Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Plastika => Temu započeo: Aleksandar. 15, 08, 2017, 16:31:49 posle podne
-
Ćao društvo, odmah sa teškim temama!
Prvo brod je izgledao ovako:
-
Posle brušenja maloumnika jedrilica izgleda ovako: kao grbavi kit
-
Posle blagog nervnog sloma, počeo sam da gitujem oštećenja sa body fiber gitom, on je dobar za ovakva velika udubljenja do čak 3 mm.
E sad jedno pitanje, pošto je brod od stakloplastike, sa kojim sledeće gitom da radim, jer ovaj se šmirgla sa 120, a verujem da treba biti finije pred farbu, planirana je Hempel farba?!
Mislim da bi trebalo da zavrsi posao i Body fine, ili šta je bolje ili L.P. Plus soft? Njega bih trebao da šmirglam sa 150 - 200, ili možda grešim?
-
Slike dosadašnjeg rada...
-
Аух, сунце ти...!
Чиме је то брушено?
Колико је иначе дебела пластика на кориту?
Заиста нисам стручан али ја бих размислио о томе да се читаво корито пређе једним наносом смоле и мата, да се појача после оваквог брушења.
-
Al ga nagrdi, sta je ovo majstor mislio da je metalno korito pa ga ovako tukao?
Mislim da je puno bolje i sigurnije bilo da si koristio epoxi git umesto poliestera, posebno sto ce posle toga ici epoxi program farbi. Epoxi jeste dosta skuplji ali moze se nabaviti od ove ekipe iz Mitrovice na meru, cena za set od kilo je 2000 rsd. Totalno je ok i lak za rad, mnogo laksi od poliestera jer se ne steze tako brzo.
Kako god srecno sa radovima,
-
BRUSILICOM! ROTACIONOM.
-
Da li možeš da mi preporuciš vrstu epoxia filera, i da li je kasno sad za epoxi filer?
-
Da li možeš da mi preporuciš vrstu epoxia filera, i da li je kasno sad za epoxi filer?
Ja sam koristio a i koristim ovaj http://www.hempel.hr/hr-HR/products/hempels-epoxy-filler-35253
Da li su kompatibilni ne znam, koliko znam poliester se bas i ne voli se epoksijem ali to je bolje neko drugi da ti kaze ko ima vise iskustva sa tim, na kraju mozes pozvati tehnologa pa pitati, Hempel ima zastupnika kod nas
-
Ustvari sada onako laicki kad razmisljam, jedno na drugo skoro sigurno da ne moze ali sa nekim prajmerom izmedju verovatno moze.
-
Našao sam ovo po ceni 6.400, rsd za 1l.
http://eshop.navodi.com/index.php?route=product/product&manufacturer_id=17&product_id=127
E sad, ako je već kasno, onda mi ništa drugo ne preostaje nego da teram i dalje sa body fiber gitom, zar ne?
Čovek koji se ovde kod nas bavi čamcima, mi je preporučio body fiber git. On je proizvodio svoje čamce, ne verujem da bi mi rekao namerno pogrešno, jer nije takav čovek. sos6 sos6 sos6
Šta mi je sad činiti dalje??? oops 7645218764198 umnik umnik umnik
-
uspeo je ceo gel coat na brodu da osteti...to crveno je tonirani gel coat te svetle rupe su strukturni polieseter...gel cot je u stvari jedna vrsta "boje"izuzetno cvrsta i otporna na bazi poliestera koja stiti formirani poliester prvenstveno od vlage jer je porozan i od uv zracenja...ta opravka fiber gitom je ok za neku sitnicu ili kabinu ali za celo korito ne...raspitaj se dobro kod nekog plasticara(vise njih) kako taj gel coat prvo da oporavis bar na koritu a pogotovo podvodni deo pa posle ga ulepsavaj gitovima na bazi epoksija...gel coat sa parafinom se susi na vazduhu kao zadnji namaz...izbegavaj poliester gitove slabo drze preko gel coat-a a poliester kao poliester je hidroskopan pa bi i njega morao da stitis od vlage nekim lakom,bojom,necim na bazi epoksija...
-
Hvala na odgovoru, ali u Kladovu ne postoje plastičari koje bih mogao da pitam, zato sam ovde na forumu, podelio moju muku sa vama, da vidim, šta ćete mi reći i kako to da ispravim.
Da li bi trebalo da izbrusim ovaj već naneti fiber git, pa tek onda da repariram gel coat, ili šta već ??? Radio bih sa Hempelovim programom, najbolje je onda njih da pitam, šta da radim, ovako , nit radim, nit znam čime da radim.
