motoru, ali ne znam jedino kod tih Mercruiser-a da li su to oni auspusi hladjeni slatkom vodom pa treba sve one prolaze za vodu pravilno napraviti i da dihtunzi lepo nalezu, mora bas debeo prohrom tu da bude da ne bi doslo do izoblicenja. Do duse, ja nisam imao izbora, meni su trebali bas "custom made".
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: MiletaStamat 02, 06, 2018, 22:08:16 posle podne
Zox sezona teče, a ti još u radovima, pozajmljuj neki čamac pa na reku a majstorima ostavi neka to sredjuju, naravno uz tvoju kontrolu  114
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mesechar 03, 06, 2018, 09:10:50 pre podne
Dobro te namuci taj ford.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: stvlada 03, 06, 2018, 13:28:47 posle podne
    A ja ti lepo rekoh pre te cele igranke da ubacis neki dizel i da te ne boli glava...
neki clanovi foruma su probali kako ide moj camac sa mercedesom uz relativno nisku potrosnju goriva,ako budu hteli ostavice komentar
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: oblak 03, 06, 2018, 14:20:14 posle podne
    A ja ti lepo rekoh pre te cele igranke da ubacis neki dizel i da te ne boli glava...
neki clanovi foruma su probali kako ide moj camac sa mercedesom uz relativno nisku potrosnju goriva,ako budu hteli ostavice komentar

Moram priznati da sam i sam bio iznenadjen koliko dobro ide Vladin gliser. Prosle nedelje sam imao priliku da ga vozim ceo dan. NA prvo dodavanje gasa oseca se ozbiljan uzgon i camac vec posle nekoliko sekundi izglisira pa se rucica gasa moze vratiti u polozaj 2/3 gasa posle cega camac lagano nastavi glisirati ozbiljnom brzinom. Jako dobro uradjena marinizacija a po informacijama  potrosnja ne prelazi 15 L sto je za brzine preko 40 km/h jako ekonomicna voznja.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: broker975fx 03, 06, 2018, 19:21:37 posle podne
Ma tezak sex nema sta. Ono sto je univerzalna istina a vazi za nautiku to je da je sve stvar kompromisa. Ili se pokusava ustedeti i premostiti neki troskovi sto za posledicu ima vrlo cesto promasenu investiciju. Cak i kada sve ispadne ok to nije to ali to je ok ako se prizna kompromis. Druga varijanta je ova bolna od Zox-a.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: stvlada 03, 06, 2018, 21:47:42 posle podne
  Kod mene nije nista menjano u prenosu i z nozi,elisa je ostala ista.Prethodni motor je bio benzinac V6 4,3 L GM
Sledeci projekat,kad uzmem veci camac :) bice marinizacija VW 3,0 TDI V6 sa otvornim izduvom,pa nek ide zivot :)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: stvlada 04, 06, 2018, 08:56:19 pre podne
Po nekom grubom računu, manje bi te koštalo da si ubacio neki dizel sa sve marinizacijom nego izduvna grana i motor sa sve ostalim sitnicama..
A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Još da dodam, nisam ni ja sve uboo iz prve, dosta sam elisa probao i na kraju je ipak ostala fabrička. Uradio sam turbinu, malo pojačao dotok goriva... 😁
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: zankiki 04, 06, 2018, 11:16:34 pre podne
Jedno laičko pitanje, zar se / zašto se ne može razlika prenosnog odnosa u nozi nadomestiti drugačijom elisom?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: mesechar 04, 06, 2018, 23:15:46 posle podne
Pa naravno da moze. Moze se i nadomestiti naprednim dizelasom koji radi u visokim obrtajima
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Nidza 05, 06, 2018, 09:00:07 pre podne
Racun za proveru da li moze odredjeni motor na odredjenu Z nogu je vrlo jednostavan:

1. Prvo u podacima za nogu nadjes koji je maksimalni obrtni momenat koji moze da prihvati (input torque limits). Cesto su date dve cifre, jedna za dizel motor, a druga za benzinski motor (danas moze to biti i samo jedan broj jer je maksimalan broj okretaja modernih benzinskih i dizel motora slicniji/priblizniji nego u proslosti). Taj maksimum zavisi mahom od materijala/legure zupcanika, lezajeva i kardana tj kljucnih prenosnika snage, a to nije lako ni napraviti da trpi preko nekog visokog momenta jer treba da bude sto manje i lakse i upakovano u alumijiumsko kuciste i zato su za velike obrtne momente jako skupe noge/pod-ovi. Npr, maksimalni obrtni moment za kopcu BorgWarner 72 sa prenosom 1:1 (danas pod nazivom Velvet drive) prema specifikaciji proizvodjaca je 595 lb-ft u slucaju benzinskog motora, odnosno 450 lb-ft u slucaju dizel motora.

