Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Materijali za brodogradnju => Temu započeo: Профа 25, 12, 2010, 01:54:31 pre podne

Naslov: Metal
Poruka od: Профа 25, 12, 2010, 01:54:31 pre podne
Metal,željezo,čelik...

Koja je vrsta čelika najpogodnija za upotrebu u brodogradnji... Napišite...Vaša iskustva...Ili iskustva drugih...
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: sale.m79 25, 12, 2010, 18:02:25 posle podne
Ja nemam iskustva ali zelim da gradim brod i zeljno ocekujem da krenu komentari
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: bugi 25, 12, 2010, 19:22:04 posle podne
Kzu ljudi da je brodski lim najbolji za brodogradnju i to nekako ima smisla
Kazu problem je sto u Dzip komercu nema tanji od 5-6 mm

Obican crni lim svi koriste
Kazu treba ga pustiti da mlo pozuti (oksidira)...valjda istera hemiju iz sebe
Pa onda ciscenje i farbanje

Spajati ga varenjem
Neko kaze CO2 neko elektrolucno...
Kazu jaci je obican var od CO2

Farbati iskljucivo cetkom i valjkom
Nikako pistoljem
Zasto nemam pojma ali ja uvek koristim cetku
Eventualno poslednji nanos zbog izgleda kompresorom

Ovo su moja saznanja i pravo da vam kazem ne znam sta bih da sad pravim kabinasa
Toliko razlicitih prica...ne zna covek kome da veruje
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: sale.m79 26, 12, 2010, 12:57:43 posle podne
Stekao sam utisak da ovaj forum ima kompetentne i strucne ljude iz svih oblasti brodogradnje.
Dzip komerc nije jedini koji prodaje limove.MISLIM DA JE VAZNO ZNATI, koji su to limovi [oznake]
da pri gradnji nebismo pogresili.Posle ispravke nema a kad je osnova sumnjiva ili neadekvatna to je u
startu greska koja se ne ispravlja.MOLIM  strucne da nesto kazu o tome
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: bugi 26, 12, 2010, 18:49:05 posle podne
Ja sam doslovce preveo sta ljudi kazu...
Ali koliko vidis ovde niko nema metalni camac  :lol:
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: kemppi 26, 12, 2010, 19:03:50 posle podne
U brodogradnji se koristi brodski celik A,B,D kvaliteta,problem je sto nema da se kupi u malim kolicinama,vec veliki brodograditelji u zelezari narucuju  potrebnu kolicinu za gradnju.Najvaznija osobina celika za brodogradnju je zilavost,tj.mora da izdrzi udarac,dozvoljena je i trajna deformacija ali ne sme doci do loma.Takodje i brodovi od aluminijuma se prave od brodskog aluminijuma,evo na primer,savijanje dve legure iste debljine:
(http://img80.imageshack.us/img80/6441/picture003resize.jpg)
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: sale.m79 26, 12, 2010, 23:41:30 posle podne
Pa sta se smatra camcam.Pa zar kolicina 8-12 tona nije velika.
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: kemppi 27, 12, 2010, 16:06:19 posle podne
Za tebe je to velika kolicina,ali za brodogradiliste ili zelezaru je mala kolicina.
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: sale.m79 27, 12, 2010, 16:43:55 posle podne
Pa onda nema druge nego uvoz
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: kemppi 27, 12, 2010, 23:14:24 posle podne
Drago mi je ako si resio praviti brod po standardima,najbolje je da se posavetujes sa nekim inzinjerom u Jugoregistru brodova,N.Bgd Narodnih heroja 30,jer se po pravilu celik za brodogradnju isporucuje sa njihovom potvrdom,pa te mozda mogu uputiti gde da kupis,jer su mu definisana minimalna mehanicka svojstva(granica razvlacenja,cvrstoca na istezanje,izduzenje).Na primer trgovacki celik,koji se koristi u samogradnji ima zateznu cvrstocu 300N/mm2,dok je brodski celik minimalna zatezna cvrstoca mora biti veca od 400N/mm2,tako ni na ostalim parametrima on ne zadovoljava,ali se opet camci od njega prave,desi se da neki i potone,ali opet ko zna iz kog razloga.Brodski celik je takodje otporniji prema koroziji...
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: sale.m79 28, 12, 2010, 09:50:57 pre podne
Hvala Kempi to sam ocekivao od projektanata koje sam upoznao
i koji su mi svojom pricom pokvarili planove o brzini gradnje, no svakim danom
sve vise znam i sve vise trazim u smislu kvaliteta i izgleda broda ali za sad do
nisam nazalost nasao.Uovoj zemlji postoji sijaset plagijatora cast izuzecima
i jedva cekaju da ti uvale tudje precrtane projekte za debele pare ali nekompletne
Pa recimo za osovinski vod idi kod drugoga.A duzina im se ne uklapa sa mojom zeljom.
Atek o izmenama da ne pricam,a ja necu ploveci kredenac i kraj, odoh od teme i hvala na odgovoru
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: dimges 02, 04, 2011, 09:25:43 pre podne
bio sam pre 4-5 godina zagrejan za metalni čamac, za lokaciju Ohrid. Bio sam i kod roma u Voski (to je od pijace 1km prema Strugi po starom putu), koji je izrađivao čamce nitovanjem; tako se rade u Ohridu manja metalna plovila, do 6-8m, verovatno zbog velikih i snažnih talasa. Video sam ja i mali 2.5m zavaren, ali su ga koristili samo u onom kanalu, divljoj marini. Veće brodove rade zavarivanjem. Ovo je zadnji,