-
Mozes oporavljati gelcoat ili prosto epoxi filerom popuniti rupe, izravnjati sve, odbrusiti fino i onda iznad vode 2 ruke epoxi prajmera a ispod vode 4 ruke epoxi prajmera. On je "jaci" od gelcoata. Preko toga za nadvodni 2 ruke PU laka a ispod vode 2 ruke antivegetativne zastite. Miran si posle dugo, To je inace nacin na koji se sad rade takve popravke ali zbog cene mnogi i dalje rade gelcoatom, Samo je nemacka firma Hanse presla na epoxi u serijskoj proizvodnji.
-
Kako sad, kad sam već deo popunio sa body poliester fiber gitom?
Rekoše mi gore da se ta dva gita ne podnose, da li je potrebno niki premaz između i koji?
-
Ajd prvo to jos malo slikaj i postavi slike...na kupujem prodajem ima plasticara koji prodaju smole i itd sta vec treba...Ivan Rutonic je ime plasticara iz okoline NS s njim imam dobra iskustva,hoce covek da posavetuje ali sam izgubio njegov tel nadji ga na KP pa zovi i pitaj...i ja sam ga tako ispitivao i slao mi gelcoat i u epruvetama za modele itd...davio sam ga kao zmija zabu i svaki put je bio korektan i pomogao je...ne poznajem ga...
zamisli da je taj gelcoat na camcu kao koza na coveku...na takve rane(bele rupe) sto imas ne mozes samo da zalepis flaster(fibergit)...na manje mozes sa bazom epoksi ili po kabini ili nadvodnom delu a posle da zastitis nekom kvalitetnom epoksi bojom ali podvodni deo i gde god se vidi tkanje obnovi gelcot pa onda gituj i posle farbaj...
problem gelcota je sto nece da se stvrdne u prisustvu vazduha...dodavanjem parafina u gel cot omogucavas da se stvrdne na taj nacin sto parafini izbija na povrsinu oduzima gelcotu vazduh i tako se stegne ali na sebe tj parafin ne prima nista ni epoksi ni nista drugo pa mora da se finom smirglom ocisti...gelcot je redak pa da ti ne bi curio dodaje se prah za epoksi lepak(zaboravi kako se zove) kao "brasno od poliestera"pa to izgleda kao napravljeni git od gelcoata...jeste zajebancija ali bele rupe gde god se vidi na koritu poliester tkanje zatvori s tim(obazezno pre ocistiti rupe acetonom) pa posle gituj nekim epoksi gitom...
mozes i bez parafina da stegnes gelcoat ako vec umesani prah(da ne curi) i gel coat naneses pa kad se malo zasusi prekrijes spricgitom da mu oduzmes vazduh pa ga posle osmirglas...gde se ne vidi belo nego si samo malo zakacio gelcot udri te hempele ili sl na bazi epoksija...fiber tj poliester slabo drzi preko gelcota...prajmeri najverovatnij pomazu ali epoksi je epoksi...
-
Čovek iz Hempelovog zastupništva mi reče ovo:
"Jedino što bi se moglo koristiti za sanaciju od Hempelovih proizvoda je git Profair 35290. Postupak sanacije sa ovim proizvodom bi izgledao tako što se sa površine ukloni stara boja ukoliko je ima, zatim se površina ohrapavi. Na ovakvu površinu pod odgovarajućim uslovima se nanese HEMPEL’S LIGHT PRIMER 45551, preko ovog premaza se vrši gitovanje sa proizvodom Profair 35290. Nakon završenog gitovanja se nanosi još jedna ruka proizvoda HEMPEL’S LIGHT PRIMER 45551 i nakon toga se nanosi ostatak sistema u zavisnosti od pozicije na plovilu. Uzmite u obzir da jedan litar gita pokriva 1 m2 u debljini od 1mm, kasnije se taj git i šmirgla. "
Zanima me kojom gruboćom šmirgle da štiglam prilikom ovog procesa???
-
"Postupak sanacije sa ovim proizvodom bi izgledao tako što se sa površine ukloni stara boja..."na vise mesta ste skinuli gelcoat do koske(plastike) a po vecini povrsine ste ga lepo ostetili...gde nema gelcota vrati gelcot a ostalo prajmerisi i gituj s cim god a da je kvalitetno...apcigujes pre gitovanja sa 100-150 suvom a posle git vodenom...isto kao limari auto...
-
Ne znam te ali te zalim ko da te znam:) najstrasnije u celoj prici sto ti je nazovi majstor napravio stetu u iznosu od polovine korita a verovatno mu ne mozes nista, tuga jedna
-
Sta da radim, sad nema nazad.