2. Obzirom na vrstu opterecenja kod vecine plovila, izborom prenosa i propelera projektuje se da maksimalna snaga bude bas na maksimalnom broju okretaja, a tada je i maksimalni obrtni moment na tom broju okretaja, a ne kao na krivoj koju daje vecina proizvodjaca gde je maksimalni obrtni moment na nizem broju okretaja i koja se dobija kocenjem motora dinamometrom pri maksimalnom gasu. Ako nadjete za neki marinizirani motor brosuru, imacete pored te karakteristike sa dinamometra i takozvanu "propeler krivu". Propeler kriva upravo aproksimira moment i snagu motora kada je opterecen propelerom na opisani nacin. Shodno tome, aproksimativna jednacina za racunanje maksimalnog obrtnog momenta kojim ce motor opteretiti nogu (ili kopcu) je:

 Moment[lb-ft]= (5252 * SnagaMotora[HP]) / MaksimalnaBrzinaMotora[RPM], za imperijalne jedinice, odnosno

 Moment[Nm] = (9548.8 * SnagaMotora[kW]) / MaksimalnaBrzinaMotora[RPM], za metricke jedinice.

  Iz ove jednacine se lepo vidi zavisnost obrtnog momenta od kombinacije maksimalne snage i maksimalnog broja okretaja (nebitno da li je benzinski ili dizel motor u pitanju). Ponavljam, ova aproksimacija vazi za opterecenje SUS motora propelerom na plovilu. Primeticete da je taj obrtni moment kod tipicnih motora primetno nizi od onog koji stoji u specifikaciji motora i koji je dobijen dinamometrom.

3. Ako je momenat izracunat prema gornjim jednacinama iz tacke 2 manji od maksimalno dozvoljenog za nogu ili kopcu, opisanog u tacki 1, onda ta kombinacija noge/kopce i motora mogu da se primene tj moment motora nece ostetiti interne delove noge/kopce usled prevelikog obrtnog momenta.

Na slici je prikazan izgled tipicnih krivi motora za opterecenje dinamometrom i propelerom. Lepo je na slici nazvano to maksimalno opterecenje dinamometrom "kapacitetom" tj mogucnoscu motora, a onda je ispod propeler kriva u relanoj primeni na plovilu.

Naravno, proracun propelera za konkretno plovilo i motor da bi bila maksimalna snaga na maksimalnom broju okretaja je znacajno slozenija, a mislim da i proracun moze dati tacnost u okviru +-(20-30)%, a tek eksperimentom se to posle utegne.

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Nidza 05, 06, 2018, 09:24:42 pre podne
Једино преостају турбо дизелаши са 4 цилиндра који су осетљиви и нико ти не може гарантовати да ће све радити у најбољем реду.

Ovo ne razumem, to je potpuno ista tehnologija, samo ima nesto izrazenije vibracije u odnosu na motor sa vise cilindara, na primer pomenuti sa 6, kako broj cilindara utice na osetljivost motora!?


A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara

Ne sporim slozenost i isplativost, znam kako izgleda taj Mercruiser-ov auspuh/mesac vode i vazduha, ima on tu vise kanala na spoju sto ga cini jako nezgodnim za izgradnju u nefabrickim uslovima, zato sam i pitao da li je to odredjeni tip. Kod mene je bio suvi spoj na motoru, a voda dolazi drugim putem u mesac. Za upornost se slazem, a ovo na kraju sto si rekao ti je dalo neizmernu prednost u brzini radova. Obraticu ti se sledeci put za informacije kad mi nesto tog tipa zatreba  hi
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: stvlada 05, 06, 2018, 19:31:35 posle podne
Једино преостају турбо дизелаши са 4 цилиндра који су осетљиви и нико ти не може гарантовати да ће све радити у најбољем реду.

