Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodski motori => Izbor elise i pogona => Temu započeo: MiletaStamat 15, 12, 2020, 16:52:53 posle podne

Naslov: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: MiletaStamat 15, 12, 2020, 16:52:53 posle podne
Nas nekoliko drugara se zapitalo da li bi se u moj čamac mogao ugraditi dobar dizel brodski motor od 10 do 30 Ks, sa Z nogom
Ako neko od članova foruma ima iskustva u vezi toga, neka slobodno piše ovde, svaka ideja je dobro došla, Zanima me i koliko se kreću cene tih motora, održavanje, potrošnja mane i slično.
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: DuleN 15, 12, 2020, 18:30:58 posle podne
Zar i ti sine Brute ???
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: MiletaStamat 15, 12, 2020, 20:19:16 posle podne
Da probam  25648 kgk
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: Dora 15, 12, 2020, 20:48:42 posle podne
Ma pita za druga :)
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: mesechar 16, 12, 2020, 09:09:37 pre podne
Cek bre Mileta razjasni malo ,eel trazis za krancija motor il za neko drugo plovilo...Jel trazis sa kopcom ili bi ga vezao na Z nogu. Pojasni malo mozda bi imali nesto da ti kombinujemo
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: MiletaStamat 16, 12, 2020, 11:16:09 pre podne
U pravu si ostao sam nedorečen. Zimsko vreme nas nekoliko ne plovimo pa dokojni pravimo razne planove. Došli smo na ideju da bi na Cranchi-ja mogao da stavim  brodski motor i uparim sa nekom manjom Z nogom. Tako bih možda dobio bolje perfomanse čamca, jer je on i fabrički imao Z nogu. Sad odgovaralo bi mi neki dizel motor od oko 18 Ks, malo gore malo dole. Mnogo jači ne treba jer nemam nameru da glisiram. Do 10+- km uz Dunav bilo bi dovoljno.
Znate da imam Hondu 25 KS. Nemam zamerki na nju, gura ona lepo, ali ako bi njenom prodajom zaokružio finansijsku konstrukciju i dobio ono što želim upustio bih se u tu avanturu.
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: calypso2 16, 12, 2020, 16:07:30 posle podne
Tvoje su želje, odluke i brod...Ali svrha foruma je diskusija pa iznosim svoje mišljenje.
Misim da je pogrešna odluka stavljati na tvoj brod stabilni motor i Z pogon.
Zašto?
-Koliko ćeš godišnje praviti radnih sati sa tim motorom i koliko smatraš da ćeš uštedeti goriva i za koliko decenija vratiti razliku?
-Z noga košta da se servisira isto kao i motor , ako ne i skuplje (može mnogo skuplje da izađe)-
-Tvoj brod ima glisersko korito i nema do prelaska u režim glisiranja nikakvih dodatnih brzina, već samo veća potrošnja i guranje vode uz još manju upravlivost.
-Zašto od tihog i mirisnog broda napraviti "bučni, dizelaški autobus"?
-Kada već imaš ugrađen vanbrodski motor, verovatno bivši mašinski prostor koristiš kao ostavu (kojih na 8m plovila nemaš beskonačno mnogo)
-Brod držiš na bovi, tako da smanjiuješ kačenje granja i ev. intervencija podizanjem vanbrodskog motora iz vode (Z nogu ne možeš toliko da podigneš, a i osim manjih trimova sve je razvlačenje i akanje mažetne koja može da bude problem i uvek je problem jer nije kruta samo kada je leto i kada je nova)
-Svaka intervencija na Z pogonu znači vadjenje broda iz vode...
-Itd. Mogao bih knjigu da napišem...Brod ti je predviđen za glisiranje. Ništa ne dobijaš vraćanjem na unutrašnji motor osim ogromnih troškova i ozbiljnom potencijalnom zezancijom sa Z pogonom. Znaš koje sam sve brodove imao i iz iskustva ti kažem da je to najosetljiviji, najgluplji i najskuplji pogon.