Smirglacu body fiber koliko mogu da ga skinem, pa gelcoutom po rupama. Molim vas preporucite mi tacno koji proizvod da nadjem, nisu pare problem, mozda neki link sa proizvodom da pocnem sto preda radim, da ne stoji ovako ranjena. HVALA VAM NA SAVETIMA SVIMA!!!
-
Neka deca su smirglala jer niko nije hteo da se uhvati prasnjavog posla. Kada sam dosao sa mora, samo sto nisam ifarkt doziveo, doslo mi da ih poubijam. Deca-debili.
-
Neka deca su smirglala jer niko nije hteo da se uhvati prasnjavog posla. Kada sam dosao sa mora, samo sto nisam ifarkt doziveo, doslo mi da ih poubijam. Deca-debili.
Деца или било ко други... све да сте и сами то урадили, знате како се каже: "После ... нема кајања." Сад треба ово некако санирати.
У свом првом коментару само сам рекао да то треба поново ламинирати, бар пар слојева и нанети поново желкот. Али то је посао као да се поново ради корито. Пробајте ово с китовима, брусите и наносите кит више пута, као кад се исправља јако оштећен лим на аутомобилу, а онда се "испружите" за епоксидни премаз... Пловиће то још. А кад запловите, заборавићете на шок и сву муку. Само ће да кошта...
Срећно.
-
Verovatno svako ko voli ploviti spreman je da da i vecu cenu za svoje uzivanje na vodi. MORAMO da se ispruzimo za epoxi, vec smo se odlucili za Hempelov asortivan prajmera i PU laka i hard resing antialgina, samo prvo ovo da ispravimo.
-
Pozdrav,
Sada videh ovu temu. Nemoj da uklanjas svu staru "farbu" posto to nije farba. To je gelcoat. Imas srece da nisu dosli do vlakana odnsono stakloplastike i nisu ti ostetili trup sto se tice same strukture.
Sto se tice gelcoat-a to je sloj koji se nanosi da bi se zastitila plastika od prodora vode u nju. Gelcoat je vodonepropusni sloj do stakloplastika ipak upija vodu. Moj savet ti je da poravnas to koliko je moguce sa smirglama i gitom i da ga prespricas novim gelcoat-om. Posto ti je sada fabricki gelcoat jako tanak, moras da nanosis obavezno full sistem antialgina. Znaci barijera i osnove pre antiaglina.
Pozdrav
-
Nadji ovde na forumu Zorana mislim da ce ti on kao kolega jedrilicar dati najbolji savet sta da radis, usput se dobro razume u plastiku i postupke. Posalji mu pp verujem da ce ti pomoci
-
Druže, gledam korisnike koji u imenu imaju Zoran, ima ih puno, da li znaš tačan naziv reg. imena tog Zorana?
-
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=profile;u=1296
-
Hvala na kontaktu, čovek nije aktivan od "Zadnji put prijavljen: 15, 04, 2015, 23:23:18 posle podne". Ne verujem da ima sad vajde od njega.
Nego ajde vi koji imate više znanja i iskustva od mene, koju vrstu gelcouta i iz koje firme da kupim.
Pozdravljam sve vas koji pomažete da vratimo "Lady in red" u vodu. HVALA VAM !
-
aktivan je na forumu Nutički info
-
Posto je urgentna situacija hajmo clanovi ima vas dosta koji imate Zoranov telefon pa posaljite coveku na pp greota za brod i coveka bacati pare i materijal a ovde jedan razgovor od 5 minuta moze puno da znaci
-
Ja u opste nisam siguran da je ovo plovilo moguce odraditi principom "sam svoj majstor", vec da je ovo slucaj za iskusnog majstora, koji dobro zna svoj posao...
-
Jedino ispravno.
-
Ovo nije ništo specijalno osim sto ima posla za dva zivota da se dovede u red...Light prijmer pa kit iz hemeplovog progama sto je vec netko naveo....Kad dodje na zadovoljavajucu ravninu onda se cijelo korito izvana zatvara da se zastiti od prodora vode do tog kita. Osobno bih to odradio jednim slojem high proteckta i dva sloja prajmera prije samog lakiranja....zavrsni lak poliuretanski...hempel ili iz neke mješaone...Cijeli proces je jednostavan samo se covjek naradi jer treba dobra rotaciona slajferica i dobra ruka za gitovanje. Sve ostalo...poput nanosenja gelcoata, odnosno topcoata u kucnoj radinosti i prvi put na ovu povrsinu je preriskantno...A odnijeti nekom da to odradi sigurno uz mateijal i ruke bi bilo po meni poprilično novaca...