Ovo ne razumem, to je potpuno ista tehnologija, samo ima nesto izrazenije vibracije u odnosu na motor sa vise cilindara, na primer pomenuti sa 6, kako broj cilindara utice na osetljivost motora!?


Не утиче број цилиндара већ материјал од којег је направљен. Код новијих мотора материјал од којег је направљен блок и глава је алуминијум, а он не воли температурне осцилације -значи не може директно хлађење водом из реке/мора већ мора измењивач топлоте, а то повећава укупне трошкове маринизације.

Ту је и рачунар преко којег све иде. Потребно је провући инсталацију, озбиљно заштитити све од влаге, звати електроничара да реши проблеме са "струјом", јер је мотор повезан са ASB-ом, ваздушним јастуцима, кодираним кључем, системом против проклизавања и др. Ако се то све не реши, нема ништа од рада мотора.

  Mercruiser je uzeo za svoj bazni dizel motor  VW 3,0 TDI i za njega postoji mapa koja se ubaci u racunar i zavrsene su sve peripetije oko elektronike,nema vise: abs,airbag,menjac i ostalih stvari koje ubacuju motor u safe mode. Jeino ostaje pedala gasa koja je sa potenciometrom,ali se i to resava sa polugom sajle
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: stvlada 05, 06, 2018, 19:45:49 posle podne
Једино преостају турбо дизелаши са 4 цилиндра који су осетљиви и нико ти не може гарантовати да ће све радити у најбољем реду.

Ovo ne razumem, to je potpuno ista tehnologija, samo ima nesto izrazenije vibracije u odnosu na motor sa vise cilindara, na primer pomenuti sa 6, kako broj cilindara utice na osetljivost motora!?


A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara

Ne sporim slozenost i isplativost, znam kako izgleda taj Mercruiser-ov auspuh/mesac vode i vazduha, ima on tu vise kanala na spoju sto ga cini jako nezgodnim za izgradnju u nefabrickim uslovima, zato sam i pitao da li je to odredjeni tip. Kod mene je bio suvi spoj na motoru, a voda dolazi drugim putem u mesac. Za upornost se slazem, a ovo na kraju sto si rekao ti je dalo neizmernu prednost u brzini radova. Obraticu ti se sledeci put za informacije kad mi nesto tog tipa zatreba  hi

  Izduvna grana za pomenuti motor je toliko komplikovana da nemam reci. Kad pravim izduvne grane krecem od ploce 15-20 mm koja naleze na glavu motora i na nju se postavljaju cevi za izduv koje se sabiraju u kolektor.Dalje ide izlaz za turbinu,ako je turbo ili izlaz na labudov vrat ako je atmosferac i naravno oplata za vodu oko svega toga.
  Kod zox-ove grane nije moguce uraditi tu plocu iz komada,jer izmedju izduva idu svecice,plus sto brezoni koji idu iz glave uopste nisu u osi ,nego kao da je neko dete crtalo gde ce koji da ide,uz to nema svaki izduvni kanal po dva brezona nego kako koji i na kraju duzina tih brezona varira od 25-120 mm,pa se zbog toga treba napraviti tunel koji prolazi kroz vodeni i izduvni kanal.
   Ne kazem da nisam mogao da je napravim,ali za to bi mi trebalo mnogo vise vremena od predvidjenog,samim tim i novca,a najvaznije trebao bi mi motor ili glava tog motora da pasujem na licu mesta i opet je pitanje koliko bi sve to povuklo prilikom zavarivanja.
   Nisam brojao koliko grana sam napravio do sada,samo sa jednom je bio problem jer je bila tezinski preopterecena rajzerom.ali je i to reseno.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Nidza 06, 06, 2018, 08:45:33 pre podne
  Izduvna grana za pomenuti motor je toliko komplikovana da nemam reci. Kad pravim izduvne grane krecem od ploce 15-20 mm koja naleze na glavu motora i na nju se postavljaju cevi za izduv koje se sabiraju u kolektor.Dalje ide izlaz za turbinu,ako je turbo ili izlaz na labudov vrat ako je atmosferac i naravno oplata za vodu oko svega toga.
  Kod zox-ove grane nije moguce uraditi tu plocu iz komada,jer izmedju izduva idu svecice,plus sto brezoni koji idu iz glave uopste nisu u osi ,nego kao da je neko dete crtalo gde ce koji da ide,uz to nema svaki izduvni kanal po dva brezona nego kako koji i na kraju duzina tih brezona varira od 25-120 mm,pa se zbog toga treba napraviti tunel koji prolazi kroz vodeni i izduvni kanal.
   Ne kazem da nisam mogao da je napravim,ali za to bi mi trebalo mnogo vise vremena od predvidjenog,samim tim i novca,a najvaznije trebao bi mi motor ili glava tog motora da pasujem na licu mesta i opet je pitanje koliko bi sve to povuklo prilikom zavarivanja.
   Nisam brojao koliko grana sam napravio do sada,samo sa jednom je bio problem jer je bila tezinski preopterecena rajzerom.ali je i to reseno.