(http://img851.imageshack.us/img851/7286/brodveliki.jpg)



najveći, ali neznam dali je porinut, nakon one nesreće sad su rigorozni propisi. Nego gledao sam ranije kako sa 2 velike auto dizalice izvlače brodove iz kanala i menjaju limove. Kažem ja onom majtoru, dali se isplati da se donji deo broda radi od inoksa, sigurno je mnogo lakše održavati samo gornji deo ?. Nemam iskustva u brodogradnji, ali imam u hemiskoj industriji, radili smo sa inoksom. A bio je jedan period, pre 4-5 godina, čak je bilo pojedinih debljina inoksa po 2.5 eura /kg, što je jako povoljno, jer može da se uzme nešto tanji lim nego kad se radi od  čeličnog lima. Posebno što sada svako ima argonsko zavarivanje. Ipak ostavljam da iskusniji kažu o tome  ?
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: Zoran Marinković 02, 04, 2011, 11:56:17 pre podne
 :good:
...................., dali se isplati da se donji deo broda radi od inoksa, sigurno je mnogo lakše održavati samo gornji deo ?. Nemam iskustva u brodogradnji, ali imam u hemiskoj industriji, radili smo sa inoksom. A bio je jedan period, pre 4-5 godina, čak je bilo pojedinih debljina inoksa po 2.5 eura /kg, što je jako povoljno, jer može da se uzme nešto tanji lim nego kad se radi od  čeličnog lima. Posebno što sada svako ima argonsko zavarivanje. Ipak ostavljam da iskusniji kažu o tome  ?

Uvek sam tvrdio da je predmet urađen od crnog lima sa adekvatno dobrom zaštitom skuplje od predmeta urađenog od inoxa.....
To naravno važi i za čamac, tim pre što je potrebna i zaštita iznutra. A posle par godina je potrebno sve to ponoviti i to pod uslovom da ne dođe do fizičkog oštećenja.

Samo treba neko iskreno da uporedi kalkulacije.... :this:
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: dimges 02, 04, 2011, 14:30:58 posle podne
:good:
...................., dali se isplati da se donji deo broda radi od inoksa, sigurno je mnogo lakše održavati samo gornji deo ?. Nemam iskustva u brodogradnji, ali imam u hemiskoj industriji, radili smo sa inoksom. A bio je jedan period, pre 4-5 godina, čak je bilo pojedinih debljina inoksa po 2.5 eura /kg, što je jako povoljno, jer može da se uzme nešto tanji lim nego kad se radi od  čeličnog lima. Posebno što sada svako ima argonsko zavarivanje. Ipak ostavljam da iskusniji kažu o tome  ?

Uvek sam tvrdio da je predmet urađen od crnog lima sa adekvatno dobrom zaštitom skuplje od predmeta urađenog od inoxa.....
To naravno važi i za čamac, tim pre što je potrebna i zaštita iznutra. A posle par godina je potrebno sve to ponoviti i to pod uslovom da ne dođe do fizičkog oštećenja.

Samo treba neko iskreno da uporedi kalkulacije.... :this:

..ja  se spremao i  kalkulirao da uradim 2.5m mali čamac od #1.25mm inoksa i to nitovan, s inoksnim nitnama.. međutim odustao sam, ubedili  me da će brzo biti ukraden  taj mali čamac (koji ne treba da se farba) i odskače od drugih... a oko farbanja i zaštite nije samo trošak već i uslovi, tu je i zagađenje, kad tad zabraniće da se farba kao sada tu odmah na obali
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: Zoran Marinković 02, 04, 2011, 18:30:54 posle podne
 :good:

Sve što je lepo i dobro podložno je krađi, i tu nema pomoći.

Ako već misliš da napraviš tako mali čamčić, napravi i prikolicu pa ga nosi kući. Nije težak i lako se manipuliše.