-
Ovo nije ništo specijalno osim sto ima posla za dva zivota da se dovede u red..@Light prijmer pa kit iz hemeplovog progama sto je vec netko naveo....Kad dodje na zadovoljavajucu ravninu onda se cijelo korito izvana zatvara da se zastiti od prodora vode do tog kita. Osobno bih to odradio jednim slojem high proteckta i dva sloja prajmera prije samog lakiranja....zavrsni lak poliuretanski...hempel ili iz neke mješaone...Cijeli proces je jednostavan samo se covjek naradi jer treba dobra rotaciona slajferica i dobra ruka za gitovanje. Sve ostalo...poput nanosenja gelcoata, odnosno topcoata u kucnoj radinosti i prvi put na ovu povrsinu je preriskantno...A odnijeti nekom da to odradi sigurno uz mateijal i ruke bi bilo po meni poprilično novaca...
Znači neće smetati što sam započeo sa fiber poliester gitom? Odmah u ovakvom stanju prvo prajmer pa epoxy kit i naravno posle dve ruke pa na kraju lak. Nije problem alat, imam ga pravog za ovo, a imam i iskustva oko gitovanja po stanu, radio sam i par auta, ali brod nikad do sad. Nema oštre ivice, korito je oblo dužine oko 9 metara, najširi deo je oko 2,5 m sa sve kobilicom koja je 1.5m.
-
Sekira me i još gruboća šmirgle. Mislim da sa 150-200 pre prajmera, a posle gitovanja, da li treba da se prešmirgla ceo prajmer za 2. i 3. ruku ili može direktno bez šmirglanja cele površine prajmera?
-
A postoje dva načina farbanja čamca, jedan je šprica i kompresor a drugi je valjkom. Za kompresor sve komponente moraju spricom, znaci oba puta prajmer pa lak...nije potrebno cijelu povrsinu detaljno , dovoljno je da poravnas necistoce koje ce se nakupiti na mokar prajmer...Kod smirglanja kita, letva je osnova kad budes ravnao...da izbjegnes rupe koje ces naciniti dlanom. Druga opcija je malim mačkom...kod mene su to moher mačci i ako imas malo smisla tim načinom se da boja izraditi do tog stadija da izleda odlično. Pogledaj malo na youtubu i taj nacin jer bi ti on uveliko smanjio posao. Macak ipak pokriva puno nepravilnosti koje ostaje iza tebe dok obradjujes kit
-
I da napomenem jos nesto, Kod mene trgovine koje prodaju boju, tj mjesaone za autoindustriju rade i epoxy prajmer...dosta slične kvalitete kao lihgt prajmer od hempela...i njega mogu tonirati isto kao i zavrsni lak. Zasto ti to govorim...kod ovakvih situacija gdje je prajmer iste boje kao i lak, kasnije ce se manje vidjeti ostecenja poput ogrebotina i slično...pa se raspitaj da li imas i tu mogucnost
-
Mislio sam prvu ruku valjkom i pa posle kompresorom. Imam ga 200l bure, daje 8 bari nije problem, jak je. Na kraju antialgin isto valjkom.
Ponovo pitam: Nije li problem što sam prvo radio fiber poliester gitom?
-
Ako prvu ruku nansese valjkom...kasnije upotreba kompresora samo ce dovesti da se neravnine vide još više....ako krenes valjkom zavrsi valjkom...
Nije problem ako taj kit kvalitetno zatvoris da ne dolazi u dodir s vodom...pomocu prajmera i high protecta
-
To se podrazumeva da će biti dobro zaštićen od vode.
Još jedno pitanje: da li direktno preko body fiber gita mogu da nanesem hempelov epoxy filer ili je neophodno da se nanese pre toga sloj light praimer-a?
Izvinjavam se, ali svaki savet mi je od velike koristi. sha
-
ja bih preko poliestera obavezno prvo primer,pa onda epoksi.
sad videh ovo,neverovatno kakva steta.
ja sam svoju jedrilicu radio hempelovim programom.sve kako treba.primer dva sloja,pa posle zavsna boja 2 sloja.radio sam sam pripremu,a farbar mi je nanosio boju spricanjem.to je ispalo odlicno,brod je kao nov,na kraju sam dodao pruge od kvalitetne folije,,,ja sam to sve radio iz kozmetickih razloga,nisam imao neka ostecenja.
da sam sad u toj situaciji ne bih farbao brod,vec bih odneo kod pajika.pajnik yacht. mislim da on jedini radi zelkot sa spoljne strane kod nas i to ispada ok.kontaktirajte ga obavezno i neka vam da ponudu.