Kapa dole!!! Ti pravis i izduvnu granu ("manifold") i "labudji" vrat sa mesacem ("riser with mixer"), to mi je promaklo. Meni je izduvna grana od inoxa fabricka (svakako mnogo manjeg reda slozenosti nego doticna koju si opisao), a pravio sam samo "riser with mixer", ali mi uopste nije bilo sve jedno dok nisam izucio sve o tome, posto kao sto znas ako nije dobar dizajn, mozes u jako kratkom roku da dobijes vodu u cilindru/cilindrima i eto generalne usled hidro udara. Sad sam samo radoznao, ako si pravio "labudji vrat" sa suvim delom pre mesaca, sta si koristio za izolaciju suvog dela?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: stvlada 06, 06, 2018, 21:44:09 posle podne
  Nekao platno od staklenih vlakana,posto azbest vise ne moze da se nadje
Kupio sam to na bubanj potoku
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Nidza 07, 06, 2018, 19:23:58 posle podne
Hvala Vlado! Isto smo koristili - staklene trake. Bolje sto nema azbesta, to je stvarno opasno po zdravlje i igrom slucaja i samo jednom moze biti fatalno. Samo me zanima jos jedna stvar, ja sam to motao na suvo i ucvrstio selnama, a kasnije tek sam video i metod da se traka pokvasi pre montaze jer se tako bolje stegne uz cev i lakse namota, a ta voda svakako ispari. Koji ste vi tada i koji bi vi sada metod primenili od ta dva? Staklene trake rade posao, ali ona siva "cebad"  ("blankets") za izolaciju su stvarno prava stvar, ali smo suvise malo trziste.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: zankiki 09, 06, 2018, 20:11:57 posle podne
Preoveri da ne mora i druga bobina za drugi razvodnik.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: stvlada 09, 06, 2018, 20:36:41 posle podne
Hvala Vlado! Isto smo koristili - staklene trake. Bolje sto nema azbesta, to je stvarno opasno po zdravlje i igrom slucaja i samo jednom moze biti fatalno. Samo me zanima jos jedna stvar, ja sam to motao na suvo i ucvrstio selnama, a kasnije tek sam video i metod da se traka pokvasi pre montaze jer se tako bolje stegne uz cev i lakse namota, a ta voda svakako ispari. Koji ste vi tada i koji bi vi sada metod primenili od ta dva? Staklene trake rade posao, ali ona siva "cebad"  ("blankets") za izolaciju su stvarno prava stvar, ali smo suvise malo trziste.

   Ma ja to namotao na suvo i vezao paljenom zicom,stoji i danas :)  Nisam znao za foru da se pokvasi.... Svakako cu to primeniti na sledecem projektu,hvala za info ;)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: zankiki 11, 06, 2018, 08:25:16 pre podne
Ako i kupiš novu bobinu i razvodnik, ovu ostavi za rezervu, ako nešto crkne na vodi uvek je dobro imati...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: dinozivkovic 11, 06, 2018, 11:12:04 pre podne
Sa zakasnjenjem Cestitke za plovilo. Sjajana sprava!
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: MiletaStamat 21, 08, 2018, 19:02:52 posle podne
Bravo Zorane, baš sve pedantno i precizno radiš. Jedva čekam da zaploviš sa tim čamcem i uživaš na vodi. Koliko si radio, vala si zaslužio da što više uživaš na njemu.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: popeye 23, 08, 2018, 09:11:20 pre podne
delim isto mišljenje. ovo je za svaku pohvalu
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: popeye 06, 09, 2018, 08:11:11 pre podne
 ok
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: srsa 06, 09, 2018, 11:39:57 pre podne
О финансијској конструкцији нећу да питам, али знам да ти сад предстоји само размишљање о гориву и уживање на чамцу је загарантовано.  clap
Свака част.  ok  114
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: broker975fx 06, 09, 2018, 12:40:29 posle podne
Ja bas volim Bobana, dobar je lik - hajd sa srecom i da dobro sluzi makina
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Bakara 06, 09, 2018, 14:45:19 posle podne
Samo napred Zox, jos malo pa si zavrsio  thumbup