Drugari smo i van foruma  i ovo je dobronamerno moje mišljenje i ne znači da sam u pravu naravno  114
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: MiletaStamat 16, 12, 2020, 16:40:19 posle podne
Marko, naravno da se ne ljutim na komentare. Zato sam i otvorio temu ovde jer znam da ima mnogo iskusnih nautičara i kad saberem sve rezultate za i protiv, iskustva, predloge, sugestije i sl.  znaću šta mi je raditi.
Ne žalim se ja ni ovako . Honda gura Cranchi odlično, Nije velika ni potrošnja jer ne silujem motor. Nego palo mi na pamet da bi mogao vratiti ćamac na fabričko podešavanje ali bez glisiranja, a znam da se može ugraditi, pa rekoh ajde da čujem mišljenja
.
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: srsa 16, 12, 2020, 17:04:09 posle podne
 Mani se Strajo grunfovanja. Upario si Hondu sa lađom i uživaj, bre. A kad rešiš, prodaj sve pa kupi lađu sa stabilnim motorom koja je i duža i šira od Krančija.  114. Ili ako hoćeš kupi moju Mamtru pa ugradi stabilni motor.  sajkaca
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: marko07 16, 12, 2020, 17:28:04 posle podne
Oprosti sto se mesam a nemam bas mnogo znanja na tu temu- cini mi se da sam negde ovde na forumu skoro citao da z noga i motor ispod 40-50 ili koliko vec konja nije bas najbolje resenje... Nemam pojma da li je to istina i da li se dobro secam ali samo da napomenem, ne moze da skodi )
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: DuleN 16, 12, 2020, 18:05:10 posle podne
Mileta,
Sve sto su ti napisali Marko i Srle je istina...
Nemoj sebi komplikovati nista. Neces nista dobiti, ni plovno ni finansijski, samo ces izgubiti...
Vanbrodski motor mozes da promenis kad pozelis, za par sati, sa brodskim je malo drugacije...
Ako ti je dosadno, sredjuj ladju, pickaj, doteruj... Nemoj u promenu motora, grdno ces se zajebati.
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: Bakara 16, 12, 2020, 18:38:52 posle podne
Ja predlazem da promenimo naziv teme u nesto tipa: "Manji brodski motor i Z-noga", pa da vidimo sta misli siri auditorijum. Mileta da li se slazes?
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: Bakara 16, 12, 2020, 19:29:41 posle podne
Mileta se nezvanicno slozio  sajkaca
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: mesechar 16, 12, 2020, 22:38:59 posle podne
Gosn Mileta
Ja te sto posto podrzavam da ZAPOCNES i u zdravlju dovrsis ovaj projekat koji je u stvari proizvod zimske desperije i nista drugo!
Pod jedan ni jedna Z noga nije predvidjena za mali dizel motor,postoji neka praistoriska egzotika pravljena u Engleskoj  fabrika ROYAL ENFILD" i to je bilo za snage od 40-50 konja . Ali naci neki deo ili gumenu manzetnu za to je ravno restauraciji predratnog engleskog automobila.
Nemacki ZF je takodje pravio z noge ali je uglavnom sve sparivano sa BMW benzinskim motorima i to je takodje teska egzotika i skupo i raritetno.
Dolazimo do Volvo Penta z pogona , najslabija verzija noge je za volvo cetvorocilindras od mislim sto konja . Odnos prenosa je jako nepovoljan za bilo koji slabasni dizel