ovo sa farbom je ok.lepo izgleda,ali je farba jako tanka u odnosu na zelkot i nema dovoljnu tvrdocu.pa cete morati sa brodom da budete jako pazljivi.
npr. ako je bokobran vezan za pristan, a ne za brod,kako se inace radi,za jednu noce ce struganje bokobrana o brod da osteti farbu,ako je mol betonski obavezno je staviti prvo neko platno na bok broda,pa tek onda bokobran inace pesak iz betona ostaje na bokobranu i za cas osteti farbu.
zelkot je ne ovakve stvari otporniji,a i nanosi se u debelon sloju,pa se ispoliraju ostecenj.
ako radite hempel,podvodni deo obavezno sa vise slijeva epoksy primera 3-4 pa onda antivegetativna boja,koja samo stiti od algi i slicnih napasti,a ne od vode.
ne znam koji je ovo brod,al je izgleda zelkot debeo dosta i velika steta sto je ostecen.verovarno bi dobro poliranje sa manjim reparacijama zelkota na ostecenim mestima brod izgledao kao nov.
za palubu posle farbanja nanesite neku protivkliznu povrsinu.ili lepite neke materijale namenjene za to ili nanesite neke protivklizne premaze.npr. https://www.youtube.com/watch?v=iNPZLrKA2fc
onaj hempelov stakleni prah koji se mesa sa bojom pa kao bude protivklizno, ne valja nista.samo se hvata prljavstina i ne moze da se opere.
-
poskidajte svu opremu sa palube.ove ograde,vinceve,prozore,sve sto se nalazi na palubi,vrata,nosac jarbola.
vinceve rasturite ocistite,podmazete (postoji mast bas za to,niposto ova za automobil).bitve ograde i slicno na poliranje,a ramove prozora ili eloksacija ili farbanje.kad zavrsite farbanje palube,opremu kad vracate ispod sipate siku,onu za nautiku,otpornu na so i uv. ovo se obavezno radi kad se vec farba paluba,ovako cete da osigurate da vam voda ne ulazi u jedrilicu,kisnica,stari brodovi boluju od toga,a ako prolazi i malo vode unistava unutrasnjost jedrilice,posebno ako ima dosta drveta unutra,a ova garant ima.
-
sredjivanje stare jedrilice je ogroman posao.to je isplativo samo ako se bas voli i uziva u svemu tome.ovi radovi u startu treba da se urade najbolje moguce,da se ne bi posle vracali na to,kasnije se bas uziva.svake godine se dokupi po neki deo opreme i nesto sredi.
koja je ovo jedrilica ?
-
Ovo je Deerberg Amethyst 27 1970 god.
Da li bi moglo eventualno da se predje, da se izlaminira površina gde je gelcout oštećen sa jednim jačim rowigom? Pa preko toga prajmer pa epoxy git, pa ponovo prajmer pa PU lak?
-
Jedino ako je negde bas mnogo ostecen,cini mi se da ovako nema potrebe..obavezno neka duza daska za smirglanje.da se ne bi videle rupe kasnije.
Odlicna jedrilica.svidja mi se sto je to gornja granica za transport na prikolici,a nema one vodene balaste i slicno,nego je prava jedrilica,kojom se bez problema moze ploviti i na jacem moru.cini mi se da ima neki spojler pozadi.
-
svi ti prajmeri,premazi itd prilikom reparacije poliester korita nanose se preko starog gelcoat-a...niko nije skidao stari gelcoat pa na poliester isao sa tim prajmerima itd vec na blago osmirglan (ociscen) gelcoat ide procedura sto je Oblak naveo ili Neptun radio...
-
Neptune, u pravu si. Dodatak je uradjen u u Sinju kod Zadra HR, jer je tamo bila na suvom 5 godina.
Šta je ' tu je, sad mora da se popravlja. Idem sad lagano da skinem zastitu sa pramca pa bice novih slika pa se cujemo. Na koga si mislio kad si rekao Oblak?
-
Mozes oporavljati gelcoat ili prosto epoxi filerom popuniti rupe, izravnjati sve, odbrusiti fino i onda iznad vode 2 ruke epoxi prajmera a ispod vode 4 ruke epoxi prajmera. On je "jaci" od gelcoata. Preko toga za nadvodni 2 ruke PU laka a ispod vode 2 ruke antivegetativne zastite. Miran si posle dugo, To je inace nacin na koji se sad rade takve popravke ali zbog cene mnogi i dalje rade gelcoatom, Samo je nemacka firma Hanse presla na epoxi u serijskoj proizvodnji.