Planiras li da ga spustis na vodu pre zime bar za neku probu? Ja ne bih izdrzao do proleca...  jh
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 06, 09, 2018, 16:54:31 posle podne
Pa eto polako dolazi i to "jos samo"...super si to sve u detalj doterao sad "jos samo malo" i uzivanje...sve sto mozes vise odradi na suvom jer garaza je majka a na vodi mozes po nesto sitno... ffff
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: MiletaStamat 06, 09, 2018, 21:49:14 posle podne
Čekaj da te ja nešto pitam. Da ti nisi kod mene u komšiluku a nisi se javio!?
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: STG 15, 09, 2018, 16:55:37 posle podne
PPG ima i paletu boja za plovne objekte ;)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: MiletaStamat 15, 09, 2018, 20:52:12 posle podne
Šta si stavljao. Ja na Pasari Sika FC 11, posle isto nitne, drži super.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: MiletaStamat 15, 09, 2018, 21:35:02 posle podne
Pa samo napred. Jesi se naradio i dosta uložio, ali posle tvoje restaruacije biće to skoro nov čamac, vredan i pouzdan.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 16, 09, 2018, 03:52:03 pre podne
Odradio si kompletnu restauraciju u detalj i dobio brendiran nov  ekstra camac sa sve prikolicom...to je sad "jos samo malo" samo za uzivanje a ne za nekog drugog...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 24, 09, 2018, 11:17:54 pre podne
Slikaj tako i drugi prop sto je na camcu...mislim da ce mozda ova micigenska propela biti bolja...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: MiletaStamat 26, 09, 2018, 22:17:50 posle podne
Mogli smo se danas i sresti kod Tehnonautike, par puta sam za vreme radnog vremena prošao tuda, a od 15,30 pa do 19 h sam bio na čamcu  6589
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: LSI 27, 09, 2018, 07:32:52 pre podne
Eх, Зоране, тај Милета је толико на чамцу да ми остали можемо само да пукнемо од муке!
Какве слике ми шаље...!

Али нека, лепо је да бар неки од нас уживају...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: MiletaStamat 27, 09, 2018, 08:06:41 pre podne
Ha ha ha i vi ćete tako jednog dana, čekaću ja vas.... negde na Dunavu!
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Bakara 27, 09, 2018, 09:12:35 pre podne
"Miletinih vrba bb"  sajkaca
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: DuleN 27, 09, 2018, 09:53:43 pre podne
Iz dobro informisanih izvora, cujem da ce Mileta kod Vrbe BB da zasadi na prolece i basticu  k5
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: zveki66 27, 09, 2018, 10:20:29 pre podne
Sve je moguce. Pruzena je ruka pomirenja sa Chedom.  114
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 27, 09, 2018, 11:33:38 pre podne
Ajd stavi neku tako veliku sliku camca...pa sto da ne...radit ce i bi ce korisno ili ces prezaliti 30 sarenih sto i nije strasno
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 27, 09, 2018, 13:27:11 posle podne
E sad je bolje...svidjaju mi se ova vrata s 4 krila...eto resenja za moj camac  114 114 114
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dora 27, 09, 2018, 13:59:21 posle podne
 kgk
Bemti, to nije čamac to je leteći brod :) Baš je lep...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Dora 27, 09, 2018, 15:57:43 posle podne
Da, ovaj je onako malo grubijanski otesano staklo jer treba da ga ima. Tvoj je skladna linija, lepota :)
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Bakara 28, 09, 2018, 19:27:09 posle podne
I bolje, ovo će lepo da legne thumbup
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: neptun 28, 09, 2018, 21:13:30 posle podne
Обављени радови код фарбара:

  1. демонтажа свог прохрома и ентеријера,
  2. уклањање старе једнокомпонентне боје (горњи део трупа),
  3. гитовање свих отвора и неравнина,
  4. бојење палубног дела (горњи део трупа) са 1,5kg "PPG Defleet" у три руке,
  5. полирање обојеног,
  6. монтажа прохромских делова са новим прохромским вијцима,
  7. чишћење и полирање прохрома,
  8. демонтажа прохромске лајсне,
10. чишћење трупа споља и палубе,
11. спајање трупа и палубе са Сика 11фц и поп нитнама,
12. исправљање, шмирглање и полирање лајсне,
13. монтажа лајсне са Сиком 11фц и поп нитнама,
14. уклањање старих налепница са доњег дела трупа,
15. крпљење желкота, флекирање шпица чамца и крменог дела са бојом "Мipa Akril" 0,3kg,
16. полирање доњег дела чамца,
17. уградња нове бокапорте,
18. пластификација испод кокпита,
19. чишћење и усисавање,
20. уклањање старог антиалгина,
21. монтажа рукохвата (код мердевина) за излазак из воде,
22. замена бочне фолије
Odlicno ide o a restauracija. Vidi da vijci budu a4 obavezno, ako camac ide na more. A sa pop nitnama isto mora da budu prohromske. Slucajno sam stavio obicne pop nitne na gazista na merdevinama. Celo leto sam muku mucio na moru od slivanja rdje niz stepenice. Za dva dana su se one igle u nitnama pretvorile u rdju. Jel ta sika uv otporna. Znam da ima neka koja jeste, bas za nautiku namenjena.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: MiletaStamat 29, 09, 2018, 20:33:24 posle podne
Kakav će ovo samo zmaj na vodi da bude. Jedva čekam da ga vidim kako seče talase.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: neptun 30, 09, 2018, 17:18:42 posle podne
Kao nov.
Sika ova je odlicna ako nije na suncu, provereno stoji i u slanoj vodi. nije za sunce. vijci su sigurno a2, na slanom promene boju, al ne prave neke velike probleme, ako nisu bas dugo na slanom. . Ali nitne su uzas ako nisu sa prohromskom iglom u sredini. nekoliko komada ceo brod isprljaju najgore.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: neptun 01, 10, 2018, 11:58:29 pre podne
Cini mi se da sam se raspitivao i da postoji neka sika koja je uv otporna, bas za nautiku uv otporna i dosta skuplja od ove. Ako je to neki unutradnji deo koji nije izlozen suncu, onda to nema veze. Sav prohrom na brodu koji se koristi na moru mora imati oznaku 316,a svi vijci A4. Ako nije tako, nece se ti vijci raspasti na moru, ali ce promeniti boju, a na duze vreme verovatno korodirati. Ali ponavljam za nitne, letos sam imao taj problem. Par nitni koje su drzale drvena gazista na merdevinama su bile obicne aluminijumske  nitne sa onom iglom od celika. Pop nitne. Rdja se slivala niz podignute merdevine po palubi i trupu broda, svaki dan sam to jedva cistio.svaki sraf ili navrtka, obicna celicna, ako zaluta pretvori se u lopticu rdje za 2-3 nedelje.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: neptun 01, 10, 2018, 17:47:48 posle podne
Pa fabricki progmhrom je sigurno dobar.  Sika ce sigurno dobro drzati sta treba. Jesu nitne od al. ali igla u sredini nije. To ne pravi problem ovde na reci, ali na moru je potpuno druga prica. Ja sam video kod nas pop nitne od prohroma, ali samo manji precnik.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: vepar 01, 10, 2018, 21:04:11 posle podne
Fc 11 jeste uv otporna... koristi se na krovovima... a i meni na brodu na krovu lepo drzi sve prodore vec 3 godine...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 02, 10, 2018, 12:38:05 posle podne
U bg na kalenic pijaci ugao njegoseve i nevesinjske...negde pri vrhu vojvode stepe oko broja 300???...na vidikovackom vencu gvozdjara pre garden centra...svakakvih prohrom šrafova al bas te i te podloske nisam nesto gledao...firme "yusorbon" ili "derma"...na kalenicu cu da bacim pogled pa ti slikam sta ima...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 02, 10, 2018, 16:27:57 posle podne
Samo ravna podloska i sraf sa zaobljenom glavom za torex...prohrom
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mornar u kanalu 02, 10, 2018, 17:47:40 posle podne
Погледај под кат.бр. 3210010 у Технонаутици , то је из каталога Мотомарине. Они су увозници ,само кад би ми неко појаснио у одговарајућој теми како да ставим слику са таблета , кад пробам на ону опцију "додај " , само ми испише " дошло је до грешке ".
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mornar u kanalu 02, 10, 2018, 18:08:50 posle podne
Ево некако са Тапатока .(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181002/b8a03e915fbe499da910990fa72f1f44.jpg)