Ima jos Volvo Petnta SAIL DRIVE jedina cizma predvidjena za motor od 18 do 36 konja ali to nije z drive nego s drive fiksna noga koja se montira na dno jedrilice fiksira uz pomoc specijalne manzetne i velike flansne . ta noga ima osobine osovinskog voda ima odlican odnos ima original propelu i ide na volvo male dizelase ! Cak sta vise prodaje se duze vreme jedna u vrscu mislim ...pojavljuje se povremeno na kp. Ima jedna zackoljica gaz te noge je jedno sedamdeset cm i predvidjena je da bude skrivena iza nekog dubokog kila tj kobilice jedrilice i da se tako stiti od nasukavanja. Sve i da tehnicki to ugradis izlomio bi i propeler i nogu a verovatno i zupcanike tokom nasukavanja a plicaci bi ti bili misaona imenica.
O americkim alfa , cobra i drugim Z pogonima nema sta da pricam to sve mrcine neki slabasni motor imao bi problem i na prazno da im vrti vratila.
Izlazne osovine svih Z nogu su velikog precnika sa 15 nutova. Ne bi mogao da nadjes elisu dovoljno malu da uskladis prenosni odnos koji je za brzovrtne benzince ( 1:1.8 ,1:1.5 pa cak ima 1.1,18)
Onda stizemo do sitnih detalja recimo alfa ima i servo letvu za okretanje ...pa damper gumu pa masinske obrade da se to sve napase pa moras da kupis i sve pratece elemente kao sto je hidraulika podizanja noge ...
Posto nisi strugar , mehanicar  samo bi usao u agoniju na vodi bi imao period tri meseca mokrih proba i decijih bolesti da shvatis da to nije ni za sta sve bi okacio na KUPUJEM PRODAJEM dao posto zasto vrno vanbrodski i prst u uvo.
Dva puta sam ugradjivao brodski motor i ne pricam napamet .....
Za kraj svakako da ponovim ...ja bi voleo da ti taj projekat zapocnes jer bi tema bila jaaako zanimljiva za duge zimske noci,ako me razumes  :)
I neizostavno zaboravih finansiski faktor .....z noga neservisirana ok 600e minimum set za servisiranje 250e samo osnovni najpovoljniji motorcic koji sam video oko 600e pa na vise cetri nosaca nov impeler damper lamela 250e ponovna ugradnja z noge pa masinske obrade pasovanje motora cevi hladjenja ispusnog sistema i ko zna cega jos ima da izadjes na ulaznu cenu krancija dok trepnes !
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: calypso2 17, 12, 2020, 06:40:05 pre podne
Mesechar je objasnio i nista za dodati, osim da moraš za minijaturnu Z nogu (koja da kažemo i da postoji-a ne postoji sa razlogom)
da ojačavaš i krpljeno "krmeno zrcalo" da se ne desi da pri udaru o nešto, damper bude jači od krmenog zrcala...Mislim otvor za bivšu Z nogu je bio mnogo veći, a opet mora da bude centralno postavljen na isto mesto.
Za to što ti želiš, tvoj lepi Cranchi (Čita se Kranki, ne Kranči-italijani nemaju u izgovoru č, a u pisanju k)
je rasni gliser, pa jedino da prelaziš na nekog deplasmanca ili da uživaš u prelepom i lepo prerađenom brodu na vanbrosdki motoi i deplasman.
Moj je predlog da se zanimljiva tema nastavi ali i da smisliš za zimske dane nešto novo...Npr.osnovne stvari koje nas sve muče na dužim plovidbama:  povećaj zalihe pitke vode, ubaci pumpu za tehničku vodu, obezbedi struju preko panela i(li) agregata, frižideri, kuhinja, vidi malo oko navigacije...
Što bi moj prijatelj Joja rekao pri pomoći jednom drugaru da kupi ladju  "Koliko još ima ulaganja u brod? Nema toga...nebo je granica!"
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: zankiki 17, 12, 2020, 08:31:56 pre podne
Nego palo mi na pamet da bi mogao vratiti ćamac na fabričko podešavanje ali bez glisiranja, a znam da se može ugraditi, pa rekoh ajde da čujem mišljenja