114
-
Ja nikad nisam video brod bez gelcoata spolja.jeste epoksi kvalitetnija stvar od poliestera,ali gelcoat se nanosi debelo 1-2 debljine u kalup i ne moze se porediti sa bilo kojom farbom koja je daleko tanja i nanosi se spolja(kad je brod vec van kalupa).
Znam za brodova koji imaju problem sa osmozom,da se skida gelcoat skroz,do plastike i onda se nanosi neki epoksi premaz u dosta slojeva i jos neke stvari pre ,protiv prodora vode u plastiku..
Posto ovde nije skinut gelcoat skrz,samo po negde je probijen,ovo ce ako se lepo sanira trajati dugo.ali bice posla..posebno paznju obatite ako na podvodnom delu ima mesta gde je gelcoat probijen.
Jos jednom ponavljam,da pitate pajnika za savet ili za ponudu da on to uradi.
-
Malo se slikako, dok ne pokupim svu Božiju pomoć i pomoć svi vas da se dobro informišem pa da krenem sa radovima.
Ova poslednja slika, ovo je krupno ispod vodne linije slikano, predpostavljam da je sama so pojela jer je bila na suvom na obali mora u HR, 5 godina. Ili je to, ili je nešto drugo, šta vi mislite? :dft001: :dft001: :dft001:
-
samo epoxi moze dugotrajno da resi problem jer je daleko otporniji na vlagu od gelcoata i poliestera. Nemoj da te brine debljina, ni debelo nanet gelcoat nije dobro resenje jer onda tezi razdvajanju u kapljice. Propustice ti korito vrlo brzo jer poliester itekako upija vodu i razdvajace laminat . Ako zelis zadrzati brod duzi niz godina samo ono sto sam ti vec napisao je lek. Kako hoces uostalom
-
Ako radis sam onda epoksi.to se slazem skroz.ovi kruzici sto su se odvojili mi malo cudni.moracete to da brusite da se vidi o cemu se radi.ne lici na osmozu,mada ne znam s obzirom na to stajanje napolju 5 godina.
Prvo odlucite kako i sta, onda nabavka materijala i raditi sve po uputstvu proizvodjaca.
Ovaj spojler je neka budzevina.mada je korisna stvar i malo ubrzava brod.ako je unutra samo zarobljan vazduh valjalo bi otvoriti neki inspekcijski otvor i staviti cep.ima taj cep da se kupi.
-
Jel neko zna gde može trenutno da se nabavi WEST SYSTEM smole i fileri, jer koliko vidim na netu, u Srbiji nemaju zastupništvo najbliže u Zagrebu, koje sam kontantirao i rečeno mi je da ne šalju u Srbiju zbog carine!?
-
Pre dve-tri godine nabavljao sam nesto sitno od WEST SYSTEM-a preko Grosinox-a pa probaj kod njih da pitas.
-
Proveri da li imaju epoxy materilale "Gini" u Bg . www.gi-ni.net
-
Mozes oporavljati gelcoat ili prosto epoxi filerom popuniti rupe, izravnjati sve, odbrusiti fino i onda iznad vode 2 ruke epoxi prajmera a ispod vode 4 ruke epoxi prajmera. On je "jaci" od gelcoata. Preko toga za nadvodni 2 ruke PU laka a ispod vode 2 ruke antivegetativne zastite. Miran si posle dugo, To je inace nacin na koji se sad rade takve popravke ali zbog cene mnogi i dalje rade gelcoatom, Samo je nemacka firma Hanse presla na epoxi u serijskoj proizvodnji.
Juče sam vodio majstora plastičara,i kaže ovako: Treba da se skine sav gelcoat do zdravog poliestera (jer ga je osmoza iscepala), pa onda dve ruke da prevuze matom, (gramažu mata će mi naknadno dati), pa tek onda gitovati epox-jem pa farmanje po redu. Šta mislite, koliko taj posao može da košta ali samo za trup cc 30 m2?
-
To je posao za dva zivota pogotovo sto sam siguran da nema stroj za skidanje gelcoata....Dobio si dosta savjeta....neki ce te kostati vise neki manje...Bit svega jeste da kad iskitujes korito i prebrusis da bude prihvatljivo ravno, i samo kvalitetno zastitis od prodora vode...to znaci naneses dovoljno prajmera preko toga i onda lakiras...Slicnih situacija sam imao puno i ti čamci i nakon desetak godina izgledaju odlično i nije ništo otpalo...