Послато са Lenovo A5500-F уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Bakara 02, 10, 2018, 18:23:43 posle podne
Ovo na slici jeste driker  hi
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mornar u kanalu 02, 10, 2018, 18:29:03 posle podne
Да , јесте дрикер мислио сам да може да послужи , изгледа да ће много да штрчи а то није баш добро .

Послато са Lenovo A5500-F уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Mornar u kanalu 02, 10, 2018, 18:58:12 posle podne
Знам да није то право , пластика је замена .(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181002/c5870daa26db39af9264af118c57589a.jpg)

Послато са Lenovo A5500-F уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: kole 03, 10, 2018, 10:35:56 pre podne
Evo ih prohromske, "marine grade"

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F181591825211
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zole 03, 10, 2018, 15:02:42 posle podne
Zox,
evo npr. ovde mozes kupiti nitne za morsku vodu i upustene podloske:

https://www.awn.de/rosetten-v4a-vollmaterial.html
https://www.awn.de/monel-blindnieten.html

Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 19, 10, 2018, 19:28:33 posle podne
Alu ili prohrom samo ispoliras...greota lepiti nalepnice da lici na drvo...ili kod stolara pa drvo...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 19, 10, 2018, 21:00:36 posle podne
Guglaj tamo po e bay ili sl...trazi "6 gang roker switch...ima prakticnijih...ovi strce i lako ih zakacis kad ne treba
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 19, 10, 2018, 21:59:31 posle podne
Te rokere smo ubacili u onaj zadnji camac i za sad su ekstra...i ekstra sto svaki ima i svoj automatski osigurac...jedino nocu kao da jace svetli indikacija i malo neprijatno za oci...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: LSI 02, 11, 2018, 11:45:18 pre podne
Лепа прича, од почетка до краја.
Хвала, Зоране. Верујем да ће многима бити од користи.
Срећна вожња и много уживања!
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: broker975fx 02, 11, 2018, 23:55:01 posle podne
Svaka cast, rekao bih jedna od najozbiljnijih i majtemeljnijih rekonstrukcija koju sam video. Ovako sredjen bice kao nov ako ne i bolji. Sa druge strane i to one mracne ekonomske licno misljenje mi je da ti je ovaj projekt potpuni promasaj. Ukucao si u camac kamaru para. Kada ga budes prodavao to ce svakako biti najbolji camac u toj klasi i tih godista ali tesko ce ga neko platiti 3 puta skuplje od drugih slicnih. Sa druge strane ovi sa parama hoce nove, vece i vise fensi glisere. Oni koji bi ga kupili nece imati para a ovi sa parama ga nece hteti. Puno para potroseno a finalni proizod je i dalje relativno mali gliser.

Ovo je moje licno misljenje, siguran sam da ce te sprava dobro sluziti ako nista drugo to ti zaist duguje.
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Zoran T 03, 11, 2018, 08:32:37 pre podne
Cuj para...pare su najmanje bitne pogotovo kad radis za sebe...gde su bre kilometri i kilometri,drzave,zivci,emocije i na kraju vreme...treba coveku vremeplov a ne plovilo...uradio je dobro i vrhunski sredio plovilo za par dana na vodi a kopnom od spanije do grcke a i sire svaka plaza moze biti njegova...
Naslov: Odg: Bayliner 2052
Poruka od: Drivee 19, 12, 2018, 08:41:43 pre podne
Voleo bih da imam vremena i volje kao i ti. Nesto sam se ulenjio! Odlicno!

Posebno volim sto nedas da te deru lokalni deraci koza!!!!