Sa ovim se potpuno slažem, ali fabričko podešavanje za taj čamac je glisiranje... Sve su kolege lepo napisale...

Elem, što se tiče manjeg dizela i Z noge... Mogu da napišem neka moja iskustva...
Bili ste u toku prošle jeseni kada je kolega išao u Holandiju i dovezao plastiku 8x2.5 kopnom.
U njemu smo zatekli brodski dizel od 50-60KS i volvo Z nogu.

Problem je što je odnos u Z nogi takav da je imao slabu brzinu, morao je da vozi na preko 2000 obrtaja kada ide uzvodno, što tom motoru baš i ne prija. Ovo verovatno tamo u Holandiji na jezerima i nije bila neka mana, jer njima 2-3 km/h gore dole na jezerima i stajaćoj vodi i ne znači mnogo, a kada se krene Dunavom kod Novog Sada onda je itekako bitno da li uzvodno idemo 5 ili 8 km/h.

Te Z noge su pravljenje za benzince i veće obrtaje, pa samim tim nisu srećne za ovu priču.

Na kraju se završilo sa probama nekoliko elisa, našli smo brzu elisu, koja je previše opterećivala motor (imao je max brzinu korita na 1200 obrtaja, ali opet motoru nije prijalo), pa smo malo brusili tu elisu, da dobijemo brzinu korita na 1400 obrtaja... To je sve trajalo par meseci (traženje elisa, probavanje, spadanje elise, ronioci...).

Sve u svemu sada to funkcioniše odlično, na 1400 obrtaja ima oko 11-12 km/h, ali nije bio uopšte mali posao za napraviti. A to je bio samo izbor elise na sistemu koji već radi (ugradjen motor, hladjenje, Z noga...). I dalje to nije idealno, pošto je u pitanju brza elisa koja sada radi sigurno sa dosta proklizavanja (idealno bi bilo da je elisa veća, a spora, sa manjim korakom, ali pošto veća ne može da stane na Z nogu, moralo je ovako...)

Može se, na kraju lepo radi, a sigurno da nije idealno, zbog brze elise u deplasmanskom režimu...

Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: Labud 1258 17, 12, 2020, 13:37:40 posle podne
Mileta, koji je bila početna ideja tj šta je cilj sa ovom konverzijom ?

Pitam jer ja imam sličan motor, na metalnom kabinašu. Kad sam ga kupio imao je DMB koji sam ja izbacio bez da sam ga probao. Moj motiv je bio prostor

Šta je prepostavka benefita u ovom slučaju ?
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: MiletaStamat 17, 12, 2020, 14:31:04 posle podne
Znao sam da se mogu pouzdati u drugare sa foruma i da će većina od vas napisati ovde svoja ili iskustva nekog koga znate. Tačno da je ova zima vreme da pišemo o raznim stvarima vezano za nautiku. Tako smo i mi  par drugara od kojih neki imaju brodski motor a neki vanbrodski raspravljali da li bi se mogao upariti neki mali dizel motor sa Z nogom na mom čamcu. Došli smo do podatka da je to moguće, ali nismo znali kako, koliko je isplativo, i koliko se perfomanse čamca mogu poboljšati. Mislili smo pre svega  na potrošnju i brzinu. Jesam pomalo avanturista i uvek spreman da sam ili sa prijateljima krenem u neke projekte ali sada čitajući sve ovo nešto više i nisam siguran da mi je to pametno. Mada lepo je stvarn čuti sva mišljenja , objašnjenjai predloge... jer onda znaš ako se odlučiš da nešto radiš da imaš prave informacije
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: LSI 17, 12, 2020, 15:55:58 posle podne
Милета, Милета...
 upavusi

Хајде, размисли, има нека друга разонода преко зиме. Ето, можемо домине...
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: calypso2 18, 12, 2020, 08:14:23 pre podne
Mogu domine, razgovaramo o nautici, osovinskom vodu, Y  nogama, motorima...A kada ga zamori sve, ja dogovorim sa Lakijem da mi uradi lekturu i redakturu nove knjige  114 114 114 114 114 (ja to ozbiljno)
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: LSI 18, 12, 2020, 08:58:24 pre podne
Ниси стао пред добру цркву да се помолиш, пријатељу Марко.

Ја, кад завршим текст за збирку песама, пошаљем га лекторки да га прегледа и среди.
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: MiletaStamat 18, 12, 2020, 10:57:41 pre podne
Laki, laki što domine, to je za penzionere, nije za nas koji plovimo cele sezone. 25648 kgk
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: calypso2 18, 12, 2020, 11:00:50 pre podne
Domine...Ma to samo ako krenes sa ugradnjom Z noge i stabilnog motora  ha nema plovidbe  stri
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: zankiki 18, 12, 2020, 11:01:36 pre podne
Laki, laki što domine, to je za penzionere, nije za nas koji plovimo cele sezone. 25648 kgk