Svi majstori , kilogrami epoxija ce ti donijeti ozbiljne troskove i bojim se da ne potrosis puno "snage " na dugotrajno uredjivanje pa izgubis volju kad trebas u vodu...Takvih projekata je mali milion...Ne poznamo se ali ovo treba zavrsiti sto jednostavnije i kvalitetno i piči u vodu
-
Da je moje korito ja bi isao po sistemu prajmer u udubljenja cetkom par slojeva i onda smirgla pa celo korito prajmer-brusenje-prajmer-brusenje...
kako prajmera rako i fabrickog zelkota...kako sta dokaci ruka
istanjio bi zelkot ovom tehnikom i bacio brdo prajmera ali bi bilo ravono i nakon toga prajmer i farba odnosno prajmer i antialgin ispod vode i zbogom
Godinama ne bi mrdnulo
Sad je kasno za to ali mislim da sa gitovanjem nista nisi zeznuo...drace se to dobro
-
Mislim da tu mora ici nesto kao spric git. Pa onda osmirglati da se ostane on u rupicama.
-
Osmoza napada poliester ispod gelcota kroz sitne pukotine slicno kao korozija ispod boje a gelcot je brusilica iscepala...dva sloja mata tezine od po 300g/m2 su debljine otprilike 1,2-1,4mm sa poliesterskom smolom...to bi trebalo da bude kao zamena za gelcot???...trose otprilike oko 350-400 gr/m2 smole po jednom sloju pa ti otprilike racunaj...za skidanje gelcota u celini ne znam???...postojecu povrsinu saniraj sa epoksi gitom i iz smirglaj pa preko toga jedan sloj 300g rowing tkanja ali sa epoksi smolom (kao da plastificiras sperplocu) pa onda prajmeri itd procedura zastita opet kao preko plastificiranog spera...
-
Zorane, ni jedan a ni tri sloja smole i mata nece zamjeniti gelcoat niti sprijeciti prodor vode u kompletan laminat. To moze samo zamjeniti recimo prajmer na bazi epoxyija, cisto za uporedbu da ne zbunimo covjeka...Ovo je vliki zahvat i moze da kituje s ovim ili onim ali MORA da u taj kit sprijeci ulazak vode....ista stvar je i kad i ako ide s smolom i matom ili rowinom...opet to mora izravnati...znaci brusiti i kitovati do glatkog i opet zatvoriti s prajmerom pa ona boja i ostalo ...
-
To je posao za dva zivota pogotovo sto sam siguran da nema stroj za skidanje gelcoata....Dobio si dosta savjeta....neki ce te kostati vise neki manje...Bit svega jeste da kad iskitujes korito i prebrusis da bude prihvatljivo ravno, i samo kvalitetno zastitis od prodora vode...to znaci naneses dovoljno prajmera preko toga i onda lakiras...Slicnih situacija sam imao puno i ti čamci i nakon desetak godina izgledaju odlično i nije ništo otpalo...
Svi majstori , kilogrami epoxija ce ti donijeti ozbiljne troskove i bojim se da ne potrosis puno "son nage " na dugotrajno uredjivanje pa izgubis volju kad trebas u vodu...Takvih projekata je mali milion...Ne poznamo se ali ovo treba zavrsiti sto jednostavnije i kvalitetno i piči u vodu
Sve se slazem.
ako je osmoza uzela maha razmisli dobro o isplativosti cele akcije.
Kod ovakvih,starih,jedrilica osnovno je da je trup bez osmoze,da je motor u dobrom stanju i da ne mora sve od jedara da se menja. Inace je rekonstrukcija neisplativa.
Vidi i sajle i hvatista istih na palubi, kao i palubu oko jarbola, spoj kobilice i trupa..
-
Slazem se Maverik s tobom...nece spreciti vlagu da prodire ni jedan niti tri sloja tkanja i smole jer i sami upijaju vremenom vlagu i nisu tu da sprece vlagu vec da fizicki ojacaju taj oslabljeni sloj koji je brusilica skinula pa i njih treba posle stitit od vlage epoksi prajmerima...stakloplastika za 10g gubi 6-8 procenata od svojih prvobitnih karakteristika tipa cvrstoce,elasticnosti itd...brusilicom su skinuli sloj od 1-3mm...samo gitovanjem i smirglanjem napravit ce ravnu i glatku povrsinu ali nejednake cvrstoce tj negde ce biti jaca negde slabija...da bi smanjio i kolko tolko izjednacio tu povrsinsku tenziju treba mu preko svega min jedan sloj tkanja recimo rowing 300-450gr sa epoksidnom smolom koja fizicki menja prvobitni gelcoat a onda da se to stiti od vlage epoksi prajmerima kako je predhodno objasnjeno...neka procedura u sanaciji svega toga
A)...sanacija osmoze po rupicama i pukotinama(stajala je dugo na suvom pa moze valjda se osusila)epoksi filerima lepkovima (cime vec treba) ravnanje i gitovanje epoksi gitom cele povrsine...
