Moja Ladja

E, ovako treba... => Oprema => Motori i oprema => Temu započeo: maverick 22, 03, 2013, 19:27:38 posle podne

Naslov: Izbor motora
Poruka od: maverick 22, 03, 2013, 19:27:38 posle podne
 Pošto sam odlucio prodati par motora i jedan camac, te na sharka staviti novi motor i imati samo jedno plovilo jer zbog obveza vise ne stignem to sve obici....pojavila se velika dilema...yamaha, tohatsu..honda...suzuki 4 t..direktno ubrizgavanja....nisam bas susreo puno tih motora ...citam po raznoraznim forumima svakakve komentare ali ...ne znam u sta vise vjerovati  jh dilema je jos 25 ks ili 30...razlike u cijeni su solidne a 25 mi je kao samoom u camcu i dovoljno
u konacnici dobijem najbolju ponudu za suzuki...dok yamaha koja se meni najvise svidja kosta za gotovinu  5600 eura...nekako mi to previse na ova krizna vremena ...suzuki s elektro startom i daljinskom komandom cca 4000 eura....ali 25 ks i bez el trima
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: Stijepovic 22, 03, 2013, 19:49:58 posle podne
Ne razumijem se bas previse .. Ali za mene je razlika i to malo veca od motora od 25ks i motora od 30 ks , a takodje razlika u 1600e je takodje velika.. Ali u sto sam siguran siguran sam da YAMAHA F30 EFI MotoX LT (http://www.youtube.com/watch?v=bXotEG5l5Q0#) ovaj motor je po meni medju najboljim u konkurenciji, yamaha je yamaha  jh Nema sta tebe da ucim jer si mnogo iskusniji od mene , samo dobro razmisli..

Tokom ljeta sam uzima od prijetelja da vozim Mercury 25 , Hondu 25 , Yamahu 25 , ali ovaj u gore navedenom videu je klasa za ostale..

Da sam imao para kupio bi njega , a ne onu Yamahu , sto si vidio u mojoj temi :)
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: LSI 22, 03, 2013, 20:09:28 posle podne
Nisam dovoljno kvalifikovan da bih davao savet šta je bolje kupiti - jamahu ili suzuki.
To je stvar svakog ko reši da kupi motor - mora sam da odluči i posle da se sam raduje ili da se sam kaje.
Ipak, ja bih razmislio o tome za koju marku imam pristupačniji servis, jer pre ili posle neko održavanje će biti potrebno.

Medjutim, na pitanje da li 25 ili 30 KS bio bih slobodan da iznesem mišljenje.

Ako će motor pogoniti šarka, onda će i 25 KS biti sasvim dovoljno za vrlo brzu vožnju i verujem da je moguće ostvariti sasvim dobre rezultate sa manje od 2/3 gase. A razlika u ceni izmedju motora od 25 i 30 KS nije zanemarljiva. Za te pare se mnogo toga može kupiti, pa makar to bilo i samo gorivo - čitava sezona može da se izvoza, čak i ako se čamac koristi mnogo, mnogo više nego što ću ja koristitim moj.

U svakom slučaju želim da na kraju budete zadovoljni izborom i da vas motor dugo služi.
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: maverick 22, 03, 2013, 20:32:54 posle podne
Takvu yamahu od 30 ks nikako da nadjem a da nema bar 4-5000 radnih sati...ovi moji koji imaju..ni čuti za prodaju....ove nove motore s direktnim ubrizgavanjem ne poznam jer ih je relativno malo na trzistu....a sto kaze Lsi..25 je dovoljno..30 bi bilo malo rezervne snage..ali sto ljudi sto cudi..pa posto znam da tu ima vrsnih nauticara...uvijek netko zna nesto vise od onog drugog pa ce mi svakako pomoci u tim slatkim mukama
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: Zvonimir 22, 03, 2013, 20:52:13 posle podne
Razlika u snazi 25 ili 30 ks nije velika, takse za registraciju su iste, razlika u ceni koju si naveo nije zanemarljiva pa bi se iz tog razloga odlucio za Suzuki koji je inace isti Jonson. Ja sam proslog leta kupio Suzuki 30 ks, bez trima, sa elektro startom i na daljinske komande. Za sada je polozio ispit a placen je polovan 2500 eur.
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: maverick 22, 03, 2013, 20:53:21 posle podne
koji model..jeli s direktnim ubrizgavanjem , imas li mozda koju sliku
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: Zvonimir 22, 03, 2013, 21:32:10 posle podne
Nije direktno ubrizgavanje, vec ima tri klasicna karburatora, sliku imam ali ne umem da je postavim na sajt ali pokusacu i to da savladam ovih dana pa cu je okaciti na sajt.
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: njegos68 22, 03, 2013, 22:54:45 posle podne
Honda je Honda,sve su ostalo motori...  k5 od Honde nema bolje..  upavusi
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: Traper 22, 03, 2013, 23:20:30 posle podne
Kako je u pitanju glisersko dno, snage nikada dosta.
Sada je pitanje-duga kratka noga
El start -manuelni strat
4T ili 2T
Težina čamaca maksimalno opterečenog
Dužina čamca i širina čamca
Budući da je to relativno mali čamac pokazali su se motori od 30 KS sasvim dovoljni no sa 40 postiže odlične rezultate bez povečane potrošnje goriva
Kako mi imamo vožnje do Dunava i nazada barem 50 km nije ni to za zanemariti posebno ako se potegne do Vemelja ili Staklare.
Mala snaga ide dobro dok ga ne opteretimo samo sa jednim pivom više a onda imamo probleme.
Ko ima 40KS  ne kaje se, potrošnja zanemarivo veće , no nije problem 4 čovjeka, ljubimac , alat i gajba piva.
Sa tim opterečenjem sa 30 ne izglisiraš i imaš potrošnju znatno veču uz patnju.
Proizvođač,  to je nezahvalno preporuku davati svi imaju i mane i vrline .
može i ovako :
Imam Hondu 4t - ne hvalim ju ( potpuno nova 30 ks na prodaji je )
Imao sam Yamahu 40 trideset godina nije štucnila, ni impeler nije tražila novi
Imam i Mecuriya , ali na malom čamcu nemem  primjedbe
Svi isto troše po kilometru.
Sa Mercurijem 2t -25 sam na 3600 km potrošio 120 E više od 4t Yamahe 25- težina čamca 250 kg
500 kg = 50 KS
1000 kg = 100 KS

Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: packe 22, 03, 2013, 23:37:16 posle podne
Honda History: el desarrollo de los motores fueraborda Honda (http://www.youtube.com/watch?v=4HynQzFV6M8#ws)
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: packe 22, 03, 2013, 23:48:31 posle podne
yamaha pa honda  ffff     Yamaha High Thrust 4-Strokes (http://www.youtube.com/watch?v=QgFhkDjiipU#)
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: maverick 23, 03, 2013, 15:08:28 posle podne
Traperu, razumijes problematiku...ali nekako sam odlucio dati 4000 eura...sto na ovu krizu mi je i to previse...da volio bih staviti bar 30 a 40 bi bio san snova, jer sad imam na sharku 50 ks ali dvotaktni...ili mozda najbolje da pricekam da ispadne neki polovni...nisam pametan a budzet je bitna stavka
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: mossi 23, 03, 2013, 16:25:03 posle podne
Maverick znaš i sam našu problematiku, pogletaj Retfalu.
Čamac koji u exploataciji ima 700kg neće ići dobro bez 40hp 4t.
Ne uzimaj 25hp patićeš motor, a izućeš se lepo.
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: maverick 23, 03, 2013, 17:02:18 posle podne
ja sam u sharku glisiram s 20 ks, i znam da bih trebao 30, ali moj shark je gol bez motora tezak oko 350 kg...e sad ja 100 i motor toliko...
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: bugi 24, 03, 2013, 08:51:30 pre podne
Mislim da sve preko 25 ks bez elektro trima nije resenje narocito na malim camcima
Volim imati jak motor ali ako se puno vozis gledaj da imas motor koji ti bas treba jer gorivo nije jeftino
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: budens72 24, 03, 2013, 10:42:31 pre podne
Po meni je najgore ako se motor forsira na punom gasu zato što mu fali snage....tad je potrošnja najveća,a habanje da ne pričam.
Više sam za varijantu (ako se može), da motor bude jači 20-30% od potrebne snage, tako da se vozi u idealnom režimu, gde mu je potrošnja manja a habanje minimalno.... a ima uvek rezerve snage ako je potrebno
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: maverick 24, 03, 2013, 11:38:53 pre podne
Tako bi bilo najbolje  thumbup
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: mossi 24, 03, 2013, 13:21:15 posle podne
Pa lepo sam ti napisao 40hp 4t  tamburanje
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: maverick 24, 03, 2013, 13:31:12 posle podne
A bas me hebes  jh nema se za 40 ks , nema se ni za ovih 50... lol
Naslov: Odg: Izbor motora
Poruka od: Traper 24, 03, 2013, 13:47:21 posle podne
Kod motora koji su na knap izabrani za gliserska dna ima puno problema.
Ukoliko se samo malo optereti čamac i isti ne može izglisirati pa postane kako su to novokomponirani proizvođaći i komecijalisti izmislili poludeplasman ( to je gliser koji nije usipo izglisirati) Osim znatno povečane potrošnje i opterečenja agregata, opterečuju se i svi drugi sklopovi osovinski vod, aksijalni ležaji , kopča i posebno se kod vanbrodskih motora lomi se krmeno zrcalo.
Možda ovi tehničko-mehanički problemi su zanemarivi u odnosu na moralne. Kada neko dođe i kaže na izlet čemo povesti moju  mamu, e tu je sada problem. Kako objasniti da ne može draga punica u čamac jer ne mogu izglisirati i trošim 100 na 100 i lomim krmeno zrcalo, pa samo malo moram pretvoriti u ni malo.........http://www.mojaladja.com/forum/Smileys/akyhne/m1617.gif (http://www.mojaladja.com/forum/Smileys/akyhne/m1617.gif)