Ja bih rekao da ne ploviš, inače ti ne bi ovakve ideje padale na pamet  114 114
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: MiletaStamat 18, 12, 2020, 11:15:22 pre podne
Zankiki ti si neprikosnoven što se tiče plovidbe. Klanjam se i skidam kapu. Voleo bih i ja tako, ali nikako da se organizujem, Uvek ispadnu neke nepredvidjene pbaveze moje ili tudje. Leti sam skoro svaki dan na vodi. Zimi ne plovim, nešto ne volim hladno vreme. Možda jednom promenim mišljenje, ali za sada sam zadovoljan i letnjom sezonom, tj, od aprila do novembra sam na vodi. Tako da plovim. Svašta meni pada na pamet.Ovo sa Z nogom je bila ideja, zato je i postavljena ovde da čujem i vaše mišljenje. Ne znači da ću je obavezno i realizovati ali ni definitivno odbaciti. Zavisi od mnogo činilaca a uravo sam mnoge i saznao iz vaših postova.
Da ne sedim zaludan , ima  i drugog posla. Do proleća treba da uradim drugu nadkabinu i krov do kraja kokpita, te prepravku cerade. To mi je prioritet. Ali o tome   m4 m4  kad počnu radovi.  t6 t5
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: zankiki 18, 12, 2020, 12:02:54 posle podne
Ma sve jasno, samo sam hteo reći da ovakve ideje padaju na pamet u trenucima dokolice, dok se čeka da počne sezona...
Mene ubila korončina, 11 dana pod temperaturom, ne mogu da se oporavim, inače ne bi falilo izveštaja sa Dunava  sail
Sumnjam da će biti nekoh noćenja na Dunavu još koju nedelju.
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: LSI 18, 12, 2020, 12:44:14 posle podne
Laki, laki što domine, to je za penzionere, nije za nas koji plovimo cele sezone. 25648 kgk

У животу је веома важно да човек нађе своје место у животу.
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: LSI 18, 12, 2020, 12:45:50 posle podne
Ma sve jasno, samo sam hteo reći da ovakve ideje padaju na pamet u trenucima dokolice, dok se čeka da počne sezona...
Mene ubila korončina, 11 dana pod temperaturom, ne mogu da se oporavim, inače ne bi falilo izveštaja sa Dunava  sail
Sumnjam da će biti nekoh noćenja na Dunavu još koju nedelju.

Младићу, ниси више толико млад да би био неозбиљан.
Шта год људи мислили и причали о корони, опоравак иде веома полако и захтева много мировања. Чувај се и дај организму времена да се опорави.
Штета би било да нам не шаљеш онако лепе слике на које смо навикли.
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: MiletaStamat 18, 12, 2020, 14:21:37 posle podne
 Zorane čuvaj se. Zdravlje na prvom mestu. Sve će uz zdravlje doći kako i gde treba
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: calypso2 19, 12, 2020, 06:28:56 pre podne
Zankiki stvarno se čuvaj, ja sam proletos ležao 4 nedelje, vratio se posle treninzima i nisam bio više "onaj isti"...Nisam još uvek, veruj mi! Zlo je ozbiljno ovaj virus. Računaj oporavak barem tri puta duži nego što si bio bolestan, jer sve ostalo je igra sa zdravljem i nekim posledicama pu pu daleko bilo! 114
Za to vreme piskaramo i družimo se na forumu  114
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: zankiki 21, 12, 2020, 08:18:42 pre podne
Znam sve, tj. osećam... Evo prošlo je više od 10 dana kako me je pustila temperatura, čim krenem bilo šta fizički da radim srce lupa, probada u plućima... Mora lagano nema druge... Lagane šetnje, pa svaki dan sve više... Najgore je prošlo, što je najbitnije.
Naslov: Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
Poruka od: George 21, 12, 2020, 18:34:57 posle podne
Nego palo mi na pamet da bi mogao vratiti ćamac na fabričko podešavanje ali bez glisiranja, a znam da se može ugraditi, pa rekoh ajde da čujem mišljenja
.

Gos'n Mileta

Mislim da su komentari pre mene rekli sve što se o ovom projektu može reći, mene samo zanima koja su bila "fabrička podešavanja", tj. kakav je bio fabrički motor i koliko konja? Zanima me i kolko vam troši sadašnja Honda, pa da ste poželeli da se upustite u avanturu sa Z nogom?
Naslov: Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
Poruka od: calypso2 22, 12, 2020, 06:32:40 pre podne
Ja kažem da preko zime radi ono što ume - da piše poeziju i da se mane Z pogona  114