Samo nisam siguran koliko je na Ohridu opasan i nestabilan mali čamac, tamo baš znaju da se pojave talasi..... :suicide:
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: kemppi 02, 04, 2011, 23:07:35 posle podne
Aluminijum je duplo jeftiniji od prohroma,a 3 puta laksi.Prohrom ne moze da se farba,nema prajmera za njega jer je predvidjen da bude nezasticen,koroziona postojanost mu se povecava poliranjem,jer sto su mikroprskotine manje,manja je i mogucnost da se prljavstina zavuce u njih,pa je i koroziona pasivacija bolja.Okvasena povrsina broda mora biti zasticena antialginom,jer ce se alge nalepiti i narusiti korozionu pasivaciju.
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: Zoran Marinković 03, 04, 2011, 09:06:25 pre podne
 :good:

Ne postoji stvar na svetu koje nema svoje PLUS i svoje MINUS...

Ako se poredi ponašanje laganih čamaca i onih težih, čini mi se da su oni lagani nestabilniji i lepršavi na talasima
a i lakše se prevrću. Kod težih čamaca možeš stati ili sesti na bočnu ivicu bez većih posledica, a kod laganih je to rizik.
Druga stvar kod aluminijuma je što baš i ne trpi društvo nekog drugog metala, odnosno u dodiru sa drugim hoće da se pojavi interkristalna korozija, tj. hoće da "trune". U slučaju oštećenja, ipak je potreban mnogo veštiji majstor.

Iskreno, nisam do sada čuo da se inox ne može ofarbati, bez obzira da li ima ili nema potrebe.

Ne mislim ni da bilo kome nešto namećem ili da dajem "najbolje savete", ali mislim da bi se u prokronskom čamcu i unuci slatko navozali.
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: kemppi 03, 04, 2011, 22:07:51 posle podne
Da li si se nekad pitao zasto niko ne pravi prohromske camce,ili aluminijumske auspuhe.Sto se tice truljenja aluminijuma,trenutno prepravljam jedan brod koji je star vise od 50 godina,i nema ni trunke korozije na sebi,cak sam ovde na forumu pokazivao slike,gde je inzenjer aparatom merio debljinu lima na kriticnim mestima.
Sto se tice prohroma,svaki ce da korodira na mestu gde nije dobro ispoliran,ili gde su limovi slepljeni,pre par godina sam radio neku ogradu i pojavila se korozija na sredini cevi,gde nije uopste vareno ni bruseno,postoji dosta legura prohroma,ali svejedno u svakom ima preko 65% celika,koji korodira,a svi ostali elementi imaju funkciju da to ne dozvole,vec svojim povrsinskim oksidom obezbede korozionu pasivizaciju.
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: Kapetan 10, 04, 2011, 16:07:40 posle podne
@kempii

posto je cena brodskog lima nekog prosecnog, nemora tacno nego orijentaciono, i koliko je skuplji od trgovackog
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: kemppi 11, 04, 2011, 00:37:21 pre podne
Neznam,ne pravim brodove,moras pitati nekog inzenjera,da bi kupio lim preko brodogradilista,jer ne mozes kupiti malu kolicinu lima.Brodski celik se ne razlikuje samo po mehanickim osobinama od trgovackog,vec mu je daleko bolja otpornost prema koroziji,jer kvalitetan celik nece da korodira brzo.
Naslov: Odg: Metal
Poruka od: dimges 12, 04, 2011, 14:44:40 posle podne
Da li si se nekad pitao zasto niko ne pravi prohromske camce,ili aluminijumske auspuhe.Sto se tice truljenja aluminijuma,trenutno prepravljam jedan brod koji je star vise od 50 godina,i nema ni trunke korozije na sebi,cak sam ovde na forumu pokazivao slike,gde je inzenjer aparatom merio debljinu lima na kriticnim mestima.
Sto se tice prohroma,svaki ce da korodira na mestu gde nije dobro ispoliran,ili gde su limovi slepljeni,pre par godina sam radio neku ogradu i pojavila se korozija na sredini cevi,gde nije uopste vareno ni bruseno,postoji dosta legura prohroma,ali svejedno u svakom ima preko 65% celika,koji korodira,a svi ostali elementi imaju funkciju da to ne dozvole,vec svojim povrsinskim oksidom obezbede korozionu pasivizaciju.

nisam dosad imao metalan čamac, ali imam iskustva oko korozije. Prokron ne hrđa od vode, ni od morske. Kod pente gde ima više vrsta materjala postoji i anoda koja štiti. Inače imao sam stari evinrude, verovatno nije imao to, pa mi se javljala abrazija ( ne korozija) aluminijumskih delova, prokronu ništa. Prokron može da se zamuti od hlora i kamenca u vodi , to se vidi kod mašina za pranje suđa ili nekvalitetnog pribora za domačinstvo. Prednost prokrona je osobito ako se radi zavarivanjem, za nitovanje ne mogu da kažem jer prokron je obično žilav, pa bi tu trebao majstor koji bi nitovao da proba na uzorku... ( a postoje  prokronske nitne).
Inače interesantna ideja je da se  radi splav ili katamaran od aluminiumskih avionskih rezervoara za gorivo, jedan mi je tvrdio da postoje s formom pogodnom za katamaranske komore, samo  dali ima toga u otpadu .. ??... kod nas je vojni davno raskrčmljen.