B)...preko svega min jedan sloj 300-450gr rowinga sa epoksidnom smolom da sve to ojaca i ujednaci kolko tolko pa opet gitovanje i smirglanje...
C)...epoksi prajmeri i premazi i zavrsna boja Oblak je naveo proceduru
D)...proveris i ojacas oslonac jarbola(kabina-patos),pripona,kobilice,palubne ograde,poziciju osovine kormila,pozicije spoja kreveta za korito i ostalih pregrada
za sledecu sezonu ces zavrsiti i bi ces miran za neko opusteno jedrenje...da je moj brod ja bi tako nekako odradio...
ja sam vozio staru sportsku jedrilicu tipa 470 proizvodnje "jan morin" iz 75g...u ostriju "orcu" i pod trapezom se uvrtala po duzini gubila pravac i primala vodu al to je mnogo ostrije jedrenje...
-
Proveravana osmoza principom gleto + čekić. Ništa, niti se ljušti niti se lista. Iz nutra, je struktuta netantuta, (fabričko stanje). Koristićemo dobro poznati WEST SYSTEM, naručeno za 32m2 5kg eposy 105 plus 206, (sporiji je, dok ne utvrdimo rutinu), 850 za odmašćivanje, 407 low densiti za gitovanje crveni, 410 Microlight za gitovanje beli, 301 standarde mini pumpe za 5/1 odnos, i naravno 811 alu valjak, i naravno rowing. Za cenu ne pitajte. Ali što se više kupi, jeftinije je pakovanje, mislim na epozi 105.
-
Stigo deo WEST SYSTEM-a.
-
Poštovane kolege presuda je sledeća stigao je sledeći materijal:
1. WEST SYSTEM 105-206 za podvodni deo.
2. 407 +410 gitovi
2. Poliesterska smola bez parafina (laminatna) za nadvodni deo.
3. Stakleni mat 300g/m2, jer sam mišljenja da će se 2 sloja mata lakše šmirglati nego rowing, jer wing ima
šaru-teksturu.
4. Hempel's Light Primer 45551 u beloj boji
5. i Hempelova boja i antialgin naravno.
Radićemo ovako: na podvodni deo epoxy i dva sloja mata 300g/m2
Na nadvoni deo 2 sloja mata po potrebi na levoj strani skoro cela, desna samo pramčani deo, jer je destra strana skoro idealna.
Preko krmenog spojlera 2 sloja mata, i posle epoxy gitovi po potrebi, posle prajmer pa boja, tj lak, a podvodni deo hard raceing antialgin- antivegetativna boja.
Šta mislite o ovom rešenju?
-
Poštovane kolege presuda je sledeća stigao je sledeći materijal:
1. WEST SYSTEM 105-206 za podvodni deo.
2. 407 +410 gitovi
2. Poliesterska smola bez parafina (laminatna) za nadvodni deo.
3. Stakleni mat 300g/m2, jer sam mišljenja da će se 2 sloja mata lakše šmirglati nego rowing, jer wing ima
šaru-teksturu.
4. Hempel's Light Primer 45551 u beloj boji
5. i Hempelova boja i antialgin naravno.
Radićemo ovako: na podvodni deo epoxy i dva sloja mata 300g/m2
Na nadvoni deo 2 sloja mata po potrebi na levoj strani skoro cela, desna samo pramčani deo, jer je destra strana skoro idealna.
Preko krmenog spojlera 2 sloja mata, i posle epoxy gitovi po potrebi, posle prajmer pa boja, tj lak, a podvodni deo hard raceing antialgin- antivegetativna boja.
Šta mislite o ovom rešenju?
U vece rupe odsmirglaj gel coat i pupuni fiberglasom,a fairing manjih rupa mozes odraditi west sistem i micro balloons.
Cela povrsina gelcoata je ispucala moguce i od neke hemijske reakcije ili su ga lose naneli gde podloga nije pripremljena i temperatura i vlaznost nisu bili ok.
Po meni od dve opcije dal je gelcoat ili farba,farba se da lakse popraviti i premazati.Awlgrip nadji ili Interlux perfection ako nema u Srb ima gde ima okolo mozda u HR pogledaj na sajtovima proizvodjaca.
Ali Micro balloons sa epoxijem ce ti srediti brzo hull i lako se smirgla.Koristi se ispod i iznad vodene linije
Pozz
Sent from my SAMSUNG-SM-G891A using Tapatalk